ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA GRADA VALJEVA("Sl. glasnik grada Valjeva", br. 5/2017 - sveska 2 i 12/2017 - sveska 1) |
Ovom Odlukom organizuju se gradske uprave kao posebni organi grada Valjeva za vršenje upravnih poslova u okviru prava i dužnosti grada i određenih stručnih poslova za potrebe Skupštine grada Valjeva, Gradonačelnika grada Valjeva i Gradskog veća grada Valjeva (u daljem tekstu: gradske uprave), uređuje njihova nadležnost, kao i druga pitanja od značaja za njihov rad.
Gradske uprave postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Gradske uprave dužne su da građanima omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Gradske uprave dužne su da građanima daju potrebne podatke i obaveštenja i pruže im pravnu pomoć.
Gradske uprave dužne su da sarađuju sa građanima i da poštuju ličnost i dostojanstvo građana.
Gradske uprave, u oblastima u kojima su obrazovane:
1. pripremaju nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada Valjeva (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradonačelnik grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradsko veće grada Valjeva (u daljem tekstu: Gradsko veće);
2. izvršavaju odluke i druge akte Skupštine grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
3. rešavaju u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada Valjeva (u daljem tekstu: Grad);
4. obavljaju poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5. izvršavaju zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. obavljaju stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
7. obavljaju i druge poslove utvrđene zakonom, Statutom grada, odlukama Skupštine grada i drugim aktima.
Gradske uprave u obavljanju upravnog nadzora mogu:
1. naložiti rešenjem izvršenje mera i radnji u određenom roku;
2. podneti prijavu nadležnom organu za učinjeno krivično delo ili privredni prestup i podneti zahtev za pokretanje prekršajnog postupka;
3. izdati privremeno naređenje, odnosno zabranu;
4. obavestiti drugi organ, ako postoje razlozi, za preduzimanje mera za koje je taj organ nadležan;
5. preduzeti i druge mere za koje su ovlašćene zakonom, propisom ili drugim opštim aktom.
Gradske uprave obavljaju poslove na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih propisa i opštih akata Grada.
Rad gradskih uprava je javan.
Javnost rada obezbeđuje se na način utvrđen zakonom.
Načelnici gradskih uprava odgovorni su za zakonito, stručno i blagovremeno izvršavanje poslova gradskih uprava.
Za izvršavanje zadataka u unutrašnjim organizacionim jedinicama gradskih uprava, načelnicima gradskih uprava odgovorni su rukovodioci tih organizacionih jedinica.
Prava, obaveze i odgovornosti, postavljenih i zaposlenih u gradskim upravama utvrđene su zakonom i drugim propisima.
Sredstva za rad gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu Grada.
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava, poništava ili ukida akte gradskih uprava koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom i drugim opštim aktom ili odlukom koju donosi Skupština grada.
Sedište gradskih uprava je u Valjevu, ulica Karađorđeva broj 64.
Gradske uprave imaju svoje pečate.
Pečat je okruglog oblika koji sadrži grb Republike Srbije oko kojeg je ispisan tekst na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom: "Republika Srbija, Grad Valjevo" i naziv gradske uprave.
Gradske uprave imaju i mali pečat.
II ORGANIZACIJA I DELOKRUG GRADSKIH UPRAVA
Za obavljanje poslova gradske uprave organizuju se dve gradske uprave i to:
1. Gradska uprava za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove i
2. Gradska uprava za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove.
U okviru gradskih uprava obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova i Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.
Osnovna unutrašnja organizaciona jedinica je odeljenje.
Ako priroda i obim poslova nalažu, unutar osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica mogu se obrazovati uže organizacione jedinice: službe, odseci, a unutar odseka grupe i kancelarije.
Za obavljanje određenih poslova iz nadležnosti gradskih uprava, a u cilju stvaranja efikasnijeg servisa građana, u okviru Gradske uprave za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove, u okviru odeljenja nadležnog za poslove opšte uprave mogu se organizovati kancelarije gradske uprave u mesnim zajednicama.
Kancelarije gradske uprave u mesnim zajednicama i poslove koji se u njima obavljaju određuje Gradonačelnik na predlog načelnika gradske uprave iz stava 1. ovog člana.
1. Gradska uprava za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove
U okviru Gradske uprave za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove obrazuju se sledeće unutrašnje organizacione jedinice:
1. Odeljenje za lokalni razvoj, privredu i komunalne poslove,
2. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo, saobraćaj i zaštitu životne sredine,
3. Odeljenje za građevinsko zemljište i infrastrukturu,
4. Odeljenje za zajedničke poslove i
5. Odeljenje za poslove organa grada.
Kabinet gradonačelnika obrazuje se kao posebna organizaciona jedinica u okviru Gradske uprave za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove.
1.1. Odeljenje za lokalni razvoj, privredu i komunalne poslove
Odeljenje za lokalni razvoj, privredu i komunalne poslove obavlja poslove gradske uprave iz oblasti: ekonomskog razvoja, privrede i poljoprivrede, evropskih integracija i međunarodnih projekta mladih, unapređenja informacionih tehnologija, komunalnih delatnosti, energetike, vodoprivrede i javnog saobraćaja.
U okviru poslova iz oblasti ekonomskog razvoja, privrede i poljoprivrede, evropskih integracija i međunarodnih projekata mladih:
- realizuje razvojne projekte od interesa za Grad,
- promoviše investicione potencijale Grada,
- priprema prezentacije za predstavljanje Grada na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj,
- podstiče privlačenje ulaganja i brine o postojećim ulaganjima i njihovom proširenju,
- primenjuje standarde povoljnog poslovnog okruženja i predlaže odluke o merama za podsticanje konkurentnosti grada u privlačenju ulaganja,
- prati investicije od značaja za Grad,
- vrši upravne i stručne poslove u oblasti privrede,
- podstiče i stara se o razvoju turizma, starih zanata, poljoprivrede i ostalih privrednih grana,
- vrši poslove iz oblasti turizma, izuzev inspekcijskih poslova,
- donosi rešenja za promenu namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište,
- pruža stručnu i tehničku podršku za izradu godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja i za izradu godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i davanja u zakup poljoprivrednog zemljišta,
- radi na stvaranju baze podataka o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji Grada,
- organizuje i koordinira aktivnosti u cilju promocije vrednosti i principa funkcionisanja Evropske unije,
- prati i prikuplja informacije o novim programima Evropske unije i fondovima važnim za lokalnu samoupravu,
- stara se o pripremi i implementaciji projekata iz fondova Evropske Unije, ostalih međunarodnih i nacionalnih izvora finansiranja,
- obavlja poslove u vezi strategija, akcionih planova i projekata za mlade.
U okviru poslova unapređenja informacionih tehnologija obavlja poslove koji se odnose na:
- unapređenje primene informacionih tehnologija,
- održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže,
- administriranje baze podataka,
- održavanje i razvoj aplikativnog softvera,
- uspostavljanje uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a) koji sadrži prostorne podatke i informacije od značaja za razvoj Grada i privrede na teritoriji Grada, kao i pristupa tim podacima.
U okviru poslova iz oblasti komunalnih delatnosti, energetike, vodoprivrede i javnog saobraćaja obavlja poslove:
- vršenja analize rada JP i JKP čiji je osnivač Grad, kao i drugih pružalaca komunalnih usluga poverenih od strane Grada,
- praćenja izvršenja programa poslovanja i kvaliteta izvršenih usluga,
- priprema izveštaje i informacije o kretanju cena komunalnih proizvoda i usluga, daje mišljenja na predloženu visinu cena komunalnih usluga,
- izrade akata u oblasti uređenja, razvoja i obavljanja komunalnih delatnosti,
- upravnog nadzora nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti,
- u oblasti energetike u skladu sa propisima kojima se reguliše oblast energetike,
- u vezi sa utvrđivanjem vodoprivrednih uslova: izdaje vodoprivredne saglasnosti i vodoprivredne dozvole za objekte i radove u skladu sa zakonskim ovlašćenjima Grada,
- u oblasti javnog prevoza putnika u drumskom saobraćaju i prevoza tereta u drumskom saobraćaju, izuzev poslova nadzora u ovim oblastima,
- praćenja realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
1.2. Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo, saobraćaj i zaštitu životne sredine
Odeljenje za urbanizam, građevinarstvo, saobraćaj i zaštitu životne sredine obavlja poslove koji se odnose na:
- objedinjenu proceduru u postupcima za izdavanje akata u ostvarivanju prava na izgradnju i korišćenje objekata
- izdavanje akata za urbanističko- tehničke dokumente za sprovođenje planskih dokumenata,
- pripremu nacrta odluka i programa za izradu prostornog plana i urbanističke planove,
- koordinacija i praćenje izrade prostornih i urbanističkih planova,
- obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta,
- pripremanje materijala za Komisiju za planove,
- organizaciju izlaganja prostornih i urbanističkih planova na javni uvid i prezentaciju urbanističkih projekata,
- stručnu pomoć i objašnjenje procedure i nacrta planskih akata tokom javnog uvida,
- ozakonjenje objekata,
- izdavanje akata iz oblasti urbanizma van objedinjene procedure,
- izdavanje odobrenja za postavljanje manjih montažnih objekata privremenog karaktera na javnim i drugim površinama,
- izdavanje odobrenja za postavljanje natpisa i reklama na objektima,
- izdavanje akta u pogledu usaglašenosti eksploatacije mineralnih sirovina sa odgovarajućim prostornim, odnosno urbanističkim planovima,
- tehničku regulaciju saobraćaja i akte iz nadležnosti gradske uprave shodno Zakonu o bezbednosti saobraćaja na putevima, izuzev poslova nadzora u ovoj oblasti,
- određivanje uslova i načina parkiranja na površinama javne namene i javnim parkiralištima,
- uvođenje, razvoj, održavanje i korišćenje jedinstvenog geografsko informacionog sistema grada Valjeva (GIS),
- sprovođenje propisa koji se odnose na zaštitu životne sredine, izuzev poslova nadzora u ovoj oblasti,
- poslove obrade i dostavljanja podataka za potrebe statistike iz delokruga Odeljenja,
- koordinaciju, podsticanje, pomaganje i učestvovanje u realizaciji programa, projekata i akcija u oblasti prostornog - urbanističkog planiranja, saobraćaja i zaštite životne sredine koje realizuju naučne stručne ustanove, javna preduzeća, organizacije i druga pravna i fizička lica u Gradu,
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
1.3. Odeljenje za građevinsko zemljište i infrastrukturu
Odeljenje za građevinsko zemljište i infrastrukturu obavlja poslove koji se odnose na:
- praćenje i proučavanje pojava i promena u prostoru i naselju i obezbeđivanje obavljanja prethodnih radova za potrebe pripreme urbanističke dokumentacije,
- prikupljanje, sređivanje, obradu, čuvanje i publikovanje podataka od značaja za naselja i uređenje prostora, vođenje informacione osnove o prostoru,
- učešće u pripremi programa, planova i projekata za građenje naselja i uređenje prostora,
- vršenje stručnih poslova na usklađivanju programa uređivanja građevinskog zemljišta sa razvojnim programima komunalne infrastrukture,
- uređivanje javnih površina,
- pripremanje ugovora sa investitorom o regulisanju međusobnih odnosa u vezi sa uređivanjem građevinskog zemljišta,
- staranje o zaštiti i racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta,
- vršenje tehničkog pregleda građevinskih objekata i stručnog nadzora nad izgradnjom objekata čiji je investitor Grad,
- pokretanje postupka za izdavanje lokacijskih dozvola, izdavanje odobrenja za izgradnju,
- uređivanje građevinskog zemljišta, odnosno obezbeđivanje uređivanja građevinskog zemljišta,
- pripremanje i komunalno opremanje građevinskog zemljišta,
- uređenje i održavanje ulica i puteva,
- pripremu programa održavanja, zaštite korišćenja i razvoja puteva i ulica,
- staranje o izvršenju usvojenih programa u oblasti komunalne delatnosti,
- staranje se o izvršenju programa u oblastima električnih i drugih instalacija: održavanje javne rasvete, semaforske signalizacije, održavanje objekata vertikalne i horizontalne signalizacije,
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
1.4. Odeljenje za zajedničke poslove
Odeljenje za zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na:
- korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme,
- korišćenje, održavanje i obezbeđenje zgrade i službenih prostorija,
- obezbeđivanje prevoza motornim vozilima sa i bez vozača i stara se o njihovom održavanju,
- vrši poslove održavanje čistoće poslovnih prostorija,
- ugostiteljske usluge,
- protivpožarnu zaštitu i zaštitu na radu,
- operativne poslove umnožavanja materijala, daktilografske poslove,
- organizaciju rada dostavne službe,
- administrativno - tehničke poslove nabavke materijala, sitnog inventara i osnovnih sredstava i vrši druge servisne poslove za potrebe organa Grada,
- obavljanje stručnih poslova u postupku zapošljavanja i izbora kandidata,
- pripremu predloga Kadrovskog plana,
- organizaciju stručnog usavršavanja službenika,
- procenu efekata sprovedenih obuka,
- analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika,
- pripremu predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja,
- analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika,
- vođenje kadrovske evidencije i personalnih dosijea zaposlenih, kao i ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika,
- unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave,
- poslove prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i informisanja u šalter sali,
- poslove vezane za ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih i postavljenih lica,
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
1.5. Odeljenje za poslove organa grada
Odeljenje za poslove organa grada obavlja poslove koji se odnose na:
- stručne i administrativno - tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada i Gradskog veća, rad Gradonačelnika i njihovih radnih tela,
- izradu nacrta akata u oblasti lokalne samouprave i drugim oblastima koje nisu u delokrugu drugih odeljenja,
- stručne i administrativno-tehničke poslove za potrebe poslanika Narodne skupštine republike Srbije i odbornika Skupštine grada,
- poslove pružanja pravne pomoći građanima,
- obradu i čuvanje svih izvornih akata o radu organa grada,
- stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana,
- uređenje i izdavanje "Službenog glasnika grada Valjeva",
- postupanje po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja,
- obradu predmeta za rešavanje u drugostepenom postupku,
- poslove tehničkih sekretara,
- izradu planske dokumentacije u cilju organizacije i obezbeđenja zaštite od požara, elementarnih i drugih većih nepogoda, organizacija civilne zaštite, uslova za uspostavljanje integrisanog sistema zaštite i spasavanja,
- pripremu planova za odbranu i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji grada;
- pružanje stručne pomoći, pripremu dokumentacije, izradu i ažuriranje procene ugroženosti i planova zaštite i spasavanja koji obuhvataju preventivne mere zaštite kojima se sprečavaju elementarne nepogode ili ublažava njihovo dejstvo,
- mere zaštite i spasavanja u slučaju neposredne opasnosti od elementarnih nepogoda,
- mere ublažavanja i otklanjanja neposrednih posledica elementarnih i drugih nepogoda,
- organizaciju civilne zaštite,
- uspostavljanje integrisanog sistema zaštite i spasavanja koji bi objedinili sve preventivne i operativne mere zaštite života i imovine građana,
- preduzimanje mera i praćenje realizacije mera iz planova odbrane i planova za vanredne situacije, posebno u delu preduzimanja preventivnih mera i procene rizika,
- sagledavanje posledica šteta nastalih elementarnom nepogodom i drugim vanrednim događajima,
- obavljanje stručnih i administrativnih poslova za potrebe gradskog štaba za vanredne situacije i jedinica civilne zaštite,
- priprema planova za odbranu i ostvarivanje odbrambenih interesa u uslovima ratnog i vanrednog stanja na teritoriji Grada,
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- poslove javnog informisanja i protokola za potrebe organa grada,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
2. Posebna organizaciona jedinica - Kabinet Gradonačelnika
Kabinet Gradonačelnika je posebna organizaciona jedinica koja obavlja:
- stručne, savetodavne i administrativno-tehničke poslove koji su značajni za rad Gradonačelnika,
- poslove za potrebe Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika koji se odnose na saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama, državnim organima i organizacijama,
- poslove pripreme radnih i drugih sastanaka, i poslove praćenja aktivnosti na realizaciji utvrđenih obaveza,
- poslove tehničkog sekretara Gradonačelnika,
- poslove obrade i sređivanja akata, predmeta i dokumentacije vezane za aktivnosti Gradonačelnika,
- i druge poslove vezane za ostvarivanje nadležnosti Gradonačelnika.
U Kabinetu Gradonačelnika mogu se postaviti pomoćnici Gradonačelnika i to:
1. pomoćnik Gradonačelnika za razvoj i unapređenje komunalnih sistema i koordinaciju rada javnih preduzeća,
2. pomoćnik Gradonačelnika za privredu i poljoprivredu,
3. pomoćnik Gradonačelnika za socijalna i humanitarna pitanja,
4. pomoćnik Gradonačelnika za urbanizam i održivi razvoj,
5. pomoćnik Gradonačelnika za primarnu zdravstvenu zaštitu.
Pomoćnici Gradonačelnika:
- pokreću inicijative za izradu akata iz oblasti za koje se postavljaju,
- predlažu projekte,
- sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za razvoj u oblastima za koje su postavljeni,
- daju uputstva u rešavanju pitanja u delokrugu svoje nadležnosti,
- sarađuju sa javnim službama i preduzećima u delokrugu svoje nadležnosti,
- obavljaju i druge poslove po ovlašćenju i zahtevu Gradonačelnika i zamenika Gradonačelnika.
Pomoćnike Gradonačelnika postavlja i razrešava Gradonačelnik iz reda lica koja imaju odgovarajući fakultet i drugo potrebno obrazovanje u odnosu na delokrug poslova.
3. Gradska uprava za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove
U okviru Gradske uprave za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove obrazuju se sledeće unutrašnje organizacione jedinice:
1. Odeljenje za finansije,
2. Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda,
3. Odeljenje za imovinske poslove i opštu upravu,
4. Odeljenje za društvene delatnosti,
5. Odeljenje za inspekcijske poslove i
6. Odeljenje komunalne policije.
Odeljenje za finansije obavlja poslove koji se odnose na:
- izradu nacrta budžeta grada uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije, uključujući i programsku,
- pripremu i dostavlja korisnicima budžeta uputstva za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika, opisom planirane politike, procenom prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupkom i dinamikom pripreme budžeta,
- staranje o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti,
- analiziranje predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenost sa uputstvom,
- pripremu rebalansa,
- izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju,
- obaveštavanje budžetskih korisnika o odobrenim raspoloživim aproprijacijama,
- pripremu i utvrđivanje tromesečne, mesečne i šestomesečne kvote,
- razmatranje zahteva za izmenu kvote,
- predlaganje privremene obustave izvršenja budžeta budžetskim korisnicima,
- prijem i razmatranje predloga Plana izvršenja budžeta,
- donošenje i izmene Plana izvršenja budžeta,
- razmatranje zahteva za preuzimanje obaveza,
- donošenje odobrenja (rešenja) o preusmeravanju aproprijacija,
- pripremu nacrta rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve,
- davanje mišljenja na procenjene finansijske efekte predloženog akta,
- otvaranje konsolidovani račun trezora (za dinarska i devizna sredstva), podračune dinarskih i deviznih sredstava korisnika javnih sredstava i posebne namenske dinarske račune korisnicima javnih sredstava i ostalim pravnim licima i drugim subjektima koji ne pripadaju javnom sektoru i koji nisu uključeni u konsolidovani račun trezora,
- bliže uređivanje načina korišćenja sredstava sa podračuna KRT-a,
- izveštavanje o korišćenju sredstava,
- staranje o plasiranju slobodnih novčanih sredstava i obaveštavanje Uprave za trezor,
- pripremu zahteva Ministarstvu finansija za odobrenje fiskalnog deficita iznad 10% prihoda Grada u tekućoj godini sa detaljnim obrazloženjem opravdanosti investicija zbog kojih nastaje prekoračenje,
- vršenje analize dugoročne održivosti duga,
- vođenje glavne knjige trezora i ostalih poslovnih knjiga sa posebnom evidencijom za svakog direktnog i indirektnog korisnika budžetskih sredstava i pomoćne knjige,
- pripremu projekcije i praćenje priliva prihoda i izvršenje rashoda na konsolidovanom računu budžeta,
- primanje, zavođenje i kontrolu zahteva za plaćanje i transfer sredstava i zahteva za plate,
- upravljanja informacionim sistemom,
- izradu periodičnih izveštaja i završnog računa konsolidovanog računa trezora,
- usaglašavanje poslovnih knjiga sa korisnicima budžeta, Upravom za trezor i dobavljačima,
- pripremu i izvršavanje plaćanja,
- oblast javnih nabavki u skladu sa propisima kojima se reguliše navedena oblast,
- vođenje evidencija o osnovnim sredstvima i poslovnom prostoru,
- interne kontrolne postupke,
- pripremne radnje za sprovođenje popisa i druge poslove u skladu sa propisima kojima se uređuje ova oblast,
- učešće u pripremi i održavanju javne rasprave u postupku pripreme nacrta odluke o budžetu i druge oblike učešća javnosti,
- praćenje izvršavanja ugovornih obaveza po osnovu zakupa i otkupa na rate,
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
3.2. Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda
Odeljenje za utvrđivanje, naplatu i kontrolu izvornih prihoda obavlja poslove koji se odnose na: - prijem,
- obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava,
- donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje,
- evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima,
- knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda,
- kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije,
- obezbeđenje naplate poreske obaveze,
- poslove redovne i prinudne naplate,
- odlaganja plaćanja poreskog duga,
- pokretanje postupka stečaja,
- podnošenja zahteva za pokretanje poreskog prekršajnog postupka,
- dostavljanje izveštaja sa dokazima Poreskoj policiji, kada postoje osnovi sumnje da je izvršeno poresko krivično delo,
- poslove prvostepenog postupka po izjavljenim žalbama poreskih obveznika,
- vođenje ponovnog postupka po poništenim upravnim aktima,
- pružanje pravne pomoći nadležnim organizacionim jedinicama Poreske uprave i drugim organizacionim jedinicama lokalne poreske administracije,
- vođenje jedinstvenog poreskog knjigovodstva za lokalne javne prihode,
- primenu jedinstvenih standarda, definicija, klasifikacija i nomenklatura kodiranja podataka i tehniku obrade u skladu sa jedinstvenim informacionim sistemom za lokalne javne prihode,
- pripremu metodoloških uputstava za jednoobraznu primenu propisa iz oblasti lokalnih javnih prihoda,
- davanje besplatnih informacija o poreskim propisima iz kojih proizilazi poreska obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda,
- izdavanje uverenja i potvrda i izveštavanje lokalne samouprave i Poreske uprave u vezi sa lokalnim javnim prihodima i ostali poslovi u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje ova oblast,
- pripremu nacrta akata kojim se utvrđuju stope izvornih prihoda, kao i način i merila za određivanje visine lokalnih taksi i naknada i drugih izvornih lokalnih prihoda i priprema simulacije modela po pojedinim grupama obveznika na osnovu predloženog nacrta,
- učešće u pripremi i održavanju javnih rasprava i drugih oblika učešća javnosti u postupku pripreme nacrta akata lokalnih izvornih prihoda,
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
3.3. Odeljenje za imovinske poslove i opštu upravu
Odeljenje za imovinske poslove i opštu upravu obavlja poslove koji se odnose na:
- postupak konverzije prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu,
- utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta,
- eksproprijaciju nepokretnosti,
- administrativni prenos nepokretnosti,
- zaključenje sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost,
- deeksproprijaciju,
- vođenje postupka pribavljanja, otuđenja i davanja u zakup neizgrađenog građevinskog zemljišta,
- vođenje informacione osnove o gradskom građevinskom zemljištu,
- davanje nepokretnosti u javnoj svojini na korišćenje,
- davanje i pribavljanje nepokretnosti u zakup;
- prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade), uključujući i razmenu,
- otuđenje i pribavljanje nepokretnosti javnim oglašavanjem i neposrednom pogodbom,
- ustanovljavanje prava službenosti,
- evidenciju imovine u javnoj svojini i upis nepokretnosti u javne knjige,
- vođenje registra stambenih zajednica,
- vođenje postupka i donošenje rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u stambenoj zgradi i postupka izvršenja donetih rešenja o iseljenju,
- stručne i administrativne poslove u postupku davanju u zakup stanova u javnoj svojini,
- pripremu nacrta rešenja o davanju u zakup stanova,
- pripremu nacrta ugovora o zakupu, otkupu, odnosno kupovini stanova u javnoj svojini,
- pokretanje postupaka za otkaz ugovora o zakupu i raskid ugovora o otkupu, odnosno kupovini stana u javnoj svojini,
- vođenje evidencije o stanovima datim u zakup i stanovima u postupku otkupa, odnosno kupovine na rate, upis hipoteke u postupku otkupa, odnosno kupovine stana na rate,
- stručne i administrativne poslove vezane za davanje u zakup stanova izgrađenih u okviru SIRP programa,
- kontrola korišćenja stambenog i poslovnog prostora kojim raspolaže Grad i poslovi utvrđivanja građevinskog stanja tog prostora,
- stručne i administrativne poslove za potrebe komisije za vraćanje zemljišta oduzetog po PZF-u,
- upravne poslove u oblasti građanskih stanja, vođenje matičnih knjiga, vođenje biračkog spiska,
- stručne i administrativne poslove za izbore i referendum,
- stručne poslove u vezi obrazovanja mesnih zajednica, praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama,
- pozivanje obveznika u postupku sprovođenja mera imunizacije stanovništva,
- poslovi prikupljanja i prilagođavanja relevantnih informacija i podataka od značaja za razvoj, održavanje i unapređenje geografskog informacionog sistema (GIS-a),
- praćenje realizacije ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
3.4. Odeljenje za društvene delatnosti
Odeljenje za društvene delatnosti:
- obavlja poslove od neposrednog interesa za građane u cilju zadovoljavanja njihovih potreba u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, sporta, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, primarne zdravstvene zaštite, zaštite i ostvarivanja ličnih i kolektivnih prava nacionalnih manjina i etničkih grupa,
- obavlja upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti,
- vrši nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima kojima je osnivač Grad,
- prati stanje i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova, predlaže mere u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima,
- prati sprovođenje propisa,
- rešava u drugom stepenu o pravima iz oblasti socijalne zaštite koja su u nadležnosti Grada,
- obavlja stručne i administrativne poslove za komisije iz nadležnosti Odeljenja,
- priprema odluku o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja,
- donosi program mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoja oblika i usluga socijalne zaštite,
- u oblasti učeničkog i studentskog standarda obavlja poslove vezane za utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine,
- priprema predloge opštih i drugih akata, izveštaje i analize za potrebe organa grada,
- odlučuje u upravnom postupku o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju i decu iz materijalno ugroženih porodica,
- odlučuje u prvom stepenu o priznavanju zakonom i odlukama Grada određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca,
- učestvuje u izradi odluke o budžetu Grada u delu koji se odnosi na oblast društvenih delatnosti - priprema predloge finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, društvene brige o deci, kulture, fizičke kulture i sporta, socijalne zaštite, zdravstvene zaštite,
- kontroliše pojedinačne zahteve za plaćanje, raspoređuje sredstva korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija i kvota, prati izvršenje finansijskih planova,
- predlaže promene u aproprijaciji i izmene finansijskih planova korisnika budžeta iz oblasti društvenih delatnosti,
- prati ostvarivanje prava nacionalnih manjina i etničkih grupa i preduzima aktivnosti koje doprinose unapređenju položaja Roma i uključivanju romske zajednice u lokalnu sredinu,
- obavlja poslove vezane za obezbeđenje zbrinjavanja i pružanje pomoći u integraciji i povratku izbeglica i interno raseljenih lica,
- prati realizaciju ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
3.5. Odeljenje za inspekcijske poslove
Odeljenje za inspekcijske poslove:
- vrši nadzor nad primenom zakona, drugih propisa i opštih akata, standarda i normativa koji se odnose na projektovanje i izgradnju objekata, tehnička svojstva i kvalitet građevinskih materijala koji se koriste u gradnji,
- preduzima propisane mere radi uklanjanja objekata koji se grade bez odgovarajuće dokumentacije,
- nalaže mere koje treba preduzeti na objektima koji zbog neodržavanja ugrožavaju bezbednost, život i zdravlje ljudi i zaštitu životne okoline,
- vrši nadzor nad primenom odredaba i propisa o održavanju stambenih zgrada,
- prati stanje, predlaže mere i vrši nadzor nad primenom zakona i podzakonskih akata iz oblasti zaštite životne sredine, postupanja sa otpadnim materijama, zaštiti od nejonizujućih zračenja, zaštiti prirode, zaštiti od buke u životnoj sredini, postupanju sa hemikalijama, upravljanju otpadom i o proceni uticaja na životnu sredinu,
- donosi rešenja, nalaže mere i prati njihovo sprovođenje,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad zakonitošću rada pravnih lica koje obavljaju komunalnu delatnost i postupanje preduzetnika i građana, u pogledu pridržavanja zakona, drugih propisa i opštih akata,
- vrši nadzor u oblasti komunalnih delatnosti,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad izvršavanjem zakona i drugih propisa na održavanju, zaštiti, izgradnji i rekonstrukciji lokalnih i nekategorisanih puteva,
- vrši nadzor nad primenom odluka kojima se reguliše saobraćaj i saobraćajna signalizacija,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad zakonitošću u obavljanju drumskog lokalnog prevoza putnika i to: gradskog i prigradskog prevoza putnika, vanlinijskog prevoza putnika, posebnog linijskog prevoza, prevoza za sopstvene potrebe i taksi prevoza,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad zakonitošću u obavljanju prevoza tereta u drumskom saobraćaju,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad radom ustanova u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad radom ustanova u oblasti sporta,
- prati stanje, predlaže mere i vrši inspekcijski nadzor nad izvršenjem zakona i drugih propisa kojima se uređuje oblast turizma i ugostiteljstva i preduzimanje propisanih upravnih i kaznenih mera u vršenju inspekcijskog nadzora,
- organizuje izvršenje izvršnih ili konačnih rešenja iz nadležnosti odeljenja,
- prati realizaciju ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
3.6. Odeljenje komunalne policije
Odeljenje komunalne policije:
- obavlja komunalno-policijske i druge poslove koji se odnose na održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata, protivpožarne zaštite, zaštite od buke u životnoj sredini, kontrole radnog vremena subjekata nadzora, održavanja komunalnih objekata, pijaca, grobalja, parkova, zelenih i drugih javnih površina, javne rasvete, stambenih i drugih objekata,
- vrši kontrolu nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti grada,
- pruža podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu, očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti grada i obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i propisima grada,
- obavlja poslove vezane za pružanje pomoći - asistencije nadležnim organima grada, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka,
- preduzima hitne mere zaštite od elementarnih i drugih nepogoda, zaštite od požara i druge zaštite iz nadležnosti grada,
- učestvuje u vršenju spasilačke funkcije i pruža pomoć drugim organima, pravnim i fizičkim licima na otklanjanju posledica elementarnih i drugih nepogoda,
- priprema i izrađuje nacrte propisa i akata iz svoje nadležnosti,
- sačinjava zapisnike ili službene beleške o utvrđenom stanju ukoliko utvrdi da postoje nepravilnosti usled kojih je prekršen zakon ili drugi propis,
- izriče mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom propisanim ovlašćenjima,
- učiniocima prekršaja izdaje prekršajne naloge,
- podnosi zahteve za pokretanje prekršajnog postupka,
- podnosi prijave za učinjeno krivično delo i druge prijave,
- obaveštava druge organe o utvrđenim nepravilnostima iz njihove nadležnosti,
- obavlja poslove nadzora zabrane pušenja u zatvorenom radnom i javnom prostoru i u javnom prevozu,
- obavlja poslove održavanja javnog reda i mira u skladu sa zakonom utvrđenim delokrugom, kao i druge poslove državne uprave koje, u ovim oblastima, republika poveri Gradu,
- prati realizaciju ugovora u poslovima iz nadležnosti odeljenja,
- obavlja i druge poslove iz navedenih oblasti u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Radom gradskih uprava rukovode načelnici gradskih uprava kao službenici na položaju (u daljem tekstu: načelnik).
Za načelnika gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti Pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili na specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje pet godina radnog iskustva u struci.
Načelnika postavlja Gradsko veće, na osnovu javnog konkursa, na pet godina.
Načelnik ima zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.
Zamenik načelnika postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.
Načelnik za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom odlukom.
Načelnik u gradskoj upravi kojom rukovodi:
- predstavlja i zastupa gradsku upravu,
- prati ostvarivanje nadležnosti i obavljanje poslova iz nadležnosti gradske uprave,
- obezbeđuje koordinaciju rada organizacionih jedinica,
- unapređuje organizaciju i metode rada i ostvarivanje saradnje organizacionih jedinica,
- prati i usklađuje aktivnosti organizacionih jedinica u postupku usaglašavanja propisa jedinice lokalne samouprave i usklađivanje opštih i pojedinačnih akata sa Ustavom, zakonom, Statutom Grada i drugim propisima,
- sistemski prati propise o radnim odnosima,
- sistemski prati kadrovsku strukturu zaposlenih radi unapređivanja poslova iz nadležnosti gradske uprave i utvrđivanja optimalnih mogućnosti korišćenja raspoloživih znanja i sposobnosti kadrova, u skladu sa planiranim potrebama (kretanje profesionalne karijere, radni rezultati, sistem ocenjivanja rada, motivacija zaposlenih i dr.),
- unapređuje odnose prema građanima i pravnim licima, koji se obraćaju gradskoj upravi,
- organizuje, koordinira i kontroliše obavljanje poslova,
- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposlene u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta,
- obezbeđuje, zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova,
- donosi i potpisuje akta iz nadležnosti gradske uprave,
- potpisuje akta gradske uprave koja se upućuju drugim pravnim i fizičkim licima,
- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima Grada stavljeni u nadležnost i odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno izvršavanje poslova.
Načelniku gradske uprave prestaje rad na položaju u slučajevima propisanim zakonom.
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- odeljenjem - načelnik odeljenja;
- kabinetom - šef kabineta.
Radom užih organizacionih jedinica u okviru odeljenja rukovode:
- službom - šef službe,
- odsekom - šef odseka,
- grupom - rukovodilac grupe.
Rukovodioce organizacionih jedinica iz člana 35. ove odluke u gradskoj upravi raspoređuje načelnik.
IV ODNOSI GRADSKIH UPRAVA SA DRUGIM ORGANIMA
1. Odnosi Gradskih uprava prema drugim organima grada
Odnos gradskih uprava prema Skupštini grada, Gradskom veću i Gradonačelniku zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i Statutom grada.
Gradske uprave su dužne da u vršenju poslova iz svog delokruga obaveštavaju druge organe grada.
Gradonačelnik, u cilju zakonitog i efikasnog funkcionisanja gradskih uprava usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
U vršenju nadzora nad radom gradskih uprava Gradsko veće poništava ili ukida akte gradskih uprava koji nisu u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada i drugim opštim aktom ili odlukama Skupštine grada.
2. Odnosi Gradskih uprava prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradske uprave su dužne da građanima omoguće nesmetano, blagovremeno i efikasno ostvarivanje prava, obaveza i pravnih interesa, daju potrebne podatke, obaveštenja i uputstva, pružaju odgovarajuću pravnu pomoć, sarađuju sa građanima, poštuju dostojanstvo ličnosti građana i čuvaju ugled organa grada.
Gradske uprave su dužne da razmatraju predstavke i žalbe građana iz nadležnosti gradskih uprava, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.
Odredbe ove Odluke o odnosima gradskih uprava prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima na osnovu zakona i propisa Grada.
3. Međusobni odnosi gradskih uprava
Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom i drugim aktima.
Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla i da razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodna za rad.
Gradska uprava je dužna da, bez naknade, obavlja poslove iz svog delokruga, za potrebe druge gradske uprave.
U slučaju nemogućnosti vršenja poslova iz delokruga uprave zbog nevršenja poslova druge gradske uprave, odnosno uskraćivanja donošenja akata, saradnje, podataka i obaveštenja od druge gradske uprave, načelnik gradske uprave koja je u nemogućnosti da vrši poslove o tome obaveštava Gradsko veće.
Rad gradskih uprava je javan.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informatora o radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje dostupnost informacija od javnog značaja, izdavanjem službenih informacija, internet prezentacijom rada gradskih uprava i obezbeđivanjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga.
Načelnik daje sredstvima informisanja informacije o radu gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik može ovlastiti drugo zaposleno lice da o radu gradske uprave ili pojedinih organizacionih jedinice daje informacije sredstvima javnog informisanja.
Gradske uprave mogu uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu u skladu sa zakonom.
O uskraćivanju informacija ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik koji rukovodi gradskom upravom na koju se informacija odnosi.
Gradske uprave donose pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Gradske uprave mogu izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnog odnosa, u skladu sa zakonom.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenja poslova gradske uprave, kao i drugih organizacija, kada vrše poverene poslove gradske uprave u izvršavanju pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima, u skladu sa zakonom, odlukama i drugim propisima.
Zaključkom se uređuje funkcionisanje gradske uprave koje nije regulisano drugim aktima.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja gradske uprave, kao i drugih organizacija kada vrše poverene poslove gradske uprave, kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje organizacionih jedinica gradske uprave i za stručni rad zaposlenih u gradskoj upravi i drugim organizacijama koje vrše poverene poslove.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredbi odluka i drugih propisa.
Akta iz nadležnosti gradske uprave donosi načelnik ili lice koje on ovlasti.
Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje gradskih uprava.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradskih uprava.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između gradske uprave i drugih preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuje o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave iz okvira prava i dužnosti grada rešava Gradsko veće, ukoliko zakonom i drugim propisima nije drugačije određeno.
O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.
O izuzeću zaposlenog u gradskoj upravi rešava načelnik.
U radni odnos u gradskim upravama može se primiti lice koje, pored uslova određenih zakonom i drugim propisom, ispunjava i uslove određene Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih i postavljenih lica u gradskim upravama primenjuju se odredbe zakona koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik.
Gradonačelnik odlučuje o pojedinačnim pravima lica koja postavlja.
XII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE GRADSKIH UPRAVA
Sredstva za finansiranje gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu grada.
Gradske uprave mogu ostvariti prihode svojom delatnošću u skladu sa zakonom, kada to ne utiče na redovno obavljanje njihovih funkcija.
XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Predlog Pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima grada Valjeva i službi osnovanih prema posebnim zakonima biće dostavljen na usvajanje Gradskom veću najkasnije u roku od 90 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.
Načelnici gradskih uprava izvršiće raspoređivanje zaposlenih u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika iz stava 1. ovog člana.
Danom stupanja na snagu ove odluke:
1. Gradska uprava za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove grada Valjeva preuzima od Gradske uprave za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove grada Valjeva:
- zaposlene u Odeljenju za građevinsko zemljište i infrastrukturu,
- sva prava, obaveze, predmete, opremu, osnovna sredstva i sitan inventar i druga sredstva za rad koja su potrebna za vršenje delatnosti iz delokruga iste.
2. Gradska uprava za društvene delatnosti, finansije, imovinske i inspekcijske poslove grada Valjeva preuzima od Gradske uprave za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove grada Valjeva:
- zaposlene u Odeljenju komunalne policije,
- sva prava, obaveze, predmete, opremu, osnovna sredstva i sitan inventar i druga sredstva za rad koja su potrebna za vršenje delatnosti iz delokruga iste.
Zaposlena lica iz člana 59. ove odluke preuzimaju se u radni odnos u gradske uprave prema postojećem radnopravnom statusu.
Do raspoređivanja zaposlenih u skladu sa Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u organima grada Valjeva i službi osnovanih prema posebnim zakonima:
- zaposleni preuzeti iz Odeljenja za građevinsko zemljište i infrastrukturu nastavljaju da rade na poslovima na kojima su raspoređeni u Odeljenju za građevinsko zemljište i infrastrukturu, zaposleni preuzeti iz Odeljenja komunalne policije nastavljaju da rade na poslovima na kojima su raspoređeni u Odeljenju komunalne policije.
Zaposleni na radnim mestima u Gradskoj upravi za lokalni razvoj, privredu, urbanizam i komunalne poslove - Odeljenju za poslove organa grada - Odseku za informisanje i protokol nastavljaju da rade na poslovima na kojima su raspoređeni do raspoređivanja na druga radna mesta.
Do donošenja rešenja o raspoređivanju i rešenja o utvrđivanju koeficijenta za obračun plata zaposlenima se obračunava i isplaćuje plata u visini plate koju su imali na dan stupanja na snagu ove odluke.
Zaposleni u gradskoj upravi koji ostanu neraspoređeni ostvaruju prava i obaveze u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o Gradskim upravama grada Valjeva ("Službeni glasnik grada Valjeva", broj 24/08, 2/10, 10/11, 7/14 i 17/16).
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od objavljivanja u "Službenom glasniku grada Valjeva".