PRAVILNIK
O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA

("Sl. list grada Pančeva", br. 16/2017)

Član 1

Ovim pravilnikom utvrđuju se uslovi i način korišćenja službenih vozila za potrebe rada organa grada Pančeva.

Organi grada dužni su da se staraju o racionalnom, namenskom i ekonomskom korišćenju službenih vozila i da ih koriste samo kada priroda i uslovi rada to zahtevaju.

Član 2

Službena vozila koriste se za obavljanje službenih zadataka i poslova, odnosno za potrebe rada organa grada Pančeva.

Potrebama rada organa grada Pančeva, u smislu ovog pravilnika, smatraju se poslovi koji proističu iz delokruga poslova svakog organa.

Pored korišćenja za potrebe rada iz prethodnog stava ovog člana, službena vozila mogu se koristiti i za obavljanje poslova protokolarne prirode, kao i poslova odnosa sa javnošću.

Član 3

Korišćenje službenih vozila određenih za potrebe Skupštine, Gradonačelnika, Gradskog veća i Gradske uprave grada Pančeva, odobrava se na osnovu zahteva za korišćenje vozila, u kojem se navodi razlog i vreme korišćenja istog.

Član 4

O korišćenju službenih vozila određenih za potrebe organa grada Pančeva odlučuju ovlašćena lica prema mogućnostima i prioritetima korišćenja, u skladu sa Rešenjem o određivanju korisnika prevoznih sredstava koja služe za potrebe rada organa grada Pančeva.

Ovlašćenim licima u smislu stava 1. ovog člana smatraju se predsednik Skupštine, Gradonačelnik i načelnik Gradske uprave i rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave kojima su službena vozila data na korišćenje.

Član 5

Službena vozila koriste se na osnovu putnog naloga.

Putni nalog sadrži: naziv organa grada Pančeva, mesto i datum izdavanja naloga, ime i prezime korisnika, ime i prezime vozača, oznaku vozila sa registarskim brojem, potpis lica odgovornog za kontrolu tehničke ispravnosti, vreme polaska i vreme povratka, relaciju od mesta polaska do mesta opredeljenja, broj pređenih kilometara, stanje brojila i potpis vozača, korisnika i ovlašćenog lica iz člana 4. stav 2. ovog pravilnika.

Korisnik prevoza, po obavljenom poslu, svojim potpisom na nalogu potvrđuje pređenu kilometražu, stanje brojila, relaciju, datum i vreme kada je prevoz obavljen.

Službenik na radnom mestu za administrativne poslove u vezi nabavke i održavanja službenih vozila izdaje vozaču putni nalog i vodi evidenciju o korišćenju službenih vozila u knjigama evidencija izdatih putnih naloga.

Član 6

Službenim vozilima upravljaju zaposleni raspoređeni na radnom mestu - vozač, a izuzetno, ako potrebe obavljanja službenog posla to nalažu, kao i za potrebe obavljanja inspekcijskih poslova, drugi zaposleni sa položenim vozačkim ispitom.

Član 7

Po obavljenom službenom poslu, lice koje koristi službeno vozilo, kao i vozač, dužni su da vozilo parkiraju na službenom parkingu pored zgrade grada Pančeva, odnosno na parking mestima ispred Gradskog uslužnog centra Gradske uprave.

Lice koje koristi službeno vozilo, kao i vozač, dužni su da ključeve vozila predaju u toku radnog vremena, odnosno po obavljenom poslu radniku obezbeđenja.

Lice koje koristi službeno vozilo, kao i vozač ne mogu van radnog vremena, za vreme vikenda, kao i za vreme državnih praznika, koristiti vozilo bez posebnog odobrenja.

Član 8

Lica koja su, shodno odredbama Rešenja o određivanju korisnika prevoznih sredstava koja služe za potrebe rada organa grada Pančeva, zadužena za održavanje službenih vozila, dužna su da potrebu za popravkom vozila, tehnički pregled, nabavku goriva i slično, prijave službeniku na radnom mestu za administrativne poslove u vezi nabavke i održavanja službenih vozila.

Službenik na radnom mestu za administrativne poslove u vezi nabavke i održavanja službenih vozila se stara o registraciji službenih vozila, vodi evidenciju o rokovima u vezi tehničkih pregleda službenih vozila, kao i evidenciju o korišćenju vozila i o tome sačinjava izveštaje koje dostavlja kvartalno načelniku Gradske uprave grada Pančeva.

Član 9

Radi obavljanja prevoza vozač, odnosno korisnik prevoza zadužuje se korporativnom, odnosno kompanijskom karticom za preuzimanje goriva. Korisnik prevoza je u obavezi da karticu, po obavljenom službenom poslu, preda službeniku na radnom mestu za administrativne poslove u vezi nabavke i održavanja službenih vozila

Službenik na radnom mestu za administrativne poslove u vezi nabavke i održavanja službenih vozila vodi evidenciju o korišćenju korporativnih, odnosno kompanijskih kartica za preuzimanje goriva i po potrebi dostavlja izveštaje načelniku Gradske uprave.

Član 10

Kontrola upotrebe službenih vozila vrši se putem GPS uređaja instaliranih u vozila.

Kontrolu upotrebe službenih vozila putem uređaja iz stava 1. ovog člana vrši načelnik Gradske uprave grada Pančeva, službenik na radnom mestu za administrativne poslove u vezi nabavke i održavanja službenih vozila i načelnik Komunalne policije za vozila koja koristi komunalna policija.

Član 11

Na pitanja koja nisu regulisana ovim pravilnikom, a vezana su za način korišćenja službenih vozila, shodno će se primenjivati odredbe važećih propisa iz oblasti saobraćaja i bezbednosti saobraćaja na putevima.

Član 12

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaje da važi Pravilnik o uslovima i načinu korišćenja službenih vozila broj X-31-404-38/2009 od 08.04.2009. godine.

Član 13

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Pančeva".