ZAKLJUČAK

O USVAJANJU AKCIONOG PLANA ZA SPROVOĐENJE NACIONALNOG PROGRAMA ZA SUZBIJANJE SIVE EKONOMIJE ZA 2017. GODINU SA PROJEKCIJOM ZA 2018. GODINU

("Sl. glasnik RS", br. 88/2017)

1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Nacionalnog programa za suzbijanje sive ekonomije za 2017. godinu sa projekcijom za 2018. godinu, koji je sastavni deo ovog zaključka.

2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike Srbije".

 

AKCIONI PLAN ZA SPROVOĐENJE NACIONALNOG PROGRAMA ZA SUZBIJANJE SIVE EKONOMIJE ZA 2017. SA PROJEKCIJOM ZA 2018. GODINU

 

Opšti cilj:

Suzbijanje sive ekonomije sa 30,1% na 26,7%

 

Pokazatelj na nivou opšteg cilja - pokazatelj uticaja: Smanjenje učešća sive ekonomije u BDP-u za 3,4 procentna poena

 

MERE NACIONALNOG PROGRAMA ZA SUZBIJANJE SIVE EKONOMIJE

Poseban cilj 1:

Efikasniji nadzor nad tokovima sive ekonomije

Podcilj 1.1:

Unapređenje sveukupnog nadzora i borbe protiv sive ekonomije

Mera 1.1.:

 

 

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Unapređenje sistema inspekcijskog nadzora

Izveštaj o konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma - Kvalitet institucija 3,9

Efikasniji inspekcijski nadzor: Izveštaj o konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma - Kvalitet institucija 5 (do kraja 2017.)

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Donošenje i praćenje sprovođenja smernica i izveštavanje o radu inspekcija, sa preporukama za unapređenje

Kontinuirano

Inspekcijske službe u potpunosti primenjuju smernice

Izveštaj o radu Koordinacione komisije

Smernice za sprovođenje inspekcijskog nadzora

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija, Ministarstvo državne uprave i lokalne samouprave (u daljem tekstu: MDULS), sve inspekcije

USAID BEP
EBRD
Donatori

Zakon o inspekcijskom nadzoru ("Službeni glasnik RS", broj 36/15, u daljem tekstu: ZOIN)

2

Sprovođenje analize usaglašenosti propisa iz oblasti inspekcijskog nadzora i usvajanje plana za usaglašavanje propisa iz oblasti inspekcijskog nadzora

2017

Formulisan i objavljen izveštaj Koordinacione komisije sa preporukama za izmenu/dopunu propisa

Koordinacionoj komisiji dostavljene izjave o usaglašenosti svih nadležnih ministarstava

Donet zaključak Vlade kojim se definiše plan izmene neophodnih propisa

Izveštaj Koordinacione komisije sa preporukama izmena/dopuna propisa i merama za unapređenje koordinacije inspekcija
Izjave o usaglašenosti Zaključak Vlade kojim se definiše plan neophodne izmene propisa

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija Resorna ministarstva

Ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije

USAID BEP

ZOIN

3

Sprovođenje analize usaglašenosti Zakona o prekršajima i Zakona o inspekcijskom nadzoru i usvajanje plana za usaglašavanje propisa

2018

Sprovedena analiza i izvršeno usaglašavanje navedenih zakona u skladu sa preporukama;

"Službeni glasnik Republike Srbije"

/

Redovna sredstva

 

MDULS
Ministarstvo pravde

Ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije

USAID BEP

ZOIN

4

Unapređenje efikasnosti rada radnih grupa i stručnih tela u okviru Koordinacione komisije i sprovođenja njihovih zaključaka

Kontinuirano od 2017

1. Organizovani mesečni sastanci Odbora za koordinaciju na kojima se analizira unapređenje efikasnosti rada radnih grupa i stručnih tela u okviru Koordinacione komisije

2. Uspostavljen mehanizam praćenja izvršenja usvojenih zaključaka radnih grupa i stručnih tela u okviru Koordinacione komisije

Zaključci Odbora za koordinaciju

ZOIN

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija
MDULS
Upravna inspekcija

 

ZOIN

5

Evaluacija primene Zakona o inspekcijskom nadzoru

2017

Objavljena analiza primene ZOIN u prvoj godini potpune primene sa preporukama za unapređenje

Analiza primene ZOIN

ZOIN

Redovna sredstva

N/A

MDULS
Koordinaciona komisija

USAID
Donatori

 

 

Mera 1.2.:

 

Unapređenje kapaciteta inspekcija za planiranje, sprovođenje i izveštavanje o inspekcijskom nadzoru

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Postojanje kontrolnih listi za postupanje inspektora u 2013. godini - 30% inspekcija

Postojanje godišnjih planova inspekcija za 2013. godinu 66%

Postojanje kontrolnih listi za postupanje inspektora zaključno sa 2016. godini - 100% inspekcija

Procenat postojanja godišnjih planova inspekcija - 100% i njihovo ispunjenje minimum 80% zaključno sa 2016. godinom

 

 

 

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska- Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Formiranje tima za podršku Koordinacionoj komisiji

2017

Formiran operativni tim za podršku sprovođenju aktivnosti za koje je zadužena Koordinaciona komisija

Izveštaj sa sednice Vlade

Odluka Službenog glasnika

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija

MDULS

EBRD
USAID BEP
NALED

 

2

Sprovođenje uporedne i funkcionalne analize ljudskih i materijalnih kapaciteta inspekcija

Tri meseca od uspostavljanja jedinice za koordinaciju

Sačinjena uporedna analiza/izveštaj sa pregledom potreba za unapređenjem kapaciteta inspekcija

Vebsajt

Preporuka Koordinacione komisije

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija

Inspekcije

USAID
Fiskalni savet
Inspekcije
Donatori

 

3

Koordinacija sa donatorima u cilju prikupljanja sredstava za unapređenje inspekcija i inspekcijskog nadzora

2017

Prikupljena potrebna sredstva u skladu sa analizom iz aktivnosti broj 2 i drugim merama za unapređenje inspekcija i inspekcijskog nadzora

/

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija Ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije

Donatori
USAID BEP

 

4

Standardizacija procesa procene rizika pri planiranju i sprovođenju inspekcijskog nadzora u skladu sa smernicama

Kontinuirano od 2017.

Doneti planovi inspekcija na osnovu procene rizika

1. Smernice Koordinacione komisije;

2. Planovi inspekcija

e-Inspektor

MDULS (vebsajtovi)

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija Sva ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije

USAID BEP

ZOIN
Uredba o zajednički m elementima procene rizika u inspekcijskom nadzoru ("Službeni glasnik RS", broj 81/15)

5

Implementacija jedinstvenog informacionog sistema u oblasti inspekcijskog nadzora

2018

IT sistem implementiran u 4 pilot inspekcije u roku od 18 meseci od zaključenja ugovora

IT sistem implementiran u svim inspekcijama do kraja 2018.

IT sistem

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija Ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije

USAID - BEP

 

6

Sprovođenje stručnog usavršavanja inspektora za korišćenje IT sistema i u oblasti planiranja inspekcijskog nadzora

2017

1. Sprovedene obuke za najmanje tri pilot inspekcije (poreska, tržišna, radna)
2. Organizovana najmanje jedna studijska poseta nekoj od zemalja regiona koje su uspostavile efikasan elektronski sistem i procese u planiranju i koordinaciji inspekcijskog nadzora.

/

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija Inspekcije MDULS

Ponuđač koji bude izabran u postupku javne nabavke

ZOIN

7

Sprovođenje stručnog usavršavanja inspektora u oblasti inspekcijskog nadzora u odnosu na sektorske propise

Kontinuirano

Sprovedena najmanje jedna obuka godišnje po inspekciji, odnosno propisu

Godišnji izveštaji resornih ministarstava i inspekcija koji se podnose Koordinacionoj komisiji

/

Redovna sredstva

N/A

Inspekcije i resorna ministarstva

Donatori

Koordinaciona komisija

ZOIN

8

Sprovođenje stručnog usavršavanja inspektora radi unapređenja veština u obavljanju inspekcijskog nadzora i odnosa sa nadziranim subjektima

2017

Sprovedene obuke svih inspekcija za unapređenje veština inspektora u vršenju inspekcijskog nadzora (komunikacija, upravljanje konfliktnim situacijama)

Izveštaj o sprovedenim obukama

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija

Inspekcije

USAID BEP

ZOIN

9

Usklađivanje broja inspektora u skladu da utvrđenim potrebama

Kontinuirano od 2017. do kraja 2018. godine

Zaposlen potreban broj inspektora u skladu sa utvrđenim potrebama na osnovu analize kapaciteta inspekcija

Izveštaji o radu inspekcija

Pravilnici o sistematizaciji i organizaciji radnih mesta u organima državne uprave

Redovna sredstva

N/A

MDULS

Inspekcije

 

10

Obezbeđivanje nedostajuće opreme i sredstava za rad inspekcija

Šest meseci od izvršene analize (aktivnost 2 u meri)

Nabavljena oprema u skladu sa potrebama utvrđenim u analizi

Izveštaji o radu inspekcija

/

Redovna sredstva

N/A

Inspekcije

Koordinaciona komisija
Fiskalni savet

Program transformacije Poreske uprave,

11

Donošenje smernica Koordinacione komisije za primenu člana 44. ZOIN-a, o pokazateljima delotvornosti inspekcijskog nadzora

2017

Donošenje smernica Koordinacione komisije za primenu člana 44. ZOIN-a, o pokazateljima delotvornosti inspekcijskog nadzora

Smernice Koordinacione komisije

Zaključak kojim se usvajaju smernice

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija

MDULS

 

12

Utvrđivanje kriterijuma za vrednovanje učinka inspektora na osnovu smernica Koordinacione komisije

2018

Utvrđeni kriterijumi za vrednovanje učinka inspektora

Akti kojima se utvrđuju precizni kriterijumi za vrednovanje učinka inspektora

Akti kojima se utvrđuju precizni kriterijumi za vrednovanje učinka inspektora

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija
MDULS
Resorna ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije

 

 

 

Mera 1.3.:

 

Uspostavljanje mehanizama za obezbeđenje transparentnosti inspekcijskog nadzora i interakcije sa građanima i privredom

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Regulatorna transparentnost 3,6 Globalni indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma

Do kraja 2017. godine; regulatorna transparentnost - 3,8 Globalni indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Unapređenje portala sa dostupnim podacima i stavovima o inspekcijskom nadzoru

2017

Objavljeni i besplatno dostupni propisi, kontrolne liste, planovi nadzora i drugi dokumenti i podaci u vezi sa inspekcijskim nadzorom

Mogućnost ostavljanja stavova i komentara nadziranih subjekata u vezi sa inspekcijskim nadzorom (anketa)

Portal sa dostupnim podacima o inspekcijskom nadzoru na elektronskoj prezentaciji Koordinacione komisije i anketom i ažuriranim rezultatima ankete

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija Inspekcije MDULS

USAID - BEP

ZOIN

2

Uspostavljanje mehanizma za kontinuiran dijalog privrednika i inspekcija u vezi sa sadržajem kontrolnih lista inspekcija i primenom analize rizika

Kontinuirano od 2017.

Uspostavljanje mehanizma za kontinuirani dijalog

Održana najmanje jedna konsultacija godišnje po inspekciji

www.inspektor.rs

ZOIN

Sektorski propisi

/

/

Koordinaciona komisija
Inspekcije
Privreda komora Srbije (u daljem tekstu: PKS)

NALED

Poslovna i strukovna udruženja

Kontrolne liste

Sektorski propisi

3

Uspostavljanje efikasnog sistema za podnošenje prijava o slučajevima sive ekonomije i obaveštavanje o statusu prijave

2017

Uspostavljen sistem za podnošenje prijava o slučajevima sive ekonomije i obaveštavanje o statusu prijave
Informisanje javnosti i promovisanje uvedenog sistema
Pokrenuti aplikaciju u okviru e-inspektor koji omogućava obaveštavanje građana o statusu prijave

/

www.inspektor.rs

N/A

N/A

Koordinaciona komisija Inspekcije MDULS

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Program transformacije Poreske uprave

Strategija razvoja elektronske uprave

 

Mera 1.4.:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Unapređenje sistema procesuiranja krivičnih dela protiv privrede i prekršaja za pojavne oblike sive ekonomije

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Za krivično delo nedozvoljena trgovina u 2015. podneto je 666 novih krivičnih prijava, a 1094 prijave su bile u radu (ukupno 1760 prijava u obradi), 320 lica je optuženo, 272 lica osuđeno, od čega je izrečena 201 uslovna osuda, 59 novčanih kazni i 9 kazni zatvora

U 2018. povećana preciznost prilikom pripreme prijava i efikasnost prilikom postupanja po prijavama za krivično delo nedozvoljena trgovina što će se meriti povećanjem broja optuženih lica u odnosu na broj krivičnih prijava u radu za minimum 20%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Donošenje nove strategije finansijskih istraga za period od naredne dve do četiri godine sa pratećim akcionim planom, koji obuhvata i aktivnosti na sprovođenju Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala.

2017

1. Doneta strategija i akcioni plan za sprovođenje strategije i zakona, koji predviđa: imenovanje policijskih službenika, javnih tužilaca i sudija koji će biti deo posebnih organizacionih jedinica najmanje šest meseci pre stupanja zakona na snagu (kako bi se sprovele obuke);

Identifikovanje organa za koje se smatra svrsishodnim da imenuju službenike za vezu, a koji nemaju tu obavezu po zakonu (kako bi se sprovele obuke)

2. Formulisanje kurikuluma obuke za buduće pripadnike posebnih organizacionih jedinica u skladu sa zakonom, službenika za vezu, kao i drugih organa koji učestvuju u postupku suzbijanja krivičnih dela iz oblasti sive ekonomije

Akcioni plan

Akcioni plan za sprovođenje Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma i korupcije pre svega u domenu

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo pravde

Pravosudna akademija, Kriminalističko - policijska akademija
Donatori

Zakon o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma i korupcije ("Službeni glasnik RS", broj 94/16)

Strategija istraga finansijskog kriminala za period od 2015. do 2016. godine ("Službeni glasnik RS", broj 43/15)

2

Ujednačavanje prakse tužilaštava u postupanju po krivičnim delima sa elementima sive ekonomije

2017

Polugodišnja analiza postupanja po krivičnim prijavama koje se odnose na sivu ekonomiju sa posebnim osvrtom na primenu instituta odlaganja krivičnog gonjenja
Dostavljanje obavezujućih zaključaka ove analize svim tužilaštvima

Godišnji izveštaj Republičkog javnog tužilaštva

/

Redovna sredstva

N/A

Republičko javno tužilaštvo

Ministarstvo pravde, Organi identifikovani Zakonom o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma i korupcije

 

3

Uspostavljanje bolje koordinacije rada inspekcija i tužilaštava u suzbijanju krivičnih dela u oblasti sive ekonomije

2017

Zaključivanje memoranduma o saradnji između Koordinacione komisije, Republičkog javnog tužilaštva i Pravosudne akademije o sprovođenju zajedničkih obuka
Uključivanje predstavnika posebnih odeljenja viših tužilaštava za suzbijanje korupcije u rad radnih grupa Koordinacione komisije po pozivu inspektora i tužilaca.
Definisan način postupanja i prikupljanja dokaza od strane inspekcija za određene oblike izvršenja krivičnih dela iz oblasti sive ekonomije koji se najčešće javljaju u praksi, kroz uputstva Koordinacione komisije
Uspostavljen sistem obaveznog blagovremenog obaveštavanja podnosilaca krivičnih prijava o odbacivanju prijava, sa jasnim razlozima za odbacivanje krivične prijave

Izveštaj Koordinacione komisije

Smernice Koordinacione komisije o načinu prikupljanja dokaza

Memorandum o razumevanju

ZOIN

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciona komisija, MDULS, Republičko javno tužilaštvo
Inspekcije
Poreska policija
Pravosudna akademija
Kriminalističko-policijska akademija

 

ZOIN

Zakon o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju krivičnih dela organizovanog kriminala, korupcije i sprečavanje terorizma ("Službeni glasnik RS", broj 94/16)

4

Uspostavljanje elektronske platforme za evidenciju krivičnih i prekršajnih predmeta iz oblasti sive ekonomije radi lakšeg praćenja njihovog statusa i periodičnog analiziranja ishoda

2018

Platforma za elektronsku evidenciju krivičnih i prekršajnih predmeta iz oblasti sive ekonomije funkcionalna i onlajn dostupna

Izveštaj Ministarstva pravde

/

Redovna sredstva

/

Ministarstvo pravde
MDULS
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Republičko javno tužilaštvo

 

5

Krivičnim predmetima iz oblasti sive ekonomije dati prioritet u postupanju u godinama borbe protiv sive ekonomije

2017

Krivičnim predmetima iz oblasti sive ekonomije dat prioritet u postupanju u odnosu na druge predmete za krivična dela protiv privrede kroz Smernice Republičkog javnog tužilaštva.

Izveštaj o radu Republičkog javnog tužilaštva

Smernice Republičkog javnog tužilaštva

Redovna sredstva

/

Republičko javno tužilaštvo

Ministarstvo pravde

 

6

Specijalizacija određenih sudija u svakom prekršajnom sudu za procesuiranje prekršaja iz oblasti sive ekonomije

2018

Sprovedene obuke i obučeno minimum 50 sudija prekršajnih sudova, od kojih minimum po jedan prekršajni sudija u svakom prekršajnom sudu, za vođenje predmeta iz oblasti sive ekonomije

Pravilnici o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u sudovima

Izveštaji o radu sudova

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo pravde

Sudovi

 

 

7

Uspostavljanje koordinacije rada inspekcija i drugih državnih organa u čijoj nadležnosti je pokretanje prekršajnih postupaka u oblasti sive ekonomije sa prekršajnim sudovima

2017

Organizovanje kvartalnih sastanaka predstavnika prekršajnih sudova sa državnim organima i inspekcijama u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih prijava radi analiziranja postupanja i nedostataka u radu i koordinaciji

Usklađivanje postupanja prekršajnih sudova, državnih organa i inspekcija u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih prijava u skladu sa zaključcima sa sastanaka

Blagovremeno obaveštavanje podnosilaca prekršajnih prijava sa ishodom prekršajnog postupka

Izveštaji sudova

Izveštaji državnih organa u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih prijava

Obavezujući zaključci

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo pravde

Prekršajni sudovi

Inspekcije

Državni organi u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih postupaka

 

 

8

Proširenje primene prekršajnog naloga za prekršaje iz oblasti sive ekonomije i uspostavljanje kapaciteta inspekcija za izdavanje ovih naloga.

2017

Analizom utvrđena kaznena dela koja manje ugrožavaju javni interes

Analiza prekršaja

Izveštaj Koordinacione komisije

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstva koja imaju inspekcijske organe

Ministarstvo pravde, Prekršajni sudovi

 

2017

Izmenjeni sektorski propisi kojima se utvrđuju fiksne mandatne kazne za prekršaje koji predstavljaju manji stepen ugrožavanja javnog interesa

Prvi kvartal 2018

Sprovedeno stručno usavršavanje za primenu izmenjenih propisa za najmanje 30 inspektora u najmanje pet inspekcija

 

Mera 1.5.:

 

Unapređenje koordinacije rada carine, inspekcija i policije

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Procenat rešenih predmeta u kalendarskoj godini u 2013. godini: 47%

Procenat rešenih predmeta u kalendarskoj godini u 2017. godine: 55%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Uspostavljanje kontinuirane saradnje Koordinacionog tela za integrisano upravljanje granicom i Koordinacione komisije

2017

Redovna razmena informacija između dva tela i njihovih radnih tela
Izveštaji na kvartalnom nivou
Međusobno uključivanje u rad radnih grupa po pozivu

Izveštaji ili informacije o radu Koordinacione komisije

 

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciono telo za integrisano upravljanje granicom

Koordinaciona komisija

Ministarstvo finansija (u daljem tekstu: MF)
Ministarstvo unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: MUP)
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija (u daljem tekstu: MTTT)
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (u daljem tekstu: MPŠV)

Zakon o zaštiti državne granice ("Službeni glasnik RS", broj 97/08),
Strategija integrisanog upravljanja granicom u Republici Srbiji 2017-2020 ("Službeni glasnik RS", broj 9/17)

2

Unapređenje koordinacije rada Uprave carina i inspekcijskih organa kroz razmenu podataka i usklađivanje procedura za nadzor nad tokovima sive ekonomije

2017

1. Formiran stručni tim
2. Na osnovu funkcionalne analize utvrđeni zajednički parametri za analizu rizika za inspekcije i Upravu carina i utvrđene procedure za međusobno obaveštavanje i koordinaciju rada

Funkcionalna analiza

Izveštaj o radu stručnog tima

 

Redovna sredstva

N/A

MF - Uprava carina

Inspekcije

Koordinaciona komisija

ZOIN

Carinski zakon ("Službeni glasnik RS", br. 18/10, 111/12, 29/15 i 108/16)

3

Utvrđivanje plana aktivnosti za uspostavljanje jedinstvenog elektronskog sistema za carinjenje i nadzor nad robom koja se uvozi u zemlju, uključujući njenu destinaciju u unutrašnjem prometu

2017

1. Formirana stručna grupa za izradu elektronskog sistema

2. Sačinjen plan aktivnosti sa rokovima za sprovođenje i potrebnim resursima

3. Koordinacija sa donatorima radi definisanja izvora finansiranja

Izveštaj o radu stručne grupe

/

Redovna sredstva

N/A

Uprava carina

MUP
MF
MPŠV,
MTTT,
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (u daljem tekstu: MGSI)
Donatori

Nacionalni program za suzbijanje sive ekonomije

Strategija integrisanog upravljanja granicom u Republici Srbiji 2017-2020 ("Službeni glasnik RS", broj 9/17)

4

Ujednačavanje prakse vrednovanja i daljeg praćenja carinjene robe

2017

Upoređivanja stvarne i deklarisane količine cene robe, provere nabavne cene, evidentiranje adrese na kojoj se nalazi skladište dobavljača, ustanovljen način kontrole materijalnog razduženja robe

Izveštaj o radu Uprave carina

/

Redovna sredstva

N/A

MF - Uprava carina

 

Carinski zakon

Uredba o carinski dozvoljenom postupanju sa robom

5

Uspostavljanje ujednačene prakse kontrole isprava o nabavci robe koja se prodaje na otvorenim tržnim centrima (pijace i sl.) u postupku izdavanja prodajnih mesta (tezgi), kao i kod prodaje prethodno kupljenih polovnih odevnih predmeta (tzv. "second hand")

2017

Sačinjena obavezujuća uputstva i uspostavljena ujednačena praksa kontrole isprava o nabavci robe koja se prodaje na otvorenim tržnim centrima

Izveštaj o radu Uprave carina

Izveštaj o radu tržišne inspekcije

Izveštaj o radu komunalne inspekcije

/

Redovna sredstva

N/A

Poreska uprava (u daljem tekstu: PU),
Komunalne inspekcije, Uprava carina, Tržišna inspekcija

Javna komunalna preduzeća

 

6

Uspostavljanje mehanizma za koordinaciju aktivnosti i nadzor nad robom koja se uvozi u cilju suzbijanja sive ekonomije

2017

Izmenjeni propisi kojima se preciznije definiše postupanje sa robom pod carinskim nadzorom (npr. evidentiranje lica koje je preuzelo robu u postupku carinjenja)

Izveštaj o radu Uprave carina

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Carinski zakon
Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji

Redovna sredstva

N/A

MF - Uprava carina

Inspekcije

Poreska policija

MUP

 

7

Izrada planskog dokumenta za zajednično delovanje nadležnih tela za kritične oblasti/delatnosti/pojavne oblike sive ekonomije

2017

Usvojeni hodogrami zajedničkog delovanja inspekcija, carine, policije i tužilaštava za naredni period na suzbijanju nedozvoljene trgovine kafe i proizvoda od kafe, alkoholnih pića, voća, povrća, mesa, mlinarsko-pekarskih i tekstilnih proizvoda

Akcioni plan zajedničkog delovanja inspekcija, carine, policije i tužilaštava

Akcioni plan zajedničkog delovanja inspekcija, carine, policije i tužilaštava

Redovna sredstva

N/A

MF

Ministarstvo pravde
MUP
Republičko javno tužilaštvo Inspekcije

 

8

Bolja kontrola i prevencija osnivanja tzv "peračkih" i "fantom" preduzeća

2017

Proširen krug korisnika - obveznika dostavljanja i upisa podataka u Centralnu evidenciju privremenih ograničenja prava lica (sudovi, prekršajni sudovi, Poreska uprava, inspekcije) privrednog subjekta kojem je privremeno oduzet PIB, radi privremenog onemogućavanja osnivanja novih privrednih subjekata, do okončanja postupka

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o centralnoj evidenciji privremenih ograničenja prava lica,
Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede, Agencija za privredne registre (u daljem tekstu: APR)

MF

Sudovi
Prekršajni sudovi
Inspekcije

 

9

Omogućavanje automatizovane elektronske evidencije o izmirivanju obaveza koje su prihod budžeta, kao i svih oblika elektronskog plaćanja svim javnim organima, organizacijama i institucijama, bez obaveze dostavljanja potvrde o izvršenoj uplati od strane uplatioca

2017

1. Uspostavljen pilot sistem protoka podataka između Uprave carina, Uprave za trezor, Poreske uprave, Uprave prihoda i MUP-a o izmirenim obavezama koje se plaćaju za registraciju vozila
2. Uspostavljen sistem evidencije svih pojedinačnih plaćanja, koja se vrše preko Uprave za trezor, na način da omogući organu koji koristi sredstva od uplate da evidentira uplatioca, iznos i svrhu uplate

 

 

 

 

MF
Uprava za trezor

MUP
PU
Uprava carina, Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu

Strategija razvoja elektronske uprave

 

Mera 1.6.:

 

Uspostavljenje ujednačene politike sankcionisanja sive ekonomije

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Procenat rešenih predmeta u 2013. godini: 47%

Procenat rešenih predmeta u 2017. godini: 55%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Sprovedena analiza kaznenih mera u sektorskim propisima i izrečenih kazni

2017

Pripremljen izveštaj o pregledu trenutnog stanja sa predlozima za izmene propisa u oblasti kaznenih mera

Izveštaj o pregledu trenutnog stanja sa predlozima za izmene propisa u oblasti kaznenih mera

/

Redovna sredstva

N/A

Resorna ministarstva

Ministarstvo pravde
Donatori

 

2

Usklađivanje sektorskih propisa u skladu sa izvršenom analizom srazmernosti i celishodnosti izrečenih kazni

2017

Usvojen Zaključak Vlade kojim se nalaže priprema i predlaganje izmene propisa i primena preporuke za reviziju praksi

Zaključak Vlade

 

Redovna sredstva

N/A

Resorna ministarstva

Ministarstvo pravde

 

 

Mera 1.7.:

 

Unapređenje sistema evidencije o zaradama i doprinosima zaposlenih

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Broj utvrđenih neprijavljenih radnika u 2016. U 53.069 izvršenih inspekcijskih nadzora, utvrđeno 19.472 lica na faktičkom radu.

Smanjen broj utvrđenih neprijavljenih radnika za 20% do kraja 2017. godine

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Revizija sistema prijave i evidentiranja zaposlenih

2017

1. Izmena propisa kojom se propisuje da se prijava radnika vrši najkasnije na dan stupanja na rad novozaposlenog lica

2. Izmena propisa kojim se ustanovljava obaveza vođenja službene evidencije o zaključenim ugovorima o radu kod nadležnog državnog organa

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju,
Zakon o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja,
Zakon o zdravstvenom osiguranju

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja
(u daljem tekstu: MRZBS)
MF

Centralni registar obaveznog socijalnog osiguranja (u daljem tekstu: CROSO)
Ministarstvo zdravlja
Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje (u daljem tekstu: PIO)

 

2

Omogućiti razmenu podataka između kreditnog biroa i PU radi određivanja limita kreditne zaduženosti na osnovu prijavljenih prihoda

2017

Utvrđen regulatorni okvir za razmenu podataka o zaradama, porezima i doprinosima između kreditnog biroa, PU, CROSO, PIO i Republičkog fonda za zdravstveno osiguranje (u daljem tekstu: RFZO)
Implementirano tehničko rešenje za razmenu podataka

"Službeni glasnik Republike Srbije"

/

Redovna sredstva

N/A

MF
MRZBS
Ministarstvo zdravlja (u daljem tekstu: MZ)

CROSO
RFZO
PIO
PU
Poslovne banke, Udruženje banaka Srbije
Narodna banka Srbije (u daljem tekstu: NBS)

 

3

Uspostavljanje mehanizma za efikasniju prijavu sezonskih radnika

2017

1. Propisati elektronski sistem za pojednostavljeno prijavljivanje radnika angažovanih na sezonskim poslovima
2. Propisati da sezonski radnici ne gube prava po osnovu nezaposlenosti kod NSZ niti pravo na socijalnu pomoć u skladu sa propisima o socijalnoj zaštiti

"Službeni glasnik Republike Srbije"

/

Redovna sredstva

N/A

MRZBS
MF
MZ

CROSO
RFZO
PIO
Nacionalna služba za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ)

 

4

Planski suzbiti sivu ekonomiju koja se manifestuje kroz rad na crno radno sposobnih lica koja su korisnici prava na novčanu pomoć

2017

NSZ sprovodi programe usavršavanja ovih lica radi efikasnijeg uključivanja u proces rada

/

/

Redovna sredstva

N/A

MRZBS

 

 

 

Mera 1.8.:

 

Unapređenje nadzora nad delatnostima za čije je obavljanje potrebna licenca

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Početna vrednost će biti utvrđena u 2017. Analizom stanja

Smanjen broj lica za koje se utvrdi da obavljaju delatnost bez licence ili koja ne ispunjavaju uslove za dalje poslovanje sa licencom za 10%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Analiza stanja u oblasti, identifikovanje svih izdavalaca licenci i broja nosilaca licenci

2017

Izveštaj o sprovedenoj analizi stanja sa popisom izdavalaca i nosilaca licenci

Izveštaj o sprovedenoj analizi

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede

Svi izdavaoci licenci

MF
Uprava za duvan,
PKS
Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (u daljem tekstu: NALED)

 

2

Uspostaviti javno dostupnu bazu podataka koja sadrži izdavaoce, nosioce licenci, postupke za izdavanje licenci/odobrenja/saglasnosti od strane izdavaoca

2018

Uspostavljena javno dostupna baza podataka o izdavaocima i nosiocima licenci, kao i postupcima i saglasnostima

Sajt Ministarstva privrede

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede

Svi izdavaoci licenci

PKS
NALED
Republički sekretarijat za javne politike (u daljem tekstu: RSJP)

 

3

Uspostavljanje mehanizama za podizanje odgovornosti izdavalaca licenci i ažurnog praćenja ispunjenosti uslova za posedovanje licenci

2017

Propisana obaveza dostavljanja potvrde saobraznosti

Redovna kontrola ispunjenosti uslova u skladu sa metodologijom procene rizika

"Službeni glasnik Republike Srbije"

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede

Svi izdavaoci licenci

RSJP
PKS

 

Poseban cilj 1:

Efikasniji nadzor nad tokovima sive ekonomije

Podcilj 1.2:

Jačanje Poreske uprave i aktivnosti u borbi za suzbijanje sive ekonomije

Mera 1.1.:

 

Unapređenje nadzora Poreske uprave nad tokovima sive ekonomije

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Procenat utvrđenih nepravilnosti u odnosu na broj izvršenih kontrola: 28,59%

Procenat utvrđenih nepravilnosti u odnosu na broj izvršenih kontrola: 2017:30%

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Operativne aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije u prometu duvana i duvanskih prerađevina

Kontinuirano

2016. godine:
- Vrednost oduzete robe: 535 miliona dinara;
Količina oduzete robe: 12,1 tona rezanog duvana, 53,6 tona duvana u listu; 4.572.762 paklice cigareta;
- Broj podnetih KP: 415

Izveštaj Sektora poreske policije
Izveštaj Koordinacione komisije o sprovođenju Hodograma za duvan iz mere 1.5, aktivnost 8

/

 

 

PU
Sektor poreske policije

MUP
Radna grupa za borbu protiv krijumčarenja duvana

 

2

Suzbijanje sive ekonomije u prometu alkoholnih pića, kafe, derivata nafte i svih ostalih dobara u akcijama koje sprovodi Poreska policija

Kontinuirano

2016. godina:
- Vrednost oduzete robe: 47,6 miliona dinara;
Količina oduzete robe: 2.817 litara alkoholnog pića, 615.104 litra nafte i naft. derivata; 2,6 tona kafe;
- Broj podnetih KP: 193

Izveštaj Sektora poreske policije
Izveštaj Koordinacione komisije o sprovođenju Hodograma iz mere 1.5, aktivnost 8

Strategija Poreske policije

 

 

PU
Sektor poreske policije

Inspekcije
MUP
Tužilaštvo

Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji ("Službeni glasnik RS", br. 80/02...108/16), Zakon o krivičnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 72/11...55/14)

3

Suzbijanje sive ekonomije u prometu drugih dobara i usluga (građevinarstvo, sekundarne sirovine, roba široke potrošnje i dr, zdravstvene usluge u privatnom sektoru, ugostiteljske usluge, usluge obezbeđenja, čišćenja i održavanja objekata i druge usluge) u kojima se izbegava plaćanje poreza ili ostvaruje neosnovani poreski kredit i povraćaj poreza

Kontinuirano

2016. godine broj podnetih KP: 459, iznos utajenog poreza:4.235,9 miliona dinara
Projekcija za 2017. godinu: smanjenje baznih pokazatelja za 2%;
Projekcija za 2018. god: smanjenje baznih pokazatelja za 4%;

Izveštaj Sektora poreske policije, izveštaj/nalozi Sektora za kontrolu

Strategija Poreske policije, godišnji Plan poštovanja propisa

 

 

PU
Sektor poreske policije Sektor za kontrolu Odeljenje za strateške rizike

MZ
MUP
MRZBS

 

4

Rano otkrivanje preduzeća koja su osnovana sa prevarnim namerama, tzv. "perači" i "fantomi"

Kontinuirano

2016. godine broj identifikovanih: 151;
Projekcija za 2017. godinu: smanjenje baznih pokazatelja za 5%;
Projekcija za 2018. godinu: smanjenje baznih pokazatelja za 10%;

Izveštaj Sektora poreske policije, Izveštaj/pokazatelji Sektora za kontrolu

Uputstvo o postupanju PU u postupku kontrole radi otkrivanja i sprečavanja rada preduzeća koja u znatnom obimu izbegavaju plaćanje poreza

 

 

PU
Sektor poreske policije Sektor za kontrolu

 

 

5

Jačanje kapaciteta Poreske policije

2017-2018

U 2016. godini 124 inspektora su vršila operativne provere na otkrivanju poreskih krivičnih dela i njihovih izvršilaca, 21 inspektor otišao u starosnu penziju, tako da u 2017. godini, na ovim poslovima je angažovano 103 inspektora
CV u 2017: 118
CV u 2018: 162

Izveštaj o prijemu u radni odnos inspektora putem već raspisanog javnog konkursa i prijema na određeno radno vreme

 

 

 

PU

MF
Fiskalni savet
Donatori

 

6

Sprovođenje stručnog usavršavanja u cilju uspešnijeg otkrivanja poreskih krivičnih dela i suzbijanja sive ekonomije za poresku policiju

Kontinuirano

U 2016. godini organizovana je prva specijalistička obuka za 64 inspektora na temu "Metode istrage" kao osnovni nivo obuke;
U 2017. godini ovaj vid obuke bi trebalo organizovati za ostale inspektore, posebno za novoprimljene kao i obuku iz primene poreskih propisa;
U 2018. godini je potrebno organizovati napredni nivo ove obuke za 64

Izveštaj o sprovedenim obukama inspektora Poreske policije

Potpisani sporazumi o saradnji

 

 

PU

GIZ, Kriminalističko policijska akademija, Finansijska policija Italije, Pravosudna akademija, IOTA, FISKALIS, OECD i HMRC

 

7

Kontrole povraćaja PDV i poreskog kredita po Godišnjem planu kontrola za 2017. godinu, koje su izabrane primenom kriterijuma analize rizika

2017

U 2016. godini opredeljeno 1.384 kontrola, a izvršeno 1.385 (100,07%). Prosečan% nepravilnosti je 14,95%

Izveštaj o radu na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou

Godišnji plan poreske terenske kontrole za 2017. godinu

 

 

PU

 

 

8

Ostale kontrole po Godišnjem planu kontrola za 2017. godinu, koje su izabrane primenom kriterijuma analize rizika

2017

U 2016. godini godišnjim planom predviđeno 5.141 kontrola, realizovano 2.292 kontrole (% realizacije 44,58).% nepravilnosti u kontrolama biranim analizom rizika je u proseku 34,53, a za kontrole povraćaja PDV - 14,95%.

Izveštaj o radu na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou

Godišnji plan poreske terenske kontrole za 2017. godinu

 

 

PU

 

Zakon o inspekcijskom nadzoru ("Službeni glasnik RS", broj 36/15)

9

Kontrola evidentiranja prometa preko fiskalnih kasa

2017

Smanjenje procenta nepravilnosti u poštovanju propisa u 2017. godini na 25% u odnosu na 2016. godinu (39,37%)

Merenje stope poštovanja propisa kroz izveštaje (nedeljni, mesečni, kvartalni i godišnji)

Godišnji plan kontrola

Metodološko uputstvo za kontrolu fiskalnih kasa

 

 

PU

 

Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji ("Službeni glasnik RS", br. 80/02...108/16)
Zakon o fiskalnim kasama ("Službeni glasnik RS", br. 135/04 i 93/12)
Zakon o inspekcijskom nadzoru

10

Kontrola lica koja obavljaju neregistrovanu delatnost

2017

Povećanje broja kontrola (za 10%) po prijavama građana i u saradnji sa drugim inspekcijskim organima

Izveštaji o radu na dnevnom, nedeljnom i mesečnom nivou

- ZPPPA
- ZOIN
- Metodološko uputstvo za kontrolu lica koja obavljaju neregistrovanu delatnost

 

 

PU

Drugi inspekcijski organi

 

Poseban cilj 2:

Unapređenje funkcionisanja fiskalnog sistema

Mera 2.1.:

 

Stimulisanje poštovanja
propisa i podsticaji
prevođenju sive ekonomije u legalne tokove

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Učešće neformalno zaposlenih u ukupnoj zaposlenosti u 4. kv 2014. godine: 21,2% (izvor: RZS, Anketa o radnoj snazi)

Učešće neformalno zaposlenih u ukupnoj zaposlenosti do kraja 2017. godine - 15%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Izrada Plana fiskalnih mera za stimulisanje zapošljavanja i preduzetništva i uvođenje progresivnog oporezivanja zarada

Treći kvartal 2017.

Izrađena analiza efekata za budžet i privredu:
1) sprovođenja mera u cilju stimulisanja zapošljavanja i preduzetništva, posebno za početnike u poslovanju, preduzetnike i male privredne subjekte, sa preporukama za izmenu propisa
2) uvođenja progresivnog oporezivanja zarada kroz smanjenje opterećenja najnižih zarada

Plan izmene propisa i sprovođenja fiskalnih mera za stimulisanje zapošljavanja i preduzetništva i uvođenja progresivnog oporezivanja zarada u skladu sa rezultatima analize

/

Redovna sredstva

N/A

Koordinaciono telo Vlade za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije (u daljem tekstu: Koordinaciono telo) i MF

MRZBS Ministarstvo privrede Fiskalni savet NALED

 

2

Uvođenje fiskalnih olakšica tokom prve godine poslovanja privrednim društvima i preduzetnicima

2017

Izmenjeni propisi kojima se uvode fiskalne olakšice u skladu sa preporukama analize efekata i planom sprovođenja

"Službeni glasnik Republike Srbije"

 

Redovna sredstva

N/A

MF

Koordinaciono telo
NALED

 

3

Uvođenje olakšica tokom prve godine poslovanja privrednim društvima i preduzetnicima pri utvrđivanju visine neporeskih nameta

2017

Izmene propisa kojima se predviđa niži iznos naknada i taksi za privredna društva i preduzetnike u prvoj godini poslovanja

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o republičkim administrativnim taksama ("Službeni glasnik RS", br. 43/03...61/17)
Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara

Redovna sredstva

N/A

MF

Koordinaciono telo
NALED

 

4

Oslobođenje od plaćanja poreza i doprinosa za preduzetnike koji iz statusa nezaposlenog počinju sa obavljanjem delatnosti i za lica bez radnog staža u prvih godinu dana nakon maturiranja/diplomiranja

2017

Izmene propisa kojima lica bez radnog staža u prvih godinu dana nakon maturiranja/diplomiranja, kao i preduzetnik koji je bio na evidenciji nezaposlenih, u prvih godinu dana od registracije nema obavezu plaćanja poreza na prihod od samostalne delatnosti, na zaradu i doprinose za obavezno socijalno osiguranje za sebe i svoje nove zaposlene koji ispunjavaju prethodno navedene uslove

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o porezu na dohodak građana ("Službeni glasnik RS", br. 24/01...7/17), Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 34/03...142/14), Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje ("Službeni glasnik RS", br. 84/04...7/17)

Redovna sredstva

N/A

MF
MRZBS

Koordinaciono telo
NALED
NSZ

 

5

Podsticanje prijavljivanja rada sa nepunim radnim vremenom i drugih oblika radnog angažovanja koji nije registrovan

2017

1. Izrađena analiza stanja sa preporukama za unapređenje, koje se odnose na smanjenje iznosa najniže mesečne osnovice doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za rad sa nepunim radnim vremenom sa mehanizmima za kontrolu poštovanja maksimalnog broja radnih sati i sprečavanje zloupotreba;
2. Sačinjen predlog izmene Zakona o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje i Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u skladu sa preporukama analize

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje,
Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS", br. 84/04...7/17)

Redovna sredstva

N/A

MF
MRZBS
PIO

Koordinaciono telo
NALED
NSZ
Svetska banka

 

 

Mera 2.2.:

 

Unapređenje pravičnosti u fiskalnoj politici i podsticanje dobrovoljnog poštovanja propisa

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Za 2014. je utvrđeno procentualno učešće ukupne dobrovoljne naplate poreza u ukupnom poreskom prihodu procenjene u budžetu Republike Srbije 85%

Procentualno učešće ukupne dobrovoljne naplate poreza u ukupnim poreskim prihodima procenjenim u budžetu Republike Srbije za 2017. godine - 87%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Omogućavanje finansijske inkluzije malim privrednim subjektima i početnicima u poslovanju

prvi kvartal 2018.

Usvojen Nacrt zakona o mikrofinansiranju

Sajt Vlade RS

 

Redovna sredstva

 

NBS

MF, PKS i druge poslovne asocijacije
Udruženje banaka Srbije

 

2

Preciznije utvrđivanje bližih uslova, kriterijuma i elemenata za paušalno oporezivanje obveznika poreza na prihode od samostalnih delatnosti i ujednačenje postupanja poreskih organa prilikom određivanja ove osnovice

Treći kvartal 2017.

Usvojene izmene i dopune Uredbe o bližim uslovima, kriterijumima i elementima za paušalno oporezivanje obveznika poreza na prihode od samostalnih delatnosti tako da se:
1) član 3. harmonizuje sa Uredbom o klasifikaciji delatnosti;
2) odrede delatnosti koje su u ekspanziji kao IKT i sl;
3) metodologija za utvrđivanje osnovice za obračun poreza precizira kako bi se postigla ujednačenost u postupanju poreskih organa i pravičnije određivanje osnovice za paušalno oporezivanje (posebno čl. 4. i 6.)
4) uvede obaveza nadležnog organa da privrednom subjektu koji se za ovaj porez opredeli u roku od 15 dana po osnivanju izda rešenje o visini paušalnog poreza

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Uredba izmenama i dopunama Uredbe o bližim uslovima, kriterijumima i elementima za paušalno oporezivanje obveznika poreza na prihode od samostalnih delatnosti

Redovna sredstva

N/A

MF

RSJP

 

3

Skraćenje rokova za administrativne postupke kod naplate javnih prihoda i automatizacija na osnovu rezultata analize rizika

2017

Ustanoviti automatski povrat više plaćenog PDV-a za privredne subjekte sa najmanjim stepenom rizika i pojednostavljenje procedure za ostale kategorije poreskih obveznika u kraćim rokovima, na osnovu analize rizika i planova kontrole

Akti MF
Interna uputstva PU

Zakon o porezu na dodatu vrednost

Redovna sredstva

N/A

MF
PU

NALED

 

4

Uvođenje mehanizama za neposrednu elektronsku komunikaciju poreskih obveznika sa organima državne uprave

2017

1. Definisane procedure za oblike i načine elektronske komunikacije sa organima državne uprave
2. uvođenje elektronskog podnošenja zahteva i izdavanje potvrde o stanju poreskih kartica obveznika
3. mesečne konsultacije poreskog savetnika sa početnicima u poslovanju

Interni akti PU i Uprave carina

Interni akti PU i Uprave carina

Redovna sredstva

N/A

PU
Uprava carina

MF
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu
NALED
GIZ
USAID BEP

Strategija razvoja elektronske uprave, Program transformacije
PU

5

Podsticanje projekata grupnog uvođenja integrisanih sistema upravljanja i unapređenja kvaliteta i konkurentnosti u lancima snabdevanja privrednih subjekata u cilju ograničavanja poslovanja sa subjektima iz sive zone

2017

Uspostavljena najmanje dva sistema lanca logistike, dobavljača i partnera u kojima je osnov za uključivanje legalno poslovanje sa internom kontrolom na osnovu standarda upravljanja kvalitetom, zaštitom životne sredine i zaštitom zdravlja i bezbednosti na radu

Akt Vlade

Program Ministarstva privrede

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede

MF
PKS
Savez za fer konkurenciju Klasteri i druga privredna udruženja

 

6

Unapređenje određivanja i provere uslova i kriterijuma u postupcima javne nabavke koji omogućavaju fer konkurenciju na tržištu i podstiču savesno poslovanje privrednih subjekata

2017

1. Sprovesti automatsku razmenu podataka između nadležnih organa tako da se redovno briše upis u Registar ponuđača privrednih subjekata koji su prestali da ispunjavaju uslove iz ZJN za upis u registar ponuđača
2. Sačinjena analiza sprovođenja i nadzora nad primenom Zakona o javnim nabavkama sa preporukama za unapređenje kontrole postupaka javnih nabavki

1. Sajt APR
2. Sajt Uprave za javne nabavke

Zakon o javnim nabavkama

Redovna sredstva

N/A

1. MF
APR
PU
CROSO
MUP
2. Uprava za javne nabavke

Donatori

Strategija razvoja javnih nabavki za period 2014-2018. godine

 

Mera 2.3.:

Unapređenje sistema fiskalizacije

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Broj delatnosti iz oblasti, grana i grupa klasifikacije izuzet od obaveze evidentiranja prometa preko fiskalne kase u skladu sa odredbama Uredbe o određivanju delatnosti kod čijeg obavljanja ne postoji obaveza evidentiranja prometa preko fiskalne kase ("Službeni glasnik RS", br. 61/10, 101/10, 94/11, 83/12, 59/13 i 100/14) - 2015. godina

Smanjen broj delatnosti izuzetih od obaveze evidentiranja prometa preko fiskalne kase, a u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje klasifikacija delatnosti do kraja 2017. godine

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Sprovođenje analize efekata proširenja obuhvata fiskalizacije i mera za podsticanje elektronskog plaćanja (bezgotovinskog plaćanja)

Treći kvartal 2017.

Urađena analiza efekata:
1) Proširenja obuhvata fiskalizacije po grupama delatnosti
2) Obaveznosti posedovanja terminala za bezgotovinsko plaćanje po delatnostima (trgovina i pružanje usluga i dr.);
3) Subvencionisanja nabavke prvih terminala za bezgotovinsko plaćanje preduzetnicima i mikro privrednim subjektima;

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Izmena Zakona o fiskalizaciji i podzakonskih akata

Redovna sredstva

N/A

MF
NALED

PU
Donatori
Fiskalni savet
NBS

 

2

Unapređenje sistema fiskalizacije, koji omogućava uštede troškova za privredu u odnosu na postojeći sistem (ukidanje kontrolnih traka i servisiranja kasa) i razmenu informacija o izvršenom pojedinačnom prometu u optimalnom vremenu sa sintezom podataka za analizu rizika u vršenju inspekcijskog nadzora

2017

1. Pripremljen nacrt zakona i podzakonska akta kojim se uspostavlja unapređen sistem fiskalizacije i proširuje sukcesivno obuhvat fiskalizacije
2. Donet akcioni plan za sprovođenje propisa
3. Podnet izveštaj PU o prikupljanju podataka za analizu rizika u vršenju inspekcijskog nadzora

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o fiskalizaciji i prateća podzakonska akta
Akcioni plan za sprovođenje donetih propisa

Redovna sredstva

N/A

MF
PU

NALED

 

3

Sprovođenje proširenja obuhvata fiskalizacije i podsticanje elektronskog plaćanja u skladu sa preporukama iz analize iz tačke 1. ove mere i izmenjenim zakonom o fiskalizaciji

2018

Proširenje obuhvata fiskalizacije i mere podsticanja bezgotovinskog plaćanja sprovedene u skladu sa preporukama analize i planom sprovođenja.

"Službeni glasnik Republike Srbije"

 

Redovna sredstva

N/A

MF
PU

NBS

 

4

Smanjenje maksimalnog iznosa za plaćanje gotovinom za fizička i pravna lica kod transakcija u poslovanju

2017

Izmenjeni propisi tako da se definišu maksimalni iznosi za plaćanje u gotovini za transakcije između privrednih subjekata, odnosno za transakcije građana sa privrednim subjektima

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o sprečavanju pranja novca i finansiranja terorizma, Zakon o obavljanju plaćanja pravnih lica, preduzetnika i fizičkih lica koja ne obavljaju delatnost

Redovna sredstva

 

MF

Fiskalni savet
Uprava za sprečavanje pranja novca
NBS

 

5

Jasno definisanje zahteva za potvrđivanje deviznih priliva u poslovanju

2017

Preciziran i pojednostavljen postupak dostavljanja podataka banci u slučaju deviznih priliva tako što će poslovne banke generisati podatke o deviznom prilivu iz inostranstva i o tome na mesečnom nivou obaveštavati NBS, bez opterećenja klijenata

Odluka o obavljanju platnog prometa sa inostranstvom i Uputstvo za sprovođenje odluke o uslovima i načinu obavljanja platnog prometa sa inostranstvom

 

 

 

MF
NBS

 

 

6

Unapređenje obaveštavanja potrošača na prodajnom mestu o vrsti računa koju je prodavac/pružalac usluge dužan da izda prilikom prometa

2017

1. Izmenjen Pravilnik o obliku i sadržini obaveštenja iz člana 18. stav 3. Zakona o fiskalnim kasama sa propisanim novim slikovitim obaveštenjem (upadljiva nalepnica)

2. Usvojen predlog izmene Zakona o potrošačima koji propisuje obavezu nefiskalizovanih obveznika da istaknu obaveštenje o svojoj obavezi izdavanja nefiskalnog računa sa pravilnikom o izgledu i sadržini obaveštenja

 

 

Redovna sredstva

N/A

MF
MTTT

PU

 

Poseban cilj 3:

Smanjenje administrativnog opterećenja za privredu i građane

Mera 3.1.:
Uspostavljanje javnog registra neporeskih nameta

 

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Nepostojanje Javnog registra neporeskih nameta; regulatorna transparentnost 3,6 Globalni indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma

Uspostavljanje javnog registra neporeskih nameta sa unetim svim nametima do kraja 2017. godine; regulatorna transparentnost - 3,8 Globalni indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Sprovođenje analize neporeskih nameta i njihova klasifikacija

2017

Definisan spisak svih taksi i naknada i drugih nameta, po utvrđenim oblastima

Izveštaj o radu Koordinacionog tela

/

Redovna sredstva

N/A

MF

RSJP
NALED

 

2

Smanjenje broja parafiskalnih nameta

2017

Donet akt Vlade kojim se nalaže ukidanje parafiskalnih nameta za koje je analizom utvrđeno neopravdano postojanje

"Službeni glasnik Republike Srbije"

/

Redovna sredstva

N/A

MF

Sva resorna ministarstva koja propisuju naknade u svojim oblastima
NALED

 

3

Uspostavljanje efikasnijeg sistema naplate i sistema raspodele neporeskih prihoda

2017

Izrađena analiza i metodologije obračuna i raspodele neporeskih prihoda

/

/

Redovna sredstva

N/A

MF

NALED

 

4

Utvrđivanje javno dostupne baze tj. evidencije svih neporeskih nameta

2017

Donet propis kojima je registar neporeskih nameta definisan kao javni

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o jedinstvenom registru neporeskih nameta

Redovna sredstva

N/A

MF

RSJP
NALED

 

5

Uspostavljanje besplatno dostupnog online portala sa pregledom taksi, naknada i drugih neporeskih nameta

2017

Besplatno dostupan online portal sa pregledom taksi, naknada i drugih nameta

Internet portal javnog registra neporeskih nameta

/

Redovna sredstva

N/A

Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu

MF
RSJP
NALED

 

 

Mera 3.2.:
Uspostavljanje jedinstvenog pravnog osnova za propisivanje naknada za korišćenje javnih dobara i administrativnih taksi

 

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Ne postoji jedinstveni pravni okvir za propisivanje naknada za korišćenje javnih dobara odnosno za propisivanje svih administrativnih taksi

Uspostavljen jedinstveni pravni okvir za propisivanje naknada za korišćenje javnih dobara odnosno za propisivanje administrativnih taksi

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Regulatorno uređenje naknada i taksi koje onemogućava uvođenje novih nameta van propisanog okvira, višestruku naplatu različitih nameta za istu uslugu ili javno dobro, kao i određivanje visine plaćanja nesrazmerno vrednosti, odnosno trošku

2017

Doneti Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara i Zakon o administrativnim taksama, kojim se propisuje kontrolni mehanizam i metodologija za propisivanje naknada, odnosno taksi

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara, Zakon o administrativnim taksama

Redovna sredstva

N/A

MF

Koordinaciono telo
MDULS
NALED

 

2

Usvojeni implementacioni propisi za primenu donetih zakona

2017

Usvojeni podzakonski akti predviđeni Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara i za primenu Zakona o administrativnim taksama

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Pravilnici Ministarstva finansija

Redovna sredstva

N/A

MF

Koordinaciono telo
MDULS
NALED

 

3

Uspostavljen sistem za refundaciju nezakonito naplaćenih naknada i taksi

2017

Odredba implementirana u Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara i Zakonu o administrativnim taksama

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara
Zakon o administrativnim taksama

Redovna sredstva

N/A

MF

Koordinaciono telo
MDULS
NALED

 

Mera 3.3:

Uspostavljanje jedinstvenog javnog registra administrativnih postupaka i ostalih uslova poslovanja

 

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Ne postoji jedinstveno mesto na kome su vidljivi svi postupci, niti popis postupaka i ostalih uslova za poslovanje u Republici Srbiji

Popisani svi administrativni postupci i uspostavljen jedinstveni javni registar administrativnih postupaka i ostalih uslova za poslovanje u Republici Srbiji

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Sprovođenje popisa svih administrativnih postupaka koji se odnose na poslovanje i njihova klasifikacija

2017

Definisan spisak svih administrativnih postupaka i drugih uslova za poslovanje u Republici Srbiji

Sajt RSJP

/

Redovna sredstva

N/A

RSJP

Svi nadležni organi koji sprovode administrativne postupke i druge uslove za poslovanje,
PKS, NALED i sva udruženja privrednih subjekata

 

2

Izrada metodologije za pojednostavljenje administrativnih postupaka koji se odnose na privredu

2017

Izrađena metodologija za pojednostavljenje i optimizaciju administrativnih postupaka

Sajt RSJP

/

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede

RSJP

 

3

Optimizacija i pojednostavljenje (minimum 30%) administrativnih postupaka na nacionalnom nivou koji utiču na poslovanje u Republici Srbiji

2018

1. Pripremljen i usvojen Akcioni plan za pojednostavljenje i optimizaciju administrativnih postupaka;
2. Sprovedeno minimum 50% aktivnosti iz Akcionog plana za pojednostavljenje i
optimizaciju administrativnih
postupaka

Akcioni plan za izmenu propisa u cilju pojednostavljenja i optimizacije administrativnih postupaka

 

 

 

RSJP
Ministarstvo privrede, Svi nadležni organi obuhvaćeni Akcionim planom

Svi nadležni
organi, organizacije,
institucije,
javne agencije, javna preduzeća i privredni subjekti, RSJP

 

4

Pravno uređenje okvira
za uspostavljanje jedinstvenog javnog registra administrativnih
postupaka i drugih uslova za poslovanje

2018

1. Donet propis kojim je jedinstveni
javni registar administrativnih postupaka i ostalih uslova poslovanja definisan,
2. Utvrđene nadležnosti organa državne uprave za razmenu podataka i ažuriranje registra

"Službeni glasnik Republike Srbije"

Zakon o jedinstvenom javnom registru administrativnih postupaka i ostalih uslova poslovanja

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo privrede

RSJP
MTTT
MDULS
MF
NALED

 

5

Uspostavljanje tehničke platforme za jedinstveni javni registar administrativnih postupaka i ostalih uslova za poslovanje

2018

Besplatno dostupan online portal sa pregledom administrativnih postupaka i ostalih uslova za poslovanje

Internet portal jedinstvenog javnog registra administrativnih postupaka i ostalih uslova za poslovanje

 

Redovna sredstva

N/A

MTTT

RSJP,
MF
Ministarstvo privrede
MDULS
MTTT
NALED

 

 

Poseban cilj 4:

Podizanje svesti građana i privrede o značaju suzbijanja sive ekonomije i motivacije za poštovanje propisa

Mera 4.1.: Podizanje opšte svesti o oblicima i pojavama sive ekonomije kroz informaciono-edukativne kampanje

 

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Anketa koju je sproveo NALED u februaru 2017. godine pokazuje da 55% građana smatra da siva ekonomija nije opravdana a 49% građana da siva ekonomija ima negativnih uticaja na njihov život

Povećan broj građana koji smatraju da siva ekonomija nije opravdana i da ima negativan uticaj na njihov život za 15% i više do kraja 2017. godine

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Sprovođenje nacionalne kampanje radi promovisanja godina 2017/18. kao godina borbe protiv sive ekonomije

2017

Izrada identiteta nacionalne kampanje za promovisanje godina 2017/18. kao godina borbe protiv sive ekonomije - izrađen i postavljen materijal o svim informacijama o borbi protiv sive ekonomije na elektronskoj prezentaciji eUprave/Ministarstva finansija;

Izrađen i postavljen baner na elektronskoj prezentaciji svih organa, organizacija i tela Vlade;

Izrađen promo materijal i plasiran - džingl, spot - reklama, posteri, brošure, bilbordi....;

Emitovanje reklama, džinglova i spotova na svim medijima koji se priključe borbi protiv sive ekonomije;

Postavljeni bilbordi i posteri i njihova ravnomerna rasprostranjenot

Izveštaj o radu Koordinacionog tela

Akt Vlade (Odluka Vlade)

Redovna sredstva

N/A

MDULS
MF
NALED
Savez za fer konkurenciju
PU

RSJP
Jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: JLS)
Pošta Srbije
RTS i druge televizije Privredni subjekti i poslovna udruženja Donatori

 

2

Sprovođenje edukacija o štetnim posledicama sive ekonomije

2017/2018

Sprovedeno najmanje pet edukacija o štetnim posledicama sive ekonomije

Izveštaj o radu Koordinacionog tela

Akt Vlade (Odluka Vlade)

Redovna sredstva

N/A

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja

NALED
Savez za fer konkurenciju
PKS

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

2017/2018

Održano minimum dve radionice ili
javna skupa po kvartalu za građane
i privrednike;

MF
MDULS
NALED

2017/2018

Održano minimum dva treninga za
predstavnike medija i medijske agencije

2017/2018

Pripremljen program edukacije preko elektronske prezentacije i društvenih mreža

NALED
Savez za fer konkurenciju

2017/2018

Promocija borbe protiv sive ekonomije na društvenim mrežama

2017

Pripremljen program za časove u svim razredima osnovne i srednje škole o štetnim posledicama sive ekonomije;

Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja
Poreska uprava

2017

Održani časovi o štetnim posledicama sive ekonomije u svim razredima osnovne i srednje škole

 

3

Organizacija okruglih stolova i seminara radi podizanja svesti privrednika o pirateriji, krivotvorenju i falsifikovanoj robi kao vidu sive ekonomije i potrebi uspostavljanja mehanizama za njeno suzbijanje

2017

Izrađen program mera i aktivnosti za suzbijanje piraterije za minimum dva proizvoda

Izveštaji sa održanih skupova

 

 

 

Uprava carina
Tržišna inspekcija
Svi organi /inspekcije u skladu sa Zakonom o posebnim ovlašćenjima radi efikasne zaštite intelektualne svojine

PKS
NALED

 

4

Sprovesti anketu o sivoj ekonomiji i merama Vlade za njeno suzbijanje

2017/2018

Sprovedene dve ankete godišnje o sivoj ekonomiji i merama Vlade za njeno suzbijanje

Izveštaj Koordinacionog tela

/

Redovna sredstva

N/A

NALED

PU
MDULS
RSJP
PKS

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

5

Pripremljen polugodišnji izveštaj o sprovedenim merama sa predlogom za unapređenje

2017/2018

Usvojen polugodišnji izveštaj o sprovedenim merama za borbu protiv sive ekonomije i usvojeni predlozi mera za unapređenje

Izveštaj radne grupe za organizaciju kampanje

Zaključak Vlade

Redovna sredstva

N/A

MDULS
MF

NALED
PU
PKS

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

 

Poseban cilj 4:

Podizanje svesti građana i privrede o značaju suzbijanja sive ekonomije i motivacije za poštovanje propisa

Mera 4.2.:

Sprovođenje nagradne igre

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Prema istraživanju stavova građana o sivoj ekonomiji koje je sproveo NALED u januaru 2017. 20% građana bi prijavilo prodajno mesto koje ne izdaje fiskalni račun

Do decembra 2017. 40% građana bi prijavilo prodajno mesto koje ne izdaje fiskalni račun

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Definisanje mehanizama, broja kola, dinamike i načina izvlačenja za sprovođenje nagradne igre za građane i takmičenja za jedinice lokalne samouprave

2017

Sačinjen dokument o definisanim mehanizmima broja kola, dinamike i načina izvlačenja za sprovođenje nagradne igre za građane i takmičenja za JLS

Izveštaj radne grupe za organizovanje kampanje i nagradne igre

/

Redovna sredstva

N/A

MF
MDULS

NALED

Odluka o obrazovanju Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

2

Uspostavljanje saradnje između nadležnih organa, organizacija i institucija na sprovođenju nagradne igre za građane i takmičenja za gradove, gradske opštine i opštine

2017

Usvojen Zaključak Vlade i Formirana Radna grupa u kojoj su predstavnici svih nosilaca aktivnosti sprovođenju nagradne igre za građane i takmičenja za JLS

Zaključak Vlade i Odluka o formiranju radne grupe

Memorandum o saradnji

Redovna sredstva

N/A

MF
MDULS

Pošta Srbije Medijske kuće, Državna lutrija Srbije doo, RSJP i NALED

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za
usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

3

Identifikovanje izvora finansiranja nagradne igre i takmičenja

2017

Identifikovani izvori finansiranja za nagradnu igru i takmičenje

Izveštaj Koordinacionog tela

Ugovori o donaciji

Redovna sredstva

N/A

NALED
MDULS

MF

Odluka o obrazovanju Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

4

Identifikovati medijske partnere za nagradnu igru, takmičenje i kampanju i potpisati sa njima memorandume o saradnji

2017.

Identifikovani medijski partneri za nagradnu igru, takmičenje i kampanju

Izveštaj Koordinacionog tela

Memorandum o saradnji

Redovna sredstva

N/A

NALED
MDULS

MF
PU
Državna lutrija Srbije doo,
JP Pošta Srbije

Odluka o obrazovanju Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

5

Formiranje nagradnog fonda

2017

Formiran nagradni fond i uspostavljen mehanizam privlačenja donatora

Izveštaj o radu Koordinacionog tela

Fond za nagradnu igru
definisan Pravilima nagradne igre

Redovna sredstva

N/A

MF
MDULS

NALED

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za
usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

6

Priređivanje nagradne igre za građane i takmičenja za JLS

2017

Ministarstvo finansija donelo Odluku o priređivanju nagradne igre i pravila nagradne igre

Pribavljena saglasnost Vlade na Pravila nagradne igre

Donet akt Vlade o davanju saglasnosti za priređivanje nagradne igre

Doneto Rešenje kojim se utvrđuje naknada za priređivanje nagradne igre u robi i uslugama Pripremljena tehnička uputstava za sprovođenje i učesnike u sprovođenju nagradne igre za građane i takmičenja za JLS

Odluka o priređivanju nagradne igre i Pravila nagradne igre;

Akt Vlade o davanju saglasnosti za priređivanje nagradne igre

Rešenje kojim se utvrđuje naknada za priređivanje nagradne igre u robi i uslugama

Tehnička uputstava za sprovođenje i učesnike u sprovođenju nagradne igre za građane i takmičenja za JLS
Izveštaj Koordinacionog tela

Odluka o priređivanju nagradne igre i Pravila nagradne igre

Akt Vlade o davanju saglasnosti za priređivanje nagradne igre


Rešenje kojim se utvrđuje naknada za priređivanje nagradne igre u robi i uslugama

Redovna sredstva

N/A

MF
MDULS

Državna lutrija Srbije doo
NALED
JP Pošta Srbije MTS Radio televizija Srbije

Odluka o obrazovanju Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije
Zaključak Vlade

7

Uspostavljanje portala za pitanja, sugestije i kritike građana, kao i web prezentacije sa odgovorima na pitanja i svim potrebnim podacima o nagradnoj igri i takmičenju

2017

Uspostavljen funkcionalni portal i web prezentacija

Izveštaj Koordinacionog tela

Akt Ministarstva finansija

Redovna sredstva

N/A

MDULS

NALED
JP Pošta Srbije
MTS MF

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije

8

Pripremiti operativni plan za sprovođenje kampanje i nagradne igre i takmičenja sa unapred predviđenim odgovorima na probleme

2017

Donet operativni plan za sprovođenje kampanje i nagradne igre i takmičenja sa unapred predviđenim odgovorima na probleme Sprovedena kampanja za nagradnu igru i takmičenje

Obavljene medijske aktivnosti - pojavljivanje u medijima, reklame, namenske emisije

Promocije

Pripremljen i plasiran promotivni materijal - džingl, spot - reklama, posteri, brošure, bilbordi....

Za nagradnu igru i takmičenje

Emitovanja

Postavljeni bilbordi i postera i njihova ravnomerna rasprostranjenost

Izveštaj Koordinacionog tela

/

Redovna sredstva

N/A

MDULS
NALED
Državna lutrija Srbije doo

MF

Odluka o obrazovanju Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije
Zaključak Vlade

9

Sprovođenje nagradne igre i takmičenja

2017/2018

Nagradna igra i takmičenje su sprovedeni - minimum jedan ciklus

Formiran tim i utvrđen plan organizovanja emisija izvlačenja nagrada u nagradnoj igri za građane i takmičenja za JLS

Izveštaj Koordinacionog tela

/

Redovna sredstva

N/A

MDULS
MF

NALED
JP Pošta Srbije

 

 

Poseban cilj 4:

Podizanje svesti građana i privrede o značaju suzbijanja sive ekonomije i motivacije za poštovanje propisa

Mera 4.3.:

Sprovođenje aktivnosti Poreske uprave na podizanju poreske kulture

 

Pokazatelj rezultata mere - početna vrednost:

Pokazatelj rezultata mere - ciljana vrednost

Prema istraživanju stavova privrede o sivoj ekonomiji, koje je sproveo NALED, u januaru 2017. 36% privrednih subjekata bi prijavio konkurenta koji posluje u sivoj zoni

Do decembra 2017. procenat privrednih subjekata koji bi prijavili poslovanje konkurenta u sivoj zoni: 50%

 

Aktivnosti

Rok za realizaciju

Pokazatelji učinka

Izvor verifikacije

Propis / Akt kroz koji se aktivnost sprovodi

Procenjena finansijska sredstva

Institucija ili telo odgovorno za realizaciju

Partner u realizaciji

Prethodni i povezani dokumenti

Budžetska - Linija programskog budžeta

Ostali izvori finansiranja

1

Kampanja "Porez plati da se dobrim vrati", video serijal edukativnog karaktera

Nastavak i razvoj kampanje u 2017. godini.

Kvalitativna i kvantitativna analiza - pres kliping i društvene mreže.

Sajt PU

 

/

Donatorska sredstva

PU

GIZ

Zakon o javnom informisanju, Zakon o elektronskim medijima, Zakon o javnim medijskim servisima, Zakon o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja

2

Kampanja
"Uzmi račun"

Nastavak i razvoj kampanje u 2017. godini.

Kvalitativna i kvantitativna analiza - pres kliping i društvene mreže.

 

 

/

Donatorska sredstva

PU

GIZ

 

3

Fiskalna edukacija mladih kroz "Poreski čas"

Planirano je da se održe časovi za osnovce u Beogradu i u Republici Srbiji u 2017. godini.

Kvalitativna i kvantitativna analiza - pres kliping i društvene mreže.

 

 

/

Donatorska sredstva

PU

GIZ, Ministarstvo prosvete, nauke i tehnološkog razvoja

 

4

Poreski alarm, internet adresa za prijavljivanje poreskih nepravilnosti

Dalji razvoj i usavršavanje Poreskog alarma u narednom periodu

Kvalitativna i kvantitativna analiza - pres kliping i društvene mreže.

 

ZPPPA

/

 

PU

 

 

5

Kampanja uvođenja elektronskih prijava podržana izradom i objavljivanjem video tutorijala za podnošenje poreskih prijava

Kampanja se sprovodi u kontinuitetu

Kvalitativna i kvantitativna analiza - pres kliping i društvene mreže.

 

 

/

Donatorska sredstva

PU

GIZ