ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE

("Sl. list grada Čačka", br. 11/2013 i 20/2017)

 

1. OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Služba za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka (u daljem tekstu: Služba) i propisuje njen položaj, nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe.

Samostalnost i zakonitost

Član 2

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo nijednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela organizacije, a u svom radu je odgovorna neposredno gradonačelniku

Član 3

Služba ima svoj pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije i sledeći tekst: "Republika Srbija, Grad Čačak, Služba za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka, Čačak", ispisan na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Član 4

Služba poslove iz svoje nadležnosti vrši u sedištu organa grada u Čačku, ulica Župana Stracimira broj 2.

Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost

Član 5

Interni revizori su dužni da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, prema pravilima struke i politički neutralno.

Javnost

Član 6

Rad Službe dostupan je javnosti.

Javnost rada Služba obezbeđuje davanjem informacija i objavljivanjem izveštaja o reviziji na veb sajtu grada.

2. NADLEŽNOST

Član 7

Služba vrši reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka u skladu sa propisima kojima se uređuje budžetski sistem i to:

- poslovanja u skladu sa propisima,

- realnost integriteta finansijskih i poslovnih izveštaja,

- ekonomičnosti, efikasnosti i efektivnom korišćenju sredstava,

- zaštite sredstava i podataka.

Od subjekata revizije iz stava 1. ovog člana izuzimaju se indirektni korisnici budžetskih sredstava koji su uspostavili internu reviziju na jedan od načina predviđen članom 3. Pravilnika o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.

3. ORGANIZACIJA I NAČIN RADA

Član 8

Služba se organizuje kao samostalna stručna služba.

Član 9

Interna revizija na osnovu objektivnog pregleda dokaza obezbeđuje uveravanje o adekvatnosti i funkcionisanju postojećih procesa upravljanja rizikom, kontrole i upravljanja organizacijom, kao i da li ovi procesi funkcionišu na predviđen način i omogućuju ostvarenje ciljeva.

Interna revizija pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanje rizicima i kontrole.

Član 10

Internu reviziju obavljaju interni revizori.

Interni revizori u vršenju funkcije primenjuju međunarodne standarde interne revizije, etički kodeks interne revizije i principe objektivnosti, kompetentnosti i integriteta.

Interni revizori su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

Rukovođenje

Član 11

Radom Službe rukovodi načelnik Službe za internu reviziju, kao službenik na položaju.

Za svoj rad i rad Službe odgovara gradonačelniku.

Načelnika Službe postavlja i razrešava gradonačelnik.

Načelnik Službe postavlja se na period od pet godina.

Načelnik Službe, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje sedam godina iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Član 12

O pravima i obavezama načelnika Službe odlučuje gradonačelnik.

Načelnika Službe gradonačelnik postavlja u skladu sa Pravilnikom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u kabinetu gradonačelnika, gradskim upravama, stručnim službama i gradskom pravobranilaštvu grada Čačka.

Pravilnik iz stava 2. usvaja Gradsko veće grada Čačka na predlog načelnika Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove grada Čačka.

Član 13

Na zaposlene u Službi primenjuju se propisi, kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u jedinici lokalne samouprave.

Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o sistematizaciji radnih mesta, mora da ima najmanje tri godine iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili na računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

O pravima i obavezama zaposlenih u Službi odlučuje načelnik službe.

Član 14

U pogledu poslova, primene standarda, metodoloških uputstava za postupanje i izveštavanje interne revizije, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika Službe i internih revizora, uslova za obavljanje poslova načelnika Službe i internih revizora, planiranje, sprovođenje i izveštavanje interne revizije, primenjuju se propisi koji uređuju internu reviziju.

Član 15

Načelnik Službe dostavlja godišnji izveštaj o reviziji gradonačelniku i Gradskom veću najkasnije do 1. februara tekuće za prethodnu godinu.

Načelnik Službe dostavlja gradonačelniku, odnosno rukovodiocu revidiranog subjekta izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije.

Član 16

Sredstva za plate i naknade zaposlenih, materijalne troškove Službe, nabavku i održavanje opreme obezbeđuju se u budžetu grada Čačka.

Za obračun i isplatu plate načelnika Službe, primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate izabranih, imenovanih i postavljenih lica u organima grada Čačka.

Za obračun i isplatu plata internih revizora primenjuju se odredbe pravilnika kojima se uređuju plate zaposlenih u gradskim upravama Grada Čačka.

5. ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Gradonačelnik će objaviti oglas radi prijema u radni odnos načelnika Službe za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava grada Čačka u roku od 15. dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Nakon zasnivanja radnog odnosa, načelnik Službe je dužan da u roku od 30 dana donese Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji.

Član 18

Do izrade pečata Službe, koristiće se pečat Gradske uprave za finansije.

Član 19

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o osnivanju službe interne revizije

("Sl. list grada Čačka", br. 20/2017)

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 6

Funkciju načelnika Službe za internu reviziju nastaviće da obavlja lice koje je na predmetno mesto raspoređeno Rešenjem gradonačelnika o izboru i raspoređivanju na radno mesto načelnika Službe, broj 112-157/13-II od 20. juna 2013. godine.

Gradonačelnik će u roku od 8 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, lice iz stava 1. postaviti za načelnika Službe za internu reviziju.

Postavljeno lice iz stava 2. će funkciju načelnika obavljati do isteka vremenskog perioda od 5 godina koji se računa počev od dana njegovog raspoređivanja na radno mesto načelnika Službe za internu reviziju korisnika budžetskih sredstava, na osnovu Rešenja iz stava 1.

Član 7

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Čačka".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju odeljaka kako je objavljeno u "Sl. listu grada Čačka", br. 11/2013.