ODLUKAO OSNIVANJU PREDŠKOLSKE USTANOVE "NAŠA RADOST" SUBOTICA - NAŠA RADOST ISKOLÁSKOR ELŐTTI INTÉZMÉNY SZABADKA - PREDŠKOLSKE USTANOVE "NAŠA RADOST" SUBOTICA("Sl. list grada Subotice", br. 30/2017) |
Utvrđuje se da je Rešenjem Narodnog odbora Stari grad - sreza subotičkog broj 06-13/5152/2-1958 od 22. jula 1958. godine osnovan Dečji vrtić kao budžetska ustanova za predškolsku decu, te da je rešenjem Skupštine opštine Subotica broj 04/4-9673/1-70 od 25. novembra 1970. godine data saglasnost na spajanje u Dečju ustanovu "Naša radost".
Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica (u daljem tekstu: Ustanova) osnovana je radi obavljanja delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja na teritoriji Grada Subotice.
Osnivač Ustanove je Grad Subotica (u daljem tekstu: Grad) u čije ime osnivačka prava vrši Skupština grada Subotice (u daljem tekstu: Skupština).
Ustanova je organizovana sa više od sto vaspitnih grupa, uz saglasnost nadležnog organa, u skladu sa zakonom.
Naziv Ustanove je:
Предшколска установа "Наша радост" Суботица
Naša Radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka
Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica
Sedište Ustanove je u Subotici u ulici Antona Aškerca broj 3.
Ustanova obavlja sledeće delatnosti:
85.10 - Predškolsko obrazovanje, kao pretežnu delatnost, a ostale delatnosti su:
88.91 - Delatnost dnevne brige o deci,
85.51 - Sportsko i rekreativno obrazovanje,
85.59 - Ostalo obrazovanje,
32.40 - Proizvodnja igara i igračaka,
58.14 - Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja,
56.29 - Usluge pripremanja i posluživanja hrane,
56.30 - Usluge pripremanja i posluživanja pića,
10.71 - Proizvodnja hleba, svežeg peciva i kolača.
U vršenju delatnosti iz stava 1. ovog člana Ustanova obavlja stručne poslove u skladu sa zakonom.
Ustanova je pravno lice sa pravima, obavezama i odgovornostima koja ima na osnovu zakona i ove Odluke.
Za svoje obaveze u pravnom prometu Ustanova odgovara celokupnom svojom imovinom.
Ustanova ima račun kod Uprave za trezor, a pravo raspolaganja sredstvima preko računa Ustanove utvrđuje se statutom Ustanove.
Sredstva za ostvarivanje svoje delatnosti Ustanova stiče iz budžeta Grada, u skladu sa zakonom.
Ustanova može da ostvari i sopstvene prihode po osnovu proširene delatnosti, kao i druge prihode u skladu sa zakonom.
U budžetu Grada Subotica obezbeđuju se sredstva za deo ekonomske cene obrazovanja i vaspitanja dece koja obuhvata ostale tekuće rashode, a na osnovu utvrđene ekonomske cene.
U budžetu Grada Subotica obezbeđuju se sredstva i za:
1) ostvarivanje delatnosti predškolskog vaspitanja i obrazovanja (poludnevni i celodnevni boravak, ishrana, nega i preventivna zaštita dece predškolskog uzrasta) u visini do 80% od ekonomske cene po detetu, uključujući u celosti sredstva za plate, naknade i druga primanja, socijalne doprinose na teret poslodavca, otpremnine, kao i pomoć zaposlenima u predškolskoj ustanovi, rashode za pripremni predškolski program osim onih za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike Srbije i ostale tekuće rashode;
2) ostvarivanje dodatne podrške detetu i učeniku u skladu sa mišljenjem Interresorne komisije, osim onih za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike Srbije;
3) stručno usavršavanje zaposlenih;
4) jubilarne nagrade i pomoć zaposlenima;
5) prevoz: dece i njihovih pratilaca radi pohađanja pripremnog predškolskog programa na udaljenosti većoj od dva kilometra, prevoz, smeštaj i ishranu dece sa smetnjama u razvoju i invaliditetom i njihovih pratilaca, bez obzira na udaljenost mesta stanovanja od ustanove;
6) prevoz zaposlenih;
7) kapitalne izdatke;
8) zaštitu i bezbednost dece;
9) druge tekuće rashode, osim onih za koje se sredstva obezbeđuju u budžetu Republike Srbije;
10) plaćanja po osnovu izvršnih presuda donetih pred nadležnim sudovima u sporovima u vezi sa ovim članom.
U budžetu Republike Srbije obezbeđuju se sredstva za:
1) ostvarivanje pripremnog predškolskog programa u godini pred polazak u školu u trajanju od četiri sata, u sedištu i van sedišta ustanove;
2) ostvarivanje predškolskog programa za rad sa decom sa smetnjama u razvoju i invaliditetom;
3) ostvarivanje predškolskog programa za rad sa decom na bolničkom lečenju.
Skupština ima pravo da traži podnošenje godišnjih izveštaja o radu i ostvarivanju delatnosti, a po potrebi i druge izveštaje.
Ustanova je dužna da:
- traži saglasnost Skupštine na Statut Ustanove;
- u ostvarivanju svoje delatnosti postupa po nalozima Grada;
- traži saglasnost Skupštine na odluku o statusnoj promeni;
- traži saglasnost Skupštine i organa APV nadležnog za poslove obrazovanja na odluku o promeni naziva ili sedišta Ustanove;
- traži saglasnost organa APV nadležnog za poslove obrazovanja za proširenje delatnosti Ustanove;
- traži saglasnost od Gradonačelnika na Pravilnik o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove;
- traži saglasnost Gradskog veća na utvrđeni početak i završetak radnog vremena u Ustanovi;
- podnese predlog Gradskom veću za donošenje Rešenja o utvrđivanju broja dece u vaspitnim grupama obuhvaćene predškolskim obrazovanjem,
- podnese predlog nadležnom organu osnivača za donošenje odluke o mreži dečjih vrtića u ustanovama na teritoriji grada za svoj delokrug rada.
Odluku o utvrđivanju ekonomske cene programa vaspitanja i obrazovanja u predškolskoj ustanovi donosi Gradsko veće.
Organi Ustanove su:
1. Organ upravljanja - Upravni odbor,
2. Organ rukovođenja - direktor Ustanove,
3. Stručni i savetodavni organi u skladu sa Zakonom o osnovama sistema obrazovanja i vaspitanja i opštim aktom Ustanove.
Upravni odbor ima devet članova uključujući i predsednika.
Članove Upravnog odbora Ustanove imenuje i razrešava skupština, a predsednika biraju članovi većinom glasova od ukupnog broja članova organa upravljanja.
Upravni odbor čine po tri predstavnika zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave.
Predstavnici zaposlenih, roditelja i jedinice lokalne samouprave predlažu se, imenuju i razrešavaju na način utvrđen zakonom.
Predstavnici jedinice lokalne samouprave imenuju se i razrešavaju uz pribavljeno mišljenje odgovarajućeg nacionalnog saveta nacionalne manjine na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u ustanovi.
Upravni odbor ustanove:
1) donosi statut, pravila ponašanja u ustanovi i druge opšte akte i daje saglasnost na akt o organizaciji i sistematizaciji poslova;
2) donosi predškolski, školski, odnosno vaspitni program (u daljem tekstu: program obrazovanja i vaspitanja), razvojni plan, godišnji plan rada, usvaja izveštaje o njihovom ostvarivanju, vrednovanju i samovrednovanju;
3) utvrđuje predlog finansijskog plana za pripremu budžeta Republike Srbije;
4) donosi finansijski plan ustanove, u skladu sa zakonom;
5) usvaja izveštaj o poslovanju, godišnji obračun i izveštaj o izvođenju ekskurzija, odnosno nastave u prirodi;
6) raspisuje konkurs za izbor direktora ustanove;
7) daje mišljenje i predlaže ministru izbor direktora ustanove;
8) zaključuje sa direktorom ustanove ugovor;
9) odlučuje o pravima i obavezama direktora ustanove;
10) donosi odluku o proširenju delatnosti ustanove;
11) razmatra poštovanje opštih principa, ostvarivanje ciljeva obrazovanja i vaspitanja i standarda postignuća i preduzima mere za poboljšanje uslova rada i ostvarivanje obrazovno-vaspitnog rada;
12) donosi plan stručnog usavršavanja zaposlenih i usvaja izveštaj o njegovom ostvarivanju;
13) odlučuje po žalbi na rešenje direktora;
14) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom, aktom o osnivanju i statutom.
Upravni odbor donosi odluke većinom glasova ukupnog broja članova.
Sednicama upravnog odbora prisustvuje i učestvuje u njihovom radu predstavnik sindikata u ustanovi, bez prava odlučivanja.
Za obavljanje poslova iz svoje nadležnosti upravni odbor odgovara organu koji ga imenuje.
Mandat upravnog odbora traje četiri godine.
Postupak za predlaganje, imenovanje i razrešenje članova upravnog odbora vrši se u skladu sa zakonom.
Direktor rukovodi radom ustanove.
Direktor ustanove može da bude lice koje ispunjava uslove propisane zakonom.
Direktora ustanove imenuje ministar, na period od četiri godine.
Direktora ustanove čije sedište se nalazi na teritoriji Autonomne pokrajine Vojvodine imenuje ministar, uz prethodno pribavljenu saglasnost nadležnog organa autonomne pokrajine.
Direktor ustanove bira se na osnovu konkursa.
Konkurs za izbor direktora raspisuje Upravni odbor ustanove.
Konkurs za izbor direktora raspisuje se najranije šest meseci, a najkasnije četiri meseca pre isteka mandata direktora.
S obzirom da se u Ustanovi obrazovno-vaspitni rad izvodi i na jeziku nacionalnih manjina Upravni odbor pribavlja mišljenje odgovarajućeg nacionalnog saveta nacionalne manjine.
Upravni odbor obrazuje komisiju za izbor direktora (u daljem tekstu: Komisija) koja ima neparan broj članova i sprovodi postupak za izbor direktora, i to: obradu konkursne dokumentacije, utvrđuje ispunjenost zakonom propisanih uslova za izbor direktora, obavlja intervju sa kandidatima i pribavlja mišljenje vaspitno-obrazovnog veća o prijavljenim kandidatima.
Mišljenje veća iz stava 9. ovog člana daje se na posebnoj sednici kojoj prisustvuju svi zaposleni i koji se izjašnjavaju o svim kandidatima tajnim izjašnjavanjem.
Bliži uslovi o broju članova, sastavu i načinu obrazovanja Komisije uređuju se opštim aktom ustanove.
Osim utvrđivanja ispunjenosti uslova za izbor direktora, Komisija ceni i dokaz o rezultatu stručno-pedagoškog nadzora u radu kandidata (izveštaj prosvetnog savetnika).
Ukoliko se na konkurs prijavilo lice koje je prethodno obavljalo dužnost direktora ustanove, dužno je da dostavi rezultate stručno- pedagoškog nadzora ustanove i ocenu spoljašnjeg vrednovanja.
Komisija sačinjava izveštaj o sprovedenom postupku za izbor direktora, koji sadrži dostavljenu dokumentaciju kandidata i potrebna mišljenja i dostavlja ih Upravnom odboru u roku od osam dana od dana završetka postupka.
Upravni odbor, na osnovu izveštaja, sačinjava obrazloženu listu svih kandidata koji ispunjavaju uslove i predlog za izbor direktora, koje zajedno sa izveštajem Komisije, dostavlja ministru u roku od osam dana od dana dostavljanja izveštaja Komisije.
Direktor je odgovoran za zakonitost rada i za uspešno obavljanje delatnosti ustanove.
Direktor za svoj rad odgovara ministru, nadležnom organu Autonomne pokrajine Vojvodine i upravnom odboru.
Osim poslova utvrđenih zakonom i statutom ustanove, direktor:
1) planira i organizuje ostvarivanje programa obrazovanja i vaspitanja i svih aktivnosti ustanove;
2) je odgovoran za obezbeđivanje kvaliteta, samovrednovanje, stvaranje uslova za sprovođenje spoljašnjeg vrednovanja, ostvarivanje standarda postignuća i unapređivanje kvaliteta obrazovno-vaspitnog rada;
3) je odgovoran za ostvarivanje razvojnog plana ustanove;
4) odlučuje o korišćenju sredstava utvrđenih finansijskim planom i odgovara za odobravanje i namensko korišćenje tih sredstava, u skladu sa zakonom;
5) sarađuje sa organima jedinice lokalne samouprave, organizacijama i udruženjima;
6) pruža podršku u stvaranju ambijenta za ostvarivanje preduzetničkog obrazovanja i preduzetničkih aktivnosti učenika;
7) organizuje i vrši instruktivno-pedagoški uvid i prati kvalitet obrazovno-vaspitnog rada i pedagoške prakse i preduzima mere za unapređivanje i usavršavanje rada nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika;
8) planira i prati stručno usavršavanje zaposlenih i sprovodi postupak za sticanje zvanja nastavnika, vaspitača i stručnih saradnika;
9) je odgovoran za regularnost sprovođenja svih ispita u ustanovi u skladu sa propisima;
10) preduzima mere u slučajevima povreda zabrane fizičkog, psihičkog, socijalnog, seksualnog, digitalnog i svakog drugo nasilje, zlostavljanje i zanemarivanje zaposlenog, deteta, roditelja odnosno drugog zakonskog zastupnika ili trećeg lica u ustanovi i zabrane stranačkog organizovanja i delovanja i korišćenja prostora ustanove u te svrhe;
11) preduzima mere radi izvršavanja naloga prosvetnog inspektora i predloga prosvetnog savetnika, kao i drugih inspekcijskih organa;
12) je odgovoran za blagovremen i tačan unos i održavanje ažurnosti baze podataka o ustanovi u okviru jedinstvenog informacionog sistema prosvete;
13) obavezan je da blagovremeno informiše zaposlene, decu, učenike i roditelje, odnosno druge zakonske zastupnike, stručne organe i organe upravljanja o svim pitanjima od interesa za rad ustanove u celini;
14) saziva i rukovodi sednicama vaspitno-obrazovnog, nastavničkog, odnosno pedagoškog veća, bez prava odlučivanja;
15) obrazuje stručna tela i timove, usmerava i usklađuje rad stručnih organa u ustanovi;
16) sarađuje sa roditeljima, odnosno drugim zakonskim zastupnicima dece i učenika ustanove i savetom roditelja;
17) podnosi izveštaj organu upravljanja, najmanje dva puta godišnje, o svom radu i radu ustanove;
18) odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima učenika i zaposlenih, u skladu sa ovim i drugim zakonom;
19) donosi opšti akt o organizaciji i sistematizaciji poslova, u skladu sa zakonom;
20) obezbeđuje uslove za ostvarivanje prava dece i prava, obaveze i odgovornosti učenika i zaposlenih, u skladu sa ovim i drugim zakonom;
21) sarađuje sa učenicima i učeničkim parlamentom;
22) odlučuje po žalbi na rešenje konkursne komisije za izbor kandidata za prijem u radni odnos;
23) obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.
U slučaju privremene odsutnosti ili sprečenosti direktora da obavlja dužnost, zamenjuje ga nastavnik, vaspitač ili stručni saradnik u ustanovi na osnovu ovlašćenja direktora, odnosno organa upravljanja, u skladu sa zakonom.
Dužnost direktora Ustanove prestaje pod uslovima i na način propisan zakonom.
U postupku razrešenja direktora pribavlja se mišljenje nacionalnih saveta nacionalnih manjina na čijem jeziku se izvodi obrazovno-vaspitni rad u Ustanovi.
Vršioca dužnosti direktora imenuje nadležni organ autonomne pokrajine u skladu sa zakonom.
Stručni organi Ustanove su:
• vaspitno-obrazovno veće,
• stručni aktivi vaspitača i medicinskih sestara,
• aktiv za razvojno planiranje i
• drugi stručni aktivi i timovi, u skladu sa Statutom Ustanove.
Nadležnost, način rada i odgovornost stručnih organa, timova i pedagoškog kolegijuma uređuje se Statutom Ustanove.
Za vreme štrajka Ustanove, Ustanova je dužna da obezbedi minimum procesa rada radi obavljanja delatnosti Ustanove, u skladu sa Zakonom.
Minimum procesa rada u skladu sa stavom 1. ovog člana, pre stupanja u štrajk zajednički će utvrditi predstavnici osnivača, reprezentativnog sindikata i direktor Ustanove.
Inspekcijski i stručno-pedagoški nadzor nad radom Ustanove vrši nadležno Ministarstvo, a inspekcijski nadzor nad radom Ustanove kao povereni posao obavlja Gradska uprava.
Predškolska ustanova "Naša radost" Subotica dužna je da odredbe Statuta i drugih opštih akata uskladi sa ovom Odlukom u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu iste.
Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju "Predškolske ustanove "Naša radost" Subotica - Naša Radost Iskoláskor Előtti Intézmény Szabadka - Predškolske ustanove "Naša radost" Subotica ("Službeni list Grada Subotice" br. 21/17).