PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Pravilnik) sadrži: ciljeve programske aktivnosti i propisuje obavezne elemente Konkursa za dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Konkurs); visinu i način dodele bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Sredstva); namenu Sredstava; pravo učešća na Konkursu; uslove za učešće na Konkursu; potrebnu dokumentaciju; postupak dodele Sredstava; postupanje s prijavama; odlučivanje; kriterijume za dodelu Sredstava; zaključivanje ugovora; isplatu Sredstava; obaveze korisnika i druga pitanja od značaja za realizaciju aktivnosti po Konkursu.

Ciljevi Programske aktivnosti

Član 2

Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu ("Službeni list APV" 69/16 i 27/17), Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.

Ciljevi programskih aktivnosti su:

- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji;

- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na evropskom i domaćem tržištu;

- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;

- Otvaranje novih radnih mesta;

- Promocija turističke ponude AP Vojvodine.

Konkurs za dodelu sredstava

Član 3

Sredstva su namenjena privrednim subjektima sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za učešće na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Sajam) i dodeljuju se na osnovu Konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Konkurs na osnovu Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014) predstavlja osnov za dobijanje Horizontalne državne pomoći.

Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.

Visina ukupnih Sredstava koja se dodeljuju po Konkursu

Član 4

Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje utvrdiće se Konkursom.

Namena sredstava

Član 5

Sredstva su namenjena za nastup:

- na sajmu u Evropi i

- na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji

Sredstva opredeljena za ove namene dodeljuju se za nastupe na Sajmovima koji se održavaju u periodu od 01.01.2017. do 30.11.2017. godine.

Prihvatljivi troškovi (troškovi nastali iznajmljivanjem, postavljanjem i vođenjem štanda) su:

a. materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, troškovi iznajmljivanja štanda i prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl).

Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajma;

b. putni troškovi: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta privrednog subjekta do mesta održavanja Sajma i to avio, autobuski i železnički prevoz za jedan odlazak i jedan povratak po izvršiocu ili automobilski prevoz za jedan odlazak i jedan povratak za oba izvršioca zajedno.

Obračun putnih troškova za avio, autobuski i železnički prevoz prihvata se prema visini stvarnih troškova cena prevoza. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;

v. troškovi smeštaja za najviše dva izvršioca, za najviše broj dana trajanja Sajma, u hotelu kategorije sa najviše četiri zvezdice ("First class") na bazi polupansiona;

g. troškovi informisanja javnosti na Sajmu: troškovi pripreme i izrade štampanog propagandnog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali.

Obračun troškova informisanja javnosti na Sajmu prihvata se najviše do 15% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova nastupa na Sajmu.

Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom nastupa na Sajmu su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.

Neprihvatljivi troškovi su:

- troškovi aktivnosti na pripremi nastupa;

- zaostali dugovi, gubici i kamate;

- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;

- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;

- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;

- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;

- gubici nastali prilikom konverzije valute;

- troškovi dnevnica;

- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajmu;

- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.

Pravo učešća na Konkursu

Član 6

Pravo učešća na Konkursu imaju privredni subjekti sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u odgovarajući registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom i to:

1. privredna društva, registrovana u APR-u kao privredna društva, koja su, prema finansijskim izveštajima za 2015. i 2016. godinu, razvrstana na mikro, mala i srednja privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/2013), kao i

2. preduzetnici.

Uslovi učešća na Konkursu

Član 7

Podnosilac prijave može podneti najviše dve prijave i to jednu za nastup na sajmu u Evropi i jednu za nastupu na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji, pod uslovom da:

1. je registrovan u Agenciji za privredne registre pre 01.01.2016. godine;

2. je šifra pretežne delatnosti proizvodna ili turistička;

3. da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;

4. je pozitivno poslovao u 2015. i 2016. godini (iskazao neto dobitak);

5. je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

6. nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;

7. nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;

8. prema finansijskom izveštaju za 2016. godinu, ima najmanje jedno zaposleno lice;

9. nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;

10. podnosilac prijave i dobavljač, podnosilac računa za izvršene usluge ne mogu da predstavljaju povezana lica;

11. je podneta aplikacija-prijava na Sajam;

Iznos sredstava prema nameni

Član 8

Iznos sredstava prema nameni utvrdiće se Konkursom.

Potrebna dokumentacija

Član 9

Obavezna dokumentacija koju Podnosilac prijave podnosi:

1. Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Konkurs;

2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);

3. Bilans stanja i bilans uspeha kompanije za prethodnu godinu i plan izvoza za tekuću godinu;

4. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (originali ili overene fotokopije);1

5. (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2016. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

6. (b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije: (1) bilansa uspeha za 2015. godinu (obrazac BU) sa overom Poreske uprave i (2) poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2015. i 2016. godinu (obrazac PB2);

7. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

(1) o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

(2) da su dati podaci u Prijavi tačni;

(3) da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam;

(4) da se po nekom drugom osnovu ne koriste bespovratna sredstva za istu namenu;

(5) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

(6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

(7) da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;

(8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata za nastupe na Sajmovima;

(9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;

(10) o povezanim licima;

(11) da se ne vode sudski postupci;

8. Dokaz da je podneta aplikacija-prijava za nastup na Sajmu, sa utvrđenim datumom i mestom održavanja (original ili overena fotokopija: prijave sa specifikacijom, predračuna sa specifikacijom, računa sa specifikacijom i sl.).

Ukoliko su dokumenta izdata na stranom jeziku, podnosilac prijave obavezan je da uz original dostavi i dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentaciju mora prevesti ovlašćeni sudski tumač.

Komisija zadržava pravo da pored navedenih dokumenata zatraži i druga dokumenta.

Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:

1. Dokumentacija kojom se dokazuje posedovanje standarda i sertifikata;

2. Overene kopije dokumenata kojom se dokazuje da je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godina;

3. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);

4. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);

5. Dokumentacija kojom se dokazuje dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću);

6. Dokumentacija kojom se dokazuje realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću).

Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.

_____________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti dokaz da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, a Uverenje najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.

Način i rok dostavljanja prijave

Član 10

Prijavu s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte "KONKURS Za dodelu BESPOVRATNIH sredstava ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI", ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.

Rok za podnošenje prijave utvrđuje se Konkursom.

Postupanje s prijavama

Član 11

Pristigle prijave obrađuje Komisija za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.

Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.

Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:

• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu);

• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);

• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.

• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).

Kriterijumi za dodelu Sredstava

Član 12

Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:

Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću:

 

KRITERIJUM

BOD

 

da

ne

1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima

0

20

2. Standardi i sertifikati

10

0

3. Broj zaposlenih:

 

- Više od 5

5

- Više od 20

10

- Više od 50

15

- Više od 100

20

4. Dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine

 

- preko 100.000 dolara

5

- preko 250.000 dolara

10

- preko 500.000 dolara

15

- preko 1 milion dolara

20

6. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju

 

- Regionalne

1

- Pokrajinske

5

- Republičke

10

- Međunarodne

15

Ukupno bodova (od 0 do 85)

 

 

Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću:

KRITERIJUM

BOD

 

da

ne

1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima

0

20

2. Standardi i sertifikati

10

0

3. Broj zaposlenih:

 

- Više od 3

5

- Više od 7

10

- Više od 10

15

- Više od 20

20

4. Realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima

 

- preko 10.000 dolara

5

- preko 20.000 dolara

10

- preko 50.000 dolara

15

- preko 100.000 dolara

20

5. Broj noćenja stranih turista (izraženo u valutnom iznosu) na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima

 

- Preko 10.000 dolara

5

- Preko 30.000 dolara

10

- Preko 50.000 dolara

15

- Preko 100.000 dolara

20

6. Broj noćenja domaćih turista (izraženo u valutnom iznosu) na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima

 

- Preko 1.000.000 dinara

5

- Preko 3.000.000 dinara

10

- Preko 5.000.000 dinara

15

- Preko 1.000.000 dinara

20

7. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju

 

- Regionalne

1

- Pokrajinske

5

- Republičke

10

- Međunarodne

15

Ukupno bodova (od 0 do 125)

Postupak dodele Sredstava i odlučivanje

Član 13

Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.

Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 12. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.

Komisija na osnovu liste vrednovanja i rangiranja sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.

Komisija izveštaj iz stava 3. ovog člana dostavlja Pokrajinskom sekretaru.

Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj iz stava 4. ovog člana i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Odluka iz stava 5. ovog člana je konačna.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov. rs.

Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava

Član 14

Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.

Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Korisnik sredstava je dužan da, nakon donošenja Odluke potpiše izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.

Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora, Korisnik je dužan da sredstva odobrena Odlukom opravda podnošenjem izveštaja o namenski utrošenim sredstvima.

Isplata Sredstava će se vršiti nakon realizacije projekta, podnošenja izveštaja o namenskim utrošenim sredstvima i potpisivanja Ugovora.

Obaveze Korisnika sredstava

Član 15

Obaveze Korisnika sredstava:

- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima, u roku od 8 dana od dana završetka Sajma (za Sajam koji se održava posle donošenja Odluke);

- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima do potpisivanja ugovora (za Sajam koji je održan do donošenja Odluke);

- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;

- omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.

Korisnik je dužan da dostavi izveštaj iz stava 1. alineja 1. i 2. ovog člana, koji sadrži:

• narativni deo - osnovni podaci o Sajmu, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom nastupa na Sajmu, konkretni rezultati nastupa na Sajmu (zaključeni ugovori, predugovori i dr), opravdanost nastupa i slično;

• foto-dokumentaciju sa održanog Sajma;

• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i za koji su dobijena sredstava) i iznos utrošenih Sredstava;

• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata;

Korisnici po Konkursu su dužni da u svim javnim publikacijama, prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

Praćenje izvršavanja Ugovora

Član 16

Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.

Završna odredba

Član 17

Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".