ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE ZA INTERNU REVIZIJU GRADA ŠAPCA

("Sl. list grada Šapca i opština: Bogatić, Vladimirci i Koceljeva", br. 13/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u skladu sa zakonom u okviru prava i dužnosti jedinice lokalne samouprave osniva se Služba za internu reviziju Grada Šapca (u daljem tekstu: služba) i uređuje njena organizacija, kao i druga pitanja od značaja za rad službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna organizaciona jedinica za internu reviziju Grada Šabac u cilju obavljanja poslova iz delokruga propisanih zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru (u daljem tekstu: pravilnik) i Međunarodnim standardima interne revizije.

Član 3

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo nijednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno gradonačelniku.

Član 4

Služba ima svoj pečat koji je okruglog oblika, prečnika 3,2 cm i sadrži tekst sledeće sadržine "Republika Srbija Grad Šabac - Služba za internu reviziju", a u sredini pečata se nalazi grb Republike Srbije.

II USPOSTAVLJANJE I ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 5

Radom službe rukovodi šef službe, koji za svoj rad i rad Službe odgovara gradonačelniku. Šefa službe postavlja i razrešava gradonačelnik. Šef službe postavlja se na period od četiri godine. Šef službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Član 6

O pravima i obavezama šefa službe odlučuje gradonačelnik.

Član 7

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u službi donosi šef službe uz saglasnost gradonačelnika. Šef službe, uz saglasnost gradonačelnika, doneće akt iz stava 1. ovog člana, u roku od osam dana od dana postavljenja.

Član 8

Na zaposlene u službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave. Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno - finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru u roku od godinu dana od dana imenovanja. O pravima i obavezama zaposlenih u službi odlučuje šef službe.

Član 9

Odluku o izboru zaposlenog između kandidata prijavljenih na oglas, donosi šef službe, koji vrši i raspoređivanje zaposlenih.

Član 10

U skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta, šef službe pojedinačno utvrđuje zvanja i plate zaposlenih u službi.

Član 11

Zaposleni u službi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno. Odgovornost zaposlenih u službi utvrđuje se aktom gradonačelnika u skladu sa zakonom.

Član 12

Radni odnos zaposlenih u službi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 13

Puno radno vreme u službi iznosi 40 časova nedeljno. Radna nedelja traje pet radnih dana.

III SREDSTVA ZA FINANSIRANJE RADA SLUŽBE

Član 14

Sredstva za finansiranje rada službe obezbeđuju se u budžetu Grada Šapca. Za obračun i isplatu plate šefa službe, primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Šapca.

Član 15

Za obračun i isplatu plata internih revizora primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u Gradskoj upravi Grada Šapca.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 16

Gradonačelnik će postaviti šefa službe u roku od osam dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 17

Gradonačelnik i šef službe potpisaće Povelju interne revizije u roku od šest meseci od dana postavljenja šefa službe.

Navedenom poveljom bliže će se odrediti:

- uloga i cilj interne revizije;

- status službe;

- delokrug rada interne revizije;

- odgovornost, prava i obaveze šefa službe;

- prava, dužnosti i ovlašćenja internog revizora;

- planiranje i sprovođenje postupka revizije i način izveštavanja;

- saradnja sa drugim telima.

Član 18

Služba za internu reviziju Grada Šapca će početi sa radom u skladu sa odredbama ove odluke stupanjem na snagu akta iz člana 7. ove odluke.

Član 19

Služba za internu reviziju Grada Šapca od internog revizora Gradske uprave Grada Šapca preuzeće poslove, kao i predmete i arhivu.

Član 20

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Šapca".