PRAVILNIK
O NORMATIVIMA I STANDARDIMA ZA PRUŽANJE USLUGE DNEVNOG BORAVKA ZA DECU, MLADE I ODRASLA LICA SA SMETNJAMA U RAZVOJU I KRITERIJUMIMA I MERILIMA ZA UTVRĐIVANJE CENE RADA DNEVNOG BORAVKA

("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 12/2017)

Član 1

Ovim Pravilnikom uređuju se normativi i standardi za obavljanje usluge dnevnog boravka za decu, mlade i odrasla lica sa smetnjama u razvoju i kriterijumi i merila za utvrđivanje cene usluga u ŠOSO "Radivoj Popović" Sremska Mitrovica, kao ustanovi koja pruža uslugu dnevnog boravka (u daljem tekstu: Ustanova).

I UTVRĐIVANJE PRAVA NA KORIŠĆENJE USLUGE DNEVNOG BORAVKA

Član 2

Usluga dnevnog boravka za decu, omladinu i odrasle sa smetnjama u razvoju, stepena umerene i teže mentalne ometenosti, obolele od autizma i sa višestrukim smetnjama u razvoju, obuhvata: ishranu, zdravstvenu zaštitu za vreme trajanja boravka, vaspitno obrazovni rad, osposobljavanje za rad i radne aktivnosti, kulturno zabavne i rekreativne aktivnosti, prema njihovim sposobnostima, sklonostima i ispoljenom interesovanju.

Član 3

Usluga dnevnog boravka obezbeđuje se u trajanju od 8 sati dnevno, radnim danima.

Rad u dnevnom boravku sa decom, omladinom i odraslima sa smetnjama u razvoju, organizuje se u grupama, koje se obrazuju u zavisnosti od vrste i stepena ometenosti.

Grupu korisnika sa smetnjama u razvoju stepena umerene ili teže mentalne ometenosti čini do 15 korisnika, a grupu višestruko ometenih korisnika i korisnika obolelih od autizma čini do šest korisnika.

Zahtev za ostvarivanje prava na korišćenje dnevnog boravka podnosi roditelj, odnosno staratelj korisnika, Centru za socijalni rad u Sremskoj Mitrovici.

Uz zahtev se prilaže sledeća dokumentacija:

1) Izvod iz matične knjige korisnika;

2) Rešenje o razvrstavanju korisnika ili mišljenje Interresorne komisije o proceni potreba za pružanjem ovog oblika podrške;

3) Uverenje Policijske uprave o prebivalištu i fotokopija ličnih karata podnosioca zahteva i korisnika.

II NORMATIVI I STANDARDI ZA OBAVLJANJE USLUGE DNEVNOG BORAVKA ZA DECU, MLADE I ODRASLA LICA SA SMETNJAMA U RAZVOJU

Član 4

Ustanova koja pruža uslugu dnevnog boravka za decu, omladinu i odrasla lica sa smetnjama u razvoju mora da ispunjava standarde za pružanje te vrste usluge socijalne zaštite a koji se tiču: lokacije, prostora, prostorija za obavljanje radno-okupacionih aktivnosti, prostorija za organizovanje kulturno-zabavnih sadržaja i drugih aktivnosti koje podstiču razvoj novih znanja i veština, čajnu kuhinju i sanitarno-higijenski čvor.

Član 5

Oprema i sredstva u prostorijama, treba da odgovaraju svrsi i nameni, da se održavaju i koriste na propisan način i u skladu sa važećim Zakonom o bezbednosti i zdravlju na radu i važećim Zakonom o zaštiti od požara.

Prostorija za dnevni boravak treba da ima površinu od najmanje tri kvadratna metra po korisniku i da je opremljena odgovarajućim brojem stolica i stolova, televizorom i radio aparatom.

Prostorija za organizovanje kulturno zabavnih sadržaja u okviru dnevnog boravka, kao i za organizovanje edukativnih radionica, treba da poseduje odgovarajući pribor i opremu.

Prostorije u kojima se organizuju radno-okupacione aktivnosti kroz delatnost dnevnih centara, moraju biti snabdevene odgovarajućom opremom, sredstvima i priborom za rad, koji odgovaraju uzrastu i sposobnostima korisnika.

Prostorija za stručne radnike treba da ima radni sto, stolice, orman, telefon i računar.

Trpezarija treba da ima odgovarajući broj stolova i stolica u zavisnosti od broja korisnika.

Čajna kuhinja treba da ima: šporet, frižider, radni pult, orman za posuđe, sudoper i odgovarajući broj tanjira, čaša, bokala i druge opreme neophodne za serviranje hrane, u skladu sa važećim sanitarnim propisima.

Član 6

Korisnicima dnevnog boravka obezbeđuje se ishrana u skladu sa principima zdrave ishrane i njihovog zdravstvenog stanja.

Dnevne potrebe korisnika u ishrani raspoređuju se u tri obroka: doručak, užina i ručak.

Obroci se utvrđuju jelovnikom koji se priprema za period od mesec dana, a u skladu sa postojećim normativima i standardima ishrane koji se primenjuju u ustanovama davaocima dnevnih usluga socijalne zaštite odnosno dnevnog smeštaja dece, omladine i odraslih lica sa smetnjama u razvoju.

Član 7

Za organizovanje i realizovanje stručnog rada, Ustanova treba da ima:

1. Jednog vaspitača - stručnog radnika, na jednu grupu korisnika stepena umerene mentalne ometenosti i jednog vaspitača - stručnog radnika, na jednu grupu korisnika sa višestrukim smetnjama u razvoju;

2. Jednog vaspitača - stručnog radnika na 5 grupa korisnika stepena umerene mentalne ometenosti ili korisnika sa višestrukim smetnjama u razvoju;

3. Jednog stručnog saradnika sa višom stručnom spremom (radno-okupacionog terapeuta), na 5 grupa korisnika stepena umerene mentalne ometenosti ili sa višestrukim smetnjama u razvoju i 2 stručna saradnika sa visokom školskom spremom (radno-okupacionog terapeuta) na 5 grupa korisnika stepena umerene mentalne ometenosti ili sa višestrukim smetnjama u razvoju;

4. Jednog medicinskog tehničara na 4 grupe korisnika umerene mentalne ometenosti ili sa višestrukim smetnjama u razvoju.

5. jednog fizioterapeuta sa srednjom stručnom spremom na 4 grupe korisnika umerene mentalne ometenosti ili sa višestrukim smetnjama u razvoju.

6. Jednog psihologa na 100 korisnika.

Pružanje usluge dnevnog boravka Ustanova, može početi ukoliko ima obezbeđen minimum stručnog kadra iz stava 1. ovog člana.

Ustanova može imati i: logopeda, diplomiranog socijalnog radnika ili socijalnog radnika, reedukatora i somatopeda.

Za obavljanje ostalih poslova u Ustanovi i drugim oblicima organizovanja utvrđenim zakonom, koji pružaju usluge dnevnog boravka, koji imaju do 100 korisnika mogu da imaju:

- jednog zaposlenog sa visokom školskom spremom za obavljanje složenih ekonomsko-finansijskih poslova,

- jednog zaposlenog sa srednjom stručnom spremom za obavljanje administrativnih, finansijsko-računovodstvenih poslova,

- jednog glavnog kuvara,

- jednu servirku,

- jednu spremačicu po objektu i

- jednog vozača i domara za distribuciju hrane.

Zaposlenom koji, pored stručnih poslova, obavlja i poslove rukovođenja dnevnim boravkom, koeficijent za obračun i isplatu plata uvećava se na način na koji se uvećava koeficijent koordinatoru stručne ekipe u ustanovama socijalne zaštite.

Član 8

Stručnim radom u dnevnom boravku za decu, mlade i odrasla lica, obezbeđuje se, kroz edukativne radionice, organizovanje radno-okupacionih aktivnosti, osposobljavanje korisnika za staranje o svojim neposrednim svakodnevnim potrebama, osposobljavanje za samostalniji i nezavisniji život i rad kroz razvijanje očuvanih sposobnosti i mogućnosti, očuvanje postignutih psihomotornih sposobnosti, razvijanje higijenskih, radnih i drugih navika, zadovoljavanje kulturnih i rekreativnih potreba, kao i osposobljavanje za što bolju komunikaciju i integraciju u socijalni milje.

III KRITERIJUMI I MERILA ZA UTVRĐIVANJE CENE USLUGA DNEVNOG BORAVKA ZA DECU, MLADE I ODRASLA LICA SA SMETNJAMA U RAZVOJU

Član 9

Ustanova pružalac dnevnih usluga socijalne zaštite donosi godišnji Plan rada dnevnog boravka za decu, mlade i odrasla lica sa smetnjama u razvoju.

Plan rada za decu, mlade i odrasla lica sa smetnjama u razvoju donosi se za period od jedne kalendarske godine i sadrži planirani broj grupa i korisnika u dnevnom boravku.

Plan rada iz stava 1. i 2. ovog člana, sa predlogom finansijskog plana dostavlja se Gradskoj upravi nadležnoj za socijalnu zaštitu grada Sremska Mitrovica, kao i izveštaj o radu dnevnog boravka za prethodnu godinu.

Član 10

Cena usluge dnevnog boravka za korisnike iz člana 1. ovog Pravilnika utvrđuje se primenom uslova i standarda za pružanje usluge dnevnog boravka u skladu sa ovim Pravilnikom u ukupnom godišnjem, mesečnom iznosu i prosečno po korisniku.

Član 11

Cenu usluge dnevnog boravka u ukupnom mesečnom iznosu čine:

- Zarade zaposlenih, socijalni doprinosi na teret poslodavca, naknade troškova prevoza na posao i sa posla i ostala davanja zaposlenim u skladu sa propisima kojima se uređuju primanja zaposlenih u oblasti socijalne zaštite;

- Materijalni troškovi za utrošenu električnu energiju, grejanje, vodu, odvođenje otpadnih voda, radio i televizijsku pretplatu, telefon i internet;

- Sredstva za tekuće popravke, održavanje i opremanje;

- Troškovi registracije, troškovi goriva i održavanja vozila;

- Troškovi ishrane korisnika, materijal za radne aktivnosti korisnika i didaktički materijal, troškovi prevoza korisnika i njihovih pratilaca i dr.

- Ostali materijalni i nematerijalni troškovi (kancelarijski materijal, sanitarni pregled radnika, sredstva za održavanje higijene, sredstva za zaštitnu odeću i obuću i dr.)

- Usluge obrazovanja i usavršavanja zaposlenih, usluge komunikacija, troškovi platnog prometa i bankarskih usluga, kao i drugih usluga.

Član 12

Cena usluge dnevnog boravka u mesečnom iznosu utvrđuje se deljenjem cene iz člana 11. ovog Pravilnika sa brojem korisnika.

Cenu usluge iz stava 1. Ovog Pravilnika utvrđuje Gradsko veće grada Sremska Mitrovica na predlog Gradske uprave nadležne za socijalnu zaštitu.

Cena usluge dnevnog boravke menjaće se ukoliko se promene elementi cene iz člana 11. ovog Pravilnika.

Ugovor o ceni usluge dnevnog boravka sa pružaocem usluge zaključuje Gradska uprava nadležna za socijalnu zaštitu.

Član 13

Korisnici iz člana 1. ovog Pravilnika koji imaju prebivalište na teritoriji grada Sremska Mitrovica ne učestvuju u troškovima usluge dnevnog boravka.

Korisnici iz člana 1. ovog Pravilnika koji imaju prebivalište na teritoriji druge lokalne samouprave, mogu da koriste uslugu dnevnog boravka na teritoriji grada Sremska Mitrovica u skladu sa ugovorom nadležnih centara za socijalni rad i raspoloživim kapacitetima i uz obezbeđivanje sredstava od strane lokalne samouprave na kojoj korisnik ima prebivalište.

IV PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 14

Škola za osnovno i srednje obrazovanje "Radivoj Popović" Sremska Mitrovica nastavlja da pruža usluge dnevnog boravka za decu, mlade i odrasle u zatečenim uslovima u pogledu prostora, opreme i stručnog kadra utvrđenih ovim Pravilnikom.

Član 15

Ovaj Pravilnk stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".