PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AP VOJVODINE U 2017. GODINI("Sl. list AP Vojvodine", br. 45/2017) |
Pravilnik o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine u 2017. godini (u daljem tekstu: Pravilnik) sadrži ciljeve programske aktivnosti, visinu i način dodele bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Sredstva); namenu Sredstava; pravo učešća na Javnom konkursu za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za sufinansiranje projekata od značaja za razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine u 2017. godini (u daljem tekstu: Konkurs); uslove za učešće na Konkursu; potrebnu dokumentaciju; postupak dodele Sredstava; postupanje sa prijavama; odlučivanje; kriterijume za dodelu Sredstava; zaključivanje ugovora; obaveze korisnika i druga pitanja od značaja za realizaciju aktivnosti po Konkursu.
Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat) dodeljuje bespovratna sredstva obezbeđena Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu, Program 1507 - uređenje i razvoj u oblasti turizma, Programska aktivnost 1001 - razvoj turističkog potencijala AP Vojvodine, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima iz izvora finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta.
Ciljevi programskih aktivnosti su:
- Podrška razvoju turizma u AP Vojvodini kroz podsticanje rada privrednih subjekta sa ciljem podizanja nivoa kvaliteta usluga ugostiteljskih objekata;
- Unapređenje konkurentnosti turističke ponude AP Vojvodine na inostranom i domaćem tržištu;
- Unapređenje kvaliteta usluga u postojećim ugostiteljskim objektima;
- Povećanje broja noćenja i produženja boravka turista u AP Vojvodini kroz unapređenje kvaliteta usluga i dodatnih turističkih sadržaja u postojećim ugostiteljskim objektima;
- Podsticanje povećanja prihoda privrednih subjekata i otvaranja novih radnih mesta, te porast poreskih prihoda i naknada Republike Srbije;
- Unapređenje turističke ponude AP Vojvodine.
Sredstva su namenjena privrednim subjektima i dodeljuju se na osnovu Konkursa koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).
Tekst Konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs, kao i u jednom od dnevnih glasila, koji se distribuiraju na teritoriji AP Vojvodine.
Visina ukupnih sredstava koja se dodeljuju po konkursu
Ukupan iznos Sredstava koji se dodeljuje utvrdiće se Konkursom.
Sredstva su namenjena za:
1. Podizanje nivoa kvaliteta objekata turističke suprastrukture1 kroz subvencionisanje:
A) izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investicionog održavanja ugostiteljskih objekata u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji;
B) izrade projektno tehničke dokumentacije za aktivnosti iz podtačke A.
2. Unapređenje kvaliteta usluga i dodatnih turističkih sadržaja objekata turističke suprastrukture kroz subvencionisanje:
opremanja ugostiteljskih objekata dodatnim sadržajima na način predviđen Zakonom o planiranju i izgradnji.
3. Unapređenje kongresno-turističke ponude kroz subvencionisanje2:
izgradnje, dogradnje, rekonstrukcije, adaptacije, sanacije i investicionog održavanja sala za kongrese, konferencije, simpozijume, seminare i sl. na način predviđen Zakonom o planiranju i izgradnji.
4. Podizanje kvaliteta usluga ugostiteljskih objekata kroz: subvencionisanje nabavke ugostiteljskih mašina i opreme.
5. Unapređenje inovativnosti privrednih subjekata u obavljanju ugostiteljske i turističke delatnosti kroz subvencionisanje:
A) uvođenja tehnoloških inovacija u promociji i poslovanju ugostiteljskih objekata;
B) softvera i opreme radi unapređenja kvaliteta rada turističkih profesija (turističkih vodiča, turističkih animatora, turističkih pratioca i sl.).
Sredstva opredeljena za namene iz:
• Tačke 1., 2. i 3. mogu biti dodeljena za sve projekte koji se realizuju u periodu od 01.01.2017. do 30.06. 2018. godine
• Tačke 4. i 5. mogu biti dodeljena za sve projekte koji su realizuju u periodu od 01.01.2017. do 25.12.2017. godine
Prihvatljivi troškovi:
Za tačku 1. pod A i tačku 3.:
• izgradnja objekta obuhvata: prethodne radove, pripremne radove za građenje, građenje objekta i stručni nadzor u toku građenja objekta;
• dogradnja objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova kojima se izgrađuje novi prostor van postojećeg gabarita objekta, kao i nadziđivanje objekta, i sa njim čini građevinsku, funkcionalnu ili tehničku celinu;
• rekonstrukcija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih radova na postojećem objektu u gabaritu i volumenu objekta, kojima se utiče na stabilnost i sigurnost objekta i zaštitu od požara; menjanja konstruktivnih elemenata ili tehnološki proces; menjanje spoljnog izgleda objekta ili povećanje broja funkcionalnih jedinica, zamenu uređaja, postrojenja, opreme i instalacija sa povećanjem kapaciteta;
• adaptacija objekta obuhvata: izvođenje građevinskih i drugih radova na postojećem objektu, kojima se vrši promena organizacije prostora u objektu, vrši zamena uređaja, postrojenja, opreme i instalacija istog kapaciteta, a kojima se ne utiče na stabilnost i sigurnost objekta, ne menjaju konstruktivni elementi, ne menja spoljni izgled i ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja, zaštite od požara i životne sredine;
• sanacija objekta obuhvata: radove na postojećem objektu kojima se vrši popravka uređaja, postrojenja i opreme, odnosno zamena konstruktivnih elemenata objekta, kojima se ne menja spoljni izgled, ne utiče na bezbednost susednih objekata, saobraćaja i životne sredine i ne utiče na zaštitu prirodnog i nepokretnog kulturnog dobra, odnosno njegove zaštićene okoline, osim restauratorskih, konzervatorskih radova i radova na revitalizaciji;
• investiciono održavanja objekta obuhvata: izvođenje građevinsko-zanatskih, odnosno drugih radova zavisno od vrste objekta u cilju poboljšanja uslova korišćenja objekta u toku eksploatacije.
Za tačku 1. pod B)
• izrada projektno - tehničke dokumentacije, izrađene i overene od strane ovlašćenog lica, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji.
Za tačku 2.
• opremanje ugostiteljskog objekta dodatnim sadržajima, koji treba da utiču na produženje boravka turista (opremanje: sportskih terena, teretana, sala za bilijar i stoni tenis, kuglana, bazena na otvorenom i u zatvorenom prostoru, dečijeg igrališta, spa i wellness centara i sl.)
Za tačku 4.
• nabavke profesionalnih mašina i opreme za ugostiteljstvo namenjenih za pripremu hrane, pića i napitaka. Pod nabavkom se podrazumeva nabavka novih i polovnih (ne starije od 5 godina) profesionalnih mašina i opreme koji čine funkcionalnu celinu i to: maksimalno, ukupno 5 (pet) komada mašina i opreme od najviše 2 (dva) različita dobavljača/prodavaca.
Za tačku 5 pod A)
• za informacione sisteme i softvere integrisane informacione sisteme. Pod nabavkom softvera podrazumeva se nabavka novog profesionalnog (aplikativnog) softverskog paketa/alata u funkciji razvoja informatičkog rešenja i proizvoda za tržište.
Za tačku 5 pod B)
• za nabavku softvera i opreme.
Sva finansijska sredstva vezana za odobreni projekat moraju biti fakturisana na ime Korisnika sredstava, odnosno iskazani na računima izdatim na ime Korisnika sredstava.
Prihvatljivi troškovi realizovani prilikom sprovođenja projekta isključivo su oni koji su plaćeni na tekući račun dobavljača i pružaoca usluga (bezgotovinski način plaćanja).
Neprihvatljivi troškovi:
• zaostali dugovi, gubici i kamate;
• troškovi plaćanja poreza i carina, zarada, organizovanje igara na sreću i sl;
• kupovina zemljišta ili objekata ili nepokretnog ili pokretnog dobra bilo koje vrste;
• gubici nastali prilikom konverzije valute;
• plaćanje pratećih taksi;
• nameštaj (drveni, plastični, metalni, tapacirani i dr.);
• sitan inventar za pripremanje hrane, pića i napitaka;
• ugradna oprema (klima uređaji-koje nisu deo sistema, ventilatori-koji nisu deo sistema, alarmni sistemi);
• svetleće, reklamne i druge table (natpisi, displeji, panoi i sl.);
• svi ostali troškovi koji nisu navedeni pod prihvatljivim troškovima.
______________
1 Turistička suprastruktura - ugostiteljski objekti kao i galerije, izložbeni, kongresni i zabavni objekti koji su u neposrednoj vezi sa ugostiteljskim objektima i objektima sportsko rekreativnog sadržaja ili sa njima čine jedinstvenu celinu (Zakon o turizmu ("Sl. glasnik RS", br. 36/2009, 88/2010,99/2011, 93/2012 i 84/2015)
2 Ne odnosi se na objekte turističke suprastrukture
Pravo učešća na Konkursu imaju mikro i mala privredna društva i preduzetnici (u daljem tekstu: Podnosilac prijave), koji su upisani u odgovarajući registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) sa aktivnim statusom.
OPŠTI USLOVI:
1) da je registrovan u Agenciji za privredne registre do 30.06.2017. godine i ima sedište, odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;
2) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;
3) da nad njim nije pokrenut stečajni postupak i postupak likvidacije;
4) da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;
5) da nije koristio sredstva po drugom osnovu za istu namenu;
6) da nema neispunjenih ugovornih obaveza prema Sekretarijatu;
7) da nije u teškoćama, a prema definiciji privrednog subjekta u teškoćama, u skladu sa Uredbom o pravilima za dodelu državne pomoći;
8) da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u smislu sa članom 62. Zakona o računovodstvu ("Službeni glasnik RS", broj: 36/11, 99/11, 83/14 i 5/15);
10) da u bilo kom periodu u toku tri uzastopne fiskalne godine (period 2015-2017. godine) nije primio dozvoljenu de minimis državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;
11) da Republika Srbija, Autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu.
DODATNI USLOVI:
1) da obavlja ugostiteljsku delatnost kao pretežnu delatnost; (za tačke 1., 2., 4. i tačku 5. pod A Namene sredstava);
2) da je izdat akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova3 (za tačku 1. pod A i tačku 3. Namene sredstava);
3) da ugovor o zakupu/podzakupu traje najmanje 36 meseci počev od dana raspisivanja Konkursa (za tačku 1. pod A, tačke 2. i 3.).
4) da je pribavio procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka. (za tačku 4. Namene sredstava, ukoliko je predmet prijave nabavka polovne mašine ili opreme koja nije starija od 5 godina)
Podnosilac prijave može da podnese najviše jednu prijavu i samo za jednu namenu sredstava4.
_____________
3 Zakon o planiranju i izgradnji ("Službeni glasnik RS", broj 72/2009, 81/2009, 64/2010, 24/2011, 121/2012, 42/2013, 50/2013, 98/2013, 132/2014 i 145/2014)
4 Pod jednom namenom sredstava se podrazumeva namena isključivo iz jedne tačke ili jedne podtačke.
Iznos sredstava prema nameni utvrdiće se Konkursom.
Obavezna dokumentacija:
1. Popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);
2. Izvod o registraciji privrednog subjekta iz Agencije za privredne registre, ne stariji od datuma objavljivanja Konkursa;
3. Fotokopija kartona deponovanih potpisa iz Uprave za trezor, ukoliko postoji otvoren namenski dinarski račun i JBKJS (jedinstveni broj korisnika javnih sredstava);
4. Uverenja:
- poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od 30. septembra 2017. godine (original ili overena fotokopija) i
- nadležne lokalne Poreske uprave da je podnosilac prijave izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 30. septembra 2017. godine (original ili overena fotokopija);5
5. (a) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2016. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);
(b) Privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije: (1) bilansa uspeha za 2015. godinu (obrazac BU) sa overom Poreske uprave i (2) poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2015. i 2016. godinu (obrazac PB2);
(v) Bilans stanja-pregled prometa i stanja konta glavne knjige na dan 30.09.2017. godine (za privredne subjekte koji su osnovani od 01.01.2017. godine do 30.06.2017. godine)
(g) Paušalni poreski obveznici: fotokopija obrasca KPO, potvrda od svih poslovnih banaka o prometu na računu u 2016. i 2017. godini i fotokopija Rešenja na porez od prihoda od samostalne delatnosti;
6. Račun ili račun-otpremnica ili ugovor-otpremnica, za projekte realizovane do datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);
7. Predračun ili predračun-otpremnica ili predugovor-otpremnica, za projekte koji će se realizovati nakon datuma raspisivanja Konkursa (original ili overena fotokopija);
8. Izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (na internet prezentaciji Sekretarijata):
- o prihvatanju uslova utvrđenih konkursom;
- da su dati podaci u Prijavi istiniti i verodostojni;
- da nema neizmirenih obaveza prema Pokrajinskom sekretarijatu za privredu i turizam, odnosno njegovom pravnom prethodniku;
- o primljenoj dozvoljenoj de minimis državnoj pomoći u tri uzastopne fiskalne godine (period 2015-2017. godine);
- o saglasnosti za korišćenje datih podataka;
- o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;
- da nije u grupi povezanih lica u kojoj su neki od članova velika pravna lica;
- da podnosilac prijave i dobavljač opreme, odnosno izvršilac usluge ne predstavljaju povezana lica u smislu sa članom 62. Zakona o privrednim društvima ("Službeni glasnik RS", broj: 36/11, 99/11, 83/14 i 5/15);
- da Republika Srbija, Autonomna pokrajina ili jedinica lokalne samouprave nema većinsko učešće u vlasništvu.
Dodatna dokumentacija:
Za tačku 1. Namene sredstava:
1. Dokaz o vlasništvu nad nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva, ne stariji od dana raspisivanja konkursa (original ili overena fotokopija izvoda iz Katastra nepokretnosti);
2. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija);
3. Izjava vlasnika nepokretnosti kojom zakupcu/podzakupcu dozvoljava izvođenje radova koji su predmet prijave (original ili overena fotokopija);
4. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova (original ili overena fotokopija);
5. Predmer radova i opreme izrađen od strane odgovornog projektanta (original ili overena fotokopija);
6. Potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave o smeštajnim kapacitetima kojima se raspolaže u ugostiteljskom objektu;
7. Rešenje o kategorizaciji objekta odgovarajućeg organa (u slučaju da je objekat već kategorisan) (original ili overena fotokopija);
8. Potvrdu o plaćenim boravišnim taksama.
Za tačku 2. Namene sredstava:
1. Dokaz o vlasništvu nad nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva, ne stariji od dana raspisivanja konkursa (original ili overena fotokopija izvoda iz Katastra nepokretnosti);
2. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija);
3. Izjava vlasnika nepokretnosti kojom zakupcu/podzakupcu dozvoljava izvođenje radova koji su predmet prijave (original ili overena fotokopija);
4. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova (original ili overena fotokopija);
5. Potpisana i overena izjava od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave o smeštajnim kapacitetima kojima se raspolaže u ugostiteljskom objektu;
6. Rešenje o kategorizaciji objekta odgovarajućeg organa (u slučaju da je objekat već kategorisan) (original ili overena fotokopija);
7. Potvrdu o plaćenim boravišnim taksama.
Za tačku 3. Namene sredstava:
1. Dokaz o vlasništvu nad nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva, ne stariji od dana raspisivanja konkursa (original ili overena fotokopija izvoda iz Katastra nepokretnosti);
2. Ugovor o zakupu ili podzakupu nepokretnosti na kojoj se realizuje investicija koja je predmet prijave Podnosioca zahteva (original ili overena fotokopija);
3. Izjava vlasnika nepokretnosti kojom zakupcu/podzakupcu dozvoljava izvođenje radova koji su predmet prijave (original ili overena fotokopija);
4. Akt nadležnog organa za izvođenje građevinskih radova (original ili overena fotokopija);
5. Predmer radova i opreme izrađen od strane odgovornog projektanta (original ili overena fotokopija).
Za tačku 4. Namene sredstava:
- Procena vrednosti sačinjena od strane ovlašćenog sudskog veštaka. (ukoliko je predmet prijave nabavka polovne mašine ili opreme koja nije starije od 5 godina)
Podnosilac prijave može dostaviti i dodatnu dokumentaciju za koju proceni da je od značaja za kriterijume za dodelu podsticajnih sredstava.
Kada se prilažu dokumenta na stranom jeziku dostaviti i prevod na srpskom jeziku sa overom sudskog tumača.
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Dokumentacija dostavljena na Konkurs se ne vraća.
______________
5 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, potrebno je dostaviti dokaz da je zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije podnet, a Uverenje dostaviti najkasnije u roku od deset dana od datuma isteka Konkursa.
Način i rok dostavljanja prijave
Prijavu s potrebnom dokumentacijom dostaviti poštom na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte "KONKURS ZA DODELU BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA SUFINANSIRANJE PROJEKATA OD ZNAČAJA ZA RAZVOJ TURISTIČKOG POTENCIJALA AP VOJVODINE U 2017. GODINI", ili lično na pisarnici pokrajinskih organa uprave u zgradi Pokrajinske vlade, svakog radnog dana od 9 do 14 časova.
Rok za podnošenje prijave utvrđuje se Konkursom.
Pristigle prijave obrađuje Komisija za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija).
Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje Komisiju.
Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Verodostojnost podataka Komisija utvrđuje na osnovu podnete dokumentacije i izjave koju potpisuje odgovorno lice Podnosioca prijave.
Komisija će odbaciti prijave Podnosilaca koje su:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u Konkursu);
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Konkursom i prijave koje se ne odnose na Konkursom predviđene namene i koje su suprotne odredbama Pravilnika i Konkursa);
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, s nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućih obaveznih popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično), prijave uz koje nije priložena potrebna, tražena dokumentacija;
• ukoliko se utvrdi da su koristili Sredstva Sekretarijata, a u ugovorenom roku nisu ispunili ranije ugovorenu obavezu prema Sekretarijatu ili njegovom pravnom prethodniku (Pokrajinski sekretarijat za privredu, zapošljavanje i ravnopravnost polova);
• ukoliko se utvrdi da je račun Podnosioca prijave u blokadi.
Kriterijumi za dodelu sredstava
Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma propisanih ovim članom i to:
OPŠTI KRITERIJUMI |
BOD |
|
|
da |
ne |
1. Usklađenost projekta sa Strategijom razvoja turizma Republike Srbije i drugim planskim dokumentima |
15 |
0 |
2. Prepoznatljivost lokalne samouprave u Strategiji razvoja turizma Republike Srbije za period od 2016. do 2025. godine, kao deo prostora turističkih destinacija (za tačke 1, 2 i 3 namene sredstava, odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave, za tačke 4 i 5 namene sredstava odnosi se na sedište privrednog subjekta) |
15 |
0 |
3. Objekat koji je predmet prijave predstavlja zaštićeno kulturno dobro ili deo kulturnog dobra |
15 |
0 |
4. Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2015-2016. za navedene namene iz Pravilnika |
0 |
15 |
5. Visina sopstvenog učešća privrednog subjekta u realizaciji projekta |
|
|
- Od 55% do 65% |
5 |
|
- Od 65% do 80% |
10 |
|
- Preko 80% |
15 |
|
6. Vremenski period prethodnog obavljanja delatnosti |
|
|
- Od 1 do 3 godine |
5 |
|
- Od 4 do 10 godina |
10 |
|
- Preko 10 godina |
15 |
|
7. Stepen razvijenosti lokalne samouprave (za tačke 1, 2 i 3 namene sredstava, odnosi se na sedište objekta koji je predmet prijave, za tačke 4 i 5 namene sredstava odnosi se na sedište privrednog subjekta) |
|
|
- Stepen razvijenosti iznad republičkog proseka |
0 |
|
- Stepen razvijenosti od 100% do 80% republičkog proseka |
5 |
|
- Stepen razvijenosti od 80% do 60% republičkog proseka |
10 |
|
- Stepen razvijenosti od ispod 60% republičkog proseka |
15 |
|
8. Broj zaposlenih |
|
|
- Do 5 |
5 |
|
- Od 5 do 10 |
10 |
|
- Preko 10 |
15 |
|
9. Učešće žena u vlasništvu |
|
|
50 - 66% u vlasništvu žene(a) |
5 |
|
67 - 99% u vlasništvu žene(a) |
10 |
|
100% vlasnica(e) privrednog društva/ osnivačica preduzetničke radnje |
15 |
|
10. Tržišni potencijal |
15 |
0 |
11. Posedovanje nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. |
10 |
0 |
12. Posedovanje standarda i sertifikata privrednog subjekta podnosioca prijave |
10 |
0 |
13. Ocenjenost objekta na TripAdvisor-u ili ekvivalent - ≥ 75% najviše ocene |
15 |
0 |
14. Značaj projekta za razvoj turističke ponude APV |
0 - 30 |
|
15. Ekonomska i funkcionalna opravdanost projekta |
0 - 30 |
|
16. Usklađenost arhitekture i gabarita objekta sa ambijentalnom celinom |
0 - 30 |
|
17. Očekivanje doprinosa unapređenju standarda i kvaliteta turističke ponude |
0 - 30 |
|
18. Originalnost i autentičnost projekta |
0 - 30 |
|
19. Dugoročnost i održivost projekta nakon završetka finansijske podrške |
0 - 30 |
|
Ukupno bodova (od 0 do 365) |
|
DODATNI KRITERIJUMI ZA TAČKU 1 NAMENE SREDSTAVA |
|
|
|
|
|
1. Rešenje o kategorizaciji objekta koji je predmet prijave (Pravilnik o kategorizaciji ugostiteljskih objekata za smeštaj) |
15 |
0 |
2. Smeštajni kapaciteti kojim privredni subjekat raspolaže |
|
|
- Od 15 do 25 ležaja |
5 |
|
- Od 25 do 50 ležaja |
10 |
|
- Preko 55 ležaja |
15 |
|
DODATNI KRITERIJUMI ZA TAČKU 1 NAMENE SREDSTAVA |
|
|
|
|
|
3. Iznos plaćenih boravišnih taksi |
|
|
- Ispod 100.000,00 dinara |
5 |
|
- Od 100.000,00 do 500.000,00 dinara |
10 |
|
- Preko 500.000,00 dinara |
15 |
|
Ukupno bodova (od 0 do 45) |
|
|
|
|
DODATNI KRITERIJUMI ZA TAČKU 3. NAMENE SREDSTAVA |
||
|
||
1. Organizovanje skupa iz oblasti kongresnog turizma u periodu 01.07.2016 do dana raspisivanja Konkursa |
|
|
- Od 3 do 5 |
5 |
|
- Od 5 do 8 |
10 |
|
- Preko 8 |
15 |
|
2. Ima najmanje 2 potpisana ugovora o saradnji sa edukativnim institucijama (univerziteti, fakulteti, škole i sl.) o organizaciji skupova iz oblasti kongresnog turizma |
15 |
0 |
3.Ima najmanje 2 potpisana ugovora o saradnji sa udruženjima građana o organizaciji skupova iz oblasti kongresnog turizma |
15 |
0 |
Ukupno bodova (od 0 do 45) |
|
Postupak dodele Sredstava i odlučivanje
Po isteku roka za podnošenje prijava na Konkurs, Komisija pregleda sve prispele prijave i podnetu dokumentaciju radi provere ispunjenosti uslova.
Komisija ocenjuje prijave na osnovu dostavljene dokumentacije i kriterijuma iz člana 12. ovog pravilnika i sačinjava listu vrednovanja i rangiranja prijavljenih projekata.
Komisija na osnovu liste vrednovanja i rangiranja sačinjava izveštaj o ocenjivanju prijava.
Komisija dostavlja Pokrajinskom sekretaru izveštaj sa Predlogom odluke.
Pokrajinski sekretar razmatra Predlog odluke iz stava 4. ovog člana i donosi Odluku o dodeli sredstava (u daljem tekstu: Odluka).
Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.
U slučaju iz stava 6. ovog člana, Podnosilac prijave kome su odobrena sredstva može izvršiti reviziju budžeta projekta.
Odluka iz stava 5. ovog člana je konačna.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.
Učesnik Konkursa kome se Odlukom odobre sredstva (u daljem tekstu: Korisnik sredstava), pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu:
- o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva;
- da predmet prijave neće otuđiti ili dati drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje, najmanje 36 meseci od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava.
Ugovor o dodeli i korišćenju Sredstava
Na osnovu Odluke, sa Korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim se regulišu međusobna prava i obaveze.
Korisnik sredstava je dužan da, ukoliko ne poseduje namenski račun, pre zaključenja ugovora o korišćenju Sredstava otvori poseban namenski dinarski račun kod Uprave za trezor i dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom dinarskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).
Za projekte koji su realizovani do datuma raspisivanja Konkursa za sve tačke Namene sredstava, nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora, Korisnik sredstava je dužan da sredstva odobrena Odlukom opravda podnošenjem izveštaja o namenski utrošenim sredstvima.
Za projekat koji se realizuje nakon datuma raspisivanja Konkursa za sve tačke Namene sredstava, nakon donošenja Odluke, a pre zaključenja Ugovora, Korisnik sredstava je dužan da dostavi instrument obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza za odobren iznos i to:
Za odobrena sredstva u iznosu do 200.000,00 dinara:
- Dve istovetne blanko sopstvene menice Korisnika sredstava (osnivača) sa meničnim ovlašćenjem
Za odobrena sredstva u iznosu od 200.001,00 dinara i više:
1. Garancija poslovne banke i dve istovetne blanko sopstvene menice Korisnika sredstava sa meničnim ovlašćenjem ili
2. Aval poslovne banke i dve istovetne blanko sopstvene menice Korisnika sredstava sa meničnim ovlašćenjem.
Rok važenja za instrumente iz tačke 1. i 2. obezbeđenja urednog izvršavanja obaveza utvrdiće se predugovorom koji će se zaključiti između Sekretarijata i Korisnika sredstava u cilju.
Način isplate Sredstava utvrdiće se Ugovorom.
Obaveze Korisnika sredstava su da:
- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima, u roku od 15 dana od dana završetka projekta, a najkasnije do 15.07.2018. godine; (za projekat koji se realizuje nakon donošenja Odluke);
- dostavi Sekretarijatu izveštaj o namenski utrošenim Sredstvima do potpisivanja ugovora (za projekat koji je realizovan do donošenja Odluke);
- omogući budžetskoj inspekciji nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koja podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja Sredstava, koju obavlja budžetska inspekcija Autonomne pokrajine Vojvodine;
- omogući Sekretarijatu monitoring nad sprovođenjem projekta.
Korisnik je dužan da dostavi izveštaj iz stava 1. alineja 1. i 2. ovog člana, koji sadrži:
• narativni deo - osnovni podaci o Projektu, opis i hronološki prikaz aktivnosti tokom realizacije Projekta, opravdanost Projekta i sl;
• foto-dokumentaciju realizovanog projekta;
• tabelarni deo - Prikaz budžeta (iznos Sredstava koji je odobren od strane Sekretarijata i za koji su dobijena sredstava) i iznos utrošenih Sredstava;
• originale ili overene fotokopije finansijske dokumentacije koje prate tabelarni pregled: računa sa specifikacijom radova i opreme, otpremnica, izvoda iz banke i drugim dokazima. Navedena fotokopija dokumentacije mora biti overena od strane ovlašćenog lica.
Korisnici po Konkursu su dužni da u svim javnim publikacijama, prilikom objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koji se finansiraju po Konkursu, navedu da je u njegovom finansiranju učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina - Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja s priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar može rešenjem da obrazuje posebnu komisiju sastavljenu iz redova zaposlenih u Sekretarijatu i iz redova stručnjaka, radi neposredne kontrole realizacije projekta.
Pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu APV".
Redakcija je zadržala numeraciju tačaka u članu 7. ovog pravilnika, kako je objavljeno u "Sl. listu AP Vojvodine", br. 45/2017.