ODLUKA
O GRADSKOJ UPRAVI GRADA PANČEVA

("Sl. list grada Pančeva", br. 13/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom uređuju se pitanja organizacije, delokruga i načina rada Gradske uprave grada Pančeva (u daljem tekstu: Gradska uprava), kao i druga pitanja od značaja za njen rad.

Član 2

Gradska uprava se obrazuje za vršenje poslova lokalne samouprave utvrđenih Ustavom, zakonom, Statutom grad Pančeva (u daljem tekstu: Statut) i drugim propisima.

Gradska uprava obavlja i poverene poslove iz okvira prava i dužnosti Republike Srbije i Autonomne Pokrajine Vojvodine.

Član 3

Gradska uprava dužna je da građanima omogući nesmetano ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa, daje potrebne podatke i obaveštenja, pruža pravnu pomoć, sarađuje sa građanima i poštuje njihovo dostojanstvo.

II POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 4

Gradska uprava:

1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;

6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrde Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće i

7) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada, i drugim aktima.

III ORGANIZACIJA I DELOKRUG RADA

Član 5

Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.

Član 6

Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, na predlog načelnika Gradske uprave, usvaja Gradsko veće grada Pančeva.

Član 7

Radi vršenja srodnih upravnih, stručnih i drugih poslova u određenoj oblasti ili u više srodnih oblasti u Gradskoj upravi obrazuju se osnovne organizacione jedinice.

Osnovne organizacione jedinice su sekretarijati, Služba i Komunalna policija.

Pored osnovnih organizacionih jedinica, u Gradskoj upravi obrazuje se kao posebna organizaciona jedinica Kabinet Gradonačelnika.

Za obavljanje određenih poslova Gradske uprave van sedišta obrazuju se mesne kancelarije.

1. Osnovne organizacione jedinice

Član 8

U Gradskoj upravi osnovne organizacione jedinice su:

1. Sekretarijat za opštu upravu,

2. Sekretarijat za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća,

3. Sekretarijat za javne službe i socijalna pitanja,

4. Sekretarijat za finansije,

5. Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj,

6. Sekretarijat za zaštitu životne sredine,

7. Sekretarijat za privredu i ekonomski razvoj,

8. Sekretarijat za poljoprivredu, selo i ruralni razvoj,

9. Sekretarijat za inspekcijske poslove,

10. Sekretarijat za poresku administraciju,

11. Služba za upravljanje ljudskim resursima i zajedničke poslove,

12. Sekretarijat za javne nabavke,

13. Sekretarijat za investicije

14. Sekretarijat za imovinu,

15. Komunalna policija,

16. Kabinet gradonačelnika.

Član 9

Sekretarijat za opštu upravu poslove koji se odnose na:

- unapređenje organizacije rada i modernizacije Gradske uprave;

- poslove praćenja izvornih poslova lokalne samouprave i poverenih poslova, poslove Gradskog uslužnog centra;

- poslove iz oblasti ličnog stanja građana, vođenja matičnih knjiga i knjiga državljana, izdavanja javnih isprava iz matičnih knjiga i knjiga državljana, vođenja upravnog postupka u oblasti ličnog stanja građana;

- vođenje upravnog postupka u upravnim stvarima ako propisima nije određeno koji je organ stvarno nadležan za rešavanje u određenoj upravnoj stvari, a to ne može da se utvrdi ni po prirodi stvari;

- izdavanje uverenja i drugih isprava o činjenicama o kojima se ne vodi službena evidencija kada je dokazivanje tih činjenica propisano zakonom;

- poslove ažuriranja jedinstvenog biračkog spiska i posebnog biračkog spiska nacionalne manjine;

- poslove službene upotrebe jezika i pismama nacionalnih manjina;

- poslove iz oblasti kancelarijskog poslovanja, pisarnice, arhive, dostavljanja pošte;

- administrativno-tehničke poslove u vezi sa pružanjem pravne pomoći građanima;

- stručne i administrativne poslove u vezi sa sprovođenjem izbora u skladu sa zakonom, kao i u vezi sa sprovođenjem izbora za organe mesnih zajednica;

- stručne i administrativne poslove u vezi sa neposrednim izjašnjavanjem građana;

- stručne i administrativne poslove za potrebe mesnih zajednica i njenih organa;

- poslove izrade normativnih akata iz delokruga Sekretarijata;

- stručne i administrativne poslove za potrebe načelnika Gradske uprave, kao i druge poslove utvrđene zakonom, odlukom Autonomne Pokrajine Vojvodine, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Član 10

Za izvršavanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, kao organizacioni oblik Sekretarijata za opštu upravu obrazuju se mesne kancelarije na teritoriji naseljenih mesta, i to: Banatski Brestovac, Banatsko Novo Selo, Glogonj, Dolovo, Ivanovo, Jabuka, Kačarevo, Omoljica i Starčevo.

Član 11

Mesne kancelarije obavljaju poslove koji se odnose na:

- poslove iz oblasti ličnog stanja građana, vođenja matičnih knjiga i knjiga državljana, izdavanja javnih isprava iz matičnih knjiga i knjiga državljana,

- poslove prikupljanja podataka za ažuriranje jedinstvenog biračkog spiska i posebnog biračkog spiska nacionalne manjine,

- poslove izdavanja javnih isprava kada je to određeno zakonom,

- poslove kancelarijskog poslovanja, pisarnice, arhive, dostavljanja pošte,

- administrativno-tehničke i druge poslove u vezi sa sprovođenjem izbora u skladu sa zakonom, kao i u vezi sa sprovođenjem izbora za mesne zajednice,

- administrativno-tehničke i druge poslove u vezi sa neposrednim izjašnjavanjem građana,

- administrativno-tehničke i druge poslove za potrebe organa mesne zajednice.

Mesne kancelarije mogu da obavljaju i druge poslove koje im poveri Gradska uprava.

U mesnim kancelarijama mogu se obavljati poslovi za druge organe, organizacije i ustanove na osnovu ugovora koji zaključuje načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti i organi, organizacije i ustanove, uz saglasnost Gradonačelnika.

Član 12

Sekretarijat za skupštinske poslove, poslove Gradonačelnika i Gradskog veća obavlja poslove koji se odnose na:

- stručne, organizacione i administrativno- tehničke poslove za potrebe Skupštine grada i njenih radnih tela,

- stručne, organizacione i administrativno- tehničke poslove za potrebe Gradskog veća i njegovih radnih tela,

- stručne, organizacione i administrativno- tehničke poslove za potrebe obavljanja funkcije Gradonačelnika,

- poslove u vezi sa izborom, imenovanjem i postavljenjem lica čiji izbor, imenovanje i postavljenje je u nadležnosti Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća,

- poslove u vezi sa objavljivanjem akata u "Službenom listu grada Pančeva",

- poslove provere formalno-pravne ispravnosti akata upućenih Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću,

- poslove pružanja stručne pomoći odborničkim grupama i odbornicima o pitanjima iz nadležnosti Skupštine,

- poslove protokola za potrebe organa Grada,

- poslove vezane za odnose s javnošću za potrebe organa Grada,

- stručne i administrativno-tehničke poslove u vezi sa upotrebom imena, grba i zastave Grada,

- poslove odbrane i vanrednih situacija,

- druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Član 13

Sekretarijat za javne službe i socijalna pitanja obavlja poslove koji se odnose na:

- zadovoljavanje određenih potreba građana u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja, društvene brige o deci, socijalne i zdravstvene zaštite, kulture, sporta i fizičke kulture, informisanja, brige o mladima i civilnog sektora, za čije se ostvarivanje sredstva obezbeđuju u budžetu Grada,

- praćenje ostvarivanja delatnosti ustanova u oblasti javnih službi, čiji je osnivač Grad, Autonomna Pokrajina Vojvodina ili Republika Srbija i drugih organizacija čiji se rad, zarade, programski, materijalni i drugi troškovi u celini ili delimično finansiraju iz budžeta Grada,

- postupak pripreme budžeta Grada, odnosno planiranje sredstava za zarade, kapitalno održavanje zgrada i opreme, materijalne i druge troškove, praćenje izvršenja budžeta, transfer i kontrolu namenskog korišćenja finansijskih sredstava budžetskih korisnika, ostvarivanje nadzora nad zakonitošću rada ustanova u oblasti javnih službi,

- rešavanje upravnih stvari u prvom stepenu, odnosno postupak utvrđivanja i ostvarivanja prava u oblasti finansijske podrške porodici sa decom i boračko-invalidske zaštite i zaštite civilnih invalida rata, obračun i isplatu primanja korisnicima po osnovu priznatih prava, obavljanje svih drugih finansijsko-knjigovodstvenih poslova u ovim oblastima, u okviru poslova poverenih Gradu,

- veći obim prava utvrđenih aktima organa Grada za koja su sredstva obezbeđena u budžetu Grada, u oblasti finansijske podrške porodici sa decom i socijalne zaštite,

- zbrinjavanje, regulisanje statusa i ostvarivanja prava izbeglih i raseljenih lica,

- pružanje dodatne obrazovne, zdravstvene i socijalne podrške deci i učenicima sa smetnjama u razvoju.

Član 14

Sekretarijat za finansije obavlja poslove koji se odnose na :

- poslove dostavljanja direktnim korisnicima sredstava budžeta uputstva za pripremu budžeta i poslove koordinacije postupka pripreme budžeta,

- poslove razrade smernica za pripremu budžeta, analize zahteva za finansiranje direktnih korisnika budžetskih sredstava i predlaganja iznosa aproprijacija koji se unose u nacrt budžeta,

- poslove izrade nacrta budžeta/ rebalansa i dostavljanja nacrta odluke o budžetu/rebalansu Gradskom veću uz istovremeno javno oglašavanje nacrta odluke o budžetu,

- poslove određivanja kvota za direktne korisnike budžetskih sredstava u odnosu na sredstva planirana u budžetu za direktnog korisnika budžetskih sredstava, plan izvršenja budžeta za direktnog korisnika budžetskih sredstava i likvidne mogućnosti budžeta,

- poslove davanja saglasnosti za obaveze koje preuzimaju direktni, odnosno indirektni korisnici budžetskih sredstava po ugovorima koji, zbog prirode rashoda zahtevaju plaćanje u više godina,

- utvrđivanje predloga preusmeravanja aproprijacije odobrene na ime određenog rashoda i izdatka koji se finansira iz opštih prihoda budžeta,

- davanje predloga rešenja, nadležnom izvršnom organu, o upotrebi sredstava tekuće budžetske rezerve i stalne budžetske rezerve,

- poslove praćenja izvršenja budžeta (kontroliše plan izvršenja budžeta direktnih korisnika budžetskih sredstava, vrši eventualne korekcije i prosleđuje korigovan plan trezoru radi izvršenja budžeta i upravljanja gotovinskim sredstvima, kontroliše preuzete obaveze radi utvrđivanja usklađenosti sa donetim budžetom, odobrava i prosleđuje odobrene preuzete obaveze trezoru radi izvršenja budžeta, prati primanja i izdatke budžeta), finansijskog planiranja, upravljanja gotovinskim sredstvima (upravljanje konsolidovanim računom trezora na koji se uplaćuju sva primanja i iz kojeg se vrše sva plaćanja iz budžeta i upravljanje likvidnošću), kontrola rashoda, koja obuhvata upravljanje procesima odobravanja preuzimanja obaveza i odobravanje plaćanja na teret budžetskih sredstava, budžetsko računovodstvo, vođenje poslovnih knjiga i usklađivanje sa glavnom knjigom trezora i sastavljanje konsolidovanih periodičnih i godišnjih izveštaja, izveštavanje, poslovi pripreme i izrade predloga finansijskog plana, raspodela sredstava indirektnim budžetskim korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija, priprema i kompletiranje dokumentacije za izvršenje finansijskog plana,

- poslove u oblasti cena komunalnih i drugih usluga za koje je nadležan Grad,

- poslove pripreme i izrade nacrta akata iz oblasti ostvarivanja izvornih javnih prihoda budžeta Grada u saradnji sa nadležnim sekretarijatima,

- druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima kroz procenu podataka o tome da li se predloženim aktom povećavaju ili smanjuju budžetski prihodi i primanja ili rashodi i izdaci za budžetsku i za naredne dve fiskalne godine.

Član 15

Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj obavlja poslove koji se odnose na:

- postupak sprovođenja objedinjene procedure (izdavanje lokacijskih uslova, rešenja o građevinskoj dozvoli, rešenja za izgradnju objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola, rešenja o upotrebnoj dozvoli, izdavanja potvrda o temeljima i završetka objekta u konstruktivnom smislu), obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta,

- izdavanja informacija o lokaciji, izdavanja potvrda kojim se potvrđuju urbanistički projekti, potvrda kojim se potvrđuju projekti parcelacije i preparcelacije, potvrda kojim se potvrđuju elaborati ispravke granica susednih katastarskih parcela i spajanja susednih katastarskih parcela,

- postupak izdavanja rešenja o odobrenju za postavljanje montažnih objekata na javnim površinama i plovećih objekata na vodnom zemljištu,

- postupak izdavanja rešenja o ozakonjenju objekata,

- sprovođenje postupka donošenja planskih dokumenata,

- sprovođenje postupka iseljenja bespravno useljenih lica, sprovođenje postupka registracije skupštine stanara,

- uređenje, obezbeđenje, obavljanje i razvoj komunalnih delatnosti,

- stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju za planove,

- stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju za određivanje naziva ulica,

- tehničku regulaciju saobraćaja,

- upravljanje javnim prevozom putnika,

- utvrđivanje režima saobraćaja,

- stručne poslove za potrebe Tela za koordinaciju bezbednosti saobraćaja,

- poslove obavljanja poverenih poslova po Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, Zakonu o prevozu putnika i Zakonu o javnim putevima,

- nadzor nad sprovođenjem odredaba odluka iz oblasti saobraćaja,

- praćenje bezbednosti i protočnosti saobraćaja na putevima,

- rešavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti,

- poslove izrade normativnih akata iz delokruga Sekretarijata;

- davanje mišljenja, rešenja, saglasnosti, rešenja o saglasnosti i druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom i drugim propisima.

Član 16

Sekretarijat za zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:

- poslove upravljanja sistemom za kontinualni monitoring kvaliteta vazduha,

- poslove izrade programa i planova kvaliteta vazduha,

- poslove organizovanja i praćenja dodatnih i vanrednih merenja kvaliteta vazduha, polena, površinskih i podzemnih voda;

- poslove sprovođenja sistematskog merenja buke,

- informisanje javnosti o kvalitetu životne sredine;

- utvrđivanje uslova i mera zaštite životne sredine u postupku donošenja prostornih i urbanističkih planova;

- utvrđivanje mera i uslova za objekte čija izgradnja ili korišćenje mogu ugroziti životnu sredinu,

- davanje mišljenja o potrebi strateške procene uticaja na životnu sredinu prostornih i urbanističkih planova i saglasnosti na Izveštaje o strateškoj proceni,

- uspostavljanje i vođenje registra izvora zagađivanja za svoje područje,

- sprovođenje postupka procene uticaja na životnu sredinu za projekte za koje odobrenje za gradnju daje nadležni organ Grada i davanja mišljenja u postupku procene uticaja na životnu sredinu za projekte koji se realizuju na teritoriji Grada, a koji sprovode drugi nadležni organi;

- poslove u vezi sa upravljanjem otpadom i sprovođenje postupaka po zahtevima za izdavanje dozvola za upravljanje otpadom iz okvira svoje nadležnosti;

- sprovođenje postupaka po zahtevima za izdavanje dozvola za rad stacionarnih izvora zagađenja vazduha, po zahtevima za izdavanje integrisanih dozvola, po zahtevima za dobijanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa ili dozvola za korišćenje naročito opasnih hemikalija;

- poslove u vezi sa uticajem nejonizujućeg zračenja;

- pripremu akata u vezi sa utvrđivanjem naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine;

- praćenje realizacije mera i aktivnosti iz Lokalnog ekološkog akcionog plana;

- pripremu predloga Programa korišćenja sredstava fonda za zaštitu životne sredine u delu koji se realizuje preko ovog Sekretarijata;

- poslove iz oblasti očuvanja i racionalnog korišćenja prirodnih resursa;

- poslove pripreme programa razvoja zelenih površina i praćenja njihove realizacije, programe zaštite prirode,

- utvrđivanje predloga za stavljanje pod zaštitu prirodnih dobara na teritoriji Grada i obavljanje poslova u vezi sa finansiranjem upravljanja zaštićenim prirodnim dobrima na teritoriji Grada;

- poslove u vezi sa energetskom efikasnošću javnih objekata i upotrebe obnovljivih i alternativnih izvora energije;

- poslove sprovođenja preventivne DDD zaštite (dezinfekcija, dezinsekcija, deratizacija);

- ostvaruje saradnju sa drugim nadležnim organima i institucijama u oblasti zaštite životne sredine.

Član 17

Sekretarijat za privredu i ekonomski razvoj obavlja poslove koji se odnose na:

- izradu programa i sprovođenje projekata lokalnog ekonomskog razvoja i staranje o unapređenju opšteg okvira za privređivanje Grada,

- poslove jedinice - kancelarije za lokalni ekonomski razvoj i podršku ulaganjima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju ulaganja,

- pružanje stručne pomoći i podrške ulagaču u realizaciji ulaganja, primenjujući standarde povoljnog poslovnog okruženja,

- praćenje stanja u oblasti privrednog razvoja i ostvarivanje saradnje sa poslovnom zajednicom,

- promotivne aktivnosti privrednih potencijala Grada,

- pružanje metodološke podrške u pripremi predloga intersektorskih projekata od značaja za Grad, njihovu impelemtaciju i održivost,

- pripremu i sprovođenje projekta iz nadležnosti Sekretarijata

- pripremu i sprovođenje programa i mera predviđenih Lokalnim akcionim planom za zapošljavanje i druge programe finansijske podrške privrednim subjektima

- pružanje stručne podrške Savetu za zapošljavanje Grada i Privrednom savetu Grada

- podsticanje i razvoj turizma na teritoriji grada i utvrđivanje visine boravišne takse,

- razvoj i unapređenje ugostiteljstva, zanatstva i trgovine, uređivanje radnog vremena, mesta na kojima se mogu obavljati određene delatnosti i druge uslove za njihov rad,

- kategorizaciju kuća, apartmana, soba i seoskih turističkih domaćinstava za smeštaj,

- obavljanje poslove u oblasti robnih rezervi

- rešavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti i izdavanje uverenja o činjenicama o kojima se vode službene evidencije,

- druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i aktima organa Grada.

Član 18

Sekretarijat za poljoprivredu, selo i ruralni razvoj obavlja poslove koji se odnose na:

- izradu programa za podsticanje razvoja poljoprivrede Grada i ruralnog razvoja na teritoriji grada Pančeva i usaglašavanje mera kojima bi se obezbedio brži razvoj poljoprivrede i ruralni razvoj na teritoriji Grada,

- izradu projekata iz oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja od značaja za Grad,

- izradu

- poslove zaštite, uređenja, korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta i u vezi sa određivanjem erozivnih područja,

- utvrđivanje obaveze plaćanja i visine naknade za promenu namene obradivog poljoprivrednog zemljišta,

- utvrđivanje mera zaštite od poljske štete i mera zaštite od spaljivanja organskih ostataka na poljoprivrednom zemljištu i zaštitu poljoprivrednog zemljišta od mraza, grada, požara i drugih elementarnih nepogoda,

- poslove u vezi sa komasacijom poljoprivrednog zemljišta, dobrovoljnim grupisanjem poljoprivrednog zemljišta i zakupom poljoprivrednog zemljišta u državnoj svojini,

- poslove u vezi sa izdavanjem vodnih uslova, vodnih saglasnosti, vodnih dozvola i vodnih naloga na teritoriji grada Pančeva.

- rešavanje vodosnabdevanja naselja i izgradnje fekalne kanalizacije u saradnji sa nadležnim vodoprivrednim preduzećem,

- pružanje stručne podrške mesnim zajednicama u naseljenim mestima u realizaciji mera za brži razvoja sela,

- poslove pripreme godišnjih finansijskih programa mesnih zajednica u naseljenim mestima i praćenje njihovog izvršenja,

- poslove pripreme i realizacije infrastrukturnih projekata mesnih zajednica u naseljenim mestima i drugih projekata vezanih za razvojne prioritete naseljenih mesta,

- stručne poslove u vezi izrade strateških dokumenata iz oblasti ruralnog razvoja,

- podsticanje razvoja ruralnog turizma, praćenje poljoprivredno - turističkih manifestacija i aktivnosti u vezi promovisanja naseljenih mesta,

- poslove izrade normativnih akata iz delokruga Sekretarijata,

- rešavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti,

- druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i aktima organa Grada.

Član 19

Sekretarijat za inspekcijske poslove obavlja poslove koji se odnose na:

- poslove inspekcijskog nadzora u vezi obavljanja komunalne delatnosti na način utvrđen zakonom, drugim propisom ili odlukom Grada,

- poslove inspekcijskog nadzora stanja komunalnih objekata, instalacija javne rasvete, vodovoda i kanalizacije, termo-mašinskih instalacija i opreme, puteva i zelenih površina, kao i pružanja komunalnih usluga,

- izdavanja naređenja uklanjanja stvari i drugih predmeta sa javnih površina, nepropisno parkiranih, havarisanih i neregistrovanih vozila sa javnih i zelenih površina,

- poslove inspekcijskog nadzora izvršavanja utvrđenih obaveza i preduzimanje mera za otklanjanje uočenih nedostataka,

- izdavanje prekršajnog naloga za prekršaje po propisima koje donosi Skupština grada i preduzima druge mere utvrđene zakonom i drugim propisima,

- inspekcijski nadzor nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, poslove nadzora nad primenom odluka Grada i drugih propisa u oblasti saobraćaja i puteva,

- inspekcijski nadzor a nad primenom propisa u okviru poslova poverenih zakonom, kao i nadzor nad primenom odluka Grada i drugih propisa u građevinskoj oblasti,

- inspekcijski nadzor sprovođenja Zakona o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja, Zakona o predškolskom vaspitanju i obrazovanju, Zakona o osnovnom obrazovanju i vaspitanju, Zakona o srednjem obrazovanju i vaspitanju, Zakona o obrazovanju odraslih i drugih propisa, poslove neposrednog uvida u rad ustanova i zavisno od rezultata nadzora izriče mere i kontroliše njihovo izvršenje,

- inspekcijski nadzor u oblasti sporta, izvršenja određenih mera i radnji u vezi obavljanja sportskih aktivnosti i sportskih delatnosti, kao i rada organizacija u oblasti sporta,

- inspekcijski nadzor u okviru poslova poverenih zakonima iz oblasti zaštite životne sredine, zaštite vazduha od zagađivanja u objektima za koje dozvolu za izgradnju i početak rada daje nadležni organ Grada, poslove kontrole sprovođenja mera utvrđenih odlukom o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja na životnu sredinu i odlukom o davanju saglasnosti na studiju zatečenog stanja, poslove kontrole u oblasti upravljanja otpadom, u oblasti zaštite od nejonizujućeg zračenja, u oblasti upravljanja hemikalijama, poslove preduzimanja mera za zaštitu od buke, poslove utvrđivanja ispunjenosti uslova zaštite životne sredine za obavljanje delatnosti privrednih subjekata i preduzimanje mera za otklanjanje uočenih nedostataka,

- poslove sprovođenja postupka izvršenja za potrebe Gradske uprave,

- rešavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti,

- druge poslove utvrđene zakonom, drugim propisima i aktima organa Grada.

Član 20

Sekretarijat za poresku administraciju obavlja poslove koji se odnose na:

- utvrđivanje, kontrolu i naplatu izvornih prihoda, kao i poslove koji se odnose na inspekcijski nadzor u oblasti poreza odnosno izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji Grada Pančeva,

- poslove prijema, obrade i kontrole poreskih prijava,

- poslove vezane za pripremu akata iz svoje nadležnosti, nadležnosti drugih organizacionih jedinica kao i subjekata prema kojima Grad vrši prava osnivača,

- poslove vođenja registra obveznika izvornih prihoda Grada i utvrđivanje izvornih prihoda Grada za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik,

- poslove kancelarijske i terenske kontrole radi provere utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obavez,

- rešavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima utvrđivanja izvornih prihoda Grada,

- pružanje stručne i osnovne pravne pomoći poreskim obveznicima po osnovu lokalnih javnih prihoda,

- poslove primene jedinstvenog informacionog sistema za lokalne javne prihode,

- poslove vezane za redovnu i prinudnu naplatu izvornih prihoda i preduzimanja mera obezbeđenja naplate poreza u skladu sa zakonom,

- pripremu akate za drugostepeni upravni postupak,

- poslove vođenja poreskog knjigovodstva za izvorne prihode ostvarene na teritoriji Grada i donošenja poreskog završnog računa u skladu sa zakonom,

- poslove izdavanja uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju,

- obavljanje i drugih poslova u skladu sa zakonom, drugim propisima i aktima organa Grada.

Član 21

Služba za upravljanje ljudskim resursima i zajedničke poslove obavlja poslove poslove koji se odnose na:

- upravljanje ljudskim resursima,

- pripremu predloga Kadrovskog plana,

- pripremu predloga godišnjeg Posebnog programa stručnog usavršavanja službenika,

- vođenje kadrovske evidencije zaposlenih,

- izradu normativnih akata iz delokruga Službe,

- obavljanje stručnih poslova i pripremu opštih i pojedinačnih akta o pravima i obavezama zaposlenih u Gradskoj upravi,

- pripremu pojedinačnih akata koji se odnose na ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa postavljenih i izabranih lica u organima Grada,

- planiranje, organizovanje i staranje o nesmetanom funkcionisanju informacionih tehnologija za potrebe organa Grada,

- održavanje i proširenje računarske mreže za potrebe organa Grada,

- obavljanje poslova tekućeg i investicionog održavanja i obezbeđivanja zgrade Grada,

- poslove protivpožarne zaštite,

- poslovi iz oblasti bezbednosti i zdravlja na radu,

- poslove prevoza službenim vozilima i staranja o njihovom održavanju,

- kao i druge poslove utvrđene zakonom, aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i organa Grada.

Član 22

Sekretarijat za javne nabavke obavlja poslove koji se odnose na:

- poslove javnih nabavki za organe Grada i pruža stručnu pomoć direktnim i indirektnim budžetskim korisnicima u postupcima javnih nabavki,

- pripremu nacrta internih akata iz oblasti javnih nabavki,

- poslove praćenja postupaka javnih nabavki za potrebe Gradske uprave,

- učešće u poslovima pripreme finansijskog plana u skladu sa Odlukom o budžetu grada,

- izradu Plana javnih nabavki,

- pregled i kontrolu finansijskih dokumenata u vezi sa realizacijom zaključenih ugovora,

- poslove analize podataka iz oblasti javnih nabavki u cilju izrade i dostavljanja izveštaja Upravi za javne nabavke,

- obavljanje i drugih poslova iz oblasti javnih nabavki,

- ostvarivanje saradnje sa organima i organizacijama koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki.

Član 23

Sekretarijat za investicije obavlja poslove koji se odnose na:

- planiranje, iniciranje izrade i sprovođenje godišnjeg programa za sprovođenje investicija koje su od značaja za Grad,

- projektovanje i praćenje realizacije budžeta za investicije i vođenje evidencije o investicijama,

- koordiniranje i sprovođenje poslova na izradi tehničke dokumentacije za objekte niskogradnje i visokogradnje (određivanje projektnog zadatka, priprema dokumentacije za sprovođenje javne nabavke za izradu tehničke dokumentacije, kontrola tehničke dokumentacije, obezbeđivanje tehničkog pregleda i sl.),

- podnošenje zahteva za izdavanje dozvola u postupcima objedinjene procedure i pribavljanje ostale neophodne dokumentacije za sprovođenje investicija za objekte niskogradnje i visokogradnje,

- koordiniranje i sprovođenje poslova koji se odnose na realizaciju investicija u oblasti niskogradnje i visokogradnje (pripremanje dokumentacije za sprovođenje postupka javne nabavke za odabir izvođača za izvođenje radova na izgradnji, dogradnji, rekonstrukciji, adaptaciji, sanaciji i drugim radovima na kojima je grad investitor, vršenje stručnog nadzora, praćenje realizacije ugovorenih poslova i sl.),

- obezbeđivanje javnog osvetljenja,

- pripremanje i sprovođenje godišnjih Programa uređivanja građevinskog zemljišta i Programa otuđenja građevinskog zemljišta u saradnji sa ostalim organizacionim jedinicama Gradske uprave grada Pančeva i sa JP Urbanizmom,

- pripremanje i praćenje realizacije ugovora o izgradnji nedostajuće infrastrukture i ugovora o zajedničkom pripremanju i opremanju građevinskog zemljišta,

- održavanje javnih spomenika, skulpturalnih dela i spomen-ploča na javnim površinama i uređenje fasada,

- kao i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada i drugim aktima organa Grada.

Član 24

Sekretarijat za imovinu obavlja poslove koji se odnose na:

- identifikaciju, evidenciju i upis nepokretnosti na kojima Grad ima pravo svojine,

- pripremu akata u vezi raspolaganja i pribavljanja stvari u svojini Grada,

- poslove praćenja obaveza korisnika budžetskih sredstava u vezi dostavljanje podataka o imovini Grada koja im je data na upravljanje,

- utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekata i formiranje građevinske parcele,

- konverziju prava korišćenja - zakupa zemljišta u pravo svojine, prestanak prava korišćenja zbog neprivođenja zemljišta nameni i sl.,

- sprovođenje postupka eksproprijacije- deeksproprijacije i administrativnog prenosa,

- denacionalizaciju, povraćaj zemljišta i zadružne imovine, vraćanje utrina i pašnjaka selima,

- pripremu akata kojima se bliže uređuju pitanja koja se odnose na otuđenje i davanje u zakup građevinskog zemljišta,

- poslove u vezi sprovođenja postupka davanja u zakup poslovnog, magacinskog prostora i garaža,

- stručne poslove u vezi sa prodajom stanova prema,

- rešavanje u prvom stepenu u upravnim stvarima iz svoje nadležnosti,

- poslove izrade normativnih akata iz delokruga Sekretarijata.

Član 25

Komunalna policija obavlja poslove koji se odnose na:

- komunalno policijske i druge poslove čijim obavljanjem se obezbeđuje održavanje gradskog reda, održavanje komunalnog reda i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost, vršnje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada, ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju, u skladu za zakonom i propisima Grada,

- održavanje komunalnog reda u oblastima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, zaštite životne sredine, ljudi i dobara i obezbeđuje zaštitu i održava red u korišćenju zemljišta, prostora, lokalnih puteva, ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata kao i obezbeđuje nesmetano obavljanje zakonom određenih poslova iz nadležnosti grada, pruža pomoć nadležnim organima Grada, kao i preduzećima, organizacijama i ustanovama u skladu sa zakonom,

- poslove preduzimanja hitnih mera zaštite životne sredine, zaštite od elementarnih nepogoda i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada, kada te mere ne mogu pravovremeno da preduzmu drugi nadležni organi grada i ovlašćene organizacije o čemu odmah obaveštava te organe, odnosno organizacije, učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica, sarađuje sa gradskim inspekcijskim službama, sa policijom i građanima u skladu sa zakonom,

- vođenja evidencija podnetih prijava, peticija i predloga građana, podnetih pritužbi na rad komunalnih policajaca,

- upotrebljenih sredstava prinude i drugih primenjenih ovlašćenja prema licima, privremeno oduzetih predmeta, službenih legitimacija, opreme i sredstava.

U obavljanju poslova komunalne policije, komunalni policajac ima ovlašćenja utvrđena zakonom, može izdati prekršajni nalog i izreći novčanu kaznu, podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo, podneti zahtev za vođenje prekršajnog postupka i obavestiti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.

2. Posebna organizaciona jedinica

Član 26

Kabinet Gradonačelnika obavlja poslove iz nadležnosti Gradonačelnika koji se odnose na:

- predstavljanje i zastupanje Grada u odnosu na pravna i fizička lica u zemlji i inostranstvu, udruživanje, saradnju i koordinaciju rada Grada sa drugim opštinama, gradovima, državnim organima, organizacijama i drugim subjektima u zemlji i inostranstvu,

- organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanje protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja Grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada, korespondenciju i prevođenje sa stranih jezika i na strane jezike za potrebe organa Grada,

- poslovi pripreme radnih i drugih sastanaka, poslovi praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza, poslovi izrade akata u vezi dodele nagrada i priznanja, poslovi prijema stranaka koje se neposredno obraćaju Gradonačelniku i rešavanje po njihovim predstavkama, pritužbama, zahtevima i molbama, poslovi tehničkog sekretara Gradonačelnika, obrada i sređivanje akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika, kao i drugi poslovi vezani za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika,

- poslovi ostvarivanja saradnje sa sredstvima javnog informisanja, organizacija konferencija za štampu, kao i ostali poslovi vezani za odnose sa javnošću,

- stručne, organizacione i administrativno- tehničke poslove za rad pomoćnika Gradonačelnika,

- druge poslove iz svoje nadležnosti u skladu sa zakonom, odlukama Grada i drugim aktima.

Član 27

Zaposlena i postavljena lica u kabinetu Gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme, dok traje dužnost Gradonačelnika.

Član 28

U Gradskoj upravi postavlja se pet pomoćnika Gradonačelnika i to:

1. pomoćnik Gradonačelnika za ekonomski razvoj - gradski menadžer,

2. pomoćnik Gradonačelnika u oblasti urbanizma,

3. pomoćnik Gradonačelnika za pravna pitanja i reorganizaciju Gradske uprave,

4. pomoćnik Gradonačelnika za selo i ruralni razvoj,

5. pomoćnik Gradonačelnika za oblast javnih nabavki.

IV UNUTRAŠNJA ORGANIZACIJA

Član 29

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni, uspešnijeg izvršavanja poslova iz utvrđenog delokruga osnovnih organizacionih jedinica, pune zaposlenosti i odgovornosti zaposlenih u njima, mogu se, u okviru osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave, obrazovati i uže organizacione jedinice (odeljenja, odseci i dr.).

U osnovnim organizacionim jedinicama mogu se obrazovati uže organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama.

Član 30

Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti Gradske uprave, posebno u vezi sa ostvarivanjem prava građana, može se organizovati rad Gradske uprave u mesnim zajednicama.

Poslove iz stava 1. ovog člana, način i mesto njihovog vršenja određuje Gradonačelnik na predlog načelnika Gradske uprave.

V RUKOVOĐENJE

Član 31

Radom Gradske uprave rukovodi načelnik Gradske uprave.

Načelnik Gradske uprave je službenik na položaju.

Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Načelnika Gradske uprave postavlja i razrešava Gradsko veće na osnovu javnog konkursa, na pet godina.

Načelnik Gradske uprave, posle proteka vremena na koje je postavljen, može biti ponovo postavljen na isti položaj bez javnog konkursa.

Načelnik Gradske uprave za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini grada i Gradskom veću, u skladu sa Statutom i ovom odlukom.

Član 32

Načelnik Gradske uprave ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao načelnik Gradske uprave.

Član 33

Ukoliko nije postavljen načelnik uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika uprave, ko i kada načelnik uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

Ukoliko Načelnik Gradske uprave nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od dana postavljenja vršioca dužnosti.

U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još tri meseca.

Po isteku roka iz st. 1. i 3. ovog člana postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja.

Član 34

Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova i donosi opšta i pojedinačna akta koja se odnose na rad Gradske uprave i na prava i dužnosti zaposlenih, i to pravilnike, uputstva, naredbe, odluke, rešenja i naloge.

Član 35

Radom sekretarijata i Službe rukovodi sekretar, Komunalnom policijom načelnik, a Kabinetom šef kabineta.

Član 36

Rukovodioci organizacionih jedinica odlučuju, donose i potpisuju akta pružaju stručna uputstva, koordiniraju i nadziru rad zaposlenih, organizuju i staraju se o zakonitom, pravilnom i blagovremenom obavljanju poslova iz svog delokruga i vrše druge poslove po nalogu načelnika Gradske uprave.

Rukovodioci osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica odgovaraju za svoj rad načelniku Gradske uprave.

Član 37

Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica imaju pomoćnike, koji ih zamenjuju u slučaju njihove odsutnosti, odnosno sprečenosti, sa svim ovlašćenjima rukovodioca osnovne organizacione jedinice.

Član 38

Radom uže organizacione jedinice rukovodi šef.

Za svoj rad i rad uže organizacione jedinice kojom rukovode, rukovodioci užih organizacionih jedinica neposredno su odgovorni rukovodiocu osnovne organizacione jedinice, u čijem sastavu je unutrašnja organizaciona jedinica.

Član 39

Rukovodioce i pomoćnike rukovodilaca osnovnih organizacionih jedinica raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Šefa uže organizacione jedinice raspoređuje načelnik Gradske uprave.

Član 40

Radom Kabineta gradonačelnika kao posebne organizacione jedinice rukovodi šef Kabineta.

Šef Kabineta i zaposleni na radnim mestima u kabinetu gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme - dok traje dužnost gradonačelnika.

Šef Kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.

Član 41

Načelnik Gradske uprave može obrazovati radnu grupu koju čine zaposleni u osnovnim organizacionim jedinicama radi obavljanja određenog posla iz nadležnosti Gradske uprave.

Aktom o obrazovanju radne grupe određuje se sastav, zadaci i druga pitanja u vezi sa radom radne grupe.

VI ODNOS GRADSKE UPRAVE SA DRUGIM ORGANIMA

1. Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku

Član 42

Odnos Gradske uprave prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom i ovom odlukom.

Gradska uprava je obavezna da Skupštinu grada, Gradsko veće i Gradonačelnika obaveštava o obavljanju poslova iz svog delokruga, daje obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga koji su neophodni za rad Skupštine grada, Gradskog veće i Gradonačelnika.

Član 43

Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad Gradske uprave.

Član 44

Gradsko veće vrši nadzor nad radom Gradske uprave.

Kada u vršenju nadzora nad radom Gradske uprave utvrdi da pojedina akta nisu u skladu sa zakonom, Statutom ili aktima Skupštine grada, Gradsko veće može da ih ukine ili poništi, sa nalogom da se donese novi akt u skladu sa zakonom.

Ukoliko Gradska uprava ne postupa po nalogu i ne donose novi akt, može se pokrenuti pitanje odgovornosti zaposlenog koji je neposredno radio na donošenju akta ili nadležnog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.

Član 45

Gradska uprava je dužna da, na zahtev Skupštine grada, Gradonačelnika, Gradskog veća ili nadležnog ministarstva, preduzme odgovarajuće organizacione, kadrovske i druge mere kojima se obezbeđuju efikasno izvršavanje zadataka i poslova iz njenog delokruga.

Član 46

Međusobni odnosi osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom i ovom odlukom.

Osnovne organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla i da razmenjuju potrebne podatke i obaveštenja neophodna za rad.

2. Odnos Gradske uprave prema građanima, pravnim licima i drugim strankama

Član 47

Gradska uprava je dužna da strankama omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.

Gradska uprava je dužna da poštuje ličnost i dostojanstvo stranke.

Član 48

Gradska uprava je dužna da građanima u ostvarivanju njihovih prava i obaveza daje potrebne podatke, objašnjenja i obaveštenja.

Gradska uprava je dužna da svima omogući podnošenje pritužbi na rad Gradske uprave i na rad zaposlenih.

Na podnete pritužbe Gradska uprava je dužna da odgovori u roku od 30 dana, ako podnosilac pritužbe zahteva odgovor.

Član 49

U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Član 50

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima na osnovu zakona, akata Autonomne Pokrajine Vojvodine i akata organa Grada.

VII JAVNOST RADA

Član 51

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, u skladu sa zakonom.

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, objavljivanjem informacija na zvaničnom sajtu Grada i na drugi način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 52

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja.

Načelnika Gradske uprave može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu Gradske uprave daje informacije sredstvima javnog informisanja.

Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu, u skladu sa zakonom.

O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik Gradske uprave, u skladu sa zakonom.

VIII PRAVNI AKTI

Član 53

U svom radu Gradska uprava donosi:

- planove, programe, odluke, pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja, zaključke i druga akta u skladu sa zakonom, aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i aktima organa Grada.

Član 54

Akta Gradske uprave donosi načelnik Gradske uprave.

Rešenja i zaključke, donose rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica, pomoćnici rukovodioca osnovnih organizacionih jedinica, ovlašćena službena lica i lica koja ovlasti načelnik Gradske uprave.

IX SUKOB NADLEŽNOSTI

Član 55

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada, na osnovu odluke Skupštine, odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave.

X REŠAVANJE O ŽALBI

Član 56

O žalbi na prvostepeno rešenje Gradske uprave u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada, rešava Gradsko veće, ako zakonom ili drugim propisom nije drukčije određeno.

XI IZUZEĆE SLUŽBENOG LICA

Član 57

O izuzeću ovlašćenog službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

O izuzeću načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.

XII KANCELARIJSKO POSLOVANJE

Član 58

Kancelarijsko poslovanje Gradske uprave obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte; administrativno-tehničko obrađivanje akata; arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta; izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaja arhivske građe nadležnom arhivu i praćenje efikasnosti i ažurnosti rada Gradske uprave, kao i postupanje sa elektronskim dokumentima u kancelarijskom poslovanju u okviru informacionog sistema Gradske uprave.

Na kancelarijsko poslovanje Gradske uprave primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave kada obavlja poslove iz izvorne nadležnosti i kada obavlja poverene poslove državne uprave.

XIII RADNI ODNOS

1. Zaposleni u Gradskoj upravi

Član 59

Zaposleni u Gradskoj upravi u smislu ove odluke su službenici na položaju, službenici, nameštenici i postavljena lica u Kabinetu gradonačelnika, (u daljem tekstu zaposleni).

Član 60

O pravima i dužnostima iz radnog odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 61

Poslove Gradske uprave koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica mogu obavljati lica koja imaju propisanu stručnu spremu, položen državni stručni ispit i odgovarajuće radno iskustvo, u skladu sa zakonom i drugim propisom.

Član 62

Zaposleni u Gradskoj upravi je dužan da postupa u skladu s Ustavom, zakonom i drugim propisom, prema pravilima struke, nepristrasno i političko neutralno.

Zaposleni ne sme na radu da izražava i zastupa svoja politička uverenja.

2. Prijem u radni odnos

Član 63

Radno mesto može da se popuni kad se ispune dva uslova: da je radno mesto predviđeno Pravilnikom i da je njegovo popunjavanje predviđeno Kadrovskim planom za tekuću godinu.

Kad se oba uslova ispune, rukovodilac organa, službe ili organizacije odlučuje da li je potrebno da se radno mesto popuni.

Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.

Položaj se popunjava postavljenjem.

Član 64

U radni odnos u Gradskoj upravi može se primiti lice pod sledećim uslovima:

1) da je punoletan državljanin Republike Srbije,

2) da ima propisano obrazovanje,

3) da ispunjava ostale uslove određene zakonom, drugim propisom i aktom o sistematizaciji radnih mesta,

4) da nije pravosnažno osuđivano na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci,

5) da ranije nije prestajao radni odnos u državnom organu, odnosno organu autonomne pokrajine ili jedinice lokalne samouprave, zbog teže povrede dužnosti iz radnog odnosa.

Član 65

Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.

Član 66

U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za samostalan rad u struci, primati pripravnici u radni odnos na određeno vreme ukoliko postoji slobodno radno mesto u skladu sa Kadrovskim planom i ukoliko lice sa kojim zasniva radni takav radni odnos ima obrazovanje koje je propisano kao uslov za rad na tom radnom mestu.

Sa nezaposlenim licem Gradska uprava može zaključiti ugovor o stručnom osposobljavanju bez naknade, radi stručnog osposobljavanja, odnosno sticanja radnog iskustva i uslova za polaganje državnog stručnog ispita.

3. Premeštaj službenika

Član 67

Službenik u Gradskoj upravi može, zbog potrebe rada, da bude trajno ili privremeno premešten da drugo odgovarajuće radno mesto u skladu sa zakonom.

4. Odgovornost zaposlenih lica

Član 68

Zaposleni u Gradskoj upravi je disciplinski odgovoran za povrede dužnosti iz radnog odnosa, na način i po postupku utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.

Zaposleni u Gradskoj upravi je odgovoran za štetu koju na radu ili u vezi sa radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje Gradskoj upravi, na način i po postupku utvrđenim zakonom i aktima donetim na osnovu zakona.

5. Prestanak radnog odnosa

Član 69

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđenim zakonom.

Član 70

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje načelnik Gradske uprave.

XIV SREDSTVA ZA FINANSIRANJE POSLOVA GRADSKE UPRAVE

Član 71

Sredstva za finansiranje poslova Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada u skladu sa Zakonom.

Član 72

Za zakonito korišćenje sredstava za zarade zaposlenih i naknade, materijalne troškove, sredstva za posebne namene, nabavku i održavanje opreme i sredstva za posebne naknade odgovoran je načelnik.

Gradska uprava je obavezna da u skladu sa zakonom redovno prati izvršenje budžeta i po potrebi, a najmanje dva puta godišnje, informiše Gradsko veće, a obavezno u roku od 15 dana po isteku šestomesečnog, odnosno devetomesečnog perioda.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstva iz stava 1. ovog člana potpisuje načelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 73

Gradsko veće grada Pančeva utvrđuje uslove i način korišćenja prevoznih sredstava za potrebe organa Grada.

XV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 74

Danom stupanja na snagu ove odluke dosadašnje osnovne organizacione jedinice nastavljaju da rade kao sekretarijati, odnosno služba sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Član 75

Načelnik Gradske uprave uskladiće Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 76

Zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa obavljanjem istih poslova na kojima su radili do raspoređivanja u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Član 77

Načelnik Gradske uprave izvršiće raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika iz člana 75. ove Odluke.

Član 78

Zaposleni u Gradskoj upravi koji ostanu neraspoređeni ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 79

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskoj upravi grada Pančeva ("Službeni list grada Pančeva" br. 13/14 - prečišćen tekst i 12/16).

Član 80

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".