POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKA

O OSNIVANJU KANCELARIJE ZA INKLUZIJU ROMA

("Sl. list AP Vojvodine", br. 8/2006 i 46/2017)

Član 1

U cilju unapređenja položaja Roma u oblasti obrazovanja, zapošljavanja, zdravstva, stanovanja, ljudskih i drugih prava, kao i stvaranja uslova za uključivanje Roma u sve sfere društvenog, javnog i političkog života u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini (u daljem tekstu: Pokrajina), osniva se Kancelarija za inkluziju Roma (u daljem tekstu: Kancelarija).

Osnivač Kancelarije je Autonomna Pokrajina Vojvodina.

Sredstva za osnivanje kancelarije obezbeđuju se u budžetu Pokrajine.

Član 2

Kancelarija ima svojstvo pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom odlukom i statutom.

Kancelarija posluje kao ustanova, u skladu sa Zakonom o javnim službama.

Član 3

Kancelarija posluje pod nazivom: "Kancelarija za inkluziju Roma", Novi Sad.

Sedište Kancelarije je u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina 25.

Član 4

Kancelarija za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom (potpuna odgovornost).

Član 5

Sredstva za rad Kancelarije obezbeđuju se iz:

1) budžeta Autonomne Pokrajine Vojvodine;

2) naknada (sredstava) od korisnika usluga i drugih prihoda koje ostvari obavljanjem poslova iz svoje delatnosti;

3) donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

4) drugih izvora, u skladu sa zakonom.

U slučaju prestanka rada Kancelarije, preostala sredstva pripadaju osnivaču.

Član 6

Delatnost Kancelarije obuhvata:

- bavljenje implementacijom, nadziranjem i primenom Strategije za integraciju Roma i realizacijom akcionih planova na teritoriji Pokrajine;

- koordinaciju različitih projekata za integraciju Roma u kojima bi učestvovali pojedini resorni Pokrajinski sekretarijati;

- ostvarivanje koordinacije sa Nacionalnim savetom romske nacionalne manjine, Savetom za integraciju Roma u Pokrajini i sa odgovarajućim organizacijama i organima na međunarodnom nivou;

- podsticanje i unapređenje ženskih i ljudskih prava Roma i Romkinja na teritoriji Pokrajine;

- praćenje ostvarivanja procesa integracije Roma u Pokrajini;

- obavljanje stručnih i administrativno-tehničkih poslova vezanih za realizaciju određenih projekata i praćenje njihove implementacije;

- pripremanje analitičke dokumentacije za planiranje i programiranje aktivnosti u vezi sa integracijom Roma u Pokrajini;

- ostvarivanje saradnje i konsultacija sa vladinim i nevladinim organizacijama i organima u oblasti integracije Roma i unapređenja njihovog položaja;

- realizaciju projekata koji su zasnovani na ciljevima definisanim u Strategiji za integraciju Roma i akcionim planovima;

- koordiniranje primene i ostvarivanja domaćih i međunarodnih programa za integraciju i unapređenje položaja Roma;

- organizovanje seminara, savetovanja, okruglih stolova o pitanjima vezanim za aktivnosti integracije Roma;

- informaciono-dokumentacionu delatnost i vođenje evidencija u pogledu integracije Roma na teritoriji Pokrajine;

- praćenje i prikupljanje informacija u vezi sa merama koje se u Republici Srbiji i drugim zemljama preduzimaju u cilju unapređenja stručnog rada u pogledu integracije Roma;

- osposobljavanje i usavršavanje stručnjaka u oblasti integracije Roma.

5811 - Izdavanje knjiga

5812 - Izdavanje imenika i adresara

5814 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja

5819 - Ostala izdavačka delatnost

6201 - Računarsko programiranje

6203 - Upravljanje računarskom opremom

6311 - Obrada podataka, hosting i sl.

6399 - Informacine uslužne delatnosti na drugom mestu nepomenute

7010 - Upravljanje ekonomskim subjektom

7021 - Delatnost komunikacije i odnosa sa javnošću

7022 - Konsultantske aktivnosti u vezi s poslovanjem i ostalim upravljanjem

7311 - Delatnost reklamnih agencija

7312 - Medijsko predstavljanje

8299 - Ostale uslužne aktivnosti podrške poslovanju.

Kancelarija može u skladu sa statutom obavljati i druge delatnosti uz saglasnost Pokrajinske vlade.

Član 6a

Radi izvršavanja poslova iz svoje delatnosti Kancelarija može obrazovati i izdvojene organizacione jedinice - ogranke.

Ogranak nema svojstvo pravnog lica i u pravnom prometu istupa u ime i za račun Kancelarije.

U pravnom prometu ogranak nastupa pod nazivom Kancelarije, uz navođenje da je reč o ogranku, adrese ogranka, kao i naziva ogranka, ukoliko ga ima.

Za obaveze prema trećim licima koje nastanu u radu ogranka Kancelarija neograničeno odgovara.

Ogranak prestaje Odlukom koju donosi organ nadležan i za obrazovanje izdvojenih organizacionih jedinica, kao i u slučaju prestanka rada Kancelarije.

Statutom Kancelarije i Odlukom o obrazovanju izdvojenih organizacionih jedinica - ogranaka bliže će se urediti rad izdvojenih organizacionih jedinica ogranaka Kancelarije.

Član 7

Kancelarija je dužna da aktivno učestvuje u sprovođenju politike nadležnih organa Pokrajine.

Pokrajina preko svojih organa vrši nadzor i ostvaruje prava u pogledu obavljanja delatnosti zbog kojih je Kancelarija osnovana u skladu sa zakonom, aktima Pokrajine i statutom Kancelarije.

Član 8

Organi Kancelarije su: direktor, upravni odbor i nadzorni odbor.

Direktora, predsednika i članove upravnog, predsednika i članove nadzornog odbora, imenuje i razrešava Pokrajinska vlada.

Direktor Kancelarije imenuje se, na osnovu sprovedenog konkursa.

Mandat direktora, predsednika i članova upravnog odbora, predsednika i članova nadzornog odbora, traje četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Član 9

Do imenovanja direktora Kancelarije, poslove i ovlašćenja direktora obavljaće vršilac dužnosti direktora Tatjana Perić.

Član 10

Za direktora kancelarije može biti imenovano lice koje:

1. ima državljanstvo Republike Srbije,

2. stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskom studijama ili specijalističkim strukovnim studijama,

3. najmanje tri godine radnog iskustva u radu sa romskom zajednicom.

Kandidat za direktora je dužan da predloži program rada Kancelarije za mandatni period.

Statutom Kancelarije mogu biti određeni i drugi uslovi koje lice mora da ispuni da bi bilo imenovano za direktora.

Član 11

Direktor:

1) predstavlja i zastupa Kancelariju;

2) organizuje i rukovodi radom Kancelarije;

3) izvršava odluke Upravnog odbora i preduzima mere za njihovo sprovođenje;

4) stara se o zakonitosti rada Kancelarije;

5) predlaže program rada;

6) predlaže akte koje donosi upravni odbor;

7) donosi akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta, na koji daje saglasnost Pokrajinska vlada;

8) vrši i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

Član 12

Bliži uslovi za imenovanje i razrešenje direktora, predsednike i članove upravnog i nadzornog odbora, kao i postupak sprovođenja konkursa za imenovanje direktora biće utvrđeni Statutom Kancelarije.

Član 13

Upravni odbor Kancelarije ima predsednika i 6 članova, od kojih Pokrajinska vlada dva člana imenuje iz reda zaposlenih u Kancelariji, a ostalih pet iz reda stručnjaka iz oblasti zapošljavanja, zdravstva, obrazovanja, ljudskih i manjinskih prava i rodne ravnopravnosti.

Član 14

Upravni odbor:

1) donosi statut Kancelarije;

2) donosi godišnji program rada;

3) usvaja finansijski plan:

4) usvaja finansijski izveštaj o poslovanju;

5) usvaja završni račun;

6) donosi opšte akte;

7) donosi poslovnik o radu;

8) donosi odluku o obrazovanju izdvojenih organizacionih jedinica - ogranaka;

9) donosi odluku o raspisivanju konkursa i sprovodi konkurs za imenovanje direktora;

10) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom, aktima Autonomne Pokrajine Vojvodine i statutom.

Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 3), 5) i 8) ovog člana donose se uz saglasnost Pokrajinske vlade.

Član 15

Nadzorni odbor Kancelarije ima predsednika i dva člana, od kojih Pokrajinska vlada jednog člana imenuje iz reda zaposlenih u Kancelariji, a ostala dva iz reda istaknutih stručnjaka u oblasti manjinskih i ljudskih prava.

Član 16

Nadzorni odbor:

1) pregleda završni račun i izveštaje o poslovanju i utvrđuje da li su sačinjeni u skladu sa propisima;

2) donosi poslovnik o radu:

3) obavlja i druge poslove utvrđene zakonom i statutom.

O rezultatima izvršenog nadzora, nadzorni odbor obaveštava Skupštinu Autonomne Pokrajine Vojvodine i Pokrajinsku vladu.

Član 17

Kancelarija podnosi izveštaj o poslovanju Skupštini Autonomne Pokrajine Vojvodine i Pokrajinskoj vladi najmanje jedanput godišnje.

Član 18

Za obavljanje pojedinih stručnih poslova iz svoje nadležnosti Kancelarija može angažovati druga pravna ili fizička lica.

Član 19

Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih radnika u Kancelariji ostvaruju se u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i opštim aktima.

Član 20

Izvršno veće Autonomne Pokrajine Vojvodine imenovaće predsednika i članove upravnog, predsednika i članove nadzornog odbora i direktora Kancelarije u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Upravni odbor Kancelarije dužan je da u roku od 30 dana od dana imenovanja donese statut i druga akta neophodna za upis Kancelarije u nadležni registar.

Član 21

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine".