PRAVILNIK

O DODELI PODSTICAJNIH SREDSTAVA PUTEM KONKURSA ZA SUFINANSIRANJE REALIZACIJE AKTIVNOSTI KOD POSTUPKA KOMASACIJE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 34/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Ovim pravilnikom propisuje se dodela podsticajnih sredstava putem konkursa za sufinansiranje postupaka sprovođenja komasacije zemljišta, a kojim se naročito definišu:

1) namena za koju se mogu koristiti podsticajna sredstva;

2) sadržaj konkursa za dodelu sredstava i postupak raspisivanja konkursa;

3) pravo učešća na konkursu;

4) sadržaj prijave za konkurs;

5) dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;

6) postupanje s prijavama;

7) definisanje kriterijuma ocene podnetih prijava;

8) donošenje odluke o dodeli sredstava;

9) ugovaranje korišćenja dodeljenih sredstava;

10) praćenje realizacije radova i poštovanja ugovornih obaveza;

11) završne odredbe.

Namena za koju se mogu koristiti podsticajna sredstva

Član 2

Putem konkursa, podsticajna sredstva dodeljuju se za realizaciju aktivnosti kod sprovođenja komasacije zemljišta od strane jedinice lokalne samouprave i to za:

1) započinjanje novih postupaka komasacije,

2) nastavak aktivnosti na ranije započetim postupcima komasacije,

3) refundaciju sredstava utrošenih za realizaciju aktivnosti na ranije započetim postupcima komasacije.

Podsticajna sredstva za započinjanje novih postupaka komasacije dodeljuju se jedinici lokalne samouprave u visini do 55% vrednosti aktivnosti definisanim programom komasacije.

Podsticajna sredstva za nastavak aktivnosti na ranije započetim postupcima komasacije, kao i za refundaciju sredstava utrošenih za realizaciju aktivnosti na ranije započetim postupcima komasacije dodeljuju se jedinici lokalne samouprave u visini do 55% vrednosti aktivnosti definisanih potpisanim ugovorom u skladu s programom komasacije i sprovedenim aktivnostima koje je potvrdio nadzorni organ.

Podsticajna sredstva dodeljuju se jedinici lokalne samouprave za realizaciju i nadzor geodetsko-tehničkih radova po aktivnostima i fazama definisanim u programu komasacije, odnosno potpisanim ugovorom za realizaciju i nadzor geodetsko-tehničkih radova koji je izrađen u skladu s programom komasacije.

Podsticajna sredstva dodeljuju se i za nabavku međnih belega i tehničko uređenje komasacionog područja koje obuhvata krčenje drvenastog i drugog rastinja (starih voćnjaka i vinograda, šikara), riperovanje, oranje, ravnanje i rekultivaciju zemljišta koji su nužni radi nesmetanog sprovođenja komasacije.

Podsticajna sredstva se ne dodeljuju za troškove izrade programa komasacije, rada komisije za komasaciju, javne nabavke, konsultantskih usluga, nabavke kancelarijskog materijala i opreme, korišćenja električne energije, telefonskih usluga, zakupa prostorija, reprezentacije i slično.

Sadržaj konkursa za dodelu sredstava i postupak raspisivanja konkursa

Član 3

Podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa koji se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", dnevnom listu "Dnevnik" i na internet stranici Sekretarijata.

Obavezni elementi teksta konkursa jesu sledeći:

1) visina sredstava koja se dodeljuju;

2) namena za koju se sredstva mogu koristiti;

3) ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se odobrava po jednoj prijavi;

4) dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;

5) rok za prijavu na konkurs;

6) zaključivanje ugovora s korisnicima sredstava;

7) obrazac prijave;

8) drugi elementi značajni za realizaciju konkursa.

Pravo učešća na konkurs

Član 4

Pravo učešća na konkursu imaju:

1. za započinjanje novog postupka komasacije, pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine koje započinju novi postupak komasacije (prijave se podnose za realizaciju aktivnosti iz I faze komasacije definisane programom komasacije), ukoliko je usvojen godišnji program za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta za 2017. godinu, doneta odluka o komasaciji i ako su obezbeđena sopstvena sredstva, odnosno ukoliko je doneta odluka da će se sredstva obezbediti u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o sufinansiranju postupka komasacije;

2. za nastavak radova na komasaciji, pravo da konkurišu imaju jedinice lokalne samouprave s teritorije AP Vojvodine za katastarske opštine za koje su u prethodnom periodu sa Sekretarijatom već zaključili ugovor o započinjanju postupka komasacije Vojvodine (Zrenjanin - k.o. Botoš, Pančevo - k.o. Glogonj, Vršac - k.o. Vršac 1, Sremska Mitrovica - k.o. Radenković, Bačka Palanka - k.o. Vizić, Bački Petrovac - k.o. Bački Petrovac i k.o. Kulpin, Kanjiža - k.o. Adorjan, Irig - k.o. Jazak Selo, Opovo - k.o. Baranda, Žitište - k.o. Banatsko Karađorđevo, Vrbas - k.o. Kosančić, Mali Iđoš - k.o. Feketić i k.o. Lovćenac, Ruma - k.o. Marđelos, Apatin - k.o. Kupusina i Kovin - k.o. Skorenovac i k.o. Pločica (prijave se podnose za realizaciju aktivnosti iz II i III faze komasacije definisane programom komasacije).

Dokumentacija koja se podnosi uz prijavu

Član 5

Ukoliko jedinica lokalne samouprave konkuriše za podsticajna sredstva za započinjanje novih postupaka komasacije, za aktivnosti iz I faze komasacije neophodno je da prilikom prijavljivanja na raspisani konkurs priloži sledeće:

1) čitko popunjen obrazac prijave na konkurs (štampanim slovima ili pomoću računara), koji je potpisan i overen, s navedenim ukupnim sredstvima u bruto iznosu u dinarima (s PDV-om), kojima se planira finansiranje aktivnosti u 2017. godini, s jasno iskazanim delom sopstvenog učešća i zahtevanog dela od Sekretarijata u bruto iznosu u dinarima;

2) zahtev za sufinansiranje (podsticajna sredstva) I faze komasacije, s tabelom 1 u kojoj se navode aktivnosti I faze komasacije za koje se konkuriše, kao i bruto vrednost (s PDV-om) svih aktivnosti koje se realizuju u 2017. godini;

3) dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta ili odluku da će sredstva obezbediti u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o sufinansiranju postupka komasacije);

4) kopija saglasnosti na program komasacije, koju izdaje Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede;

5) kopija akta kojim je skupština jedinice lokalne samouprave donela program komasacije;

6) jedan primerak programa komasacije za predmetno komasaciono područje, koje je donela skupština jedinice lokalne samouprave;

7) kopija odluke o sprovođenju komasacije za predmetno komasaciono područje donetu od strane skupštine jedinice lokalne samouprave;

8) izvod iz godišnjeg programa za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta za 2017. godinu koji se odnosi na komasaciju, narativni i finansijski izveštaj, kao i saglasnost Ministarstva na godišnji program za zaštitu, uređenje i korišćenje poljoprivrednog zemljišta;

9) potvrdu o stanju katastarskog premera, koju izdaje RGZ.

Član 6

Ukoliko jedinica lokalne samouprave konkuriše za podsticajna sredstva da u 2017. godini nastavi sprovođenje započete komasacije i realizuje aktivnosti iz II i/ili III faze Programa Komasacije, neophodno je da prilikom prijavljivanja na raspisani konkurs priloži sledeće:

1) čitko popunjen obrazac prijave na konkurs (štampanim slovima ili pomoću računara), koji je potpisan i overen, s navedenim ukupnim sredstvima u bruto iznosu u dinarima (s PDV-om), kojima se planira finansiranje aktivnosti u 2017. godini, s jasno iskazanim delom sopstvenog učešća i zahtevanog dela od Sekretarijata u bruto iznosu u dinarima;

2) zahtev za sufinansiranje nastavka aktivnosti na II i/ ili III fazi komasacije, s tabelom 1 u kojoj se navode aktivnosti II i/ili III faze komasacije čije se izvršenje očekuje tokom 2017. godine, kao i bruto vrednost ovih aktivnosti (s PDV-om);

3) izveštaj o izvršenim aktivnostima I faze komasacije koji je overio vršilac stručnog nadzora;

4) dokaz da je jedinica lokalne samouprave obezbedila sopstvena sredstva (izvod iz budžeta ili odluku da će sredstva obezbediti u roku od 30 dana od dana zaključenja ugovora o sufinansiranju postupka komasacije);

5) za radove i za nabavku međnih belega dostavlja se specifikacija broja međnih belega koji je overio vršilac stručnog nadzora;

6) za radove kod tehničkog uređenje komasacionog područja koje obuhvata krčenje drvenastog i drugog rastinja (starih voćnjaka i vinograda, šikara), riperovanje, oranje, ravnanje i rekultivaciju zemljišta koji su nužni radi nesmetanog sprovođenja komasacije - dostavlja se odgovarajuća specifikacija aktivnosti s bruto vrednostima radova koje je neophodno realizovati i finansirati, koja naročito sadrži:

a. pregledni plan na osnovu katastarskog, topografskog ili ortofoto plana u pogodnoj razmeri sa obeleženim i numerisanim površinama za krčenje, površinama (starim putevima) koje se rekultivišu, površinama za riperovanje, oranje i ravnanje, koji je potpisao i overio predsednik komisije za komasaciju;

b. odgovarajući predmer i predračun radova kod tehničkog uređenja komasacionog područja koje obuhvata krčenje drvenastog i drugog rastinja (starih voćnjaka i vinograda, šikara), riperovanje, oranje, ravnanje i rekultivaciju zemljišta, koje je potpisao i overio predsednik komisije za komasaciju.

7) program komasacije za predmetno komasaciono područje koji je donela skupština jedinice lokalne samouprave ili dokaz da je u nekom od ranijih postupaka dostavljen Sekretarijatu;

8) tabelu 2 - Prikaz priliva i utroška sredstava za realizaciju postupka komasacije od početka postupka do momenta podnošenja prijave po ovom konkursu, bez troškova koji od 01.01.2013. godine nisu predmet sufinansiranja (troškovi koji od 01.01.2013. godine nisu predmet sufinansiranja su: troškovi komisije za komasaciju, potkomisija, komisije za javnu nabavku, konsultantskih usluga, kancelarijskog materijala i opreme, izrada programa komasacije, telefona, struje, zakupa prostorija, reprezentacije i slično). Podaci se unose hronološki - od najstarijeg datuma izvoda kojim se dokazuje da je izvršeno plaćanja do datuma poslednjeg izvoda kada je izvršeno plaćanje);

9) potvrdu o stanju katastarskog premera, koju izdaje RGZ.

Član 7

Ukoliko jedinica lokalne samouprave konkuriše da joj se u 2017. godini refundiraju podsticajna sredstva koja je iz sopstvenih sredstava utrošila za realizovane aktivnosti na ranije započetim postupcima komasacije, neophodno je da prilikom prijavljivanja na raspisani konkurs priloži sledeće:

1) čitko popunjen obrazac prijave na konkurs (štampanim slovima ili pomoću računara), koji je potpisan i overen, s navedenim ukupnim sredstvima u bruto iznosu u dinarima (s PDV-om) koja su utrošena za realizaciju aktivnosti na nastavku komasacije za koje Sekretarijat do sada nije obezbedio svoje učešće u finansiranju, s jasno iskazanim delom sopstvenog učešća i zahtevanog dela od Sekretarijata u bruto iznosu u dinarima;

2) zahtev za refundaciju sredstava utrošenih za realizaciju postupka komasacije, sa tabelom 3 u kojoj se navode aktivnosti na komasaciji koje su izvršene, vrednost izvršenih aktivnosti sa PDV-om koje je jedinica lokalne samouprave platila izvođaču/dobavljaču, a za koje joj Sekretarijat nije izvršio povrat pripadajućeg dela sredstava. Podaci se unose hronološki - od najstarijeg datuma izvoda kojim se dokazuje da je izvršeno plaćanja do datuma poslednjeg izvoda kada je izvršeno plaćanje;

3) dokumentaciju za pravdanje sredstava koju čine kopije: odluka o pokretanju postupaka javnih nabavki, javnih poziva za podnošenje ponuda sa dokazom o objavi, izveštaja o stručnoj oceni ponuda, odluka o dodeli ugovora, ugovora s ponudom koja je sastavni deo ugovora, situacija overenih od strane nadzornog organa, zapisnik nadzornog organa, izvoda promene stanja na računu jedinice lokalne samouprave za izvršena plaćanja;

4) tabela 2 - Prikaz priliva i utroška sredstava za realizaciju postupka komasacije od početka postupka do momenta podnošenja prijave po ovom konkursu, bez troškova koji od 01.01.2013. godine nisu predmet sufinansiranja (troškovi koji od 01.01.2013. godine nisu predmet sufinansiranja jesu sledeći troškovi: komisije za komasaciju, potkomisija, komisije za javnu nabavku, konsultantskih usluga, kancelarijskog materijala i opreme, izrada programa komasacije, telefona, struje, zakupa prostorija, reprezentacije i slično). Podaci se unose hronološki - od najstarijeg datuma izvoda kojim se dokazuje da je izvršeno plaćanje do datuma poslednjeg izvoda kada je izvršeno plaćanje);

5) potvrdu o stanju katastarskog premera, koju izdaje RGZ.

Član 8

Uz konkursnu dokumentaciju, podnosilac prijave dužan je da popuni i dostavi obrazac prijave koji je sastavni deo teksta konkursa.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave zatraži dodatnu dokumentaciju.

Obrasci prijave i tabele 1-3 postavljaju se na internet stranicu Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo AP Vojvodine.

Postupanje s prijavama

Član 9

Podnete prijave razmatra komisija koju rešenjem imenuje sekretar Pokrajinskog sekretarijata za poljoprivredu, vodoprivredu i šumarstvo (u daljem tekstu: sekretar).

Član 10

Komisija neće razmatrati prijave:

1) podnete od lica koja nemaju pravo da učestvuju na konkursu;

2) koje su podnete nakon isteka roka propisanog konkursom.

Ukoliko komisija utvrdi da ima prijava s nepotpunom dokumentacijom, one neće biti odbačene već će podnosioci tih prijava biti pozvani da u roku od pet (5) dana od prijema zahteva za dopunu dostave nedostajuću dokumentaciju.

Ukoliko podnosioci prijava ne dostave dokumentaciju u roku od pet (5) dana od dana prijema poziva za dopunu, prijava će biti odbačena kao nepotpuna.

Poziv podnosiocima prijave biće upućen putem elektronske pošte i rok za dostavu tražene dokumentacije će se računati od momenta slanja poziva za dopunu.

Kriterijumi za ocenu podnetih prijava

Član 11

Komisija će izvršiti bodovanje pristiglih prijava prema sledećim kriterijumima za ocenu prijava:

Započinjanje novih postupaka komasacije

nastavak radova na ranije započetim postupcima komasacije/ refundaciju sredstava utrošenih za realizaciju radova ranije započetih postupaka komasacije

1. Komasiranost katastarske opštine

Sprovedena komasacija na celoj teritoriji k.o.

0

1. Komasiranost katastarske opštine

Sprovedena komasacija na celoj teritoriji k.o.

0

Nije realizovana komasacija

10

Nije realizovana komasacija

10

2. Usitnjenost parcela u vangrađevinskom reonu (hektara/ parceli)

> 1,5 ha/parc.

6

2. Dužina trajanja komasacije

do tri godine

10

1,5 - 1,0 ha/parc.

9

Preko tri godine

5

1,0 - 0,8 ha/parc.

12

0,8 - 0,6 ha/parc.

15

< 0,6 ha/parc

18

3. Površina poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini na teritoriji lokalne samouprave

< 4.000 ha

6

3. Usitnjenost parcela u vangrađevinskom reonu (hektara/ parceli)

> 1,5 ha/parc.

6

4.000 - 8.000 ha

9

1,5 - 1,0 ha/parc.

9

8.000 - 12.000 ha

12

1,0 - 0,8 ha/parc.

12

12.000 - 16.000 ha

15

0,8 - 0,6 ha/parc.

15

> 16.000 ha

18

< 0,6 ha/parc

18

4. učešće sopstvenog ulaganja

od 65,01% do 80%

15

4. Površina poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini na teritoriji lokalne samouprave

< 4.000 ha

6

4.000-8.000 ha

9

8.000 - 12.000 ha

12

od 50,01% do 65%

10

12.000 - 16.000 ha

15

od 40,01% do 45%

5

> 16.000 ha

18

Ukupno

 

5. učešće sopstvenog ulaganja

od 65,01% do 80%

15

 

od 50,01% do 65%

10

od 45% do 50%

5

 

Ukupno

 

Donošenje odluke o dodeli sredstava

Član 12

Nakon izvršenog pregleda i bodovanja svih prijava, komisija donosi zapisnik o prihvaćenim, odbačenim i odbijenim prijavama, i razlozima za takvo odlučivanje, te izrađuje predlog odluke o dodeli sredstava.

Član 13

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni bruto iznosi sredstava po korisniku.

Konačnu odluku o dodeli sredstava donosi sekretar. Odluka je konačna i protiv nje se ne može izjaviti žalba, niti se može voditi upravni spor.

Odlukom će takođe biti nabrojani podnosioci prijave čije su prijave odbijene ili odbačene, kao i razlozi za takvo postupanje.

Ugovaranje korišćenja dodeljenih sredstava

Član 14

Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava, sekretar u ime Sekretarijata zaključuje s korisnikom sredstava ugovor o njihovoj dodeli.

Obavezni elementi ugovora jesu sledeći:

1) iznos dodeljenih sredstava;

2) namena za koju se dodeljuju sredstva;

3) specifikacija sredstava po pojedinačnim aktivnostima;

4) prava i obaveze davaoca i korisnika sredstava;

5) rok za realizaciju ugovorene obaveze;

6) pravdanje dodeljenih sredstava;

7) ostali elementi značajni za realizaciju ugovorenih aktivnosti.

Praćenje realizacije radova i poštovanja ugovornih obaveza

Član 15

Administrativnu kontrolu realizacije ugovorenih obaveza sprovodi Sekretarijat putem svoje nadležne službe.

Završne odredbe

Član 16

Pravilnik stupa na snagu danom potpisivanja od strane sekretara.