PRAVILNIKO DODELI BESPOVRATNIH PODSTICAJNIH SREDSTAVA
ZA SUFINANSIRANJE IZRADE ELABORATA ENERGETSKE EFIKASNOSTI U JAVNIM USTANOVAMA
|
Broj: 143-401-6230/2017-01 od 08. novembra 2017. godine
Pravilnikom o dodeli bespovratnih podsticajnih sredstava za sufinansiranje izrade elaborata energetske efikasnosti u javnim ustanovama (u daljem tekstu: Pravilnik), propisuje se namena sredstava, postupak dodeljivanja sredstava, kriterijumi za dodelu sredstava i druga pitanja od značaja za realizaciju programa Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj dodele bespovratnih podsticajnih sredstava za sufinansiranje izrade elaborata energetske efikasnosti u javnim ustanovama na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine (u daljem tekstu: AP Vojvodine). Pod javnim ustanovama, u smislu ovog Pravilnika, smatraju se objekti koje koriste javne ustanove1, čiji je osnivač Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina, odnosno jedinica lokalne samouprave sa sedištem na teritoriji AP Vojvodine.
Sredstva su obezbeđena u Budžetu Autonomne pokrajine Vojvodine i vode se na posebnom budžetskom razdelu u Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Sekretarijat).
______________
1 Javne ustanove su ustanove
koje se osnivaju radi obezbeđivanja ostvarivanja prava utvrđenih zakonom
i ostvarivanja drugog zakonom utvrđenog interesa u oblasti: obrazovanja,
nauke, kulture, fizičke kulture, učeničkog i studentskog standarda, zdravstvene
zaštite, socijalne zaštite, društvene brige o deci, socijalnog osiguranja,
zdravstvene zaštite životinja - član 3. Zakona o javnim službama ("Sl.
glasnik RS", br. 42/91, 71/94, 79/2005 - dr. zakon, 81/2005 - ispr.
dr. zakona, 83/2005 - ispr. dr. zakona i 83/2014 - dr. zakon).
Namene za koje se mogu koristiti bespovratna podsticajna sredstva
Bespovratna podsticajna sredstva koja se dodeljuju mogu se koristiti za sufinansiranje izrade elaborata energetske efikasnosti u javnim ustanovama.
Sredstva koja se dodeljuju ne mogu se koristiti za:
1. poreze, uključujući i porez na dodatu vrednost;
Bespovratna podsticajna sredstva, koja se dodeljuju, imaju za cilj podršku javnim ustanovama u unapređenju energetske efikasnosti.
Elaborat čija se izrada sufinansira sredstvima Pokrajinskog sekretarijata mora da sadrži:
1. Elaborat energetske efikasnosti prema Pravilniku o energetskoj efikasnosti ("Sl. glasnik RS" br. 61/2011)
2. Energetski pasoš postojećeg stanja sa izveštajem o sprovedenom energetskom pregledu prema Pravilniku o uslovima, sadržini i načinu izdavanja sertifikata o energetskim svojstvima zgrada ("Sl. glasnik RS" br. 69/2012)
3. Detaljan popis potrošača energije u objektu i to:
a. Lista svih rasvetnih tela u objektu sa sledećim podacima:
- Izvor svetlosti
- Nazivna snaga
- Postojanje magnetne prigušnice
- Broj izvora svetlosti po svetiljci
- Način regulacije
- Pripadnost prostoriji
b. Lista svih električnih uređaja i opreme
- Naziv potrošača
- Instalisana snaga
- Klasa uređaja ako postoji
- Pripadnost prostoriji
c. Lista svih nezavisnih grejača prostora
- Vrsta grejača
- Instalisana snaga
- Klasa uređaja ako postoji
- Pripadnost prostoriji
d. Lista svih uređaja za pripremu tople vode
- Vrsta i naziv grejača vode
- Zapremina grejane vode
- Snaga grejača
- Pripadnost prostoriji
e. Lista svih uređaja za hlađenje
- Vrsta
- Instalisana električna snaga
- Rashladna snaga
- Toplotna snaga
- Pripadnost prostoriji
f. Lista svih grejnih tela
- Vrsta grejnog tela
- Snaga
- Tip ventila
- Postojanje termostatske glave
- Pripadnost prostoriji
4. Podaci o toplotnom izvoru:
a. Toplotna snaga kotla
b. Proizvođač kotla
c. Tip kotla
d. Godina proizvodnje
e. Tip energenta
f. Proizvođač gorionika
g. Tip gorionika
h. Godina proizvodnje gorionika
i. Maksimalna snaga gorionika
j. Tip regulacije
5. Prikaz i lista svih prostorija u objektu sa podacima o pojedinačnoj površini i zapremini
6. Podaci o potrošnji energije za zadnje tri godine
7. Za predloženi paket mera poboljšanja energetske efikasnosti objekta uraditi cost benefit analizu baziranu na stvarnoj potrošnji energije sa unapred zadatim parametrima (ekonomski vek projekta, diskontna stopa, inflacija, izvori finansiranja, subvencije, cena energenta, rast operativnih troškova) u cilju dobijanja pokazatelja rentabilnosti projekta (neto sadašnja vrednost projekta - NPV i interna stopa prinosa - IRR). Uraditi analizu osetljivosti sa uticajem promene investicionih troškova i cene energije.
Bespovratna podsticajna sredstva se dodeljuju na osnovu konkursa. Tekst konkursa se objavljuje u "Službenom listu Autonomne Pokrajine Vojvodine" i na internet stranici Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj http://www.psemr.vojvodina.gov.rs/, kao i skraćeno u jednom od dnevnih glasila koje se distribuira na celoj teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Obavezni elementi teksta Konkursa su:
1. ukupna visina sredstava koja se dodeljuje po Konkursu;
2. maksimalni iznos sredstava koji se dodeljuje za realizaciju projekta;
3. namena sredstava;
4. ciljevi projekata;
5. uslovi za učešće na Konkursu i dokumentacija koja se podnosi uz prijavu;
6. rok za prijavu na Konkurs;
7. način apliciranja;
8. postupak odlučivanja po Konkursu;
9. zaključivanje ugovora sa korisnicima kojima su dodeljena sredstva u skladu sa odlukom;
i drugi podaci koji su od značaja za realizaciju Konkursa.
Pravo učešća na konkursu i dokumentacija koja se podnosi
Pravo učešća na konkursu imaju javne ustanove sa sedištem na teritoriji Autonomne Pokrajine Vojvodine, čiji je osnivač Republika Srbija, Autonomna pokrajina Vojvodina ili jedinica lokalne samouprave (opština/grad) sa teritorije Autonomne Pokrajine Vojvodine.
Dokumentacija koja se podnosi na konkurs2:
1. Popunjena, potpisana i pečatom overena prijava za učešće na konkursu (preuzima se sa sajta Sekretarijata, www.psemr.vojvodina.gov.rs);
2. Potvrda o registraciji (izvod iz odgovarajućeg registra);
3. Fotokopija rešenja o poreskom identifikacionom broju;
4. Fotokopija kartona deponovanih potpisa;
5. Broj računa otvorenog kod Uprave za trezor;
6. Uverenje Poreske uprave da je izmirio dospele poreze i doprinose i uverenja nadležne lokalne samouprave da je izmirio obaveze po osnovu izvornih lokalnih javnih prihoda, ne stariji od 30 dana od dana objave konkursa;
7. Izjava podnosioca zahteva da nema neizmirenih obaveza prema Sekretarijatu, po osnovu ranije potpisanih ugovora, čiji je rok za realizaciju istekao (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
8. Izjava da se protiv podnosioca zahteva ne vodi krivični postupak (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
9. Izjava o dosadašnjem korišćenju sredstava Pokrajinskog sekretarijata za energetiku i mineralne sirovine, kao pravnog prethodnika Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, u poslednje 3,5 godine (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata);
10. Izjava podnosioca zahteva (obrazac Izjave se nalazi na sajtu Sekretarijata):
a) da su, uz sredstva dobijena po ovom Konkursu, obezbeđena/biće obezbeđena preostala finansijska sredstva za realizaciju projekta;
b) da će se namenski i u skladu sa važećom zakonskom regulativom (Zakon o budžetskom sistemu, Zakon o javnim nabavkama i dr.) utrošiti dodeljena sredstva;
c) da će se Sekretarijatu dostavljati izveštaji u skladu sa ugovornim obavezama.
11. Izjava podnosioca zahteva da će se izraditi elaborat u skladu sa članom 4. Pravilnika.
12. Dokaz o vlasništvu objekata, odnosno ukoliko nije vlasnik objekta dokaz o pravu korišćenja (dostaviti izvod iz katastra ne stariji od 30 dana od dana objavljivanja ovog konkursa);
13. Preporuka državnog organa u kojem je sadržan opis značaja za AP Vojvodinu (nije obavezan deo dokumentacije)
14. Sredstvo finansijskog obezbeđenja kojim podnosilac prijave obezbeđuje ispunjenje svojih ugovornih obaveza NE PODNOSI SE UZ PRIJAVU
(Podnosilac prijave kome je dodeljen ugovor je dužan da, prilikom zaključenja ugovora, dostavi sredstvo finansijskog obezbeđenja).
Sekretarijat zadržava pravo da od podnosioca prijave, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
_____________
2 Preporučuje se da dokumentacija
bude dostavljena u registratoru, na način da čini celinu sa stranicama označenim
njihovim rednim brojem i uvezana na način da se onemogući naknadno vađenje
i umetanje listova
Prijave na Konkurs mogu se podneti lično, predajom pisarnici pokrajinskih organa uprave u Novom Sadu, Bulevar Mihajla Pupina br. 16, ili se upućuju poštom, obavezno u pisanoj formi, isključivo na konkursnim obrascima koji se mogu preuzeti u Sekretarijatu ili sa internet prezentacije (sajta) Sekretarijata. Obrazac prijave se podnosi overen i potpisan od strane ovlašćenog lica podnosioca prijave u zatvorenoj koverti sa naznakom "NE OTVARATI", nazivom i adresom podnosioca prijave i nazivom konkursa.
Postupanje sa prijavama koje se ne smatraju urednim
Komisija neće uzimati u razmatranje prijave koje se ne smatraju urednim i to:
• neblagovremene prijave (prijave koje su podnete nakon isteka roka predviđenog u konkursu)
• nedopuštene prijave (prijave podnete od strane neovlašćenih lica i subjekata koji nisu predviđeni konkursom, odnosno one koje se ne odnose na konkursom predviđene namene)
• nepotpune i nerazumljive prijave (prijave u kovertama koje nisu obeležene prema zahtevu iz Pravilnika, prijave uz koje nisu priloženi svi potrebni dokazi, prijave koje su nepotpisane, sa nepopunjenim rubrikama i neupisanim zahtevanim brojčanim vrednostima u tabeli sa kriterijumima, popunjene grafitnom olovkom, prijave poslate faksom ili elektronskom poštom (e-mail), prijave koje nisu podnete na odgovarajućem obrascu, bez odgovarajućeg broja računa otvorenog kod Uprave za trezor, koje sadrže nerazumljive i nečitke podatke).
Neće se takođe uzimati u razmatranje prijave onih subjekata koji su koristili sredstva Pokrajinskog sekretarijata za energetiku i mineralne sirovine, kao pravnog prethodnika Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, a u slučaju isteka ugovorenog roka nisu podneli Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku i mineralne sirovine, odnosno Pokrajinskom sekretarijatu za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj, finansijske i druge obavezne izveštaje o utrošku dodeljenih sredstava.
Odlučivanje o dodeli sredstava
Pokrajinski sekretar za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj (u daljem tekstu: Pokrajinski sekretar) rešenjem obrazuje posebnu konkursnu komisiju za pregled prijava sa priloženom dokumentacijom i izradu predloga za dodelu sredstava (u daljem tekstu: Komisija). Članovi Komisije se imenuju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu, a mogu biti angažovani i eminentni stručnjaci iz oblasti za koju je raspisan Konkurs.
Pokrajinski sekretar razmatra predloge Komisije za dodelu sredstava i donosi odluku o dodeli sredstava korisnicima. Ova odluka je konačna i protiv nje se ne može uložiti pravni lek.
Odluka o dodeli sredstava korisnicima (rezultati konkursa) objavljuje se na zvaničnoj internet adresi Sekretarijata.
Kriterijumi za dodelu sredstava
Prilikom donošenja odluke o dodeli sredstava krajnjim korisnicima, vrši se bodovanje pristiglih prijava, uz primenu sledećih kriterijuma:
1. Učešće sopstvenih sredstava podnosioca prijave |
|
Učešće ≥ 40% |
10 bodova |
30% ≤ Učešće < 40% |
7 bodova |
20% ≤ Učešće < 30% |
4 boda |
Učešće < 20% |
Prijave se neće razmatrati |
2. Dosadašnje korišćenje sredstava iz budžeta Pokrajinskog sekretarijata u poslednje 3,5 godine |
|
Nisu korišćena sredstva |
10 bodova |
Korišćena sredstva < 5.000.000,00 din. |
7 bodova |
5.000.000,00 ≤ Korišćena sredstva < 10.000.000,00 din. |
4 boda |
Korišćena sredstva ≥ 10.000.000,00 din. |
0 bodova |
3. Visina bespovratnih sredstava koja se traže od Pokrajinskog sekretarijata za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj |
|
Tražena sredstva ≤ 200.000 din. |
10 bodova |
200.000 < Tražena sredstva ≤ 300.000 din. |
7 bodova |
300.000 < Tražena sredstva ≤ 350.000 din. |
4 boda |
Tražena sredstva > 350.000 din. |
Prijave se neće razmatrati |
4. Stepen razvijenosti jedinice lokalne samouprave3 |
|
IV grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS ispod 60% republičkog proseka |
10 bodova |
III grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 60% do 80% republičkog proseka |
8 bodova |
II grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS u rasponu od 80% do 100% republičkog proseka |
6 bodova |
I grupa: čiji je stepen razvijenosti JLS je iznad republičkog proseka |
4 boda |
5. Poštovanje ravnomernosti |
|
10 bodova ravnopravno dele
sve ustanove sa teritorije jedne jedinice lokalne samouprave. |
Do 10 bodova |
6. Značaj |
|
Značaj ulaganja u izradu eleborata energetske efikasnosti za AP Vojvodinu |
Do 10 bodova |
______________
3 Uredba o utvrđivanju jedinstvene
liste razvijenosti regiona i jedinica lokalne samouprave za 2014. godinu
("Sl. glasnik RS", br. 104/2014)
Odlukom o dodeli sredstava utvrdiće se pojedinačni iznosi sredstava po korisniku.
Nakon donošenja odluke o dodeli sredstava Pokrajinski sekretar zaključuje sa korisnikom sredstava ugovor o dodeli sredstava.
Obavezni elementi ugovora su:
• podaci o korisniku
• iznos dodeljenih sredstava
• namena za koju se dodeljuju sredstva
• period na koji se zaključuje ugovor
• obaveze korisnika sredstava
• izveštaji koji se podnose Sekretarijatu
• ostali elementi od značaja za realizaciju ugovorenih aktivnosti.
Korisnik sredstava je obavezan da Sekretarijatu podnese narativni-opisni i finansijski izveštaj, na obrascu i prema uputstvu koje se nalazi na internet prezentaciji Sekretarijata, sa priloženom pratećom dokumentacijom o realizaciji projekta i namenskom i zakonitom utrošku sredstava (u daljem tekstu: Izveštaj), najkasnije u roku od 15 dana od ugovorenog roka utvrđenog za realizaciju projekta, sa pripadajućom dokumentacijom.
Finansijski izveštaj mora da sadrži dokaze o utrošenim sredstvima, sa kompletnom dokumentacijom kojom se opravdava namensko i zakonito korišćenje dobijenih sredstava, kao i preostalih sredstava potrebnih za realizaciju projekta (dokumentaciju o sprovedenom postupku javnih nabavki, izvode iz Uprave za trezor, fakture, ugovore, i drugu finansijsku dokumentaciju) overenom od strane ovlašćenih lica.
Davalac sredstava zadržava pravo da od Korisnika sredstava, prema potrebi, zatraži dodatnu dokumentaciju i informacije.
Administrativnu kontrolu Izveštaja sprovodi Sekretarijat, kontrolom izvršenja ugovornih obaveza i Izveštaja sa priloženim dokumentima.
Pokrajinski sekretar rešenjem može da obrazuje posebnu komisiju iz redova zaposlenih u Sekretarijatu za vršenje monitoringa i neposredne kontrole realizacije Projekata.
Sredstva iz budžeta Autonomne pokrajine Vojvodine koja su predmet ugovora, podležu kontroli primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava, koju obavlja služba budžetske inspekcije Autonomne pokrajine Vojvodine.
Korisnici sredstava dužni su da službi budžetske inspekcije omoguće nesmetanu kontrolu namenskog i zakonitog korišćenja sredstava po predmetu ugovora.
Korisnici sredstava po javnom konkursu dužni su da kod svih javnih publikacija i objavljivanja o aktivnostima, merama i programima koje se finansiraju i sufinansiraju po javnom konkursu navedu da je u finansiranju i sufinansiranju istih učestvovala Autonomna pokrajina Vojvodina, Pokrajinski sekretarijat za energetiku, građevinarstvo i saobraćaj.
Ovaj Pravilnik stupa na snagu danom objavljivanja u Službenom listu AP Vojvodine.