ODLUKAO USKLAĐIVANJU ODLUKE O OSNIVANJU I RADU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU("Sl. list Grada Novog Sada", br. 53/2017) |
Ovom odlukom vrši se usklađivanje Odluke o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju ("Službeni list Grada Novog Sada" broj 48/2008 i 17/2010) sa Zakonom o budžetskom sistemu ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 54/2009, 73/2010, 101/2010, 101/2011, 93/12, 62/2013 i 63/2013-ispr 108/2013 142/2014, 68/2015-dr. zakon, 103/2015 i 99/16) i Uredbom o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije ("Službeni glasnik Republike Srbije", br. 93/2017).
Služba za budžetsku inspekciju Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Služba) obavlja poslove propisane Zakonom o budžetskom sistemu i drugim propisima i podzakonskim aktima kojima se uređuje oblast budžetske inspekcije.
II NADLEŽNOST I FUNKCIJA SLUŽBE
Služba je nadležna za sprovođenje inspekcijske kontrole nad:
1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada Novog Sada (u daljem tekstu: budžet Grada);
2) javnim preduzećima osnovanim od strane grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;
3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta grada po osnovu zaduženja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.
Funkcija Službe je inspekcijska kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz člana 3.ove odluke.
Rad Službe je nezavistan i samostalan.
Rad, ovlašćenja i obeležje Službe uređeni su Uredbom iz člana 1. ove odluke.
Služba, kod subjekata kontrole iz člana 3.ove odluke, vrši inspekcijsku kontrolu uvidom u poslovne knjige, izveštaje, evidencije i drugu dokumentaciju sa ciljem da utvrdi da li su sredstva namenski i zakonito korišćena.
Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet inspekcijske kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.
Lica iz st.1. i 2.ovog člana dužna su da po zahtevu budžetskog inspektora dokumentaciju iz st.1 i 2. ovog člana stave na uvid, po potrebi kopiraju, overe u potrebnom broju primeraka i pruže sve potrebne informacije.
Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i subjekata iz člana 3.ove odluke, nad kojima se vrši inspekcijska kontrola na način predviđen Uredbom o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije.
U vršenju funkcija Služba je obavezna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.
Služba dostavlja Gradonačelniku Grada Novog Sada (u daljem tekstu: Gradonačelnik), izveštaj o izvršenoj inspekcijskoj kontroli sa nalazima i merama.
Služba dostavlja Skupštini Grada Novog Sada zapisnik o sprovedenoj inspekcijskoj kontroli korisnika iz člana 3.ove odluke, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.
Služba nema osnovne organizacione jedinice.
Radom Službe rukovodi šef Službe koga postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Šef Službe organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga rada Službe, obavlja najsloženije poslove, organizuje i usklađuje rad, daje uputstva i smernice za rad, odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad Službe, odgovoran je za zakonitost rada, izdaje inspektorske legitimacije i vrši i druge poslove u skladu sa zakonom.
Šefa Službe za svoj rad i rad Službe odgovara Gradonačelniku.
Šef službe može imati zamenika, koga postavlja i razrešava Gradonačelnik.
Zamenik šefa Službe za svoj rad odgovara šefu Službe i Gradonačelniku.
Zamenik šefa Službe zamenjuje Šefa Službe u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoje poslove.
O pravima i obavezama šefa Službe i zamenika šefa Službe odlučuje Gradonačelnik.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Službi, odlučuje šef Službe.
Na šefa Službe, zamenika šefa Službe i zaposlene u službi u pogledu prava, obaveza i odgovornosti primenjuju se propisi koji važe za zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.
Predlog akta o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi donosi šef Službe na osnovu Kadrovskog plana.
Aktom iz stava 1.ovog člana, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija radnih mesta u Službi, naziv radnog mesta, zvanja, potreban broj izvršioca za svako radno mesto, opis poslova i uslovi za rad na svakom radnom mestu u Službi.
Akt iz stava 1.ovog člana, dostavlja se nadležnim organima radi objedinjavanja i usvajanja.
U radni odnos u Službu može biti primljeno lice koje pored opštih uslova utvrđenih zakonom ispunjava i posebne uslove za rad u pogledu stručne spreme, radnog iskustva, i druge uslove predviđene aktom iz člana 14.ove odluke.
Izvršilačko radno mesto popunjava se trajnim premeštajem, sprovođenjem internog konkursa, preuzimanjem službenika ili zasnivanjem radnog odnosa nakon sprovedenog javnog konkursa.
Služba ima pečat.
Pečat je u obliku kruga prečnika 50 mm.
Tekst pečata iz stava 1.ovog člana ispisan je u koncentričnim krugovima na srpskom jeziku ćiriličnim pismom i na jezicima koji su u službenoj upotrebi u Autonomnoj Pokrajini Vojvodini i glasi: Republika Srbija; Autonomna Pokrajina Vojvodina; Grad Novi Sad; Služba za budžetsku inspekciju Grada Novog Sada; Novi Sad.
U sredini pečata je grb Republike Srbije.
Pečat je bez rimske oznake.
Pečat u obliku kruga iz stava ovog člana, služi za overu svih izlaznih dokumenata koji nastanu u radu Službe.
U upotrebi je jedan primerak pečata i za isti je zadužen šef Službe.
Šef Službe, u slučaju svoje odsutnosti, određuje lice nadležno za čuvanje i upotrebu pečata.
V SREDSTVA ZA RAD I FINANSIRANJE SLUŽBE
Služba ima na raspolaganju odgovarajuće resurse (osoblje, prostor, opremu, administrativni materijal), koji obezbeđuju vršenje njene funkcije.
Sredstva za finansiranje rada Službe obezbeđuju se u budžetu Grada.
Finansijske poslove za potrebe Službe obavlja Služba za zajedničke poslove.
Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju i radu Službe za budžetsku inspekciju ("Službeni list Grada Novog Sada", br.48/2008 i 17/2010).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja odluke u "Službenom listu Grada Novog Sada".