PRAVILNIKO POPUNJAVANJU IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA U JAVNIM TUŽILAŠTVIMA("Sl. glasnik RS", br. 43/2010 i 92/2017 - dr. pravilnik) |
Ovim pravilnikom uređuje se sastav konkursne komisije, stručne osposobljenosti, znanja i veštine koje se ocenjuju u izbornom postupku, način njihove provere i merila za izbor na izvršilačka radna mesta u javnim tužilaštvima.
Radi sprovođenja internog i javnog konkursa, pre oglašavanja, u javnom tužilaštvu formira se konkursna komisija.
Članove konkursne komisije određuje javni tužilac iz redova zamenika javnog tužioca i državnih službenika tog javnog tužilaštva.
Sastav konkursne komisije za popunu izvršilačkih radnih mesta i prijem pripravnika javni tužilac određuje prema uslovima za rad na radnim mestima koja se popunjavaju, a koja su predviđena aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u javnom tužilaštvu, vodeći pri tom računa da u sastavu komisije jedan njen član bude neposredni rukovodilac organizacione jedinice u kojoj se vrši popuna, odnosno prijem, dok ostali članovi konkursne komisije moraju da imaju najmanje isti stepen obrazovanja, stručnih sposobnosti, znanja i veština koje se traže za radno mesto koje se popunjava.
Za člana konkursne komisije javni tužilac obavezno imenuje i zamenika javnog tužioca ako se popunjava izvršilačko radno mesto tužilačkog pomoćnika ili vrši prijem pripravnika u javnom tužilaštvu.
Pošto pregledaju prijave na interni, odnosno javni konkurs, predsednik i ostali članovi konkursne komisije dužni su da daju pismene izjave javnom tužiocu o tome da li oni ili s njima povezana lica imaju interes vezan za sprovođenje konkursa.
Predsednik ili drugi član konkursne komisije kod koga postoji sukob interesa, izuzima se iz konkursne komisije i umesto njega imenuje se novi.
Krugom povezanih lica sa članovima konkursne komisije smatraju se supružnik ili vanbračni partner, krvni srodnik u pravoj liniji do bilo kog stepena, srodnik po pobočnoj liniji i tazbinski srodnik zaključno sa drugim stepenom srodstva, ako su u odnosu staraoca, staranika, usvojioca, usvojenika, hranitelja ili hranjenika, kao i lica čija delatnost može imati uticaja na nepristrano i odgovorno obavljanje izbornog postupka i na imovno stanje članova konkursne komisije.
STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINE KOJE SE VREDNUJU U IZBORNOM POSTUPKU ZA POPUNJAVANJE SLOBODNIH RADNIH MESTA
Stručnu osposobljenost kandidata za obavljanje poslova na radnom mestu koje se popunjava konkursna komisija vrednuje u izbornom postupku, ocenjujući ispunjenost uslova prema tekstu oglasa usaglašenom sa opisom radnog mesta u aktu o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u javnom tužilaštvu i radnom iskustvu na istovrsnim poslovima.
Konkursna komisija znanje kandidata vrednuje tako što proverava poznavanje u oblasti organizacije i rada javnog tužilaštva i opšte kulture, ceneći njegovo stručno znanje iz oblasti rada na tom radnom mestu i pribavljeno mišljenje prethodnog poslodavca u odnosu prema poslu i kvalitetu rada.
Poznavanje prava Evropske unije i poznavanje stranog jezika proveravaju se u zavisnosti od poslova radnog mesta.
Veštine kandidata konkursna komisija vrednuje ceneći veštinu rada na računaru, veštinu komunikacije, logičkog i analitičkog rezonovanja, elokvencije, organizatorske sposobnosti, veštinu rukovođenja, kreativnosti, kao i druge veštine prethodno utvrđene od strane konkursne komisije kao potrebne za obavljanje poslova na tom radnom mestu.
NAČIN PROVERE STRUČNIH OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINA
Stručne osposobljenosti, znanja i veštine mogu da se proveravaju pismeno i usmeno.
Način na koji se proveravaju stručne osposobljenosti, znanja i veštine određuju se u zavisnosti od toga da li se popunjava izvršilačko radno mesto ili se vrši prijem pripravnika.
Konkursna komisija, u saradnji sa državnim službenikom zaduženim za kadrovske poslove u javnom tužilaštvu, prethodno određuje koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se proveravaju, i u oglasu obaveštava kandidate o tome.
Stručne osposobljenosti, znanja i veštine kandidata konkursna komisija, po pravilu, proverava usmeno na osnovu obavljenog razgovora.
Konkursna komisija dužna je da pre razgovora odredi koji su joj podaci o kandidatima potrebni i pitanja koja se kandidatima postavljaju.
Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.
Ukoliko su joj neophodna dodatna objašnjenja ili obaveštenja, konkursna komisija može da postavi i dodatna pitanja.
Ako konkursna komisija odluči da se u izbornom postupku za popunjavanje izvršilačkog radnog mesta pismeno proveravaju stručne osposobljenosti, znanja i veštine, razgovor sa kandidatom obavlja posle pismene provere.
Kada konkursna komisija zaključi da je za popunjavanje slobodnog radnog mesta celishodna pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština o tome će obavestiti javnog tužioca i u oglasu kandidata.
Pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština može biti u obliku testa ili pismenog rada.
Ako test služi vrednovanju stručnih osposobljenosti i znanja, kandidati odgovaraju na pitanja tako što biraju jedan od više ponuđenih odgovora u testu koji je prethodno sastavila konkursna komisija.
Način provere veština je uglavnom putem testova nadležnih strukovnih organizacija, izuzev veštine rada na računaru i veštine komunikacije koje se proveravaju neposredno.
Provera putem pismenog rada sprovodi se samo izuzetno, o čemu se kandidat obaveštava u oglasu.
Pismeni rad zahteva kratku analizu i izvođenje zaključka na temu koju zada konkursna komisija i kao način provere stručnih osposobljenosti, znanja i veština sprovodi se samo u slučajevima kada konkursna komisija proceni da je za kvalitet rada na radnom mestu koje se popunjava potrebna izuzetna veština logičkog i analitičkog zaključivanja.
Kada se vrši prijem pripravnika test i pismeni rad nisu dozvoljeni.
MERILA ZA IZBOR NA RADNA MESTA
Ako se u izbornom postupku znanje proverava testom, rezultat kandidata vrednuje se tako što određuje procenat tačnih odgovora.
Samo kandidati sa više od 50% tačnih odgovora mogu da budu pozvani na razgovor i učestvuju dalje u izbornom postupku.
Ako se u izbornom postupku veštine proveravaju standardizovanim testom, ocene su "zadovoljava" i "ne zadovoljava".
Samo kandidati čiji je test vrednovan ocenom "zadovoljava" mogu da budu pozvani na razgovor i učestvuju dalje u izbornom postupku.
U usmenom razgovoru svaki član konkursne komisije vrednuje ocenama od 1 do 3 odgovore kandidata na pitanja koja su mu postavljena, prema kriterijumima koje konkursna komisija unapred odredi.
Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor na radno mesto koje se popunjava, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji nije ispunio zahteve za izbor na radno mesto koje se popunjava.
Rezultat kandidata dobija se tako što se izračunava prosečna vrednost ocena kojima je kandidat vrednovan. Prosečna vrednost ocena računa se samo onom kandidatu kojeg je svaki član konkursne komisije vrednovao ocenom 2 ili 3.
Nakon utvrđenih rezultata svih kandidata, konkursna komisija sačinjava listu za izbor.
Ako više kandidata ima jednak rezultat, prednost imaju oni sa boljim rezultatima na pismenoj proveri znanja i stručnih osposobljenosti (prvo dopunsko merilo) i boljim rezultatom na testu veštine (drugo dopunsko merilo).
Sa prva tri kandidata koja su postigla najbolji rezultat konkursna komisija može da ponovi razgovor, kako bi odredila koji od njih najviše odgovara zahtevima radnog mesta.
Na dan stupanja na snagu ovog pravilnika na popunjavanje izvršilačkih radnih mesta u javnim tužilaštvima prestaje da se primenjuje Pravilnik o popunjavanju izvršilačkih radnih mesta i položaja u javnim tužilaštvima ("Službeni glasnik RS", broj 104/06), a prestaje da važi Pravilnik o popunjavanju izvršilačkih radnih mesta Tužilaštva za ratne zločine ("Službeni glasnik RS", broj 18/07).
Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
Pravilnik o popunjavanju izvršilačkih radnih mesta u javnim tužilaštvima ("Sl. glasnik RS", br. 43/2010) u delu koji se odnosi na prijem tužilačkih pripravnika, prestaje da važi 21. oktobra 2017. godine, stupanjem na snagu Pravilnika o postupku prijema tužilačkih pripravnika ("Sl. glasnik RS", br. 92/2017).