POKRAJINSKA UREDBA
O USLOVIMA I NAČINU DODELE SREDSTAVA IZ BUDŽETSKOG FONDA ZA SPROVOĐENJE MERA RAZVOJNE POLITIKE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE

("Sl. list AP Vojvodine", br. 42/2017)

Član 1

Ovom pokrajinskom uredbom utvrđuju se uslovi i uređuje način dodele sredstava iz Budžetskog fonda za sprovođenje mera razvojne politike Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Budžetski fond) i praćenje i kontrola realizacije projekata za koje su dodeljena sredstva.

Sredstva iz Budžetskog fonda dodeljivaće se za projekte koji se realizuju na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: APV).

Korisnici podsticajnih sredstava su mala, srednja i velika privredna društva, u skladu s propisima kojima se uređuje dodela državne pomoći.

Član 2

Podsticajna sredstva namenjena su za podršku realizacije investicionih projekata, i to:

1. dodelom bespovratnih sredstava za otvaranje novih radnih mesta povezanih s realizacijom investicionih projekata;

2. dodelom bespovratnih sredstava za kupovinu opreme privrednih društava povezane s realizacijom investicionih projekata.

Član 3

Maksimalni broj zaposlenih za koje će se odobravati sredstva, kao i iznos subvencije po novootvorenom radnom mestu, propisuju se konkursom za dodelu sredstava iz Budžetskog fonda.

Prednost pri odobravanju sredstava imaće projekti koji se realizuju u jedinicama lokalne samouprave iz treće i četvrte kategorije razvijenosti utvrđene republičkim propisom, kao i projekti koji zapošljavaju visokoobrazovanu radnu snagu.

Član 4

Sredstva se mogu dodeliti za:

- Investicione projekte kojima je predviđeno otvaranje najmanje 10 novih radnih mesta;

- Investicione projekte kojima je predviđeno ulaganje od najmanje 50.000 evra u proizvodnu opremu ili opremu za obavljanje uslužnih delatnosti;

Sredstva se dodeljuju korisnicima koji su se javili za dodelu pre početka realizacije investicionog projekta.

Član 5

Maksimalan iznos podsticaja po investicionom projektu određuje se u skladu s propisima kojima se uređuju pravila za dodelu državne pomoći:

- za mala privredna društva, do 70% opravdanih troškova investicija u materijalnu imovinu povezanu s realizacijom investicionih projekata ili do 70% troškova bruto zarada za novozaposlene radnike predviđene realizacijom investicionog projekta u periodu od dve godine od dostizanja predviđenog broja novih radnih mesta, sem investicionih projekata u okviru transportne delatnosti i velikih investicionih projekata bez obzira na sektor.

- za srednja privredna društva, do 60% opravdanih troškova investicija u materijalnu imovinu povezanu s realizacijom investicionih projekata ili do 60% troškova bruto zarada za novozaposlene radnike predviđene realizacijom investicionog projekta u periodu od dve godine od dostizanja predviđenog broja novih radnih mesta, sem investicionih projekata u okviru transportne delatnosti i velikih investicionih projekata bez obzira na sektor.

- za velika privredna društva, do 50% opravdanih troškova investicija u materijalnu imovinu povezanu s realizacijom investicionih projekata ili do 50% troškova bruto zarada za novozaposlene radnike predviđene realizacijom investicionog projekta u periodu od dve godine od dostizanja predviđenog broja novih radnih mesta.

U slučaju da se podsticaji obračunavaju u odnosu na vrednost ulaganja u opremu privrednih društava, oprema koja se registruje kao opravdani trošak velikih privrednih društava mora da bude nova.

U slučaju da se podsticaji obračunavaju u odnosu na vrednost procenjenih zarada, potrebno je sledeće:

- prikazati troškove bruto zarada za nova radna mesta povezana s početnim ulaganjem. Troškovi zarada su ukupan iznos koji korisnik sredstava stvarno plaća za rad zaposlenog i obuhvataju bruto zaradu, tj. zaradu koja sadrži poreze i doprinose za obavezno socijalno osiguranje koji se plaćaju iz zarade, kao i doprinose koji se plaćaju na zaradu;

- ulaganje treba da rezultira neto povećanjem broja zaposlenih u privrednom subjektu u poređenju s prosečnim brojem zaposlenih u proteklih 12 meseci, a u slučaju da se neko radno mesto zatvori u tom periodu, mora se oduzeti od broja novootvorenih radnih mesta, za relevantan podatak se uzima podatak iz centralnog registara obaveznog socijalnog osiguranja;

- radno mesto treba da bude neposredno povezano s početnom investicijom i da bude otvoreno u roku od tri godine od završetka investicije.

Prilikom određivanja visine sredstava koja mogu da budu dodeljena po investicionom projektu, uzima se u obzir kumulacija s prethodno odobrenom državnom pomoći u skladu s propisima koji uređuju pravila o dodeli državne pomoći.

Član 6

Korisnici sredstava biće u obavezi da vrate sredstva u sledećim slučajevima:

- ukoliko ne realizuju preuzete obaveze u vezi sa otvaranjem radnih mesta povezanih s investicionim projektom ili investiranjem u materijalnu imovinu privrednih društava;

- ako se dostignuti broj zaposlenih kod korisnika sredstava nakon realizacije projekta smanji u periodu od 36 meseci, odnosno za velike privredne subjekte - u periodu od 60 meseci nakon realizacije projekta;

- ako se projekat ne održi na istoj lokaciji u jedinici lokalne samouprave u periodu od 36 meseci, odnosno za velike privredne subjekte - u periodu od 60 meseci od dana zaključivanja ugovora.

Član 7

Sredstva se neće dodeliti sledećim privrednim subjektima:

1) koji su u teškoćama, u smislu propisa kojima se uređuju pravila za dodelu državne pomoći;

2) nad kojim je pokrenut prethodni stečajni postupak, reorganizacija, stečaj ili likvidacija, u skladu s propisima kojim se uređuju stečaj i likvidacija;

3) koji imaju dospele, a neizmirene poreze i doprinose kao i obaveze po osnovu izvornih lokalnih prihoda;

4) kod kojih je broj zaposlenih smanjen za 10% i više tokom 12 meseci pre podnošenja prijave za dodelu sredstava;

5) u kojima Republika Srbija, autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave imaju učešće u vlasništvu;

6) koji nisu realizovali projekat u celosti ili ispunili sve ugovorne obaveze preuzete prethodno podržanim projektima, finansiranim iz budžeta APV;

7) koji su u obavezi povraćaja nedozvoljene državne pomoći;

8) s kojima je bio raskinut ugovor o dodeli sredstava iz budžeta APV;

9) protiv kojih se vodi parnični, odnosno krivični postupak po osnovu ranije ostvarenih podsticaja, subvencija i kredita;

10) koji obavljaju delatnost u sektorima čelika, sintetičkih vlakana i uglja.

Član 8

Sredstva iz Budžetskog fonda dodeljuju se putem javnog konkursa za dodelu sredstava iz Budžetskog fonda (u daljem tekstu: Konkurs), koji raspisuje pokrajinski organ uprave u čijoj je nadležnosti upravljanje Budžetskim fondom (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Konkurs se objavljuje u Službenom listu APV, kao i na internet stranici Sekretarijata i Razvojne agencije Vojvodine d.o.o. (u daljem tekstu: Agencija).

Konkurs naročito sadrži:

1) naziv i sedište organa koji objavljuje javni poziv;

2) naziv akta na osnovu kojeg se sprovodi Konkurs;

3) naziv i sedište organa kome se dostavljaju prijave za dodelu sredstava;

4) ukupan iznos sredstava koji se dodeljuje Konkursom;

5) kriterijume i merila za dodelu sredstava;

6) trajanje Konkursa;

7) adresu na kojoj se mogu dobiti obaveštenja u vezi sa učestvovanjem u postupku dodele sredstava i podatke o licu za kontakt;

8) obrazac prijave na Konkurs;

9) spisak potrebne dokumentacije koju je potrebno dostaviti uz prijavu na Konkurs;

10) druge informacije od značaja i interesa za investitore i korisnike sredstava.

Stručne i administrativne poslove u vezi s Konkursom vrši Agencija.

Član 9

Obrazac prijave na Konkurs propisuje Sekretarijat.

Rok za podnošenje prijave na Konkurs ne može biti kraći od 15 dana.

Uz prijavu na Konkurs, podnosi se sledeća dokumentacija:

1) biznis plan za investicioni projekat za čiju realizaciju se konkuriše za dodelu sredstava po javnom pozivu;

2) original ili overena fotokopija registrovanih finansijskih izveštaja investitora za prethodne tri godine poslovanja, s nalazom ovlašćenog revizora (ako postoji zakonska obaveza pribavljanja nalaza ovlašćenog revizora), a strano pravno lice podnosi original ili overenu fotokopiju i overeni prevod na srpski jezik (uz nalaz ovlašćenog revizora, ako je to u skladu s nacionalnim zakonodavstvom stranog predlagača investicionog projekta, ili izjavu investitora da nije obavezan da pribavlja izveštaj ovlašćenog revizora);

3) original ili overena fotokopija izvoda iz Registra privrednih subjekata, koji podnosi investitor sa sedištem u Republici Srbiji, odnosno izvod iz odgovarajućeg registra države u kojoj strani investitor ima sedište, ne stariji od tri meseca, koji je overio nadležni organ, kao i overeni prevod izvoda na srpski jezik;

4) dokaz da protiv privrednog subjekta nije pokrenut prethodni stečajni postupak, reorganizacija, stečaj ili likvidacija u skladu s propisima kojima se uređuju stečaj i likvidacija;

5) pisanu izjavu o tome da za realizaciju istog investicionog projekta, odnosno za iste opravdane troškove nije dodeljena državna pomoć iz budžeta Republike Srbije, APV ili jedinice lokalne samouprave; ukoliko jeste, po kom osnovu i u kojem obliku i iznosu je dodeljena;

6) dokaz o izmirenju obaveza po osnovu poreza, carina i doprinosa u Republici Srbiji, a za strane investitore koji nisu poslovali u Republici Srbiji - potpisanu izjavu o tome da investitor nije poslovao u Republici Srbiji i da nema poreski identifikacioni broj dodeljen u skladu s propisima kojima se uređuje poreski postupak i poreska administracija, a za domaće pravno lice fotokopija potvrde o poreskom identifikacionom broju;

7) izvod iz Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja, kojim se utvrđuje broj zaposlenih i vrsta radnog angažovanja kod korisnika sredstava u trenutku podnošenja prijave za dodelu sredstava;

8) dokaz da odgovorno lice privrednog društva nije pravosnažno osuđivano za krivična dela protiv privrede, imovine, nedozvoljene trgovine i protiv službene dužnosti;

9) dokaz da se protiv odgovornih lica u privrednom subjektu ne vodi krivični postupak;

10) dokaz da privredni subjekt nije osuđivan za krivično delo izvršeno u obavljanju privredne delatnosti.

11) dokaz da je privredni subjekt korisnik sredstava obezbedio učešće od najmanje 25% opravdanih troškova iz sopstvenih sredstava ili drugih izvora koji ne sadrže državnu pomoć.

Potrebna dokumentacija kao i potrebni dokazi o ispunjenosti uslova za učešće na Konkursu biće propisani Konkursom za svaku pojedinačnu meru iz člana 2. ove pokrajinske uredbe.

Dokumentacija koju podnosi strani privredni subjekat moraju biti overena u skladu s propisima države u kojoj su izdata i prevedena na srpski jezik od ovlašćenog prevodioca.

Član 10

Kriterijumi za analizu kvaliteta projekta biće propisani Konkursom za svaku pojedinačnu meru iz člana 2. ove pokrajinske uredbe.

Član 11

Neblagovremene, nepotpune i nedopuštene prijave na Konkurs, Sekretarijat će odbaciti.

Član 12

Prijave koje nisu odbačene u skladu s prethodnim članom, Sekretarijat dostavlja Agenciji.

Dostavljene prijave na Konkurs skupština Agencije razmatra, usvaja preporuku ili odbija davanje preporuke.

Član 13

Prijave na Konkurs i preporuke skupštine Agencije, Agencija dostavlja Sekretarijatu.

Prilikom donošenja odluke o dodeli sredstava Sekretarijat uzima u obzir i preporuku Skupštine Agencije.

Odluka o dodeli sredstava objavljuje se na internet stranici Sekretarijata.

Član 14

Na osnovu odluke o dodeli sredstava, Sekretarijat zaključuje ugovor o dodeli sredstava podsticaja (u daljem tekstu: Ugovor), kojim se uređuju međusobna prava i obaveze Sekretarijata i korisnika sredstava.

Ugovor sadrži: predmet, visinu i dinamiku ulaganja i broj novih radnih mesta povezanih sa investicionim projektom s dinamikom zapošljavanja, obavezu isplate ugovorene zarade, rok za realizaciju investicionog projekta, iznos dodeljenih sredstava, dinamiku isplate dodeljenih sredstava, kao i informacije o sredstvima obezbeđenja, obavezi izveštavanja, kontroli izvršenja ugovornih obaveza, raskidu Ugovora, višoj sili, zaštiti životne sredine i zaštiti na radu, rešavanju sporova i druga pitanja značajna za realizaciju Ugovora.

Sastavni deo Ugovora jeste deo biznis plana koji govori o visini, strukturi i dinamici ulaganja, te planu i dinamici zapošljavanja, kao i o projektovanoj bruto zaradi i planiranom udelu domaćih dobavljača u osnovnoj sirovini.

Sekretarijat može da raskine Ugovor, u svakoj fazi izvršenja, ako utvrdi da korisnik sredstava ne ispunjava uslove utvrđene Ugovorom.

Član 15

Korisnik sredstava dužan je da priloži bankarsku garanciju koju je izdala poslovna banka registrovana na teritoriji Republike Srbije, bezuslovnu i plativu na prvi poziv u korist APV.

Isplaćena sredstva moraju biti obezbeđena bankarskom garancijom, u skladu sa Ugovorom.

Pored bankarske garancije, korisnik sredstava dužan je da priloži dve registrovane i potpisane blanko solo menice s potpisanim meničnim ovlašćenjem, radi naplate zakonske zatezne kamate, u skladu sa zakonom koji utvrđuje visinu stope zakonske kamate, a u slučaju neispunjenja ugovornih obaveza.

Korisnik sredstava nije dužan da priloži blanko solo menice iz stava 2. ovog člana ako dostavi bankarsku garancija koja pokriva i iznos moguće zakonske zatezne kamate.

U slučaju iz stava 3. ovog člana, korisnik sredstava dužan je da - pri isplati svake rate - pored bankarske garancije koja garantuje iznos te rate, dostavi i bankarsku garanciju koja pokriva i iznos moguće zakonske zatezne kamate.

Zakonska zatezna kamata obračunava se za period od dana isplate svake pojedinačne rate do dana povraćaja ukupnog iznosa isplaćenih sredstava.

U slučaju neispunjenja ugovornih obaveza ili delimičnog ispunjenja ugovornih obaveza - na osnovu izdatih bankarskih garancija i blanko solo menica - Sekretarijat može da naplati sredstva do visine iznosa isplaćenih sredstava i propisane zakonske zatezne kamate.

Član 16

Korisnik sredstava dužan je da putem Agencije izveštava Sekretarijat o realizaciji investicionog projekta za koji su dodeljena sredstava.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana podnosi se:

1) kvartalno u toku realizacije investicionog projekta;

2) kvartalno od dana završetka investicionog projekta do isteka perioda garantovanog ulaganja i zaposlenosti.

Izveštaj o realizaciji investicionog projekta sadrži:

1) izveštaj nezavisnog ovlašćenog revizora o reviziji projekta koji sadrži proveru usaglašenosti sa svim odredbama Ugovora;

2) podatke o broju zaposlenih na osnovu izveštaja Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja;

3) izveštaj nezavisnog ovlašćenog revizora o visini isplaćenih zarada, poreza i doprinosa za sve zaposlene u skladu sa Ugovorom;

4) izveštaj nezavisnog procenitelja o sadašnjoj vrednosti unete upotrebljavane opreme.

Korisnik sredstava dužan je da nezavisnom ovlašćenom revizoru omogući vršenje kontrole ispunjenja obaveze ulaganja (visina i struktura ulaganja u toku realizacije projekta), obaveze zapošljavanja i održanja ugovorom utvrđenog broja zaposlenih (u toku realizacije i u toku perioda garantovanog ulaganja i zaposlenosti), troškova zarada predviđenih investicionim projektom, kao i ispunjenja drugih ugovornih obaveza i da - u tu svrhu - omogući uvid u dokumentaciju korisnika.

Izveštaj nezavisnog ovlašćenog revizora sadrži zaključak s pozitivnim, odnosno negativnim mišljenjem, a u slučaju davanja mišljenja s rezervom, odnosno uzdržavanja od izražavanja mišljenja - dužan je da u zaključku obrazloži mišljenje s rezervom, odnosno da navede činjenice i razloge zbog kojih se uzdržao od davanja mišljenja.

Ako iz izveštaja nezavisnog ovlašćenog revizora proizlazi da korisnik sredstava nije izvršio sve ugovorne obaveze u periodu garantovanog ulaganja i zaposlenosti (negativno mišljenje, mišljenje s rezervom, uzdržavanje od izražavanja mišljenja), Pokrajinski sekretarijat za regionalni razvoj, međuregionalnu saradnju i lokalnu samoupravu dostaviće pisano obaveštenje korisniku sredstava o obavezi otklanjanja utvrđenih nedostataka.

Ako u roku od 30 dana nakon prijema obaveštenja iz stava 6. ovog člana korisnik sredstava ne otkloni nedostatak, Sekretarijat može da raskine ugovor o dodeli sredstava podsticaja i da zahteva povraćaj dodeljenih sredstava isplaćenih korisniku sredstava, uvećan za iznos pripadajuće zakonske zatezne kamate.

Član 17

Korisnik sredstava od Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja pribavlja izveštaj o broju novozaposlenih i vrsti radnog angažovanja kod korisnika sredstava na dan dostavljanja zahteva za isplatu svake pojedinačne rate dodeljenih sredstava i kvartalno dostavlja Agenciji.

Korisnik sredstava od Centralnog registra obaveznog socijalnog osiguranja pribavlja izveštaje o broju zaposlenih i vrsti radnog angažovanja zaposlenih kod korisnika sredstava u toku sprovođenja investicionog projekta, kao i u toku perioda garantovanog ulaganja i zaposlenosti i kvartalno dostavlja Agenciji.

Agencija kontroliše ispunjenje obaveza korisnika sredstava iz člana 16. ove uredbe, na osnovu izveštaja ovlašćenog nezavisnog revizora i sastavlja izveštaj.

Sekretarijat može u svakom trenutku u toku realizacije investicionog projekta da izvrši kontrolu visine, dinamike i strukture ulaganja predviđene investicionim projektom, odnosno Ugovorom, radi kontrole ispunjenja ugovornih obaveza korisnika sredstava.

Sekretarijat i lica koje Sekretarijat angažuje sprovode kontrolu i nakon isteka roka za realizaciju investicionog projekta.

Kopije izveštaja i podataka iz st. 1, 2. i 3. ovog člana Agencija dostavlja Sekretarijatu.

Na osnovu izveštaja i podataka iz stava 6. ovog člana, Agencija prati dinamiku realizacije investicionog projekta u toku realizacije investicionog projekta.

Ako se utvrdi da je radi daljeg postupanja - imajući u vidu predmetni investicioni projekat - potrebna preporuka Sekretarijata, na osnovu dokumentacije iz stava 6, Agencija sačinjava izveštaj o toku realizacije investicionog projekta, koji dostavlja Sekretarijatu na razmatranje i odlučivanje, a po prethodno pribavljenom predlogu mera od Sekretarijata.

Izveštaj iz stava 8. ovog člana sadrži podatke i informacije o svim elementima investicionog projekta, a obavezno sadrži:

1) rezime izveštaja nezavisnog revizora o reviziji projekta koji sadrži proveru usaglašenosti sa svim odredbama Ugovora;

2) informacije o visini ulaganja korisnika sredstava u odnosu na elemente ulaganja navedene u Prijavi za dodelu sredstava, Ugovoru, odnosno investicionom projektu;

3) informacije o dinamici otvaranja novih radnih mesta, odnosno o dinamici zapošljavanja novih zaposlenih na neodređeno vreme kod korisnika sredstava;

4) pregled blokada po tekućim računima korisnika sredstava - ako ih je bilo;

5) informacije o problemima s kojima se investitor, odnosno korisnik sredstava susreće u toku realizacije investicionog projekta;

6) druge informacije značajne za očuvanje finansijskih, razvojnih i bilateralno-ekonomskih interesa AP Vojvodine, koji mogu biti ugroženi postupanjem korisnika sredstava.

Agencija dostavlja Agenciji za privredne registre spisak korisnika sredstava po ugovorima.

Agencija na svaka tri meseca od Agencije za privredne registre pribavlja izveštaje o izvršenim promenama registracije kod korisnika sredstava.

Član 18

Ova pokrajinska uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APVˮ.