1. Usvaja se Akcioni plan za sprovođenje Nacionalnog programa
za suzbijanje sive ekonomije za 2017. godinu sa projekcijom za 2018. godinu,
koji je sastavni deo ovog zaključka.
2. Ovaj zaključak objaviti u "Službenom glasniku Republike
Srbije".
Opšti
cilj: |
Suzbijanje
sive ekonomije sa 30,1% na 26,7% |
|
Pokazatelj na
nivou opšteg cilja - pokazatelj uticaja: Smanjenje učešća sive ekonomije
u BDP-u za 3,4 procentna poena |
|
MERE NACIONALNOG
PROGRAMA ZA SUZBIJANJE SIVE EKONOMIJE |
Poseban
cilj 1: |
Efikasniji
nadzor nad tokovima sive ekonomije |
Podcilj
1.1: |
Unapređenje
sveukupnog nadzora i borbe protiv sive ekonomije |
Mera
1.1.: |
|
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Unapređenje
sistema inspekcijskog nadzora |
Izveštaj
o konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma - Kvalitet institucija 3,9 |
Efikasniji
inspekcijski nadzor: Izveštaj o konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma
- Kvalitet institucija 5 (do kraja 2017.) |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Donošenje i praćenje
sprovođenja smernica i izveštavanje o radu inspekcija, sa preporukama
za unapređenje |
Kontinuirano |
Inspekcijske službe u potpunosti
primenjuju smernice |
Izveštaj o radu Koordinacione
komisije |
Smernice za sprovođenje inspekcijskog
nadzora |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija, Ministarstvo
državne uprave i lokalne samouprave (u daljem tekstu: MDULS), sve inspekcije |
USAID BEP
EBRD
Donatori |
Zakon o inspekcijskom nadzoru
("Službeni glasnik RS", broj 36/15, u daljem tekstu: ZOIN) |
2 |
Sprovođenje analize
usaglašenosti propisa iz oblasti inspekcijskog nadzora i usvajanje plana
za usaglašavanje propisa iz oblasti inspekcijskog nadzora |
2017 |
Formulisan i objavljen izveštaj
Koordinacione komisije sa preporukama za izmenu/dopunu propisa
Koordinacionoj komisiji dostavljene izjave o usaglašenosti svih nadležnih
ministarstava
Donet zaključak Vlade kojim se definiše plan izmene neophodnih propisa |
Izveštaj Koordinacione komisije
sa preporukama izmena/dopuna propisa i merama za unapređenje koordinacije
inspekcija
Izjave o usaglašenosti Zaključak Vlade kojim se definiše plan neophodne
izmene propisa |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija Resorna
ministarstva |
Ministarstva koja u svom sastavu
imaju inspekcije
USAID BEP |
ZOIN |
3 |
Sprovođenje analize
usaglašenosti Zakona o prekršajima i Zakona o inspekcijskom nadzoru i
usvajanje plana za usaglašavanje propisa |
2018 |
Sprovedena analiza i izvršeno
usaglašavanje navedenih zakona u skladu sa preporukama; |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
/ |
Redovna sredstva |
|
MDULS
Ministarstvo pravde |
Ministarstva koja u svom sastavu
imaju inspekcije
USAID BEP |
ZOIN |
4 |
Unapređenje efikasnosti
rada radnih grupa i stručnih tela u okviru Koordinacione komisije i sprovođenja
njihovih zaključaka |
Kontinuirano od 2017 |
1. Organizovani mesečni sastanci
Odbora za koordinaciju na kojima se analizira unapređenje efikasnosti
rada radnih grupa i stručnih tela u okviru Koordinacione komisije
2. Uspostavljen mehanizam praćenja izvršenja usvojenih zaključaka radnih
grupa i stručnih tela u okviru Koordinacione komisije |
Zaključci Odbora za koordinaciju |
ZOIN |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija
MDULS
Upravna inspekcija |
|
ZOIN |
5 |
Evaluacija primene
Zakona o inspekcijskom nadzoru |
2017 |
Objavljena analiza primene
ZOIN u prvoj godini potpune primene sa preporukama za unapređenje |
Analiza primene ZOIN |
ZOIN |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS
Koordinaciona komisija |
USAID
Donatori |
|
|
Mera
1.2.: |
|
Unapređenje
kapaciteta inspekcija za planiranje, sprovođenje i izveštavanje o inspekcijskom
nadzoru |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Postojanje
kontrolnih listi za postupanje inspektora u 2013. godini - 30% inspekcija
Postojanje godišnjih planova inspekcija za 2013. godinu 66% |
Postojanje
kontrolnih listi za postupanje inspektora zaključno sa 2016. godini -
100% inspekcija
Procenat postojanja godišnjih planova inspekcija - 100% i njihovo ispunjenje
minimum 80% zaključno sa 2016. godinom |
|
|
|
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska-
Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Formiranje tima
za podršku Koordinacionoj komisiji |
2017 |
Formiran operativni tim za
podršku sprovođenju aktivnosti za koje je zadužena Koordinaciona komisija |
Izveštaj sa sednice Vlade |
Odluka Službenog glasnika |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija
MDULS |
EBRD
USAID BEP
NALED |
|
2 |
Sprovođenje uporedne
i funkcionalne analize ljudskih i materijalnih kapaciteta inspekcija |
Tri meseca od uspostavljanja
jedinice za koordinaciju |
Sačinjena uporedna analiza/izveštaj
sa pregledom potreba za unapređenjem kapaciteta inspekcija |
Vebsajt |
Preporuka Koordinacione komisije |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija
Inspekcije |
USAID
Fiskalni savet
Inspekcije
Donatori |
|
3 |
Koordinacija sa
donatorima u cilju prikupljanja sredstava za unapređenje inspekcija i
inspekcijskog nadzora |
2017 |
Prikupljena potrebna sredstva
u skladu sa analizom iz aktivnosti broj 2 i drugim merama za unapređenje
inspekcija i inspekcijskog nadzora |
/ |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija Ministarstva
koja u svom sastavu imaju inspekcije |
Donatori
USAID BEP |
|
4 |
Standardizacija
procesa procene rizika pri planiranju i sprovođenju inspekcijskog nadzora
u skladu sa smernicama |
Kontinuirano od 2017. |
Doneti planovi inspekcija
na osnovu procene rizika |
1. Smernice Koordinacione komisije;
2. Planovi inspekcija |
e-Inspektor
MDULS (vebsajtovi) |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija Sva
ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije |
USAID BEP |
ZOIN
Uredba o zajednički m elementima procene rizika u inspekcijskom nadzoru
("Službeni glasnik RS", broj 81/15) |
5 |
Implementacija
jedinstvenog informacionog sistema u oblasti inspekcijskog nadzora |
2018 |
IT sistem implementiran u
4 pilot inspekcije u roku od 18 meseci od zaključenja ugovora
IT sistem implementiran u svim inspekcijama do kraja 2018. |
IT sistem |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija Ministarstva
koja u svom sastavu imaju inspekcije |
USAID - BEP |
|
6 |
Sprovođenje stručnog
usavršavanja inspektora za korišćenje IT sistema i u oblasti planiranja
inspekcijskog nadzora |
2017 |
1. Sprovedene obuke za najmanje
tri pilot inspekcije (poreska, tržišna, radna)
2. Organizovana najmanje jedna studijska poseta nekoj od zemalja regiona
koje su uspostavile efikasan elektronski sistem i procese u planiranju
i koordinaciji inspekcijskog nadzora. |
/ |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija Inspekcije
MDULS |
Ponuđač koji bude izabran u
postupku javne nabavke |
ZOIN |
7 |
Sprovođenje stručnog
usavršavanja inspektora u oblasti inspekcijskog nadzora u odnosu na sektorske
propise |
Kontinuirano |
Sprovedena najmanje jedna
obuka godišnje po inspekciji, odnosno propisu |
Godišnji izveštaji resornih
ministarstava i inspekcija koji se podnose Koordinacionoj komisiji |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Inspekcije i resorna ministarstva |
Donatori
Koordinaciona komisija |
ZOIN |
8 |
Sprovođenje stručnog
usavršavanja inspektora radi unapređenja veština u obavljanju inspekcijskog
nadzora i odnosa sa nadziranim subjektima |
2017 |
Sprovedene obuke svih inspekcija
za unapređenje veština inspektora u vršenju inspekcijskog nadzora (komunikacija,
upravljanje konfliktnim situacijama) |
Izveštaj o sprovedenim obukama |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija
Inspekcije |
USAID BEP |
ZOIN |
9 |
Usklađivanje broja
inspektora u skladu da utvrđenim potrebama |
Kontinuirano od 2017. do kraja
2018. godine |
Zaposlen potreban broj inspektora
u skladu sa utvrđenim potrebama na osnovu analize kapaciteta inspekcija |
Izveštaji o radu inspekcija |
Pravilnici o sistematizaciji
i organizaciji radnih mesta u organima državne uprave |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS |
Inspekcije |
|
10 |
Obezbeđivanje
nedostajuće opreme i sredstava za rad inspekcija |
Šest meseci od izvršene analize
(aktivnost 2 u meri) |
Nabavljena oprema u skladu
sa potrebama utvrđenim u analizi |
Izveštaji o radu inspekcija |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Inspekcije |
Koordinaciona komisija
Fiskalni savet |
Program transformacije Poreske
uprave, |
11 |
Donošenje smernica
Koordinacione komisije za primenu člana 44. ZOIN-a, o pokazateljima delotvornosti
inspekcijskog nadzora |
2017 |
Donošenje smernica Koordinacione
komisije za primenu člana 44. ZOIN-a, o pokazateljima delotvornosti inspekcijskog
nadzora |
Smernice Koordinacione komisije |
Zaključak kojim se usvajaju
smernice |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija |
MDULS |
|
12 |
Utvrđivanje kriterijuma
za vrednovanje učinka inspektora na osnovu smernica Koordinacione komisije |
2018 |
Utvrđeni kriterijumi za vrednovanje
učinka inspektora |
Akti kojima se utvrđuju precizni
kriterijumi za vrednovanje učinka inspektora |
Akti kojima se utvrđuju precizni
kriterijumi za vrednovanje učinka inspektora |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija
MDULS
Resorna ministarstva koja u svom sastavu imaju inspekcije |
|
|
|
Mera
1.3.: |
|
Uspostavljanje
mehanizama za obezbeđenje transparentnosti inspekcijskog nadzora i interakcije
sa građanima i privredom |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Regulatorna
transparentnost 3,6 Globalni indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog
foruma |
Do
kraja 2017. godine; regulatorna transparentnost - 3,8 Globalni indeks
konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Unapređenje portala
sa dostupnim podacima i stavovima o inspekcijskom nadzoru |
2017 |
Objavljeni i besplatno dostupni
propisi, kontrolne liste, planovi nadzora i drugi dokumenti i podaci
u vezi sa inspekcijskim nadzorom
Mogućnost ostavljanja stavova i komentara nadziranih subjekata u vezi
sa inspekcijskim nadzorom (anketa) |
Portal sa dostupnim podacima
o inspekcijskom nadzoru na elektronskoj prezentaciji Koordinacione komisije
i anketom i ažuriranim rezultatima ankete |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija Inspekcije
MDULS |
USAID - BEP |
ZOIN |
2 |
Uspostavljanje
mehanizma za kontinuiran dijalog privrednika i inspekcija u vezi sa sadržajem
kontrolnih lista inspekcija i primenom analize rizika |
Kontinuirano od 2017. |
Uspostavljanje mehanizma za
kontinuirani dijalog
Održana najmanje jedna konsultacija godišnje po inspekciji |
www.inspektor.rs |
ZOIN
Sektorski propisi |
/ |
/ |
Koordinaciona komisija
Inspekcije
Privreda komora Srbije (u daljem tekstu: PKS) |
NALED
Poslovna i strukovna udruženja |
Kontrolne liste
Sektorski propisi |
3 |
Uspostavljanje
efikasnog sistema za podnošenje prijava o slučajevima sive ekonomije
i obaveštavanje o statusu prijave |
2017 |
Uspostavljen sistem za podnošenje
prijava o slučajevima sive ekonomije i obaveštavanje o statusu prijave
Informisanje javnosti i promovisanje uvedenog sistema
Pokrenuti aplikaciju u okviru e-inspektor koji omogućava obaveštavanje
građana o statusu prijave |
/ |
www.inspektor.rs |
N/A |
N/A |
Koordinaciona komisija Inspekcije
MDULS |
Kancelarija za informacione
tehnologije i elektronsku upravu |
Program transformacije Poreske
uprave
Strategija razvoja elektronske uprave |
|
Mera
1.4.: |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Unapređenje
sistema procesuiranja krivičnih dela protiv privrede i prekršaja za pojavne
oblike sive ekonomije |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Za
krivično delo nedozvoljena trgovina u 2015. podneto je 666 novih krivičnih
prijava, a 1094 prijave su bile u radu (ukupno 1760 prijava u obradi),
320 lica je optuženo, 272 lica osuđeno, od čega je izrečena 201 uslovna
osuda, 59 novčanih kazni i 9 kazni zatvora |
U
2018. povećana preciznost prilikom pripreme prijava i efikasnost prilikom
postupanja po prijavama za krivično delo nedozvoljena trgovina što će
se meriti povećanjem broja optuženih lica u odnosu na broj krivičnih
prijava u radu za minimum 20% |
|
|
|
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Donošenje nove
strategije finansijskih istraga za period od naredne dve do četiri godine
sa pratećim akcionim planom, koji obuhvata i aktivnosti na sprovođenju
Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog
kriminala. |
2017 |
1.
Doneta strategija i akcioni plan
za sprovođenje strategije i zakona,
koji predviđa: imenovanje policijskih službenika, javnih tužilaca i
sudija koji će biti deo posebnih organizacionih jedinica najmanje šest
meseci pre stupanja zakona na snagu (kako bi se sprovele obuke);
Identifikovanje organa za koje se smatra svrsishodnim da imenuju službenike
za vezu, a koji nemaju tu obavezu po zakonu (kako bi se sprovele obuke)
2. Formulisanje kurikuluma obuke za buduće pripadnike posebnih organizacionih
jedinica u skladu sa zakonom, službenika za vezu, kao i drugih organa
koji učestvuju u postupku suzbijanja krivičnih dela iz oblasti sive ekonomije |
Akcioni
plan |
Akcioni
plan za sprovođenje Zakona o organizaciji i nadležnosti državnih organa
u suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma i korupcije pre svega
u domenu |
Redovna
sredstva |
N/A |
Ministarstvo pravde |
Pravosudna
akademija, Kriminalističko - policijska akademija
Donatori |
Zakon
o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju organizovanog
kriminala, terorizma i korupcije ("Službeni glasnik RS",
broj 94/16)
Strategija istraga finansijskog kriminala za period od 2015. do 2016.
godine ("Službeni glasnik RS", broj 43/15) |
2 |
Ujednačavanje
prakse tužilaštava u postupanju po krivičnim delima sa elementima sive
ekonomije |
2017 |
Polugodišnja analiza postupanja
po krivičnim prijavama koje se odnose na sivu ekonomiju sa posebnim osvrtom
na primenu instituta odlaganja krivičnog gonjenja
Dostavljanje obavezujućih zaključaka ove analize svim tužilaštvima |
Godišnji izveštaj Republičkog
javnog tužilaštva |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Republičko javno tužilaštvo |
Ministarstvo pravde, Organi
identifikovani Zakonom o organizaciji i nadležnosti državnih organa u
suzbijanju organizovanog kriminala, terorizma i korupcije |
|
3 |
Uspostavljanje
bolje koordinacije rada inspekcija i tužilaštava u suzbijanju krivičnih
dela u oblasti sive ekonomije |
2017 |
Zaključivanje memoranduma
o saradnji između Koordinacione komisije, Republičkog javnog tužilaštva
i Pravosudne akademije o sprovođenju zajedničkih obuka
Uključivanje predstavnika posebnih odeljenja viših tužilaštava za suzbijanje
korupcije u rad radnih grupa Koordinacione komisije po pozivu inspektora
i tužilaca.
Definisan način postupanja i prikupljanja dokaza od strane inspekcija
za određene oblike izvršenja krivičnih dela iz oblasti sive ekonomije
koji se najčešće javljaju u praksi, kroz uputstva Koordinacione komisije
Uspostavljen sistem obaveznog blagovremenog obaveštavanja podnosilaca
krivičnih prijava o odbacivanju prijava, sa jasnim razlozima za odbacivanje
krivične prijave |
Izveštaj Koordinacione komisije
Smernice Koordinacione komisije o načinu prikupljanja dokaza
Memorandum o razumevanju |
ZOIN |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciona komisija, MDULS,
Republičko javno tužilaštvo
Inspekcije
Poreska policija
Pravosudna akademija
Kriminalističko-policijska akademija |
|
ZOIN
Zakon o organizaciji i nadležnosti državnih organa u suzbijanju krivičnih
dela organizovanog kriminala, korupcije i sprečavanje terorizma ("Službeni
glasnik RS", broj 94/16) |
4 |
Uspostavljanje
elektronske platforme za evidenciju krivičnih i prekršajnih predmeta
iz oblasti sive ekonomije radi lakšeg praćenja njihovog statusa i periodičnog
analiziranja ishoda |
2018 |
Platforma za elektronsku evidenciju
krivičnih i prekršajnih predmeta iz oblasti sive ekonomije funkcionalna
i onlajn dostupna |
Izveštaj Ministarstva pravde |
/ |
Redovna sredstva |
/ |
Ministarstvo pravde
MDULS
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu |
Republičko javno tužilaštvo |
|
5 |
Krivičnim predmetima
iz oblasti sive ekonomije dati prioritet u postupanju u godinama borbe
protiv sive ekonomije |
2017 |
Krivičnim predmetima iz oblasti
sive ekonomije dat prioritet u postupanju u odnosu na druge predmete
za krivična dela protiv privrede kroz Smernice Republičkog javnog tužilaštva. |
Izveštaj o radu Republičkog
javnog tužilaštva |
Smernice Republičkog javnog
tužilaštva |
Redovna sredstva |
/ |
Republičko javno tužilaštvo |
Ministarstvo pravde |
|
6 |
Specijalizacija
određenih sudija u svakom prekršajnom sudu za procesuiranje prekršaja
iz oblasti sive ekonomije |
2018 |
Sprovedene obuke i obučeno
minimum 50 sudija prekršajnih sudova, od kojih minimum po jedan prekršajni
sudija u svakom prekršajnom sudu, za vođenje predmeta iz oblasti sive
ekonomije |
Pravilnici o unutrašnjem uređenju
i sistematizaciji radnih mesta u sudovima
Izveštaji o radu sudova |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo pravde
Sudovi |
|
|
7 |
Uspostavljanje
koordinacije rada inspekcija i drugih državnih organa u čijoj nadležnosti
je pokretanje prekršajnih postupaka u oblasti sive ekonomije sa prekršajnim
sudovima |
2017 |
Organizovanje kvartalnih sastanaka
predstavnika prekršajnih sudova sa državnim organima i inspekcijama u
čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih prijava radi analiziranja
postupanja i nedostataka u radu i koordinaciji
Usklađivanje postupanja prekršajnih sudova, državnih organa i inspekcija
u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih prijava u skladu sa zaključcima
sa sastanaka
Blagovremeno obaveštavanje podnosilaca prekršajnih prijava sa ishodom
prekršajnog postupka |
Izveštaji sudova
Izveštaji državnih organa u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih
prijava
Obavezujući zaključci |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo pravde
Prekršajni sudovi
Inspekcije
Državni organi u čijoj je nadležnosti pokretanje prekršajnih postupaka |
|
|
8 |
Proširenje
primene prekršajnog naloga za prekršaje iz oblasti sive ekonomije i uspostavljanje
kapaciteta inspekcija za izdavanje ovih naloga. |
2017 |
Analizom
utvrđena kaznena dela koja manje ugrožavaju javni interes |
Analiza
prekršaja
Izveštaj Koordinacione komisije |
/ |
Redovna
sredstva |
N/A |
Ministarstva koja
imaju inspekcijske organe
|
Ministarstvo pravde,
Prekršajni sudovi |
|
2017 |
Izmenjeni sektorski propisi
kojima se utvrđuju fiksne mandatne kazne za prekršaje koji predstavljaju
manji stepen ugrožavanja javnog interesa |
Prvi kvartal 2018 |
Sprovedeno stručno usavršavanje
za primenu izmenjenih propisa za najmanje 30 inspektora u najmanje pet
inspekcija |
|
Mera
1.5.: |
|
Unapređenje
koordinacije rada carine, inspekcija i policije |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Procenat
rešenih predmeta u kalendarskoj godini u 2013. godini: 47% |
Procenat
rešenih predmeta u kalendarskoj godini u 2017. godine: 55% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Uspostavljanje
kontinuirane saradnje Koordinacionog tela za integrisano upravljanje
granicom i Koordinacione komisije |
2017 |
Redovna razmena informacija
između dva tela i njihovih radnih tela
Izveštaji na kvartalnom nivou
Međusobno uključivanje u rad radnih grupa po pozivu |
Izveštaji ili informacije o
radu Koordinacione komisije |
|
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciono telo za integrisano
upravljanje granicom
Koordinaciona komisija |
Ministarstvo finansija (u daljem
tekstu: MF)
Ministarstvo unutrašnjih poslova (u daljem tekstu: MUP)
Ministarstvo trgovine, turizma i telekomunikacija (u daljem tekstu: MTTT)
Ministarstvo poljoprivrede, šumarstva i vodoprivrede (u daljem tekstu:
MPŠV) |
Zakon o zaštiti državne granice
("Službeni glasnik RS", broj 97/08),
Strategija integrisanog upravljanja granicom u Republici Srbiji 2017-2020
("Službeni glasnik RS", broj 9/17) |
2 |
Unapređenje koordinacije
rada Uprave carina i inspekcijskih organa kroz razmenu podataka i usklađivanje
procedura za nadzor nad tokovima sive ekonomije |
2017 |
1. Formiran stručni tim
2. Na osnovu funkcionalne analize utvrđeni zajednički parametri za analizu
rizika za inspekcije i Upravu carina i utvrđene procedure za međusobno
obaveštavanje i koordinaciju rada |
Funkcionalna analiza
Izveštaj o radu stručnog tima |
|
Redovna sredstva |
N/A |
MF - Uprava carina
Inspekcije |
Koordinaciona komisija |
ZOIN
Carinski zakon ("Službeni glasnik RS", br. 18/10, 111/12, 29/15
i 108/16) |
3 |
Utvrđivanje plana
aktivnosti za uspostavljanje jedinstvenog elektronskog sistema za carinjenje
i nadzor nad robom koja se uvozi u zemlju, uključujući njenu destinaciju
u unutrašnjem prometu |
2017 |
1. Formirana stručna grupa
za izradu elektronskog sistema
2. Sačinjen plan aktivnosti sa rokovima za sprovođenje i potrebnim resursima
3. Koordinacija sa donatorima radi definisanja izvora finansiranja |
Izveštaj o radu stručne grupe |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Uprava carina |
MUP
MF
MPŠV,
MTTT,
Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture (u daljem tekstu:
MGSI)
Donatori |
Nacionalni program za suzbijanje
sive ekonomije
Strategija integrisanog upravljanja granicom u Republici Srbiji 2017-2020
("Službeni glasnik RS", broj 9/17) |
4 |
Ujednačavanje
prakse vrednovanja i daljeg praćenja carinjene robe |
2017 |
Upoređivanja stvarne i deklarisane
količine cene robe, provere nabavne cene, evidentiranje adrese na kojoj
se nalazi skladište dobavljača, ustanovljen način kontrole materijalnog
razduženja robe |
Izveštaj o radu Uprave carina |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MF - Uprava carina |
|
Carinski zakon
Uredba o carinski dozvoljenom postupanju sa robom |
5 |
Uspostavljanje
ujednačene prakse kontrole isprava o nabavci robe koja se prodaje na
otvorenim tržnim centrima (pijace i sl.) u postupku izdavanja prodajnih
mesta (tezgi), kao i kod prodaje prethodno kupljenih polovnih odevnih
predmeta (tzv. "second hand") |
2017 |
Sačinjena obavezujuća uputstva
i uspostavljena ujednačena praksa kontrole isprava o nabavci robe koja
se prodaje na otvorenim tržnim centrima |
Izveštaj o radu Uprave carina
Izveštaj o radu tržišne inspekcije
Izveštaj o radu komunalne inspekcije |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Poreska uprava (u daljem tekstu:
PU),
Komunalne inspekcije, Uprava carina, Tržišna inspekcija |
Javna komunalna preduzeća |
|
6 |
Uspostavljanje
mehanizma za koordinaciju aktivnosti i nadzor nad robom koja se uvozi
u cilju suzbijanja sive ekonomije |
2017 |
Izmenjeni propisi kojima se
preciznije definiše postupanje sa robom pod carinskim nadzorom (npr.
evidentiranje lica koje je preuzelo robu u postupku carinjenja) |
Izveštaj o radu Uprave carina
"Službeni glasnik Republike Srbije" |
Carinski zakon
Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji |
Redovna sredstva |
N/A |
MF - Uprava carina |
Inspekcije
Poreska policija
MUP |
|
7 |
Izrada planskog
dokumenta za zajednično delovanje nadležnih tela za kritične oblasti/delatnosti/pojavne
oblike sive ekonomije |
2017 |
Usvojeni hodogrami zajedničkog
delovanja inspekcija, carine, policije i tužilaštava za naredni period
na suzbijanju nedozvoljene trgovine kafe i proizvoda od kafe, alkoholnih
pića, voća, povrća, mesa, mlinarsko-pekarskih i tekstilnih proizvoda |
Akcioni plan zajedničkog delovanja
inspekcija, carine, policije i tužilaštava |
Akcioni plan zajedničkog delovanja
inspekcija, carine, policije i tužilaštava |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Ministarstvo pravde
MUP
Republičko javno tužilaštvo Inspekcije |
|
8 |
Bolja kontrola
i prevencija osnivanja tzv "peračkih" i "fantom" preduzeća |
2017 |
Proširen krug korisnika -
obveznika dostavljanja i upisa podataka u Centralnu evidenciju privremenih
ograničenja prava lica (sudovi, prekršajni sudovi, Poreska uprava, inspekcije)
privrednog subjekta kojem je privremeno oduzet PIB, radi privremenog
onemogućavanja osnivanja novih privrednih subjekata, do okončanja postupka |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o centralnoj evidenciji
privremenih ograničenja prava lica,
Zakon o poreskom postupku i poreskoj administraciji |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede, Agencija
za privredne registre (u daljem tekstu: APR) |
MF
Sudovi
Prekršajni sudovi
Inspekcije |
|
9 |
Omogućavanje automatizovane
elektronske evidencije o izmirivanju obaveza koje su prihod budžeta,
kao i svih oblika elektronskog plaćanja svim javnim organima, organizacijama
i institucijama, bez obaveze dostavljanja potvrde o izvršenoj uplati
od strane uplatioca |
2017 |
1. Uspostavljen pilot sistem
protoka podataka između Uprave carina, Uprave za trezor, Poreske uprave,
Uprave prihoda i MUP-a o izmirenim obavezama koje se plaćaju za registraciju
vozila
2. Uspostavljen sistem evidencije svih pojedinačnih plaćanja, koja se
vrše preko Uprave za trezor, na način da omogući organu koji koristi
sredstva od uplate da evidentira uplatioca, iznos i svrhu uplate |
|
|
|
|
MF
Uprava za trezor |
MUP
PU
Uprava carina, Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku
upravu |
Strategija razvoja elektronske
uprave |
|
Mera
1.6.: |
|
Uspostavljenje
ujednačene politike sankcionisanja sive ekonomije |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Procenat
rešenih predmeta u 2013. godini: 47% |
Procenat
rešenih predmeta u 2017. godini: 55% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Sprovedena analiza
kaznenih mera u sektorskim propisima i izrečenih kazni |
2017 |
Pripremljen izveštaj o pregledu
trenutnog stanja sa predlozima za izmene propisa u oblasti kaznenih mera |
Izveštaj o pregledu trenutnog
stanja sa predlozima za izmene propisa u oblasti kaznenih mera |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Resorna ministarstva |
Ministarstvo pravde
Donatori |
|
2 |
Usklađivanje sektorskih
propisa u skladu sa izvršenom analizom srazmernosti i celishodnosti izrečenih
kazni |
2017 |
Usvojen Zaključak Vlade kojim
se nalaže priprema i predlaganje izmene propisa i primena preporuke za
reviziju praksi |
Zaključak Vlade |
|
Redovna sredstva |
N/A |
Resorna ministarstva |
Ministarstvo pravde |
|
|
Mera
1.7.: |
|
Unapređenje
sistema evidencije o zaradama i doprinosima zaposlenih |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Broj
utvrđenih neprijavljenih radnika u 2016. U 53.069 izvršenih inspekcijskih
nadzora, utvrđeno 19.472 lica na faktičkom radu. |
Smanjen
broj utvrđenih neprijavljenih radnika za 20% do kraja 2017. godine |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Revizija sistema
prijave i evidentiranja zaposlenih |
2017 |
1. Izmena propisa kojom se
propisuje da se prijava radnika vrši najkasnije na dan stupanja na rad
novozaposlenog lica
2. Izmena propisa kojim se ustanovljava obaveza vođenja službene evidencije
o zaključenim ugovorima o radu kod nadležnog državnog organa |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o penzijskom i invalidskom
osiguranju,
Zakon o Centralnom registru obaveznog socijalnog osiguranja,
Zakon o zdravstvenom osiguranju |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo za rad, zapošljavanje,
boračka i socijalna pitanja
(u daljem tekstu: MRZBS)
MF |
Centralni registar obaveznog
socijalnog osiguranja (u daljem tekstu: CROSO)
Ministarstvo zdravlja
Republički fond za penzijsko i invalidsko osiguranje (u daljem tekstu:
PIO) |
|
2 |
Omogućiti
razmenu podataka između kreditnog biroa i PU radi
određivanja limita kreditne zaduženosti na osnovu prijavljenih prihoda |
2017 |
Utvrđen
regulatorni okvir za razmenu podataka o zaradama, porezima i doprinosima
između kreditnog biroa, PU, CROSO, PIO i Republičkog fonda za zdravstveno
osiguranje (u daljem tekstu: RFZO)
Implementirano tehničko rešenje za razmenu podataka |
"Službeni
glasnik Republike Srbije" |
/ |
Redovna
sredstva |
N/A |
MF
MRZBS
Ministarstvo zdravlja (u daljem tekstu: MZ) |
CROSO
RFZO
PIO
PU
Poslovne banke, Udruženje banaka Srbije
Narodna banka Srbije (u daljem tekstu: NBS) |
|
3 |
Uspostavljanje
mehanizma za efikasniju prijavu sezonskih radnika |
2017 |
1. Propisati elektronski sistem
za pojednostavljeno prijavljivanje radnika angažovanih na sezonskim poslovima
2. Propisati da sezonski radnici ne gube prava po osnovu nezaposlenosti
kod NSZ niti pravo na socijalnu pomoć u skladu sa propisima o socijalnoj
zaštiti |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MRZBS
MF
MZ |
CROSO
RFZO
PIO
Nacionalna služba za zapošljavanje (u daljem tekstu: NSZ) |
|
4 |
Planski suzbiti
sivu ekonomiju koja se manifestuje kroz rad na crno radno sposobnih lica
koja su korisnici prava na novčanu pomoć |
2017 |
NSZ sprovodi programe usavršavanja
ovih lica radi efikasnijeg uključivanja u proces rada |
/ |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MRZBS |
|
|
|
Mera
1.8.: |
|
Unapređenje
nadzora nad delatnostima za čije je obavljanje potrebna licenca |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Početna
vrednost će biti utvrđena u 2017. Analizom stanja |
Smanjen
broj lica za koje se utvrdi da obavljaju delatnost bez licence ili koja
ne ispunjavaju uslove za dalje poslovanje sa licencom za 10% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Analiza stanja
u oblasti, identifikovanje svih izdavalaca licenci i broja nosilaca licenci |
2017 |
Izveštaj o sprovedenoj analizi
stanja sa popisom izdavalaca i nosilaca licenci |
Izveštaj o sprovedenoj analizi |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede
Svi izdavaoci licenci |
MF
Uprava za duvan,
PKS
Nacionalna alijansa za lokalni ekonomski razvoj (u daljem tekstu: NALED) |
|
2 |
Uspostaviti javno
dostupnu bazu podataka koja sadrži izdavaoce, nosioce licenci, postupke
za izdavanje licenci/odobrenja/saglasnosti od strane izdavaoca |
2018 |
Uspostavljena javno dostupna baza podataka
o izdavaocima i nosiocima licenci, kao i postupcima i saglasnostima |
Sajt Ministarstva privrede |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede
Svi izdavaoci licenci |
PKS
NALED
Republički sekretarijat za javne politike (u daljem tekstu: RSJP) |
|
3 |
Uspostavljanje
mehanizama za podizanje odgovornosti izdavalaca licenci i ažurnog praćenja
ispunjenosti uslova za posedovanje licenci |
2017 |
Propisana obaveza dostavljanja
potvrde saobraznosti
Redovna kontrola ispunjenosti uslova u skladu sa metodologijom procene
rizika |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede
Svi izdavaoci licenci |
RSJP
PKS |
|
|
Poseban
cilj 1: |
Efikasniji
nadzor nad tokovima sive ekonomije |
Podcilj
1.2: |
Jačanje
Poreske uprave i aktivnosti u borbi za suzbijanje sive ekonomije |
Mera
1.1.: |
|
Unapređenje
nadzora Poreske uprave nad tokovima sive ekonomije |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Procenat
utvrđenih nepravilnosti u odnosu na broj izvršenih kontrola: 28,59% |
Procenat
utvrđenih nepravilnosti u odnosu na broj izvršenih kontrola: 2017:30% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Operativne aktivnosti
na suzbijanju sive ekonomije u prometu duvana i duvanskih prerađevina |
Kontinuirano |
2016. godine:
- Vrednost oduzete robe: 535 miliona dinara;
Količina oduzete robe: 12,1 tona rezanog duvana, 53,6 tona duvana u listu;
4.572.762 paklice cigareta;
- Broj podnetih KP: 415 |
Izveštaj Sektora poreske policije
Izveštaj Koordinacione komisije o sprovođenju Hodograma za duvan iz mere
1.5, aktivnost 8 |
/ |
|
|
PU
Sektor poreske policije |
MUP
Radna grupa za borbu protiv krijumčarenja duvana |
|
2 |
Suzbijanje sive
ekonomije u prometu alkoholnih pića, kafe, derivata nafte i svih ostalih
dobara u akcijama koje sprovodi Poreska policija |
Kontinuirano |
2016. godina:
- Vrednost oduzete robe: 47,6 miliona dinara;
Količina oduzete robe: 2.817 litara alkoholnog pića, 615.104 litra nafte
i naft. derivata; 2,6 tona kafe;
- Broj podnetih KP: 193 |
Izveštaj Sektora poreske policije
Izveštaj Koordinacione komisije o sprovođenju Hodograma iz mere 1.5,
aktivnost 8 |
Strategija Poreske policije |
|
|
PU
Sektor poreske policije |
Inspekcije
MUP
Tužilaštvo |
Zakon o poreskom postupku
i poreskoj administraciji ("Službeni glasnik RS", br. 80/02...108/16),
Zakon o krivičnom postupku ("Službeni glasnik RS", br. 72/11...55/14) |
3 |
Suzbijanje sive
ekonomije u prometu drugih dobara i usluga (građevinarstvo, sekundarne
sirovine, roba široke potrošnje i dr, zdravstvene usluge u privatnom
sektoru, ugostiteljske usluge, usluge obezbeđenja, čišćenja i održavanja
objekata i druge usluge) u kojima se izbegava plaćanje poreza ili ostvaruje
neosnovani poreski kredit i povraćaj poreza |
Kontinuirano |
2016. godine broj podnetih
KP: 459, iznos utajenog poreza:4.235,9 miliona dinara
Projekcija za 2017. godinu: smanjenje baznih pokazatelja za 2%;
Projekcija za 2018. god: smanjenje baznih pokazatelja za 4%; |
Izveštaj Sektora poreske policije,
izveštaj/nalozi Sektora za kontrolu |
Strategija Poreske policije,
godišnji Plan poštovanja propisa |
|
|
PU
Sektor poreske policije Sektor za kontrolu Odeljenje za strateške rizike |
MZ
MUP
MRZBS |
|
4 |
Rano otkrivanje
preduzeća koja su osnovana sa prevarnim namerama, tzv. "perači" i "fantomi" |
Kontinuirano |
2016. godine broj identifikovanih:
151;
Projekcija za 2017. godinu: smanjenje baznih pokazatelja za 5%;
Projekcija za 2018. godinu: smanjenje baznih pokazatelja za 10%; |
Izveštaj Sektora poreske policije,
Izveštaj/pokazatelji Sektora za kontrolu |
Uputstvo o postupanju PU u
postupku kontrole radi otkrivanja i sprečavanja rada preduzeća koja u
znatnom obimu izbegavaju plaćanje poreza |
|
|
PU
Sektor poreske policije Sektor za kontrolu |
|
|
5 |
Jačanje kapaciteta
Poreske policije |
2017-2018 |
U 2016. godini 124 inspektora
su vršila operativne provere na otkrivanju poreskih krivičnih dela i
njihovih izvršilaca, 21 inspektor otišao u starosnu penziju, tako da
u 2017. godini, na ovim poslovima je angažovano 103 inspektora
CV u 2017: 118
CV u 2018: 162 |
Izveštaj o prijemu u radni
odnos inspektora putem već raspisanog javnog konkursa i prijema na određeno
radno vreme |
|
|
|
PU |
MF
Fiskalni savet
Donatori |
|
6 |
Sprovođenje stručnog
usavršavanja u cilju uspešnijeg otkrivanja poreskih krivičnih dela i
suzbijanja sive ekonomije za poresku policiju |
Kontinuirano |
U 2016. godini organizovana
je prva specijalistička obuka za 64 inspektora na temu "Metode istrage" kao
osnovni nivo obuke;
U 2017. godini ovaj vid obuke bi trebalo organizovati za ostale inspektore,
posebno za novoprimljene kao i obuku iz primene poreskih propisa;
U 2018. godini je potrebno organizovati napredni nivo ove obuke za 64 |
Izveštaj o sprovedenim obukama
inspektora Poreske policije |
Potpisani sporazumi o saradnji |
|
|
PU |
GIZ, Kriminalističko policijska
akademija, Finansijska policija Italije, Pravosudna akademija, IOTA,
FISKALIS, OECD i HMRC |
|
7 |
Kontrole povraćaja
PDV i poreskog kredita po Godišnjem planu kontrola za 2017. godinu, koje
su izabrane primenom kriterijuma analize rizika |
2017 |
U 2016. godini opredeljeno
1.384 kontrola, a izvršeno 1.385 (100,07%). Prosečan% nepravilnosti
je 14,95% |
Izveštaj o radu na dnevnom,
nedeljnom i mesečnom nivou |
Godišnji plan poreske terenske
kontrole za 2017. godinu |
|
|
PU |
|
|
8 |
Ostale kontrole
po Godišnjem planu kontrola za 2017. godinu, koje su izabrane primenom
kriterijuma analize rizika |
2017 |
U 2016. godini godišnjim planom
predviđeno 5.141 kontrola, realizovano 2.292 kontrole (% realizacije
44,58).% nepravilnosti u kontrolama biranim analizom rizika je u proseku
34,53, a za kontrole povraćaja PDV - 14,95%. |
Izveštaj o radu na dnevnom,
nedeljnom i mesečnom nivou |
Godišnji plan poreske terenske
kontrole za 2017. godinu |
|
|
PU |
|
Zakon o inspekcijskom nadzoru
("Službeni glasnik RS", broj 36/15) |
9 |
Kontrola evidentiranja
prometa preko fiskalnih kasa |
2017 |
Smanjenje procenta nepravilnosti
u poštovanju propisa u 2017. godini na 25% u odnosu na 2016. godinu (39,37%) |
Merenje stope poštovanja propisa
kroz izveštaje (nedeljni, mesečni, kvartalni i godišnji) |
Godišnji plan kontrola
Metodološko uputstvo za kontrolu fiskalnih kasa |
|
|
PU |
|
Zakon o poreskom postupku
i poreskoj administraciji ("Službeni glasnik RS", br. 80/02...108/16)
Zakon o fiskalnim kasama ("Službeni glasnik RS", br. 135/04
i 93/12)
Zakon o inspekcijskom nadzoru |
10 |
Kontrola lica
koja obavljaju neregistrovanu delatnost |
2017 |
Povećanje broja kontrola (za
10%) po prijavama građana i u saradnji sa drugim inspekcijskim organima |
Izveštaji o radu na dnevnom,
nedeljnom i mesečnom nivou |
- ZPPPA
- ZOIN
- Metodološko uputstvo za kontrolu lica koja obavljaju neregistrovanu
delatnost |
|
|
PU |
Drugi inspekcijski organi |
|
|
Poseban
cilj 2: |
Unapređenje
funkcionisanja fiskalnog sistema |
Mera
2.1.: |
|
Stimulisanje
poštovanja
propisa i podsticaji
prevođenju sive ekonomije u legalne tokove |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Učešće
neformalno zaposlenih u ukupnoj zaposlenosti u 4. kv 2014. godine: 21,2%
(izvor: RZS, Anketa o radnoj snazi) |
Učešće
neformalno zaposlenih u ukupnoj zaposlenosti do kraja 2017. godine - 15% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Izrada Plana fiskalnih
mera za stimulisanje zapošljavanja i preduzetništva i uvođenje progresivnog
oporezivanja zarada |
Treći kvartal 2017. |
Izrađena analiza efekata za
budžet i privredu:
1) sprovođenja mera u cilju stimulisanja zapošljavanja i preduzetništva,
posebno za početnike u poslovanju, preduzetnike i male privredne subjekte,
sa preporukama za izmenu propisa
2) uvođenja progresivnog oporezivanja zarada kroz smanjenje opterećenja
najnižih zarada |
Plan izmene propisa i sprovođenja
fiskalnih mera za stimulisanje zapošljavanja i preduzetništva i uvođenja
progresivnog oporezivanja zarada u skladu sa rezultatima analize |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Koordinaciono telo Vlade za
usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije (u daljem tekstu:
Koordinaciono telo) i MF |
MRZBS Ministarstvo privrede
Fiskalni savet NALED |
|
2 |
Uvođenje fiskalnih
olakšica tokom prve godine poslovanja privrednim društvima i preduzetnicima |
2017 |
Izmenjeni propisi kojima se
uvode fiskalne olakšice u skladu sa preporukama analize efekata i planom
sprovođenja |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
|
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Koordinaciono telo
NALED |
|
3 |
Uvođenje olakšica
tokom prve godine poslovanja privrednim društvima i preduzetnicima pri
utvrđivanju visine neporeskih nameta |
2017 |
Izmene propisa kojima se predviđa
niži iznos naknada i taksi za privredna društva i preduzetnike u prvoj
godini poslovanja |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o republičkim administrativnim
taksama ("Službeni glasnik RS", br. 43/03...61/17)
Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Koordinaciono telo
NALED |
|
4 |
Oslobođenje od
plaćanja poreza i doprinosa za preduzetnike koji iz statusa nezaposlenog
počinju sa obavljanjem delatnosti i za lica bez radnog staža u prvih
godinu dana nakon maturiranja/diplomiranja |
2017 |
Izmene propisa kojima lica
bez radnog staža u prvih godinu dana nakon maturiranja/diplomiranja,
kao i preduzetnik koji je bio na evidenciji nezaposlenih, u prvih godinu
dana od registracije nema obavezu plaćanja poreza na prihod od samostalne
delatnosti, na zaradu i doprinose za obavezno socijalno osiguranje za
sebe i svoje nove zaposlene koji ispunjavaju prethodno navedene uslove |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o porezu na dohodak
građana ("Službeni glasnik RS", br. 24/01...7/17), Zakon o
penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS",
br. 34/03...142/14), Zakon o doprinosima za obavezno socijalno osiguranje
("Službeni glasnik RS", br. 84/04...7/17) |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MRZBS |
Koordinaciono telo
NALED
NSZ |
|
5 |
Podsticanje prijavljivanja
rada sa nepunim radnim vremenom i drugih oblika radnog angažovanja koji
nije registrovan |
2017 |
1. Izrađena analiza stanja
sa preporukama za unapređenje, koje se odnose na smanjenje iznosa najniže
mesečne osnovice doprinosa za obavezno socijalno osiguranje za rad sa
nepunim radnim vremenom sa mehanizmima
za kontrolu poštovanja maksimalnog broja radnih sati i sprečavanje zloupotreba;
2. Sačinjen predlog izmene Zakona o doprinosima za obavezno socijalno
osiguranje i Zakona o penzijskom i invalidskom osiguranju u skladu sa
preporukama analize |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o doprinosima za obavezno
socijalno osiguranje,
Zakon o penzijskom i invalidskom osiguranju ("Službeni glasnik RS",
br. 84/04...7/17) |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MRZBS
PIO |
Koordinaciono telo
NALED
NSZ
Svetska banka |
|
|
Mera
2.2.: |
|
Unapređenje
pravičnosti u fiskalnoj politici i podsticanje dobrovoljnog poštovanja
propisa |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Za
2014. je utvrđeno procentualno učešće ukupne dobrovoljne naplate poreza
u ukupnom poreskom prihodu procenjene u budžetu Republike Srbije 85% |
Procentualno
učešće ukupne dobrovoljne naplate poreza u ukupnim poreskim prihodima
procenjenim u budžetu Republike Srbije za 2017. godine - 87% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Omogućavanje finansijske
inkluzije malim privrednim subjektima i početnicima u poslovanju |
prvi kvartal 2018. |
Usvojen Nacrt zakona o mikrofinansiranju |
Sajt Vlade RS |
|
Redovna sredstva |
|
NBS |
MF, PKS i druge poslovne asocijacije
Udruženje banaka Srbije |
|
2 |
Preciznije utvrđivanje
bližih uslova, kriterijuma i elemenata za paušalno oporezivanje obveznika
poreza na prihode od samostalnih delatnosti i ujednačenje postupanja
poreskih organa prilikom određivanja ove osnovice |
Treći kvartal 2017. |
Usvojene izmene i dopune Uredbe
o bližim uslovima, kriterijumima i elementima za paušalno oporezivanje
obveznika poreza na prihode od samostalnih delatnosti tako da se:
1) član 3. harmonizuje sa Uredbom o klasifikaciji delatnosti;
2) odrede delatnosti koje su u ekspanziji kao IKT i sl;
3) metodologija za utvrđivanje osnovice za obračun poreza precizira kako
bi se postigla ujednačenost u postupanju poreskih organa i pravičnije
određivanje osnovice za paušalno oporezivanje (posebno čl. 4. i 6.)
4) uvede obaveza nadležnog organa da privrednom subjektu koji se za ovaj
porez opredeli u roku od 15 dana po osnivanju izda rešenje o visini paušalnog
poreza |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Uredba izmenama i dopunama
Uredbe o bližim uslovima, kriterijumima i elementima za paušalno oporezivanje
obveznika poreza na prihode od samostalnih delatnosti |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
RSJP |
|
3 |
Skraćenje rokova
za administrativne postupke kod naplate javnih prihoda i automatizacija
na osnovu rezultata analize rizika |
2017 |
Ustanoviti automatski povrat
više plaćenog PDV-a za privredne subjekte sa najmanjim stepenom rizika
i pojednostavljenje procedure za ostale kategorije poreskih obveznika
u kraćim rokovima, na osnovu analize rizika i planova kontrole |
Akti MF
Interna uputstva PU |
Zakon o porezu na dodatu vrednost |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
PU |
NALED |
|
4 |
Uvođenje mehanizama
za neposrednu elektronsku komunikaciju poreskih obveznika sa organima
državne uprave |
2017 |
1. Definisane procedure za
oblike i načine elektronske komunikacije sa organima državne uprave
2. uvođenje elektronskog podnošenja zahteva i izdavanje potvrde o stanju
poreskih kartica obveznika
3. mesečne konsultacije poreskog savetnika sa početnicima u poslovanju |
Interni akti PU i Uprave carina |
Interni akti PU i Uprave carina |
Redovna sredstva |
N/A |
PU
Uprava carina |
MF
Kancelarija za informacione tehnologije i elektronsku upravu
NALED
GIZ
USAID BEP |
Strategija razvoja elektronske
uprave, Program transformacije
PU |
5 |
Podsticanje projekata
grupnog uvođenja integrisanih sistema upravljanja i unapređenja kvaliteta
i konkurentnosti u lancima snabdevanja privrednih subjekata u cilju ograničavanja
poslovanja sa subjektima iz sive zone |
2017 |
Uspostavljena najmanje dva
sistema lanca logistike, dobavljača i partnera u kojima je osnov za uključivanje
legalno poslovanje sa internom kontrolom na osnovu standarda upravljanja
kvalitetom, zaštitom životne sredine i zaštitom zdravlja i bezbednosti
na radu |
Akt Vlade |
Program Ministarstva privrede |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede |
MF
PKS
Savez za fer konkurenciju Klasteri i druga privredna udruženja |
|
6 |
Unapređenje određivanja
i provere uslova i kriterijuma u postupcima javne nabavke koji omogućavaju
fer konkurenciju na tržištu i podstiču savesno poslovanje privrednih
subjekata |
2017 |
1. Sprovesti automatsku razmenu
podataka između nadležnih organa tako da se redovno briše upis u Registar
ponuđača privrednih subjekata koji su prestali da ispunjavaju uslove
iz ZJN za upis u registar ponuđača
2. Sačinjena analiza sprovođenja i nadzora nad primenom Zakona o javnim
nabavkama sa preporukama za unapređenje kontrole postupaka javnih nabavki |
1. Sajt APR
2. Sajt Uprave za javne nabavke |
Zakon o javnim nabavkama |
Redovna sredstva |
N/A |
1. MF
APR
PU
CROSO
MUP
2. Uprava za javne nabavke |
Donatori |
Strategija razvoja javnih
nabavki za period 2014-2018. godine |
|
Mera
2.3.: |
|
Unapređenje
sistema fiskalizacije |
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Broj
delatnosti iz oblasti, grana i grupa klasifikacije izuzet od obaveze
evidentiranja prometa preko fiskalne kase u skladu sa odredbama Uredbe
o određivanju delatnosti kod čijeg obavljanja ne postoji obaveza evidentiranja
prometa preko fiskalne kase ("Službeni glasnik RS", br. 61/10,
101/10, 94/11, 83/12, 59/13 i 100/14) - 2015. godina |
Smanjen
broj delatnosti izuzetih od obaveze evidentiranja prometa preko fiskalne
kase, a u skladu sa odredbama zakona kojim se uređuje klasifikacija delatnosti
do kraja 2017. godine |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Sprovođenje
analize efekata proširenja obuhvata fiskalizacije i
mera za podsticanje elektronskog plaćanja (bezgotovinskog plaćanja) |
Treći
kvartal 2017. |
Urađena
analiza efekata:
1) Proširenja obuhvata fiskalizacije po grupama delatnosti
2) Obaveznosti posedovanja terminala za bezgotovinsko plaćanje
po delatnostima (trgovina i pružanje usluga i dr.);
3) Subvencionisanja nabavke prvih terminala za bezgotovinsko plaćanje
preduzetnicima i mikro privrednim subjektima; |
"Službeni
glasnik Republike Srbije" |
Izmena
Zakona o fiskalizaciji i podzakonskih akata |
Redovna
sredstva |
N/A |
MF
NALED |
PU
Donatori
Fiskalni savet
NBS |
|
2 |
Unapređenje sistema
fiskalizacije, koji omogućava uštede troškova za privredu u odnosu na
postojeći sistem (ukidanje kontrolnih traka i servisiranja kasa) i razmenu
informacija o izvršenom pojedinačnom prometu u optimalnom vremenu sa
sintezom podataka za analizu rizika u vršenju inspekcijskog nadzora |
2017 |
1. Pripremljen nacrt zakona
i podzakonska akta kojim se uspostavlja unapređen sistem fiskalizacije
i proširuje sukcesivno obuhvat fiskalizacije
2. Donet akcioni plan za sprovođenje propisa
3. Podnet izveštaj PU o prikupljanju podataka za analizu rizika u vršenju
inspekcijskog nadzora |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o fiskalizaciji i prateća
podzakonska akta
Akcioni plan za sprovođenje donetih propisa |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
PU |
NALED |
|
3 |
Sprovođenje proširenja
obuhvata fiskalizacije i podsticanje elektronskog plaćanja u skladu sa
preporukama iz analize iz tačke 1. ove mere i izmenjenim zakonom o fiskalizaciji |
2018 |
Proširenje obuhvata fiskalizacije
i mere podsticanja bezgotovinskog plaćanja sprovedene u skladu sa preporukama
analize i planom sprovođenja. |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
|
Redovna sredstva |
N/A |
MF
PU |
NBS |
|
4 |
Smanjenje maksimalnog
iznosa za plaćanje gotovinom za fizička i pravna lica kod transakcija
u poslovanju |
2017 |
Izmenjeni propisi tako da
se definišu maksimalni iznosi za plaćanje u gotovini za transakcije između
privrednih subjekata, odnosno za transakcije građana sa privrednim subjektima |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o sprečavanju pranja
novca i finansiranja terorizma, Zakon o obavljanju plaćanja pravnih lica,
preduzetnika i fizičkih lica koja ne obavljaju delatnost |
Redovna sredstva |
|
MF |
Fiskalni savet
Uprava za sprečavanje pranja novca
NBS |
|
5 |
Jasno definisanje
zahteva za potvrđivanje deviznih priliva u poslovanju |
2017 |
Preciziran i pojednostavljen
postupak dostavljanja podataka banci u slučaju deviznih priliva tako
što će poslovne banke generisati podatke o deviznom prilivu iz inostranstva
i o tome na mesečnom nivou obaveštavati NBS, bez opterećenja klijenata |
Odluka o obavljanju platnog
prometa sa inostranstvom i Uputstvo za sprovođenje odluke o uslovima
i načinu obavljanja platnog prometa sa inostranstvom |
|
|
|
MF
NBS |
|
|
6 |
Unapređenje obaveštavanja
potrošača na prodajnom mestu o vrsti računa koju je prodavac/pružalac
usluge dužan da izda prilikom prometa |
2017 |
1. Izmenjen Pravilnik o obliku
i sadržini obaveštenja iz člana 18. stav 3. Zakona o fiskalnim kasama
sa propisanim novim slikovitim obaveštenjem (upadljiva nalepnica)
2. Usvojen predlog izmene Zakona o potrošačima koji propisuje obavezu
nefiskalizovanih obveznika da istaknu obaveštenje o svojoj obavezi izdavanja
nefiskalnog računa sa pravilnikom o izgledu i sadržini obaveštenja |
|
|
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MTTT |
PU |
|
|
Poseban
cilj 3: |
Smanjenje
administrativnog opterećenja za privredu i građane |
Mera
3.1.:
Uspostavljanje javnog registra neporeskih nameta |
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Nepostojanje
Javnog registra neporeskih nameta; regulatorna transparentnost 3,6 Globalni
indeks konkurentnosti Svetskog ekonomskog foruma |
Uspostavljanje
javnog registra neporeskih nameta sa unetim svim nametima do kraja 2017.
godine; regulatorna transparentnost - 3,8 Globalni indeks konkurentnosti
Svetskog ekonomskog foruma |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Sprovođenje analize
neporeskih nameta i njihova klasifikacija |
2017 |
Definisan spisak svih taksi
i naknada i drugih nameta, po utvrđenim oblastima |
Izveštaj o radu Koordinacionog tela |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
RSJP
NALED |
|
2 |
Smanjenje broja
parafiskalnih nameta |
2017 |
Donet akt Vlade kojim se nalaže
ukidanje parafiskalnih nameta za koje je analizom utvrđeno neopravdano
postojanje |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Sva resorna ministarstva koja
propisuju naknade u svojim oblastima
NALED |
|
3 |
Uspostavljanje
efikasnijeg sistema naplate i sistema raspodele neporeskih prihoda |
2017 |
Izrađena analiza i metodologije
obračuna i raspodele neporeskih prihoda |
/ |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
NALED |
|
4 |
Utvrđivanje javno
dostupne baze tj. evidencije svih neporeskih nameta |
2017 |
Donet propis kojima je registar
neporeskih nameta definisan kao javni |
"Službeni glasnik Republike
Srbije" |
Zakon o jedinstvenom registru
neporeskih nameta |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
RSJP
NALED |
|
5 |
Uspostavljanje
besplatno dostupnog online portala sa pregledom taksi, naknada i drugih
neporeskih nameta |
2017 |
Besplatno dostupan online
portal sa pregledom taksi, naknada i drugih nameta |
Internet portal javnog registra
neporeskih nameta |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Kancelarija za informacione
tehnologije i elektronsku upravu |
MF
RSJP
NALED |
|
|
Mera
3.2.:
Uspostavljanje jedinstvenog pravnog osnova za propisivanje naknada za
korišćenje javnih dobara i administrativnih taksi |
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Ne
postoji jedinstveni pravni okvir za propisivanje naknada za korišćenje
javnih dobara odnosno za propisivanje svih administrativnih taksi |
Uspostavljen
jedinstveni pravni okvir za propisivanje naknada za korišćenje javnih
dobara odnosno za propisivanje administrativnih taksi |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Regulatorno
uređenje naknada i taksi koje onemogućava uvođenje novih nameta van propisanog
okvira, višestruku naplatu različitih nameta za istu uslugu ili javno
dobro, kao i određivanje visine plaćanja nesrazmerno vrednosti, odnosno
trošku |
2017 |
Doneti Zakon o
naknadama za korišćenje javnih dobara i Zakon o administrativnim taksama,
kojim se propisuje kontrolni mehanizam i metodologija za propisivanje
naknada, odnosno taksi |
"Službeni
glasnik Republike Srbije" |
Zakon o naknadama
za korišćenje javnih dobara, Zakon o administrativnim taksama |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Koordinaciono telo
MDULS
NALED |
|
2 |
Usvojeni
implementacioni propisi za primenu donetih zakona |
2017 |
Usvojeni podzakonski
akti predviđeni Zakonom o naknadama za korišćenje javnih dobara i za
primenu Zakona o administrativnim taksama |
"Službeni
glasnik Republike Srbije" |
Pravilnici Ministarstva
finansija |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Koordinaciono telo
MDULS
NALED |
|
3 |
Uspostavljen
sistem za refundaciju nezakonito naplaćenih naknada i taksi |
2017 |
Odredba implementirana
u Zakon o naknadama za korišćenje javnih dobara i Zakonu o administrativnim
taksama |
"Službeni
glasnik Republike Srbije" |
Zakon o naknadama
za korišćenje javnih dobara
Zakon o administrativnim taksama |
Redovna sredstva |
N/A |
MF |
Koordinaciono telo
MDULS
NALED |
|
|
Mera
3.3:
Uspostavljanje jedinstvenog javnog registra administrativnih postupaka
i ostalih uslova poslovanja |
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Ne
postoji jedinstveno mesto na kome su vidljivi svi postupci, niti popis
postupaka i ostalih uslova za poslovanje u Republici Srbiji |
Popisani
svi administrativni postupci i uspostavljen jedinstveni javni registar
administrativnih postupaka i ostalih uslova za poslovanje u Republici
Srbiji |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Sprovođenje
popisa svih administrativnih postupaka koji se odnose na poslovanje i
njihova klasifikacija |
2017 |
Definisan spisak
svih administrativnih postupaka i drugih uslova za poslovanje u Republici
Srbiji |
Sajt RSJP |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
RSJP |
Svi nadležni organi
koji sprovode administrativne postupke i druge uslove za poslovanje,
PKS, NALED i sva udruženja privrednih subjekata |
|
2 |
Izrada
metodologije za pojednostavljenje administrativnih postupaka koji se
odnose na privredu |
2017 |
Izrađena metodologija
za pojednostavljenje i optimizaciju administrativnih postupaka |
Sajt RSJP |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede |
RSJP |
|
3 |
Optimizacija
i pojednostavljenje (minimum 30%) administrativnih postupaka na nacionalnom
nivou koji utiču na poslovanje u Republici Srbiji |
2018 |
1. Pripremljen
i usvojen Akcioni plan za pojednostavljenje i optimizaciju administrativnih
postupaka;
2. Sprovedeno minimum 50% aktivnosti iz Akcionog plana za pojednostavljenje
i
optimizaciju administrativnih
postupaka |
Akcioni plan za
izmenu propisa u cilju pojednostavljenja i optimizacije administrativnih
postupaka |
|
|
|
RSJP
Ministarstvo privrede, Svi nadležni organi obuhvaćeni Akcionim planom |
Svi nadležni
organi, organizacije,
institucije,
javne agencije, javna preduzeća i privredni subjekti, RSJP |
|
4 |
Pravno
uređenje okvira
za uspostavljanje jedinstvenog javnog registra administrativnih
postupaka i drugih uslova za poslovanje |
2018 |
1. Donet propis
kojim je jedinstveni
javni registar administrativnih postupaka i ostalih uslova poslovanja
definisan,
2. Utvrđene nadležnosti organa državne uprave za razmenu podataka i ažuriranje
registra |
"Službeni
glasnik Republike Srbije" |
Zakon o jedinstvenom
javnom registru administrativnih postupaka i ostalih uslova poslovanja |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo privrede |
RSJP
MTTT
MDULS
MF
NALED |
|
5 |
Uspostavljanje
tehničke platforme za jedinstveni javni registar administrativnih postupaka
i ostalih uslova za poslovanje |
2018 |
Besplatno dostupan
online portal sa pregledom administrativnih postupaka i ostalih uslova
za poslovanje |
Internet portal
jedinstvenog javnog registra administrativnih postupaka i ostalih uslova
za poslovanje |
|
Redovna sredstva |
N/A |
MTTT |
RSJP,
MF
Ministarstvo privrede
MDULS
MTTT
NALED |
|
|
Poseban
cilj 4: |
Podizanje
svesti građana i privrede o značaju suzbijanja sive ekonomije i motivacije
za poštovanje propisa |
Mera
4.1.: Podizanje opšte svesti o oblicima i pojavama sive ekonomije kroz
informaciono-edukativne kampanje |
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Anketa
koju je sproveo NALED u februaru 2017. godine pokazuje da 55% građana
smatra da siva ekonomija nije opravdana a 49% građana da siva ekonomija
ima negativnih uticaja na njihov život |
Povećan
broj građana koji smatraju da siva ekonomija nije opravdana i da ima
negativan uticaj na njihov život za 15% i više do kraja 2017. godine |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Sprovođenje
nacionalne kampanje radi promovisanja godina 2017/18. kao godina borbe
protiv sive ekonomije |
2017 |
Izrada identiteta
nacionalne kampanje za promovisanje godina 2017/18. kao godina borbe
protiv sive ekonomije - izrađen i postavljen materijal o svim informacijama
o borbi protiv sive ekonomije na elektronskoj prezentaciji eUprave/Ministarstva
finansija;
Izrađen i postavljen baner na elektronskoj prezentaciji svih organa,
organizacija i tela Vlade;
Izrađen promo materijal i plasiran - džingl, spot - reklama, posteri,
brošure, bilbordi....;
Emitovanje reklama, džinglova i spotova na svim medijima koji se priključe
borbi protiv sive ekonomije;
Postavljeni bilbordi i posteri i njihova ravnomerna rasprostranjenot |
Izveštaj o radu
Koordinacionog tela |
Akt Vlade (Odluka
Vlade) |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS
MF
NALED
Savez za fer konkurenciju
PU |
RSJP
Jedinice lokalne samouprave (u daljem tekstu: JLS)
Pošta Srbije
RTS i druge televizije Privredni subjekti i poslovna udruženja Donatori |
|
2 |
Sprovođenje
edukacija o štetnim posledicama sive ekonomije |
2017/2018 |
Sprovedeno najmanje
pet edukacija o štetnim posledicama sive ekonomije |
Izveštaj o radu
Koordinacionog tela |
Akt Vlade (Odluka
Vlade) |
Redovna sredstva |
N/A |
Ministarstvo prosvete,
nauke i tehnološkog razvoja |
NALED
Savez za fer konkurenciju
PKS |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
2017/2018 |
Održano minimum dve radionice
ili
javna skupa po kvartalu za građane
i privrednike; |
MF
MDULS
NALED |
2017/2018 |
Održano minimum dva treninga
za
predstavnike medija i medijske agencije |
2017/2018 |
Pripremljen program edukacije
preko elektronske prezentacije i društvenih mreža |
NALED
Savez za fer konkurenciju |
2017/2018 |
Promocija borbe protiv sive
ekonomije na društvenim mrežama |
2017 |
Pripremljen program za časove
u svim razredima osnovne i srednje škole o štetnim posledicama sive ekonomije; |
Ministarstvo prosvete, nauke
i tehnološkog razvoja
Poreska uprava |
2017 |
Održani časovi o štetnim posledicama
sive ekonomije u svim razredima osnovne i srednje škole |
|
3 |
Organizacija okruglih
stolova i seminara radi podizanja svesti privrednika o pirateriji, krivotvorenju
i falsifikovanoj robi kao vidu sive ekonomije i potrebi uspostavljanja
mehanizama za njeno suzbijanje |
2017 |
Izrađen program mera i aktivnosti
za suzbijanje piraterije za minimum dva proizvoda |
Izveštaji sa održanih skupova |
|
|
|
Uprava carina
Tržišna inspekcija
Svi organi /inspekcije u skladu sa Zakonom o posebnim ovlašćenjima radi
efikasne zaštite intelektualne svojine |
PKS
NALED |
|
4 |
Sprovesti
anketu o sivoj ekonomiji i merama Vlade za njeno suzbijanje |
2017/2018 |
Sprovedene dve
ankete godišnje o sivoj ekonomiji i merama Vlade za njeno suzbijanje |
Izveštaj Koordinacionog
tela |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
NALED |
PU
MDULS
RSJP
PKS |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
5 |
Pripremljen
polugodišnji izveštaj o sprovedenim merama sa predlogom za unapređenje |
2017/2018 |
Usvojen polugodišnji
izveštaj o sprovedenim merama za borbu protiv sive ekonomije i usvojeni
predlozi mera za unapređenje |
Izveštaj radne
grupe za organizaciju kampanje |
Zaključak Vlade |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS
MF |
NALED
PU
PKS |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
|
Poseban
cilj 4: |
Podizanje
svesti građana i privrede o značaju suzbijanja sive ekonomije i motivacije
za poštovanje propisa |
Mera
4.2.:
Sprovođenje nagradne igre |
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Prema
istraživanju stavova građana o sivoj ekonomiji koje je sproveo NALED
u januaru 2017. 20% građana bi prijavilo prodajno mesto koje ne izdaje
fiskalni račun |
Do
decembra 2017. 40% građana bi prijavilo prodajno mesto koje ne izdaje
fiskalni račun |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Definisanje
mehanizama, broja kola, dinamike i načina izvlačenja za sprovođenje nagradne
igre za građane i takmičenja za jedinice lokalne samouprave |
2017 |
Sačinjen dokument
o definisanim mehanizmima broja kola, dinamike i načina izvlačenja za
sprovođenje nagradne igre za građane i takmičenja za JLS |
Izveštaj radne
grupe za organizovanje kampanje i nagradne igre |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MDULS |
NALED |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
2 |
Uspostavljanje
saradnje između nadležnih organa, organizacija i institucija na sprovođenju
nagradne igre za građane i takmičenja za gradove, gradske opštine i opštine |
2017 |
Usvojen Zaključak
Vlade i Formirana Radna grupa u kojoj su predstavnici svih nosilaca aktivnosti
sprovođenju nagradne igre za građane i takmičenja za JLS |
Zaključak Vlade
i Odluka o formiranju radne grupe |
Memorandum o saradnji |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MDULS |
Pošta Srbije Medijske
kuće, Državna lutrija Srbije doo, RSJP i NALED |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog tela za
usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
3 |
Identifikovanje
izvora finansiranja nagradne igre i takmičenja |
2017 |
Identifikovani
izvori finansiranja za nagradnu igru i takmičenje |
Izveštaj Koordinacionog
tela |
Ugovori o donaciji |
Redovna sredstva |
N/A |
NALED
MDULS |
MF |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
4 |
Identifikovati
medijske partnere za nagradnu igru, takmičenje i kampanju i potpisati
sa njima memorandume o saradnji |
2017. |
Identifikovani
medijski partneri za nagradnu igru, takmičenje i kampanju |
Izveštaj Koordinacionog
tela |
Memorandum o saradnji |
Redovna sredstva |
N/A |
NALED
MDULS |
MF
PU
Državna lutrija Srbije doo,
JP Pošta Srbije |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
5 |
Formiranje
nagradnog fonda |
2017 |
Formiran nagradni
fond i uspostavljen mehanizam privlačenja donatora |
Izveštaj o radu
Koordinacionog tela |
Fond za nagradnu
igru
definisan Pravilima nagradne igre |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MDULS |
NALED |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog tela za
usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
6 |
Priređivanje
nagradne igre za građane i takmičenja za JLS |
2017 |
Ministarstvo finansija
donelo Odluku o priređivanju nagradne igre i pravila nagradne igre
Pribavljena saglasnost Vlade na Pravila nagradne igre
Donet akt Vlade o davanju saglasnosti za priređivanje nagradne igre
Doneto Rešenje kojim se utvrđuje naknada za priređivanje nagradne igre
u robi i uslugama Pripremljena tehnička uputstava za sprovođenje i učesnike
u sprovođenju nagradne igre za građane i takmičenja za JLS |
Odluka o priređivanju
nagradne igre i Pravila nagradne igre;
Akt Vlade o davanju saglasnosti za priređivanje nagradne igre
Rešenje kojim se utvrđuje naknada za priređivanje nagradne igre u robi
i uslugama
Tehnička uputstava za sprovođenje i učesnike u sprovođenju nagradne igre
za građane i takmičenja za JLS
Izveštaj Koordinacionog tela |
Odluka o priređivanju
nagradne igre i Pravila nagradne igre
Akt Vlade o davanju saglasnosti za priređivanje nagradne igre
Rešenje kojim se utvrđuje naknada za priređivanje nagradne igre u robi
i uslugama |
Redovna sredstva |
N/A |
MF
MDULS |
Državna lutrija
Srbije doo
NALED
JP Pošta Srbije MTS Radio televizija Srbije |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije
Zaključak Vlade |
7 |
Uspostavljanje
portala za pitanja, sugestije i kritike građana, kao i web prezentacije
sa odgovorima na pitanja i svim potrebnim podacima o nagradnoj igri i
takmičenju |
2017 |
Uspostavljen funkcionalni
portal i web prezentacija |
Izveštaj Koordinacionog
tela |
Akt Ministarstva
finansija |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS |
NALED
JP Pošta Srbije
MTS MF |
Odluka o obrazovanju
Koordinacionog tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije |
8 |
Pripremiti operativni
plan za sprovođenje kampanje i nagradne igre i takmičenja sa unapred
predviđenim odgovorima na probleme |
2017 |
Donet operativni plan za sprovođenje
kampanje i nagradne igre i takmičenja sa unapred predviđenim odgovorima
na probleme Sprovedena kampanja za nagradnu igru i takmičenje
Obavljene medijske aktivnosti - pojavljivanje u medijima, reklame, namenske
emisije
Promocije
Pripremljen i plasiran promotivni materijal - džingl, spot - reklama,
posteri, brošure, bilbordi....
Za nagradnu igru i takmičenje
Emitovanja
Postavljeni bilbordi i postera i njihova ravnomerna rasprostranjenost |
Izveštaj Koordinacionog tela |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS
NALED
Državna lutrija Srbije doo |
MF |
Odluka o obrazovanju Koordinacionog
tela za usmeravanje aktivnosti na suzbijanju sive ekonomije
Zaključak Vlade |
9 |
Sprovođenje
nagradne igre i takmičenja |
2017/2018 |
Nagradna igra
i takmičenje su sprovedeni - minimum jedan ciklus
Formiran tim i utvrđen plan organizovanja emisija izvlačenja nagrada
u nagradnoj igri za građane i takmičenja za JLS |
Izveštaj Koordinacionog
tela |
/ |
Redovna sredstva |
N/A |
MDULS
MF |
NALED
JP Pošta Srbije |
|
|
Poseban
cilj 4: |
Podizanje
svesti građana i privrede o značaju suzbijanja sive ekonomije i motivacije
za poštovanje propisa |
Mera
4.3.:
Sprovođenje aktivnosti Poreske uprave na podizanju poreske kulture |
|
Pokazatelj
rezultata mere - početna vrednost: |
Pokazatelj
rezultata mere - ciljana vrednost |
Prema
istraživanju stavova privrede o sivoj ekonomiji, koje je sproveo NALED,
u januaru 2017. 36% privrednih subjekata bi prijavio konkurenta koji
posluje u sivoj zoni |
Do
decembra 2017. procenat privrednih subjekata koji bi prijavili poslovanje
konkurenta u sivoj zoni: 50% |
|
Aktivnosti |
Rok
za realizaciju |
Pokazatelji
učinka |
Izvor
verifikacije |
Propis
/ Akt kroz koji se aktivnost sprovodi |
Procenjena
finansijska sredstva |
Institucija
ili telo odgovorno za realizaciju |
Partner
u realizaciji |
Prethodni
i povezani dokumenti |
Budžetska
- Linija programskog budžeta |
Ostali izvori
finansiranja |
1 |
Kampanja "Porez
plati da se dobrim vrati", video serijal edukativnog karaktera |
Nastavak i razvoj kampanje
u 2017. godini. |
Kvalitativna i kvantitativna
analiza - pres kliping i društvene mreže. |
Sajt PU |
|
/ |
Donatorska sredstva |
PU |
GIZ |
Zakon o javnom informisanju,
Zakon o elektronskim medijima, Zakon o javnim medijskim servisima, Zakon
o slobodnom pristupu informacijama od javnog značaja |
2 |
Kampanja
"Uzmi račun" |
Nastavak i razvoj kampanje
u 2017. godini. |
Kvalitativna i kvantitativna
analiza - pres kliping i društvene mreže. |
|
|
/ |
Donatorska sredstva |
PU |
GIZ |
|
3 |
Fiskalna
edukacija mladih kroz "Poreski čas" |
Planirano je da
se održe časovi za osnovce u Beogradu i u Republici Srbiji u 2017. godini. |
Kvalitativna i
kvantitativna analiza - pres kliping i društvene mreže. |
|
|
/ |
Donatorska sredstva |
PU |
GIZ, Ministarstvo
prosvete, nauke i tehnološkog razvoja |
|
4 |
Poreski alarm,
internet adresa za prijavljivanje poreskih nepravilnosti |
Dalji razvoj i usavršavanje
Poreskog alarma u narednom periodu |
Kvalitativna i kvantitativna
analiza - pres kliping i društvene mreže. |
|
ZPPPA |
/ |
|
PU |
|
|
5 |
Kampanja uvođenja
elektronskih prijava podržana izradom i objavljivanjem video tutorijala
za podnošenje poreskih prijava |
Kampanja se sprovodi u kontinuitetu |
Kvalitativna i kvantitativna
analiza - pres kliping i društvene mreže. |
|
|
/ |
Donatorska sredstva |
PU |
GIZ |
|