ODLUKAO UTVRĐIVANJU DOPRINOSA ZA UREĐIVANJE GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA("Sl. list opštine Vršac", br. 3/2015 i "Sl. list grada Vršca", br. 16/2017) |
Ovom Odlukom propisuje se postupak obračuna i naplate doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, zone i vrste namena objekata, iznosi koeficijenata zone i namene, kriterijumi, iznos i postupak umanjivanja doprinosa, posebna umanjenja za nedostajuću infrastrukturu i uslovi i način obračuna umanjenja za troškove infrastrukturnog opremanja sredstvima investitora kao i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u postupcima legalizacije i druga pitanja koja su od značaja za obračun i naplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta u postupcima legalizacije.
Uređivanje građevinskog zemljišta obuhvata njegovo pripremanje i opremanje.
Pripremanje zemljišta obuhvata istražne radove, izradu geodetskih, geoloških i drugih podloga, izradu planske i tehničke dokumentacije, programa za uređivanje građevinskog zemljišta, raseljavanje, uklanjanje objekata, saniranje terena i druge radove.
Opremanje zemljišta obuhvata izgradnju objekata komunalne infrastrukture i izgradnju i uređenje površina javne namene.
Uređivanje građevinskog zemljišta vrši se prema srednjoročnim i godišnjim programima uređivanja.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća investitor.
Sredstva dobijena od doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta koriste se za uređivanje i pribavljanje građevinskog zemljišta u javnu svojinu, i za izgradnju i održavanje objekata komunalne infrastrukture.
Iznos doprinosa se utvrđuje rešenjem o izdavanju građevinske dozvole, a na osnovu obračuna doprinosa koji vrši Gradska uprava.
Visina doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekta obračunava se tako što se osnovica koju čini prosečna cena kvadratnog metra stanova novogradnje u gradu Vršcu prema poslednjim objavljenim podacima organa nadležnog za poslove statistike, pomnoži sa ukupnom neto površinom objekta koji je predmet gradnje, izraženom u m2 i sa koeficijentom zone i koeficijentom namene objekta koji utvrđuje grad Vršac.
Građevinsko zemljište potpuno komunalno opremljeno za građenje je zemljište na kome je izgrađen pristupni put sa trotoarom i javnom rasvetom, vodovodna i kanalizaciona mreža.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obuhvata troškove elektrodistributivne mreže i objekata, TT mreže i objekata, kablovski distributivni sistem, mrežu i objekte toplifikacije i gasifikacije, koje investitor posebno ugovara sa nadležnim javnim preduzećima.
Za utvrđivanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za područje grada Vršca, određuju se četiri zone i to:
I zona: Područje grada Vršca dato u spisku ulica u članu 6. Odluke,
II zona: Područje grada Vršca dato u spisku ulica u članu 6. Odluke,
III zona: Područje grada Vršca dato u spisku ulica u članu 6. Odluke,
IV zona: Naseljena mesta.
Zone I, II, III i IV su sledeće:
Prva zona počinje od raskrsnice ulica Dimitrija Tucovića i Skadarske i proteže se do ugla ulica Dimitrija Tucovića i Gavrila Principa. Od navedene raskrsnice granica ide ulicom Gavrila Principa do ulice Stanoja Glavaša, odakle se proteže do ulice Nikole Tesle i nastavlja istom ulicom do početka ulice Žive Jovanovića. Od Ulice Žive Jovanovića granica zone nastavlja do raskrsnice sa Bregalničkom ulicom odakle skreće severoistočno o ulice Miloša Obilića i nastavlja ulicom Đure Daničića do Nikole Neškovića ulice. Zatim se granica nastavlja ulicom Nikole Neškovića do početka Njegoševe ulice i ide Njegoševom ulicom do raskrsnice sa Prizrenskom ulicom. Granica se nastavlja Prizrenskom ulicom do raskrsnice ulica Prizrenske, Podvršanske i Stevana Nemanje, gde se i završava opis granice Prve zone.
Ulica kojom ide granica zone pripada ovoj zoni.
Druga zona počinje od početka ulice Podvršanske koja se naslanja na Prvu zonu i proteže se Podvršanskom ulicom do Prvomajske ulice. Granica se dalje nastavlja Prvomajskom ulicom do Karpatske ulice i nastavlja ulicom Ličkom, Narodnog Heroja Milana Tepića sve do Boračke ulice. Granica dalje ide Boračkom ulicom do Goranske ulice gde skreće i nastavlja navedenom ulicom do međnog kamena br. 60. Granica se dalje proteže granicom građevinskog reona do međnog kamena br. 61, od međnog kamena 61 granica ide do međnog kamena 62 i dalje nastavlja da se proteže granicom katastarskih parcela br. 6729 i 6730 do međnog kamena br. 63 i 64. Od granične belege 64 granica nastavlja do granične belege. Granica ide dalje do tačke 65 i proteže se granicom građevinskog reona do tačke 67, odakle nastavlja međom katastarske parcele br. 6949 do međne tačke br. 68 i 69 i proteže se ulicom Dimitrija Tucovića do Mihajla Pupina ulice, odakle nastavlja ulicom Mihajla Pupina i Abraševićevom ulicom do Podvršanske ulice.
Druga zona produžava od raskrsnice ulica Skadarska, Dimitrija Tucovića gde se naslanja na Prvu zonu, nastavlja ulicom Skadarska do ulice Petra Drapšina. Granica nastavlja ulicom Petra Drapšina do ulice Žarka Zrenjanina gde skreće i nastavlja ulicom Žarka Zrenjanina do raskrsnice sa Sremskom, gde skreće i proteže se Sremskom ulicom do raskrsnice sa Sterijinom ulicom. Granica Druge zone dalje nastavlja Sterijinom ulicom do raskrsnice sa ulicom Svetozara Marković, gde skreće i produžava navedenom ulicom do kućnog broja 75. Granica skreće i obuhvata celo naselje "Hemograd" do ulice Vojvode Knićanina. Granica dalje nastavlja ulicom Vojvode Knićanina i Arhitekte Brašovana do raskrsnice sa Bulevarom oslobođenja. Zatim granica skreće u navedenu ulicu do ulice Drugog oktobra, gde se nastavlja do Nevesinjske ulice kojom se proteže do raskrsnice sa ulicom Zagorke Malivuk. Granica dalje nastavlja ulicom Zagorke Malivuk do raskrsnice sa ulicom Filipa Višnjića, gde skreće i produžava ulicom Filipa Višnjića, do raskrsnice sa Dejana Brankova. Granica dalje skreće u ulicu Bore Kostića i nastavlja Školskom i Dubrovačkom do raskrsnice sa Deligradskom i Nikole Neškovića ulicom gde se naslanja sa Prvu zonu raskrsnice ulica Đure Daničića i Nikole Neškovića gde se završava opis granice Druge Zone.
Ulica kojom ide granica zone pripada ovoj zoni.
Obuhvata preostala područja koja nisu ušla u Prvu i Drugu zonu, a nalaze se u granici obuhvata generalnog plana Vršca.
I Obuhvata područje naseljenih mesta na području grada Vršca.
Naseljena mesta: |
|
|
|
1. Vlajkovac |
13. Kuštilj |
2. Uljma |
14. Vojvodinci |
3. Izbište |
15. Malo Središte |
4. Šušara |
16. Veliko Središte |
5. Zagaica |
17. Gudurica |
6. Parta |
18. Markovac |
7. Orešac |
19. Mali Žam |
8. Straža |
20. Vatin |
9. Potporanj |
21. Ritiševo |
10. Mesić |
22. Vršački Ritovi |
11. Jablanka |
23. Pavliš |
12. Sočica |
|
II Obuhvata područje van građevinskih reona naseljenih mesta u gradu Vršcu na kojima je moguća izgradnja objekata u skladu sa Prostornim planom grada Vršca.
Namene objekata u smislu ove Odluke su:
- stambena: individualni i kolektivni stambeni objekti, stambeni prostor u stambeno-poslovnim objektima, i prateći garažni prostor u stambenim i stambeno poslovnim objektima;
- komercijalna: trgovinski objekti, poslovni objekti i kancelarije, poslovno-stambeni apartmani, menjačnice, kladionice, kockarnice, video klubovi, garaže kao zasebni komercijalni objekti, hoteli, ugostiteljski objekti, benzinske pumpe, kao i drugi objekti komercijalnog i uslužnog karaktera
- proizvodna: proizvodni i skladišni objekti, garažni prostor u ovim objektima
- javna: objekti namenjeni za javno korišćenje i mogu biti objekti javne namene u javnoj svojini po osnovu posebnih zakona (linijski infrastrukturni objekti, objekti za potrebe državnih organa, organa teritorijalne autonomije i lokalne samouprave itd.) i ostali objekti javne namene koji mogu biti u svim oblicima svojine (bolnice, domovi zdravlja, domovi za stare, objekti obrazovanja, otvoreni i zatvoreni sportski i rekreativni objekti, objekti kulture, saobraćajni terminali, pošte i drugi objekti) i objekti prostori tradicionalnih crkava i tradicionalnih verskih zajednica u smislu Zakona o crkvama i verskim zajednicama ("Službeni glasnik RS", broj 36/2006)
- ostala: magacinski prostor (prehrambeni, trgovački, poljoprivredni,...), stovarišta, pijace, objekti proizvodnog zanatstva, industrije i građevinarstva, komunalni objekti, garažni prostor u svim navedenim objektima, poljoprivredni objekti, ekonomski objekti garažni prostor u ovim objektima, pomoćni objekti, otvoreni parkinzi.
Objekti koji nisu navedeni u stavu 1. ovog člana, upodobiće se najsličnijoj navedenoj nameni.
Lice koje vrši adaptaciju u okviru postojećeg legalno izgrađenog objekta, bez promene njegove namene, ne plaća doprinos za uređenje građevinskog zemljišta.
Za obračunavanje doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta određuju se sledeći koeficijenti:
Tabela 1Koeficijent zone ne može biti veći od 0,1 Za plaćanje u celosti ili do 12 mesečnih rata
ZONA |
KOEFICIJENT |
I |
0,027 |
II |
0,020 |
III |
0,012 |
IV |
0,0061 |
Tabela 2Koeficijent zone ne može biti veći od 0,1 Za plaćanje od 12 do 36 mesečnih rata
ZONA |
KOEFICIJENT |
I |
0,038 |
II |
0,029 |
III |
0,018 |
IV |
0,009 |
Tabela 3 Koeficijent namene ne može biti veći od 1,5
NAMENA |
KOEFICIJENT |
STANBENA |
1,00 |
KOMERCIJALNA |
1,10 |
PROIZVODNA |
0,33 |
OSTALA |
0,10 |
JAVNA |
0,20 |
- Za izgradnju individualnih stambenih objekata u prvoj zoni doprinos se izračunava u iznosu od 43% od obračunate vrednosti,
- Za izgradnju individualnih stambenih objekata u drugoj, trećoj i četvrtoj zoni doprinos se izračunava u iznosu od 33% od obračunate vrednosti,
- Za izgradnju proizvodnih (ne i magacinskih) objekata u prvoj zoni izračunati doprinos uvećava za iznos od 45% od obračunate vrednosti,
- Za izgradnju ostalih objekata u prvoj zoni izračunati doprinos uvećava se za iznos od 20% od obračunate vrednosti,
Koeficijenti komunalne opremljenosti (Kko): U slučaju opremljenosti građevinskog zemljišta pristupnim putem, kanalizacionom i vodovodnom mrežom, trotoarom i javnom rasvetom, koeficijent komunalne opremljenosti je 1, s tim da kapacitet priključaka ne utiče na cenu utvrđenog doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta.
Za rekonstrukciju objekata po m2 neto površine za koju je rekonstrukcijom uvećana površina objekta doprinos za uređenje se obračunava u visini od 70% u odnosu na obračunatu visinu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekata.
Ukoliko je lokacija nepotpuno opremljeno komunalnom infrastrukturom, doprinos obračunat u skladu sa članom 4. ove Odluke umanjuje se za određeni procenat, u skladu sa sledećom tabelom:
Nedostajuća komunalna infrastruktura |
Procenat umanjenja |
pristupni put |
20% |
kanalizaciona mreža |
10% |
vodovodna mreža |
10% |
trotoar |
5% |
javna rasveta |
5% |
Obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta vrši se na zahtev investitora iz člana 3. ove Odluke, a na osnovu dostavljene urbanističko tehničke dokumentacije, odnosno pravosnažnih lokacijskih uslova, izvoda iz projekta za građevinsku dozvolu, separata projekta za građevinsku dozvolu koja se menja, projekta izvedenog stanja i dr. dokumentacije propisane važećim Zakonom o planiranju i izgradnji i Zakonom o legalizaciji objekata i podzakonskim aktima.
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta ne obračunava se za objekte javne namene u javnoj svojini, otvorena dečija igrališta, otvorene sportske terene i atletske staze. objekte komunalne i druge infrastrukture, proizvodne i skladišne objekte, podzemne etaže objekata visokogradnje (prostor namenjen za garažiranje vozila, podstanice, trafostanice, ostave, vešernice i sl.), osim za delove podzemne etaže koje se koriste za komercijalne delatnosti.
Za izgradnju objekata za obavljanje delatnosti koja je od značaja za privredni razvoj grada, doprinos se može umanjiti maksimalno do 50 %, uz saglasnost Gradskog veća Grada Vršca, a u skladu sa sledećom tabelom:
Broj zaposlenih |
Procenat umanjenja |
5 -9 |
10% |
10-15 |
20% |
16-20 |
30% |
21-25 |
40% |
Preko 25 |
50% |
Kako bi ostvario pravo na umanjenje utvrđeno u stavu 1. ovog člana Investitor je dužan da uz zahtev za obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta, pored dokumentacije utvrđene članom 12. ove Odluke, dostavi i overenu izjavu da će u novoizgrađenom objektu zaposliti određeni broj lica, koja će biti u radnom odnosu najmanje tri (3) godine od dana dobijanja upotrebne dozvole, kao i da je saglasan da u slučaju neispunjenja preuzete obaveza, Gradska uprava ima pravo da razliku između uplaćenog i obračunatog punog iznosu doprinosa naplati ili da aktivira sredstvo obezbeđenja iz člana 18. ove Odluke.
Umanjenje iz stava 1. ovog člana ne odnosi se na objekte stanogradnje.
Ukoliko se menja namena objekta, odnosno dela objekta u drugu namenu objekta za koju je propisan veći iznos doprinosa, investitor je u obavezi da plati razliku doprinosa za drugu (novu) namenu objekta za koju je propisan veći iznos doprinosa.
Ukoliko u toku izgradnje nastanu izmene u odnosu na građevinsku dozvolu i investitor izgradi veću površinu obavezan je da dostavi novi projekat za građevinsku dozvolu, odnosno separat za građevinsku dozvolu na osnovu kojih će se sačiniti obračun doprinosa za razliku u površini, koji će biti sastavni deo izmenjenog rešenja o građevinskoj dozvoli.
Investitor koji uklanja postojeći objekat koji je izgrađen u skladu sa zakonom, u cilju izgradnje novog objekta na istoj lokaciji plaća doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta samo za razliku u broju kvadrata korisne površine između objekta koji planira da izgradi i objekta koji se uklanja.
Legalnost i površina objekta iz stava 1 ovog člana dokazuje se: izvodom iz zemljišnih knjiga, odnosno izvodom iz Lista nepokretnosti; građevinskom i upotrebnom dozvolom ili aktom nadležnog odeljenja da je objekat građen u periodu kada za njegovu izgradnju nije bilo potrebno izdavanje građevinske dozvole. Ukoliko navedene isprave ne sadrže podatke o površini objekta, ista se utvrđuje na osnovu akta nadležnog odeljenja, ili tehničke dokumentacije koja je sastavni deo građevinske dozvole, kopije plana ili uviđaja na licu mesta od strane ovlašćenog lica gradske uprave odnosno građevinske inspekcije.
III NAČIN PLAĆANJA DOPRINOSA I SREDSTVA OBEZBEĐENJA
Doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta plaća se jednokratno ili u mesečnim ratama s tim što se prvi deo u visini od 30% od obračunatog doprinosa plaća odmah, a preostali iznos u ratama i to:
- iznos do 80.000,00 dinara na 6 jednakih mesečnih rata
- iznos preko 800.000,00 dinara na 12 jednakih mesečnih rata.
Za plaćanje doprinosa od 12 do 36 mesečnih rata Obračun zone se vrši na osnovu Tabele 2, a preostale mesečne rate se usklađuju, na mesečnom nivou, sa indeksom potrošačkih cena prema podacima Republičkog zavoda za statistiku.
Pravo na umanjenje od 30% ima investitor koji plaćanje vrši u 36 rata u slučaju jednokratnog plaćanja preostalih nedospelih rata.
U slučaju da investitor kasni više od 10 dana sa uplatom dospele rate, Gradska uprava je dužna da investitoru dostavi pismenu opomenu po kojoj je on dužan da postupi u roku od 7 dana od prijema opomene.
Ukoliko investitor ni u ovom roku ne uplati dospelu ratu, Gradska uprava će naplatiti svoje potraživanje aktiviranjem bankarske garancije, odnosno administrativne zabrane.
Prilikom aktiviranja bankarske garancije odnosno administrativne zabrane ne može se zahtevati iznos veći od iznosa dospele rate uvećan za iznos obračunate zakonske zatezne kamate.
Investitori koji imaju neizmirena dugovanja po osnovu Naknade za uređenje građevinskog zemljišta i Doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta iz prethodnog perioda, ne mogu da vrše plaćanje naknade za uređenje u ratama dok ne izmire sva svoja prethodna dugovanja.
U slučaju neizmirivanja Naknade i Doprinosa po prethodnom Ugovoru, plaćanje po novom obračunu vrši se u celosti.
U slučaju plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta na rate, na ime obezbeđivanja potraživanja pravno lice, kao sredstvo obezbeđenja plaćanja prilaže neopozivu bankarsku garanciju, naplativu na prvi poziv, bez prigovora koja glasi na ukupan iznos nedospelih rata i koja je izdata na rok koji mora biti duži tri meseca od dana dospeća poslednje rate, a fizičko lice prilaže administrativnu zabranu na primanja čija visina rate ne može biti veća od jedne trećine ukupnog mesečnog primanja obveznika. Rate se plaćaju jednom mesečno.
Izuzetno, ukoliko investitor-fizičko lice nema stalne prihode, kao sredstvo obezbeđenja moguća je i hipoteka. U slučaju da je obveznik naknade nezaposleno lice ili poljoprivrednik koji nema stalna primanja, sredstvo obezbeđenja plaćanja naknade u ratama može biti hipoteka na nepokretnosti s tim što je to lice u obavezi da pre zaključenja ugovora o plaćanju naknade dostavi dokaz o vlasništvu predmetne nepokretnosti i overenu založnu izjavu u skladu sa Zakonom o hipoteci.
Investitor koji gradi objekat čija ukupna bruto razvijena građevinska površina na prelazi 200m2 i koji ne sadrži više od dve stambene jedinice nije u obavezi da podnese sredstvo obezbeđenja u slučaju plaćanja doprinosa za uređenje građevinskog zemljišta na rate. Ako investitor po Ugovoru, zakasni više od 10 dana sa uplatom dospele rate pokrenuće se postupak prinudne naplate duga u celosti, koju vrši Lokalna poreska uprava. U skladu sa Zakonom o poreskom postupku i poreskoj administraciji.
Investitor je dužan da izvrši uplatu doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta u celosti, odnosno ako plaća na rate da uplati prvu ratu i dostavi sredstva obezbeđenja, najkasnije do podnošenja prijave radova.
Ukoliko investitor ne izmiri dospeli iznos doprinosa u propisanom roku, naplata će se izvršiti prinudnim putem u postupku propisanom važećim Zakonom o poreskom sistemu i poreskoj administraciji.
Troškovi prinudne naplate padaju na teret investitora.
IV UGOVOR O REGULISANJU MEĐUSOBNIH ODNOSA U VEZI KOMUNALNOG OPREMANJA NEIZGRAĐENOG GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA SREDSTVIMA FIZIČKIH I PRAVNIH LICA
Građevinsko zemljište koje nije uređeno u smislu ove Odluke, a nalazi se u obuhvatu planskog dokumenta na osnovu koga se mogu izdati lokacijski uslovi, odnosno građevinska dozvola, može se pripremiti, odnosno opremiti i sredstvima fizičkih ili pravnih lica.
Zainteresovano lice, odnosno investitor objekta koji se gradi na neuređenom građevinskom zemljištu podnosi Gradskoj upravi predlog o finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta.
Uz predlog o finansiranju lice iz stava 2. ovog člana dostavlja:
- pravosnažne lokacijske uslove
- dokaz o rešenim imovinsko pravnim odnosima za parcelu na kojoj namerava da gradi objekat
- kopija plana za parcele
- predlog dinamike i rokova izgradnje.
Gradskoj upravi nakon razmatranja predloga lica iz člana 20. stava 2. ove Odluke i dostavljene dokumentacije, priprema Elaborat o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta i predlog ugovora o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta.
Elaborat iz stava 1. ovog člana sadrži:
- podatke o lokaciji odnosno zoni,
- podatke iz urbanističkog plana i tehničke uslove za izgradnju nedostajuće infrastrukture,
- podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta,
- granice lokacije koja se oprema sa popisom katastarskih parcela,
- dinamiku i rok izgradnje komunalne infrastrukture,
- obavezu Gradske uprave da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova
- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;
- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave;
- određivanje iznosa učešća lica iz stava 1. ovog člana u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta koji će biti umanjen za iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;
- sredstva obezbeđenja ispunjenja obaveza ugovornih strana.
Na osnovu elaborata iz člana 21. ove Odluke zaključuje se Ugovor o zajedničkom pripremanju, odnosno opremanju građevinskog zemljišta između lica iz člana 20. stava 2. ove odluke i Gradske uprave.
Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži sledeće:
- podatke o lokaciji, odnosno zoni u kojoj se planira opremanja građevinskog zemljišta;
- podatke iz planskog dokumenta i tehničke uslove za izgradnju;
podatke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta;
- granice lokacije koja se priprema, odnosno oprema sa popisom katastarskih parcela;
- dinamiku i rok izgradnje;
- obavezu Gradske uprave da obezbedi stručni nadzor u toku izvođenja radova;
- određivanje učešća svake ugovorne strane u obezbeđivanju, odnosno finansiranju izrade tehničke dokumentacije i stručne kontrole tehničke dokumentacije, izvođenju radova i izboru izvođača radova, kao i drugih troškova u vezi sa opremanjem građevinskog zemljišta, uključujući visinu i rokove obezbeđivanja finansijskih i drugih sredstava;
- određivanje objekata koji se grade i koji će preći u svojinu jedinice lokalne samouprave;
- određivanje iznosa učešća lica iz stava 1. ovog člana u finansiranju pripremanja, odnosno opremanja građevinskog zemljišta za koji će biti umanjen iznos doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta;
- vrednost zemljišta koje investitor ustupa jedinici lokalne samouprave za izgradnju infrastrukturnih objekata;
- sredstva obezbeđenja za ispunjenje obaveza ugovornih strana.
Investitori koji su sa jedinicom lokalne samouprave zaključili ugovor o naknadi za uređivanje građevinskog zemljišta za izgradnju objekata, po ranije važećim zakonima i opštim aktima jedinice lokalne samouprave, po kojima naknada nije plaćena u celosti, imaju pravo na zaključivanje aneksa ugovora i obračun doprinosa u skladu sa ovom Odlukom tako što će se uplaćeni iznosi revalorizovati ili preračunati u m2 kako bi se utvrdila preostala obaveza za plaćanje.
Investitor koji je ugovorio naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta po ranije važećim propisima ima pravo na raskid ugovora i povraćaj uplaćenih sredstava u nominalnom iznosu, ukoliko od nadležne uprave dostavi dokaz da nije izdata potvrda o prijemu dokumentacije, odnosno građevinska dozvola, odnosno da investitor ne može ostvariti pravo izgradnje objekta na osnovu izdate dokumentacije kao i da nije započeta izgradnja objekta.
Investitori koji su zaključili ugovore sa JP "VAROŠ" Vršac o regulisanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ili iste zaključe do 01.03.2015. godine u obavezi su da plaćaju naknadu za uređivanje građevinskog zemljišta u svemu u skladu sa zaključenim ugovorom.
Sve odredbe ove Odluke primenjuju se i kod utvrđivanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta za objekte u postupcima legalizacije.
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o utvrđivanju naknade za uređivanje građevinskog zemljišta ("Sl. list opštine Vršac", br. 10/2010 i 19/2012 i 17/2013).