PRAVILNIKO NAČINU I POSTUPKU SPROVOĐENJA DEFINISANIH TEHNIČKIH USLOVA PROIZVOĐAČA ŽIČARE I MERAMA KOJIMA SE GARANTUJE BEZBEDNOST LICA I IMOVINE ZA VREME DOK POSTROJENJE ŽIČARE NE RADI ("Sl. glasnik RS", br. 83/2017) |
Ovim pravilnikom propisuje se način i postupak sprovođenja definisanih tehničkih uslova od strane proizvođača, kao i način i postupak sprovođenja tehničkih uslova i mera kojima se garantuje bezbednost lica i imovine za vreme dok postrojenje žičare ne radi.
Tehnički uslovi za pojedinačne komponente ili čitavo postrojenje žičare moraju biti usaglašeni sa bezbednosnim zahtevima za žičare za transport lica, sa standardom SRPS EN 1709; 2011.
Mere koje se primenjuju u postupku stavljanja žičare van pogona na kraju radnog dana, a kojima se garantuje bezbednost lica i imovine za vreme dok postrojenje žičare ne radi, sprovode se u skladu sa uputstvom proizvođača, a podrazumevaju sledeće:
1) dve dužine vremena trajanja jedne vožnje žičarom, pre završetka radnog vremena žičare, izvršni radnik obaveštava korisnike žičare da vrši poslednju vožnju;
2) prijem lica na žičaru se vrši sve do isteka radnog vremena žičare, uz stalno obaveštavanje korisnika žičare da se obavlja poslednja vožnja;
3) nakon isteka radnog vremena žičare, stavljaju se zaštitni poklopci na čitače sistema za kontrolu prolaska lica na žičaru, čime se onemogućava ulazak lica u rampu za ukrcavanje;
4) kada se poslednji korisnik ukrca u vozilo, izvršni radnik sa polazne stanice žičare obaveštava izvršnog radnika na okretnoj stanici o broju poslednjeg vozila sa putnicima koji su otpočeli vožnju žičarom;
5) izvršni radnik sa okretne (povratne) stanice obaveštava izvršnog radnika o broju poslednjeg vozila sa putnicima;
6) nakon razmene informacija (putem telefonske veze) o brojevima poslednjih vozila sa putnicima izvršni radnici sa polazne i okretne stanice, žičare počinju da podižu sedežni deo na svim vozilima;
7) kada poslednji putnik izađe iz vozila i završi se podizanje svih sedežnih delova, posle završene komunikacije između izvršnih radnika kojom utvrđuju da je okretnu stanicu prošlo vozilo u kome se nalazio poslednji putnik i polaznu stanicu prošlo vozilo u kome se nalazio poslednji putnik, izvršni radnik na polaznoj stanici žičare pritiskom na taster zaustavlja žičaru;
8) kod žičara sa garažama vrši se priprema i ubacivanje sedišta u garažu;
9) izvršni radnici zaključavaju sve servisne stanice i pogon žičare, a pre toga se isključuje glavni prekidač na komandnom ormaru. Ako postoji opasnost od atmosferskog pražnjenja, transportno uže se uzemljuje i vrši se diskonektovanje uređaja.
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".