PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2017) |
Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Pravilnik) sadrži: ciljeve programske aktivnosti i propisuje obavezne elemente Konkursa za dodeli bespovratnih sredstava za sufinansiranje troškova nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Konkurs); visinu i način dodele bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Sredstva); namenu Sredstava; pravo učešća na Konkursu; uslove za učešće na Konkursu; potrebnu dokumentaciju; postupak dodele Sredstava; postupanje s prijavama; odlučivanje; kriterijume za dodelu Sredstava; zaključivanje ugovora; isplatu Sredstava; obaveze korisnika i druga pitanja od značaja za realizaciju aktivnosti po Konkursu.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu ("Službeni list APV" 69/16 i 27/17), Program 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1002 - Promocija izvoza putem sajamskih nastupa, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.
Ciljevi programskih aktivnosti su:
- Podrška razvoju privrede i turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje nastupa privrednih subjekata sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine, na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji;
- Unapređenje konkurentnosti privrede AP Vojvodine na evropskom i domaćem tržištu;
- Povećanje proizvodnje u AP Vojvodini;
- Otvaranje novih radnih mesta;
- Promocija turističke ponude AP Vojvodine.
Sredstva su namenjena privrednim subjektima sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine za učešće na sajmovima u Evropi i međunarodnim sajmovima u Republici Srbiji (u daljem tekstu: Sajam) i dodeljuju se na osnovu Konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Konkurs na osnovu Uredbe o pravilima za dodelu državne pomoći ("Sl. glasnik RS", br. 13/2010, 100/2011, 91/2012, 37/2013, 97/2013 i 119/2014) predstavlja osnov za dobijanje Horizontalne državne pomoći.
Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.
Visina ukupnih Sredstava koja se dodeljuju po Konkursu
Ukupan iznos bespovratnih sredstava koji se dodeljuje utvrdiće se Konkursom.
Sredstva su namenjena za nastup:
- na sajmu u Evropi i
- na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji
Sredstva opredeljena za ove namene dodeljuju se za nastupe na Sajmovima koji se održavaju u periodu od 01.01.2017. do 30.11.2017. godine.
Prihvatljivi troškovi (troškovi nastali iznajmljivanjem, postavljanjem i vođenjem štanda) su:
a. materijalni troškovi: troškovi zakupa prostora, troškovi iznajmljivanja štanda i prateće opreme tehničke podrške i audio vizuelne opreme, kao i režijski troškovi (struja, voda, internet i sl).
Obračun materijalnih troškova prihvata se po tržišnoj ceni prema broju dana trajanja Sajma;
b. putni troškovi: troškovi za najviše dva izvršioca, od sedišta privrednog subjekta do mesta održavanja Sajma i to avio, autobuski i železnički prevoz za jedan odlazak i jedan povratak po izvršiocu ili automobilski prevoz za jedan odlazak i jedan povratak za oba izvršioca zajedno.
Obračun putnih troškova za avio, autobuski i železnički prevoz prihvata se prema visini stvarnih troškova cena prevoza. Obračun troškova prevoza automobilom prihvata se tako što se broj pređenih kilometara množi sa 30% cene jednog litra benzina tipa BMB 95;
v. troškovi smeštaja za najviše dva izvršioca, za najviše broj dana trajanja Sajma, u hotelu kategorije sa najviše četiri zvezdice ("First class") na bazi polupansiona;
g. troškovi informisanja javnosti na Sajmu: troškovi pripreme i izrade štampanog propagandnog materijala kao što su obaveštenja, sertifikati, programi, posteri i ostali reklamno propagandni materijali.
Obračun troškova informisanja javnosti na Sajmu prihvata se najviše do 15% od ukupnih (a+b+v+g) prihvatljivih troškova nastupa na Sajmu.
Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom nastupa na Sajmu su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja) i koji su fakturisani na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava. Troškovi plaćanja putem kompenzacije i cesije nisu prihvatljivi.
Neprihvatljivi troškovi su:
- troškovi aktivnosti na pripremi nastupa;
- zaostali dugovi, gubici i kamate;
- troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;
- troškovi kupovine i nabavke opreme i sl;
- kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;
- troškovi koji nisu predviđeni specifikacijom troškova koja je sastavni deo Prijave;
- gubici nastali prilikom konverzije valute;
- troškovi dnevnica;
- troškovi ugovora angažovanih lica na Sajmu;
- svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.
Pravo učešća na Konkursu imaju privredni subjekti sa teritorije Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u odgovarajući registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom i to:
1. privredna društva, registrovana u APR-u kao privredna društva, koja su, prema finansijskim izveštajima za 2015. i 2016. godinu, razvrstana na mikro, mala i srednja privredna društva u skladu sa Zakonom o računovodstvu ("Sl. gl. RS", br. 62/2013), kao i
2. preduzetnici.
Podnosilac prijave može podneti najviše dve prijave i to jednu za nastup na sajmu u Evropi i jednu za nastupu na međunarodnom sajmu u Republici Srbiji, pod uslovom da:
1. je registrovan u Agenciji za privredne registre pre 01.01.2016. godine;
2. je šifra pretežne delatnosti proizvodna ili turistička;
3. da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;
4. je pozitivno poslovao u 2015. i 2016. godini (iskazao neto dobitak);
5. je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
6. nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;
7. nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;
8. prema finansijskom izveštaju za 2016. godinu, ima najmanje jedno zaposleno lice;
9. nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;
10. podnosilac prijave i dobavljač, podnosilac računa za izvršene usluge ne mogu da predstavljaju povezana lica;
11. je podneta aplikacija-prijava na Sajam;
Iznos sredstava prema nameni utvrdiće se Konkursom.
Obavezna dokumentacija koju Podnosilac prijave podnosi:
1. Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Konkurs;
2. Izvod o registraciji (registrovanim podacima) privrednog subjekta iz APR, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);
3. Bilans stanja i bilans uspeha kompanije za prethodnu godinu i plan izvoza za tekuću godinu;
4. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa (originali ili overene fotokopije);1
5. (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2016. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);
6. (b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije: (1) bilansa uspeha za 2015. godinu (obrazac BU) sa overom Poreske uprave i (2) poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2015. i 2016. godinu (obrazac PB2);
7. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):
(1) o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;
(2) da su dati podaci u Prijavi tačni;
(3) da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam;
(4) da se po nekom drugom osnovu ne koriste bespovratna sredstva za istu namenu;
(5) o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
(6) o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);
(7) da nije koristio sredstva državne pomoći za nastup na Sajmu koji je predmet prijave;
(8) o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata za nastupe na Sajmovima;
(9) o nepostojanju neizmirenih obaveza;
(10) o povezanim licima;
(11) da se ne vode sudski postupci;
8. Dokaz da je podneta aplikacija-prijava za nastup na Sajmu, sa utvrđenim datumom i mestom održavanja (original ili overena fotokopija: prijave sa specifikacijom, predračuna sa specifikacijom, računa sa specifikacijom i sl.).
Ukoliko su dokumenta izdata na stranom jeziku, podnosilac prijave obavezan je da uz original dostavi i dokumenta prevedena na srpski jezik. Dokumentaciju mora prevesti ovlašćeni sudski tumač.
Komisija zadržava pravo da pored navedenih dokumenata zatraži i druga dokumenta.
Pored obavezne dokumentacije iz stava 1. ovog člana, potrebna dokumentacija za odlučivanje je i sledeća dokumentacija:
1. Dokumentacija kojom se dokazuje posedovanje standarda i sertifikata;
2. Overene kopije dokumenata kojom se dokazuje da je podnosilac prijave nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godina;
3. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);
4. Dokumentacija kojom se dokazuje broj noćenja stranih turista na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima (boravišne takse, ugovori i dr.);
5. Dokumentacija kojom se dokazuje dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću);
6. Dokumentacija kojom se dokazuje realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima (za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću).
Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.
_____________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti dokaz da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, a Uverenje najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.
Način i rok dostavljanja prijave
Prijavu s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte "KONKURS Za dodelu BESPOVRATNIH sredstava ZA SUFINANSIRANJE TROŠKOVA NASTUPA PRIVREDNIH SUBJEKATA SA TERITORIJE AUTONOMNE POKRAJINE VOJVODINE, NA SAJMOVIMA U EVROPI I MEĐUNARODNIM SAJMOVIMA U REPUBLICI SRBIJI", ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.
Rok za podnošenje prijave utvrđuje se Konkursom.
Pristigle prijave obrađuje Komisija za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.
Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu);
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija.
• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova).
Kriterijumi za dodelu Sredstava
Prilikom odlučivanja o odobravanju Sredstava, u obzir će se uzimati sledeći kriterijumi:
Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave proizvodnom delatnošću: |
|
|
KRITERIJUM |
BOD |
|
|
da |
ne |
1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima |
0 |
20 |
2. Standardi i sertifikati |
10 |
0 |
3. Broj zaposlenih: |
|
|
- Više od 5 |
5 |
|
- Više od 20 |
10 |
|
- Više od 50 |
15 |
|
- Više od 100 |
20 |
|
4. Dosadašnja izvozna aktivnost u poslednje dve pune kalendarske godine |
|
|
- preko 100.000 dolara |
5 |
|
- preko 250.000 dolara |
10 |
|
- preko 500.000 dolara |
15 |
|
- preko 1 milion dolara |
20 |
|
6. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju |
|
|
- Regionalne |
1 |
|
- Pokrajinske |
5 |
|
- Republičke |
10 |
|
- Međunarodne |
15 |
|
Ukupno bodova (od 0 do 85) |
||
|
|
|
Za privredne subjekte i preduzetnike koji se bave turističkom delatnošću: |
||
KRITERIJUM |
BOD |
|
|
da |
ne |
1. Do sada korišćene sredstva Sekretarijata za nastupe na Sajmovima |
0 |
20 |
2. Standardi i sertifikati |
10 |
0 |
3. Broj zaposlenih: |
|
|
- Više od 3 |
5 |
|
- Više od 7 |
10 |
|
- Više od 10 |
15 |
|
- Više od 20 |
20 |
|
4. Realizovan devizni priliv u poslednje dve pune kalendarske godine kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima |
|
|
- preko 10.000 dolara |
5 |
|
- preko 20.000 dolara |
10 |
|
- preko 50.000 dolara |
15 |
|
- preko 100.000 dolara |
20 |
|
5. Broj noćenja stranih turista (izraženo u valutnom iznosu) na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na međunarodnim sajmovima |
|
|
- Preko 10.000 dolara |
5 |
|
- Preko 30.000 dolara |
10 |
|
- Preko 50.000 dolara |
15 |
|
- Preko 100.000 dolara |
20 |
|
6. Broj noćenja domaćih turista (izraženo u valutnom iznosu) na teritoriji APV u 2016. godini u aranžmanu podnosioca prijave, kada su u pitanju prijave na domaćim sajmovima |
|
|
- Preko 1.000.000 dinara |
5 |
|
- Preko 3.000.000 dinara |
10 |
|
- Preko 5.000.000 dinara |
15 |
|
- Preko 1.000.000 dinara |
20 |
|
7. Nagrade za kvalitet proizvoda i usluga i za rezultate u poslovanju |
|
|
- Regionalne |
1 |
|
- Pokrajinske |
5 |
|
- Republičke |
10 |
|
- Međunarodne |
15 |
|
Ukupno bodova (od 0 do 125) |
Postupak dodele Sredstava i odlučivanje
Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.
Komisija ocenjuje prijave na osnovu kriterijuma iz člana 12. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.
Komisija na osnovu liste vrednovanja i rangiranja sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.
Komisija izveštaj iz stava 3. ovog člana dostavlja Pokrajinskom sekretaru.
Pokrajinski sekretar razmatra izveštaj iz stava 4. ovog člana i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
Odluka iz stava 5. ovog člana je konačna.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov. rs.
Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).
Korisnik sredstava je dužan da, nakon donošenja Odluke potpiše izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.
Nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora, Korisnik je dužan da sredstva odobrena Odlukom opravda podnošenjem izveštaja o namenski utrošenim sredstvima.
Isplata Sredstava će se vršiti nakon realizacije projekta, podnošenja izveštaja o namenskim utrošenim sredstvima i potpisivanja Ugovora.
Obaveze Korisnika sredstava:
- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima, u roku od 8 dana od dana završetka Sajma (za Sajam koji se održava posle donošenja Odluke);
- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima do potpisivanja ugovora (za Sajam koji je održan do donošenja Odluke);
- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;
- omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.
Korisnik je dužan da dostavi izveštaj iz stava 1. alineja 1. i 2. ovog člana, koji sadrži:
• narativni deo - osnovni podaci o Sajmu, angažovani tim, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom nastupa na Sajmu, konkretni rezultati nastupa na Sajmu (zaključeni ugovori, predugovori i dr), opravdanost nastupa i slično;
• foto-dokumentaciju sa održanog Sajma;
• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i za koji su dobijena sredstava) i iznos utrošenih Sredstava;
• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, uz kopiju odgovarajućeg izvoda iz banke kojim se dokazuje uplata;
Korisnici po Konkursu su dužni da u svim javnim publikacijama, prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.
Pravilnik stupa na snagu najranije osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".