POSLOVNIK
O RADU GRADSKOG VEĆA GRADA KRALJEVA

("Sl. list grada Kraljeva", br. 25/2016, 26/2016 - ispr., 18/2017 i 21/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim poslovnikom uređuju se organizacija, način rada i odlučivanja Gradskog veća grada Kraljeva (u daljem tekstu: Veće) i radnih tela Veća, kao i druga pitanja od značaja za rad i ostvarivanje nadležnosti Veća kao izvršnog organa grada Kraljeva (u daljem tekstu: grad).

Član 2

Sastav, način izbora i razrešenja, kao i nadležnost Veća utvrđuju se Zakonom o lokalnoj samoupravi i Statutom grada Kraljeva.

Članovi Gradskog veća se u što kraćem roku po donošenju rešenja o svom izboru pisanim putem izjašnjavaju o tome da li hoće da budu na stalnom radu u gradu.

Pisano izjašnjenje iz prethodnog stava dostavlja se Administrativno-mandatskoj komisiji preko unutrašnje organizacione jedinice nadležne za poslove Skupštine grada i Gradskog veća.

U cilju ostvarivanja nadležnosti i efikasnosti rada Veća, mogu se utvrditi pojedinačna resorna zaduženja njegovih članova.

Pojedinačna resorna zaduženja iz stava 4. ovog člana utvrđuju se rešenjem Veća, po prethodno izvršenim konsultacijama i pribavljanju izjašnjenja članova Veća.

Resorno zaduženi član Veća ostvaruje saradnju sa unutrašnjim organizacionim jedinicama Gradske uprave grada Kraljeva (u daljem tekstu: Uprava), javnim preduzećima, ustanovama, drugim organima, organizacijama i službama u čiji delokrug spadaju poslovi povezani sa njegovim resornim zaduženjem.

Član 3

Stručne i druge poslove za potrebe Veća vrši unutrašnja organizaciona jedinica Gradske uprave grada Kraljeva nadležna za poslove Veća (u daljem tekstu: nadležna jedinica).

Član 4

Rad Veća je dostupan javnosti.

Za javnost rada Veća odgovoran je gradonačelnik, kao predsednik Veća.

Član 5

Veće ima pečat koji je okruglog oblika sa tekstom po obodu: Republika Srbija Kraljevo, i tekstom u unutrašnjem prstenu: Grad Kraljevo - Gradsko veće, i grbom Republike Srbije u sredini.

Član 6

Veće radi i odlučuje na sednicama.

Sednice veća mogu biti redovne, vanredne i konsultativne.

II PRIPREMANJE I SAZIVANJE SEDNICE VEĆA

Pripremanje i dostavljanje materijala

Član 7

Materijale koji se razmatraju na sednici Veća pripremaju unutrašnje organizacione jedinice Uprave u čijem delokrugu su pitanja na koja se materijal odnosi, a mogu ih pripremati i gradonačelnik, član Veća i načelnik Uprave.

Materijale mogu pripremati javna preduzeća, ustanove i drugi organi, organizacije i službe čiji je osnivač grad, uz dostavljanje istog preko nadležne unutrašnje organizacione jedinice Uprave.

Unutrašnja organizaciona jedinica Uprave, koja u upravnom postupku rešava o pravima i obavezama iz izvornog delokruga grada u prvom stepenu, Veću blagovremeno dostavlja žalbu na prvostepeno rešenje odnosno zaključak, sa svim spisima koji se odnose na predmet.

Dostavljanje materijala se vrši uz propratni akt u kome se navodi da li se materijal dostavlja radi informisanja članova Veća ili radi razmatranja i odlučivanja na sednici Veća, u rokovima predviđenim ovim poslovnikom, uzimajući u obzir i rokove koje zakon propisuje za donošenje određenih akata.

Propratni akt iz prethodnog stava mora biti potpisan i overen, i čuva se sa izvornikom materijala u rokovima određenim Listom kategorija registraturskog materijala.

Obrađivač i kontrolor akta su odgovorni za zakonitost nacrta i predloga akata koji se dostavljaju Veću, kao i za kompletnost, urednost i tačnost priložene dokumentacije.

Član 8

Opšte i pojedinačne akte koje Veće donosi ili predlaže Skupštini prilikom razmatranja i odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti, obrađivač priprema u formi nacrta odnosno predloga, u zavisnosti od toga ko je donosilac akta.

Obrađivač obavezno dostavlja nadležnoj jedinici primerak nacrta odnosno predloga akta sa odgovarajućim propratnim materijalom u štampanom obliku, kao i kompletan materijal elektronskim putem (elektronska odnosno skenirana verzija).

Materijal iz stava 2. ovog člana dostavlja se Veću elektronskim putem isključivo na zvaničnu imejl adresu Veća: gradsko_vece@kraljevo.org.

Obaveza dostavljanja materijala na način iz stava 2. i 3. ovog člana odnosi se i na pravna lica i subjekte iz člana 7. stav 2. ovog poslovnika.

Nacrti i predlozi opštih i pojedinačnih akata pripremaju se u formi u kojoj se akti donose, i sadrže normativni deo i obrazloženje.

Adekvatno obrazloženje (obavezno uz navođenje pravnog osnova, razloga za donošenje akta i neophodnih objašnjenja, a eventualno sa procenom iznosa finansijskih sredstava potrebnih za sprovođenje akta i razlozima za donošenje akta po hitnom postupku), čini sastavni deo nacrta odnosno predloga pojedinačnog akta.

Na levoj strani nacrta odnosno predloga pojedinačnog akta, posle obrazloženja, a pre oznake organa koji donosi akt, posebno se označavaju imena obrađivača i kontrolora, koja neće biti sadržana u aktu koji se objavljuje u službenom glasilu.

Kada se aktima iz stava 1. ovog člana predviđa ili predlaže izdvajanje finansijskih sredstava, nadležni obrađivač pribavlja mišljenje unutrašnje organizacione jedinice Uprave nadležne za finansije, koje mora biti potpisano i overeno i čuva se na način određen članom 7. stav 5. ovog poslovnika.

Kada se aktima iz stava 1. ovog člana stvaraju ugovorne obaveze grada, odnosno kada je u pitanju zaštita imovinskih prava i interesa grada, nadležni obrađivač obavezno pribavlja saglasnost, odnosno mišljenje Gradskog pravobranilaštva.

Član 9

Nacrti i predlozi akata iz člana 8. ovog poslovnika i radne verzije drugih akata dostavljaju se Veću od strane ovlašćenog obrađivača preko nadležne jedinice, koja o prijemu istih vodi odgovarajuću evidenciju i blagovremeno upoznaje predsednika Veća u cilju sačinjavanja predloga dnevnog reda sednice Veća.

U slučaju da nacrti, predlozi i radne verzije akata iz stava 1. ovog člana ne budu uvršćeni u predlog dnevnog reda sednice Veća, o njima se vodi posebna evidencija, koja se stalno ažurira i sa kojom se upoznaje predsednik Veća, u cilju stvaranja mogućnosti uvršćivanja u predlog dnevnog reda jedne od narednih sednica Veća.

U slučaju kada je termin održavanja sednice Veća unapred određen, nacrti i radne verzije akata iz prethodnog stava dostavljaju se od strane ovlašćenog obrađivača nadležnoj jedinici najkasnije 4 dana pre sednice, osim kada se predlaže razmatranje po hitnom postupku ili kada se radi o dopunskom materijalu koji se prilaže uz ranije dostavljeni materijal, u kom slučaju se materijal dostavlja najkasnije dan pre sednice.

Sednice Veća

Član 10

Veće radi u sednicama koje mogu biti redovne, vanredne i konsultativne.

Redovne sednice se održavaju u unapred određenim terminima, a najmanje jednom u 20 dana.

Vanredne sednice se održavaju prema ukazanoj potrebi raspravljanja i odlučivanja po hitnom postupku.

Konsultativne sednice se održavaju u slučaju potrebe razmatranja radnih verzija akata, usaglašavanja stavova i dogovora o neposrednim aktivnostima, po pravilu pre početka redovne ili vanredne sednice zakazane za taj dan, a mogu se održati i drugog dana.

Sazivanje sednice

Član 11

Gradonačelnik grada Kraljeva (u daljem tekstu: gradonačelnik), kao predsednik Veća, saziva sednicu Veća po sopstvenoj inicijativi, ili kada to od njega zatraži većina od ukupnog broja članova Veća, i predlaže dnevni red sednice.

Zamenik gradonačelnika, kao član Veća po funkciji, može da sazove sednicu Veća po posebnom ovlašćenju predsednika Veća.

Pravo predlaganja tačaka koje se uvršćuju u predlog dnevnog reda sednice Veća, pored gradonačelnika, imaju zamenik gradonačelnika i članovi Veća koji imaju utvrđena resorna zaduženja po članu 2. stav 4. i 5. ovog poslovnika.

Redovna sednica se saziva dostavljanjem poziva sa predlogom dnevnog reda, materijalima koji se odnose na predlog dnevnog reda i zapisnikom sa prethodne sednice Veća, najkasnije 3 dana pre održavanja sednice.

Dostavljanje poziva, materijala i zapisnika iz prethodnog stava se po pravilu vrši elektronskim putem, a izuzetno u štampanom obliku.

Vanredna sednica se saziva na način iz prethodnog stava najkasnije dan pre održavanja sednice, osim u slučaju izuzetne hitnosti kada se sazivanje vrši na dan održavanja sednice pogodnim sredstvima (telefon, faks-aparat, e-mail i slično), kojom prilikom se predlog dnevnog reda i materijal uručuju pred početak sednice.

Konsultativna sednica se saziva uz poziv za redovnu sednicu, ili na način i po postupku za sazivanje vanredne sednice.

Član 12

Na redovnu i vanrednu sednicu, osim članova Veća, obavezno se pozivaju: predsednik, zamenik predsednika i sekretar Skupštine grada, načelnik Uprave, gradski javni pravobranilac, rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave u čiji delokrug spada pitanje koje je u predlogu dnevnog reda sednice, kao i drugi obrađivači i izvestioci.

Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave i drugi obrađivači i izvestioci ne moraju se pozivati na konsultativne sednice.

Poziv za redovnu i vanrednu sednicu dostavlja se i sredstvima javnog informisanja, zajedno sa materijalima ukoliko to dopuštaju tehničke mogućnosti umnožavanja i distribucije.

Sednici Veća mogu da prisustvuju lica koja su pozvana u skladu sa članom 11. stav 4-7. Poslovnika.

Lica koja nisu pozvana na način predviđen članom 11. stav 4-7. Poslovnika ne mogu prisustvovati sednici Veća.

III OTVARANJE I DNEVNI RED SEDNICE VEĆA

Otvaranje sednice i kvorum

Član 13

Gradonačelnik, a u slučaju njegove odsutnosti zamenik gradonačelnika (u daljem tekstu: predsedavajući), otvara sednicu Veća i konstatuje da li sednici prisustvuje dovoljan broj članova za rad i odlučivanje (kvorum).

Veće može da radi i odlučuje ako sednici prisustvuje većina od ukupnog broja članova Veća.

Sednica se može prekinuti u trajanju do jednog časa u slučaju kada se u toku trajanja sednice utvrdi da nije prisutna većina članova Veća potrebna za punovažan rad i odlučivanje.

Ukoliko se potrebna većina članova Veća ne obezbedi ni posle prekida iz stava 3. ovog člana, sednica se odlaže najdalje za tri dana.

O odlaganju sednice na pogodan način obaveštavaju se odsutni članovi Veća.

Konsultativna sednica se može održati i bez kvoruma.

Javnost rada na sednici

Član 14

Kad postoji kvorum, Veće najpre na predlog predsedavajućeg odlučuje da li će sednica u celini ili u pojedinim delovima biti zatvorena za javnost.

Sednica Veća obavezno se zatvara za javnost iz razloga bezbednosti i odbrane zemlje, čuvanja državne ili vojne tajne ili iz razloga zaštite javnog morala.

Isključenje javnosti se ne odnosi na predsednika, zamenika predsednika i sekretara Skupštine grada, načelnika Uprave, gradskog javnog pravobranioca, rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave, izvestioce i stručna lica nadležne jedinice.

U slučaju isključenja javnosti, predsedavajući upozorava prisutna lica da su dužna čuvati kao tajnu ono što se iznosi na takvoj sednici, a Veće može odlučiti da o ovakvoj sednici izda posebno saopštenje za javnost.

Utvrđivanje dnevnog reda

Član 15

Pre razmatranja i utvrđivanja dnevnog reda, Veće razmatra i usvaja izvod iz zapisnika sa prethodne sednice.

Na prvoj sednici Veća u novom sazivu članovi Veća se upoznaju sa izvodom iz zapisnika sa prethodne sednice Veća u starom sazivu, bez usvajanja izvoda.

Na konsultativnim sednicama ne vodi se zapisnik, niti se usvaja izvod iz zapisnika.

Član 16

Dnevni red sednice utvrđuje se na početku svake sednice Veća, osim konsultativne.

Dnevni red predlaže predsedavajući u skladu sa predlogom koji je dostavljen uz poziv za sednicu.

Predloge za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda mogu podneti: gradonačelnik, članovi Veća, a izuzetno i druga lica koja se, shodno članu 12. stav 1. ovog poslovnika, obavezno pozivaju na sednicu.

Prilikom utvrđivanja dnevnog reda, najpre se glasa o predlozima za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda, a potom za dnevni red u celini.

IV RASPRAVA, ODLUČIVANJE I ODRŽAVANJE REDA NA SEDNICI VEĆA

Član 17

Rasprava i odlučivanje na sednici se sprovodi po utvrđenom dnevnom redu.

Izuzetno, Veće može i u toku sednice odlučiti da se izmeni redosled tačaka dnevnog reda, da se rasprava ili odlučivanje po pojedinim tačkama dnevnog reda objedini, ili odloži za neku od narednih sednica.

Rasprava

Član 18

Na početku rasprave o pojedinoj tački dnevnog reda, predsedavajući objavljuje predmet rasprave i daje neophodna objašnjenja, a zatim daje reč obrađivaču, odnosno izvestiocu koji daje potrebno obrazloženje.

Po datom izjašnjenju, predsedavajući otvara diskusiju u kojoj, po redosledu prijavljivanja, najpre daje reč članovima Veća, a zatim i ostalim prisutnim licima ukoliko je to potrebno.

Predstavnik nadležnog obrađivača ima pravo da se izjasni o predloženim izmenama u tekstu nacrta ili predloga opšteg ili pojedinačnog akta koji se razmatra na sednici.

Ukoliko predložene izmene nacrta i predloga iz stava 3. ovog člana budu usvojene od strane Veća, obrađivač je u obavezi da nadležnoj jedinici odmah, a najkasnije narednog dana, dostavi nacrt odnosno predlog akta u verziji koja sadrži usvojene izmene.

Na samoj sednici Veća mogu se vršiti ispravke i tehničke korekcije teksta nacrta i predloga akata, u kom slučaju je obrađivač u obavezi da nadležnoj jedinici istog dana dostavi ispravljenu odnosno korigovanu verziju nacrta.

Kad se iscrpi lista prijavljenih za diskusiju, pristupa se odlučivanju.

Odlučivanje

Član 19

Odlučivanje se vrši javnim glasanjem, dizanjem ruku.

Pravo glasa imaju predsedavajući i svi članovi Veća.

Odluka je doneta ako se za nju izjasni potrebna većina lica sa pravom glasa iz prethodnog stava.

Član 20

Prilikom odlučivanja, glasa se najpre o predlozima za izmenu ili dopunu predloženog akta, a potom za predlog akta u celini.

Po izvršenom glasanju, predsedavajući konstatuje:

- da je odluka doneta jednoglasno, ili da je odluka doneta potrebnom većinom glasova, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani";

- da odluka nije doneta, uz navođenje broja glasova "za", broja glasova "protiv" i broja glasova "uzdržani".

Ukoliko član Veća izrazi sumnju u rezultat glasanja, glasanje će se ponoviti pojedinačnim izjašnjavanjem.

Član Veća koji je glasao "protiv" ili se uzdržao ima pravo da zahteva da se to konstatuje u zapisniku.

Postupanje sa nacrtima i predlozima akata o kojima Veće nije donelo odluku

Član 21

Nacrti i predlozi akata iz člana 8. ovog poslovnika i radne verzije drugih akata koji su razmatrani na sednici Veća kao odgovarajuće tačke utvrđenog dnevnog reda o kojima Veće nije donelo odluku, mogu se naći na dnevnom redu jedne od narednih sednica Veća.

U slučaju kada odluka nije doneta zbog toga što se za donošenje akta nije izjasnila potrebna većina članova Veća, sačinjava se beleška koja nosi broj sednice Veća na kojoj je vršeno glasanje, i koju potpisuju predsednik Veća i lice koje rukovodi radom nadležne jedinice.

O nacrtima i predlozima akata iz stava 1. ovog člana vodi se posebna evidencija, sa kojom se blagovremeno upoznaje predsednik Veća, u cilju stvaranja mogućnosti uvršćivanja u predlog dnevnog reda jedne od narednih sednica Veća.

Potrebna većina

Član 22

Veće odlučuje većinom od ukupnog broja lica sa pravom glasa (kvalifikovanom većinom) o:

- Predlogu Statuta grada i predlogu odluke o promeni Statuta grada,

- predlozima odluka o budžetu grada i dopunskom budžetu grada,

- predlozima urbanističkih planova, programa razvoja grada i pojedinih delatnosti,

- Predlogu Poslovnika o radu Veća,

- isključenju javnosti sa sednice Veća,

- postavljenju na položaj i prestanku rada na položaju načelnika i zamenika načelnika Uprave i

- u drugim slučajevima u kojima Veće ima položaj ovlašćenog predlagača odluka i opštih akata koje Skupština donosi većinom glasova od ukupnog broja odbornika.

O drugim pitanjima Veće odlučuje većinom glasova prisutnih članova Veća (prostom većinom).

Red na sednici

Član 23

O redu na sednici stara se predsedavajući.

Predsedavajući je ovlašćen da, u slučaju narušavanja reda, licu prisutnom na sednici izrekne meru: upozorenja, oduzimanja reči i udaljenja.

Mera upozorenja izriče se licu koje svojim ponašanjem, samovlasnim uzimanjem reči, upadanjem u reč, ometanjem govornika ili nepoštovanjem odredbi ovog poslovnika narušava red na sednici.

Mera oduzimanja reči izriče se licu koje svojim govorom ili ponašanjem narušava red na sednici, a već je na istoj sednici upozoravano zbog narušavanja reda.

Meru udaljenja sa sednice izriče Veće na predlog predsedavajućeg, licu koje posle izrečene mere upozorenja odnosno oduzimanja reči nastavi da ometa ili sprečava rad na sednici, ili vređa prisutne, ili upotrebljava izraze koji nisu u skladu sa dostojanstvom grada i njegovih organa, odnosno za ponašanje kojim se onemogućava ili znatno otežava funkcionisanje Veća.

Izrečena mera i razlozi za njeno izricanje unose se u zapisnik.

V ZAPISNIK I IZVOD IZ ZAPISNIKA SA SEDNICE VEĆA

Zapisnik u rukopisu i originalni zapisnik

Član 24

Na sednicama Veća, osim konsultativnih, vodi se zapisnik u koji se unose svi bitni podaci o sednici.

Zapisnik u rukopisu vodi stručno lice nadležne jedinice (u daljem tekstu: zapisničar).

Tok sednice Veća snima se korišćenjem diktafona koji ispunjava potrebne tehničke standarde, ili korišćenjem računarske tehnike, putem beleženja tonskog zapisa koji mora da sadrži sve podatke o radu na sednici, učesnicima u raspravi i njihovim izlaganjima, kao i rezultate glasanja.

Originalnim zapisnikom smatra se tonski zapis presnimljen sa hard-diska na kompakt-disk koji ispunjava potrebne tehničke standarde, odnosno zapisnik u rukopisu u slučaju kad ne postoje tehnički preduslovi za beleženje tonskog zapisa, kao i integralni tekst donetih odluka u vidu priloga zapisniku.

Originalni zapisnik i zapisnik u rukopisu se trajno čuvaju uz materijal sednice.

Izvod iz zapisnika

Član 25

Izvod iz zapisnika sadrži najosnovnije podatke o radu na sednici: redni broj i datum sednice, pitanja o kojima se odlučivalo na sednici, imena i prezimena učesnika u raspravi, ishod glasanja i izreke donetih odluka.

Izvod iz zapisnika dostavlja se uz poziv za narednu sednicu Veća, i to: gradonačelniku, zameniku gradonačelnika, drugim članovima Veća, predsedniku, zameniku predsednika i sekretaru Skupštine grada, i načelniku Uprave.

Izvod iz zapisnika, po njegovom usvajanju, potpisuju predsedavajući i zapisničar.

U slučaju kada se iznesu primedbe na izvod iz zapisnika, o njima se glasa, a usvojene primedbe čine sastavni deo izvoda iz zapisnika.

VI POSTAVLJENJE NA POLOŽAJ I PRESTANAK RADA NA POLOŽAJU NAČELNIKA I ZAMENIKA NAČELNIKA GRADSKE UPRAVE

Član 26

Načelnika Gradske uprave i zamenika načelnika Gradske uprave na položaj postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog konkursa, na 5 godina, većinom glasova od ukupnog broja članova Gradskog veća. Javni konkurs za popunjavanje položaja oglašava Gradsko veće.

Za načelnika Gradske uprave, odnosno zamenika načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.

Član 27

Oglas o javnom konkursu utvrđuje Veće.

Oglas o javnom konkursu sadrži podatke o radnom mestu službenika na položaju preuzete iz Pravilnika i uslovima za radno mesto službenika na položaju, kao i o stručnoj osposobljenosti, znanjima i veštinama koje se ocenjuju u izbornom postupku i načinu njihove provere, broj telefona i ime osobe zadužene za davanje dodatnih obaveštenja o javnom konkursu, adresu na koju se prijave podnose, rok za podnošenje prijava, podatke o dokazima koji se podnose uz prijavu i druge podatke potrebne za izborni postupak.

Oglas o javnom konkursu objavljuje se na zvaničnoj internet prezentaciji grada Kraljeva: www.kraljevo.org a u najmanje jednim dnevnim novinama, koje se distribuiraju za celu teritoriju Republike Srbije, objavljuje se obaveštenje o javnom konkursu i adresa internet prezentacije na kojoj je objavljen oglas.

Rok za podnošenje prijava ne može biti kraći od 15 dana od dana oglašavanja obaveštenja o javnom konkursu u dnevnim novinama. Neblagovremene, nedopuštene, nerazumljive ili nepotpune prijave kandidata i prijave uz koje kandidati nisu priložili sve potrebne dokaze, konkursna komisija odbacuje zaključkom protiv koga se može izjaviti žalba žalbenoj komisiji u roku od 8 dana od dana prijema zaključka. Žalba kandidata izjavljena na zaključak ne zadržava izvršenje zaključka.

Član 28

Pre oglašavanja javnog konkursa za popunjavanje položaja, Gradsko veće obrazuje konkursnu komisiju od tri člana, koja sprovodi izborni postupak. Najmanje jedan član komisije mora imati stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, jedan član mora biti stručan u oblasti za koju se popunjava položaj, a jedan član je službenik koji obavlja poslove iz oblasti upravljanja ljudskim resursima u skladu sa zakonom.

Konkursna komisija sprovodi izborni postupak u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima kojima se uređuje sprovođenje javnog konkursa za popunjavanje radnog mesta službenika na položaju.

Po okončanom izbornom postupku konkursna komisija sastavlja listu od najviše tri kandidata koji su sa najboljim rezultatom ispunili merila propisana za izbor, koju dostavlja Gradskom veću. Gradsko veće u roku od 15 dana od dana prijema liste kandidata donosi odluku o izboru kandidata.

Ako je konkursna komisija utvrdila da nijedan kandidat nije ispunio merila propisana za izbor, Gradskom veću ne može biti predložen kandidat za postavljenje na položaj.

Gradsko veće nije obavezno da izvrši izbor kandidata sa liste za izbor, ali je dužno da o razlozima za to obavesti sve učesnike konkursa pisanim putem i na internet stranici grada Kraljeva.

Ako Gradskom veću ne bude predložen kandidat za postavljenje na položaj, odnosno Veće ne postavi predloženog kandidata, sprovodi se novi javni konkurs.

Član 29

Načelnik Gradske uprave, odnosno zamenik načelnika Gradske uprave stupa na položaj danom donošenja rešenja o postavljenju na položaj.

Protiv rešenja Gradskog veća o postavljenju na položaj žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.

Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika Gradske uprave, kao i kada načelnik Gradske uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti-službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave, najduže na tri meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.

Javni konkurs za popunjavanje položaja oglašava se u roku od 15 dana od postavljenja vršioca dužnosti. U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti još za tri meseca.

Po isteku roka iz stava 3. i 4. ovog člana, postavljeni službenik se raspoređuje na radno mesto na kome je bio raspoređen do postavljenja.

Član 30

Načelniku Gradske uprave, odnosno zameniku načelnika Gradske uprave prestaje rad na položaju:

1) protekom vremena na koje je postavljen;

2) podnošenjem pisane ostavke;

3) stupanjem na funkciju u državnom organu, organu autonomne pokrajine ili organu jedinice lokalne samouprave;

4) ukidanjem jedinice lokalne samouprave;

5) ukidanjem organa uprave;

6) danom navršenja 65 godina života ako ima najmanje 15 godina staža osiguranja;

7) ako mu radni odnos prestane njegovim pismenim otkazom;

8) razrešenjem i

9) ukidanjem položaja.

Prestanak rada na položaju utvrđuje se rešenjem koje donosi Gradsko veće, u roku od osam dana od dana nastupanja razloga zbog kojih je rad na položaju prestao.

Organizaciona jedinica Gradske uprave, nadležna za upravljanje ljudskim resursima, Gradskom veću dostavlja obaveštenje o nastupanju razloga za prestanak rada na položaju.

Rešenje iz stava 2. ovog člana sadrži obrazloženje sa razlozima zbog kojih je rad na položaju prestao i dan kad je prestao rad na položaju. Protiv rešenja žalba nije dopuštena, ali se može pokrenuti upravni spor.

Član 31

Načelnik Gradske uprave, odnosno zamenik načelnika Gradske uprave razrešava se sa položaja ako mu prestane radni odnos zbog:

1) pravosnažne presude na bezuslovnu kaznu zatvora od najmanje šest meseci - danom pravosnažnosti presude;

2) konačnog rešenja kojim mu je izrečena disciplinska kazna prestanka radnog odnosa;

3) konačnog rešenja kojim mu je određena ocena "ne zadovoljava" na vanrednom ocenjivanju;

4) sprovođenja inicijative za razrešenje na osnovu mere javnog objavljivanja preporuke za razrešenje koju izrekne Agencija za borbu protiv korupcije;

5) drugih razloga predviđenih opštim propisima o radu kojima se uređuje prestanak radnog odnosa nezavisno od volje zaposlenog i volje poslodavca.

Načelnik Gradske uprave se razrešava sa položaja i ako:

1) Gradsko veće prihvati javnu preporuku Zaštitnika građana grada Kraljeva za razrešenje;

2) dva puta, bez obzira na redosled ocena, rešenjem bude određena ocena "ne zadovoljava".

VII RADNA TELA VEĆA

Član 32

Za razmatranje pitanja iz svoje nadležnosti, davanje mišljenja i predloga o tim pitanjima i za obavljanje određenih zadataka, Veće može obrazovati povremena radna tela.

Povremena radna tela obrazuju se rešenjem Veća kojim se utvrđuje nadležnost, sastav, način rada, rok za izvršenje zadataka i broj članova. Mandat povremenog radnog tela prestaje izvršenjem posla i podnošenjem izveštaja Veću.

U slučaju pojedinačnih resornih zaduženja iz člana 2. stav 4. i 5. ovog poslovnika, članovi Veća zaduženi za pojedine oblasti postaju po funkciji predsednici povremenih radnih tela koje može obrazovati Veće.

Članovi povremenih radnih tela Veća biraju se iz reda stručnjaka iz oblasti za koju se obrazuje radno telo.

Na prvoj sednici radnog tela bira se zamenik predsednika radnog tela.

Radna tela mogu raspravljati i odlučivati ako je na sednici prisutno više od polovine članova, a svoje odluke donose u formi zaključka ili mišljenja, većinom glasova prisutnih članova.

Zaključkom radnog tela predlaže se Veću način postupanja u stvarima iz njegove nadležnosti, a mišljenjem se daju stavovi po određenom pitanju, kao i predlozima drugih predlagača.

Sednice radnih tela održavaju se prema potrebi, a njih saziva predsednik radnog tela, uz stručnu pomoć unutrašnje organizacione jedinice Uprave, u čiji delokrug spada pitanje koje je na dnevnom redu sednice radnog tela.

Na sednici radnog tela sačinjava se zapisnik koji potpisuju predsednik radnog tela i zapisničar.

Odredbe ovog člana shodno se primenjuju na radna tela koja Gradsko veće obrazuje na osnovu odluke Skupštine grada.

VIII VRŠENJE NADZORA I REŠAVANJE SUKOBA NADLEŽNOSTI

Vršenje nadzora nad radom Uprave

Član 33

U vršenju nadzora nad radom Uprave, Veće pribavlja izveštaje i izjašnjenja rukovodilaca unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave, ostvaruje neposredan uvid u rad pojedinih unutrašnjih organizacionih jedinica i njihovih delova, daje smernice i zauzima načelne stavove za izvršavanje odluka i drugih opštih akata.

U cilju sprovođenja neposrednog uvida iz prethodnog stava, načelnik Uprave i rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica Uprave dostavljaju Veću pravne akte koje donosi Uprava (pravilnike, uputstva, naredbe, rešenja i zaključke), odmah po njihovom donošenju.

Ukidanje i poništavanje akata Uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koju donosi Skupština grada, Veće vrši nakon svestranog sagledavanja odnosnog pitanja.

Za potrebe svestranog sagledavanja pitanja iz prethodnog stava može se obrazovati odgovarajuće radno telo, a obavezno se pribavlja izjašnjenje načelnika Uprave.

Načelnik Uprave pruža stručnu pomoć Veću u vršenju nadzora nad radom Uprave i izjašnjava se u pisanom obliku po predlogu za poništavanje ili ukidanje akata Uprave koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom koji donosi Skupština grada.

Rešavanje sukoba nadležnosti

Član 34

Veće rešava sukob nadležnosti između Uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, u slučaju predviđenom Statutom.

IX ODNOS GRADSKOG VEĆA PREMA ORGANIMA GRADA I DRUGIM SUBJEKTIMA

Odnos prema Skupštini grada

Član 35

Odnos prema Skupštini grada proizilazi iz okolnosti da je Veće izvršni organ grada i ovlašćeni predlagač odluka i akata koje donosi Skupština grada.

Zakonom i Statutom grada utvrđenu obavezu izveštavanja o izvršavanju skupštinskih odluka i drugih akata, Veće ispunjava tako što Skupštini grada, po sopstvenoj inicijativi ili na njen zahtev, dostavlja pisane izveštaje, kojom prilikom posebno ukazuje na eventualne teškoće i propuste u izvršavanju i predlaže postupak i način njihovog otklanjanja.

Članovi Veća su dužni da prisustvuju sednicama Skupštine grada, bez obzira na to da li su ili ne resorno zaduženi za oblast odnosno pitanje koje je na dnevnom redu sednice.

Članovi Veća su po pravilu izvestioci za tačke dnevnog reda sednice Skupštine grada, kada je Veće ovlašćeni predlagač tog akta.

Odnos prema gradonačelniku

Član 36

Gradonačelnik i Veće, kao izvršni organi grada, nisu u međusobnom odnosu hijerarhije ni subordinacije, i ne mogu jedan drugom nalagati obaveze niti davati ovlašćenja za određene radnje i postupanja.

Gradonačelnik predstavlja i zastupa grad, a kao predsednik Veća predstavlja Veće, saziva i vodi njegove sednice, odgovara za zakonitost rada Veća i obaveštava javnost o radu Veća.

Kontinuirano i pravovremeno sazivanje i vođenje sednica u slučaju odsutnosti gradonačelnika obezbeđuje se na način predviđen u članu 11. stav 2. i članu 13. stav 1. ovog poslovnika.

Poseban odnos gradonačelnika i Veća uspostavlja se u delu izvršenja budžeta, na osnovu donetih rešenja Veća o upotrebi sredstava stalne i tekuće budžetske rezerve, kao i o utvrđivanju rasporeda korišćenja budžetskih sredstava, s obzirom da je gradonačelnik naredbodavac za izvršenje budžeta, a Veće organ koji:

- predlaže budžet i stara se o njegovom izvršenju;

- odgovoran je za sprovođenje fiskalne politike i upravljanje u vezi sa javnom imovinom i budžetom i

- najmanje dva puta godišnje podnosi izveštaj Skupštini grada o realizaciji odluke o budžetu.

Odnos prema Upravi

Član 37

Osim postupanja koja preduzima u vršenju nadzora nad radom Uprave u smislu člana 33. ovog poslovnika, Veće u okviru svoje nadležnosti, može naložiti Upravi da u određenom roku pripremi analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donese određeni akt ili preduzme radnje za koje je nadležna.

U slučaju davanja naloga za donošenje akta iz prethodnog stava, Veće ne može da određuje sadržinu tog akta i način rešavanja odnosnog pitanja.

Odnos prema drugim subjektima

Član 38

Osim rešavanja sukoba nadležnosti između Uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, u slučaju predviđenom Statutom u smislu člana 34. ovog poslovnika, Veće u okviru svoje nadležnosti, može naložiti preduzećima, organizacijama i ustanovama da u određenom roku pripreme analizu, informaciju ili izveštaj sa odgovarajućim predlozima, da donesu određeni akt ili preduzmu radnje za koje su nadležni.

U slučaju davanja naloga za donošenje akta iz prethodnog stava, Veće ne može da određuje sadržinu tog akta.

X PRAVNI AKTI VEĆA

Član 39

U vršenju poslova iz svog delokruga Veće, u skladu sa Statutom, donosi: naredbe, uputstva, rešenja, zaključke, preporuke, mišljenja, programe koje je zakonom, Statutom i odlukom Skupštine ovlašćeno da donese, Poslovnik o svom radu i druge pravne akte.

Veće zaključkom: utvrđuje predlog odluke odnosno akta koji donosi Skupština, odlučuje o proceduralnim pitanjima, nalaže pripremu nacrta odgovarajućeg akta ovlašćenim obrađivačima, usvaja odgovarajuće izveštaje i određuje način rešavanja pojedinih pitanja iz svoje nadležnosti.

Prilikom odlučivanja o predlozima odborničkih grupa i odbornika u Skupštini grada za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda sednice Skupštine, kao i o podnetim amandmanima na predloge odluka čiji je ovlašćeni predlagač, Veće donosi mišljenje.

Veće donosi rešenje prilikom postavljenja na položaj i utvrđivanju prestanka rada na položaju načelnika i zamenika načelnika Uprave, utvrđivanja pojedinačnih resornih zaduženja iz člana 2. stav 4. ovog poslovnika, kao i u drugim slučajevima predviđenim zakonom, Statutom i odlukama Skupštine.

Član 40

Akte koje donosi Veće potpisuje predsednik Veća, odnosno predsedavajući sednicom na kojoj su akti doneti, i na iste se stavlja pečat Veća.

O izradi izvornika akata, dostavljanju subjektima na koje se odnose, čuvanju izvornika akata i njihovoj evidenciji i objavljivanju, stara se nadležna jedinica.

Član 41

Opšti akti koje donosi Veće objavljuju se u "Službenom listu grada Kraljeva".

Objavljivanje drugih akata koje donosi Veće vrši se samo ako je to predviđeno tim aktima, odnosno važećim propisima.

XI JAVNOST RADA

Član 42

Veće obaveštava javnost o svom radu i donetim aktima, kao i o značajnim pitanjima koja razmatra ili će razmatrati - davanjem saopštenja za javnost, održavanjem konferencija za štampu, davanjem intervjua, objavljivanjem informacija na zvaničnom sajtu grada i na drugi pogodan način.

Član Veća, resorno zadužen u smislu člana 2. ovog poslovnika, daje potrebne informacije i obaveštenja o pitanjima iz svog resora.

XII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 43

Danom stupanja na snagu ovog poslovnika prestaje da važi Poslovnik o radu Gradskog veća grada Kraljeva ("Službeni list grada Kraljeva", broj 9/2009).

Član 44

Ovaj poslovnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".

 

Samostalni članovi Dopune
Poslovnika o radu Gradskog veća grada Kraljeva

("Sl. list grada Kraljeva", br. 21/2017)

Član 2

Ovlašćuje se Odeljenje za poslove organa Grada Gradske uprave grada Kraljeva da po donošenju Dopuna Poslovnika o radu Gradskog veća grada Kraljeva pripremi prečišćen tekst Poslovnika o radu Gradskog veća grada Kraljeva i dostavi ga za objavljivanje u "Službenom listu grada Kraljeva".

Član 3

Dopune Poslovnika stupaju na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kraljeva".