PRAVILNIKO SADRŽINI I NAČINU VOĐENJA EVIDENCIJE POSTUPAKA ISELJENJA I PRESELJENJA ("Sl. glasnik RS", br. 75/2017) |
Ovim pravilnikom bliže se propisuje sadržina i način vođenja evidencije postupka iseljenja lica iz objekta koji je izgrađen suprotno zakonu kojim se uređuju planiranje prostora i izgradnja objekata i koji se nalazi na zemljištu u svojini drugog lica (iseljenje), kao i postupka preseljenja tih lica.
Evidencija iz člana 1. ovog pravilnika vodi se za postupke:
1) koji prethode iseljenju i preseljenju;
2) tokom iseljenja, odnosno preseljenja i
3) nakon preseljenja.
Evidenciju iz člana 1. ovog pravilnika nadležni organ vodi kao jedinstvenu evidenciju za domaćinstva sa jedne lokacije iseljenja, u koju upisuju podatke i informacije iz zvaničnih akata i dokumenata organa koji je nadležan za sprovođenje postupka.
Evidencija o postupcima koji prethode iseljenju i preseljenju sadrži podatke i informacije o:
1) adresi ili drugom raspoloživom podatku za prostorno lociranje mesta iseljenja (naziv grada, opštine i naselja, odnosno dela naselja, ulice i/ili katastarske parcele i sl.);
2) razlozima iseljenja;
3) nazivu planskog dokumenta (sa brojem i datumom objavljivanja) u skladu sa kojim je doneta odluka o neophodnosti iseljenja;
4) broju, datum akta i vrsti intervencije za sprovođenje plana, u slučaju da postoji važeći plan u skladu sa kojim je neophodno izvršiti iseljenje;
5) organu nadležnom za pripremanje odluke o neophodnosti iseljenja (naziv organa, funkciji lica odgovornog za vođenje postupka i dr.);
6) broju i datumu izveštaja sa javnih uvida koji su prethodili donošenju odluke o neophodnosti iseljenja i preseljenja;
7) broj i datum izveštaja o konsultacijama sa licima koje je neophodno iseliti;
8) broju i datumu odluke o neophodnosti iseljenja sa planom preseljenja;
9) broju domaćinstava i lica koja stanuju u naselju, odnosno delu naselja za koje je doneta odluka o neophodnosti iseljenja;
10) obezbeđenju i korišćenu besplatne pravne pomoći.
Evidencija o postupcima tokom iseljenja, odnosno preseljenja sadrži podatke i informacije o:
1) adresi ili drugom podatku za lociranja objekta iz kojeg se vrši iseljenje, ukoliko ne postoji adresa;
2) organu nadležnom za donošenje rešenja o iseljenju (naziv organa, funkciji lica odgovornog za vođenje postupka i dr.);
3) organu nadležan za koordinaciju i sprovođenje postupka iseljenja (naziv organa, funkciji lica odgovornog za vođenje postupka i dr.);
4) broju i datumu zapisnika o iseljenju i preseljenju;
5) broju i datumu pravosnažnog rešenja za iseljenje i preseljenje u odgovarajući smeštaj;
6) broju i datumu pravosnažnog rešenja za iseljenje i dodeli stambene podrške za obezbeđenje odgovarajućeg smeštaja;
7) broju i datumu pravosnažnog rešenju za iseljenje u drugu jedinicu lokalne samouprave u kojoj lice koje se iseljava ima prijavljeno prebivalište, broju lica na koja se odnosi rešenje i mestu preseljenja;
8) broju domaćinstava i lica koja su iseljena na osnovu rešenja o iseljenju, odnosno iseljenju i preseljenju;
9) broju domaćinstava i lica koja su preseljena u odgovarajući smeštaj ili im je dodeljena stambena podrška i o mestu/adresi njihovog preseljenja;
10) broju lica koja su državljanin druge države sa podacima o njihovom premeštanju u odgovarajući smeštaja, kao i nazivu institucije nadležne za regulisanje odgovarajućeg statusa tih lica.
Evidencija o postupcima nakon preseljenja sadrži sledeće podatke i informacije o:
1) adresi preseljenog domaćinstava, sa identifikacionim podacima (ime i prezime i JMBG);
2) opisu odgovarajućeg smeštaja za preseljenje kojim se dokazuje ispunjenost uslova iz člana 79. stav 3. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;
3) organu nadležnom za praćenje mera socijalnog uključivanja preseljenih domaćinstava;
4) obezbeđenu osnovnih životnih namirnica i pijaće vode, najduže za period do mesec dana po preseljenju;
5) pristupu ustanovi zdravstvene i socijalne zaštite;
6) pristupu izvorima prihoda i potencijalnim mestima zaposlenja ili radnog angažovanja;
7) pristupu sistemu obrazovanja i vaspitanja;
8) ukupnim troškovima sprovođenja postupka iseljenja i preseljenja.
Sastavni deo evidencije iz člana 1. ovog pravilnika je i kopija odluke o neophodnosti iseljenja sa planom preseljenja.
Sastavni deo evidencije iz člana 1. ovog pravilnika je i zapisnik iz člana 4. tačka 4) ovog pravilnika koji sadrži sve bitne podatke, informacije i dokumentaciju o toku iseljenja i preseljenja i to o:
1) datumu, vremenu i vremenskim uslovima na dan iseljenja i preseljenja u skladu sa članom 85. stav 1. Zakona o stanovanju i održavanju zgrada;
2) nazivima nadležnih javnih službe čiji su predstavnici bili prisutni prilikom izvršenja rešenja o iseljenju (hitne pomoći, vatrogasne službe, službe socijalne zaštite, službe za prenošenje životinja i sl.);
3) dokazu o pozivu upućenom organizacija za zaštitu ljudskih prava da prisustvuju iseljenju i preseljenju;
4) dokumentacija i fotodokumentacija za dokazivanje mogućih šteta i gubitaka na imovini, preuzimanju materijala porušenog objekta od strane lica koja se iz njega iseljavaju i sl.
Evidencija iz člana 1. ovog pravilnika se vodi u skladu sa propisima kojima se uređuje zaštita podataka o ličnosti.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".