PRAVILNIK

O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA KLASTER ORGANIZACIJA ZA REALIZACIJU PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA PRIVREDNI RAZVOJ AP VOJVODINE U 2017. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 43/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli sredstava za subvencionisanje troškova klaster organizacijama za realizaciju projekata od značaja za privredni razvoj AP Vojvodine u 2017. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) uređuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija i podnošenje prijava, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza korisnika sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa za dodelu sredstava za subvencionisanje troškova klaster organizacijama za realizaciju projekata od značaja za privredni razvoj AP Vojvodine u 2017. godini (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva u ukupnom iznosu od 12.000.000,00 dinara (slovima: dvanaestmilionadinara), su obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine za 2017. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1003 - Podrška poslovnom udruživanju i umrežavanju, funkcionalna klasifikacija 411 - opšti ekonomski i komercijalni poslovi, ekonomska klasifikacija 451 - Subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, 4511 - Tekuće subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, Izvor finansiranja 01 00 - prihodi iz budžeta - 8.000.000,00 dinara, 4512 - Kapitalne subvencije javnim nefinansijskim preduzećima i organizacijama, Izvor finansiranja 01 00 - prihodi iz budžeta - 4.000.000,00 dinara.

Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je povećanje produktivnosti i konkurentnosti klastera, kroz realizaciju projekata od značaja za razvoj privrednih i turističkih potencijala AP Vojvodine.

Namena

Član 3

Sredstva su namenjena za:

I. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU DO 3 GODINE.

SREDSTVA SE ODOBRAVAJU ZA TEKUĆE I KAPITALNE SUBVENCIJE.

1. Tekuće subvencije su namenjene za realizaciju projekata kojima se:

• razvija zajednički proizvoda kroz izradu akcionog plana, dizajn i konstrukciju proizvoda, testiranje proizvoda, izradu dokumentacije za potrebe sticanja geografske oznake porekla i sl.;

• vrši udruživanje radi izvoza ili kooperacije kroz izradu strategija, akcionog plana i ispitivanja tržišta i sl;

• razvijaju informacione i komunikacione tehnologije i

• organizuju stručne studijske posete, konferencije i radionice isključivo edukativnog karaktera.

2. Kapitalne subvencije su namenjene za:

• nabavku opreme za zajedničku upotrebu. Sredstva za ovu namenu se mogu odobravati za nabavku:

• kancelarijskog nameštaja (npr. radni i konferencijski stolovi, stolice i sl.);

• računara i računarske opreme;

• opreme za prezentaciju (npr. projektori);

• opreme za edukativne sale (npr. table, pametne table);

• kao i ostala oprema u skladu sa delatnošću klastera.

Klasteri koji delatnost obavljaju do 3 godine mogu konkurisati i za tekuće i za kapitalne subvencije

II. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU PREKO 3 GODINE.

SREDSTVA SE ODOBRAVAJU ZA TEKUĆE SUBVENCIJE:

Tekuće subvencije su namenjene za realizaciju projekata kojima se:

• Razvoja zajedničkog proizvod kroz izradu akcionog plana, dizajna i konstrukcije proizvoda, testiranja proizvoda, izrade dokumentacije za potrebe sticanja geografske oznake porekla i sl.;

• vrši udruživanje radi izvoza ili kooperacij kroz izrade strategije, akcionog plana, ispitivanja tržišta i sl;

• jačaju kapaciteti članica klastera kroz aktivnosti u okviru stručnih studijskih poseta, konferencija i sl, u zemlji i van zemlje.

Član 4

Troškovi putovanja u okviru stručnih studijskih poseta, konferencija i sl, ne mogu da budu veći od 10 odsto od ukupne vrednosti projekta za klastere koji svoju delatnost obavljaju do tri godine, odnosno troškovi putovanja ne mogu da budu veći od 20 odsto od ukupne vrednosti projekta za klaster organizacije koji svoju delatnost obavljaju preko tri godine. Prihvataju se isključivo troškovi avionskog, autobuskog ili prevoza vozom - karte.

Klasteri su u obavezi da u okviru stručnih studijskih poseta, konferencija i sl, odnosno putovanja, uvrste kao učesnika najmanje jedno privredno društvo ili preduzetnika, članicu klaster organizacije.

Kao učešće klastera, u smislu sopstvenog učešća u troškovima projekta, neće se prihvatiti troškovi za operativni rad kancelarije klastera (zarade i troškovi prevoza zaposlenih i/ ili angažovanih lica, troškovi nabavke kancelarijskog materijala, troškovi usluge vođenja poslovnih knjiga, režijski troškovi i dr.), direktno povezani sa projektom i u toku trajanja projekta.

Strategije, akcioni planovi i ostala dokumenta moraju biti izrađeni od strane stručnih institucija ili lica koja poseduju odgovarajuću licencu.

Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za:

• za plaćanje faktura za izvršene usluge i nabavku opreme između članica klastera i drugih klaster organizacija;

• troškove dnevnica u zemlji i inostranstvu;

• poreze;

• za iznajmljivanje i lizing opreme;

• troškove uvoza, carine, špedicija;

• plaćanje putem kompenzacije i cesije između članica klastera i drugih klaster organizacija;

• promet između povezanih lica ili društava;

• troškove bankarske provizije i bankarske garancije;

• troškove reparacije i rekonstrukcije opreme;

• troškove isporuke;

• troškove montaže i puštanja opreme u rad;

• troškove servisiranja i garancije;

• i druge zavisne troškove.

Visina bespovratnih sredstava

Član 5

Sredstva se odobravaju za:

I. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU DO 3 GODINE ZA:

1. Projekte u visini i od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 500.000,00 dinara bez PDV-a;

2. Opremu u visini od najmanje 100.000,00 dinara do najviše 1.000.000,00 dinara bez PDV-a.

II. KLASTERE KOJI DELATNOST OBAVLJAJU PREKO 3 GODINE ZA:

1. Projekte u visini od najmanje 300.000,00 dinara do najviše 1.500.000,00 dinara bez PDV-a.

Subvencionisani iznos za projekte i nabavku opreme se odobrava u visini do 80 odsto od ukupne vrednosti projekta za klastere koji delatnost obavljaju do 3 godine.

Subvencionisani iznos za projekte se odobrava u visini do 70 odsto od ukupne vrednosti projekta za klastere koji delatnost obavljaju preko 3 godine.

Iznos odobrenih sredstava može biti i manji od iznosa traženih sredstava.

Oprema ne može biti kupljena od fizičkog lica, osim ako je prodavac preduzetnik.

Oprema ne može biti kupljena od povezanih lica (član 62. Zakona o privrednim društvima).

Oprema mora biti nova i namenjena za postizanje ciljeva zbog kojih je klaster osnovan. Izuzetno, na predlog komisije koju posebnim rešenjem obrazuje Pokrajinski sekretar za privredu i turizam za pregled prijava na Javni konkurs može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Na predlog komisije za pregled prijava na Javni konkurs može se odobriti klasteru koji delatnost obavlja do 3 godine i subvencionisanje troškova nabavke opreme u iznosu većem od 1.000.000,00 dinara, a najviše do 80% od ukupne vrednosti opreme (bez PDV-a), ako će se oprema koristiti za potrebe više klastera (istih ili sličnih delatnosti) koji su udruženi za potrebe istog cilja i ako se oprema koristi isključivo i direktno za potrebe zajedničkog proizvoda (proizvodnja, istraživanje, razvoj i sl.).

Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava

Član 6

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 7

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• kriterijumi za ocenu prijava;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

Pravo učešća na javnom konkursu

Član 8

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju klasteri sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine koji u osnivačkim aktima za cilj imaju unapređenje konkurentnosti privrede i turizma.

Uslovi za učešće na javnom konkursu

Član 9

Klasteri moraju ispuniti sledeće uslove:

1) da su upisani u registar Agencije za privredne registre i imaju sedište na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine;

2) da imaju najmanje 5 aktivnih članica i da više od polovine ima sedište na teritoriji AP Vojvodine;

3) da su izmirili sve obaveze po osnovu poreza i doprinosa;

4) da su podneli prijavni obrazac sa potrebnom dokumentacijom u skladu sa članom 3. ovog Pravilnika;

5) da za namene iz člana 3. ovog Pravilnika nisu koristili sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta Republike Srbije i budžeta lokalne samouprave u prethodnoj i tekućoj godini.

Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs

Član 10

Učesnik na Javnom konkursu podnosi:

1) Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac projektnih aktivnosti (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

3) Izvod o registraciji klastera iz APR ne stariji od datuma objavljivanja javnog konkursa (original ili overena fotokopija);

4) Uverenja1:

• poreske uprave da je klaster izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od 31. avgusta 2017. godine (original ili overena fotokopija);

• nadležne lokalne Poreske uprave da je klaster izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 31. avgusta 2017. godine (original ili overena fotokopija);

5) Za nabavku opreme: predračun, ponudu ili kupoprodajni ugovor (original ili overena fotokopija), ne stariji od datuma odjavljivanja javnog konkursa;

6) Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):

• o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

• o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

• o nepostojanju neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu;

• da za namene iz člana 3. ovog Pravilnika nisu koristili sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine, budžeta Republike Srbije i budžeta lokalne samouprave u prethodnoj i tekućoj godini.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti dokaz da je podnet zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije, a Uverenje najkasnije u roku od 10 dana počev od dana isteka Javnog konkursa.

Podnošenje prijava

Član 11

Prijave se podnose isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavljaju u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "PRIJAVA NA JAVNI KONKURS ZA DODELU SREDSTAVA ZA SUBVENCIONISANJE TROŠKOVA KLASTER ORGANIZACIJAMA ZA REALIZACIJU PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA PRIVREDNI RAZVOJ AP VOJVODINE U 2017. GODINI", poštom ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave.

Postupak dodele bespovratnih sredstava

Član 12

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu Komisiju za pregled prijava, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima.

Odluka je konačna.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma:

RED. BROJ

KRITERIJUMI

 

BODOVI

1.

Razvijenost lokalne samouprave na čijoj teritoriji je sedište klastera

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene JLS)

15

 

 

60 - 80%

10

 

 

80 - 100%

5

 

 

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2.

Broj članova klastera

10

5

 

 

11-30

10

 

 

31 i više

15

3.

Broj članica klastera koje su direktno uključene u aktivnosti realizacije projekta

Do 5

5

 

 

Više od 6

10

4.

Postojanje zajedničkog (novog) proizvoda

Da

5

 

 

Ne

0

5.

Postojanje aplikativnih i informatičkih rešenja

Da

5

 

 

Ne

0

6.

Započete kooperacije, i/ili izvoz, i/ili oznaka geografskog porekla

Da

5

 

 

Ne

0

7.

Relevantnost projekta za razvoj konkurentnosti privrede i turizma AP Vojvodine

Mala

5

 

 

Srednja

10

 

 

Velika

15

8.

Održivost projekta

mala

5

 

 

srednja

10

 

 

velika

15

9.

Značaj projekta za lokalnu sredinu i region

mali

5

 

 

srednji

10

 

 

veliki

15

10.

Usmerenost projekta na plasman ka novim tržištima i proširivanje klastera

mala

5

 

 

srednja

10

 

 

velika

15

11.

Nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate

da

5

 

 

ne

0

Član 14

Komisija će odbaciti prijave učesnika na Javnom konkursu koje su:

• neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu). Ako se prijava podnsi poštom kao datum i vreme podnošenja smatra se dan kada je pošta pečatom potvrdila prijem;

• nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom, odnosno one koje se ne odnose na Javnim konkursom predviđene namene);

• nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (imejl), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično);

• prijave učesnika Javnog konkursa koji su koristili sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ugovorne obaveze prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);

• prijave učesnika Javnog konkursa kojima su poslovni računi blokirani od dana podnošenja prijave na konkurs do dana donošenja odluke o dodeli sredstava.

Zaključivanje ugovora

Član 15

Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava zaključiće se ugovor između Sekretarijata i korisnika sredstava kojim će se regulisati međusobna prava i obaveze.

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja izjavu:

• o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.

U slučaju da je odobreni iznos sredstava niži od tražene količine sredstava, Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora uradi reviziju projekta i budžeta u skladu sa odobrenim iznosom sredstava.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS);

Podnosilac prijave kojem su Odlukom opredeljena sredstva za subvencionisanje troškova po Javnom konkursu, dužan je da, prilikom zaključenja ugovora sa Sekretarijatom, dostavi sredstva obezbeđenja, dve blanko solo menice registrovane u poslovnoj banci sa meničnim ovlašćenjem.

Obaveze korisnika sredstava

Član 16

Korisnik bespovratnih sredstava po konkursu dužan je da:

1. Sekretarijatu podnese pisani/narativni (potpisan i overen od strane ovlašćenog lica) i finansijski izveštaj. Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim budžetskim sredstvima sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i utrošenih sopstvenih sredstava potrebnih za realizaciju odobrenog projekta (izvode iz banaka, fakture, ugovore i drugu finansijsku dokumentaciju) overenu od strane ovlašćenih lica. Navedene izveštaje korisnik sredstava je obavezan da podnese najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta.

2. opremu koja je predmet ugovora ne otuđi najmanje 24 meseca od dana zaključenja ugovora, odnosno ne da drugom privrednom subjektu na upotrebu/korišćenje ili u zakup;

3. opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

4. kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koje se finansiraju po Javnom konkursu navedu da je u finansiranju istih učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.

5. omogući monitoring od strane Sekretarijata;

6. omogući kontrolu budžetske inspekcije;

7. opravda sredstva u skladu sa rokom koji je definisan ugovorom;

8. u slučaju nenamenskog trošenja ili neutroška sredstava, vrati iznos dodeljenih sredstva sa pripadajućom zateznom kamatom, obačunatom od dana isplate sredstava do dana vraćanja sredstava.

Praćenje izvršenja ugovora

Član 17

Sekretarijat zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu ili iz reda stručnjaka iz oblasti koja se finansira, za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije projekata.

Član 18

Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.

Završne odredbe

Član 19

Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u službenom listu AP Vojvodine.