ODLUKAO OPŠTIM PRAVILIMA KUĆNOG REDA U STAMBENIM I STAMBENO-POSLOVNIM ZGRADAMA NA TERITORIJI GRADA SOMBORA("Sl. list Grada Sombora", br. 10/2017) |
Ovom odlukom propisuju se opšta pravila kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama (u daljem tekstu: zgrada) na teritoriji grada Sombora.
Pod kućnim redom, u smislu stava 1. ovog člana, podrazumevaju se opšta pravila ponašanja u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama, obavezna za sve stanare, čijim poštovanjem će se obezbediti red, mir i sigurnost u stambenoj i stambeno-poslovnoj zgradi, svim stanarima neometano korišćenje posebnih i zajedničkih delova zgrade, kao i zemljišta za redovnu upotrebu zgrade, očuvanje zajedničkih delova u čistom, ispravnom i upotrebljivom stanju, sigurnom za korišćenje.
Ovom odlukom naročito se određuje dozvoljeni nivo buke u korišćenju posebnih delova zgrade (stan, poslovni prostor, garaža, garažno mesto ili garažni boks), kao i uslovi pod kojima se mogu obavljati određene privredne delatnosti u stambenoj zgradi, odnosno stambeno-poslovnoj zgradi, kako se vlasnicima stanova ne bi remetio mir u korišćenju stanova.
Stambena zgrada je zgrada namenjena za stanovanje i koristi se za tu namenu, a sastoji se od najmanje tri stana.
Stambeno-poslovna zgrada je zgrada koja se sastoji od najmanje jednog stana i jednog poslovnog prostora.
Poseban deo zgrade je posebna funkcionalna celina u zgradi koja može da predstavlja stan, poslovni prostor, garažu, garažno mesto ili garažni boks.
Zajednički delovi zgrade su delovi zgrade koji ne predstavljaju poseban ili samostalni deo zgrade, koji služe za korišćenje posebnih ili samostalnih delova zgrade, odnosno zgradi kao celini, kao što su: zajednički prostori (stepenište, ulazni prostori i vetrobrani, zajednički hodnik i galerija, tavanski prostor, podrum, biciklarnik, sušionica za veš, zajednička terasa i druge prostorije namenjene zajedničkoj upotrebi vlasnika posebnih ili samostalnih delova zgrade i dr.), zajednički građevinski elementi (temelji, noseći zidovi i stubovi, međuspratne i druge konstrukcije, konstruktivni deo zida ili zidna ispuna, izolacija i završna obrada zida prema spoljašnjem prostori ili prema zajedničkom delu zgrade, strehe, fasade, krov, dimnjaci, kanali za provetravanje, svetlarnici, konstrukcija i prostori za lift i druge posebne konstrukcije i dr.), kao i zajedničke instalacije, oprema i uređaji (unutrašnje električne, vodovodne i kanalizacione, gasovodne i toplovodne instalacije, lift, gromobrani, aparati za gašenje, otkrivanje i javljanje požara, bezbednosna rasveta, telefonske instalacije i svi komunalni priključci koji su namenjeni zajedničkom korišćenju i dr.), ako ne predstavljaju sastavni deo samostalnog dela zgrade i ne čine sastavni deo posebnog dela zgrade, odnosno ne predstavljaju deo instalacija, opreme i uređaja koji isključivo služi jednom posebnom delu. Zemljište za redovnu upotrebu je zemljište ispod i oko objekta koje ispunjava uslove za građevinsku parcelu i koje po sprovedenom postupku u skladu sa zakonom kojim se uređuje planiranje i izgradnja, postaje katastarska parcela.
Stambena zajednica ima status pravnog lica i nju čine svi vlasnici posebnih delova stambene, odnosno stambeno-poslovne zgrade.
Organ upravljanja, u smislu odredaba ove odluke, je upravnik ili profesionalni upravnik stambene, odnosno stambeno-poslovne zgrade, kome su povereni poslovi upravljanja.
Stanar, u smislu ove odluke, je vlasnik, zakupac posebnog dela zgrade (stana ili poslovnog prostora), njihovi članovi porodičnog domaćinstva (supružnik i vanbračni partner, njihova deca, rođena u braku ili van njega, usvojena ili pastorčad, njihovi roditelji i lica koja su oni dužni po zakonu da izdržavaju, a koji stanuju u istom stanu), lica koja su zaposlena u poslovnim prostorima, kao i lice koje je korisnik posebnog dela zgrade po nekom drugom pravnom osnovu.
O kućnom redu u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama dužni su da se staraju stanari i organ upravljanja.
Stanari su dužni da posebne, zajedničke delove zgrade i zemljište za redovnu upotrebu koriste sa posebnom pažnjom i čuvaju ih od oštećenja i kvara, na način da ne ometaju ostale stanare u mirnom korišćenju posebnog i zajedničkog dela zgrade i zemljišta za redovnu upotrebu zgrade i ne ugrožavaju bezbednost drugih.
Radnim danima u vremenu od 15,00 do 17,00 časova i od 22,00 do 7,00 časova narednog dana, a u danima vikenda (subota i nedelja) i praznika u vremenu od 15,00 do 17,00 časova i od 22,00 do 8,00 časova narednog dana, stanari se moraju ponašati na način koji obezbeđuje potpuni mir i tišinu u zgradi (vreme odmora).
Organ upravljanja zgradom može samostalno da odredi i drugi vremenski period kao vreme odmora i ta odluka mora biti istaknuta na oglasnoj tabli zgrade zajedno sa ovom odlukom. Vremenski period od 16,00 časova 31. decembra do 04,00 časa 01. januara se ne smatra vremenom za odmor.
Zabranjeno je vikom, trčanjem, skakanjem, igranjem lopte i sličnim postupcima praviti buku u vreme odmora i narušavati mir u zgradi.
Korišćenje kućnih aparata (veš mašina, usisivača i slično), ventilacionih sistema, klima uređaja, uređaja za muzičku reprodukciju, TV prijemnika, i drugih uređaja, mašina i aparata u zgradi, u vreme odmora, dozvoljeno je samo do sobne jačine zvuka.
Vreme odmora mora se poštovati i pri korišćenju mašina za održavanje zelenih površina oko zgrade (kosilica, motorna testera i slično).
Buka u zatvorenim prostorima zgrade, u vreme odmora, ne sme preći graničnu vrednost od 30 DB, dok na otvorenom prostoru, u vreme odmora, buka ne sme preći graničnu vrednost od 45 DB u stambenoj zgradi i 50 DB u stambeno-poslovnim zgradama.
U slučaju porodičnih slavlja, stanari su dužni da postavljanjem obaveštenja na vidnom mestu u zgradi, o tome obaveste ostale stanare, s tim da slavlje ne može trajati duže od 01,00 časa posle ponoći.
1. KORIŠĆENJE POSEBNIH DELOVA ZGRADE
Na terasama, lođama i balkonima zabranjeno je držati i deponovati stvari koje narušavaju izgled zgrade, kao što su: stari nameštaj, ogrevni materijal i slično.
Nije dozvoljeno kroz prozore, vrata, balkone i lođe bacati bilo kakve predmete, kućno smeće, ostatke hrane, prosipati vodu, tresti posteljinu, stolnjake, krpe i druge slične premete. Zabranjeno je na delovima zgrade iz stava 1. ovog člana držati neobezbeđene saksije sa cvećem i druge premete koji padom mogu povrediti, oštetiti ili uprljati prolaznike i vozila.
Stanari mogu, u skladu sa posebnim propisima, držati kućne ljubimce, ali su dužni da vode računa da te životinje ne stvaraju nečistoću u zajedničkim prostorijama i ne narušavaju mir i tišinu u zgradi.
Obavljanje privredne delatnosti u stambenoj zgradi, odnosno, stambeno-poslovnoj zgradi
Privredna delatnost čije obavljanje u stambenoj zgradi, odnosno stambeno-poslovnoj zgradi je dozvoljeno posebnim propisima, mora se obavljati tako da ne remeti mir u korišćenju stanova.
Para, dim, mirisi i buka koja se stvaraju obavljanjem privredne delatnosti moraju biti izolovani i uređeni tako da ne ometaju stanovanje i zdravlje stanara.
Izvođenje građevinskih, građevinsko-zanatskih i instalaterskih radova u zgradi
Stanar koji izvodi građevinske, građevinsko-zanatske i instalaterske radove u zgradi ili na zgradi, dužan je da predhodno o tome obavesti organ upravljanja zgradom i prikaže mu odobrenje nadležnog organa za izvođenje radova, ukoliko je posebnim zakonom propisana obaveza pribavljanja odobrenja za izvođenje tih građevinskih radova, a potom postavljanjem obaveštenja na vidnom mestu u zgradi obavesti stanare o danu početka izvođenja radova, vrsti i trajanju radova.
Stanar koji izvodi radove iz stava 1. ovog člana dužan je da po završetku radova delove zgrade na kojima su izvođeni radovi, delove zgrade i zemljište za redovnu upotrebu koje je korišćeno za izvođenje radova vrati u prvobitno stanje.
Radovi iz stava 1. ovog člana osim u slučajevima havarije i potrebe za hitnim intervencijama, ne mogu se izvoditi u vreme odmora.
2. KORIŠĆENJE ZAJEDNIČKIH DELOVA ZGRADE
Zajednički delovi zgrade su delovi koji služe za korišćenje posebnih ili samostalnih delova zgrade, smatraju se jednom stvari nad kojom vlasnici posebnih delova zgrade imaju pravo zajedničke nedeljive svojine.
Stanari upotrebljavaju zajedničke delove zgrade u skladu sa njihovom namenom u meri u kojoj to odgovara njegovim potrebama i potrebama članova njegovog domaćinstva, odnosno obavljanja delatnosti.
Stanar je dužan da trpi upotrebu zajedničkih delova zgrade od strane ostalih stanara, u skladu sa njihovom namenom.
Kapija i ulazna vrata na zgradi moraju biti zaključana u periodu od 23,00 do 06,00 časova narednog dana leti, i od 22,00 do 06,00 časova narednog dana zimi.
U zgradama u kojim postoje spoljni signalni uređaji za pozivanje stanara, stanari na skupštini stambene zajednice mogu doneti odluku da ulazna vrata u zgradu budu stalno zaključana.
Stanari koji daljinskim upravljačem otvaraju ulaznu kapiju radi ulaska ili izlaska vozila iz garaže ili dvorišta, dužni su da provere da li je kapija zaključana nakon ulaska ili izlaska vozila iz garaže ili dvorišta.
Organ upravljanja stambene zgrade dužan je da na vidnom mestu na ulasku u stambenu zgradu, osim akata propisanih posebnim zakonima, istakne:
1. ovu odluku ili pravila vlasnika doneta po odredbama Zakona o stanovanju i održavanju zgrada,
2. vreme odmora,
3. spisak zajedničkih delova zgrade, sa naznakom njihove namene,
4. obaveštenje kod koga se nalaze ključevi od zajedničkih prostora i prostorija sa tehničkim uređajima, prostorija transformatorske stanice i skloništa (kućna i blokovska),
5. obaveštenje kom pravnom licu ili preduzetniku je povereno održavanje zgrade,
6. uputstvo o načinu prijave kvara i oštećenja na instalacijama, uređajima i opremi zgrade, kao i
7. druge informacije i odluke skupštine stambene zajednice, bitne za stanare i uspostavljanje reda, mira i poštovanje odredaba posebnih zakona i ove odluke.
Na vidnom mestu na ulasku u stambenu zgradu, organ upravljanja može postaviti i spisak stanara po spratu i stanu, koji sadrži ime i prezime stanara, ali uz pisani pristanak svakog pojedinačnog stanara.
Ako organ upravljanja zgradom ne istakne na vidnom mestu spisak stanara dužan je da istakne obaveštenje o tome kod koga se spisak nalazi kako bi bio dostupan svim stanarima i nadležnim organima.
Zajednički prostori u zgradi (stepenište, ulazni prostori i vetrobrani, zajednički hodnik i galerija, tavanski prostor, podrum, biklarnik, sušionica za veš, zajednička terasa i druge prostorije namenjene zajedničkoj upotrebi vlasnika posebnih ili samostalnih delova zgrade i dr.) služe za potrebe svih stanara i koriste se u skladu sa njihovom namenom.
Skupština stambene zajednice određuje raspored korišćenja prostorija namenjenih zajedničkoj upotrebi, a organ upravljanja stambene zgrade se stara o njihovoj pravilnoj upotrebi i pridržavanju rasporeda korišćenja.
Stanari su dužni da prostorije namenjene zajedničkoj upotrebi posle svake upotrebe očiste i dovedu u red, a ključ od ovih prostorija vrate licu zaduženom za njihovo čuvanje.
Stanari su dužni da vode računa o ekonomičnosti i da upotrebom zajedničkih prostora ne povećavaju, neopravdano, ukupne troškove (svetla, bez potrebe otvaranje prozora u zimskom periodu, itd.).
U zajedničkim prostorima, osim stvari koje su nužne za namensko korišćenje tih prostorija, zabranjeno je držati druge stvari (bicikle, dečija kolica, saksije sa cvećem, nameštaj i slično).
Stanari su dužni da održavaju čistoću zajedničkih prostora i obezbede nesmetan i slobodan prolaz kroz njih.
Zabranjeno je bacati ili ostavljati otpatke, smeće i nečistoću po stepeništu ili drugim zajedničkim prostorima, kao i pušenje na stepeništu i hodniku.
Zabranjeno je crtati, pisati ili na bilo koji način oštećivati zidove, vrata, prozore, uređaje i druge delove zgrade.
Ulazni hodnik i stepenište zgrade koja nema uređaj za automatsko osvetljenje moraju noću biti osvetljeni do zaključavanja ulaznih vrata.
Natpise i reklame na vratima stana i zidovima hodnika, na zemljištu za redovnu upotrebu zgrade, natpise, reklame i firme na fasadi i drugim spoljnim delovima zgrade, stanar može postavljati ukoliko obavlja poslovnu delatnost, u skladu sa važećim propisima i obaveznom saglasnošću skupštine stambene zajednice.
Po iseljenju, stanar je dužan da natpise i reklame ukloni i da prostor na kome su bili postavljeni dovede u ispravno stanje.
Stanovi moraju biti obeleženi brojevima, a stanari su dužni da brojeve uredno održavaju.
Ulazna vrata u podrum moraju biti zaključana.
Stanari moraju imati ključ od vrata podruma.
U podrumu nije dozvoljeno držanje zapaljivih predmeta i tečnosti.
Stanari mogu držati ogrevni materijal samo u prostorijama koje su namenjene ili odlukom skupštine stambene zajednice određene za to.
Zabranjeno je cepati ogrevni materijal u stanovima i na drugim mestima koja za to nisu određena.
Ulazna vrata na tavan moraju biti stalno zaključana, a ključ dostupan stanarima zgrade.
Na tavanu je zabranjeno držanje i upotreba zapaljivih predmeta i tečnosti.
Na neprohodnu terasu i krov stambene zgrade pristup je dozvoljen samo stručnim licima radi popravki, postavljanja antena i sličnih uređaja, uklanjanja snega, leda i slično.
Prilikom postavljanja antena i drugih sličnih uređaja ne sme se oštetiti krov, kao ni drugi zajednički deo zgrade.
Spoljni delovi zgrade (vrata, prozori, izlozi i sl.) moraju biti čisti i ispravni.
O čistoći i ispravnosti spoljnih delova poslovnih prostorija u zgradi staraju se korisnici tih prostorija, a stanari o ostalim spoljnim delovima zgrade.
Vrata, prozori, kapci, roletne i sl. u prizemlju zgrade moraju se koristiti i držati tako da ne ometaju kretanje prolaznika.
Prilikom pojedinačne zamene roletni na prozorima i vratima u stanovima i zajedničkim prostorijama, mora se voditi računa da roletne budu jednoobrazne sa postojećim roletnama u stambenoj zgradi.
Zemljište za redovnu upotrebu zgrade
Zemljište za redovnu upotrebu zgrade služi svim stanarima.
Skupština stambene zajednice odlučuje o načinu korišćenja i održavanja zemljišta za redovnu upotrebu zgrade, u skladu sa projektno-tehničkom dokumentacijom zgrade.
Odlukom skupštine stambene zajednice na zemljištu za redovnu upotrebu zgrade može biti određen deo za igru dece, trešenje tepiha, parkiranje automobila i drugih motornih vozila, kao i vršenje drugih, uobičajenih, zajedničkih potreba stanara.
Stambena zajednica odgovorna je za održavanje zemljišta za redovnu upotrebu zgrade i redovno popravlja i zamenjuje oštećene delove ograde, čišćenje, košenje trave, orezivanje žive ograde i drugog rastinja, uklanjanje korova, održavanje betonskih površina, trotoara, prilaznih staza i stepeništa, internih saobraćajnica, protivpožarnih staza, uklanjanje građevinskog i drugog otpada, kao i da preduzima druge radove kako bi prostor oko zgrade bio u urednom stanju.
Na zemljištu za redovnu upotrebu zgrade ne sme se deponovati građevinski materijal, osim ukoliko se izvode građevinski radovi, za koje stanar ima potrebno odobrenje nadležnog organa i saglasnost skupštine stambene zajednice.
Ograda, zelenilo i drugi elementi uređenja zemljišta za redovnu upotrebu zgrade moraju se održavati tako da ne oštećuju zgradu i instalacije, omogućavaju korišćenje zgrade, tih površina i površina sa kojima se graniče (ulica, susedna zgrada i parcela i sl.).
Zabranjeno je uništavati i oštećivati ogradu, zelenilo i druge elemente uređenja površine oko zgrade.
Obezbeđenje zgrade u slučaju vremenskih nepogoda
Organ upravljanja zgradom je dužan da za vreme kiše, snega i drugih vremenskih nepogoda, obezbedi da prostori na stepeništu, svetlarnicima, tavanu, podrumu i drugim zajedničkim prostorijama zgrade budu zatvoreni.
Stanari su dužni da u zimskom periodu preduzmu mere zaštite od smrzavanja i prskanja vodovodnih, kanalizacionih i toplovodnih instalacija i uređaja u stanovima i poslovnim prostorijama.
Organ upravljanja zgradom, dužan je da u zimskom periodu preduzme mere zaštite od smrzavanja i prskanja vodovodnih, kanalizacionih i toplovodnih instalacija i uređaja u zajedničkim prostorijama.
3. KORIŠĆENJE ZAJEDNIČKIH INSTALACIJA, OPREME I UREĐAJA
Unutrašnje električne instalacije
Nije dozvoljeno neovlašćeno otvaranje razvodnih kutija i ormarića sa električnim uređajima koji služe zgradi kao celini ili zajedničkim delovima zgrade.
Popravka kvarova na električnim instalacijama i kontrolno otvaranje kutija i ormarića mogu obavljati samo stručna lica ovlašćena za obavljanje ovih poslova.
Vodovodne i kanalizacione instalacije
Stanari su dužni da vodovodne i kanalizacione instalacije drže u ispravnom i urednom stanju.
U lavaboe, kade i druge sanitarne uređaje koji su povezani na kanalizacionu instalaciju, nije dozvoljeno bacanje otpadaka i drugih predmeta koji mogu zagušiti ili oštetiti instalacije.
Kotlarnica i instalacije grejanja
Kotlarnicom i instalacijama grejanja u zgradi može rukovati samo stručno lice.
Skupština stambene zajednice određuje vreme početka, odnosno vreme prestanka korišćenja individualne ili blokovske kotlarnice kojom upravljaju stanari zgrade, s tim što ne može odrediti da grejna sezona i grejni dan traju duže niti da temperatura u prostorijama bude viša od posebnim aktom propisane.
Lift, protivpožarni uređaji i uređaj za uzbunu u zgradi
Organ upravljanja zgradom dužan je da redovno vrši kontrolu ispravnosti lifta, protivpožarnih uređaja i uređaja za uzbunu u zgradi.
Organ upravljanja zgradom dužan je da na vidnom mestu u zgradi istakne uputstvo za upotrebu lifta.
U slučaju kvara, lift se mora isključiti iz upotrebe, na svim vratima lifta istaknuti upozorenje da je u kvaru i o nastalom kvaru obavestiti preduzeće kome je povereno održavanje zgrade, o čemu se stara organ upravljanja.
Gromobrani i električne instalacije
Organ upravljanja zgradom dužan je da se stara o ispravnosti i redovnom servisiranju gromobrana i električnih instalacija.
Poslove servisiranja i ispitivanja gromobranskih instalacija i otklanjanje nedostataka, kao i servisiranje i ispitivanje električnih instalacija i mera zaštite od električnog udara i otklanjanje kvarova mogu vršiti samo stručna lica, na osnovu pravila propisanih posebnim zakonom.
Aparati za gašenje, otkrivanje i javljanje požara
Stanari su dužni da vode računa o ispravnosti i čuvaju od oštećenja opremu, uređaje i sredstva za gašenje požara, kao i da preduzimaju druge preventivne mere propisane odredbama posebnog zakona.
Zabranjeno je oštećivati i uništavati bezbednosnu rasvetu.
Radovi na tekućem održavanju zajedničkih delova stambene zgrade
Radovi na tekućem održavanju zajedničkih delova stambene zgrade obuhvataju:
1. redovno servisiranje liftova;
2. popravke ili zamenu automata za zajedničko osvetljenje, prekidača, sijalica i drugo;
3. redovne preglede i servisiranje hidroforskih postrojenja u zgradi, instalacija centralnog grejanja (kotlarnica, podstanica, mreže sa grejnim telima, ventila, dimnjaka centralnog grejanja) i dr. instalacija i uređaja za gašenje požara u zgradi, gromobranskih instalacija, instalacija vodovoda i kanalizacije u zgradi, elektroinstalacija, uređaja za nužno svetlo, uređaja i opreme za klimatizaciju i ventilaciju zgrade.
Radove na tekućem održavanju zajedničkih delova stambene zgrade iz stava 1. ovog člana mogu da obavljaju privredni subjekti ili preduzetnici koji su registrovani za obavljanje navedenih delatnosti.
Zabranjeno je u zajedničkim delovima zgrade izvođenje radova na postavljanju i demontiranju instalacija, uređaja i delova zgrade, kao i građevinskih radova bez potrebnog odobrenja nadležnog državnog organa i bez saglasnosti skupštine stambene zajednice.
Vlasnik i zakupac posebnog dela zgrade odgovoran je i za ponašanje svog maloletnog deteta, usvojenika ili lica nad kojim ima starateljstvo, kao i za ponašanje drugih lica koja su u njegovom stanu ili poslovnoj prostoriji, a nisu stanari u smislu odredaba ove odluke.
Za nepoštovanje kućnog reda odgovorni su stanari i organ upravljanja.
Nadzor nad sprovođenjem Odluke o o opštim pravilima kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama na teritoriji grada Sombora vršiće komunalni inspektor, komunalna policija i druga ovlašćena službena lica Odeljenja inspekcije i komunalne policije Gradske uprave grada Sombora.
O nepoštovanju kućnog reda stanari najpre obaveštavaju skupštinu stambene zajednice ili profesionalnog upravnika, koji će po prijemu obaveštenja poučiti prekršioca da je u obavezi da poštuje kućni red, o datoj pouci sačiniti belešku, a nakon toga, ukoliko je to potrebno, učinjeni prekršaj prijaviti i Odeljenju inspekcije i komunalne policije Gradske uprave grada Sombora.
U vršenju inspekcijskog nadzora, nadležni inspektor je ovlašćen da rešenjem naloži otklanjanje nedostataka, odnosno zabrani postupanje suprotno odredbama ove Odluke i Zakona o stanovanju i održavanju zgrada.
Za prekršaje propisane kaznenim odredbama Odluke o o opštim pravilima kućnog reda u stambenim i stambeno-poslovnim zgradama na teritoriji grada Sombora komunalni inspektor i komunalni policajac i druga ovlašćena službenih lica Odeljenja inspekcije i komunalne policije Gradske uprave grada Sombora ovlašćeni su da izdaju prekršajni nalog.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000 dinara kazniće se za prekršaj stanari kao fizička lica, ako:
1. ne postupaju u skladu sa članom 5. ove odluke,
2. ne postupaju u skladu sa članom 6. ove odluke,
3. ne postupaju u skladu sa članom 7. ove odluke,
4. ne postupaju u skladu sa članom 8. ove odluke,
5. ne postupaju u skladu sa članom 10. ove odluke,
6. ne postupaju u skladu sa članom 12. ove odluke,
7. ne postupaju u skladu sa članom 15. stav 2. ove odluke,
8. ne postupaju u skladu sa članom 17. ove odluke,
9. ne postupaju u skladu sa članom 21. ove odluke,
10. ne postupaju u skladu sa članom 22. stav 2. ove odluke,
11. ne postupaju u skladu sa članom 23. stav 2. ove odluke,
12. ne postupaju u skladu sa članom 24. stav 2. ove odluke,
13. ne postupaju u skladu sa članom 25. stav 3. i 4. ove odluke,
14. ne postupaju u skladu sa članom 27. stav 2. ove odluke,
15. ne postupaju u skladu sa članom 28. stav 2. ove odluke,
16. ne postupaju u skladu sa članom 30. ove odluke,
17. ne postupaju u skladu sa članom 34. ove odluke,
18. ne postupaju u skladu sa članom 35. ove odluke,
19. ne postupaju u skladu sa članom 37. ove odluke, i
20. ne postupaju u skladu sa članom 38. ove odluke,
Za prekršaje iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000 dinara, odnosno pravno lice novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara, kazniće se za prekršaj zgrada kao pravno lice, ako organ upravljanja zgradom:
1. ne postupi u skladu sa članom 13. stav 1. i 3. ove odluke,
2. ne postupi u skladu sa članom 15. stav 1. ove odluke,
3. ne postupi u skladu sa članom 27. stav 1., 3. i 4. ove odluke,
4. ne postupi u skladu sa članom 28. stav 1. i 3. ove odluke,
5. ne postupi u skladu sa članom 32. ove odluke,
6. ne postupi u skladu sa članom 33. ove odluke,
7. ne postupi u skladu sa članom 39. ove odluke.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice kome je povereno održavanje zgrade, ako ne istakne na vidnom mestu u svakom ulazu u zgradu, uputstvo o načinu prijave kvara na instalacijama, uređajima i opremi zgrade (član 13. stav 1. tačka 6.).
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000 dinara.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik kome je povereno održavanje zgrade novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara, kazniće se pravno lice i odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 15.000 dinara, ako izvode radove iz člana 36. a nisu registrovani za obavljanje navedenih delatnosti.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000 dinara.
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 150.000 dinara, kazniće se za prekršaj pravno lice, ako:
1. ne postupa u skladu sa članom 9. ove odluke, i
2. ne postupa u skladu sa članom 19. ove odluke,
Novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 15.000 dinara kazniće se za prekršaj iz stava 1. ovog člana odgovorno lice u pravnom licu.
Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se preduzetnik novčanom kaznom u fiksnom iznosu od 75.000 dinara.
Na pitanja o kućnom redu koja nisu uređena ovom odlukom primenjuju se odredbe Zakona o stanovanju i održavanju zgrada ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 104/16).
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o kućnom redu u objektima kolektivnog stanovanja na teritoriji grada Sombora ("Sl. list opštine Sombor" br. 13/1992, 3/1994 i 6/1997) i Odluka o poveravanju poslova održavanja zgrada, stanova i drugih posebnih delova zgrada na teritoriji opštine Sombor ("Sl. list opštine Sombor" br. 1/1999).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sombora".