PRAVILNIK
O DODELI BESPOVRATNIH SREDSTAVA PRIVREDNIM SUBJEKTIMA ZA DOPRINOS RAZVOJU SOCIJALNE EKONOMIJE AP VOJVODINE U 2017. GODINI

("Sl. list AP Vojvodine", br. 51/2017)

I Opšte odredbe

Član 1

Pravilnikom o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos socijalnoj ekonomije AP Vojvodine u 2017. godini (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuju se ciljevi, namena sredstava, visina dodele bespovratnih sredstava, pravo učešća i uslovi za učešće na konkursu, obavezna dokumentacija, postupak dodele sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava, zaključivanje ugovora sa korisnicima sredstava, obaveze korisnika sredstava, praćenje izvršenja ugovornih obaveza i druga pitanja od značaja za realizaciju Javnog konkursa o dodeli bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos razvoju socijalne ekonomije AP Vojvodine u 2017. (u daljem tekstu: Javni konkurs).

Sredstva u iznosu od 12.500.000,00 dinara (slovima: dvanaestmilionapetstotinahiljada dinara), obezbeđena su Pokrajinskom skupštinskom odlukom o budžetu AP Vojvodine za 2017. godinu u okviru Programa 1509 - Podsticaji razvoju konkurentnosti privrede, Programska aktivnost 1013 - Podrška razvoju kapaciteta socijalnih preduzeća i socijalnih inovacija, Funkcionalna klasifikacija 411 - Opšti ekonomski i komercijalni poslovi, Ekonomska klasifikacija 454 - Subvencije privatnim preduzećima, Ekonomska klasifikacija 4542 - Kapitalne subvencije privatnim preduzećima, izvor finansiranja 01 00 Prihodi iz budžeta u iznosu od 6.250.000,00 dinara i Ekonomska klasifikacija 4541 - Tekuće subvencije privatnim preduzećima, Izvor finansiranja 01 00 - Prihodi iz budžeta u iznosu od 6.250.000,00 dinara.

II Cilj

Član 2

Cilj dodele bespovratnih sredstava je podrška razvoju socijalne ekonomije na teritoriji AP Vojvodine.

III Namena sredstava

Član 3

Bespovratna sredstva su namenjena za unapređenje konkurentnosti privatnih preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom sa teritorija AP Vojvodine.

Sredstva se odobravaju po principu refundacije i subvencije.

I. Sredstva za kapitalne subvencije u ukupnom iznosu od 6.250.000,00 dinara su namenjena za subvencionisanje troškova:

a) nabavke mašina i opreme;

Pod nabavkom mašina i opreme podrazumeva se i proizvodna linija koju čine više funkcionalno nedeljivih mašina ili skup više samostalnih mašina koje zajednički čine jedinstven proizvodni proces.

b) adaptaciju poslovnog ambijenta;

Pod adaptacijom poslovnog ambijenta se podrazumeva prilagođavanje uslova radnog okruženja osobama sa invaliditetom.

II. Sredstva za tekuće subvencije u ukupnom iznosu od 6.250.000,00 dinara su namenjena za subvencionisanje troškova:

a) nabavke reprometerijala;

Pod repromaterijalom se podrazumevaju sirovine i osnovni proizvodni materijali u skladu sa vrstom delatnosti, osim pogonskog materijala (energetska goriva, motorna ulja i sl);

b) unapređenja poslovanja;

Pod unapređenjem poslovanja podrazumevaju se troškovi u cilju podizanja efikasnosti radnih planova na svim nivoima organizacije, u odabranim područjima i merljivost poboljšanja radnog učinka. Unapređenje poslovanja može da obuhvati eksternu edukaciju i savetovanja.

U slučaju subvencije sredstva će se odobravati na osnovu dostavljenog predračuna, ponude, ugovora ili predugovora, koji moraju da sadrže isključivo iznos vrednosti robe ili usluge i koji su izdati nakon datuma raspisivanja Javnog konkursa.

U slučaju refundacije sredstva će se odobravati na osnovu dostavljenog računa, računa-otpremnice ili ugovora-otpremnice i izvoda računa iz banke o plaćanju dobara (mašine, oprema, repromaterijal) i/ili usluga (edukacije i dr), koji su kupljeni, isporučeni, realizovani i isplaćeni u celosti u periodu od 01. jula 2016. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa.

Bespovratna sredstva se ne mogu koristiti za troškove:

• poreza,

• uvoza, carine i špedicije,

• iznajmljivanja i lizinga opreme,

• plaćanje putem kompenzacije i cesije,

• promet između povezanih lica ili društava,

• bankarske provizije i bankarske garancije,

• reparacije i rekonstrukcije opreme,

• isporuke,

• montaže i puštanja opreme u rad,

• servisiranja i garancija i

• drugih zavisnih troškova.

IV Visina sredstava

Član 4

Visina bespovratnih sredstva može biti:

a) za nabavku mašina ili opreme - sredstva se odobravaju u visini od 300.000,00 dinara do 2.000.000,00 dinara, odnosno do 50% od vrednosti bez troškova PDV-a i bez zavisnih troškova nabavke i sl.;

b) za troškove adaptacije poslovnog ambijenta-sredstva se odobravaju u visini od 300.000,00 dinara do 800.000,00 dinara, odnosno do 50% od vrednosti, bez troškova PDV-a i bez zavisnih troškova;

v) za nabavku repromaterijala sredstva se odobravaju u visini od 200.000,00 dinara do 1.000.000,00 dinara, odnosno do 50% od vrednosti, bez troškova PDV-a i bez zavisnih troškova;

g) za troškove unapređenje poslovanja - sredstva se odobravaju od 100.000,00 dinara do 500.000,00 dinara, odnosno do 50% vrednosti bez PDV-a.

Iznos odobrenih sredstava može biti manji od iznosa traženih sredstava.

Mašine i oprema moraju biti novi i namenjeni za profesionalnu upotrebu.

Izuzetno, na predlog komisije za pregled prijava po Javnom konkursu može se odobriti subvencionisanje troškova nabavke polovne mašine ili opreme, ne starije od 5 godina, uz uslov da podnosilac prijave dostavi procenu vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

V Javni konkurs za dodelu sredstava

Član 5

Sredstva se dodeljuju na osnovu Javnog konkursa, koji raspisuje Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam (u daljem tekstu: Sekretarijat).

Javni konkurs se objavljuje u "Službenom listu AP Vojvodine", u jednom od dnevnih javnih glasila na srpskom jeziku koje pokriva celu teritoriju AP Vojvodine i na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

Član 6

Obavezni elementi teksta Javnog konkursa su:

• naziv akta na osnovu kog se raspisuje;

• visina ukupnih sredstava predviđenih za dodelu;

• namena sredstava;

• pravo učešća;

• uslovi za učešće;

• način podnošenja prijave;

• rok do kada je otvoren;

• obavezna dokumentacija koja se podnosi i

• drugi podaci od značaja.

VI Pravo učešća na javnom konkursu

Član 7

Pravo učešća na Javnom konkursu imaju privatna preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom, sa važećom dozvolom za rad od strane nadležnog ministarstva (Ministarstvo za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja), upisani u odgovarajući registar Agencije za privredne registre (u daljem tekstu: APR) najkasnije do 31. decembra 2016. godine.

Preduzeće za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom jeste pravno lice koje zapošljava i vrši profesionalnu rehabilitaciju osoba sa invaliditetom u skladu sa Zakonom o profesionalnoj rehabilitaciji i zapošljavanju osoba sa invaliditetom (Sl. glasnik RS 36/09 i 32/13), a vode se kao aktivna privredna društva (8899 Ostala nepomenuta socijalna zaštita bez smeštaja), (u daljem tekstu: Učesnik konkursa).

VII Uslovi za učešće na javnom konkursu

Član 8

Učesnik konkursa podnosi prijavu pod sledećim uslovima:

1) da je upisan u registar APR najkasnije do 31. decembra 2016. godine i ima sedište odnosno registrovan ogranak na teritoriji AP Vojvodine;

2) da ima dozvolu za rad i status preduzeća za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba sa invaliditetom;

3) da je pozitivno poslovao u 2016. godini (iskazao neto dobitak);

4) da je izmirio dospele obaveze javnih prihoda;

5) da učesnik konkursa i dobavljač - prodavac mašine/opreme/repromaterijala/pružalac usluge za unapređenje poslovanja ili adaptacije poslovnog ambijenta, nisu povezana lica u smislu Zakona o privrednim društvima;

6) da u tekućoj i u prethodne dve fiskalne godine (period 2015-2017. godina) nije primio državnu pomoć čija bi visina zajedno sa traženim sredstvima prekoračila iznos od 23.000.000,00 dinara;

7) da nije primio bespovratna sredstva na konkursima Sekretarijata za subvencionisanje troškova nabavke mašina, opreme u 2016. i 2017. godini.

VIII Dokumentacija koja se podnosi na javni konkurs

Član 9

Učesnik konkursa podnosi:

1) popunjen, potpisan i pečatom overen obrazac prijave na Javni konkurs (preuzima se sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs);

2) izvod o registraciji privrednog subjekta iz APR - ne stariji od datuma objavljivanja Javnog konkursa, (original ili overena fotokopija);

3) kopiju važeće dozvole za obavljanje delatnosti u okviru profesionalne rehabilitacije i zapošljavanja osoba sa invaliditetom;

4) uverenje1

• Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose, ne starije od 31.10.2017. godine (originali ili overene fotokopije);

• nadležne lokalne Poreske uprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne starije od 31.10.2017. godine (originali ili overene fotokopije);

5) (a) privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu dvojnog knjigovodstva - kopija Izveštaja za statističke potrebe (SI) sa stanjem na dan 31. decembar 2016. godine koji je predat APR (obrasci: bilans stanja, bilans uspeha i statistički bilans);

(b) privredni subjekti koji vode poslovne knjige po sistemu prostog knjigovodstva - kopije: (1) bilansa uspeha za 2015. godinu i (obrazac BU) sa overom Poreske uprave i (2) poreskog bilansa obveznika poreza na dohodak građana na prihode od samostalne delatnosti za 2015. i 2016. godinu (obrazac PB2).

6) U slučaju refundacije učesnik konkursa podnosi: račun, račun-otpremnicu ili ugovor-otpremnicu i izvode računa iz banke o plaćanju:

- dobara (mašine, oprema, repromaterijal) koji su kupljeni, isporučeni i isplaćeni u celosti u periodu od 01. jula 2016. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa;

- usluga (edukacije i dr.) koje su realizovane i isplaćene u celosti u periodu od 01. jula 2016. godine do dana raspisivanja Javnog konkursa.

U slučaju subvencije učesnik konkursa podnosi:

predračun ili ponudu dobavljača ili predugovor sa prodavcem/pružaocem usluga (original ili overena fotokopija), ne stariji od dana objavljivanja Javnog konkursa;

7) izjave koje se daju pod punom moralnom, materijalnom i krivičnom odgovornošću, u prilogu prijavnog obrasca (preuzimaju se sa internet prezentacije Sekretarijata):

- o prihvatanju uslova za dodelu sredstava;

- o saglasnosti za korišćenje datih podataka;

- o primljenoj državnoj pomoći male vrednosti (de minimis);

- o dosadašnjem korišćenju sredstava Sekretarijata;

- o nepostojanju neizmirenih obaveza;

- o povezanim licima.

Učesnik konkursa može podneti jednu prijavu na Javni konkurs za obe namene (kapitalne i/ili tekuće) po oba principa dodele bespovratnih sredstava (refundacija i/ili subvencija).

U slučaju da učesnik konkursa podnosi prijavu za subvenciju ili refundaciju troškova nabavke polovne mašine ili opreme (ne starije od 5 godina) dostavlja se procena vrednosti sačinjenu od strane ovlašćenog sudskog veštaka.

Ukoliko je učesnik konkursa nosilac nagrada i priznanja za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. godine priložiti kopije dokumenata kojima se to potvrđuje.

Dokumentacija podneta na Javni konkurs se ne vraća.

Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

_____________
1 U slučaju da nadležni organ nije u mogućnosti da blagovremeno izda predmetno Uverenje, dostaviti dokaz da je podnet zahtev za pribavljanje potrebne dokumentacije, a Uverenje najkasnije u roku od 10 dana od dana isteka Javnog konkursa.

IX Postupanje sa prijavama

Član 10

Prijava na Javni konkurs se podnosi isključivo na konkursnom obrascu koji se može preuzeti sa internet prezentacije Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs i sa pripadajućom dokumentacijom dostavlja u zatvorenoj koverti na adresu: Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam, Bulevar Mihajla Pupina 16, 21000 Novi Sad, sa naznakom na licu koverte: "NE OTVARATI" - "Prijava na Javni konkurs za dodelu bespovratnih sredstava privrednim subjektima za doprinos socijalnoj ekonomiji AP Vojvodine u 2017. godini", poštom, ili lično predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave, Bulevar Mihajla Pupina 16, Novi Sad, radnim danom od 9:00 do 14:00 sati.

Član 11

Neće se razmatrati prijave koje su:

• neblagovremene (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog Javnim konkursom);

• nedopuštene (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni Javnim konkursom);

• nepotpune i nerazumljive (prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom, prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez obavezno popunjenih podataka u prijavi, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke i slično).

X Postupak dodele sredstava

Član 12

Pokrajinski sekretar za privredu i turizam (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom, ocenjivanje i izradu predloga za dodelu bespovratnih sredstava (u daljem tekstu: Komisija).

Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Javni konkurs.

Po potrebi, na predlog komisije, Pokrajinski sekretar može naložiti da se izvrši dodatna kontrola usaglašenosti podataka iz konkursne prijave i dostavljene dokumentacije sa činjeničnim stanjem na licu mesta kod učesnika konkursa, o čemu će se sačiniti izveštaj/ zapisnik.

Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije i donosi Odluku o dodeli sredstava korisnicima. Odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.

Odluka o dodeli sredstava korisnicima objavljuje se na internet prezentaciji Sekretarijata www.spriv.vojvodina.gov.rs.

XI Kriterijumi za dodelu bespovratnih sredstava

Član 13

Komisija daje predlog za dodelu bespovratnih sredstava na osnovu podnete dokumentacije i kriterijuma navedenih u tabeli:

R. BR.

KRITERIJUMI

BODOVI

1

Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave

40 - 60% (izrazito nedovoljno razvijene)

9

60 - 80%

6

80 - 100%

3

> 100% (iznad republičkog proseka)

0

2

Vrsta delatnosti

Proizvodnja i prerada

12

Vršenje usluga

6

Ostale delatnosti

3

3.

Broj novozaposlenih OSI u 2016. godini

Više od 5 osoba

9

od 2 do 5 osoba

6

Do dve osobe

3

Nije bilo zapošljavanja

0

4.

Uticaj realizacije konkursne prijave na doprinos razvoja socijalne ekonomije

Visok

12

Srednji

6

Dobar

3

5.

Broj zaposlenih OSI u odnosu na ukupan broj zaposlenih

Više od 65%

9

Od 61% - 65%

6

50% - 60%

3

6.

Korišćenje sredstava Sekretarijata u periodu 2015-2017. godina

Nije koristio sredstva Sekretarijata

3

Koristio je sredstva Sekretarijata

0

7.

Korišćena sredstva Ministarstva Republike Srbije za rad, zapošljavanje, boračka i socijalna pitanja u 2015 - 2017. godini

Više od 10 miliona dinara

0

Od 5-10 miliona dinara

3

Do 5 miliona dinara

6

Do 1 milion dinara

9

Nisu korišćena sredstva

12

8.

Procenjeno povećanje obima proizvodnje

Neznatno

3

Zadovoljavajuće

6

Značajno

12

9.

Opravdanost ulaganja (procenjena dobrobit za društvo / lokalnu sredinu)

Dobra

3

Srednja

6

Visoka

12

10.

Nosilac priznanja i nagrada za ostvarene poslovne rezultate u periodu 2015-2017. god.

Da

6

Ne

0

XII Ugovor o dodeli sredstava

Član 14

Na osnovu Odluke o dodeli sredstava, sa korisnikom sredstava zaključiće se ugovor kojim će se se regulisati međusobna prava i obaveze.

Učesnik Javnog konkursa kome se Odlukom odobre sredstva, pre zaključenja ugovora Sekretarijatu dostavlja Izjavu o davanju saglasnosti na odobreni iznos sredstva.

Korisnik sredstava je dužan da pre zaključenja ugovora o korišćenju bespovratnih sredstava, otvori poseban namenski račun kod Uprave za trezor ili da dostavi dokaz o otvorenom posebnom namenskom računu (kopija kartona deponovanih potpisa sa pripadajućim JBKJS).

Korisnik sredstava je dužan da u slučaju odobrene subvencije, prilikom zaključenja ugovora, dostavi sredstva obezbeđenja, i to:

• Dve blanko solo menice sa meničnim ovlašćenjem i to:

1. Poslovna menica sa pečatom i potpisom ovlašćenog lica.

2. Lična menica sa potpisom zakonskog zastupnika.

U skladu sa Zakonom o platnom prometu, i Odlukom o bližim uslovima, sadržini i načinu vođenja registra menica i ovlašćenja, korisnik sredstava mora izvršiti upis menica u Registar menica i ovlašćenja;

Uz menice se dostavlja overena izjava o vlasništvu nad imovinom koja mora preći iznos vrednosti subvencije i da neće biti otuđena u roku trajanja ugovorne obaveze. Uz izjavu sa dostavlja izvod iz zemljišnih knjiga, ili

• Bankarska garancija u visini odobrenih sredstava sa rokom važenja 4 meseca nakon isteka roka za dostavljanje izveštaja o namenskom i zakonitom utrošku sredstava.

XIII Obaveze korisnika sredstava

Član 15

Korisnik bespovratnih sredstava po Javnom konkursu dužan je da:

1. a) u slučaju subvencije - podnese narativni, i finansijski izveštaj o namenskom i zakonitom utrošku sredstava u skladu sa rokom definisanim ugovorom, a najkasnije 15 dana od dana realizacije, kao i da dostavi dokumentaciju o utrošku sopstvenih sredstava (fakture, ugovori, izvodi računa iz Uprave za trezor i iz banke i drugu finansijsku dokumentaciju overenu od strane ovlašćenih lica);

b) u slučaju refundacije - podnese dopis sa dokumentacijom (finansijska, knjigovodstvena, fotografije i dr.) najkasnije u roku od 30 dana od potpisivanja ugovora;

2. na javnim publikacijama, kao i prilikom javnih nastupa navede da je u subvencionisanju/refundaciji troškova nabavke mašina/opreme/repromaterijala, adaptaciji poslovnog ambijenta/ unapređenju poslovanja učestvovala AP Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za privredu i turizam;

3. mašinu ili opremu vidljivo označi nalepnicom/pločicom koju preuzima od Sekretarijata prilikom potpisivanja ugovora;

4. mašinu ili opremu ne otuđi niti dâ drugom privrednom subjektu u zakup ili na korišćenje najmanje 24 meseca od dana zaključenja ugovora;

5. omogući monitoring od strane Sekretarijata i kontrolu budžetske inspekcije;

6. u slučaju nenamenskog utroška sredstava ili neutroška sredstava vrati iznos dodeljenih sredstava sa pripadajućom zakonskom zateznom kamatom.

XIV Praćenje izvršavanja ugovora

Član 17

Sekretarijat kao davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.

Stanje na terenu može da se proverava i tokom 24 meseca od dana potpisivanja ugovora o dodeli bespovratnih sredstava, kao i da se traži izveštaj o uticaju/unapređenju poslovnog ambijenta i unapređenja poslovanja. Kontrolu sprovodi ovlašćeno lice Sekretarijata ili komisija obrazovana rešenjem Pokrajinskog sekretara za vršenje monitoringa.

Sredstva iz budžeta AP Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije AP Vojvodine.

XV Završne odredbe

Član 18

Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu APV.