ODLUKAO OPŠTINSKIM PUTEVIMA I ULICAMA NA TERITORIJI GRADA PANČEVA("Sl. list grada Pančeva", br. 19/2017) |
Ovom odlukom uređuje se način upravljanja, zaštita, održavanje i finansiranje opštinskih puteva i ulica, tehničko regulisanje saobraćaja, raskopavanje opštinskih puteva i ulica i drugih površina javne namene, inspekcijski nadzor, kaznene odredbe, kao i druga pitanja od značaja za opštinske puteve i ulice na teritoriji grada Pančeva (u daljem tekstu: Grad).
Mreža puteva
Opštinski i nekategorisani putevi i ulice, čine mrežu puteva na teritoriji Grada.
Opštinski putevi su javni putevi sa savremenim kolovozom koji saobraćajno povezuju naseljena mesta na teritoriji Grada, kao i teritoriju Grada i naseljena mesta sa mrežom državnih puteva i utvrđuju se Odlukom o kriterijumima za kategorizaciju opštinskih puteva i ulica, njihovoj kategorizaciji i određivanju pravaca opštinskih puteva u naseljima na teritoriji grada Pančeva.
Opštinski putevi na teritoriji Grada kategorisani su:
- opštinski put I reda,
- opštinski put II reda.
2. Ulice i druge površine javne namene
Ulice su javni putevi u naselju koji saobraćajno povezuju delove naselja i namenjene su za saobraćaj vozila i pešaka i određene su urbanističkim planovima.
Ulice na teritoriji Grada kategorisane su na:
- glavne, koje povezuju pojedine delove naselja sa državnim i opštinskim putevima,
- sabirne, koje povezuju priključne, stambene i integrisane ulice sa glavnim ulicama,
- stambene, koje povezuju neposredan prilaz stambenim objektima,
- integrisane, namenjene saobraćaju pešaka i biciklista,
- pešačke, namenjene isključivo za kretanje pešaka, a izuzetno može se dopustiti i kretanje motornih vozila, u skladu sa zakonom, a na osnovu odobrenja organizacione jedinice Gradske uprave Grada nadležne za poslove saobraćaja - Sekretarijat za urbanizam, građevinske, stambeno-komunalne poslove i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Druge površine javne namene (u daljem tekstu: javne površine), u smislu ove odluke, su postojeće i planirane javne površine, koje ne predstavljaju deo javnog puta, u smislu Zakona o javnim putevima i sl.
Nekategorisani putevi regulisani su Odlukom o nekategorisanim putevima na teritoriji grada Pančeva.
Pod upravljanjem javnim putevima podrazumeva se: korišćenje javnih puteva, zaštita javnih puteva, vršenje investitorske funkcije na izgradnji i rekonstrukciji javnih puteva, organizovanje i obavljanje stručnih poslova na izgradnji, rekonstrukciji, održavanju i zaštiti javnih puteva, planiranje izgradnje, rekonstrukcije, održavanja i zaštite javnih puteva, označavanje javnih puteva i vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim podacima za te puteve.
Upravljanje javnim putevima je delatnost od opšteg interesa.
Poslove upravljanja ulicama u naseljenom mestu Pančevo i opštinskim putevima na teritoriji grada Pančeva obavlja JP "Urbanizam", Pančevo, osim u delu koji se odnosi na vršenje investitorske funkcije na izgradnji, rekonstrukciji i periodičnom održavanju javnog puta, kao i sprovođenja postupka javnih nabavki.
Poslove upravljanja ulicama u naseljenim mestima na teritoriji Grada, osim opštinskih puteva koji prolaze kroz naseljena mesta na teritoriji Grada obavljaju javna komunalna preduzeća koja su osnovana za obavljanje komunalnih delatnosti u ovim mestima, odnosno mesne zajednice.
Mesna zajednica, odnosno javno komunalno preduzeće može delimično ili potpuno poveriti delatnost upravljanja ulicama, osim poslova na redovnom održavanju, na teritoriji naseljenog mesta, JP "Urbanizam" Pančevo, po posebnom ugovoru kojim se regulišu sve međusobne obaveze i finansiranje.
Poslove vršenja investitorske funkcije na izgradnji i rekonstrukciji javnog puta obavlja Gradska uprava Grada, u skladu sa pozitivnim zakonskim propisima.
Upravljaču puta se poveravaju sledeća javna ovlašćenja koja se odnose na:
1. korišćenje javnih puteva koje podrazumeva organizovanje i kontrolu naplate naknade za upotrebu javnog puta koja se uplaćuje u korist budžeta Grada;
2. izdavanje uslova za izgradnju, odnosno rekonstrukciju priključka na javni put,
3. izdavanje uslova i saglasnosti za postavljanje vodovoda, kanalizacije toplovoda i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacinih i elektro-vodova, instalacija i sl. na javni putu i u zaštitnom pojasu javnog puta;
4. zaključenje ugovora o ustanovljenju prava službenosti na javnom putu;
5. zaštitu javnog puta;
6. održavanje javnih puteva, u delu koji se odnosi na radove na redovnom održavanju i na urgetnom održavanju puteva;
7. izrada saobraćajnih projekata za postavljanje saobraćajne signalizacije, u vezi sa sprovođenjem utvrđenog režima saobraćaja, u skladu sa zakonom kojim se uređuje bezbednost saobraćaja na putevima;
8. vođenje evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za te puteve;
9. označavanje javnih puteva;
10. odobrenje za postavljanje reklamnih tabli, reklamnih panoa, uređaje za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje na javnom putu, odnosno pored tog puta (u daljem tekstu: Natpisi);
11. posebne dozvole za obavljanje vanrednog prevoza na javnom putu;
12. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu;
13. izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta;
Ovlašćenja iz stava 1. ovog člana se odnose na izdavanje saglasnosti i ne mogu biti izdate ukoliko prethodno nisu pribavljeni uslovi za građenje, odnosno postavljanje vodova, kanalizacije, toplovoda, i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro-vodova, instalacija, postrojenja i sl. na javnom putu i u zaštitnom pojasu javnog puta, odnosno uslovi za izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta, koje izdaje upravljač puta i koji sadrže saobraćajno - tehničke uslove.
Upravljač puta dužan je da odluči po zahtevu za izdavanje saglasnosti i dozvole iz stava 1. ovog člana u roku od petnaest dana, od dana prijema zahteva.
Upravljač puta dužan je da odluči po zahtevu za izdavanje uslova iz stava 2. ovog člana u roku od petnaest dana, od dana prijema zahteva.
Protiv akata iz stava 1. i 2. ovog člana može se izjaviti žalba Gradskom veću Grada u roku od osam dana od dana dostavljanja tog akta.
Upravljač puta dužan je da o aktima donetim u vršenju javnih ovlašćenja vodi evidenciju.
Upravljač puta dužan je da obezbedi trajno, neprekidno i kvalitetno održavanje i zaštitu javnih puteva, kao i nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja Upravljač puta odgovara za štetu koja nastane korisnicima javnog puta zbog propuštanja blagovremenog obavljanja pojedinih radova na redovnom održavanju javnog puta propisanih zakonom.
Preduzeće, preduzetnik ili izvođač radova, kojem je ugovorom povereno obavljanje radova na javnom putu, dužno je da snosi nastalu štetu korisnicima javnog puta, kao i ukupne troškove koji nastanu zbog otklanjanja posledica nastalih na putu, kada je izvođenje tih radova suprotno propisanim saobraćajno-tehničkim uslovima i načinu njihovog izvođenja.
Za izvođenje radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama, koji zahtevaju raskopavanje javnog puta i ostalih površina koje su u javnoj upotrebi, a čiji je korisnik Grad, investitor je dužan da uplati upravljaču javnog puta u depozit, sredstva za trošak dovođenja javnog puta i ostalih površina u prvobitno stanje.
Zabranjeno je raskopavanje javnog puta i ostalih površina iz prethodnog stava, u periodu od 15. novembra do 15. marta, osim u slučaju hitnih intervencija radi otklanjanja oštećenja, odnosno kvarova na postojećim instalacijama ugrađenim u javni put.
U slučaju izgradnje ili postavljanja instalacije komunalne infrastrukture gde se kao investitori na izvođenju radova pojavljuju javna i javno - komunalna preduzeća čiji je osnivač Grad, Republika Srbija, odnosno Autonomna pokrajina, radove sa raskopavanjem javnog puta i ostalih površina u javnoj upotrebi moguće je vršiti, samo ako vremenski uslovi to dozvole, i po posebnim uslovima koje izdaje upravljač puta, kojima se između ostalog definišu vrsta i obim radova, vremensko ograničenje za njihovo okončanje i svi ostali uslovi.
Visina sredstava iz stava 1. ovog člana određuje se prema projektno-tehničkoj dokumentaciji koju prilaže investitor i koja obavezno sadrži poseban deo koji se odnosi na dovođenje javnog puta u prvobitno stanje.
Radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje dužan je da izvede investitor preko preduzeća registrovanog za izvođenje predmetnih radova u što kraćem roku, odmah po završetku radova na polaganju instalacija, uz obavezno prisustvo nadzornog organa Upravljača puta.
Investitor je u obavezi da Upravljača puta pismeno obavesti o vremenu izvođenja predmetnih radova, osam dana pre početka izvođenja radova.
Nakon vraćanja površine javne namene u prvobitno stanje, od strane investitora a prema izdatim uslovima i nalozima nadzornog organa Upravljača puta, investitoru će se vratiti uplaćeni depozit.
Ukoliko se radovi na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje od strane investitora, ne izvedu u skladu sa izdatim uslovima od strane Upravljača puta i prema nalozima nadzornog organa Upravljača puta u celosti ili delimično, radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje izvešće Upravljač javnog puta, iz sredstava deponovanih od strane investitora i po njihovom okončanju sačinjava konačni obračun utrošenih sredstava.
Ukoliko radove iz prethodnog stava na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje izvodi Upravljač javnog puta o trošku investitora, nakon završenih radova Upravljač javnog puta će investitoru ispostaviti račun.
U slučaju da je iznos stvarno utrošenih sredstava manji od uplaćenog depozita, Upravljač javnog puta je dužan da razliku vrati investitoru, bez valorizacije prethodno uplaćenog iznosa, a ukoliko je iznos stvarno utrošenih sredstava veći od deponovanih, investitor je u obavezi da Upravljaču javnog puta uplati razliku.
Izvođači radova, odnosno investitori na poslovima izvođenja radova na podzemnim i nadzemnim instalacijama koji zahtevaju raskopavanje javnog puta i ostalih površina koje su u javnoj upotrebi, a čiji je korisnik Grad, mogu umesto polaganja depozita dostaviti Upravljaču puta neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv i bez prigovora, sa rokom trajanja 60 dana duže, od roka za izvođenje radova.
U slučaju produženja roka za izvođenje radova, izvođač radova, odnosno investitor iz stava 1. ovog člana je u obavezi da produži rok važenja bankarske garancije.
Ukoliko izvođač radova, odnosno investitor, ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje, aktiviraće se bankarska garancija i radovi će biti izvedeni od strane Upravljača puta o trošku investitora, odnosno izvođača.
U slučaju predviđenom stavom 3. ovog člana, Upravljač puta je u obavezi da nakon završenih radova izvođaču radova, odnosno investitoru ispostavi račun.
U slučaju da je iznos stvarno utrošenih sredstava manji od naplaćenog iznosa aktiviranjem bankarske garancije, Upravljač puta je dužan da razliku vrati investitoru, bez valorizacije prethodno uplaćenog iznosa.
Ukoliko je iznos stvarno utrošenih sredstava veći od iznosa naplaćenog aktiviranjem bankarske garancije, investitor je u obavezi da Upravljaču puta uplati razliku.
Izuzetno, pravna lica - vlasnici infrastrukture, kojima je osnivač Republika Srbija, Autonomna Pokrajina Vojvodina ili Grad i koji posluju većinskim državnim kapitalom mogu sa Upravljačem puta, ugovorom regulisati način vraćanja saobraćajnih površina u prvobitno stanje, nakon izvođenja radova na način koji nije predviđen članom 11. 12. i 13. ove odluke, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Nadzornog odbora.
Plan tehničkog regulisanja saobraćaja za teritoriju Grada, donosi Sekretarijat, u saradnji sa upravljačem puta i objavljuje se u "Službenom listu Grada Pačeva".
Upravljač javnog puta dužan je da označava i vodi evidencije o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za javne puteve, za koje vrši poslove upravljanja.
Sredstva za izgradnju i rekonstrukciju, održavanje i zaštitu javnih puteva na teritoriji Grada obezbeđuju se i iz Budžeta Grada.
Za upotrebu javnog puta na teritoriji Grada plaćaju se naknade, i to:
1. naknada za vanredni prevoz;
2. naknada za zakup delova zemljišnog pojasa javnog puta;
3. naknada za zakup drugog zemljišta koje koristi Upravljač javnog puta;
4. naknada za postavljanje vodovoda, kanalizacije, električnih, telefonskih i telegrafskih vodova i sl. na javnom putu;
5. godišnja naknada za korišćenje komercijalnih objekata kojima je omogućen pristup sa javnog puta.
Visinu naknade za upotrebu javnog puta (ulica i opštinskih puteva) na teritoriji Grada utvrđuje Nadzorni odbor Upravljača puta, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Skupštine Grada.
Sredstva od naplaćene naknade iz prethodnog člana, prihod su Grada.
Sredstva naplaćena od naknada koriste se namenski i to za: izgradnju, rekonstrukciju, održavanje i zaštitu javnih puteva, kao i troškove korišćenja i otplatu kredita za navedene namene.
Održavanje javnog puta je izvođenje radova kojima se obezbeđuje nesmetan i bezbedan saobraćaj i čuva upotrebna vrednost puta.
Održavanje javnog puta obuhvata:
1. radove na redovnom održavanju javnog puta;
2. radove na periodičnom održavanju javnog puta;
3. radove na urgentnom održavanju javnog puta.
Radovi na redovnom održavanju javnog puta su:
1. pregled, utvrđivanje i ocena stanja puta i putnog objekta;
2. mestimično popravljanje kolovozne konstrukcije i ostalih elemenata trupa puta;
3. čišćenje kolovoza i ostalih elemenata puta u granicama zemljišnog pojasa;
4. uređenje bankina;
5. uređenje i očuvanje kosina, nasipa, useka i zaseka;
6. čišćenje i uređenje jarkova, rigola, propusta i drugih delova sistema za odvodnjavanje puta;
7. popravka putnih objekata;
8. postavljanje, zamenjivanje, dopunjavanje i obnavljanje saobraćajne signalizacije;
9. čišćenje saobraćajne signalizacije;
10. postavljanje, zamenjivanje, dopunjavanje i obnavljanje opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline;
11. čišćenje opreme puta i objekata i opreme za zaštitu puta saobraćaja i okoline;
12. košenje trave i uređenje zelenih površina na putu i zemljišnom pojasu;
13. čišćenje snega i leda sa kolovoza javnog puta i saobraćajnih površina autobuskih stajališta, opštih parkirališta, bankina, rigola.
Radovi na periodičnom održavanju javnog puta obuhvataju:
1. ojačanje kolovozne konstrukcije;
2. rehabilitaciju;
3. pojačano održavanje.
Radovi na ojačanju kolovozne konstrukcije su:
1. postavljanje šljunčanog, odnosno tucaničkog zastora na neasfaltiranim putevima;
2. obrada površine kolovoznog zastora ili zaptivanje;
3. nanošenje novog asfaltnog sloja po celoj širini kolovoza određene nosivosti;
4. korekcija oblika postojećeg zastora ili kolovoza.
Radovi na rehabilitaciji javnog puta su:
1. selektivno obnavljanje, zamena i pojačanje dotrajalih kolovoznih zastora i promena poprečnih nagiba kolovoza na javnom putu, odnosno njegovom delu;
2. zamena složenih dilatacionih sprava, izolacije, kolovoza, ograda, slivnika, ležišta, oštećenih sekundarnih elemenata i dotrajalih pešačkih staza na mostovima, nadvožnjacima, podvožnjacima i vijaduktima;
3. obnavljanje antikorozivne zaštite čeličnih konstrukcija mostova, nadvožnjaka, podvožnjaka i vijadukata;
4. zamena deformisanih, dotrajalih i privremenih propusta za vodu;
5. postavljanje nove saobraćajne signalizacije na javnom putu, odnosno njeogovom delu;
Radovi na pojačanom održavanju javnog puta su:
1. ublažavanje pojedinih uzdužnih nagiba i ispravki pojedinih krivina;
2. proširenje kolovozne konstrukcije, bankina i ostalih elemenata trupa puta na kraćim delovima puta;
3. proširenje raskrsnica u nivou;
4. zamena drenažnih sistema i hidroizolacije u tunelima ili zamena tunelske obloge;
5. saniranje klizišta i odrona;
6. sanacija i izrada potpornih, obložnih i portalnih zidova;
7. zamena i izrada drenažnog sistema za odvodnjavanje podzemnih voda sa javnog puta i putnog objekta;
8. postavljanje nove opreme puta i novih objekata i opreme za zaštitu puta, saobraćaja i okoline na javnom putu, odnosno njegovom delu.
Radovi na periodičnom održavanju javnog puta izvode se prema tehničkoj dokumentaciji, koju pre početka izvođenja radova na javnom putu (opštinski putevi i ulice), overava Sekretarijat.
Sekretarijat obrazuje Komisiju za tehnički pregled izvedenih radova na periodičnom održavanju javnog puta i izdaje akt o prijemu tih radova.
Radovi na urgentnom održavanju javnih puteva obuhvataju radove uslovljene elementarnim nepogodama i vanrednim okolnostima, u cilju obezbeđivanja prohodnosti puta i bezbednog odvijanja saobraćaja.
Radovi na urgentnom održavanju javnih puteva u smislu ove odluke, obuhvataju aktivnosti i mere koje se preduzimaju u cilju otklanjanja nedostataka prouzrokovanih elementarnim nepogodama i vanrednim okolnostima, a koje je potrebno sprovesti da bi se obezbedilo nesmetano odvijanje saobraćaja ili odvijanje saobraćaja u otežanim uslovima, kada je onemogućena prohodnost puta i kada je ugrožena bezbednost učesnika u saobraćaju.
Na javnim putevima na kojima su izvedeni radovi, nije dozvoljeno izvođenje radova koji zahtevaju raskopavanje u roku od dve godine od dana primopredaje radova, izuzev ako su u pitanju popravke komunalnih instalacija nastale iznenadnim kvarovima ili oštećenjima koja imaju karakter hitne intervencije.
U slučaju potrebe za hitnom intervencijom, radi otklanjanja kvara ili oštećenja na komunalnim instalacijama, a koja ne traje duže od 24 sata, potvrđuje lice koje upravlja komunalnom instalacijom i investitor može otpočeti raskopavanje i bez pribavljenog odobrenja za raskopavanje, pod uslovom da obaveštenje o pristupanju izvođenju radova dostavi Upravljaču puta i nadležnom inspekcijskom organu pre početka izvođenja radova.
Investitor iz stava 2. ovoga člana dužan je u roku od 3 dana po završetku radova vratiti javni put i drugu javnu površinu u prvobitno stanje, prema uslovima Upravljača puta.
Garantni rok za radove koji imaju karakter hitne intervencije iznosi dve godine, od dana primopredaje radova.
Priključak prilaznog puta na javni put može se graditi, samo uz prethodno pribavljenu uslove izdate od strane Upravljača puta, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
Kada je broj planiranih parking mesta na parceli veći od šest, priključak prilaznog puta na javni put mora biti izveden kao dvosmeran, u minimalnoj širini od 5,0 m.
Minimalno osovinsko rastojanje dva susedna priključka prilaznog puta na javni put, koji opslužuju istu katastarsku parcelu, ne može biti manji od 7,0m za priključke širine do 3,5m, odnosno 9,0m za priključke širine preko 3,5m.
Izgradnja saobraćajnih priključaka na javnim putevima iz člana 24. stav 1. ove odluke, nije dozvoljena u garantnom roku.
U slučajevima iz stava 4. ovog člana, Upravljač puta može izdati saglasnost za izgradnju, odnosno rekonstrukciju priključka, sa zabranom izvođenja radova do isteka garantnog roka.
Za izgradnju, odnosno postavljanje vodovoda, kanalizacije, toplovoda, i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro-vodova, instalacija, postrojenja i sl. na javnom putu i u zaštitnom pojasu javnog puta, kao i za izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta, investitor je dužan da pribavi saglasnost Upravljača puta.
Uz zahtev za izdavanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana, podnosi se projekat, koji mora biti izrađen u skladu sa zakonom, tehničkim propisima i standardima koji regulišu ovu oblast i overen od strane ovlašćenog projektanta.
Projekat iz stava 2. ovog člana mora biti izrađen u skladu sa prethodno izdatim uslovima upravljača puta za građenje, odnosno postavljanje vodova, kanalizacije, toplovoda, i drugih sličnih objekata, kao i telekomunikacionih i elektro-vodova, instalacija, postrojenja i sl. na javnom putu i u zaštitnom pojasu javnog puta, odnosno za izmenu saobraćajnih površina pratećih sadržaja javnog puta.
Sekretarijat može zabraniti saobraćaj ili saobraćaj određene vrste vozila na javnom putu, njegovom delu ili putnom objektu, ako to zahteva održavanje sportske ili druge manifestacije, pod uslovom da je moguće preusmeravanje saobraćaja na druge javne puteve, po prethodno pribavljenoj saglasnosti Upravljača puta, na kome se zahteva održavanje sportske ili druge manifestacije.
O zabrani saobraćaja iz stava 1. ovog člana, Sekretarijat je u obavezi da obavesti organ nadležan za unutrašnje poslove i upravljača javnog puta, na kome će se održati sportska ili druga manifestacija.
Za sprovođenje utvrđenog režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana, mora se izraditi saobraćajni projekat i na putu postaviti saobraćajna signalizacija prema projektu.
Sekretarijat daje saglasnost da je projekat urađen, u skladu sa utvrđenim režimom saobraćaja.
Podnosilac zahteva (organizator ili ovlašćeno lice u ime organizatora), obezbeđuje projektom predviđenu saobraćajnu signalizaciju ili može da po posebnom ovlašćenju, pribavljanje i postavljanje signalizacije poveri Upravljaču puta, o trošku podnosioca zahteva.
Podnosilac zahteva iz stava 4. ovog člana, mora imati svojstvo pravnog lica.
Na javnom putu zabranjeno je naročito:
1. privremeno ili trajno zauzimanje puta;
2. izvođenje radova na putu koji nisu u vezi sa izgradnjom, rekonstrukcijom, održavanjem i zaštitom puta;
3. izvođenje radova nosilaca prava službenosti i drugih prava ustanovljenih na putu, kojima se oštećuje put ili ugrožava nesmetano i bezbedno dvojanje saobraćaja;
4. ispuštanje voda, otpadnih voda i drugih tečnosti na putu;
5. sprečavanje oticanje voda sa puta, a posebno iz putnog jarka i iz propusta kroz trup puta i sprečavanje daljeg oticanja voda ka njihovim recipijentima;
6. prosipanje, ostavljanje ili bacanje materijala, predmeta i smeća na put;
7. zamašćivanje puta mazivima ili drugim sličnim materijama;
8. postavljanje i korišćenje svetla ili drugih svetlosnih uređaja na putu i pored puta, kojima se ometa odvijanje saobraćaja na putu;
9. oranje i izvođenje drugih poljoprivrednih radova na bankinama, kosinama i zemljišnom pojasu;
10. vučenje predmeta, materijala, oruđa i drugih vrsta tereta po putu (grede, balvani, grane, kameni blokovi, plugovi, drljače i sl.);
11. spuštanje niz kosine zaseka, useka i nasipa puta, drvene građe, drva za ogrev, kamenja i drugog materijala;
12. paljenje trave i drugog rastinja na putu, kao i otpadnih predmeta i materijala;
13. nanošenje blata sa prilaznog puta na javni put;
14. puštanje stoke na put bez nadzora, napasanja i napajanje stoke na putu;
15. okretanje zaprege, traktora, pluga i drugih poljoprivrednih mašina i oruđa na putu;
16. kočenje zapreženih vozila sprečavanjem okretanja točkova;
17. uključivanje vozila na put i isključivanje sa puta van priključka ili ukrštaja i nanošenje blata na put;
18. zaustavljanje ili ostavljanje vozila kojima se ometa korišćenje puta,
19. svako činjenje kojim se oštećuje ili bi se mogao oštetiti put ili ometati odvijanje saobraćaja na putu.
Na javnom putu i u njegovom zaštitnom pojasu nije dozvoljeno podizati spomenike, postavljati krajputaše i druge spomen-znakove, prodavati proizvode, odnosno preduzimati i druge radnje kojima se ugrožava bezbednost saobraćaja.
Održavanje opštinskih puteva i ulica u zimskom periodu, u smislu ove odluke, smatraju se radovi i aktivnosti koji su neophodni za obezbeđenje prohodnosti i bezbednosti saobraćaja na putevima i ulicama, koji mogu biti ugroženi snežnim padavinama, zavejavanjem usled vetra ili poledicom usled niske temperature ili pojave ledene kiše.
Održavanje ulica u naseljenom mestu Pančevo i opštinskih puteva na teritoriji Grada u zimskim uslovima (čišćenje i uklanjanje snega i leda), je u nadležnosti JP "Urbanizam" Pančevo, i vrši se prema operativnom planu rada zimske službe koji donosi upravljač puta, najkasnije do 01. oktobra tekuće godine.
Održavanje ulica u naseljenim mestima na teritoriji Grada u zimskim uslovima je u nadležnosti javnih komunalnih preduzeća koja su osnovana za obavljanje komunalnih delatnosti u ovim mestima i vrši se prema posebnim operativnim planovima koje donose ova preduzeća, najkasnije do 01. oktobra tekuće godine.
Mesna zajednica, odnosno javno komunalno preduzeće mogu delimično, ili potpuno poveriti delatnost održavanja javnih puteva na teritoriji mesne zajednice, Upravljaču puta, na osnovu posebnog ugovora, kojim se regulišu sva međusobna prava obaveze i finansiranje.
Plan rada zimske službe sadrži:
1. preglednu kartu mreže opštinskih puteva i ulica na teritoriji Grada;
2. mesta punktova zimske službe;
3. lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom;
4. lokacije kritičnih mesta (mostovi, krivine, veliki usponi i dr.);
5. podela puteva i ulica prema prioritetima održavanja;
6. raspored mehanizacije, sredstava i materijala po punktovima (broj, vrsta i količina);
7. raspored radnika po punktovima i smenama (putara, smenovođa, vozača, mašinista);
8. stepen pripravnosti zimske službe;
9. postupak pri sprečavanju poledice na putevima;
10. čišćenje snega sa kolovoza puta, stajališta, posebnih parkirališta;
11. sistem obaveštavanja o stanju na putevima;
12. način evidencije rada i dežurstva.
Čišćenje i odnošenje snega i leda sa uređenih stajališta, skverova, trgova, staza, pešačkih prolaza, posebnih parkirališa, integrisanih ulica i pešačkih ulica u naseljenom mestu Pančevo, vrši JKP "Higijena" Pančevo, a na području drugih naseljenih mesta na teritoriji Grada, javno komunalno preduzeće koje je osnovano za obavljanje komunalnih delatnosti, odnosno preduzeće ili preduzetnik kome se poveri obavljanje ove komunalne delatnosti.
Čišćenje snega i leda sa trotoara, ispred i oko stambenih, poslovnih i stambeno-poslovnih objekata, prostora oko montažnih objekata, ugostiteljskih objekata, prodavnica, bioskopa, škola, zdravstvenih ustanova kao i uklanjanje ledenica sa krovova i isturenih delova zgrade navedenih objekata i sl., obezbeđuju i odgovorna su pravna i fizička lica koja su vlasnici ili korisnici tih objekata, odnosno pravna i fizička lica koja obavljaju delatnost u tim objektima, koji i snose troškove čišćenja.
U slučaju da se inspekcijskim nadzorom utvrdi da sneg i led nisu očišćeni sa površina iz stava 2. ovog člana, nadležni organ za inspekcijske poslove donosi rešenje da sneg i led očisti JKP "Higijena" Pančevo u naseljenom mestu Pančevo, odnosno, na području drugih naseljenih mesta na teritoriji Grada, javno-komunalno preduzeće koje je osnovano za obavljanje komunalnih delatnosti, odnosno preduzeće ili preduzetnik kome se poverava obavljanje ove komunalne delatnosti, o trošku pravnog ili fizičkog lica iz stava 2. ovog člana.
Upravljač puta za vreme zimskih uslova odvijanja saobraćaja, može da kod Sekretarijata pokrene inicijativu za uređivanje i regulisanje saobraćaja na javnim putevima, mimo usvojenog Plana tehničkog regulisanja saobraćaja.
Inicijativa iz prethodnog stava, odnosi se na donošenje rešenja da se:
1. odrede ulice u kojima se privremeno obustavlja saobraćaj, zbog sankanja dece;
2. odrede privremeno jednosmerne ulice;
3. odrede ulice koje će se zatvoriti za saobraćaj kada se ispune posebni uslovi koji se taksativno utvrde i koji su vezani za snežne padavine;
4. odrede ulice i delovi ulica u kojima nije dozvoljeno parkiranje za vreme snežnih padavina;
5. odrede izmenjeni režimi parkiranja u ulicama ili delovima ulica, za vreme snežnih padavina.
Rešenje o privremenoj izmeni režima saobraćaja donosi Sekretarijat, koji je dužan da o tome obavesti nadležni organ za unutrašnje poslove, Upravljača puta i nadležni inspekcijski organ.
Upravljač puta je u obavezi da o privremenoj izmeni režima saobraćaja iz stava 1. ovog člana, blagovremeno obavesti javnost putem sredstava javnog informisanja ili na drugi uobičajeni način i preduzme potrebne mere obezbeđenja.
Ograde, drveće i zasadi pored javnih puteva, podižu se tako, da ne ometaju preglednost javnog puta i ne ugrožavaju bezbednost saobraćaja.
Ograde, krošnje stabla, biljni zasadi ili reklame, ne smeju zaklanjati rasvetna tela javne rasvete, saobraćajne znakove i svetlosne signale na semaforskim uređajima, kao ni ulaziti u slobodni profil puta, smanjivati ili onemogućavati preglednost na ukrštanjima saobraćajnica.
Za postavljanje ograda, drveća i zasada pored javnih puteva, na parceli na kojoj se nalazi put i na neposrednim susednim parcelama, neophodno je pored ostale dokumetacije pribaviti saglasnost Upravljača puta.
Zasade pored javnih puteva na parceli na kojoj se nalazi put i na neposrednim susednim parcelama, u naseljenim mestima, uredno održava i obnavlja JKP "Zelenilo" Pančevo koje je osnovano za obavljanje ove komunalne delatnosti, odnosno preduzeće ili preduzetnik kome je povereno obavljanje ove komunalne delatnosti.
Zasade iz stava 1. ovog člana na opštinskim putevima, na delovima van naseljenih mesta, uredno održava i obnavlja Upravljač puta.
Reklamne table, reklamni panoi, uređaji za slikovno ili zvučno obaveštavanje ili oglašavanje, na delu opštinskog puta koji prolazi kroz naseljeno mesto i u ulicama u naseljenom mestu, mogu se postavljati na osnovu uslova i izdate saglasnosti Upravljača puta.
Nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši Sekretarijat.
Inspekcijski nadzor nad sprovođenjem odredaba ove odluke vrši osnovna organizaciona jedinica Gradske uprave Grada nadležna za inspekcijski nadzor - Sekretarijat za inspekcijske poslove Gradske uprave Grada, putem saobraćajnog inspektora i komunalnog inspektora (u daljem tekstu: Inspektor).
Komunalno-policijske poslove, kojima se obezbeđuje izvršenje odredaba ove odluke, obavlja komunalna policija Gradske uprave Grada, u skladu sa Zakonom o komunalnoj policiji.
Komunalna policija u cilju održavanja komunalnog reda, vrši nadzor nad primenom odredaba ove odluke koje se odnose na oblast:
1. opštinskih puteva i ulica;
2. saobraćajnih oznaka i signalizacije;
3. parkiranja;
Kada komunalni policajac ustanovi povredu odredaba ove odluke, ovlašćen je da:
1. izda prekršajni nalog za učinjeni prekršaj;
2. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;
3. podnese prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo,
4. obavesti drugi nadležni organ da preduzme mere iz svoje nadležnosti.
Nadzirani subjekat obavezan je da Inspektoru i komunalnom policajcu, omogući nesmetano vršenje poslova i nesmetan pristup objektu, sredstvu ili osoblju koji su u vezi sa obavljanjem delatnosti, stavi na uvid traženu dokumentaciju od strane Inspektora, odnosno komunalnog policajca i da u roku koji odredi Inspektor, odnosno komunalni policajac dostavi potrebne podatke i postupi po nalogu Inspektora, odnosno komunalnog policajca.
Nadzirani subjekat je obavezan da se na zahtev Inspektora, usmeno ili pismeno izjasni o predmetu inspekcijskog nadzora, kao i da poštuje integritet i službeno svojstvo inspektora.
Ovlašćena lica u nadziranom subjektu, druga zaposlena i radno angažovana lica, fizička lica koja su nadzirani subjekti, svedoci, službena lica i zainteresovana lica kao i fizička lica zatečena na mestu nadzora, dužna su da inspektoru, odnosno komunalnom policajcu omoguće da izvrši uvid u ličnu ili drugu javnu ispravu sa fotografijom koja je podobna da se identifikuju.
U vršenju inspekcijskog nadzora, Inspektor ima pravo i dužnost da proverava:
1. radove na zaštiti, održavanju, izgradnji javnih puteva i putnih objekata;
2. tehničku i drugu dokumentaciju u vezi sa održavanjem, izgradnjom i rekonstrukcijom javnih puteva;
3. stanje javnog puta i da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite javnog puta;
4. da li je za izgradnju i rekonstrukciju javnog puta, njegovog dela i putnog objekta izdato odobrenje za izgradnju;
5. uslove odvijanja saobraćaja na javnom putu;
6. da li se pravilno i redovno sprovode propisane mere zaštite javnog puta.
U vršenju inspekcijskog nadzora Inspektor je ovlašćen da:
1. zabrani, odnosno obustavi izvršenje radova koji se izvode protivno zakonskim propisima, tehničkim normativima i standardima održavanja javnog puta;
2. naredi otklanjanje nedostataka na javnom putu, koji ugrožavaju stabilnost puta i bezbednost saobraćaja;
3. naredi obustavljanje radova koji se izvode u neposrednoj blizini javnog puta, a koji mogu dovesti u pitanje stabilnost javnog puta i bezbednost saobraćaja;
4. naredi preduzimanje mera za obezbeđenje javnog puta i po potrebi zabrani privremeno odvijanje saobraćaja za sva vozila ili pojedine vrste vozila koja zbog svoje ukupne težine, dimenzija i drugih tehničkih svojstava mogu da nanesu štetu javnom putu ili ugroze bezbednost saobraćaja i predloži Sekretarijatu zabranu saobraćaja ili saobraćaja određene vrste vozila, na javnom putu;
5. naredi rušenje i uklanjanje objekata, cevovoda, vodova, instalacija, natpisa, ograda, drveća, zasada, građevinskog i drugog materijala sa javnog puta, njegovog dela, putnog objekta i zemljišnog pojasa, osim objekata cevovoda, vodovoda i instalacija za koje je ustanovljeno pravo službenosti ili drugo pravo određeno Zakonom;
6. podnese zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;
7. izda prekršajni nalog;
8. preduzima i druge mere i radnje za koje je ovlašćen.
V OVLAŠĆENJA INSPEKTORA RADI UTVRĐIVANJA ČINJENICA
Inspektor je ovlašćen da radi utvrđivanja činjenica:
1) izvrši uvid u javne isprave i podatke iz registara i evidencija koje vode nadležni državni organi, organi autonomne pokrajine, organi jedinice lokalne samouprave i drugi imaoci javnih ovlašćenja, ako su neophodni za inspekcijski nadzor, a nije mogao da ih pribavi po službenoj dužnosti i da ih kopira, u skladu sa Zakonom o inspekcijskom nadzoru;
2) izvrši uvid u ličnu ili drugu javnu ispravu sa fotografijom koja je podobna da se identifikuju ovlašćena lica u nadziranom subjektu, druga zaposlena ili radno angažovana lica, fizička lica koja su nadzirani subjekti, svedoci, službena lica i zainteresovana lica, kao i fizička lica zatečena na mestu nadzora;
3) uzima pisane i usmene izjave nadziranih subjekata - fizičkih lica i zastupnika, odnosno ovlašćenih lica u nadziranom subjektu - pravnom licu i drugih zaposlenih ili radno angažovanih lica, svedoka, službenih lica i zainteresovanih lica, i da ih poziva da daju izjave o pitanjima od značaja za inspekcijski nadzor;
4) naloži da mu se u određenom roku. stave na uvid poslovne knjige, opšti i pojedinačni akti, evidencije, ugovori i druga dokumentacija nadziranog subjekta od značaja za inspekcijski nadzor, a u obliku u kojem ih nadzirani subjekat poseduje i čuva;
5) fotografiše i snima predmete inspekcijskog nadzora;
6) preduzme druge radnje, radi utvrđivanja činjeničnog stanja, prema Zakonu o inspekcijskom nadzoru.
Nadzirani subjekat može dostaviti inspekciji izveštaj o samoproveri ispunjenosti zahteva iz kontrolne liste i samoproceni rizika, koje je sproveo saglasno sadržini kontrolne liste i pravilima o proceni rizika. Uz ovaj izveštaj, nadzirani subjekat inspekciji prilaže i odgovarajuću dokumentaciju, odnosno drugi materijal (fotografije i sl.) kojima se potkrepljuju nalazi iz izveštaja.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 60.000,00 dinara dinara, kazniće se za prekršaj privredno društvo, odnosno drugo pravno lice ako:
1. ne vodi evidenciju o aktima donetim u vršenju javnih ovlašćenja (člana 9. stav 6.) ove odluke;
2. ne obezbedi održavanje i zaštitu javnih puteva i nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja (član 10. stav 1.) ove odluke;
3. ne uplati depozit za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 11. stav 1.) ove odluke;
4. u vreme trajanja zabrane vrši raskopavanja javnog puta i ostalih površina, osim u slučaju hitnih intervencija (član 11. stav 2.) ove odluke;
5. izvrši radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje bez prisustva nadzornog organa Upravljača puta (član 12. stav 1.) ove odluke;
6. investitor ne obavesti Upravljača puta o vremenu izvođenja predmetnih radova (član 12. stav 2.) ove odluke;
7. ne dostavi bankarsku garanciju za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 1.) ove odluke;
8. u slučaju produženja roka za izvođenje radova, ne produži rok važenja bankarske garancije (član 13. stav 2.) ove odluke;
9. ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 3.) ove odluke;
10. ne vodi evidenciju o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za javne puteve (član 16.) ove odluke;
11. radove na periodičnom održavanju javnih puteva izvodi bez tehničke dokumentacije (član 22. stav 5.) ove odluke;
12. na javnim putevima izvodi radove suprotno odredbama (člana 24.) ove odluke;
13. priključak prilaznog puta na javni put gradi suprotno odredbama (člana 25.) ove odluke;
14. investitor pri izvođenju radova postupa suprotno odredbama (člana 26.) ove odluke;
15. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu obavlja suprotno odredbama (člana 27.) ove odluke;
16. preduzima radnje na javnom putu koje su zabranjene odredbama (člana 28.) ove odluke;
17. preduzima radnje na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu koje su zabranjene (član 29.) ove odluke;
18. ne donese operativni plan rada zimske službe (član 31.) ove odluke;
19. čišćenje i odnošenje snega i leda, kao i uklanjanje ledenica ne izvrši u skladu sa odredbama (člana 33. stav 1. i 2.) ove odluke;
20. blagovremeno ne obavesti javnost o privremenoj izmeni režima saobraćaja i ne preduzme potrebne mere obezbeđenja (član 34. stav 4.) ove odluke;
21. podiže ograde, drveće i zasade pored javnih puteva suprotno odredbama (člana 35. stav 1. i 2) ove odluke;
22. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 35. stav 3.) ove odluke;
23. postupi suprotno odredbama (člana 36.) ove odluke;
24. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 37.) ove odluke;
25. nadzirani subjekt postupi suprotno odredbama (člana 40.) ove odluke;
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana i odgovorno lice u privrednom društvu, odnosno drugom pravnom licu.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 30.000,00 dinara dinara, kazniće se za preduzetnik ako:
1. ne vodi evidenciju o aktima donetim u vršenju javnih ovlašćenja (člana 9. stav 6.) ove odluke;
2. ne obezbedi održavanje i zaštitu javnih puteva i nesmetano i bezbedno odvijanje saobraćaja (član 10. stav 1.) ove odluke;
3. ne uplati depozit za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 11. stav 1.) ove odluke;
4. u vreme trajanja zabrane vrši raskopavanja javnog puta i ostalih površina, osim u slučaju hitnih intervencija (član 11. stav 2.) ove odluke;
5. izvrši radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje bez prisustva nadzornog organa Upravljača puta (član 12. stav 1.) ove odluke;
6. investitor ne obavesti Upravljača puta o vremenu izvođenja predmetnih radova (član 12. stav 2.) ove odluke;
7. ne dostavi bankarsku garanciju za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 1.) ove odluke;
8. u slučaju produženja roka za izvođenje radova, ne produži rok važenja bankarske garancije (član 13. stav 2.) ove odluke;
9. ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 3.) ove odluke;
10. ne vodi evidenciju o javnim putevima i o saobraćajno-tehničkim i drugim podacima za javne puteve (član 16.) ove odluke;
11. radove na periodičnom održavanju javnih puteva izvodi bez tehničke dokumentacije (član 22. stav 5.) ove odluke;
12. na javnim putevima izvodi radove suprotno odredbama (člana 24.) ove odluke;
13. priključak prilaznog puta na javni put gradi suprotno odredbama (člana 25.) ove odluke;
14. investitor pri izvođenju radova postupa suprotno odredbama (člana 26.) ove odluke;
15. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu obavlja suprotno odredbama (člana 27.) ove odluke;
16. preduzima radnje na javnom putu koje su zabranjene odredbama (člana 28.) ove odluke;
17. preduzima radnje na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu koje su zabranjene (član 29.) ove odluke;
18. ne donese operativni plan rada zimske službe (član 31.) ove odluke;
19. čišćenje i odnošenje snega i leda, kao i uklanjanje ledenica ne izvrši u skladu sa odredbama (člana 33. stav 1. i 2.) ove odluke;
20. blagovremeno ne obavesti javnost o privremenoj izmeni režima saobraćaja i ne preduzme potrebne mere obezbeđenja (član 34. stav 4.) ove odluke;
21. podiže ograde, drveće i zasade pored javnih puteva suprotno odredbama (člana 35. stav 1. i 2) ove odluke;
22. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 35. stav 3.) ove odluke;
23. postupi suprotno odredbama (člana 36.) ove odluke;
24. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 37.) ove odluke;
25. nadzirani subjekt postupi suprotno odredbama (člana 40.) ove odluke.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 10.000,00 dinara dinara, kazniće se za prekršaj fizičko lice ako:
1. ne uplati depozit za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 11. stav 1.) ove odluke;
2. u vreme trajanja zabrane vrši raskopavanja javnog puta i ostalih površina, osim u slučaju hitnih intervencija (član 11. stav 2.) ove odluke;
3. izvrši radove na dovođenju javnog puta u prvobitno stanje bez prisustva nadzornog organa Upravljača puta (član 12. stav 1.) ove odluke;
4. investitor ne obavesti Upravljača puta o vremenu izvođenja predmetnih radova (član 12. stav 2.) ove odluke;
5. ne dostavi bankarsku garanciju za dovođenje javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 1.) ove odluke;
6. u slučaju produženja roka za izvođenje radova, ne produži rok važenja bankarske garancije (član 13. stav 2.) ove odluke;
7. ne izvede radove na vraćanju javnog puta u prvobitno stanje (član 13. stav 3.) ove odluke;
8. na javnim putevima izvodi radove suprotno odredbama (člana 24.) ove odluke;
9. investitor pri izvođenju radova postupa suprotno odredbama (člana 26.) ove odluke;
10. održavanje sportske ili druge manifestacije na javnom putu obavlja suprotno odredbama (člana 27.) ove odluke;
11. preduzima radnje na javnom putu koje su zabranjene odredbama (člana 28.) ove odluke;
12. preduzima radnje na javnom putu i njegovom zaštitnom pojasu koje su zabranjene (član 29.) ove odluke;
13. čišćenje i odnošenje snega i leda, kao i uklanjanje ledenica ne izvrši u skladu sa odredbama (člana 33. stav 2.) ove odluke;
14. podiže ograde, drveće i zasade pored javnih puteva suprotno odredbama (člana 35. stav 1. i 2) ove odluke;
15. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 35. stav 3.) ove odluke;
16. ne pribavi potrebnu saglasnost Upravljača puta (član 37.) ove odluke;
17. nadzirani subjekt postupi suprotno odredbama (člana 40.) ove odluke;
VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o ulicama, opštinskim i nekategorisanim putevima ("Službeni list grada Pančeva" br. 5/14).
Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".