PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA MIKRO I MALIM PRIVREDNIM DRUŠTVIMA I PREDUZETNICIMA KOJI SVOJU DELATNOST OBAVLJAJU U OKVIRU KREATIVNE EKONOMIJE ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA NABAVKE MAŠINA, OPREME ILI SOFTVERA U 2017. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 37/2017)

I. Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji svoju delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera u 2017. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji svoju delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme ili softvera u 2017. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva u iznosu od 10.000.000,00 dinara (slovima: deset miliona dinara), obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o Budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu ("Sl. list APV", broj 69/2016 i 29/2017 - rebalans) u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1001 - Podrška razvoju preduzetništva, malih i srednjih preduzeća, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz Budžeta.

II. Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava jeste podrška privrednih subjekata koji svoju delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije, kao bitnog segmenta razvoja ukupne privrede i preduzetništva u AP Vojvodini.

Član 3

Pod kreativnom ekonomijom, u smislu ovog Pravilnika, se podrazumevaju delatnosti, a koje nisu klasifikovane kao stari zanati (Pravilnik o određivanju poslova koji se smatraju starim i umetničkim zanatima, odnosno poslovima domaće radinosti, načinu sertifikovanja istih i vođenju posebne evidencije izdatih sertifikata ("Sl. glasnik RS", br. 56/2012)) koje potiču od individualne kreativnosti, veštine i talenta i koje su usmerene na stvaranje dobiti na tržištu i otvaranje novih radnih mesta kroz komercijalnu eksploataciju proizvoda kreativne ekonomije i intelektualne svojine kao što su: reklamna industrija, arhitektura, umetnine i antikviteti, industrijski dizajn, modni dizajn (tkanina, obuća, odeća, koža, aksesoar i sl.), filmska, video industrija i animirani film (reprodukcija, videozapis, fotografske usluge za potrebe filmske delatnosti, kinematografsku i videoprodukciju, kinematografsku i videodistribuciju i prikazivanje filmova), televizija i radio (e - TV), novine (e - novine), interaktivni softver zabavnog karaktera i mobilne aplikacije, muzička industrija (izdavanje, reprodukcija zvučnih zapisa, muzički dizajn i sl), scenske umetnosti, izdavaštvo, izrada softvera, video igara, kompjuterske usluge i slično.

III. Namena sredstava

Član 4

Sredstva se odobravaju po principu refundacije i subvencije, a namenjena su za troškove nabavke mašina ili opreme ili softvera.

U slučaju refundacije troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera sredstva će se odobravati na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju i koja je kupljena, isporučena i isplaćena u celosti u periodu od 01. jula 2016. godine do datuma raspisivanja Javnog konkursa.

U slučaju subvencije troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera sredstva će se odobriti na osnovu predračuna, ponude ili predugovora koji su izdati posle datuma raspisivanja konkursa, a sadrži isključivo iznos vrednosti mašina ili opreme ili softvera.

U slučaju refundacije, a na predlog komisije za pregled prijava, sredstva se mogu dodeliti i korisniku kome će kupljena mašina ili oprema, koju je u potpunosti isplatio, biti isporučena u roku od najduže 90 dana od dana objavljivanja Javnog konkursa. U tom slučaju refundacija sredstava se vrši tek nakon što korisnik sredstava Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) podnese dokaz da je nabavljena mašina ili oprema ili softver preneta u njegov posed (konačan račun, otpremnica).

Pod nabavkom mašina podrazumevaju se mašine i proizvodna linija koje čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proces (najviše pet mašina), kao što su skeneri i 3D skeneri, CNC laserske mašine, 3D printeri, prese, ploteri, fotoaparati, kamere i dr.

Pod nabavkom opreme podrazumeva se oprema kao što je reklamni panoi, led panoi, bilbordi, računarska oprema, oprema za sito štampu i dr.

Pod nabavkom softvera podrazumeva se profesionalni (aplikativni) softverski paket/alat u funkciji razvoja kreativno - informatičkih rešenja i proizvoda za tržište, kao što su softveri za obradu i dizajn slike, tona, teksta, softveri za programiranje, softveri za kontrolu i upravljanje mašine i opreme iz prethodnog stava, softveri za kreiranje virtuelnih sadržaja, likova i dr.

Mašine, oprema i softver moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog komisije može se odobriti refundacija/ subvencija troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Sredstva se ne mogu koristiti za refundaciju, odnosno subvecniju troškova nabavke:

1. ugradne opreme (klima uređaji, ventilatori, solarni paneli, alarmni sistemi, sistemi za video nadzor, liftovi, kotlovi i dr.) i instalacije (vodovodna, kanalizaciona, električna, ventilaciona, grejna, gasna, telefonska, kablovska, internet i sl.);

2. nameštaja (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.) i opremanje prostora (drvenarija, bravarija, venecijaneri, trakaste zavese, tepisi, pregrade, zidne i podne obloge i sl.);

3. elektronsku, birotehničkui sličnu opremu (oprema za prevođenje, fiskalne kase, telefonski i faks aparati i dr.);

4. repromaterijala;

5. putničkih vozila, dostavnih vozila, drumskih teretnih vozila, prikolica i sl;

6. opreme za sport.

IV. Visina sredstava

Član 5

Visina bespovratnih sredstava može biti:

A) Mašine ili oprema - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 1.000.000,00 dinara, odnosno do 80% od fakturne (kupovne) vrednosti bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke;

B) Softver - sredstva se odobravaju u visini od najmanje 50.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara, odnosno do 50% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje.

Izuzetno od stava 1. tačka A), na predlog komisije za pregled prijava, refundiraće se / subvencionisati troškovi nabavke mašina ili opreme do 2.000.000,00 dinara fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje.

Izuzetno od stava 1, tačka B) ovog člana, na predlog komisije za pregled prijava, refundiraće / subvencionisati se troškovi nabavke softvera do 70% od fakturne (kupovne) vrednosti, bez PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke, usluga instalacije i obuke za korišćenje korisnicima čija je delatnost usmerena na nematerijalnu proizvodnju, odnosno proizvodnja virtuelnih proizvoda.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Visina odobrenih sredstava se utvrđuje, u slučaju refundacije, na osnovu dostavljenog računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju.

Visina odobrenih sredstava se utvrđuje, u slučaju subvencije, na osnovu predračuna, ponude ili predugovora, koji mora da sadrži isključivo iznos vrednosti mašine ili opreme ili softvera.

V. Konkurs za dodelu sredstava

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

1. naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

2. visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

3. namena sredstava;

4. pravo učešća;

5. uslovi za učešće;

6. način podnošenja prijave;

7. rok do kada je otvoren;

8. obavezna dokumentacija koja se podnosi i

9. drugi podaci od značaja.

VI. Pravo učešća na konkursu

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privredna društva i preduzetnici upisani u registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine najkasnije do 31. decembra 2015. godine i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u koja su prema finansijskim izveštajima za 2016. godinu, razvrstana na mikro ili mala privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/2013), kao i

2. preduzetnici (koji vode dvojno ili prosto knjigovodstvo i paušalni poreski obveznici);

Razvrstavanje pravnih lica, vrši se u skladu sa članom 6. Zakona o računovodstvu:

Pravna lica razvrstavaju se na mikro, mala, srednja i velika, u zavisnosti od prosečnog broja zaposlenih, poslovnog prihoda i prosečne vrednosti poslovne imovine utvrđenih na dan sastavljanja redovnog godišnjeg finansijskog izveštaja u poslovnoj godini.

U mikro pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 10;

2. poslovni prihod 700.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 350.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

U mala pravna lica razvrstavaju se ona pravna lica koja prelaze dva kriterijuma iz stava 2. ovog člana, ali ne prelaze dva od sledećih kriterijuma:

1. prosečan broj zaposlenih 50;

2. poslovni prihod 8.800.000 evra u dinarskoj protivvrednosti;

3. prosečna vrednost poslovne imovine (izračunata kao aritmetička sredina vrednosti na početku i na kraju poslovne godine) 4.400.000 evra u dinarskoj protivvrednosti.

Preduzetnici se, u smislu Zakona o računovodstvu, smatraju mikro pravnim licima.

VII. Uslovi za učešće na konkursu

Član 9

Učesnik na Javnom konkursu podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1. da je upisan u registar APR najkasnije do 31. decembra 2015. godine i ima sedište odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;

2. da je pozitivno poslovao u 2016. godini (iskazao neto dobitak);

3. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4. da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

5. da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

6. da podnosilac prijave i dobavljač/prodavac mašine ili opreme ili softvera koja se nabavlja nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;

7. da podnosilac prijave prema finansijskom izveštaju za 2016. godinu, ima najmanje jedno zaposleno lice (osim kod preduzetnika);

8. da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

9. da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2015-2017. godina) nije primio državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

10. da nije primio bespovratna sredstva iz javnih sredstava po nekom drugom programu državne pomoći za iste namene u prethodnoj ili tekućoj godini;

11. da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme i softvera u 2015., 2016. i 2017. godini.

Učesnik na Javnom konkursu može podneti samo jednu prijavu za jednu namenu (nabavka mašina ili nabavka opreme ili nabavka softvera) po jednom principu odobravanja sredstava (subvencija ili refundacija).

Prijava se može podneti za refundiranje, odnosno subvencionisanje:

1. troškova nabavke za maksimalno 5 (pet) komada mašina ili opreme (istih ili različitih) i to od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca, kada je u pitanju jedinstveni proizvodni proces;

2. troškova nabavke za 1 (jedan) softver od jednog dobavljača/prodavca;

Mašina ili oprema ili softver ili nematerijalna imovina ne može biti kupljena od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik.

Prijava se ne može podneti ukoliko je mašina ili oprema ili softver kupljena/nabaljena od povezanih lica ili društava.

Članom 62. Zakona o privrednim društvima određeno je značenje povezanih lica.

Povezanim licem u odnosu na određeno fizičko lice smatra se:

1. njegov krvni srodnik u pravoj liniji, krvni srodnik u pobočnoj liniji zaključno sa trećim stepenom srodstva, supružnik i vanbračni partner ovih lica;

2. njegov supružnik i vanbračni partner i njihovi krvni srodnici zaključno sa prvim stepenom srodstva;

3. njegov usvojilac ili usvojenik, kao i potomci usvojenika;

4. druga lica koja sa tim licem žive u zajedničkom domaćinstvu.

Povezanim licem u odnosu na određeno pravno lice smatra se:

1. pravno lice u kojem to pravno lice poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

2. pravno lice u kojem je to pravno lice kontrolni član društva (kontrolisano društvo);

3. pravno lice koje je zajedno sa tim pravnim licem pod kontrolom trećeg lica;

4. lice koje u tom pravnom licu poseduje značajno učešće u kapitalu, ili pravo da takvo učešće stekne iz konvertibilnih obveznica, varanata, opcija i slično;

5. lice koje je kontrolni član tog pravnog lica;

6. lice koje je direktor, odnosno član organa upravljanja ili nadzora tog pravnog lica.

Značajno učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 25% prava glasa u društvu.

Većinsko učešće u osnovnom kapitalu postoji ako jedno lice, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim deluju zajedno, poseduje više od 50% prava glasa u društvu.

Kontrola podrazumeva pravo ili mogućnost jednog lica, samostalno ili sa drugim licima koja sa njim zajednički deluju, da vrši kontrolni uticaj na poslovanje drugog lica putem učešća u osnovnom kapitalu, ugovora ili prava na imenovanje većine direktora, odnosno članova nadzornog odbora.

Smatra se da je određeno lice kontrolni član društva uvek kada to lice samostalno ili sa povezanim licima poseduje većinsko učešće u osnovnom kapitalu društva.

Zajedničko delovanje postoji kada dva ili više lica, na osnovu međusobnog izričitog ili prećutnog sporazuma, koriste glasačka prava u određenom licu ili preduzimaju druge radnje u cilju vršenja zajedničkog uticaja na upravljanje ili poslovanje tog lica.

VIII. Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Izvod o registraciji privrednog subjekta iz APR ne stariji od datuma objavljivanja javnog konkursa (original ili overena fotokopija);

3) Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 31. jula 2017. godine (original ili overena fotokopija);

4) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva: kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembra 2016. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva:

(1) za 2015. godinu kopije: bilansa uspeha (obrazac BU) i poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) sa overom Poreske uprave i

(2) za 2016. godinu kopiju poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti (obrazac PB2) sa potvrdom da je Poreskoj upravi predat elektronski

Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2016. i 2017. godini i fotokopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti;

5) U slučaju refundacije se podnosi:

Za mašine ili opremu: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljenu mašinu ili opremu (kopija overena od strane javnog beležnika) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (izdati u periodu od 01. jula 2016. godine do dana raspisivanja konkursa);

Za softver: račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica za kupljeni softver (kopija overena od strane javnog beležnika) i kopije izvoda računa iz banke o plaćanju istog (izdati u periodu od 01. jula 2016. godine do dana raspisivanja konkursa);

6) U slučaju subvencije se podnosi:

Za mašine ili opremu: predračun ili ponuda dobavljača ili predugovor sa prodavcem mašine ili opreme (original ili overena kopija) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa;

Za softver: predračun ili ponuda dobavljača ili predugovor sa prodavcem softvera (original ili overena kopija) koji su izdati posle datuma objavljivanja Javnog konkursa;

7) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

• o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

• o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

• o nepostojanju neizmirenih obaveza;

• o povezanim licima;

• da se ne vode sudski postupci;

• o broju zaposlenih osoba sa invaliditetom.

U slučaju da se podnosi prijava za refundiranje/subvencionisanje troškova nabavke polovne mašine ili opreme (ne starije od 5 godina) - procena vrednosti sačinjena od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Ukoliko je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godina - overene kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Reference o saradnji sa vodećim renomiranim institucijama iz oblasti kreativne ekonomije, a u oblasti poslovanja privrednog subjekta - overene kopije dokumenata kojima se to dokazuje.

Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpski jezik sa overom sudskog tumača.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs ne vraća se.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:

1. o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;

2. da mašine ili opremu ili softver neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, - najmanje 18 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Podnosilac prijave kome je dodeljen ugovor za subvenciju je dužan da, prilikom zaključenja ugovora, dostavi sredstva obezbeđenja, i to:

Za privredno društvo:

Za odobrena sredstva u iznosu do 200.000,00 dinara:

• Dve istovetne blanko sopstvene menice Korisnika sredstava (osnivača) sa meničnim ovlašćenjem ili

• Bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla, u vrednosti iznosa subvencije sa rokom trajanja do 31. decembra 2017. godine.

Za odobrena sredstva u iznosu od 200.001,00 dinara i više:

• Bankarsku garanciju za dobro izvršenje posla, u vrednosti iznosa subvencije sa rokom trajanja do 31. decembra 2017. godine ili

• Dve istovetne blanko sopstvene menice Korisnika sredstava (osnivača) i ugovor o jemstvu.

Za preduzetnika:

Za odobrena sredstva u iznosu do 200.000,00 dinara:

• Dve istovetne blanko sopstvene menice Korisnika sredstava sa meničnim ovlašćenjem;

Za odobrena sredstva u iznosu od 200.001,00 dinara i više:

• Dve istovetne blanko trasirane menice sa jednim žirantom i meničnim ovlašćenjem.

Žirant može biti svako poslovno sposobno fizičko lice, ne starije od 65 godina, koje ima redovna mesečna primanja na ime zarade ili penzije, nezavisno od visine primanja, kao i fizičko lice koje samostalno obavlja delatnost (preduzetnik).

Menice, u skladu sa Zakonom o platnom prometu i Odlukom o bližim uslovima, sadržini i načinu vođenja registra menica i ovlašćenja, podnosilac zahteva mora izvršiti upis menica u Registar menica i ovlašćenja.

Bankarska garancija - rok važenja do 31. decembra 2017. godine u vrednosti iznosa subvencije.

Ugovor o jemstvu - ugovorno jemstvo privrednog društva kategorisanog kao malo ili srednje, koje je prethodnih godina pokazalo pozitivno poslovanje i u prethodnih 12 meseci nije bilo u blokadi.

IX. Postupanje sa prijavama

Član 11

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www. spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "Prijava na Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji svoju delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera u 2017. godini", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave (na gornju adresu).

Član 12

Neće se razmatrati prijave koje su:

1. neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu);

2. nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene);

3. nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično);

X. Postupak dodele sredstava

Član 13

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.

Po potrebi, na predlog Komisije, pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod korisnika sredstava, o čemu će se sačiniti izveštaj / zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 14

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

R. br.

KRITERIJUMI

BODOVI

1.

Stepen razvijenosti JLS

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Učešće žena u vlasništvu

100% vlasnica(e) privrednog društva / osnivačica preduzetničke radnje

9

67 - 99% u vlasništvu žene(a)

6

50 - 66% u vlasništvu žene(a)

3

3.

Broj zaposlenih

Preko 10

9

5 - 10

6

2 -5

3

4.

Zapošljavanje OSI

Ima

6

Nema

0

5.

Jačanje kreativnog i kreativno inovativnog potencijala kreativne ekonomije

Visoko

18

Srednje

12

Dobro

6

6.

Reference o saradnji sa vodećim renomiranim institucijama, privrednim društvima i pojedincima

Da

3

Ne

0

7.

Tržišni potencijal

Da

9

Ne

0

8.

Dodavanje kreativnih i kreativno inovativnih elemenata konceptima urbanog razvoja, pametnog stanovanja i praktične upotrebe

Značajno

18

Zadovoljavajuće (primereno)

12

Neznatno

6

9.

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene rezultate

Da

3

Ne

0

10.

Pripadnost/članstvo u domaćim/stranim strukovnim udruženjima

Da

3

Ne

0

Član 15

Komisija će odbaciti prijave učesnika na Javnom konkursu:

1. koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

2. kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na konkurs do dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

XI. Ugovor o dodeli sredstava

Član 16

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik kome se odobre sredstva za refundiranje, odnosno subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera, zaključenjem ugovora će se obavezati da mašine ili opremu ili softver neće otuđiti, niti dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 18 meseci od dana zaključenja ugovora.

XII. Obaveze korisnika sredstava

Član 17

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. kod svih javnih publikacija navede da je u subvencionisanju/refundiranju troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

2. da, u slučaju, subvencionisanja, sredstva namenski utroši;

3. mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

4. omogući monitoring od strane Sekretarijata tokom 18 meseci od potpisivanja ugovora;

5. omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija AP Vojvodine.

XIII. Praćenje izvršavanja ugovora

Član 18

Korisnik sredstava je obavezan da nakon potpisivanja ugovora za refundaciju Sekretarijatu dostavi izveštaj o namenskom i zakonitom utrošku sredstava sa kompletnom dokumentacijom za refundiranje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera ili izdataka za sticanje nematerijalne imovine (finansijska, knjigovodstvena, fotografije i dr.) najkasnije u roku od 30 dana od potpisivanja ugovora.

Korisnik sredstava je obavezan da za subvenciju Sekretarijatu dostavi izveštaj o namenskom utrošku sredstava sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje sredstava, kao i sopstvenih sredstava (izvode iz banaka, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica za troškove nabavke mašina ili opreme ili softvera najkasnije do 15. decembra 2017. godine. Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 18 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, a kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem pokrajinskog sekretara za vršenje monitoring.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

XIV. Završne odredbe

Član 19

Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a njegove odredbe primenjivaće se nakon raspisivanja Javnog konkursa za dodelu bespovratnih sredstava mikro i malim privrednim društvima i preduzetnicima koji svoju delatnost obavljaju u okviru kreativne ekonomije za subvencionisanje troškova nabavke mašina ili opreme ili softvera u 2017. godini.