PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA ORGANIZACIJE REGIONALNIH MEĐUNARODNIH SAJAMSKIH MANIFESTACIJA U AP VOJVODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2017) |
Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u Autonomnoj pokrajini Vojvodini, (u daljem tekstu: Pravilnik) sadrži: ciljeve programske aktivnosti i propisuje obavezne elemente Konkursa za dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajmova u AP Vojvodini (u daljem tekstu: Konkurs); visinu i način dodele bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Sredstva); namenu Sredstava; pravo učešća na Konkursu; uslove za učešće na Konkursu; potrebnu dokumentaciju; postupak dodele Sredstava; postupanje s prijavama; odlučivanje; kriterijume za dodelu Sredstava; zaključivanje ugovora; isplatu Sredstava; obaveze korisnika i druga pitanja od značaja za realizaciju aktivnosti po Konkursu.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu ("Službeni list APV" 69/16 i 27/17), Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.
Ciljevi programskih aktivnosti su:
- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje organizacije Regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u cilju promocije i daljeg razvoja preduzetništva, kao i malih i srednjih preduzeća u regionu;
- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na regionalnom i domaćem tržištu;
- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;
- Otvaranje novih radnih mesta;
- Promocija turističke ponude AP Vojvodine;
Sredstva su namenjena privrednim komorama sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija (u daljem tekstu: Sajamska manifestacija) i dodeljuju se na osnovu Konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.
Visina ukupnih Sredstava koja se dodeljuju po Konkursu
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje utvrdiće se Konkursom.
Sredstva su namenjena za organizaciju Sajamskih manifestacija na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini.
Sredstva opredeljena za ove namene mogu biti dodeljena za organizaciju Sajamskih manifestacija koji se održavaju u periodu od 01.01.2017. do 30.11.2017. godine.
Prihvatljivi troškovi su:
a) materijalni troškovi za Sajamske manifestacije: troškovi zakupa prostora, iznajmljivanja prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl).
Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajamske manifestacije;
b) putni troškovi za Sajamske manifestacije: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta udruženja do mesta održavanja Sajamske manifestacije i to autobuski i železnički prevoz za tri odlaska i tri povratka po izvršiocu ili automobilski prevoz za najviše tri odlaska i tri povratka za oba izvršioca zajedno.
Obračun putnih troškova za autobuski i železnički prevoz prihvata se prema visini stvarnih troškova cena prevoza. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;
v) troškovi informisanja javnosti i vidljivosti Sajamskih manifestacija: troškovi priprema propagandnog materijala za Sajamske manifestacije (troškovi izrade štampanog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali), troškovi medijskog oglašavanja (izrada spotova, reklama, oglašavanja u medijima i slično);
g) administrativni troškovi izdavanja dozvola za organizovanje Sajamskih manifestacija.
Obračun troškova informisanja javnosti na Sajamskoj manifestaciji prihvata se najviše do 30% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova organizovanja Sajamske manifestacije.
Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom organizacije Sajamske manifestacije su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.
Neprihvatljivi troškovi su:
- troškovi reprezentacije;
- zaostali dugovi, gubici i kamate;
- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;
- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;
- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;
- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;
- gubici nastali prilikom konverzije valute;
- troškovi dnevnica;
- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajamskoj manifestaciji;
- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredne komore sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, upisane u registar Agencije za privredne registre sa aktivnim statusom, koje svojim programima afirmišu i podstiču ciljeve Konkursa (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).
Podnosilac prijave učestvuje na Konkursu, pod sledećim uslovima:
1. da je upisan u registar Agencije za privredne registre pre 01.01.2017. godine;
2. da podnese najviše četiri prijave za različite Sajamske manifestacije;
3. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
4. da Sajamska manifestacija ima utvrđen datum, vreme i mesto održavanja;
5. da poseduje program Sajamske manifestacije.
Iznos sredstava prema nameni utvrdiće se Konkursom.
Obavezna dokumentacija koja se podnosi:
1. u potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs); Budžet projekta je sastavni deo prijave;
2. izvod o registraciji (registrovanim podacima) iz APR-a - ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);
3. fotokopija OP obrasca;
4. fotokopija lične karte odgovorne osobe podnosioca prijave;
5. fotokopija kartona deponovanih potpisa iz Uprave za trezor, ukoliko postoji otvoren namenski dinarski račun i JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava);
6. uverenje Poreske uprave o izmirenim dospelim obavezama (porezi i doprinosi) do 30.06.2017. godine - original ili overene fotokopije;1
7. uverenje nadležne lokalne Poreske uprave o izmirenim obavezama po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda do 30.06.2017. godine - original ili overene fotokopije;
8. program Sajamske manifestacije (cilj, datum, vreme, mesto, potrebna sredstva, i dr.) potpisan i pečatiran od strane Podnosioca prijave;
9. dokumentacija sa kojom se dokazuje (predugovor, ugovor, sporazum i sl.) da je organizator obezbedio operativno-tehničke uslove za organizovanje Sajamske manifestacije (prostor, prateću opremu tehničku podršku, audio vizuelnu opremu i dr.);
10. fotokopija Statuta privredne komore na kojoj je vidljiva overa APR-a.
Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:
1. preporuka za održavanje Sajamske manifestacije dobijena od grada, opštine ili na čijoj se teritoriji održava Sajamska manifestacija;
2. dokaz o finansijskoj podršci suorganizatora ili donatora - Potvrda o sufinansiranju organizacije Sajamske manifestacije;
3. dokaz o finansijskoj podršci od strane grada, opštine - Potvrda o sufinansiranju na čijoj se teritoriji održava Sajamska manifestacija;
4. dokumentacija kojom se dokazuje višegodišnji kontinuitet i/ili jubilej održavanja Sajamskih manifestacija.
Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.
______________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti dokaz da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, a Uverenje najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.
Način i rok dostavljanja prijave
Prijavu s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte "KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA ORGANIZACIJE REGIONALNIH MEĐUNARODNIH SAJAMSKIH MANIFESTACIJA U AP VOJVODINI", ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.
Rok za podnošenje prijave utvrđuje se Konkursom.
Pristigle prijave obrađuje Komisija za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.
Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu);
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.
• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).
Kriterijumi za dodelu Sredstava
Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:
R. Br. |
Kriterijumi za bodovanje |
Broj |
Bodovi |
Bodovi |
1 |
Broj izlagača na prethodno održanoj manifestaciji: |
|
Preko 50 = 5 BODOVA |
Preko 100 = 10 BODOVA |
2 |
BROJ IZLAGAČA koji su po prvi put nastupili na prethodno održanoj manifestaciji: |
|
Preko 5 = 5 BODOVA |
Preko 10 = 10 BODOVA |
3 |
BROJ IZLAGAČA u 2017. godini: |
|
Preko 50 = 5 BODOVA |
Preko 100 = 10 BODOVA |
4 |
BROJ IZLAGAČA u 2017. godini koji po prvi put nastupaju na sajmu: |
|
Preko 5 = 5 BODOVA |
Preko 10 = 10 BODOVA |
5 |
OČEKIVANI REZULTATI u 2017. godini, ukupna vrednost sklopljenih ugovora na sajmu (navesti iznos u dinarima, RSD): |
|
Preko 1 milion dinara = 10 BODOVA |
Preko 3 miliona dinara = 20 BODOVA |
6 |
BUDŽET SAJAMSKE MANIFESTACIJE u 2017. godini |
|
Preko 1 milion dinara = 5 BODOVA |
Preko 3 miliona dinara = 10 BODOVA |
7 |
UKUPNO bodova (35 do 70): |
|
35 |
70 |
Postupak dodele Sredstava i odlučivanje
Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.
Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 12. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.
Komisija na osnovu liste vrednovanja i rangiranja sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.
Komisija izveštaj iz stava 3. ovog člana dostavlja Pokrajinskom sekretaru.
Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj iz stava 4. ovog člana i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
Odluka iz stava 5. ovog člana je konačna.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.
Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).
Korisnik sredstava je dužan da, nakon donošenja Odluke potpiše izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.
Nakon donošenja Odluke i potpisivanja Ugovora, a pre isplate Sredstava Korisnik je dužan da odobrena-ugovorena sredstva opravda podnošenjem izveštaja o namenski utrošenim sredstvima.
Način isplate Sredstava utvrdiće se Ugovorom.
Obaveze Korisnika sredstava:
- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima, u roku od 8 dana od dana završetka Sajamske manifestacije (za Sajamsku manifestaciju koji se održava posle donošenja Odluke);
- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima u roku od 8 dana od dana potpisivanja ugovora (za Sajamsku manifestaciju koji je održan do donošenja Odluke);
- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;
- omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.
Korisnik je dužan da dostavi izveštaj iz stava 1. alineja 1. i 2. ovog člana, koji sadrži:
• narativni deo - osnovni podaci o Sajamskoj manifestaciji, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom organizacije Sajamske manifestacije, konkretni rezultati organizacije Sajamske manifestacije (zaključeni ugovori, predugovori i dr), opravdanost organizacije i slično;
• foto-dokumentaciju sa održane Sajamske manifestacije;
• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i za koji su dobijena sredstava) i iznos utrošenih Sredstava;
• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata.
Korisnici po Konkursu su dužni da u svim javnim publikacijama, prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.
Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".