ODLUKA
O OSNIVANJU USTANOVE NARODNO POZORIŠTE TIMOČKE KRAJINE - CENTAR ZA KULTURU "ZORAN RADMILOVIĆ" U ZAJEČARU

("Sl. list grada Zaječara", br. 46/2017)

Član 1

Ovom Odlukom osniva se Ustanova Narodno pozorište Timočke Krajine - Centar za kulturu "Zoran Radmilović" u Zaječaru (u daljem tekstu: Ustanova), radi ostvarivanja opštih interesa i zadovoljenja prava građana grada Zaječara u oblasti kulture.

Osnivač Ustanove je grad Zaječar (u daljem tekstu: Osnivač).

Sredstva za osnivanje i početak rada Ustanove obezbeđuje osnivač, u skladu sa zakonom.

Član 2

Naziv Ustanove je: Ustanova Narodno pozorište Timočke Krajine - Centar za kulturu "Zoran Radmilović" u Zaječaru.

Sedište Ustanove je u Zaječaru, u ulici Timočke bune broj 16.

Član 3

Ustanova posluje u skladu sa zakonom i upisuje se u sudski registar.

Ustanova ima svojstvo pravnog lica sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom, ovom Odlukom i Statutom.

Ustanova ima račun kod Uprave za trezor, a pravo raspolaganja sredstvima preko računa Ustanove utvrđuje se Statutom Ustanove.

Ustanova za svoje obaveze odgovara celokupnom svojom imovinom.

Član 4

Osnovna delatnost Ustanove je:

90.01 Izvođačka umetnost, kao pretežna delatnost i

90.04 Rad umetničkih ustanova.

Ostale delatnosti su:

47.61 trgovina na malo knjigama u specijalizovanim prodavnicama,

47.62 trgovina na malo novinama i kancelarijskim materijalom u specijalizovanim prodavnicama,

56.30 Usluge pripremanja i posluživanja pića,

58.11 Izdavanje knjiga,

58.12 Izdavanje imenika i adresara,

58.14 Izdavanje časopisa i periodičnih izdanja,

58.19 Ostala izdavačka delatnost,

59.14 Delatnost prikazivanja kinematografskih dela,

59.20 Snimanje i izdavanje zvučnih zapisa i muzike,

73.11 Delatnost reklamnih agencija,

73.12 Medijsko predstavljanje,

82.30 Organizovanje sastanaka i sajmova,

90.02 Druge umetničke delatnosti u okviru izvođačke umetnosti,

90.03 Umetničko stvaralaštvo,

91.01 Delatnost biblioteka i arhiva,

91.02 Delatnost muzeja galerija i zbirki,

93.29 Ostale zabavne i rekreativne delatnosti i

94.99 Delatnost ostalih organizacija na bazi učlanjenja.

Član 5

Ustanova sredstva za rad i programsku aktivnost obezbeđuje iz:

- budžeta grada Zaječara;

- prihoda ostvarenih iz sopstvenih delatnosti;

- donacija, priloga i sponzorstva domaćih i stranih pravnih i fizičkih lica;

- drugih izvora, u skladu sa zakonom.

Sredstva iz stava 1. ovog člana koriste se u skladu sa zakonom, ovom Odlukom, Statutom, programom rada i finansijskim planom Ustanove.

Član 6

Organi Ustanove su: direktor, Upravni odbor i Nadzorni odbor.

Član 7

Direktor Ustanove organizuje i rukovodi radom Ustanove, zastupa Ustanovu i odgovoran je za zakonitost rada i poslovanja Ustanove.

Direktora Ustanove imenuje Skupština, na osnovu prethodno sprovedenog javnog konkursa i predloga Upravnog odbora Ustanove, na period od četiri godine i može biti ponovo imenovan.

Uslovi za imenovanje direktora utvrđuju se Statutom Ustanove.

Skupština može imenovati vršioca dužnosti direktora Ustanove, bez prethodno sprovedenog javnog konkursa, u slučaju kada direktoru prestane dužnost pre isteka mandata, odnosno kada javni konkurs za direktora nije uspeo.

Vršilac dužnosti direktora ima sva prava i obaveze direktora i može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Član 8

Direktor Ustanove:

1) organizuje i rukovodi radom Ustanove;

2) donosi akt o organizaciji i sistematizaciji poslova i druga opšta akta u skladu sa zakonom i Statutom Ustanove;

3) izvršava odluke Upravnog odbora Ustanove;

4) zastupa Ustanovu;

5) stara se o zakonitosti rada Ustanove;

6) odgovoran je za sprovođenje programa rada Ustanove;

7) odgovoran je za materijalno-finansijsko poslovanje Ustanove;

8) vrši druge poslove utvrđene zakonom i Statutom Ustanove.

Član 9

Direktor Ustanove za svoj rad odgovara Osnivaču i Upravnom odboru.

Član 10

Dužnost direktora Ustanove prestaje istekom mandata i razrešenjem.

Nadležni organ će razrešiti direktora Ustanove pre isteka mandata:

1) na lični zahtev;

2) ako obavlja dužnost suprotno odredbama zakona;

3) ako nestručnim, nepravilnim i nesavesnim radom prouzrokuje veću štetu Ustanovi ili tako zanemaruje ili nesavesno izvršava svoje obaveze da su nastale ili mogu nastati veće smetnje u radu Ustanove;

4) ako je protiv njega pokrenut krivični postupak za delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora, odnosno ako je pravnosnažnom sudskom odlukom osuđen za krivično delo koje ga čini nedostojnim za obavljanje dužnosti direktora Ustanove;

5) iz drugih razloga utvrđenih zakonom ili Statutom Ustanove

Član 11

Upravni odbor Ustanove ima 7 članova.

U Upravni odbor imenuju se 5 članova iz reda istaknutih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti, predstavnici Osnivača i 2 člana iz reda zaposlenih u Ustanovi, od kojih najmanje jedan mora da bude iz reda nosilaca osnovne, tj. programske delatnosti.

Sastav Upravnog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.

Članovi Upravnog odbora koji se imenuje iz reda zaposlenih u Ustanovi, imenuju se na predlog reprezentativnog sindikata Ustanove, a ukoliko ne postoji reprezentativni sindikat, na predlog većine zaposlenih.

Upravni odbor Ustanove imenuje i razrešava Osnivač, na period od 4 godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Član 12

Upravni odbor Ustanove:

1) donosi statut;

2) donosi druge opšte akte Ustanove, predviđene zakonom i statutom;

3) utvrđuje poslovnu i razvojnu politiku;

4) odlučuje o poslovanju Ustanove;

5) donosi programe rada Ustanove, na predlog direktora;

6) donosi godišnji finansijski plan;

7) usvaja godišnji obračun;

8) usvaja godišnji izveštaj o radu i poslovanju;

9) daje predlog o statusnim promenama, u skladu sa zakonom;

10) daje predlog osnivaču o kandidatu za direktora;

11) zaključuje ugovor o radu sa direktorom, na određeno vreme, do isteka roka na koji je izabran, odnosno do njegovog razrešenja, a kada je za direktora imenovano lice koje je već zaposleno u Ustanovi na neodređeno vreme, zaključuje aneks ugovora o radu, u skladu sa zakonom o radu i

12) odlučuje o drugim pitanjima utvrđenim zakonom i statutom.

Član 13

Nadzorni odbor Ustanove ima 5 članova.

U Nadzorni odbor imenuju se 3 člana iz redova finansijskih stručnjaka i poznavalaca kulturne delatnosti, predstavnici Osnivača i 2 iz reda zaposlenih u Ustanovi, od kojih najmanje jedan mora da bude iz reda nosilaca osnovne, tj. programske delatnosti.

Sastav Nadzornog odbora treba da obezbedi zastupljenost od najmanje 30% predstavnika manje zastupljenog pola.

Nadzorni odbor Ustanove imenuje i razrešava Osnivač, na period od 4 godine i mogu biti imenovani najviše dva puta.

Član 14

Nadzorni odbor Ustanove:

1) vrši nadzor nad zakonitošću rada Ustanove;

2) vrši nadzor nad korišćenjem materijalnih sredstava;

3) pregleda godišnji izveštaj i završni račun;

4) kontroliše urednost poslovne dokumentacije i njeno vođenje u skladu sa zakonom;

5) obaveštava osnivača Ustanove o eventualnim propustima u radu Ustanove i Upravnog odbora i

6) vrši druge poslove utvrđene zakonom, ovom Odlukom i Statutom Ustanove.

Član 15

Osnivač ima pravo da:

- direktoru i Upravnom odboru Ustanove predlaže mere u cilju ostvarivanja funkcije Ustanove;

- u skladu sa zakonom preduzima potrebne mere kojima se obezbeđuju uslovi za sadržajno i kvalitetno ostvarivanje delatnosti Ustanove i

- osim godišnjeg izveštaja o radu traži podnošenje i drugih izveštaja o radu i poslovanju Ustanove.

Član 16

Ustanova je dužna da:

- u ostvarivanju delatnosti postupa po predlozima Osnivača;

- podnosi Osnivaču predlog Godišnjeg programa rada najkasnije do 1. jula tekuće godine, za narednu godinu;

- podnosi Osnivaču godišnji izveštaj o radu i ostvarivanju delatnosti, a po potrebi i druge izveštaje o radu i poslovanju;

- na Statut Ustanove traži saglasnost Osnivača;

- na programe rada Ustanove, traži saglasnost Osnivača;

- na godišnji finansijski plan traži saglasnost Osnivača;

- za promenu naziva i sedišta ili proširenje delatnosti Ustanove traži prethodnu saglasnost Osnivača i

- na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta Ustanove traži saglasnost Gradonačelnika.

Član 17

Do imenovanja direktora, poslove direktora Ustanove će obavljati i vršiti njegova ovlašćenja, vršilac dužnosti direktora, Vladimir Đuričić, dipl. ekonomista, rođen 07.06.1961. godine.

VD direktora može obavljati tu funkciju najduže jednu godinu.

Ovlašćuje se Vladimir Đuričić, kao vršilac dužnosti direktora, da preduzima sve radnje u vezi sa upisom Ustanove u nadležni sudski registar.

Član 18

Do imenovanja Upravnog odbora Ustanove, njegovu funkciju će vršiti Privremeni Upravni odbor, u sledećem sastavu:

1) Elena Petrović, predsednik, predstavnik osnivača,

2) Stanoje Jovanović, član predstavnik osnivača,

3) Milan Caci Mihailović, član, predstavnik osnivača,

4) Srđan Rubežić, član, predstavnik osnivača,

5) Dragana Minčić, član, predstavnik osnivača.

Član 19

Do imenovanja Nadzornog odbora Ustanove, njegovu funkciju će vršiti Privremeni Nadzorni odbor, u sledećem sastavu:

1) Vesna Perović Kurko, predsednik, predstavnik osnivača,

2) Igor Stojadinović, član, predstavnik osnivača,

3) Marko Minić, član, predstavnik osnivača.

Član 20

Obavezuje se Privremeni Upravni odbor Ustanove da u roku od 30 dana od dana imenovanja, donese Statut Ustanove, a u roku od 60 dana od dana osnivanja donese ostala opšta akta, u skladu sa zakonom.

Član 21

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Zaječara".