POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKAO OSNIVANJU KANCELARIJE ZA INKLUZIJU ROMA("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2006 i 46/2017) |
U cilju unapređenja položaja Roma u oblasti obrazovanja, zapošljavanja, zdravstva, stanovanja, ljudskih i drugih prava, kao i stvaranja uslova za uključivanje Roma u sve sfere društvenog, javnog i političkog života u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: Pokrajina), osniva se Kancelarija za inkluziju Roma (u daljem tekstu: Kancelarija).
Osnivač Kancelarije je Autonomna Pokrajina Vojvodina.
Sredstva za osnivanje kancelarije obezbeđuju se u budžetu Pokrajine.
Kancelarija ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i statutom.
Kancelarija posluje kao ustanova, u skladu sa Zakonom o javnim službama.
Kancelarija posluje pod nazivom: "Kancelarija za inkluziju Roma", Novi Sad.
Sedište Kancelarije je u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina 25.
Kancelarija za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom (potpuna odgovornost).
Sredstva za rad Kancelarije obezbeđuju se iz:
1) budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine;
2) naknada (sredstava) od korisnika usluga i drugih prihoda koje ostvari obavljanjem poslova iz svoje delatnosti;
3) donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;
4) drugih izvora, u skladu sa zakonom.
U slučaju prestanka rada Kancelarije, preostala sredstva pripadaju osnivaču.
Delatnost Kancelarije obuhvata:
- bavljenje implementacijom, nadziranjem i primenom Strategije za integraciju Roma i realizacijom akcionih planova na teritoriji Pokrajine;
- koordinaciju različitih projekata za integraciju Roma u kojima bi učestvovali pojedini resorni Pokrajinski sekretarijati;
- ostvarivanje koordinacije sa Nacionalnim savetom romske nacionalne manjine, Savetom za integraciju Roma u Pokrajini i sa odgovarajućim organizacijama i organima na međunarodnom nivou;
- podsticanje i unapređenje ženskih i ljudskih prava Roma i Romkinja na teritoriji Pokrajine;
- praćenje ostvarivanja procesa integracije Roma u Pokrajini;
- obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova vezanih za realizaciju određenih projekata i praćenje njihove implementacije;
- pripremanje analitičke dokumentacije za planiranje i programiranje aktivnosti u vezi sa integracijom Roma u Pokrajini;
- ostvarivanje saradnje i konsultacija sa vladinim i nevladinim organizacijama i organima u oblasti integracije Roma i unapređenja njihovog položaja;
- realizaciju projekata koji su zasnovani na ciljevima definisanim u Strategiji za integraciju Roma i akcionim planovima;
- koordiniranje primene i ostvarivanja domaćih i međunarodnih programa za integraciju i unapređenje položaja Roma;
- organizovanje seminara, savetovanja, okruglih stolova o pitanjima vezanim za aktivnosti integracije Roma;
- informaciono-dokumentacionu delatnost i vođenje evidencija u pogledu integracije Roma na teritoriji Pokrajine;
- praćenje i prikupljanje informacija u vezi sa merama koje se u Republici Srbiji i drugim zemljama preduzimaju u cilju unapređenja stručnog rada u pogledu integracije Roma;
- osposobljavanje i usavršavanje stručnjaka u oblasti integracije Roma.
5811 - Izdavanje knjiga
5812 - Izdavanje imenika i adresara
5814 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja
5819 - Ostala izdavačka delatnost
6201 - Računarsko programiranje
6203 - Upravljanje računarskom opremom
6311 - Obrada podataka, hosting i sl.
6399 - Informacine uslužne delatnosti na drugom mestu nepomenute
7010 - Upravljanje ekonomskim subjektom
7021 - Delatnost komunikacije i odnosa sa javnošću
7022 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem
7311 - Delatnost reklamnih agencija
7312 - Medijsko predstavljanje
8299 - Ostale uslužne aktivnosti podrške poslovanju.
Kancelarija može u skladu sa statutom obavljati i druge delatnosti uz saglasnost Pokrajinske vlade.
Radi izvršavanja poslova iz svoje delatnosti Kancelarija može obrazovati i izdvojene organizacione jedinice - ogranke.
Ogranak nema svojstvo pravnog lica i u pravnom prometu istupa u ime i za račun Kancelarije.
U pravnom prometu ogranak nastupa pod nazivom Kancelarije, uz navođenje da je reč o ogranku, adrese ogranka, kao i naziva ogranka, ukoliko ga ima.
Za obaveze prema trećim licima koje nastanu u radu ogranka Kancelarija neograničeno odgovara.
Ogranak prestaje Odlukom koju donosi organ nadležan i za obrazovanje izdvojenih organizacionih jedinica, kao i u slučaju prestanka rada Kancelarije.
Statutom Kancelarije i Odlukom o obrazovanju izdvojenih organizacionih jedinica - ogranaka bliže će se urediti rad izdvojenih organizacionih jedinica ogranaka Kancelarije.
Kancelarija je dužna da aktivno učestvuje u sprovođenju politike nadležnih organa Pokrajine.
Pokrajina preko svojih organa vrši nadzor i ostvaruje prava u pogledu obavljanja delatnosti zbog kojih je Kancelarija osnovana u skladu sa zakonom, aktima Pokrajine i statutom Kancelarije.
Organi Kancelarije su: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor.
Direktora, predsednika i članove upravnog, predsednika i članove nadzornog odbora, imenuje i razrešava Pokrajinska vlada.
Direktor Kancelarije imenuje se, na osnovu sprovedenog konkursa.
Mandat direktora, predsednika i članova upravnog odbora, predsednika i članova nadzornog odbora, traje četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.
Do imenovanja direktora Kancelarije, poslove i ovlašćenja direktora obavljaće vršilac dužnosti direktora Tatjana Perić.
Za direktora kancelarije može biti imenovano lice koje:
1. ima državljanstvo Republike Srbije,
2. stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskom studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,
3. najmanje tri godine radnog iskustva u radu sa romskom zajednicom.
Kandidat za direktora je dužan da predloži program rada Kancelarije za mandatni period.
Statutom Kancelarije mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora.
Direktor:
1) predstavlja i zastupa Kancelariju;
2) organizuje i rukovodi radom Kancelarije;
3) izvršava odluke Upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;
4) stara se o zakonitosti rada Kancelarije;
5) predlaže program rada;
6) predlaže akte koje donosi upravni odbor;
7) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, na koji daje saglasnost Pokrajinska vlada;
8) vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
Bliži uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, predsednike i članove upravnog i nadzornog odbora, kao i postupak sprovođenja konkursa za imenovanje direktora biće utvrđeni Statutom Kancelarije.
Upravni odbor Kancelarije ima predsednika i 6 članova, od kojih Pokrajinska vlada dva člana imenuje iz reda zaposlenih u Kancelariji, a ostalih pet iz reda stručnjaka iz oblasti zapošljavanja, zdravstva, obrazovanja, ljudskih i manjinskih prava i rodne ravnopravnosti.
Upravni odbor:
1) donosi statut Kancelarije;
2) donosi godišnji program rada;
3) usvaja finansijski plan:
4) usvaja finansijski izveštaj o poslovanju;
5) usvaja završni račun;
6) donosi opšte akte;
7) donosi poslovnik o radu;
8) donosi odluku o obrazovanju izdvojenih organizacionih jedinica - ogranaka;
9) donosi odluku o raspisivanju konkursa i sprovodi konkurs za imenovanje direktora;
10) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i statutom.
Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 3), 5) i 8) ovog člana donose se uz saglasnost Pokrajinske vlade.
Nadzorni odbor Kancelarije ima predsednika i dva člana, od kojih Pokrajinska vlada jednog člana imenuje iz reda zaposlenih u Kancelariji, a ostala dva iz reda istaknutih stručnjaka u oblasti manjinskih i ljudskih prava.
Nadzorni odbor:
1) pregleda završni račun i izveštaje o poslovanju i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;
2) donosi poslovnik o radu:
3) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.
O rezultatima izvršenog nadzora, nadzorni odbor obaveštava Skupštinu Autonomne Pokrajine Vojvodine i Pokrajinsku vladu.
Kancelarija podnosi izveštaj o poslovanju Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine i Pokrajinskoj vladi najmanje jedanput godišnje.
Za obavljanje pojedinih stručnih poslova iz svoje nadležnosti Kancelarija može angažovati druga pravna ili fizička lica.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih radnika u Kancelariji ostvaruju se u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i opštim aktima.
Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine imenovaće predsednika i članove upravnog, predsednika i članove nadzornog odbora i direktora Kancelarije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Upravni odbor Kancelarije dužan je da u roku od 30 dana od dana imenovanja donese statut i druga akta neophodna za upis Kancelarije u nadležni registar.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".