ODLUKA
O MESNOJ SAMOUPRAVI

("Sl. list opštine Kikinda", br. 3/2005 - prečišćen tekst, 2/2006 i 2/2014 i "Sl. list grada Kikinde", br. 17/2016, 17/2017 i 25/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se način obrazovanja, poslovi, organizacija, finansiranje oblika mesne samouprave, odnos Skupštine grada i mesne samouprave i druga pitanja vezana za rad mesne samouprave na području grada Kikinde.

II MESNA ZAJEDNICA

Član 2

Mesna zajednica predstavlja oblik mesne samouprave koji se obrazuje radi zadovoljavanja potreba i interesa stanovništva u selima grada Kikinde.

Član 3

Mesna zajednica ima svojstvo pravnog lica u okviru prava i dužnosti utvrđenih Statutom grada, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.

Član 4

Mesna zajednica ima svoj pečat čija se sadržina i upotreba reguliše Statutom mesne zajednice.

III PODRUČJA ZA KOJA SE OBRAZUJU MESNE ZAJEDNICE

Član 5

Na teritoriji grada Kikinde obrazuju se mesne zajednice u sledećim naseljenim mestima:

- Banatska Topola,

- Banatsko Veliko Selo,

- Bašaid,

- Iđoš,

- Mokrin,

- Nakovo,

- Novi Kozarci,

- Rusko Selo,

- Sajan.

Član 6

Građani određenog područja mogu pokrenuti inicijativu za osnivanje novih, spajanje ili ukidanje postojećih mesnih zajednica.

Član 7

Inicijativu iz člana 6. ove Odluke mogu pokrenuti organi mesne zajednice, zborovi građana i 15% stanovnika sa biračkim pravom sa područja sa koga se pokreće inicijativa.

Inicijativa mora biti detaljno obrazložena.

Inicijativa se dostavlja Skupštini grada na razmatranje i izjašnjavanje.

IV POSLOVI MESNE ZAJEDNICE

Član 8

U mesnoj zajednici građani ostvaruju svoje zajedničke potrebe u sledećim oblastima:

- uređivanju naselja (putevi, ulice, trgovi, PTT, snabdevanje električnom energijom, snabdevanje gasom i sl.),

- zaštita i unapređenje životne sredine,

- vaninstitucionalna briga o socijalnoj zaštiti stanovništva,

- zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta, kulture, informisanja i sl.,

- drugi poslovi koji se predvide Statutom mesne zajednice, a u skladu sa Zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.

Član 9

Skupština grada svojom Odlukom može svim ili pojedinim mesnim zajednicama poveriti vršenje određenih poslova iz delokruga grada, uz obezbeđenje za to potrebnih sredstava.

V UČEŠĆE GRAĐANA U ODLUČIVANJU O POSLOVIMA MESNE ZAJEDNICE

Član 10

Građani u mesnoj zajednici odlučuju o svojim zajedničkim potrebama putem:

1. Zbora građana,

2. Referenduma.

V1 Zbor građana

Član 11

Zbor građana saziva se za područje mesne zajednice ili dela mesne zajednice.

Zbor građana raspravlja, daje predloge i donosi odluke o pitanjima iz nadležnosti mesne zajednice.

Član 12

Zbor građana saziva predsednik mesne zajednice, na način i po postupku predviđenim Statutom mesne zajednice.

Mesne zajednice svojim Statutom određuju visinu procenta građana sa biračkim pravom koji mogu sazvati zbor građana.

Mesne zajednice svojim Statutom određuju visinu procenta građana sa biračkim pravom čije je prisustvo dovoljno za donošenje punovažnih odluka.

Član 13

Na zboru građana razmatraju se pitanja i predlozi iz nadležnosti mesne zajednice, i donose se zaključci koje organi mesne zajednice obavezno uzimaju u razmatranje.

Član 14

Zbor građana usvaja zaključke većinom glasova prisutnih.

V2 Referendum

Član 15

U mesnoj zajednici, po određenim pitanjima može se raspisati referendum.

Inicijativu za održavanje referenduma može podneti 10% upisanih birača sa teritorije mesne zajednice.

Odluku o raspisivanju referenduma donosi organ mesne zajednice.

Član 16

Postupak sprovođenja referenduma sprovodi se u skladu sa odredbama Zakona o referendumu i narodnoj inicijativi.

Član 17

Odluka doneta na referendumu je obavezujuća za organ mesne zajednice.

VI ORGANI MESNE ZAJEDNICE

Član 18

Organi mesne zajednice su: Predsednik i Nadzorni odbor mesne zajednice.

Izuzetno, u mesnoj zajednici, postavlja se privremeni organ mesne zajednice, koji vrši funkciju predsednika mesne zajednice.

Član 19

Predsednik mesne zajednice:

- donosi Statut mesne zajednice,

- donosi planove rada, finansijski plan i usvaja završni račun mesne zajednice,

- predlaže program razvoja mesne zajednice,

- saziva zbor građana,

- sprovodi odluke donete na zborovima građana i na referendumu,

- sarađuje sa organima Skupštine grada u poslovima vezanim za rad mesne zajednice,

- vrši i druge poslove u skladu sa Statutom grada, ovom Odlukom i Statutom mesne zajednice.

Član 20

Predsednika mesne zajednice građani biraju na osnovu slobodnog, opšteg, jednakog i neposrednog izbornog prava, tajnim glasanjem na period od četiri godine.

Državljanin Republike Srbije, koji je navršio 18 godina, koji ima poslovnu sposobnost i prebivalište na području mesne zajednice u kojoj se vrši izbor, ima pravo da bira i da bude biran za predsednika mesne zajednice.

Predsednika mesne zajednice biraju građani sa opštim biračkim pravom koji imaju prebivalište na području mesne zajednice u kojoj se vrši izbor.

Izbor predsednika mesne zajednice vrši se u mesnoj zajednici kao jednoj izbornoj jedinici.

Član 21

(Brisan)

Član 22

Izbore za predsednika mesne zajednice raspisuje predsednik Skupštine grada.

Organi za sprovođenje izbora su Komisija za pripremu i organizaciju izbora koju obrazuje i imenuje predsednik Skupštine grada Kikinde, Izborna komisija i birački odbori na biračkim mestima koje obrazuje i imenuje predsednik mesne zajednice.

Organ gradske uprave u čijoj su nadležnosti birački spiskovi dostavlja Izbornoj komisiji u mesnoj zajednici biračke spiskove za izbore za predsednika mesne zajednice.

Član 23

Postupak predlaganja kandidata, utvrđivanje liste kandidata, odustajanje kandidata od kandidature, priprema materijala za glasanje i druga pitanja bliže se uređuju Statutom mesne zajednice.

Član 24

Za predsednika mesne zajednice izabran je kandidat koji je dobio najveći broj glasova od ukupnog broja birača koji su glasali u mesnoj zajednici.

Rezultati izbora za predsednika mesne zajednice objavljuju se u "Službenom listu grada Kikinde".

Član 25

Troškovi sprovođenja izbora za predsednika mesne zajednice obezbeđuju se iz sredstava budžeta grada namenjenih za rad mesnih zajednica.

Član 26

Inicijativu za razrešenje predsednika mesne zajednice može pokrenuti 25% građana sa biračkim pravom sa teritorije mesne zajednice i Gradonačelnik Kikinde.

Odluku o razrešenju predsednika mesne zajednice donose građani putem referenduma.

Referendum je punovažan ako je na njemu glasala većina građana koji imaju biračko pravo.

Odluka o razrešenju predsednika mesne zajednice doneta je ako se za nju izjasnila većina građana iz stava 3. ovog člana.

Član 26а

Gradsko veće postavlja privremeni organ mesne zajednice (u daljem tekstu: Privremeni organ), u slučaju da predsednik Skupštine grada, iz opravdanih razloga, ne raspiše izbore za predsednike mesnih zajednica do isteka mandata prethodno izabranim predsednicima mesnih zajednica.

Privremeni organ ima prava i obaveze predsednika mesne zajednice.

Privremeni organ vršiće funkciju predsednika mesne zajednice do izbora novog predsednika mesne zajednice, a najduže do šest meseci.

Za svoj rad, Privremeni organ odgovoran je Gradskom veću.

Član 26b

Nadležnosti Nadzornog odbora, sastav i izbor njegovih članova, način rada ovog organa i druga pitanja, bliže se uređuju Statutom mesne zajednice.

VI 1 Ostale odredbe

Član 27

Predsedniku-ci mesne zajednice pripada mesečna naknada za rad u visini od 24.000,00 dinara u neto iznosu, a isplaćuje se iz budžeta opštine.

Član 28

Predsednik mesne zajednice može formirati savetodavna tela koja mu pomažu u radu.

Član 29

Stručne i administrativne poslove za potrebe predsednika mesne zajednice obavlja sekretar mesne zajednice.

Sekretar mesne zajednice je radnik mesne zajednice i za svoj rad odgovara predsedniku mesne zajednice.

Sekretara mesne zajednice postavlja i razrešava predsednik mesne zajednice uz mišljenje Gradonačelnika

Uslove, način i postupak postavljenja i razrešenja sekretara mesne zajednice uređuje se Statutom mesne zajednice.

Sredstva za rad sekretara mesnih zajednica obezbeđuju se u budžetu grada u skladu sa kriterijumima i merilima koji važe za zaposlene u gradskoj upravi.

Za zakonito korišćenje sredstava sa kojima raspolaže mesna zajednica odgovoran je sekretar mesne zajednice.

Član 30

Stručne, računovodstveno-knjigovodstvene i administrativne poslove za potrebe mesne zajednice obavlja gradska uprava.

Član 31

Mesne zajednice obrazovane ovom Odlukom zastupa pred sudovima i drugim državnim organima Gradski javni pravobranilac.

VII SREDSTVA MESNE ZAJEDNICE

Član 32

Sredstva za rad mesne zajednice su:

1. sredstva koja grad prenese mesnoj zajednici,

2. sredstva koja građani obezbeđuju samodoprinosom,

3. sredstva od naknade za usluge,

4. pokloni i druga sredstva.

Mesna zajednica koristi sredstva u skladu sa svojim programima i planovima.

Član 33

Mesne zajednice donose godišnje finansijske planove i programe.

Na deo finansijskog plana koji se odnosi na sredstva koja grad prenese mesnoj zajednici saglasnost daje ovlašćeni organ grada.

Mesne zajednice se ne mogu zaduživati preko iznosa utvrđenog u finansijskom planu bez saglasnosti Skupštine grada.

VIII ODNOS GRADA I MESNE SAMOUPRAVE

Član 34

Gradonačelnik:

- daje mišljenje o usaglašenosti Statuta mesne zajednice sa Zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom,

- daje saglasnost na finansijski plan i program mesne zajednice u delu koji se odnosi na sredstva iz budžeta grada,

- vrši kontrolu utroška finansijskih sredstava mesne zajednice koja se mesnoj zajednici dostavljaju iz budžeta.

Član 35

U slučaju da se Statut mesne zajednice ne usaglasi sa Zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom ili se utvrdi da postoji nenamensko korišćenje sredstava dostavljenih iz budžeta grada, Gradonačelnik može predložiti Skupštini grada uskraćivanje daljeg finansiranja mesne zajednice, a protiv predsednika mesne zajednice može pokrenuti postupak pred nadležnim organom.

Član 36

U slučaju da se pojave okolnosti u radu organa mesne samouprave koji otežavaju funkcionisanje mesne samouprave, Gradonačelnik na predlog 10% građana sa biračkim pravom na teritoriji mesne samouprave, zahtevaće od organa mesne samouprave pismeno izjašnjenje o okolnostima koje su izazvale poremećaj u radu i predložiće organu mesne samouprave preduzimanje odgovarajućih mera.

Ukoliko organ mesne zajednice ne preduzme mere iz stava 1. ovog člana, Gradonačelnik može predložiti Skupštini grada privremeno uskraćivanje finansiranja mesne zajednice i pokrenuti postupak za utvrđivanje odgovornosti predsednika mesne zajednice pred nadležnim državnim organom.

Član 36a

Mesna zajednica je dužna da na zahtev nadležnih organa grada, a najmanje jednom godišnje do 15. februara za prethodnu godinu podnese izveštaj o svom radu.

IX PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 37

Mesne zajednice uskladiće svoje Statute i druga akta sa ovom Odlukom u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 38

Po davanju mišljenja osnivača o usaglašenosti Statuta jedinice mesne samouprave sa Zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom, održaće se izbori za organe mesne samouprave, a u skladu sa ovom Odlukom.

Član 39

Postojeći organi mesne zajednice imenovaće Izbornu komisiju za sprovođenje prvih narednih izbora za organe mesne zajednice.

Organi jedinica mesne samouprave u postojećem sastavu izabrani u skladu sa ovom Odlukom nastavljaju sa radom do izbora novih organa.

Član 40

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o mesnim zajednicama ("Sl. list opštine Kikinda", br. 7/93, 8/93, 7/97, 4/98 i 4/2000).

Član 41

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kikinda".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o mesnoj samoupravi

("Sl. list opštine Kikinda", br. 2/2006)

Član 5

Mesne zajednice uskladiće svoje Statute i druga akta sa ovom Odlukom u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Član 6

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kikinda".

Napomene

Prečišćen tekst Odluke o mesnoj samoupravi obuhvata Odluku o mesnoj samoupravi ("Sl. list opštine Kikinda", br. 17/03) i Odluku o izmenama i dopunama odluke o mesnoj samoupravi ("Sl. list opštine Kikinda", br. 3/05).