ODLUKA

O OSNIVANJU SLUŽBE ZA BUDŽETSKU INSPEKCIJU

("Sl. glasnik grada Leskovca", br. 23/2017)

Član 1

Ovom Odlukom u okviru prava i dužnosti Grada, kao jedinice lokalne samouprave, utvrđuje se nadležnost organizacije i način rada Službe budžetske inspekcije Grada Leskovca (u daljem tekstu Služba).

Član 2

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonom i Statutom Grada.

Član 3

Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

Član 4

Rad Službe je dostupan javnosti i podložan kontroli i kritici građana u skladu sa zakonom i Statutom Grada.

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata, direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta.

Član 5

Rad Službe usmerava i kontroliše, u skladu sa zakonom, gradonačelnik kao izvršni organ Grada.

Radom Službe upravlja i rukovodi Rukovodilac Službe za budžetsku inspekciju.

Rukovodioca Službe postavlja i razrešava Gradonačelnik, koji odlučuje o pravima i obavezama iz radnog odnosa istog.

Rukovodilac Službe donosi akte o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji Službe, kao i o zvanjima, zanimanjima i platama zaposlenih u Službi, na koje saglasnost daje Gradonačelnik.

Za rad Službe i za svoj rad rukovodilac Službe odgovara Gradonačelniku.

O pojedinim pravima, obavezama i odgovornostima po osnovu rada zaposlenih u Službi odlučuje Rukovodilac Službe.

Rukovodilac Službe je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom predviđena za rad Službe.

Član 6

Poslovi kontrole budžetske inspekcije obavljaju se u skladu sa Programom rada Službe za budžetsku inspekciju koji utvrđuje Gradonačelnik na predlog Rukovodioca Službe.

Izuzetno od odredbe iz stava 1. ovog člana, po zahtevu Gradonačelnika, Služba za budžetsku inspekciju vrši vanrednu kontrolu.

U skladu sa Programom iz člana 1. ove Odluke, Rukovodilac Službe donosi plan rada za tekuću godinu.

Poslove kontrole obavljaju inspektori na osnovu plana rada iz stava 3. ovog člana i naloga za kontrolu koji izdaje Rukovodilac Službe.

Nalogom iz stava 4. ovog člana određuje se:

- inspektor koji će obaviti kontrolu,

- subjekt nad kojim će se obaviti kontrola,

- predmet kontrole,

- rok za obavljanje kontrole i

- druga pitanja od značaja za obavljanje kontrole.

Član 7

Izveštaj o svom radu Služba periodično, a najmanje jednom godišnje dostavlja gradonačelniku, gradskom veću i Skupštini grada u skladu sa Zakonom.

Član 8

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcijske kontrole nad:

1. direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta jedinice lokalne samouprave,

2. javnim preduzećima osnovanim od strane jedinice lokalne samouprave, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima jedinica lokalne samouprave ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda.

3. pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i drugo.

Služba vrši kontrolu primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata navedenih u stavu 1. ovog člana.

Član 9

Svi zakonom definisani subjekti kontrole iz člana 8. obavezni su da budžetskom inspektoru obezbede neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima, imovini i sredstvima i pruže sve neophodne informacije koje su u vezi sa sprovođenjem kontrole.

Član 10

Služba dostavlja gradonačelniku izveštaj o izvršenim kontrolama sa nalazima i merama, periodično.

Služba dostavlja Skupštini grada zapisnike o sprovedenim kontrolama kod korisnika iz člana 8. ove Odluke, a radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Član 11

U vršenju funkcije zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 12

Služba donosi sledeće pravne akte: pravilnike, rešenja i zaključke.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona i drugih propisa.

Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim kontrolama, nalažu mere za otklanjanje nepravilnosti u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Zaključkom se u skladu sa propisima, uređuju pravila o načinu rada n postupanja subjekata kontrole.

Član 13

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u jedinicama lokalne samouprave.

Zvanja zaposlenih, zakonski uslova za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.

Član 14

Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu Grada sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

Član 15

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o osnivanju Službe za budžetsku inspekciju broj 3543/2017 od 1. 8. 2017. godine ("Sl. glasnik RS" broj 14/17).

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja na oglasnoj tabli Službe za budžetsku inspekciju, a primenjuje se osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Leskovca".