REŠENJE

O OBRAZOVANJU KOMISIJE ZA KOORDINACIJU INSPEKCIJSKOG NADZORA NAD POSLOVIMA IZ IZVORNE NADLEŽNOSTI GRADA UŽICA

("Sl. list grada Užica", br. 1/2017 i 38/2017)

I

Obrazuje se Komisija za koordinaciju inspekcijskog nadzora nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Užica (u daljem tekstu: Komisija), u cilju obezbeđivanja obuhvatnijeg i delotvornijeg nadzora, izbegavanja preklapanja i nepotrebnog ponavljanja nadzora i usklađivanja inspekcijskog nadzora između inspekcija koje vrše inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Užica.

II

Komisija obezbeđuje koordinaciju između inspekcija-inspektora koje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti grada Užica i to:

1. Komunalne inspekcije, u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju grada Užica;

2. Saobraćajne inspekcije, u sastavu Odeljenja za inspekcijske poslove Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju grada Užica;

4. Inspekcije za utvrđivanje, kontrolu i naplatu javnih prihoda, u sastavu Odeljenja za poresku administraciju Gradske uprave za finansije;

5. Budžetskog inspektora.

III

Komisija obezbeđuje koordinaciju i između drugih inspekcija u Odeljenju za inspekcijske poslove, u delu nadležnosti zasnovane na odlukama grada Užica koje su donete na osnovu posebnog zakona.

IV

Poslovi i zadaci Komisije su:

1) razmatranje i davanje mišljenja na predloge planova inspekcijskog nadzora, koje dostavljaju inspekcije;

2) praćenje dostignutog nivoa koordinacije inspekcija, iniciranje mera, utvrđivanje smernica i davanje uputstava u cilju unapređenja koordinacije inspekcija i delotvornosti inspekcijskog nadzora, i praćenje njihove realizacije, a naročito:

- usklađivanje planova inspekcijskog nadzora i rada inspekcija,

- razmena informacija u vršenju inspekcijskog nadzora,

- unapređenje inspekcijskog nadzora na osnovu informacija iz godišnjeg izveštaja o radu inspekcija,

- razvoj informacionog sistema u cilju efikasnog vršenja inspekcijskog nadzora;

3) razmatranje i davanje mišljenja na nacrte odluka i predloge drugih propisa kojima se uređuju pitanja inspekcijskog nadzora;

4) razmatranje mišljenja, direktiva, metodoloških materijala i priručnika za rad inspekcije, analiza prakse inspekcijskog nadzora i zauzimanje stavova u cilju ujednačavanja postupanja inspekcije u istim ili sličnim situacijama prema svim nadziranim subjektima i objavljivanje tih stavova;

5) učestvovanje u analizi potreba za finansiranjem, tehničkom opremljenošću i stručnim usavršavanjem inspektora, kao i utvrđivanju programa stručnog usavršavanja inspektora, podnošenje inicijativa nadležnim organima koje se odnose na finansiranje, tehničku opremljenost i programe obuka i drugih oblika stručnog usavršavanja inspektora;

6) davanje stručnog mišljenja o predlozima kontrolnih lista, kao i njihovih izmena i dopuna;

7) staranje da se na službenoj internet stranici grada Užica objavljuju propisi, akti i dokumenti koji se odnose na inspekcijski nadzor i informacije o svim nosiocima poslova inspekcijskog nadzora, a naročito podaci o njihovim nadležnostima, adresama, telefonima i adresama elektronske pošte, kao i o njihovim rukovodiocima;

8) pružanje obaveštenja koja se odnose na delokrug inspekcija u nadležnosti grada Užica, na upit zainteresovanih lica;

9) podnošenje, po potrebi, izveštaja Gradskom veću i Skupštini i davanje predloga za preduzimanje mera iz njihove nadležnosti;

10) preduzimanje odgovarajućih aktivnosti u vezi sa obraćanjem podnosioca pritužbe na rad inspekcije koji je nezadovoljan odlukom o pritužbi;

11) razmatranje izveštaja o radu unutrašnje kontrole inspekcije;

12) obavljanje drugih poslova i zadataka utvrđenih zakonom.

V

Komisiju čine predsednik i tri člana.

Predsednik i članovi Komisije imaju zamenike.

Predsednik Komisije saziva i vodi sednice Komisije, rukovodi radom Komisije, usklađuje rad članova i radnih grupa i stručnih timova.

Zamenik predsednika Komisije zamenjuje predsednika Komisije u slučaju njegove odsutnosti ili sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

VI

U Komisiju se imenuju:

- za predsednika:

Tihomir Petković, Gradonačelnik;

- za zamenika predsednika:

Nemanja Nešić, Zamenik gradonačelnika;

1. Zoran Militarov, načelnik Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju, član;

Slobodan Ristović, rukovodilac Odeljenja za inspekcijske poslove u sastavu Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju, zamenik člana;

2. Mirjana Drndarević, načelnik Gradske uprave za finansije;

Zorica Ćosić, rukovodilac Odeljenja za lokalnu poresku administraciju;

3. Miloje Marić, načelnik Gradske uprave za razvoj i infrastrukturu;

Nataša Milović Stefanović, rukovodilac Odeljenja za komunalne poslove, zamenik člana.

VI

Inspekcije su dužne da se pridržavaju smernica i uputstava Komisije.

Član Komisije koji nije saglasan sa ovim smernicama i uputstvima može da podnese predlog Gradskom veću, odnosno Skupštini grada, da zauzmu stav povodom ovog pitanja, odnosno preduzmu mere i radnje iz svog delokruga.

Poslove iz stava IV tačka 2) alineja 4. ovog rešenja, Komisija obavlja u saradnji sa Odeljenjem za informacione tehnologije i komunikacije, Gradske uprave za poslove organa grada, opštu upravu i društvene delatnosti.

VII

Stručne i administrativno-tehničke poslove za Komisiju obavlja Odeljenje za inspekcijske poslove Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju grada Užica.

VIII

U okviru Komisije obrazuju se, po potrebi, radne grupe i stručni timovi za određenu oblast, odnosno određena pitanja inspekcijskog nadzora.

Radnom grupom, odnosno stručnim timom rukovodi član Komisije, a u radu radne grupe, odnosno stručnog tima mogu učestvovati i predstavnici inspekcija koje nemaju članove u sastavu Komisije, Odeljenja komunalne policije, javnih preduzeća i ustanova čiji je osnivač grad, udruženja, komora i drugih asocijacija, naučnih i obrazovnih ustanova, kao i drugih organizacija čiji je rad povezan sa sistemom i poslovima inspekcijskog nadzora u gradu Užicu.

IX

Komisija je ovlašćena da zahteva podatke, obaveštenja, isprave i izveštaje koji su joj potrebni za obavljanje njenih poslova i zadataka od nadležnih organa i imalaca javnih ovlašćenja.

X

Komisija donosi Poslovnik o radu, u roku od mesec dana od dana obrazovanja.

XI

Komisija usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Užica, obezbeđivanjem koordinacije i međusobne saradnje inspekcija, u utvrđivanju planova inspekcijskog nazora i rada inspekcija i saradnje u postupku vršenja samostalnog ili zajedničkog inspekcijskog nadzora.

Saradnja između inspekcija ostvaruje se u skladu sa oblicima saradnje utvrđenim zakonom i drugim propisima kojima se uređuju državna uprava i lokalna samouprava, Zakonom o inspekcijskom nadzoru i posebnim zakonima, i naročito obuhvata međusobno obaveštavanje, razmenu informacija, pružanje pomoći i zajedničke mere i radnje od značaja za inspekcijski nadzor, kao i druge načine unapređenja delotvornosti inspekcijskog nadzora u nadležnosti grada Užica.

Odeljenje za inspekcijske poslove u sastavu Gradske uprave za inspekcijske poslove i komunalnu policiju usklađuje inspekcijski nadzor nad poslovima iz izvorne nadležnosti sa poverenim poslovima inspekcijskog nadzora iz nadležnosti grada Užica.

XII

Komisija podnosi Gradskom veću redovne godišnje izveštaje o radu, kao i vanredne izveštaje po potrebi i redovno ih objavljuje na zvaničnoj internet stranici grada.

Komisija podnosi Gradskom veću godišnji izveštaj najkasnije do 31. januara tekuće godine, za prethodnu godinu.

XIII

Ovo rešenje objaviti u "Službenom listu grada Užica".