PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA ORGANIZACIJE REGIONALNIH MEĐUNARODNIH SAJAMSKIH MANIFESTACIJA U AP VOJVODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u Autonomnoj pokrajini Vojvodini, (u daljem tekstu: Pravilnik) sadrži: ciljeve programske aktivnosti i propisuje obavezne elemente Konkursa za dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajmova u AP Vojvodini (u daljem tekstu: Konkurs); visinu i način dodele bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Sredstva); namenu Sredstava; pravo učešća na Konkursu; uslove za učešće na Konkursu; potrebnu dokumentaciju; postupak dodele Sredstava; postupanje s prijavama; odlučivanje; kriterijume za dodelu Sredstava; zaključivanje ugovora; isplatu Sredstava; obaveze korisnika i druga pitanja od značaja za realizaciju aktivnosti po Konkursu.

Ciljevi Programske aktivnosti

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu ("Službeni list APV" 69/16 i 27/17), Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 481 - dotacije nevladinim organizacijama iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.

Ciljevi programskih aktivnosti su:

- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje organizacije Regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija u cilju promocije i daljeg razvoja preduzetništva, kao i malih i srednjih preduzeća u regionu;

- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na regionalnom i domaćem tržištu;

- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;

- Otvaranje novih radnih mesta;

- Promocija turističke ponude AP Vojvodine;

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena privrednim komorama sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine za sufinansiranje troškova organizacije regionalnih međunarodnih sajamskih manifestacija (u daljem tekstu: Sajamska manifestacija) i dodeljuju se na osnovu Konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Visina ukupnih Sredstava koja se dodeljuju po Konkursu

Član 4

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje utvrdiće se Konkursom.

Namena sredstava

Član 5

Sredstva su namenjena za organizaciju Sajamskih manifestacija na teritoriji AP Vojvodine u 2017. godini.

Sredstva opredeljena za ove namene mogu biti dodeljena za organizaciju Sajamskih manifestacija koji se održavaju u periodu od 01.01.2017. do 30.11.2017. godine.

Prihvatljivi troškovi su:

a) materijalni troškovi za Sajamske manifestacije: troškovi zakupa prostora, iznajmljivanja prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl).

Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajamske manifestacije;

b) putni troškovi za Sajamske manifestacije: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta udruženja do mesta održavanja Sajamske manifestacije i to autobuski i železnički prevoz za tri odlaska i tri povratka po izvršiocu ili automobilski prevoz za najviše tri odlaska i tri povratka za oba izvršioca zajedno.

Obračun putnih troškova za autobuski i železnički prevoz prihvata se prema visini stvarnih troškova cena prevoza. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;

v) troškovi informisanja javnosti i vidljivosti Sajamskih manifestacija: troškovi priprema propagandnog materijala za Sajamske manifestacije (troškovi izrade štampanog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali), troškovi medijskog oglašavanja (izrada spotova, reklama, oglašavanja u medijima i slično);

g) administrativni troškovi izdavanja dozvola za organizovanje Sajamskih manifestacija.

Obračun troškova informisanja javnosti na Sajamskoj manifestaciji prihvata se najviše do 30% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova organizovanja Sajamske manifestacije.

Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom organizacije Sajamske manifestacije su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.

Neprihvatljivi troškovi su:

- troškovi reprezentacije;

- zaostali dugovi, gubici i kamate;

- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;

- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;

- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;

- gubici nastali prilikom konverzije valute;

- troškovi dnevnica;

- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajamskoj manifestaciji;

- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

Pravo učešća na Konkursu

Član 6

Pravo učešća na Konkursu imaju privredne komore sa sedištem na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine, upisane u registar Agencije za privredne registre sa aktivnim statusom, koje svojim programima afirmišu i podstiču ciljeve Konkursa (u daljem tekstu: Podnosilac prijave).

Uslovi učešća na Konkursu

Član 7

Podnosilac prijave učestvuje na Konkursu, pod sledećim uslovima:

1. da je upisan u registar Agencije za privredne registre pre 01.01.2017. godine;

2. da podnese najviše četiri prijave za različite Sajamske manifestacije;

3. da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

4. da Sajamska manifestacija ima utvrđen datum, vreme i mesto održavanja;

5. da poseduje program Sajamske manifestacije.

Iznos sredstava prema nameni

Član 8

Iznos sredstava prema nameni utvrdiće se Konkursom.

Potrebna dokumentacija

Član 9

Obavezna dokumentacija koja se podnosi:

1. u potpunosti ispunjen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa sajta www.spriv.vojvodina.gov.rs); Budžet projekta je sastavni deo prijave;

2. izvod o registraciji (registrovanim podacima) iz APR-a - ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);

3. fotokopija OP obrasca;

4. fotokopija lične karte odgovorne osobe podnosioca prijave;

5. fotokopija kartona deponovanih potpisa iz Uprave za trezor, ukoliko postoji otvoren namenski dinarski račun i JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava);

6. uverenje Poreske uprave o izmirenim dospelim obavezama (porezi i doprinosi) do 30.06.2017. godine - original ili overene fotokopije;1

7. uverenje nadležne lokalne Poreske uprave o izmirenim obavezama po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda do 30.06.2017. godine - original ili overene fotokopije;

8. program Sajamske manifestacije (cilj, datum, vreme, mesto, potrebna sredstva, i dr.) potpisan i pečatiran od strane Podnosioca prijave;

9. dokumentacija sa kojom se dokazuje (predugovor, ugovor, sporazum i sl.) da je organizator obezbedio operativno-tehničke uslove za organizovanje Sajamske manifestacije (prostor, prateću opremu tehničku podršku, audio vizuelnu opremu i dr.);

10. fotokopija Statuta privredne komore na kojoj je vidljiva overa APR-a.

Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

1. preporuka za održavanje Sajamske manifestacije dobijena od grada, opštine ili na čijoj se teritoriji održava Sajamska manifestacija;

2. dokaz o finansijskoj podršci suorganizatora ili donatora - Potvrda o sufinansiranju organizacije Sajamske manifestacije;

3. dokaz o finansijskoj podršci od strane grada, opštine - Potvrda o sufinansiranju na čijoj se teritoriji održava Sajamska manifestacija;

4. dokumentacija kojom se dokazuje višegodišnji kontinuitet i/ili jubilej održavanja Sajamskih manifestacija.

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

______________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti dokaz da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, a Uverenje najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.

Način i rok dostavljanja prijave

Član 10

Prijavu s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte "KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA ORGANIZACIJE REGIONALNIH MEĐUNARODNIH SAJAMSKIH MANIFESTACIJA U AP VOJVODINI", ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.

Rok za podnošenje prijave utvrđuje se Konkursom.

Postupanje s prijavama

Član 11

Pristigle prijave obrađuje Komisija za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu);

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.

• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 12

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

R. Br.

Kriterijumi za bodovanje

Broj
Vrednost

Bodovi

Bodovi

1

Broj izlagača na prethodno održanoj manifestaciji:

 

Preko 50 = 5 BODOVA

Preko 100 = 10 BODOVA

2

BROJ IZLAGAČA koji su po prvi put nastupili na prethodno održanoj manifestaciji:

 

Preko 5 = 5 BODOVA

Preko 10 = 10 BODOVA

3

BROJ IZLAGAČA u 2017. godini:

 

Preko 50 = 5 BODOVA

Preko 100 = 10 BODOVA

4

BROJ IZLAGAČA u 2017. godini koji po prvi put nastupaju na sajmu:

 

Preko 5 = 5 BODOVA

Preko 10 = 10 BODOVA

5

OČEKIVANI REZULTATI u 2017. godini, ukupna vrednost sklopljenih ugovora na sajmu (navesti iznos u dinarima, RSD):

 

Preko 1 milion dinara = 10 BODOVA

Preko 3 miliona dinara = 20 BODOVA

6

BUDŽET SAJAMSKE MANIFESTACIJE u 2017. godini
(navesti iznos u dinarima, RSD):

 

Preko 1 milion dinara = 5 BODOVA

Preko 3 miliona dinara = 10 BODOVA

7

UKUPNO bodova (35 do 70):

 

35

70

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 13

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 12. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Komisija na osnovu liste vrednovanja i rangiranja sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Komisija izveštaj iz stava 3. ovog člana dostavlja Pokrajinskom sekretaru.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj iz stava 4. ovog člana i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Odluka iz stava 5. ovog člana je konačna.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 14

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Korisnik sredstava je dužan da, nakon donošenja Odluke potpiše izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.

Nakon donošenja Odluke i potpisivanja Ugovora, a pre isplate Sredstava Korisnik je dužan da odobrena-ugovorena sredstva opravda podnošenjem izveštaja o namenski utrošenim sredstvima.

Način isplate Sredstava utvrdiće se Ugovorom.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 15

Obaveze Korisnika sredstava:

- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima, u roku od 8 dana od dana završetka Sajamske manifestacije (za Sajamsku manifestaciju koji se održava posle donošenja Odluke);

- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima u roku od 8 dana od dana potpisivanja ugovora (za Sajamsku manifestaciju koji je održan do donošenja Odluke);

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

- omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.

Korisnik je dužan da dostavi izveštaj iz stava 1. alineja 1. i 2. ovog člana, koji sadrži:

• narativni deo - osnovni podaci o Sajamskoj manifestaciji, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom organizacije Sajamske manifestacije, konkretni rezultati organizacije Sajamske manifestacije (zaključeni ugovori, predugovori i dr), opravdanost organizacije i slično;

• foto-dokumentaciju sa održane Sajamske manifestacije;

• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i za koji su dobijena sredstava) i iznos utrošenih Sredstava;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata.

Korisnici po Konkursu su dužni da u svim javnim publikacijama, prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 16

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Završna odredba

Član 17

Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".