POKRAJINSKA SKUPŠTINSKA ODLUKAO ORGANIZOVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA PROSTORNO I URBANISTIČKO PLANIRANJE I PROJEKTOVANJE "ZAVOD ZA URBANIZAM VOJVODINE" NOVI SAD("Sl. list AP Vojvodine", br. 29/2017 i 46/2017) |
Javno preduzeće za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad (u daljem tekstu: Zavod), osnovano Odlukom o osnivanju Javnog preduzeća za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje ("Službeni list APV", broj 10/02), nastavlja da radi pod istim nazivom kao u Pokrajinskoj skupštinskoj odluci o Javnom preduzeću za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad ("Službeni list APV", br. 4/13 i 51/16), a u skladu sa odredbama ove pokrajinske skupštinske odluke (u daljem tekstu: Odluka).
Zavod je upisan u Agenciji za privredne registre pod brojem BD 16567/2005, od 03.06.2005. godine.
Matični broj Zavoda jeste 08068313, PIB 100482355.
Osnivač Zavoda jeste AP Vojvodina kao većinski osnivač (u daljem tekstu: Većinski osnivač).
Suosnivači Zavoda, kao zajedničkog javnog preduzeća, jesu sledeće jedinice lokalne samouprave:
- Opština Bač, sa sedištem u Baču, Trg dr Zorana Đinđića br. 2, matični broj 08012814, PIB 101759575;
- Opština Bačka Topola, sa sedištem u Bačkoj Topoli, Maršala Tita br. 30, matični broj: 08070555, PIB: 101582899;
- Opština Bački Petrovac, sa sedištem u Bačkom Petrovcu, Kolarova br. 6, matični broj: 08127808, PIB 101270637;
- Opština Bečej, sa sedištem u Bečeju, Trg oslobođenja br. 2, matični broj: 08359466, PIB: 100742635;
- Opština Beočin, sa sedištem u Beočinu, Svetosavska br. 25, matični broj: 08439940, PIB: 101619734;
- Opština Vrbas, sa sedištem u Vrbasu, Maršala Tita br. 89, matični broj: 08285071, PIB: 100636230;
- Opština Žabalj, sa sedištem u Žablju, Nikole Tesle br. 45, matični broj: 08157111, PIB: 100227755;
- Opština Žitište, sa sedištem u Žitištu, Cara Dušana br. 15, matični broj: 08030715, PIB: 102159550;
- Opština Inđija, sa sedištem u Inđiji, Cara Dušana br. 1, matični broj: 08027536, PIB: 102198438;
- Opština Irig, sa sedištem u Irigu, Vojvode Putnika br. 1, matični broj: 08032165, PIB: 101383958;
- Opština Kanjiža, sa sedištem u Kanjiži, Glavni trg br. 1, matični broj: 08141231, PIB: 100871672;
- Opština Mali Iđoš, sa sedištem u Malom Iđošu, Glavna br. 32, matični broj: 08695059, PIB: 101434697;
- Opština Nova Crnja, sa sedištem u Novoj Crnji, JNA br. 110, matični broj: 08013705, PIB: 101595975;
- Opština Novi Kneževac, sa sedištem u Novom Kneževcu, Kralja Petra I Karađorđevića br. 1, matični broj: 08385327, PIB: 101460424;
- Opština Plandište, sa sedištem u Plandištu, Vojvode Putnika br. 38, matični broj: 08057567, PIB: 102002904;
- Opština Sečanj, sa sedištem u Sečnju, Vožda Karađorđa br. 57, matični broj: 08019215, PIB 101358240;
- Opština Senta, sa sedištem u Senti, Glavni trg br. 1, matični broj: 08038490, PIB: 102692306;
- Opština Srbobran, sa sedištem u Srbobranu, Trg slobode br. 2, matični broj: 08013438, PIB: 108490328;
- Opština Sremski Karlovci, sa sedištem u Sremskim Karlovcima, Trg Branka Radičevića br. 1, matični broj: 08139199, PIB: 102828498;
- Opština Titel, sa sedištem u Titelu, Glavna br. 1, matični broj: 08050724, PIB: 101457453;
- Opština Čoka, sa sedištem u Čoki, Potiska br. 20, matični broj: 08381984, PIB: 101417479;
- Opština Ada, sa sedištem u Adi, Trg oslobođenja br. 1, matični broj 08070636, PIB 100985430;
- Opština Apatin, sa sedištem u Apatinu, Srpskih vladara br. 29, matični broj: 08350957, PIB: 101269416;
- Grad Kikinda, sa sedištem u Kikindi, Trg srpskih dobrovoljaca br. 12, matični broj: 08176396, PIB:100511495.
Prava osnivača vrši Pokrajinska vlada, ukoliko ovom odlukom nije drugačije određeno.
Sedište Pokrajinske vlade je u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina broj 16.
Matični broj Pokrajinske vlade jeste 08068615, a PIB 103762102.
Zavod je osnovan radi trajnog obavljanja stručnih poslova prostornog i urbanističkog planiranja, koji su od strateškog značaja za Republiku Srbiju, a rade se na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodina), kao i radi stručnih poslova značajnih za organe i organizacije AP Vojvodine i javna preduzeća čiji je osnivač AP Vojvodina, za koje je Zavod nosilac isključivog prava na obavljanje poslova iz svoje delatnosti, u smislu propisa kojima se uređuju javne nabavke.
Na osnovu odluka o suosnivanju Javnog preduzeća za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad, koje su donele skupštine suosnivača i na osnovu ove odluke, Zavod je nosilac isključivog prava za obavljanje poslova iz svoje delatnosti na teritoriji jedinice lokalne samouprave koja je suosnivač Zavoda, a u smislu propisa kojima se uređuju javne nabavke.
Zavod obavlja stručne poslove iz okvira svoje delatnosti i za druge jedinice lokalne samouprave, organe i organizacije koje mu svojim odlukama, ugovorom ili sporazumom te poslove povere, odnosno ustupe, kao i za druga pravna i fizička lica - u skladu s propisima koji regulišu pružanje usluga iz okvira delatnosti Zavoda.
Zavod posluje pod poslovnim imenom Javno preduzeće za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad.
Skraćeno poslovno ime jeste JP "Zavod za urbanizam Vojvodine".
Sedište Zavoda je u Novom Sadu, Železnička broj 6/III.
O promeni poslovnog imena i sedišta odlučuje Nadzorni odbor Zavoda (u daljem tekstu: Nadzorni odbor), uz saglasnost Pokrajinske vlade i izvršnih organa suosnivača.
Zavod ima status pravnog lica, s pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
U pravnom prometu s trećim licima, Zavod istupa u svoje ime i za svoj račun.
Osnivači za svoje obaveze odgovaraju u skladu sa zakonom i ovom odlukom.
Pretežna delatnost Zavoda jeste:
- šifra delatnosti: 71.11;
- naziv delatnosti: arhitektonska delatnost.
Pored delatnosti iz stava 1. ovog člana, Zavod obavlja i sledeću delatnost:
- šifra delatnosti: 71.12;
- naziv delatnosti: inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje.
Zavod može obavljati i druge delatnosti utvrđene Statutom Zavoda.
U okviru delatnosti iz st. 1. i 2. ovog člana, Zavod obavlja sledeće stručne poslove:
1. prati i proučava pojave i promene u prostoru na teritoriji AP Vojvodine, za potrebe AP Vojvodine, njenih organa i organizacija;
2. vodi dokumentaciju o planiranju i uređenju prostora za prostorne planove koje je donela Skupština AP Vojvodine;
3. vodi informacionu osnovu o prostoru i prikuplja, obrađuje i publikuje podatke značajne za uređenje prostora i naselja na teritoriji AP Vojvodine;
4. vrši primenjena i razvojna istraživanja u funkciji razvoja i unapređenja prostornog i urbanističkog planiranja i zaštite životne sredine;
5. izrađuje programe, studije, analize, stručne osnove i drugu dokumentaciju u oblasti planiranja, uređenja i korišćenja prostora i zaštite životne sredine;
6. obavlja prethodne radove za potrebe izrade prostornoplanske i urbanističke dokumentacije;
7. priprema, izrađuje i prati ostvarivanje prostornoplanske i urbanističke dokumentacije od interesa za AP Vojvodinu, jedinice lokalne samouprave i ostale korisnike prostora;
8. izrađuje dokumenta za sprovođenje planskih dokumenata;
9. izrađuje urbanističke projekte, projekte preparcelacije i parcelacije, kao i druga urbanističko-tehnička dokumenta;
10. izrađuje urbanističke, tehničke i druge uslove i utvrđuje podatke iz planskih dokumenata za potrebe izdavanja informacije o lokaciji, lokacijskih uslova i drugih potreba na zahtev AP Vojvodine, jedinica lokalne samouprave i ostalih korisnika prostora;
11. u skladu s posebnim propisima, izrađuje dokumenta o proceni uticaja planova, programa, osnova, strategija i projekata na životnu sredinu i druga dokumenta iz oblasti zaštite životne sredine;
12. vrši geodetske radove koji su u funkciji obavljanja delatnosti za koje je osnovan;
13. izrađuje projektno-tehničku dokumentaciju i drugu dokumentaciju objekata visokogradnje i niskogradnje;
14. obavlja i druge stručne poslove u vezi s primenom zakona kojim se uređuje oblast prostornog planiranja i izgradnje objekata i zaštite životne sredine;
15. obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i Statutom Zavoda.
Poslovi od opšteg interesa radi kojih je Zavod osnovan i na koje ima isključivo pravo obavljanja, u skladu s propisima kojima se uređuju javne nabavke, jesu:
1. stalni poslovi - navedeni u tačkama 1, 2. i 3. stava 1. ovog člana;
2. povremeni poslovi - izrada prostornoplanske, urbanističke i druge dokumentacije iz delatnosti Zavoda, koji se vrše za potrebe AP Vojvodine, njenih organa i organizacija, javnih preduzeća čiji je osnivač AP Vojvodina i jedinica lokalnih samouprava koje su suosnivači Zavoda.
3. STICANJE PRIHODA I IMOVINA ZAVODA
Zavod stiče prihode obavljanjem poslova iz okvira delatnosti opisanih u članu 6. ove odluke:
- za organe i organizacije AP Vojvodine i javna preduzeća čiji je osnivač AP Vojvodina;
- za jedinice lokalnih samouprava koje su suosnivači Zavoda;
- pružanjem usluga na tržištu drugim korisnicima iz okvira svoje delatnosti;
- iz ostalih izvora, u skladu sa zakonom.
Sredstva za finansiranje poslova koje Zavod obavlja za potrebe organa i organizacija AP Vojvodine obezbeđuju se u budžetu AP Vojvodine, u skladu sa odlukom o budžetu i godišnjim programom poslovanja Zavoda.
Godišnji program poslovanja Zavoda za narednu godinu donosi se najkasnije u roku od 15 dana od dana usvajanja akta o budžetu AP Vojvodine.
Godišnji program poslovanja sadrži sve elemente utvrđene zakonom i smatra se donetim kada na njega dâ saglasnost Pokrajinska vlada.
Sredstva za finansiranje poslova koje Zavod obavlja za potrebe jedinica lokalnih samouprava koje su suosnivači Zavoda obezbeđuju se u budžetima tih jedinica lokalnih samouprava, u skladu s planiranim potrebama suosnivača i obezbeđenim sredstvima za poslove iz delatnosti Zavoda.
Neophodni elementi izvršenja posla koji će Zavod raditi za suosnivače regulišu se međusobnim ugovorom.
Zavod ostvaruje prihode i na tržištu, pružanjem usluga iz okvira svoje delatnosti za druge korisnike usluga, u skladu sa zakonom.
Radi unapređivanja svoje delatnosti i sticanja prihoda, Zavod sarađuje i posluje s domaćim i stranim naučnim i stručnim organizacijama i institucijama, kao i s pravnim i fizičkim licima u zemlji i inostranstvu.
Zavod ima svoju imovinu kojom upravlja i raspolaže u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i ugovorom.
Imovinu Zavoda čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti, kao i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Zavoda u skladu sa zakonom, uključujući i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Za obavljanje delatnosti od opšteg interesa Zavod može koristiti i sredstva u javnoj svojini i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom i ugovorom.
Osnovni kapital Zavoda - u skladu sa Zakonom o postupku registracije u Agenciji za privredne registre i Pravilnikom o sadržini Registra privrednih subjekata i dokumentaciji potrebnoj za registraciju - unet kao registracioni podatak, iznosi:
- upisani novčani kapital: 659.968,59 evra, u dinarskoj protivvrednosti - 40.021.353,26 dinara;
- uplaćeni novčani kapital: 659.968,59 evra, u dinarskoj protivvrednosti - 40.021.353,26 dinara, na dan 30.06.2002. godine.
Osnovni kapital Zavoda povećava se novim ulozima osnivača.
Po osnovu ulaganja u kapital, suosnivači stiču udeo u osnovnom kapitalu Zavoda.
Osnivački ulog svakog od suosnivača navedenih u članu 2. stav 2. ove odluke iznosi 80.042,71 dinara, što čini 0,20% od vrednosti upisanog i uplaćenog kapitala Zavoda na dan 30.06.2002. godine, evidentiranog u Agenciji za privredne registre.
Upis uplaćenog osnivačkog uloga suosnivača u Agenciji za privredne registre izvršiće se na osnovu ove odluke, u skladu sa zakonom.
AP Vojvodina je vlasnik 95,20 % udela u osnovnom kapitalu Zavoda, kao većinski osnivač.
Ukupan udeo svih jedinica lokalnih samouprava koje su suosnivači, u skladu sa ovom odlukom, u osnovnom kapitalu Zavoda - iznosi 4,80 %.
Registrovani kapital usklađivaće se s kapitalom iskazanim po finansijskim izveštajima u skladu sa Zakonom o privrednim društvima i propisima kojima se uređuje registracija privrednih subjekata.
Organi Zavoda jesu:
1. Nadzorni odbor;
2. direktor.
Predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje Pokrajinska vlada, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenom zakonom.
Nadzorni odbor Zavoda ima tri člana, od kojih je jedan član predsednik, a jedan član se imenuje iz reda zaposlenih u Zavodu.
Predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru predlaže se na način utvrđen Statutom Zavoda.
Nadzorni odbor i direktor ne mogu predlagati predstavnika zaposlenih u nadzornom odboru.
Za predsednika i članove Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2. ovog stava;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja ili oblast finansija;
6. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
7. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
- obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
- obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
- obavezno lečenje narkomana;
- obavezno lečenje alkoholičara;
- zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Statutom Zavoda mogu se odrediti i drugi uslovi koje mora da ispuni član Nadzornog odbora imenovan iz reda zaposlenih.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora dužni su da se dodatno stručno usavršavaju u oblasti korporativnog upravljanja, u skladu sa zakonom i programom za dodatno stručno usavršavanje.
Nadzorni odbor:
1. donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2. donosi godišnji program poslovanja, usklađen s dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog stava;
3. putem Pokrajinske vlade podnosi Skupštini AP Vojvodine godišnji izveštaj o poslovanju Zavoda;
4. usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg programa poslovanja;
5. usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
6. usvaja finansijske izveštaje;
7. nadzire rad direktora;
8. donosi Statut Zavoda;
9. odluku o promeni sedišta i poslovnog imena Zavoda;
10. odluku o promeni delatnosti Zavoda;
11. odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
12. donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
13. donosi odluku o zaduženju Zavoda;
14. donosi odluku o raspolaganju (pribavljanje i otuđenje) imovinom Zavoda;
15. donosi odluku o povećanju i smanjenju osnovnog kapitala;
16. donosi odluku o proceni vrednosti kapitala, kao i program i odluku o svojinskoj transformaciji;
17. utvrđuje cenovnik usluga koje pruža Zavod;
18. zaključuje ugovore o radu s direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
19. donosi opšta akta preduzeća za koje zakonom ili Statutom Zavoda nije utvrđena nadležnost drugog organa;
20. donosi poslovnik o svom radu;
21. vrši druge poslove u skladu sa zakonom, Statutom Zavoda i propisima kojima se uređuje pravni položaj privrednih društava.
Pokrajinska vlada daje saglasnost na akte iz tačaka 1, 2, 8, 9, 10, 12, 13, 15, 16. i 17, stava 1. ovog člana, a prethodnu saglasnost daje na akte iz tačke 11. stava 1. ovog člana.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u Zavodu.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visina naknade iz stava 1. ovog člana, odnosno kriterijumi i merila za njeno utvrđivanje, određuju se u skladu sa zakonom.
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem, u skladu sa zakonom.
Direktora imenuje Pokrajinska vlada na period od četiri godine, na osnovu sprovedenog javnog konkursa po postupku utvrđenim zakonom.
Postupak za imenovanje i razrešenje direktora Zavoda vrši se u skladu sa zakonom.
Direktor Zavoda je funkcioner koji obavlja javnu funkciju.
Direktor ne može imati zamenika.
Za direktora imenuje se lice koje ispunjava sledeće uslove:
1. da je punoletno i poslovno sposobno;
2. da ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine, odnosno na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama ili specijalističkim strukovnim studijama;
3. da ima najmanje pet godina radnog iskustva na poslovima za koje se zahteva visoko obrazovanje iz tačke 2) ovog člana;
4. da ima najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima koji su povezani sa poslovima javnog preduzeća;
5. da poznaje oblast korporativnog upravljanja;
6. da ima radno iskustvo u organizovanju rada i vođenju poslova;
7. da nije član organa političke stranke, odnosno da mu je određeno mirovanje u vršenju funkcije u organu političke stranke;
8. da nije osuđivano na kaznu zatvora od najmanje šest meseci;
9. da mu nisu izrečene mere bezbednosti u skladu sa zakonom kojim se uređuju krivična dela, i to:
(1) obavezno psihijatrijsko lečenje i čuvanje u zdravstvenoj ustanovi;
(2) obavezno psihijatrijsko lečenje na slobodi;
(3) obavezno lečenje narkomana;
(4) obavezno lečenje alkoholičara;
(5) zabrana vršenja poziva, delatnosti i dužnosti.
Statutom Zavoda mogu se odrediti i drugi uslovi koje lice mora ispuniti da bi moglo biti imenovano za direktora.
Direktor Zavoda:
1. predstavlja i zastupa Zavod;
2. organizuje i rukovodi procesom rada;
3. vodi poslovanje Zavoda;
4. odgovara za zakonitost rada Zavoda;
5. predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6. predlaže godišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7. predlaže finansijske izveštaje;
8. izvršava odluke nadzornog odbora;
9. donosi akt o sistematizaciji;
10. vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i Statutom Zavoda.
Direktor ima pravo na zaradu.
Direktor može imati pravo na stimulaciju, u skladu sa uslovima i kriterijumima utvrđenim zakonom i podzakonskim aktom.
Akt o isplati stimulacije direktora donosi Nadzorni odbor Zavoda, uz saglasnost Pokrajinske vlade.
Ukoliko u toku trajanja mandata protiv direktora bude potvrđena optužnica, Pokrajinska vlada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.
Pokrajinska vlada može imenovati vršioca dužnosti direktora do imenovanja direktora Zavoda po sprovedenom konkursu.
Uslovi za imenovanje direktora, kao i sva prava, obaveze i ovlašćenja direktora odnose se i na vršioca dužnosti direktora.
Period obavljanja funkcije vršioca dužnosti direktora ne može biti duži od jedne godine.
Opšti akti Zavoda jesu Statut Zavoda i drugi opšti akti utvrđeni zakonom.
Statut Zavoda jeste osnovni opšti akt Zavoda.
Drugi opšti akti Zavoda moraju biti u saglasnosti sa Statutom Zavoda.
6. RASPODELA DOBITI I NAČIN POKRIĆA GUBITKA
Dobit preduzeća utvrđuje se i raspoređuje u skladu sa zakonom, ovom odlukom i Statutom Zavoda.
Odluku o raspodeli dobiti donosi Nadzorni odbor Zavoda, po završnom računu, a u skladu s programom poslovanja preduzeća i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća, uz saglasnost Pokrajinske vlade.
Odlukom iz stava 2. ovog člana, deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Odluku o načinu pokrića gubitaka donosi Nadzorni odbor Zavoda, u skladu sa zakonom, drugim propisom koji uređuje raspodelu dobiti i pokriće gubitaka, Statutom Zavoda, programom poslovanja i godišnjim finansijskim izveštajem preduzeća, uz saglasnost Pokrajinske vlade.
Gubitak se pokriva na teret neraspoređene dobiti iz prethodnih godina i drugih izvora.
7. MEĐUSOBNA PRAVA, OBAVEZE I ODGOVORNOSTI OSNIVAČA I ZAVODA
AP Vojvodina, kao većinski osnivač Zavoda, dužna je da obezbedi da se delatnosti od opšteg interesa radi kojih je Zavod osnovan - obavljaju u kontinuitetu, odnosno dužna je da u skladu sa zakonom:
1. omogući da preduzeće ima materijalne, tehničke i druge uslove za nesmetano vršenje delatnosti;
2. ostvaruje nadzor i kontrolu obavljanja delatnosti preduzeća;
3. preduzima mere za unapređivanje delatnosti.
U slučaju poremećaja u poslovanju preduzeća, osnivač će u skladu sa zakonom preduzeti sledeće mere kojima će obezbediti uslove za nesmetani rad, poslovanje i upravljanje preduzećem:
1. promena unutrašnje organizacije preduzeća;
2. razrešenje postojećih organa i imenovanje privremenih organa preduzeća;
3. ograničenje prava raspolaganja određenim sredstvima;
4. druge mere predviđene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa, drugim zakonom i ovom odlukom.
Prava koja jedinica lokalne samouprave, kao suosnivač, ostvaruje prema Zavodu jesu sledeća:
- daje saglasnost na promenu poslovnog imena i promenu sedišta;
- daje saglasnost na promenu delatnosti;
- daje saglasnost na statusne promene;
- razmatra izveštaje o izvršenju poslova ugovorenih za suosnivača.
Jedinica lokalne samouprave dužna je da svoj godišnji plan i program za poslove koje će Zavod obavljati za njene potrebe, dostavi Zavodu do 1. decembra tekuće godine.
Radi obezbeđivanja uslova za usklađivanje poslova koje će Zavod raditi za svoje suosnivače, kao i za njihovo blagovremeno i kvalitetno izvršavanje, jedinice lokalnih samouprava dužne su da blagovremeno dostave Zavodu svoje srednjoročne i dugoročne planove izrade planskih dokumenata, kao i druge dokumentacije iz oblasti za koju je Zavod osnovan.
Zavod je dužan da delatnost radi koje je osnovan obavlja u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom, ovom odlukom i Statutom Zavoda.
Zavod je dužan da organizuje svoj rad i poslovanje na način kojim se obezbeđuje trajno i nesmetano pružanje usluga zbog kojih je osnovan, u skladu s programima poslovanja Zavoda.
Praćenje realizacije godišnjeg programa poslovanja
Dinamika izvršavanja poslova za većinskog osnivača i jedinice lokalne samouprave kao suosnivača međusobno će se usklađivati.
Nadležni organ Autonomne pokrajine Vojvodine razmatra i daje saglasnost na programe poslovanja i finansijske izveštaje Zavoda.
Nadležni organ jedinice lokalne samouprave razmatra godišnji izveštaj o izvršenju poslova ugovorenih sa Zavodom.
Zavod je dužan da nadležnom pokrajinskom organu za poslove prostornog planiranja i urbanizma, kao resornom organu, u skladu sa zakonom dostavlja tromesečne izveštaje o realizaciji godišnjeg programa poslovanja, u roku od 30 dana od dana isteka tromesečja, na obrascu koji propisuje ministar nadležan za poslove privrede.
Godišnji finansijski izveštaj, sa izveštajem ovlašćenog revizora, Zavod dostavlja Pokrajinskoj vladi radi informisanja, u skladu sa zakonom.
8. OBEZBEĐIVANJE ZAŠTITE OPŠTEG INTERESA
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa u Zavodu, Pokrajinska vlada daje saglasnost na:
1. statut Zavoda;
2. davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3. odluku o cenama (cenovnik) usluga;
4. raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini, koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa utvrđenih osnivačkim aktom;
5. akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
6. ulaganje kapitala;
7. statusne promene;
8. osnivanje drugih pravnih subjekata;
9. akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
10. druge odluke, u skladu sa zakonom, kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
Odluke iz stava 1. tačke 4, 6, 7 i 8. ovog člana Nadzorni odbor Zavoda donosi uz prethodnu saglasnost Pokrajinske vlade.
Predlog za davanje saglasnosti iz stava 1. ovog člana podnosi nadležni pokrajinski organ uprave.
Zavod je dužan da obavlja svoju delatnost putem društveno odgovornog poslovanja i na način koji omogućava čuvanje, zaštitu i unapređivanje životne sredine, te koji sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti životne okoline.
Zaposleni u Zavodu - radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada - ostvaruju pravo na štrajk u skladu sa zakonom, kolektivnim ugovorom i posebnim aktom osnivača.
U slučaju štrajka radnika Zavoda, mora se obezbediti minimum procesa rada u obavljanju delatnosti od opšteg interesa.
Minimum procesa rada posebnom odlukom utvrđuje Skupština AP Vojvodine, u skladu sa zakonom.
Zavod je dužan da Statut Zavoda i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom u roku od 120 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Imenovani predsednik i članovi Nadzornog odbora Zavoda i vršilac dužnosti direktora Zavoda nastavljaju da obavljaju svoju funkciju do isteka mandata.
Druga pitanja značajna za nesmetano obavljanje delatnosti za koju je osnovan Zavod, uređuju se Statutom Zavoda.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Pokrajinska skupštinska odluka o Javnom preduzeću za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad ("Službeni list APV", broj 51/16).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".
Samostalni članovi Pokrajinskе skupštinskе odluке o izmeni i dopuni
Pokrajinskе skupštinskе odluке o organizovanju Javnog preduzeća za prostorno i urbanističko planiranje i projektovanje "Zavod za urbanizam Vojvodine" Novi Sad
("Sl. list AP Vojvodine", br. 46/2017)
Član 3
Zavod je dužan da Statut Zavoda i druga opšta akta uskladi sa ovom odlukom, u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Član 4
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Autonomne pokrajine Vojvodine".