PROGRAMRADA ZIMSKE SLUŽBE("Sl. list grada Niša", br. 117/2017) |
I - Rešenjem Gradonačelnika Grada Niša broj 3662/2017-01 od 01.11.2017. godine obrazovan je Operativni štab zimske službe (u daljem tekstu: Štab). Članovi Štaba su predstavnici: Gradske uprave Grada Niša- Sekretarijata za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj, Sekretarijata za inspekcijske poslove i Komunalne policije; Gradske opštine Medijana; Gradske opštine Pantelej; Gradske opštine Palilula; Gradske opštine Crveni Krst; Gradske opštine Niška Banja; Republičkog hidrometeorološkog zavoda Srbije; JP Direkcija za izgradnju grada Niša; Ministarstva unutrašnjih poslova - Policijska uprava Niš, Odeljenje saobraćajne policije; MUP - Uprava za vanredne situacije u Nišu; JKP "Parking servis" Niš; Vojske Srbije; AD "Železnice Srbije" Sekcija za infrastrukturu čvora Niš; J.P. "Pošta Srbije" R.J. Niš; ODS "EPS Distribucija" d.o.o. Beograd - ogranak Niš; NIS AD Novi Sad, Blok prometa, Maloprodajni centar Jug - Niš; Privrednog društva "Žitopek" A.D. Niš; JKP "Naisus" Niš; Zavoda za hitnu medicinsku pomoć - Niš; JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša, kao i izvođača radova zimske službe: JKP "Mediana" Niš, "ABM Putogradnja" DOO Niš i preduzeća "TRACE PZP NIŠ" AD NIŠ.
II - Štab počinje sa radom pre početka zimske sezone i vrši analizu stanja, priprema, usvaja operativne programe zimskog održavanja koje dostavljaju izvođači radova, stanje mehanizacije, zaliha posipnog materijala, raspored dežurstva i slično. U periodu zimske sezone Štab se sastaje u skladu sa potrebama, a za vreme akcije čišćenja i elementarnih nepogoda svakodnevno.
III - Nadzor nad održavanjem svih lokalnih puteva je u nadležnosti JP Direkcija za izgradnju grada Niša, a radove izvodi preduzeće koje će obavljati poslove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša u skladu sa zakonom.
IV - Održavanje državnih puteva D-I i D-II je u nadležnosti JP "Putevi Srbije" Beograd, a izvođač radova je preduzeće "TRACE PZP NIŠ" AD NIŠ.
V - Nadzor nad održavanjem svih ulica, trotoara, parkinga i ostalih javnih površina je u nadležnosti JP Direkcija za izgradnju grada Niša, a radove izvodi JKP "Mediana" Niš u okviru programa javne higijene.
VI - Održavanje površina ispred objekata individualnog i kolektivnog stanovanja, kao i poslovnih objekata vrše njihovi vlasnici, odnosno korisnici, a ispred društvenih stambenih i poslovnih objekata stanari i odgovorno lice za poslovne objekte.
VII - Preduzeća koja vrše održavanje odgovorna su za kvalitet zimskog održavanja u predviđenom roku i usvojenom operativnom programu rada zimske službe. Ukoliko su za izvođenje radova na zimskom održavanju potrebna dodatna sredstva, ista se mogu naknadno ugovoriti.
Redovna dežurstva u preduzećima zaduženim za zimsko održavanje se uvode svake godine u periodu od 15. novembra tekuće do 31. marta naredne godine, a u slučaju potrebe i pre i posle navedenog roka, što će Štab utvrđivati posebnom naredbom.
VIII - Preduzeća koja vrše održavanje dužna su da se pridržavaju ovog Programa i posebnih propisa iz ove oblasti.
Ako se pri intenzivnijim i dužim padavinama i vejavicama na svim saobraćajnicama ne može održavati stalna prohodnost sa raspoloživom mehanizacijom i sredstvima, prioritet obezbeđenja prohodnosti imaće ulice koje se nalaze u I i II stepenu prioriteta operativnog Programa JKP "Mediana" Niš i lokalni putevi koji se nalaze u I stepenu prioriteta operativnog Programa preduzeća koje izvodi radove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša u skladu sa zakonom.
U slučaju ledene kiše Štab zimske službe preduzima posebne mere, s obzirom da ovakva situacija dobija karakter elementarne nepogode.
U slučaju proglašenja vanrednog stanja ovaj štab se pridodaje štabu za vanredne situacije.
IX - U cilju pravovremenog delovanja i što efikasnijeg rada, sve javne površine u gradu podeljene su u zavisnosti od dinamike saobraćaja i neposredne važnosti na pet stepenova prioriteta, prema sledećim kriterijumima:
• U I stepen prioriteta svrstavaju se glavne saobraćajnice u gradu, prilaz zdravstvenim objektima i Novom groblju.
• U II stepen prioriteta svrstavaju se ulice kojima prolaze preostale linije gradskog saobraćaja, glavni prilazi pojedinim naseljima, prilazi obdaništima i školama i prilazi objektima za organizovano snabdevanje građana.
• U III stepen prioriteta svrstavaju se glavne saobraćajnice na području mesnih kancelarija.
• U IV stepen prioriteta svrstavaju se bitne ulice za normalno odvijanje saobraćaja na području mesnih kancelarija.
• U V stepen prioriteta svrstavaju se ostale ulice u gradu, sa izgrađenim kolovoznim zastorom.
IXa - Lokalni putevi se dele u tri kategorije prioriteta prema stepenu opterećenja javnim saobraćajem.
X - U slučaju većih kvarova na sistemu elektro i PTT vodova Štab donosi odgovarajuće odluke i sinhronizuje svoje akcije sa odgovarajućim preduzećima, radi što bržeg otklanjanja prekida, odnosno uspostavljanja saobraćaja.
XI - U slučaju nedostatka materijala za posipanje ili goriva, čišćenje puteva obavlja će se isključivo mehaničkim putem, osim mostova, raskrsnica i većih uspona, gde će se koristiti i sredstva za posipanje.
Kod ulica bulevarskog tipa, čišćenje će se obavljati tako da se obezbedi prohodnost samo po jednoj saobraćajnoj traci za svaki smer kretanja.
U slučaju ledene kiše ili mogućnosti zaleđivanja kolovoza, obavezno koristiti posipni materijal na ulicama koje se nalaze u I i II stepenu prioriteta i lokalnim putevima iz I stepena prioriteta.
XII - Štab će kod svakog zasedanja doneti plan i raspored snabdevanja objekata osnovnim životnim namirnicama i o tome odmah obavestiti sredstva javnog informisanja.
XIII - Planovi i programi za zimsko održavanje moraju da sadrže podatke o odgovornom licu, obim dežurstva i opreme, stepen prioriteta, naziv i površine saobraćajnica, način čišćenja u redovnim i vanrednim prilikama, potrebna finansijska sredstva, količine i lokacije deponija materijala za posipanje i snabdevanje pogonskim gorivom, dežurne remontne radionice za opravku mehanizacije i veze sa Štabom.
Za svako područje održavanja određuje se vođa ekipe sa zamenikom, njihove adrese i broj telefona u stanu i na radnom mestu, a za prigradska područja i naselja Program mora da sadrži i kooperanta.
Prelaz sa jednog na drugi stepen spremnosti vrši se po operativnom programu preduzeća, a u izuzetnim slučajevima isti određuje Štab zimske službe.
XIV - Članovima Štaba i angažovanim radnicima investitora i izvođača, radne obaveze nastale u vezi sa radom u štabu definišu se posebnim odlukama, bez obzira na poslove koje redovno obavljaju.
XV - Štab zimske službe mora da obezbedi koordinaciju rada sa nadležnim republičkim organom na održavanju državnih puteva D-I i D-II na području grada Niša.
XVI - Zadužuje se nadležni inspekcijski organ da dodatno izvrše proveru opremljenosti svih učesnika u saobraćaju za opremljenost u zimskim uslovima.
XVII - Dežurni štabovi zimske službe preduzeća koja izvode radove na zimskom održavanju puteva na teritoriji Grada Niša obavezni su da svakog dana do 730imaju u potpunosti sređene podatke o situaciji na putevima. Od 730do 800 sati moraju podneti izveštaj Operativnom štabu.
Za dežurne u popodnevnoj smeni prikupljanje i sređivanje podataka je svakodnevno do 1800sati, a obaveštavanje Štaba je do 1830.
Dežurni smene je obavezan da dostavi tačnu i blagovremenu informaciju o stanju na putevima sredstvima javnog informisanja, JKP Direkcija za javni prevoz grada Niša, kao i Centru za osmatranje i obaveštavanje.
XVIII - Nadzorne službe i odgovorna lica obavezni su da neprekidno sarađuju sa izvođačima na terenu i Operativnim štabom zimske službe, radi kvalitetnijeg održavanja i pravilnog obračunavanja troškova zimskog održavanja.
XIX - Saglasnost na Program rada zimske službe daje Gradonačelnik Grada Niša.