PRAVILNIKO ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIMA SE ZADOVOLJAVAJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA NA TERITORIJI GRADA SMEDEREVA("Sl. list grada Smedereva", br. 7/2017) |
Ovim Pravilnikom o odobravanju i finansiranju programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Smedereva (u daljem tekstu: Pravilnik), uređuju se bliži uslovi, kriterijumi, način i postupak odobravanja programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta i dodela sredstava, forma i sadržina predloga programa, forma i sadržina izveštaja o realizaciji programa, način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje.
Finansijska sredstva za zadovoljenje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji grada Smedereva utvrđuju se Odlukom o budžetu grada Smedereva (u daljem tekstu: budžet Grada).
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva iz člana 2.ovog Pravilnika, jesu:
1. podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;
2. izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji grada, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;
3. organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za grad Smederevo;
4. obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta i stručnog rada sa njima;
5. učešće sportskih organizacija sa teritorije grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;
6. fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);
7. delatnosti organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač grad Smederevo;
8. delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Smedereva koje su od posebnog značaja za grad Smederevo;
9. unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;
10. stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;
11. sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);
12. edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;
13. periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji grada Smedereva; istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;
14. unapređenje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije grada Smedereva i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;
15. racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekta u državnoj svojini čiji je korisnik grad Smederevo i sportskih objekata u svojini grada Smedereva kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta i
16. nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.
Potrebe i interesi građana u oblasti sporta iz člana 3. stav 1. tačke 1-16. ovog Pravilnika ostvaruju se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i to:
1. za tačke 1., 2., 3., 5., 6., 8., 10., 12.,13., 14. i 16. iz člana 3. stava 1. ovog Pravilnika, na godišnjem nivou (u daljem tekstu: godišnji programi) i
2. za tačke 4., 9., 11. i 15. iz člana 3. stava 1. ovog Pravilnika, po javnom pozivu (u daljem tekstu: posebni programi).
Organizacijama u oblasti sporta može se izuzetno odobriti određeni program kojim se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u oblasti sporta na teritoriji grada Smedereva iz člana 3. ovog Pravilnika i bez javnog poziva u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za zadovoljenje potreba i interesa građana u oblasti sporta na teritoriji grada Smedereva i kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podnet u rokovima utvrđenih zakonom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.
Odluku o odobravanju programa iz prethodnog stava donosi Gradsko veće grada Smedereva na predlog Komisije, na osnovu koje Gradonačelnik grada Smedereva zaključuje ugovor sa nosiocem odobrenog programa.
Nosioci programa iz prethodnog člana koji podnesu godišnji program, kojim su obuhvaćene aktivnosti kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi iz člana 3. ovog Pravilnika, ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu
II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Predloge godišnjih i posebnih programa iz člana 4. ovog Pravilnika podnose sledeće organizacije, kao predlagači programa:
1) Sportski savez Smedereva - predlog svog godišnjeg programa;
2) Sportski savez Smedereva - predlog godišnjih pro- grama organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Smedereva;
3) Organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji grada Smedereva - predlog svog posebnog programa.
Sportski savez Smedereva, kao teritorijalni sportski savez mora biti član Sportskog saveza Srbije.
Sportska organizacija koja je nosilac godišnjeg programa mora biti član odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.
Pravo na finansiranje ili sufinansiranje programa iz člana 4. stav 1. tačke 1. i 2. ovog Pravilnika imaju organizacije u oblasti sporta kao nosioci programa, koje moraju ispuniti sledeće opšte uslove:
1) da su registrovane u skladu sa zakonom;
2) da isključivo ili pretežno posluju na nedobitnoj osnovi;
3) da imaju sedište na teritoriji grada Smedereva;
4) da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;
5) da obavljaju sportske aktivnosti i ostvarivanjem programa doprinose ostvarivanju razvoja sporta na teritoriji grada Smedereva;
6) da je program u skladu sa zakonom, opštim aktima organizacije i sportskim pravilima nadležnog saveza u oblasti sporta;
7) da ispunjavaju, u skladu sa zakonom, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa programom;
8) da su dostavile izveštaj o uspešnoj realizaciji odobrenog programa uključujući i dokaze o namenskom korišćenju sredstava budžeta Grada, ukoliko su bile nosilac programa prethodne godine;
9) da raspolažu kapacitetima za realizaciju programa i
10) da su članovi odgovarajućeg nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza.
Nosilac programa ne može da:
1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;
2) ima blokadu poslovnog računa u trenutku zaključenja ugovora o realizaciji programa i prebacivanja (uplate) budžetskih sredstava na poslovni račun, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja i
3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa svojim finansijskim poslovanjem, korišćenjem imovine, radu sa decom i sprečavanjem negativnih pojava u sportu.
Nosiocu programa neće se odobriti program u postupku dodele sredstava, ako je:
1) bio u konfliktu interesa;
2) namerno ili s krajnjom nepažnjom lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije i
3) pokušao da dođe do poverljivih informacija ili da utiče na Komisiju tokom evaluacionog perioda ili nekog prethodnog postupka dodele sredstava.
Rangiranje organizacija u oblasti sporta koje ispunjavaju uslove iz člana 6. ovog Pravilnika, a koje učestvuju u sportskim takmičenjima u okviru nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza, vrši se prema sledećim kriterijumima:
1. rang sportske grane prema nacionalnoj kategorizaciji sportova za koju je registrovana sportska organizacija;
2. rang nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza čiji je član sportska organizacija;
3. tradicija te sportske organizacije u gradu Smederevu;
4. rang takmičenja;
5. postignuti rezultati u protekloj takmičarskoj sezoni;
6. broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja;
7. broj angažovanih sportskih trenera sa dozvolom za rad;
8. broj registrovanih sportista;
9. zastupljenost sportista u nacionalnim sportskim reprezentacijama;
10. troškovi održavanja otvorenih sportskih objekata;
11. troškovi održavanja zatvorenih sportskih objekata i
12. troškovi zakupa sportskih objekata za trening.
Vrednovanje godišnjih i posebnih programa organizacija u oblasti sporta osim programa organizacija iz prethodnog stava, vrši se prema sledećim kriterijumima:
1. finansijski i operativni kapacitet nosioca programa (da li nosilac programa ima dovoljno iskustva u vođenju sličnih programa; da li nosilac programa ima dovoljno stručnosti i tehničkog znanja za vođenje predloženog programa, imajući u vidu tip aktivnosti koje su predviđene programom; da li nosilac programa ima dovoljne upravljačke kapacitete, uključujući angažovana lica, opremu i sposobnost za upravljanje predloženim finansijskim planom programa; da li nosioci programa imaju dovoljne stabilne i dovoljne izvore finansiranja);
2. značaj programa (konzistentnost programa, odnosno u kojoj meri program zadovoljava potrebe i uzima u obzir ograničenja koja postoje u oblasti sporta u gradu Smederevu; koliko su jasno definisani i strateški odabrani oni koji su vezani za program; da li su potrebe ciljne grupe i krajnjih korisnika jasno definisane i dobro odmerene i da li li program poseduje dodatne kvalitete);
3. metodologija (da li su planirane aktivnosti odgovarajuće, praktične i dosledne ciljevima i očekivanim rezultatima; koliko je kompaktan celokupan plan programa; da li je učešće ciljne grupe i krajnjih korisnika i njihovo angažovanje u realizaciji programa dobro odmereno; da li predlog programa sadrži indikatore uspešnosti programa koji se mogu objektivno verifikovati);
4. održivost programa (da li će aktivnosti predviđene programom imati konkretan uticaj na ciljne grupe; da li će program imati višestruki uticaj; da li su očekivani rezultata programa održivi) i
5. finansijski plan i racionalnost troškova (da li je odnos između procenjenih troškova i očekivanih rezultata zadovoljavajući i da li je predloženi trošak neophodan za implementaciju programa).
Predlog svog godišnjeg programa podnosi Savez za školska sportska takmičenja i olimpijsko vaspitanje Smederevo kao nosilac razvoja školskog sporta na teritoriji grada Smedereva od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana u oblasti školskog sporta na teritoriji grada Smedereva.
Odobravanje godišnjeg programa iz prethodnog stava vrši se u skladu sa zakonom, podzakonskim aktima i ovim Pravilnikom.
Rangiranje organizacija u oblasti sporta koje ispunjavaju uslove iz člana 6. ovog Pravilnika, a koje učestvuju u sportskim takmičenjima u okviru nadležnih nacionalnih granskih sportskih saveza, vrši se na osnovu predloženih godišnjih programa prema sistemu bodovanja navedenom u sledećoj Tabeli 1.
Tabela 1
RED. BROJ |
KRITERIJUMI |
BODOVI |
1 |
Rang sportske grane |
Maks. rezultat 10 |
1. kategorija |
10 |
|
2. kategorija |
8 |
|
3. kategorija |
6 |
|
4. kategorija |
4 |
|
5. kategorija |
2 |
|
2 |
Rang nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza |
Maks. rezultat 10 |
1. ranga |
10 |
|
2. ranga |
8 |
|
3. ranga |
6 |
|
4. ranga |
4 |
|
5. ranga |
2 |
|
3 |
Tradicija sportske organizacije |
Maks. rezultat 10 |
Organizacije osnovane pre 50 i više godina |
10 |
|
Organizacije od 25 do 49 godina |
8 |
|
Organizacije od 15 do 24 godine |
6 |
|
Organizacije od 5 do 14 godina |
4 |
|
Organizacije od 2 do 4 godine |
2 |
4 |
Rang takmičenja |
Maks. rezultat 10 |
Maks. rezultat 10 |
|
Ekipni sportovi |
Pojedinačni sportovi |
Ekipni |
Pojedin. |
|
1. nivo takmičenja (najviši nacionalni nivo) |
1. nivo takmičenja (najviši nacionalni nivo) |
10 |
10 |
|
2. nivo takmičenja |
8 |
|||
3. nivo takmičenja |
2. nivo takmičenja |
6 |
6 |
|
4. nivo takmičenja |
|
4 |
|
|
5. nivo takmičenja |
3. nivo takmičenja |
3 |
3 |
|
6. nivo takmičenja |
2 |
5 |
Postignuti rezultati u protekloj takm. sezoni |
Ekipni
sportovi |
Pojedinačni
sportovi |
|||||
Prvo mesto |
Plasman u 1.pol. tabele |
Plasman u 2.pol. tabele |
3 i više medalja |
2 medalje |
1 medalja |
|||
1. nivo takmičenja |
1. nivo takmičenja |
10 |
9 |
8 |
10 |
8 |
6 |
|
2. nivo takmičenja |
9 |
8 |
7 |
|||||
3. nivo takmičenja |
2. nivo takmičenja |
8 |
7 |
6 |
8 |
6 |
4 |
|
4. nivo takmičenja |
7 |
6 |
5 |
|||||
5. nivo takmičenja |
3. nivo takmičenja |
6 |
5 |
4 |
6 |
4 |
2 |
|
6. nivo takmičenja |
5 |
4 |
3 |
6 |
Broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja (muškarci i žene) |
Maks. rezultat 10 |
4 i više ekipa |
10 |
|
3 ekipe |
8 |
|
2 ekipe |
6 |
|
1 ekipa |
4 |
|
7 |
Broj angažovanih sportskih trenera sa dozvolom za rad |
Maks. rezultat 10 |
3 i više trenera |
10 |
|
2 trenera |
8 |
|
1 trener |
6 |
|
8 |
Broj registrovanih sportista |
Maks. rezultat 10 |
11 i više takmičara seniora |
10 |
|
Do 10 takmičara seniora |
8 |
|
9 |
Zastupljenost sportista u nacionalnim sportskim reprezentacijama (seniori, juniori, kadeti) |
Maks. rezultat 5 |
2 i više sportista |
5 |
|
1 sportista |
3 |
|
10 |
Troškovi održavanja otvorenih sportskih objekata |
Maks. rezultat 5 |
Otvoreni tereni (2 i više) |
5 |
|
Otvoreni tereni (1 teren) |
3 |
|
11 |
Troškovi održavanja zatvorenih sportskih objekata |
Maks. rezultat 5 |
Objekti preko 150 m2 |
5 |
|
Objekti do 150 m2 |
3 |
|
12 |
Troškovi zakupa sportskih objekata za trening |
Maks. rezultat 5 |
|
4 i više ekipa |
5 |
3 ekipe |
4 |
|
2 ekipe |
3 |
|
1 ekipa |
2 |
|
|
Maksimalni
ukupni |
Kriterijumi utvrđeni u Tabeli 1, određuju se na sledeće načine:
1. Rang sportske grane određuje se na sledeći način: Na osnovu nacionalne kategorizacije sportova, u zavisnosti kojoj kategoriji sportske grane pripada sportska organizacija, određuje se i broj bodova za tu sportsku organizaciju.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
2. Rang nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza određuje se na sledeći način:
Na osnovu ranga nacionalnog granskog sportskog saveza određuje se i broj bodova za tu sportsku organizaciju.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
3. Tradicija sportske organizacije određuje se na sledeći način:
U odnosu na dokument iz kojeg je vidljiva godina osnivanja sportska organizacija (osnivačkog akta), odnosno početka takmičenja sportske organizacije određuje se i broj bodova.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
4. Rang takmičenja određuje se na sledeći način:
Ekipni sportovi se razvrstavaju od prvog do šestog nivoa. Ako sportska organizacija ima seniorsku mušku i žensku ekipu u takmičenju, bodovi se uzimaju samo za jednu ekipu koja nosi više bodova. Ako se sportska organizacija takmiči samo sa mlađim uzrasnim kategorijama (pioniri, kadeti ili juniori,) broj bodova se umanjuje za 25%.
Pojedinačni sportovi mogu dobiti maksimalni broj bodova ako su u seniorskom uzrastu održani u toj uzrasnoj kategoriji opštinska i državna prvenstva. Ako se sportska organizacija takmiči samo sa mlađim uzrasnim kategorijama (pioniri, kadeti ili juniori) broj bodova se umanjuje za 25%.
Ako neka sportska organizacija učestvuje i u liga takmičenju, za bodovanje se uzima onaj broj bodova koji je povoljniji za tu sportsku organizaciju.
U ekipnim sportovima postoje sledeći nivoi takmičenja i to:
1. Nacionalna liga najvišeg ranga (Super liga, "A" liga...)
2. I liga
3. II liga
4. Regionalna liga (međuokružna, III liga...)
5. Međuopštinska liga (okružna...)
6. Gradska/Opštinska liga
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
U pojedinačnim sportovima postoje sledeći nivoi takmičenja i to:
1. Državno prvenstvo
2. Regionalno prvenstvo
3. Gradsko/opštinsko, okružno, međuopštinsko prvenstvo
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
5. Postignuti rezultati u protekloj takmičarskoj sezoni određuje se na sledeći način:
- Ekipni sportovi:
U odnosu na rang takmičenja i konačni plasman u poslednjem završenom ligaškom takmičenju dodeljuje se određeni broj bodova. Prva kolona znači da je osvojeno prvo mesto u ligi, druga kolona znači da je ekipa bila plasirana u prvoj polovini tabele i treća kolona znači da je ekipa bila plasirana u drugoj polovini tabele na kraju lige.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
- Pojedinačni sportovi:
Prvi nivo takmičenja - državna prvenstva
Broj bodova na prvom mestu znači da su članovi sportske organizacije osvojili 3 i više medalja na seniorskom prvenstvu države. Broj bodova na drugom mestu znači da su članovi sportske organizacije osvojili 2 medalje na seniorskom prvenstvu države. Broj bodova na trećem mestu znači da je osvojena 1 medalja na seniorskom prvenstvu države.
Drugi nivo takmičenja - regionalna prvenstva
Broj bodova na prvom mestu u drugom redu znači da su članovi sportske organizacije osvojili 3 i više medalja na seniorskom prvenstvu. Broj bodova na drugom mestu u drugom redu znači da su članovi sportske organizacije osvojili 2 medalje na seniorskom prvenstvu. Broj bodova na trećem mestu u drugom redu znači da je osvojena 1 medalja na seniorskom prvenstvu.
Treći nivo takmičenja - gradska/opštinska prvenstva
Broj bodova na prvom mestu u trećem redu znači da su članovi sportske organizacije osvojili 3 i više medalja na gradskom/opštinskom seniorskom prvenstvu. Broj bodova na drugom mestu u trećem redu znači da su članovi sportske organizacije osvojili 2 medalje na gradskom/ opštinskom seniorskom prvenstvu. Broj bodova na trećem mestu u trećem redu znači da je osvojena 1 medalja na gradskom/opštinskom seniorskom prvenstvu.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
Ako sportska organizacija nastupa samo sa mlađim uzrastima isti princip se primenjuje i za taj uzrast ali se broj bodova umanjuje za 30%.
Ako neka sportska organizacija učestvuje i u liga takmičenju, za bodovanje se uzima onaj broj bodova koji je povoljniji za tu sportsku organizaciju.
6. Broj takmičarskih ekipa u redovnom sistemu takmičenja (muškarci i žene) određuje se na sledeći način:
- Ekipni sportovi:
U bodovanje se uzima broj ekipa koje se nalaze u redovnom sistemu takmičenja nadležnog nacionalnog ili granskog saveza u svim uzrasnim kategorijama. Ukupno se sabiraju muške i ženske ekipe ako sportska organizacija radi sa oba pola.
- Pojedinačni sportovi:
Da bi se priznala ekipa u pojedinačnom sportu neophodno je da na Prvenstvu Srbije nastupe 3 takmičara u određenoj uzrasnoj kategoriji.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
7. Broj angažovanih sportskih trenera sa dozvolom za rad određuje se na sledeći način:
Da bi se priznali bodovi za sportskog stručnjaka neophodno je da sportska organizacija dostavi za svakog trenera:
1. Kopiju diplome za tu granu sporta,
2. Kopiju Ugovora o angažovanju ili Odluku o imenovanju za trenera ako je trener i član kluba,
3. Kopiju licence nadležnog nacionalnog granskog sportskog saveza za tekuću godinu.
Bez dostavljene kompletne navedene dokumentacije ne mogu se priznati bodovi po ovom osnovu.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
8. Broj registrovanih sportista određuje se na sledeći način:
Sportske organizacije su dužne dostaviti overen spisak registrovanih sportista koji su nastupili u takmičenjima u protekloj takmičarskoj sezoni. Spisak takmičara overava nadležni granski savez koji je organizator zvaničnih takmičenja.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 10.
9. Zastupljenost sportista u nacionalnim sportskim reprezentacijama (seniori, juniori, kadeti) određuje se na sledeći način:
Boduju se samo oni reprezentativci Srbije koji su nastupili na zvaničnim kadetskim, juniorskim i seniorskim prvenstvima Evrope i sveta u proteklih godinu dana. U bodovanje ulaze i sportisti koji su nastupili na Olimpijskim igrama, Olimpijskim igrama mladih, Mediteranskim igrama ili Evropskim igrama mladih (EYOF). U bodovanje ne ulaze balkanijade i pionirska takmičenja na nivou Evrope i sveta. U prilogu obrasca se mora dostaviti kopija zvaničnog biltena šampionata Evrope ili sveta iz kojeg se može dokazati da je taj sportista nastupio na tom takmičenju. Boduju se samo oni sportisti koji su u vreme održavanja evropskog ili svetskog prvenstva bili registrovani za tu sportsku organizaciju.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 5.
10. Troškovi održavanja otvorenih sportskih objekata određuju se na sledeći način:
Sportske organizacije koje koriste i održavaju otvorene terene (fudbalski tereni i sl.) dobijaju određeni broj bodova kako je to predviđeno u tabeli, zavisno da li održavaju jedan ili dva terena.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 5.
11. Troškovi održavanja zatvorenih sportskih objekata određuju se na sledeći način:
Sportske organizacije koje koriste i održavaju zatvorene sportske objekte dobijaju određeni broj bodova u zavisnosti od veličine korišćenog prostora.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 5.
12. Troškovi zakupa sportskih objekata za trening određuju se na sledeći način:
Sportske organizacije kojima grad ne osigurava besplatne termine u državnim objektima, dobijaju određeni broj bodova u zavisnosti sa koliko ekipa učestvuju u sistemu takmičenja, odnosno sa koliko ekipa sprovode trenažni proces.
Sportske organizacije koje imaju besplatno korišćenje termina u sportskim objektima ne dobijaju bodove po ovom osnovu.
Maksimalni broj bodova po ovom osnovu iznosi 5.
Vrednost boda dobija se kada se sredstva opredeljena za finansiranje programa organizacija u oblasti sporta za jednu budžetsku godinu podele sa ukupnim brojem bodova svih organizacija u oblasti sporta. Tako utvrđena vrednost boda množi se sa osvojenim brojem bodova i dobija se iznos sredstava za finansiranje odobrenog programa.
Vrednost boda x broj osvojenih bodova = iznos sredstava za finansiranje programa.
Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se odobriti više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta grada Smedereva predviđenih za finansiranje programa iz oblasti sporta, s tim da se troškovi programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi građana u gradu Smederevu moraju odnositi, po pravilu, najmanje na 15% na aktivnosti povezane sa sportom dece.
Sportska organizacija koja se ne takmiči u narednoj takmičarskoj godini, a rangirana je prema prethodnoj tabeli, neće biti finansirana iz budžeta grada Smedereva.
III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI
Predlog programa sadrži detaljne podatke o:
1) nosiocu programa;
2) oblasti u kojoj se ostvaruje program;
3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;
4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama populacije i na koji način će program koristiti;
5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;
6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);
7) budžetu programa, odnosno potrebnim novčanim sredstvima, iskazanim prema vrstama troškova;
8) dinamičkom planu upotrebe sredstava (vremenski period u kome su sredstva potrebna i rokovi u kojima su potrebna);
9) načinu praćenja realizacije programa i evaluacije rezultata i
10) prethodnom i budućem finansiranju organizacije i programa.
Predlozi programa razmatraju se ako su ispunjeni sledeći formalni kriterijumi:
1) da je uz predlog programa dostavljeno propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o organizaciji i predloženom programu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) i koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje organizacije;
2) da je predlog programa podnet na objavljenom obrascu (aplikacionom formularu), čitko popunjenom (odštampanom), jezikom i pismom u službenoj upotrebi;
3) da je potpun, jasan, precizan i sadrži verodostojne podatke i
4) da je podnet u propisanom roku.
Verodostojnost podataka sportske organizacije su dužni da dokumentuju Komisiji, a u slučaju zloupotrebe sportska organizacija neće biti finansirana iz budžeta grada Smedereva u periodu od 3 (tri) godine.
Obrasce predloga programa iz člana 4. ovog Pravilnika, odnosno aplikacionog formulara sa navedenim prilozima, objaviće nadležno odeljenje Gradske uprave Smederevo na zvaničnom sajtu grada Smedereva.
Uz predlog programa iz člana 4. ovog Pravilnika, podnet na objavljenom obrascu iz člana 12. ovog Pravilnika, podnosi se i dokumentacija navedena kao prilog, kojom se dokazuje ispunjenost uslova za odobravanje sredstava za realizaciju programa po odredbama ovog Pravilnika i izjava da ne postoje prepreke iz člana 6. ovog Pravilnika.
Sva obavezna i prateća dokumentacija iz prethodnog stava, mora biti dostavljena u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično, na pisarnici Gradske uprave grada Smedereva.
Prednja strana koverte za predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke:
1) naziv godišnjeg/posebnog programa kojim se ostvaruju interesi građana u oblasti sporta;
2) naziv podnosioca predloga;
3) adresa podnosioca predloga;
4) napomenu da se ne otvara pre isteka roka iz javnog poziva.
Ako predlog programa iz člana 4. ovog Pravilnika podnosi Sportski savez Smedereva, objedinjeno za svoj program i programe sportskih organizacija, predlog programa treba da bude podnet zasebno za svakog nosioca programa (poseban obrazac za svakog nosioca programa), uz podnošenje zbirnog pregleda svih predloga.
Dostavljanje godišnjih programa i postupak odlučivanja vrši se prema sledećoj dinamici:
1. jun - predlagači, odnosno nosioci programa dostavljaju svoje predloge programa;
1. jul - Gradonačelnik grada Smedereva posebnim rešenjem obrazuje Komisiju za izbor programa kojima se zadovoljavaju potrebe i interesi u oblasti sporta na teritoriji grada Smedereva koja analizira i ocenjuje podnete predloge godišnjih programa (u daljem tekstu: Komisija);
15. jul - Gradsko veće grada Smedereva donosi preliminarnu odluku na predlog Komisije;
25. decembar - Gradsko veće grada Smedereva nakon donošenja Odluke o budžetu grada Smedereva revidira predloge godišnjih programa i usklađuje ih sa sredstvima utvrđenim u budžetu grada Smedereva za narednu godinu;
30. decembar - Gradsko veće donosi odluku i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava po programima.
Sportske organizacije koje blagovremeno ne dostave predlog programa u skladu sa ovim Pravilnikom neće biti vrednovane u postupku rangiranja. Sportske organizacije koje dostave netačne podatke biće isključene u postupku bodovanja prema Tabeli 1 iz člana 9. ovog Pravilnika.
Sportska organizacija može i godinu dana ostati nosilac razvoja sporta i pored neispunjenih kriterijuma, ukoliko u istoj sportskoj grani ne postoji sportska organizacija koja ispunjava date kriterijume. Ukoliko i drugu godinu za redom ne ispuni kriterijume sportska organizacija neće više biti finansirana direktno iz budžeta grada Smedereva.
IV NAČIN ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA
Programi iz člana 4. ovog Pravilnika finansiraju se na osnovu javnog poziva i drugih javnih obaveštenja, a koja na zvaničnoj internet strani grada Smedereva objavljuje nadležno odeljenje Gradske uprave grada Smedereva
Rok za podnošenje predloga programa ne može biti kraći od 7 (sedam) dana od dana objavljivanja javnog poziva, odnosno drugih obaveštenja u vezi sa podnošenjem programa, na zvaničnoj internet strani grada Smedereva.
Obrazac za prijavu predloga programa iz člana 4. ovog Pravilnika može se preuzeti na zvaničnoj internet strani grada Smedereva i u nadležnom odeljenju Gradske uprave grada Smedereva.
Ocenu predloženih programa vrši Komisija koju obrazuje Gradonačelnik grada Smedereva posebnim rešenjem i sastoji se od sportskih stručnjaka ili lica koja su se istakla radom u oblasti sporta i ima predsednika i 4 (četiri) člana, od kojih je najmanje jedan predstavnik Sportskog saveza Smederevo.
Administrativne i tehničke poslove za potrebe Komisije obavlja nadležno odeljenje Gradske uprave Smederevo.
U javnom pozivu za dostavljanje programa iz člana 4. ovog Pravilnika navode se bitni uslovi i kriterijumi koje treba da ispune predloženi programi, a posebno: predmet javnog poziva, visina sredstava koja su na raspolaganju za predmet javnog poziva, krajnji rok do koga moraju biti upotrebljena dobijena sredstva, rok do koga moraju biti podneti predlozi programa, datum obaveštavanja nosioca programa o odobrenim programima, mesto, vreme i kontakt gde se može dobiti dokumentacija u vezi sa javnim pozivom.
Komisija može da prilikom stručnog pregleda i ocenjivanja podnetih predloga iz člana 4. ovog Pravilnika da za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama traži dodatno objašnjenje od podnosioca, odnosno nosioca programa programa, kao i da traži stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka u oblasti sporta ili odgovarajuće organizacije.
Komisija primenom kriterijuma utvrđenih ovim Pravilnikom donosi odluku o izboru programa u oblasti sporta koji će se finansirati iz budžeta grada Smedereva, a na koju saglasnost daje Gradsko veće grada Smedereva i protiv koje se može izjaviti prigovor Gradskom veću grada Smedereva u roku od 5 (pet) dana od dana objavljivanja ove odluke na zvaničnoj internet strani grada Smedereva.
O prigovorima iz prethodnog stava ovog člana odlučuje Gradsko veće grada Smedereva.
Gradsko veća grada Smedereva nakon razmatranja prigovora donosi konačnu odluku o izboru programa koji će se finansirati iz budžeta grada Smedereva i koja se objavljuje na zvaničnoj internet strani grada Smedereva.
Ako su nosiocu odobrenog programa primenom kriterijuma iz ovog Pravilnika, odobrena manja sredstva od sredstava navedenih u budžetu predloga programa, nosilac programa usklađuje budžet programa sa visinom raspoloživih sredstava i dostavlja isti nadležnom odeljenju Gradske uprave grada Smedereva u roku od tri dana od dana prijema obaveštenja o potrebi usklađivanja programa sa dodeljenim sredstvima.
Gradonačelnik grada Smedereva sa nosiocem odobrenog programa zaključuje ugovor kojim se uređuje: naziv i sedište nosioca programa; vrsta i sadržina programa; vreme realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti; ciljevi i očekivani rezultati; visina dodeljenih sredstava; vremenski plan upotrebe sredstava; način nadzora nad odvijanjem realizacije programa; obaveze nosioca programa u pogledu podnošenja izveštaja o realizaciji programa, dokazivanje realizacije programa, namenskog korišćenja sredstava i učešće grada Smedereva u njegovom finansiranju.
Postupak odobravanja programa iz člana 4. ovog Pravilnika u 2017. godini, sprovešće se nakon donošenja ovog Pravilnika.
Broj posebnih programa iz člana 4. ovog Pravilnika koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni određeni su na sledeći način:
1) dozvoljava se podnošenje više predloga programa istog nosioca programa, ali se odobrava samo jedan i
2) dozvoljava se podnošenje više predloga programa istog nosioca programa i više može biti odobreno, ali se ovo uslovljava time da ista lica ne mogu biti angažovana na ovim programima (različiti programski timovi).
Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Komisija daje u sledećim slučajevima:
1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta;
2) finansijske i operativne mogućnosti podnosioca programa nisu dovoljne;
3) program je dobio manji broj bodova tokom tehničko-finansijske procene (procena kvaliteta predloga programa) u odnosu na odabrane predloge programa i
4) rezultati pregovora nisu imali pozitivan ishod.
V IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA
Nosioci odobrenih programa obavezni su da nadležnom odeljenju Gradske uprave grada Smedereva u rokovima koji su predviđeni ugovorom iz člana 15. ovog Pravilnika, dostave izveštaje, kao i potrebnu dokumentaciju o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta grada Smedereva.
Izveštaji iz prethodnog stava ovog člana podnose se na obrascima koje će objaviti nadležno odeljenje Gradske uprave Smederevo na zvaničnom sajtu grada Smedereva i dostaviti nosiocima odobrenih programa.
Nosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postignutih ciljeva.
Grad Smederevo može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku predviđenom ugovorom.
Nosiocu odobrenog programa ne mogu biti odobrena sredstva za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj u skladu sa članom 18. ovog Pravilnika.
Nosilac odobrenog programa u roku od 15. dana od dana usvajanja završnog izveštaja o realizaciji programa čine dostupnim javnosti izveštaj o svom radu, obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava.
VI KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA
Nosioci odobrenog programa vode sve potrebne evidencije koje omogućavaju nadležnom odeljenju Gradske uprave grada Smedereva sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava. Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa 10 (deset) godina od dana kada je taj program završen, ako nije drukčije određeno.
Sportski savez Smederevo kao predlagač programa iz člana 4. ovog Pravilnika dužan je da prati realizaciju odobrenih programa i da na kraju realizacije programa podnese nadležnom odeljenju Gradske uprave grada Smedereva izveštaj o ostvarivanju ciljeva i efekata programa, a ako se uoče ozbiljni nedostaci i problemi u realizaciji programa, i pre toga.
Organizacije u oblasti sporta iz člana 4. ovog Pravilnika obavezne su da Sportskom savezu Smedereva pruže sve potrebne informacije i omoguće uvid u sva dokumenta i sve aktivnosti vezane za realizaciju programa, kao i da mu dostavljaju primerak izveštaja o realizaciji programa, u isto vreme kada i nadležnom odeljenju Gradske uprave grada Smedereva.
Neutrošena budžetska sredstva organizacije u oblasti sporta dužne su da vrate do isteka fiskalne godine, zaključno sa 31. decembrom tekuće godine, na račun grada Smedereva.
Izmene u pogledu odobrenih sredstava za realizaciju programa mogu se izvršiti ako se time ne ugrožava osnovni cilj programa, a nosilac programa je dužan da pre ove izmene obavesti Komisiju.
Na sve što nije regulisano ovim Pravilnikom, primenjivaće se odredbe Zakona o sportu i podzakonska akta doneta na osnovu ovog Zakona.
Danom stupanja na snagu ovog Pravilnika prestaju da važe Pravilnik o načinu, uslovima i kriterijumima za raspodelu i korišćenje sredstava za finansiranje potreba sporta na teritoriji grada Smedereva i za sprovođenje javnog konkursa za izbor programa u oblasti sporta koji se finansiraju iz budžeta grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 1/2015 i 7/2015), Rešenje o davanju saglasnosti na Pravilnik o načinu, uslovima i kriterijumima za raspodelu i korišćenje sredstava za finansiranje potreba sporta na teritoriji grada Smedereva i za sprovođenje javnog konkursa za izbor programa u oblasti sporta koji se finansiraju iz budžeta grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 1/2015) i Rešenje o davanju saglasnosti na Pravilnik o izmenama i dopunama Pravilnika o načinu, uslovima i kriterijumima za raspodelu i korišćenje sredstava za finansiranje potreba sporta na teritoriji grada Smedereva i za sprovođenje javnog konkursa za izbor programa u oblasti sporta koji se finansiraju iz budžeta grada Smedereva ("Službeni list grada Smedereva", broj 7/2015).
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom donošenja, a objaviće se u "Službenom listu grada Smedereva".