POSLOVNIK

O RADU SKUPŠTINE KOMORE JAVNIH IZVRŠITELJA

("Sl. glasnik RS", br. 96/2017)

Opšte odredbe

Član 1

Poslovnikom o radu Skupštine Komore javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Poslovnik) uređuju se organizacija i rad Skupštine, a posebno prava i dužnosti članova Skupštine, predsednika i zamenika predsednika Skupštine, pripremanje, sazivanje i vođenje sednica Skupštine i druga pitanja u vezi sa radom Skupštine, u skladu sa Zakonom o izvršenju i obezbeđenju (u daljem tekstu: Zakon) i Statutom Komore javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Statut).

Član 2

Skupština je najviši organ Komore javnih izvršitelja (u daljem tekstu: Komora).

Skupštinu čine svi javni izvršitelji upisani u imenik javnih izvršitelja.

Delokrug Skupštine

Član 3

Skupština:

1) donosi Statut i Etički kodeks javnih izvršitelja;

2) bira i razrešava predsednika Skupštine Komore i zamenika predsednika Skupštine Komore kao i radna tela Skupštine;

3) bira i razrešava predsednika Komore i zamenika predsednika Komore, članove Izvršnog odbora Komore, članove Nadzornog odbora Komore, disciplinskog tužioca Komore i zamenika disciplinskog tužioca Komore;

4) usvaja godišnji izveštaj o radu Komore;

5) razmatra i usvaja izveštaje o radu svih organa Komore i organizacionih jedinica;

6) odlučuje o pribavljanju sredstava od drugih lica i ulaganjima sredstava u osnovna sredstva Komore ili druge namene za iznose koji prelaze 10.000 evra u dinarskoj protivvrednosti na dan donošenja odluke;

7) donosi odluke o kupovini, odnosno prodaji nepokretnosti, kao i o zalaganju imovine koja je u vlasništvu Komore, na predlog Izvršnog odbora, a uz saglasnost Nadzornog odbora;

8) donosi odluke o osnivanju fondova određenih namena na predlog predsednika Komore ili Izvršnog odbora Komore u skladu sa Statutom;

9) usvaja godišnji finansijski izveštaj o poslovanju Komore za prethodnu godinu, odnosno godišnji račun i budžet za narednu godinu;

10) donosi Poslovnik o svom radu;

11) razmatra i donosi odluku o usvajanju godišnjeg izveštaja o aktivnostima Komore koji priprema Izvršni i Nadzorni odbor Komore;

12) obavlja i druge poslove određene Zakonom i Statutom i drugim aktima Komore.

Sazivanje, održavanje i rad Skupštine

Član 4

Skupština radi i odluke donosi, u redovnim i vanrednim sednicama.

Odluku o sazivanju Skupštine donosi predsednik Skupštine.

Redovna sednica Skupštine saziva se i održava najmanje dva puta godišnje.

Redovna sednica Skupštine održava se:

1) najkasnije u poslednjem kvartalu tekuće poslovne godine radi usvajanja predloga budžeta Komore za narednu poslovnu godinu;

2) najkasnije u roku od šest meseci nakon završetka poslovne godine radi usvajanja finansijskog izveštaja o radu Komore za proteklu poslovnu godinu kao i radi razmatranja i usvajanja izveštaja o radu svih organa Komore.

Član 5

Predsednik Skupštine saziva redovnu sednicu Skupštine najkasnije petnaest dana pre dana određenog za njeno održavanje.

Sednice Skupštine koje se održavaju između redovnih sednica Skupštine su vanredne sednice Skupštine.

Vanredna sednica Skupštine održava se na zahtev Izvršnog odbora, Nadzornog odbora ili jedne desetine članova Komore.

Predlog za održavanje vanredne sednice mora biti sastavljen u pismenoj formi sa predlogom tačaka dnevnog reda i materijalom koji se odnosi na predlog.

Predsednik Skupštine donosi odluku o sazivanju vanredne sednice u roku od osam dana od dana kada je zahtev primljen, a ako to ne učini, podnosioci zahteva mogu sazvati vanrednu sednicu Skupštine koja će se održati u roku od mesec dana od dana podnošenja zahteva i odrediti člana Komore koji joj predsedava. Poslove neophodne za sazivanje i organizovanje vanredne Skupštine obavlja Stručna služba Komore, po nalogu predlagača. Nužne i neophodne troškove sazivanja i održavanja Skupštine snosi Komora, o čemu odluku donosi Izvršni odbor na obrazloženi predlog predlagača.

Vanredna sednica Skupštine mora biti održana u roku od mesec dana od dana podnošenja zahteva za njeno sazivanje.

Na vanrednoj sednici Skupština radi po unapred utvrđenom dnevnom redu koji je dostavio podnosilac predloga za održavanje vanredne sednice.

Na vanrednoj sednici Skupštine nema predlaganja novih tačaka dnevnog reda.

Na vanrednoj sednici primenjuju se odredbe ovog poslovnika o redovnoj sednici, ako samim odredbama ovog poslovnika nije drugačije propisano.

Član 6

Skupština se, po pravilu, održava u sedištu Komore.

Predsednik Skupštine odnosno drugi ovlašćeni predlagači mogu sazvati sednicu Skupštine i u nekom drugom mestu.

Pozivi za Skupštinu, sa naznačenjem mesta i vremena održavanja, predloženim dnevnim redom i radnim materijalom koji se odnosi na predloženi dnevni red, dostavljaju se članovima Skupštine najmanje 15 dana pre održavanja sednice Skupštine, a u slučaju vanredne sednice najmanje osam dana pre održavanja.

Pozivi se članovima Skupštine dostavljaju elektronskom poštom, na zvanično prijavljene e-mejl adrese i objavljuju na internet stranici Komore.

Rad Skupštine i odlučivanje

Član 7

Skupština punovažno radi i odlučuje ako sednici Skupštine prisustvuje većina od ukupnog broja članova Skupštine upisanih u imenik (kvorum za održavanje sednice Skupštine).

Član Skupštine ima pravo i obavezu da prisustvuje sednicama i da aktivno učestvuje u radu sednice Skupštine.

Dužnost aktivnog učešća u radu ogleda se u sledećem:

- pripremi za sednicu i upoznavanju sa predlozima ovlašćenih predlagača i pratećim materijalom za rad radi odlučivanja o tačkama dnevnog reda sednice;

- jasnom iznošenju svog mišljenja u vezi sa dnevnim redom i predlozima odluka;

- aktivnom učešću u razmatranju svih tačaka koje su na dnevnom redu i predlaganju novih tačaka;

- jasnom i argumentovanom obrazlaganju stavova i mišljenja prilikom diskusije po pojedinim tačkama dnevnog reda;

- poštovanju zakona, podzakonskih akata i opštih akata Komore;

- postupanju u cilju ostvarivanja i zaštite interesa Komore i profesije javnih izvršitelja.

Član 8

Ukoliko je član Skupštine iz bilo kog razloga sprečen da prisustvuje i da aktivno učestvuje u radu Skupštine, obavezan je u vidu punomoćja da ovlasti svog zamenika ili svog pomoćnika koji će ga zastupati, odnosno koji će prisustvovati sednici Skupštine, aktivno učestvovati u njenom radu i vršiti pravo glasa u ime i za račun člana Skupštine, odnosno svog vlastodavca, do završetka sednice Skupštine po svim tačkama dnevnog reda.

Punomoćje iz stava 1. ovog člana se daje, kao punomoćje za glasanje po svim tačkama dnevnog reda, i obavezno mora da sadrži datum, vreme i mesto održavanja sednice Skupštine, kao i naziv sednice Skupštine (broj i vrstu - redovna, vanredna).

Punomoćnik je obavezan da primerak punomoćja u originalu dostavi verifikacionoj komisiji neposredno pre početka sednice Skupštine.

Punomoćje važi samo za sednicu Skupštine za koju je dato.

Član 9

Ukoliko član Skupštine neopravdano ne prisustvuje zakazanoj sednici Skupštine, niti opunomoći svog zamenika ili pomoćnika, koji će u njegovo ime i za njegov račun kao punomoćnik prisustvovati sednici Skupštine, aktivno učestvovati u njenom radu, smatra se da je član Skupštine izvršio lakšu disciplinsku povredu u skladu sa Zakonom i Statutom.

Izuzetno, u slučaju opravdane sprečenosti člana Skupštine, kao i njegovih zamenika ili pomoćnika da u svojstvu punomoćnika prisustvuju i učestvuju u radu Skupštine, član Skupštine u roku od pet dana od završetka sednice Skupštine, odnosno odmah nakon prestanka razloga koji su izazvali opravdanu sprečenost i nemogućnost obaveštavanja o razlozima, dostavlja pisanim putem Stručnoj službi Komore obaveštenje o opravdanoj sprečenosti sa dokazima koji se odnose na razloge sprečenosti. Stručna služba Komore bez odlaganja dostavlja obaveštenja sa dokazima disciplinskom tužiocu.

Član 10

Predsednik Skupštine obavezan je da po završetku svakog dana zasedanja svake pojedinačne sednice Skupštine dostavi izveštaj o prisutnim članovima Skupštine na predmetnom delu održane sednice, odnosno celokupne sednice Skupštine, disciplinskom tužiocu Komore.

Član 11

Skupština donosi odluke većinom glasova prisutnih članova, pod uslovom da postoji kvorum utvrđen u članu 7. ovog poslovnika.

Ukoliko se zakazana sednica Skupštine ne održi u vreme i mesto za koje je zakazana, iz razloga nepostojanja kvoruma za rad i punovažno odlučivanje, predsednik Skupštine istu ponovo zakazuje.

Ponovljena sednica Skupštine će biti održana u roku ne kraćem od osam dana, niti dužem od petnaest dana, od dana za koji je bila zakazana.

Kvorum za rad i punovažano odlučivanje na ponovljenoj sednici Skupštine čini 1/3 od ukupnog broja članova Skupštine upisanih u imenik.

Predsednik Skupštine i zamenik predsednika Skupštine

Član 12

Sednicom Skupštine predsedava predsednik Skupštine.

Kada je predsednik Skupštine sprečen da vrši svoju funkciju, odnosno kada Skupština odlučuje o izboru i razrešenju predsednika Skupštine, sednicom Skupštine predsedava zamenik predsednika Skupštine.

Ako su predsednik Skupštine i zamenik predsednika Skupštine sprečeni da vrše svoju funkciju, sednicom Skupštine predsedava najstariji od prisutnih članova Komore.

Član 13

Predsednika Skupštine bira Skupština većinom glasova prisutnih članova.

Predsednik Skupštine se bira na period od četiri godine sa mogućnošću ponovnog izbora.

Predsednik Skupštine se može razrešiti pre isteka perioda na koji je izabran i to na lični zahtev, na obrazloženi predlog Nadzornog odbora, trećine članova Izvršnog odbora ili najmanje trećine članova Komore.

Predsednik Skupštine može podneti ostavku usmeno na sednici Skupštine ili pismenu ostavku predaje Izvršnom odboru.

Ako preda pismenu ostavku, njegova funkcija predsednika Skupštine prestaje danom podnošenja ostavke, što Izvršni odbor konstatuje na prvoj narednoj sednici.

Na izbor i prestanak funkcije predsednika i zamenika predsednika Skupštine, shodno se primenjuju odredbe Statuta o izboru i prestanku funkcije predsednika i zamenika predsednika Komore.

Član 14

Predsednik Skupštine, pored prava koja su ovim Poslovnikom utvrđena za člana Skupštine, ima i sledeća prava i dužnosti:

- saziva redovne sednice Skupštine;

- donosi odluku o sazivanju vanredne sednice Skupštine na zahtev ovlašćenih predlagača;

- organizuje sazivanje i rukovodi radom Skupštine;

- stara se o primeni Poslovnika;

- imenuje zapisničara za sednicu Skupštine;

- imenuje verifikacionu komisiju i predlaže komisiju za glasanje;

- obavlja i druge poslove u skladu sa Zakonom, Statutom i ovim poslovnikom.

Član 15

Zamenik predsednika Skupštine zamenjuje predsednika Skupštine kada je on sprečen ili odsutan, saziva i predsedava sednicama Skupštine na kojima se vrši izbor ili razrešenje predsednika Skupštine.

Zamenik predsednika Skupštine odgovara za svoj rad predsedniku Skupštine i Skupštini.

Odredbe člana 13. ovog poslovnika shodno se primenjuju na zamenika predsednika Skupštine.

Sednica Skupštine

Član 16

Predlog dnevnog reda redovne sednice Skupštine i materijala koji se odnose na dnevni red priprema i utvrđuje Izvršni odbor Komore.

Predlog dnevnog reda vanredne sednice priprema ovlašćeni podnosilac zahteva za održavanje vanredne sednice iz člana 5. ovog poslovnika.

Najkasnije 15 dana pre održavanja redovne sednice Skupštine, odnosno najkasnije osam dana pre održavanja vanredne sednice Skupštine, dostavljaju se članovima Skupštine predlozi ovlašćenih predlagača.

Predlog dopune i izmene dnevnog reda sa obrazloženjem može podneti najmanje jedna trećina članova Skupštine i to za najviše dve tačke u roku od tri dana od dana objave poziva za sednicu.

Član 17

Ukoliko najmanje jedna polovina članova Skupštine stavi primedbu na vreme održavanja sednice, predsednik Skupštine mora odložiti datum početka zasedanja najmanje za sedam, a najviše za petnaest dana od prvobitnog datuma.

Predlog za odlaganje datuma održavanja sednice podnosi se u pisanom obliku najkasnije 10 dana pre zakazanog datuma održavanja redovne sednice, odnosno najkasnije pet dana pre zakazanog datuma održavanja vanredne sednice

Predsednik Skupštine na ovaj način može odložiti datum održavanja iste sednice samo jednom.

Otvaranje sednice i učešće na sednici

Član 18

Predsednik Skupštine utvrđuje broj prisutnih članova Skupštine i proglašava da postoji kvorum za održavanje Skupštine i odlučivanje na sednici, utvrđen u članu 7. ovog Poslovnika, odnosno u slučaju održavanja ponovljene sednice Skupštine kvorum utvrđen u članu 11. ovog poslovnika.

Tok sednice

Član 19

Pre utvrđivanja dnevnog reda usvaja se zapisnik sa prethodne sednice Skupštine.

Član 20

Dnevni red sednice utvrđuje Skupština.

Skupština glasa o predloženom dnevnom redu.

U naročito hitnim slučajevima i kada to opravdavaju posebne okolnosti, Skupština može odlučiti da se predlozi za izmenu dnevnog reda mogu podnositi i nakon početka sednice Skupštine, a pre donošenja odluke o utvrđivanju dnevnog reda.

Predsednik Skupštine dužan je da o predloženim izmenama i dopunama dnevnog reda obavesti prisutne članove Skupštine, nakon čitanja predloženog a pre utvrđivanja konačnog dnevnog reda.

Član 21

Skupština odlučuje posebno o svakom predlogu za izmenu i dopunu predloženog dnevnog reda.

Nove tačke koje su unete u dnevni red na osnovu predloga za dopunu dnevnog reda uvršćuju se u dnevni red po redosledu predlaganja, osim ako je predlagač predložio drugi redosled razmatranja, o čemu se Skupština izjašnjava bez pretresa.

U slučaju velikog broja tačaka dnevnog reda, pre otvaranja rasprave Skupština, na predlog predsednika ili bilo kog člana, može doneti odluku da se dužina trajanja diskusije vremenski ograniči.

Član 22

Rasprava o svakoj tački dnevnog reda traje dok ima kandidata prijavljenih za diskusiju.

Nakon završetka rasprave o jednoj tački dnevnog reda se glasa po toj tački, a nakon toga prelazi se na sledeću tačku dnevnog reda.

Član 23

Predsednik Skupštine, kada predsedava sednicom Skupštine ako želi da učestvuje u pretresu, prepušta predsedavanje zameniku predsednika Skupštine.

Član 24

Sednica Skupštine može biti prekinuta u slučaju nedostatka kvoruma i usled ostalih događaja koji onemogućuju dalji tok sednice.

Član 25

Članu Skupštine, koji želi da govori o povredi ovog poslovnika, predsednik Skupštine daje reč odmah po završenom izlaganju prethodnog govornika.

Član Skupštine je dužan da navede koja je odredba Poslovnika po njegovom mišljenju povređena, da je citira i obrazloži u čemu se sastoji povreda, s tim što može govoriti najduže tri minuta, pri čemu se ne računa vreme potrebno za citat.

Predsednik Skupštine je dužan da nakon toga da objašnjenje.

Ako i posle objašnjenja predsednika Skupštine član Skupštine ostane pri tvrdnji da je Poslovnik povređen Skupština će, bez pretresa, odlučiti o tom pitanju glasanjem.

Član 26

Niko ne može da govori na sednici Skupštine, pre nego što zatraži i dobije reč od predsednika Skupštine.

Član 27

Govornik može da govori samo o pitanju koje je na dnevnom redu.

Niko ne može prekidati govornika niti ga opominjati, osim predsednika Skupštine u slučajevima predviđenim ovim Poslovnikom.

Za vreme govora člana Skupštine ili drugih učesnika u radu sednice nije dozvoljeno dobacivanje, odnosno ometanje govornika na drugi način kao i svaki drugi postupak koji ugrožava slobodu govora.

Član 28

Članovi Skupštine dužni su da poštuju dostojanstvo Skupštine i da se jedni drugima obraćaju sa uvažavanjem.

Nije dozvoljeno korišćenje uvredljivih izraza, kao ni iznošenje činjenica i ocena koje se odnose na privatni život članova Skupštine i drugih lica.

Održavanje reda na sednici

Član 29

O redu na sednici Skupštine stara se predsednik Skupštine.

Zbog povrede reda na sednici, predsednik Skupštine može da izrekne mere: opomenu, oduzimanje reči ili udaljenje sa sednice.

Ukoliko član Skupštine bude udaljen sa sednice, smatra se da je od tog trenutka neopravdano odsutan sa sednice Skupštine.

Član 30

Opomena se izriče članu Skupštine:

- koji na sednicama Skupštine govori pre nego što je zatražio i dobio reč;

- koji, i pored upozorenja predsednika Skupštine, govori o pitanju koje nije na dnevnom redu;

- ako na ma koji način ugrožava slobodu govora;

- ako iznosi činjenice i ocene koje se odnose na privatni život članova Skupštine i drugih lica;

- ako drugim postupcima narušava red na sednici ili postupa protivno odredbama ovog poslovnika.

Član 31

Mera oduzimanja reči izriče se članu Skupštine kome su prethodno izrečene dve mere opomene, a koji i posle toga čini povredu Poslovnika iz prethodnog člana.

Član Skupštine kome je izrečena mera oduzimanja reči, na sednici, dužan je da se, bez odlaganja, udalji od govornice.

U suprotnom predsednik Skupštine isključuje razglas, a po potrebi određuje pauzu.

Član 32

Mera udaljenja sa sednice, izriče se članu Skupštine koji i posle izrečene mere oduzimanja reči ometa ili sprečava rad na sednici, ne poštuje odluku predsednika Skupštine o izricanju mere oduzimanja reči, kao i u drugim slučajevima određenim ovim poslovnikom.

Mera udaljenja sa sednice može se izreći članu Skupštine i bez prethodno izrečenih mera, u slučaju fizičkog napada, učešća u diskusiji pod očiglednim uticajem alkohola i drugih sličnih postupaka kojima se ugrožava fizički ili moralni integritet učesnika sednice.

Član Skupštine kome je izrečena mera udaljenja sa sednice dužan je da se odmah udalji iz prostorije u kojoj se sednica održava.

Ukoliko član Skupštine odbije da se udalji sa sednice Skupštine, predsednik Skupštine će preduzeti odgovarajuće mere da se udalji sa sednice.

Član 33

Ako predsednik Skupštine redovnim merama ne može da održi red na sednici, odrediće pauzu u trajanju potrebnom da se uspostavi red.

Član 34

Mere opomene i oduzimanja reči i udaljenja sa sednice primenjuju se za sednicu na kojoj su izrečene.

Član 35

Odredbe ovog poslovnika o redu na sednici Skupštine primenjuju se osim na članove Skupštine i na sve druge učesnike na sednici.

Zapisnik

Član 36

O radu na sednici Skupštine vodi se zapisnik.

Zapisnik vodi zapisničar koga imenuje predsednik Skupštine, pre početka svake sednice.

Zapisnik obuhvata glavne podatke o radu na sednici, naročito:

- označenje rednog broja sednice sa naznakom da li je redovna ili vanredna;

- vreme i mesto održavanja sednice;

- imena prisutnih i odsutnih članova;

- imena članova koje zastupaju punomoćnici i imena punomoćnika na sednici;

- usvojeni dnevni red;

- donete odluke (predlagač i naziv odluke, način na koji je doneta u pogledu glasanja kao i tekst izmene ili dopune u odnosu na predloženu odluku);

- rezultate glasanja (javno ili tajno) i eventualna izdvojena mišljenja po pojedinim pitanjima;

- vreme završetka, odnosno prekida i nastavka sednice;

- izrečene mere;

- potpis predsedavajućeg i zapisničara.

Zapisnik se, pored pisane forme, može voditi i putem stenograma ili nekog drugog sredstva za snimanje zvuka. Svaki član Skupštine ima pravo uvida u zapisnik i preslušavanja tonskog zapisa zapisnika, kao i stavljanja primedbi na zapisnik.

O osnovanosti primedbe odlučuje Skupština prilikom usvajanja zapisnika.

Ako se primedba usvoji isto će se konstatovati na kraju zapisnika na koji je data primedba.

Zapisnik sa prethodne sednice usvaja se na početku naredne sednice Skupštine i to glasanjem od strane članova Skupštine.

Usvojeni zapisnik potpisuju predsedavajući na sednici Skupštine i zapisničar.

Zapisnik sa sednice sa svim pratećim materijalom, predsednik Skupštine predaje na čuvanje Stručnoj službi Komore.

Odlučivanje

Član 37

Skupština odlučuje glasanjem svih članova Skupštine u skladu sa propisima Republike Srbije, opštim aktima Komore i ovim Poslovnikom.

Pre početka glasanja po svakoj tački dnevnog reda predsednik Skupštine, odnosno predsedavajući utvrđuje da li postoji potreban kvorum za donošenje odluka.

Član 38

Članovi Skupštine mogu se izjašnjavati "za" predlog, "protiv" predloga, ili "uzdržan" od glasanja.

Član 39

Odluke koje je donela Skupština potpisuje predsednik Skupštine, odnosno predsedavajući u roku od dva radna dana od dana održavanja sednice.

Donete odluke se objavljuju na internet stranici Komore.

Potpisane odluke se čuvaju u Stručnoj službi Komore.

Javno glasanje

Član 40

Skupština odlučuje javnim glasanjem, na jedan od sledećih načina: upotrebom nekih od elektronskih sistema za glasanje, dizanjem ruke ili prozivkom.

Član 41

Članovi Skupštine mogu da glasaju tokom čitavog vremena trajanja glasanja.

Po isteku ovog vremena predsednik Skupštine zaključuje glasanje i saopštava rezultate glasanja.

Odluka se smatra donetom ako je za nju glasala većina prisutnih članova Skupštine, pod uslovom postojanja propisanog kvoruma.

Tajno glasanje

Član 42

Skupština odlučuje tajnim glasanjem, kad je to predviđeno Statutom, ovim poslovnikom ili posebnom odlukom Skupštine.

Tajno se glasa upotrebom nekog od elektronskih sistema za glasanje ili putem glasačkih listića.

Prilikom izbora za organe Komore na glasačkim listićima, kandidati se navode redosledom utvrđenim na listi kandidata. Ispred imena svakog kandidata stavlja se redni broj.

Član 43

Tajnim glasanjem rukovodi predsednik Skupštine, kome u radu pomaže komisija za glasanje.

Komisiju za glasanje čine članovi Skupštine i zaposleni u Stručnoj službi Komore, koje predlaže predsednik Skupštine. Prilikom izbora za organe Komore kandidati za članove organa Komore ne mogu biti članovi komisije za glasanje.

O predlogu predsednika Skupštine za izbor komisije za glasanje, Skupština bez pretresa, odlučuje glasanjem.

Član 44

O utvrđivanju rezultata glasanja sastavlja se zapisnik koji potpisuju svi članovi komisije za glasanje.

Predsednik Skupštine objavljuje rezultat glasanja na sednici Skupštine.

Javnost rada

Član 45

Sednice Skupštine su javne.

Sednice Skupštine mogu biti zatvorene za javnost u slučajevima određenim zakonom ili ako to predloži Izvršni odbor, predsednik Komore, predsednik Skupštine ili najmanje 1/2 članova Skupštine.

Predlog mora biti obrazložen i o njemu se glasa na sednici Skupštine.

Završna odredba

Član 46

Ovaj poslovnik stupa na snagu po dobijanju saglasnosti Ministarstva pravde i objavljuje se u "Službenom glasniku Republike Srbije".