UREDBAO STANJIMA U SLUŽBI PROFESIONALNIH VOJNIH LICA I O UNAPREĐIVANJU OFICIRA I PODOFICIRA("Sl. glasnik RS", br. 35/2012 i 119/2017) |
Ovom uredbom uređuju se način i uslovi postavljenja profesionalnih vojnih lica na dužnosti, premeštaj i regulisanje drugih stanja u službi za vreme mira, raspoređivanje profesionalnih vojnih lica na odgovarajuće dužnosti i način rešavanja drugih pitanja koja proizlaze iz odnosa u službi za vreme ratnog stanja, kao i uslovi i način unapređenja oficira i podoficira u viši čin.
II STANJA U SLUŽBI PROFESIONALNIH VOJNIH LICA
Oficir, odnosno podoficir u radnom odnosu na neodređeno vreme raspoređuje se u komande, jedinice i ustanove Vojske Srbije i postavlja na odgovarajuću dužnost, odnosno formacijsko mesto određeno za oficira, odnosno podoficira u radnom odnosu na neodređeno vreme prema potrebama službe.
Oficir, odnosno podoficir u radnom odnosu na neodređeno vreme, u skladu sa Zakonom o Vojsci Srbije (u daljem tekstu: Zakon) može se, rasporediti i postaviti prema potrebama službe na odgovarajuće formacijsko mesto u Ministarstvu odbrane i drugim državnim organima i pravnim licima, koje je određeno odgovarajućim aktima o sistematizaciji radnih mesta (u daljem tekstu: raspored van Vojske Srbije).
Profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme raspoređuje se u Vojsku Srbije i van Vojske Srbije i postavlja na odgovarajuću dužnost, odnosno formacijsko mesto određeno za profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme.
Raspoređivanje profesionalnih vojnih lica i rešavanje drugih pitanja koja proizlaze iz odnosa u službi tih lica za vreme ratnog stanja vrši se prema odredbama ove uredbe.
Formacijskim mestom, u smislu ove uredbe, smatra se formacijsko mesto u Vojsci Srbije i radno mesto određeno odgovarajućim aktima o sistematizaciji radnih mesta na koja se postavljaju oficiri u radnom odnosu na neodređeno vreme i podoficiri u radnom odnosu na neodređeno vreme raspoređeni van Vojske Srbije (u daljem tekstu: formacijsko mesto van Vojske Srbije).
Postavljenjem, u smislu ove uredbe, smatra se postavljenje oficira, odnosno podoficira na određeno formacijsko mesto na osnovu akta nadležnog starešine.
Oficir, odnosno podoficir smatra se postavljenim na formacijsko mesto danom prijema dužnosti, što se konstatuje u Izveštaju o prijemu - predaji dužnosti koji se sačinjava na Obrascu PD-1, koji je dat u Prilogu 1. ove uredbe i čini njen sastavni deo.
Pod postavljenjem oficira, odnosno podoficira na formacijsko mesto po potrebi službe u smislu ove uredbe podrazumeva se postavljenje oficira, odnosno podoficira na formacijsko mesto koje je upražnjeno usled formiranja nove, odnosno ukidanja postojeće organizacijske celine, odnosno komande, jedinice i ustanove ili ukidanja pojedinih formacijskih mesta, kao i popuna pojedinih novootvorenih ili upražnjenih mesta u organizacijskoj celini, odnosno komandi, jedinici i ustanovi.
Oficir, odnosno podoficir postavlja se na formacijsko mesto svog čina ili višeg čina roda, odnosno službe kojoj pripada prema vrsti i stepenu stručne spreme, odnosno nomenklaturnoj oznaci ili tipu karijere kojem pripada.
Tipove karijere utvrđuje ministar odbrane.
Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, bez svog pristanka, a po potrebi službe, može se postaviti i na formacijsko mesto neposredno nižeg čina, uz zadržavanje prava svog čina i položaja, u skladu sa Zakonom.
Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, po potrebi službe i uz svoj pristanak, može se postaviti i na dužnost u okviru drugog roda ili službe, u skladu sa Zakonom.
Oficir, odnosno podoficir koji je postavljen na formacijsko mesto za koje je formacijom određena nomenklaturna oznaka kojom se ne zahteva pripadnost određenom rodu, odnosno službi smatra se da je postavljen na odgovarajuće formacijsko mesto.
Na formacijsko mesto za koje su aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta predviđeni posebni uslovi postavlja se profesionalno vojno lice koje ispunjava te uslove.
Oficir, odnosno podoficir raspoređuje se ili premešta i postavlja na određenu dužnost, odnosno na određeno formacijsko mesto aktom nadležnog starešine (ukazom ako je donosilac akta predsednik Republike ili naredbom ako je donosilac akta ministar odbrane ili drugi nadležni starešina).
Akt o raspoređivanju ili premeštaju oficira, odnosno podoficira sadrži: prezime, ime jednog roditelja i lično ime; lični čin i pripadnost rodu, odnosno službi; ličnu nomenklaturnu oznaku; datum rođenja; jedinstveni matični broj građana; stanje u službi u kojem je do tada bio; mesto službovanja; naziv komande, jedinice i ustanove u koju se raspoređuje ili premešta; šifru stanja u službi; šifru jedinice; šifru mesta službovanja u koje se raspoređuje, kao i obrazloženje i uputstvo o pravnom sredstvu.
Akt o postavljenju profesionalnog vojnog lica na formacijsko mesto, pored podataka iz stava 2. ovog člana, sadrži i: naziv dužnosti na koju se postavlja; formacijsku nomenklaturnu oznaku; formacijsku položajnu grupu; formacijski čin; mesto službovanja; staž osiguranja sa uvećanim trajanjem; šifru dužnosti na koju se postavlja; šifru formacijske nomenklaturne oznake; šifru formacijske položajne grupe; šifru formacijskog čina; šifru staža osiguranja sa uvećanim trajanjem, a za profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme i delovodni broj i datum ugovora o radu.
Ako je isti starešina nadležan i za raspoređivanje ili premeštaj i za postavljenje, aktom o raspoređivanju ili premeštaju istovremeno se vrši i postavljenje oficira, odnosno podoficira.
Akt o postavljenju profesionalnog vojnog lica po ratnoj formaciji sadrži: prezime, ime jednog roditelja i lično ime; lični čin i pripadnost rodu, odnosno službi; ličnu nomenklaturnu oznaku; jedinstveni matični broj građana; stanje u službi u kojem je do tada bio i mesto službovanja po mirnodopskoj i ratnoj formaciji; naziv dužnosti po ratnoj formaciji na koju se postavlja; formacijsku nomenklaturnu oznaku; formacijski čin; formacijsku položajnu grupu, kao i uputstvo o pravnom sredstvu.
Postavljenje na formacijsko mesto svog čina
Oficir, odnosno podoficir, po pravilu, postavlja se na formacijsko mesto svog čina.
Formacijskim mestom svog čina smatra se mesto određeno formacijom koje se popunjava oficirom ili podoficirom za koje je određen čin jednak činu koji oficir, odnosno podoficir ima.
Postavljenje na formacijsko mesto višeg čina
Oficir, odnosno podoficir koji se ističe rezultatima u radu može biti postavljen na formacijsko mesto neposredno višeg čina na osnovu utvrđene liste kandidata.
Kriterijume za formiranje liste kandidata iz stava 1. ovog člana utvrđuje ministar odbrane.
Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, može biti postavljen na formacijsko mesto za koje je određen čin koji je za dva čina viši od čina koji ima ako se to mesto ne može popuniti na način propisan u stavu 1. ovog člana.
Oficir, odnosno podoficir iz st. 1. i 3. ovog člana postavlja se na formacijsko mesto roda ili službe, odnosno tipa karijere kojima pripada ili na formacijsko mesto za koje formacijom nije određen rod, odnosno služba.
Pri izboru kandidata radi postavljenja na formacijsko mesto višeg čina uzima se u obzir lista kandidata koji ispunjavaju uslove za postavljenje u skladu sa opštim i posebnim uslovima propisanim aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.
Listu kandidata iz stava 1. ovog člana utvrđuju organizacione jedinice nadležne za ljudske resurse.
Odluku o tome koji će kandidat biti postavljen na formacijsko mesto višeg čina donosi starešina nadležan za postavljenje.
Smenjivanje sa formacijskog mesta
Oficir, odnosno podoficir koji je postavljen na formacijsko mesto može se smeniti:
1) ako je na tom formacijskom mestu ocenjen nepovoljnom ocenom;
2) ako je za postavljenje na to formacijsko mesto kao poseban uslov propisana ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se", a na tom mestu bude ocenjen nižom ocenom;
3) ako se u komandi, jedinici i ustanovi u kojoj je na službi desi vanredni događaj s težim posledicama, a utvrdi se da on za to snosi krivicu ili deo krivice.
Predlog za smenjivanje sa formacijskog mesta oficira i podoficira podnosi pretpostavljeni starešina jedinice, odnosno ustanove na položaju komandanta bataljona, starešina njemu ravnog ili višeg položaja u Vojsci Srbije i vojnim jedinicama i ustanovama van Vojske Srbije, odnosno rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva odbrane na položaju načelnika uprave, njemu ravnog ili višeg položaja.
Oficir, odnosno podoficir koji je smenjen s formacijskog mesta višeg čina, po pravilu, postavlja se na formacijsko mesto svog čina i nižeg položaja.
Oficir, odnosno podoficir koji je smenjen s formacijskog mesta svog čina, po pravilu, postavlja se na formacijsko mesto nižeg položaja.
Postavljenje u okviru drugog roda, odnosno službe i na formacijsko mesto druge specijalnosti
Oficir, odnosno podoficir koji zbog ukidanja formacijskog mesta na koje je postavljen ili smanjenja broja izvršilaca na jednom formacijskom mestu, kao i zbog drugih potreba službe ne može biti postavljen na drugo formacijsko mesto u okviru roda ili službe, odnosno tipa karijere kojima pripada, a ne može biti upućen na stručno usavršavanje za drugu dužnost, izuzetno, može biti postavljen na formacijsko mesto u okviru drugog roda, odnosno službe ako u drugom rodu, odnosno službi postoji upražnjeno formacijsko mesto i ako da pristanak za takvo postavljenje.
Oficir, odnosno podoficir u okviru svog roda, odnosno službe, izuzetno, može se postaviti na formacijsko mesto druge vrste, odnosno specijalnosti ako potrebe službe nalažu da se to formacijsko mesto prioritetno popuni u odnosu na formacijsko mesto koje odgovara vrsti, odnosno specijalnosti oficira, odnosno podoficira koji se postavlja.
Ako oficir, odnosno podoficir postavljen po odredbama st. 1. i 2. ovog člana ne bude u roku od dve godine postavljen na formacijsko mesto u okviru roda, odnosno službe kojoj pripada ili prema vrsti, odnosno specijalnosti koju ima, upućuje se na stručno osposobljavanje za formacijsko mesto na koje je postavljen.
Postavljenje na formacijsko mesto nižeg čina
Oficir, odnosno podoficir, izuzetno, može biti postavljen, bez svog pristanka, na formacijsko mesto neposredno nižeg čina i uz zadržavanje prava svog čina i položaja:
1) kad se ukine formacijsko mesto i kad se smanji broj izvršilaca na jednom formacijskom mestu ili se izmeni formacijski čin u elementima formacijskog mesta, a nema mogućnosti postavljenja na odgovarajuće formacijsko mesto u činu koji ima;
2) kad bude razrešen od dužnosti zbog stavljanja u stanje u službi na raspolaganju, lečenju i bolovanju ili udaljenju od dužnosti, a nakon prestanka tih razloga nema mogućnosti postavljenja na odgovarajuće formacijsko mesto u činu koji ima;
3) kad je smenjen s formacijskog mesta iz razloga propisanih u članu 9. ove uredbe;
4) kad prestane da ispunjava posebne uslove za postavljenje na formacijsko mesto predviđene aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta;
5) u slučaju potrebe prioritetne popune upražnjenog formacijskog mesta.
Postavljenje oficira, odnosno podoficira za čijom je službom van Vojske Srbije prestala potreba
Oficir, odnosno podoficir, raspoređen i postavljen na formacijsko mesto van Vojske Srbije za čijom službom van Vojske Srbije je prestala potreba, raspoređuje se i postavlja na odgovarajuću dužnost aktom nadležnog starešine.
Ako nema mogućnosti da se oficir, odnosno podoficir iz stava 1. ovog člana postavi na odgovarajuće formacijsko mesto u okviru roda, odnosno službe ili specijalnosti kojoj pripada, nadležni starešina je dužan da ga postavi na odgovarajuće formacijsko mesto u okviru drugog roda, odnosno službe ili druge specijalnosti ili na formacijsko mesto neposredno nižeg čina, u skladu sa Zakonom.
Postavljenje podoficira na dužnosti do čina starijeg vodnika
Podoficir se po unapređenju u čin vodnika raspoređuje u komandu, jedinicu i ustanovu i postavlja na početne dužnosti u rodu, odnosno službi kojoj pripada.
Početnim dužnostima, u smislu stava 1. ovog člana, smatraju se dužnosti komandira odeljenja i druge dužnosti za koje je formacijom određen čin zaključno sa činom starijeg vodnika.
Vreme zadržavanja na početnim dužnostima traje najmanje četiri godine.
Postavljenje podoficira na naredne dužnosti i dužnosti prvih podoficira i glavnih podoficira
Narednim dužnostima podoficira smatraju se dužnosti za koje je formacijom predviđen čin starijeg vodnika prve klase i viši čin.
Na naredne dužnosti može biti postavljen podoficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da ima odgovarajuće stručno usavršavanje propisano aktima o unutrašnjoj organizaciji jedinica, komandi i ustanova za konkretno formacijsko mesto;
2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
3) da je dužnost za koju je formacijom određen neposredno niži čin obavljao najmanje dve godine neprekidno.
Na dužnost prvog podoficira može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je najmanje tri godine vršio dužnost komandira odeljenja ili odgovarajuću dužnost u rodu, odnosno službi;
2) da ima završen kurs za prve podoficire, odnosno njemu ekvivalentan kurs;
3) da nema zdravstvenih ograničenja za službu u Vojsci Srbije;
4) da ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se" i poslednju ocenu "odličan", odnosno "naročito se ističe".
Na dužnost glavnog podoficira u jedinici nivoa bataljona može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je najmanje dve godine vršio dužnost prvog podoficira u četi;
2) da ima završen kurs za glavne podoficire, odnosno njemu ekvivalentan kurs;
3) da nema zdravstvenih ograničenja za službu u Vojsci Srbije;
4) da ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se" i poslednje dve ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe".
Na dužnost glavnog podoficira u jedinici nivoa brigade, komandi operativnog nivoa, Generalštabu Vojske Srbije i organizacionim jedinicama Ministarstva odbrane može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je najmanje dve godine vršio dužnost glavnog podoficira u komandi neposredno nižeg nivoa;
2) da ima završen kurs za glavne podoficire, odnosno njemu ekvivalentan kurs;
3) da ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se" i poslednje dve ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe".
Na dužnost glavnog podoficira Vojske Srbije može se postaviti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je najmanje dve godine vršio dužnost glavnog podoficira u Generalštabu Vojske Srbije ili komandi operativnog nivoa;
2) da ima završen kurs za glavne podoficire, odnosno njemu ekvivalentan kurs;
3) da ima prosek ocena "odličan", odnosno "naročito se ističe".
Postavljenje oficira na dužnosti do čina kapetana
Oficir se po prijemu u profesionalnu vojnu službu postavlja na početnu dužnost u rodu, odnosno službi kojoj pripada.
Oficir koji je nakon prijema u profesionalnu vojnu službu upućen na pripravnički staž po završetku tog staža postavlja se na početnu dužnost u rodu, odnosno službi kojoj pripada, a vreme provedeno na pripravničkom stažu računa se kao vreme provedeno na početnim dužnostima.
Početnim dužnostima oficira smatraju se dužnosti za koje je formacijom određen čin zaključno sa činom kapetana.
Vreme zadržavanja na početnim dužnostima traje najmanje tri godine.
Na dužnost iz stava 3. ovog člana može se postaviti i oficir koji se zatekao u službi na dan stupanja na snagu ove uredbe, a nema završenu Vojnu akademiju, odnosno nema odgovarajuće visoko obrazovanje.
Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin majora
Na dužnost za koju je formacijom određen čin majora može biti postavljen oficir čina kapetana i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije propisane za formacijsko mesto u trajanju od najmanje četiri godine ili strukovne specijalističke studije u stručnoj oblasti koja odgovara rodu ili službi, odnosno tipu karijere kojima pripada;
2) da je završio osnovni komandno-štabni kurs ili odgovarajući oblik stručnog usavršavanja za rod ili službu kojoj pripada;
3) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
4) da je dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin kapetana uspešno obavljao neprekidno dve godine;
5) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.
Izuzetno, na dužnost iz stava 1. ovog člana može se postaviti i oficir čina poručnika, koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ako se na dužnost iz stava 1. ovog člana ne može postaviti oficir koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana, izuzetno, na tu dužnost može se postaviti oficir čina poručnika i višeg čina koji ispunjava uslove iz stava 1. tač. 1), 4) i 5) ovog člana.
Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin potpukovnika
Na dužnost za koju je formacijom određen čin potpukovnika može biti postavljen oficir čina majora i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije propisane za formacijsko mesto u trajanju od najmanje četiri godine;
2) da je završio komandno-štabno usavršavanje ili je stekao akademski naziv magistra nauka ili ima završene specijalističke strukovne studije ili specijalističke akademske studije ili posebno završene master akademske studije u naučnoj ili stručnoj oblasti koja odgovara rodu ili službi, odnosno tipu karijere kojima pripada ili položen pravosudni ispit;
3) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
4) da je dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin majora uspešno obavljao najmanje dve godine;
5) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.
Izuzetno, na dužnost iz stava 1. ovog člana može se postaviti oficir čina kapetana koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ako se na dužnost iz stava 1. ovog člana ne može postaviti oficir koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana, izuzetno, na tu dužnost može se postaviti oficir čina kapetana i višeg čina koji ispunjava uslove iz člana 21. st. 1. i 3. ove uredbe.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost ima kandidat koji je završio komandno-štabno usavršavanje.
Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin pukovnika
Na dužnost za koju je formacijom određen čin pukovnika može biti postavljen oficir čina potpukovnika i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio generalštabno usavršavanje ili je stekao naučni naziv doktora nauka ili je završio doktorske akademske studije iz naučne oblasti u okviru obrazovnonaučnih polja koja odgovaraju rodu ili službi, odnosno tipu karijere kojima pripada;
2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
3) da je dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin potpukovnika uspešno obavljao najmanje tri godine, od čega najmanje dve godine komandne ili rukovodeće dužnosti;
4) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.
Izuzetno, na dužnost iz stava 1. ovog člana može se postaviti oficir čina majora koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana.
Ako se na dužnost iz stava 1. ovog člana ne može postaviti oficir koji ispunjava uslove iz stava 1. ovog člana, izuzetno na tu dužnost može se postaviti oficir čina potpukovnika, odnosno pukovnika koji ispunjava uslove iz člana 22. stav 1. ove uredbe.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost ima kandidat koji je završio generalštabno usavršavanje.
Postavljenje oficira na dužnost za koju je formacijom određen čin brigadnog generala i viši čin
Na dužnost za koju je formacijom određen čin brigadnog generala i viši čin može biti postavljen oficir čina pukovnika i višeg čina koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio generalštabno usavršavanje ili stekao naučni naziv doktora nauka ili je završio doktorske akademske studije iz naučne oblasti u okviru obrazovnonaučnih polja koja odgovaraju rodu ili službi, odnosno tipu karijere kojima pripada;
2) da u toku službe ima sve povoljne ocene čiji je prosek najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se" i da za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe";
3) da je najmanje četiri godine uspešno obavljao dužnost za koju je formacijom određen najmanje čin pukovnika;
4) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou koji je propisan aktom o unutrašnjem uređenju za to formacijsko mesto.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prilikom postavljenja na dužnost za koju je formacijom određen čin brigadnog generala, prednost ima kandidat koji je završio visoke studije bezbednosti i odbrane, osim ako se postavljenje vrši na osnovu člana 12. stav 1. tač. 1) i 2) ove uredbe.
Oficiru, odnosno podoficiru koji je privremeno sprečen da vrši dužnost može se odrediti zastupnik, u skladu sa odredbama Zakona.
Zastupnik se može privremeno odrediti i na upražnjeno formacijsko mesto.
Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove za postavljenje na dužnost prema odredbama ove uredbe, ispunjava i uslove za određivanje za zastupnika.
Zastupnika određuje nadležni starešina aktom koji, pored podataka iz člana 5. st. 2. i 3. ove uredbe, sadrži i podatak o početku zastupanja, do kada zastupanje traje i da li će zastupnik za to vreme vršiti i svoju dužnost.
Premeštaj oficira, odnosno podoficira
Premeštaj oficira, odnosno podoficira vrši se prema potrebama službe, a u okviru mesta određenih formacijom.
Premeštaj, odnosno raspored, po pravilu, vrši se jedanput godišnje, u periodu od 1. juna do 1. septembra (u daljem tekstu: redovan premeštajni period).
Premeštaj i raspored oficira, odnosno podoficira mogu se vršiti i pre i posle redovnog premeštajnog perioda zbog:
1) rasporeda kadeta vojnoškolskih ustanova i lica na drugom stručnom osposobljavanju, po završenom školovanju i stručnom osposobljavanju;
2) popune pojedinih formacijskih mesta koja ostanu upražnjena posle upućivanja oficira i podoficira na školovanje ako se školovanje završava, odnosno ako se upućivanje na školovanje vrši pre početka i posle završetka redovnog premeštajnog perioda;
3) neodložnih potreba službe usled formiranja nove, odnosno ukidanja postojeće organizacione jedinice ili ukidanja pojedinih formacijskih mesta, kao i popune pojedinih upražnjenih formacijskih mesta u komandi, jedinici i ustanovi.
Oficir, odnosno podoficir može podneti molbu za premeštaj u pisanoj formi preko prvopretpostavljenog starešine od 1. novembra do 31. decembra tekuće godine.
Oficir, odnosno podoficir u molbi za premeštaj navodi razloge zbog kojih traži premeštaj i prilaže dokaze o tim razlozima, kao i popunjen Upitnik za oficire i podoficire koji se predlažu, odnosno koji podnose molbu za premeštaj iz jednog mesta službovanja u drugo mesto, koji je dat u Prilogu 2. ove uredbe i čini njen sastavni deo.
Oficir, odnosno podoficir može podneti molbu za premeštaj, ako je u vojnoj službi proveo najmanje četiri godine.
Oficir, odnosno podoficir može biti premešten, ako u mestu službovanja u kojem traži premeštaj postoji potreba i mogućnost za njegovo postavljenje na odgovarajuće formacijsko mesto.
Pri razmatranju molbi za premeštaj prvenstveno se rešavaju molbe oficira, odnosno podoficira koji vojnu službu vrše na teritoriji na kojoj se služba vrši pod otežanim uslovima neprekidno šest godina ili s prekidima više od osam godina, kao i molbe oficira, odnosno podoficira čiji je supružnik oficir odnosno podoficir premešten u drugo mesto službovanja.
Teritoriju na kojoj se služba vrši pod otežanim uslovima, u smislu stava 5. ovog člana, određuje načelnik Generalštaba Vojske Srbije.
Molbe za premeštaj jedinice odnosno ustanove dostavljaju redovnim putem nadležnom starešini do 1. marta naredne godine. O svakoj dostavljenoj molbi za premeštaj, komanda jedinice i ustanove daje mišljenje.
Predlog za premeštaj oficira, odnosno podoficira podnosi starešina jedinice odnosno ustanove na položaju komandanta bataljona - diviziona, starešina njemu ravnog ili višeg položaja u Vojsci Srbije i vojnim jedinicama i ustanovama van Vojske Srbije, odnosno rukovodilac organizacione jedinice Ministarstva odbrane na položaju načelnika uprave, njemu ravnog ili višeg položaja.
Predlog za premeštaj dostavlja se redovnim putem nadležnom starešini.
Pre dostavljanja predloga za premeštaj, nadležni starešina dužan je da omogući oficiru, odnosno podoficiru da se izjasni o predstojećem premeštaju.
Oficir, odnosno podoficir ne može bez svog pristanka biti premešten, ako u roku od četiri godine ispunjava uslove za prestanak vojne službe po sili zakona, osim ako se premešta u mesto u kojem želi da živi po prestanku službe, ili ako se ukida ili preformira komanda, jedinica i ustanova u kojoj je na službi, ili se ukida formacijsko mesto na koje je postavljen, a nema odgovarajućeg upražnjenog formacijskog mesta na koje bi mogao biti postavljen u mestu službovanja.
Promena mesta rada profesionalnog vojnog lica u radnom odnosu na određeno vreme
Profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme u toku profesionalne vojne službe, po potrebi službe, može promeniti mesto rada i nastaviti rad u istoj ili drugoj komandi, jedinici ili ustanovi u slučaju:
1) ukidanja komande, jedinice ili ustanove u kojoj je na službi;
2) dislokacije komande, jedinice ili ustanove u kojoj je na službi;
3) ukidanja formacijskog mesta na koje je postavljen;
4) postojanja potreba službe za raspored na drugo formacijsko mesto koje odgovara njegovoj specijalnosti u istoj ili drugoj komandi, jedinici ili ustanovi Vojske Srbije u istom mestu službovanja.
Pre dostavljanja predloga za promenu mesta rada u skladu sa stavom 1. ovog člana, nadležni starešina dužan je da omogući profesionalnom vojnom licu u radnom odnosu na određeno vreme da se izjasni o predstojećoj promeni mesta rada.
Izuzetno, profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme može promeniti mesto rada na osnovu molbe koju podnosi u pisanoj formi preko prvopretpostavljenog starešine, u periodu od 1. novembra do 31. decembra tekuće godine.
Profesionalno vojno lice u radnom odnosu na određeno vreme u molbi navodi razloge zbog kojih traži promenu mesta rada i uz molbu prilaže potrebne dokaze o tim razlozima.
Promena mesta rada profesionalnog vojnog lica u radnom odnosu na određeno vreme vrši se izmenom postojećeg ugovora o radu i aktom nadležnog starešine o postavljenju na dužnost do isteka ugovorenog roka.
Profesionalno vojno lice, u skladu sa Zakonom, može se po potrebi službe privremeno uputiti na rad u drugu komandu, jedinicu i ustanovu u istom ili drugom mestu službovanja radi izvršenja određenih zadataka.
Profesionalno vojno lice se upućuje na privremeni rad aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 5. stav 2. ove uredbe, sadrži i razlog upućivanja i period na koji se upućuje.
Oficir koji nije završio Vojnu akademiju, a prvi put zasniva radni odnos u svojoj struci, po prijemu u profesionalnu vojnu službu upućuje se na pripravnički staž radi sticanja prakse za samostalno vršenje dužnosti.
Oficir se upućuje na pripravnički staž aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 5. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatke o trajanju pripravničkog staža i naziv komande, jedinice i ustanove koja oficira vodi u evidenciji za vreme trajanja pripravničkog staža.
3. Školovanje i usavršavanje oficira i podoficira
Oficir, odnosno podoficir može se upućivati na školovanje i usavršavanje.
Oficir, odnosno podoficir upućuje se na usavršavanje radi osposobljavanja za obavljanje odgovarajućih dužnosti.
Oficir se može upućivati i na studije drugog i trećeg stepena, radi usavršavanja za obavljanje pojedinih dužnosti u Vojsci Srbije i van Vojske Srbije.
Oficir, odnosno podoficir koji je upućen na školovanje, odnosno usavršavanje razrešava se od dužnosti, ako školovanje, odnosno usavršavanje traje najmanje jednu školsku godinu.
Razrešenje od dužnosti i upućivanje oficira, odnosno podoficira na školovanje, odnosno usavršavanje vrši se aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 5. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatak o vrsti i trajanju školovanja, odnosno usavršavanja.
Na osnovni komandnoštabni kurs ili odgovarajući oblik stručnog usavršavanja za rod ili službu kojoj pripada može biti upućen oficir koji ima najmanje čin poručnika.
Na komandno-štabno usavršavanje može biti upućen oficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine sa prosečnom ocenom 8,00 i višom ili položio prijemni ispit prema programu škole u koju se upućuje na usavršavanje, ako je to u uslovima za školovanje propisano i ima saglasnost ministra odbrane za upućivanje na usavršavanje;
2) da ima najmanje čin majora;
3) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
4) da je dužnost za koju je određen čin majora ili viši čin uspešno obavljao najmanje dve godine;
5) da ima završen osnovni komandno-štabni kurs ili odgovarajući oblik stručnog usavršavanja za rod ili službu kojoj pripada;
6) da u godini u kojoj se upućuje na usavršavanje nije stariji od 42 godine;
7) da na listi kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na usavršavanje u okviru svog roda ili službe, odnosno tipa karijere zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za školovanje;
8) da poznaje jedan od svetskih jezika najmanje na nivou 1-1-1-1 STANAG 6001 ili na nivou prvog stepena prema kriterijumu Vojne akademije;
9) da u prethodnom periodu nije upućivan na usavršavanje istog nivoa.
Na komandno-štabno usavršavanje izuzetno može se uputiti i kandidat koji postiže natprosečne rezultate u radu, a koji ispunjava sve uslove osim uslova iz stava 1. tačka 5) ovog člana.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost pod jednakim uslovima ima kandidat koji je vršio dužnost u multinacionalnim operacijama i drugim aktivnostima u inostranstvu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije.
Na specijalističke akademske studije i master akademske studije može biti upućen oficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine sa prosečnom ocenom 8,00 i višom i položio prijemni ispit prema programu škole u koju se upućuje na školovanje, ako je to u uslovima za školovanje propisano;
2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
3) da je u vojnoj službi proveo najmanje pet godina efektivne službe, a izuzetno tri godine ako je osnovne akademske studije završio sa prosečnom ocenom 9,00 i višom, odnosno dve godine ako je završio studije medicine, stomatologije ili farmacije;
4) da poznaje jedan od svetskih jezika najmanje na nivou 1-1-1-1 STANAG 6001 ili na nivou prvog stepena prema kriterijumu Vojne akademije;
5) da u godini u kojoj se upućuje na školovanje nije stariji od 42 godine;
6) da na listi kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na školovanje zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za školovanje;
7) da u prethodnom periodu nije upućivan na školovanje istog nivoa.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost pod jednakim uslovima ima kandidat koji je vršio dužnost u multinacionalnim operacijama i drugim aktivnostima u inostranstvu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije.
Na generalštabno usavršavanje može biti upućen oficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine i ima završeno komandno-štabno usavršavanje za komandne i štabne dužnosti taktičko-operativnog nivoa sa prosečnom ocenom 8,00 i višom ili položio prijemni ispit prema programu škole u koju se upućuje na usavršavanje, ako je to u uslovima za školovanje propisano i ima saglasnost ministra odbrane za upućivanje na usavršavanje;
2) da ima najmanje čin potpukovnika;
3) da je dužnosti za koje je određen čin potpukovnika ili viši čin uspešno obavljao najmanje dve godine;
4) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se", a za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe";
5) da poznaje jedan od svetskih jezika najmanje na nivou 2-2-2-2 STANAG 6001 ili na nivou drugog stepena prema kriterijumu Vojne akademije;
6) da u godini u kojoj se upućuje na školovanje nije stariji od 50 godina;
7) da na listi kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na školovanje u okviru svog roda ili službe, odnosno tipa karijere zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za školovanje;
8) da u prethodnom periodu nije upućivan na školovanje istog nivoa.
Na generalštabno usavršavanje izuzetno, pod uslovima iz stava 1. tač. 2) do 8) ovog člana, može biti upućen i oficir koji je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine i koji je završio specijalističke akademske studije ili master akademske studije, ili je stekao akademski naziv magistar nauka, ili ima položen pravosudni ispit, ako je položio prijemni ispit prema programu škole u koju se upućuje na usavršavanje.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost pod jednakim uslovima ima kandidat koji je vršio dužnost u multinacionalnim operacijama i drugim aktivnostima u inostranstvu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije.
Na doktorske akademske studije može biti upućen oficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine sa prosečnom ocenom 8,00 i višom i master akademske studije ili specijalističke akademske studije, ili stekao naziv magistra nauka;
2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se", a za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe";
3) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou 2-2-2-2 STANAG 6001 ili na nivou drugog stepena prema kriterijumu Vojne akademije;
4) da je položio prijemni ispit, ako je to u uslovima za školovanje propisano;
5) da u godini u kojoj se upućuje na školovanje nije stariji od 50 godina;
6) da na listi kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na školovanje u okviru svog roda ili službe, odnosno tipa karijere zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za školovanje;
7) da u prethodnom periodu nije upućivan na školovanje istog nivoa.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost pod jednakim uslovima ima kandidat koji je vršio dužnost u multinacionalnim operacijama i drugim aktivnostima u inostranstvu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije.
Na usavršavanje na visokim studijama bezbednosti može biti upućen oficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da je završio Vojnu akademiju ili osnovne akademske studije u trajanju od najmanje četiri godine i generalštabno usavršavanje ili studije trećeg stepena;
2) da ima najmanje čin pukovnika;
3) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se", a za poslednja dva perioda ocenjivanja ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe";
4) da poznaje jedan od svetskih jezika na nivou 2-2-2-2 STANAG 6001 ili na nivou drugog stepena prema kriterijumu Vojne akademije;
5) da na listi kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na usavršavanje u okviru svog roda ili službe, odnosno tipa karijere zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za usavršavanje;
6) da u prethodnom periodu nije upućivan na usavršavanje istog nivoa.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana prednost pod jednakim uslovima ima kandidat koji je vršio dužnost u multinacionalnim operacijama i drugim aktivnostima u inostranstvu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije.
Na usavršavanje može se uputiti podoficir koji ispunjava sledeće uslove:
1) da ima završeno srednje obrazovanje u trajanju od četiri godine;
2) da u toku službe ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
3) da u godini u kojoj se upućuje na usavršavanje nije stariji od 42 godine;
4) da na listi kandidata za upućivanje na usavršavanje zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za usavršavanje.
Između kandidata koji ispunjavaju uslove iz stava 1. ovog člana, prednost pod jednakim uslovima ima kandidat koji je vršio dužnost u multinacionalnim operacijama i drugim aktivnostima u inostranstvu, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upotreba Vojske Srbije van granica Republike Srbije.
Način izbora i upućivanja kandidata na školovanje i usavršavanje
Kandidate za upućivanje na školovanje i usavršavanje predlažu pretpostavljene starešine u skladu sa Planom školovanja i usavršavanja kadra Ministarstva odbrane i Vojske Srbije za tekuću godinu.
Broj kandidata za upućivanje na školovanje i usavršavanje za svaku godinu utvrđuje ministar odbrane.
Izbor kandidata oficira za upućivanje na školovanje i usavršavanje vrši ministar odbrane, na osnovu liste kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na školovanje i usavršavanje.
Izbor kandidata podoficira za upućivanje na školovanje i usavršavanje vrši nadležna organizaciona jedinica Generalštaba Vojske Srbije - za podoficire u Vojsci Srbije, odnosno nadležna organizaciona jedinica Ministarstva odbrane - za podoficire van Vojske Srbije, na osnovu liste kandidata koji ispunjavaju propisane uslove za upućivanje na školovanje i usavršavanje.
Kriterijume za formiranje liste kandidata iz st. 3. i 4. ovog člana utvrđuje ministar odbrane.
Listu kandidata iz stava 3. ovog člana utvrđuje nadležna organizaciona jedinica Ministarstva odbrane.
Listu kandidata iz stava 4. ovog člana utvrđuje nadležna organizaciona jedinica Generalštaba Vojske Srbije i nadležna organizaciona jedinica Ministarstva odbrane.
Uz predlog za upućivanje na školovanje i usavršavanje prilaže se popunjeni Upitnik za školovanje, koji je dat u Prilogu 3. ove uredbe i čini njen sastavni deo.
Profesionalno vojno lice razrešava se od dužnosti i stavlja u stanje na lečenju i bolovanju aktom nadležnog starešine koji se donosi po nastupanju konačnosti nalaza, ocene i mišljenja nadležnog organa zdravstvene službe kojim se predviđa da će lečenje i bolovanje trajati duže od šest meseci, odnosno posle isteka vremena od šest meseci neprekidnog lečenja i bolovanja, s tim što mu se vreme u tom stanju u službi računa od dana kada je neprekidno odsustvovao sa dužnosti zbog ovog razloga.
Profesionalno vojno lice koje je sprečeno da vrši dužnost zbog trudnoće i porođaja (porodiljsko odsustvo), nege deteta, posebne nege deteta ili nege bolesnog člana porodice po odredbama opštih propisa o radu, razrešava se od dužnosti i stavlja u stanje u službi na lečenju i bolovanju aktom nadležnog starešine.
Pod uslovima iz st. 1. i 2. ovog člana u stanje u službi na lečenju i bolovanju stavlja se oficir koji se nalazi na pripravničkom stažu ili na školovanju ili na raspolaganju, odnosno podoficir koji se nalazi na školovanju ili na raspolaganju.
Akt iz st. 1. i 2. ovog člana, pored podataka navedenih u članu 5. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatak od kada se profesionalnom vojnom licu računa navedeno stanje u službi i koja će ga komanda, jedinica i ustanova voditi u evidenciji.
Oficir, odnosno podoficir stavlja se na raspolaganje aktom nadležnog starešine koji, pored podataka iz člana 5. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatak od kada se nalazi na raspolaganju i kojoj se komandi, jedinici i ustanovi stavlja na raspolaganje.
Oficir, odnosno podoficir za vreme stanja u službi na raspolaganju, uz njegovu pisanu saglasnost, može biti upućen na prekvalifikaciju za civilna zanimanja ili poslove u skladu sa Zakonom.
Oficiru, odnosno podoficiru vreme na raspolaganju računa se od dana predaje dužnosti koju je vršio u vreme nastupanja razloga za stavljanje na raspolaganje, odnosno od prestanka razloga zbog kojih se nalazio na lečenju i bolovanju ili udaljenju od dužnosti.
Profesionalno vojno lice koje se nalazi u pritvoru ili na izdržavanju kazne zatvora zbog krivičnog dela, udaljava se od dužnosti danom određivanja pritvora odnosno danom stupanja u zavod radi izdržavanja kazne zatvora.
Udaljavanje profesionalnog vojnog lica u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona, vrši se danom saopštenja akta nadležnog starešine o udaljenju od dužnosti.
Akt o udaljenju od dužnosti, pored podataka iz člana 5. stav 2. ove uredbe, sadrži i podatke o razlogu za udaljenje od dužnosti, vremenu od kada se udaljenje od dužnosti računa i koja će komanda, jedinica i ustanova voditi u evidenciji lice udaljeno od dužnosti. Ako se profesionalno vojno lice udaljava od dužnosti u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona, u aktu o udaljenju od dužnosti navodi se i podatak o raspoređivanju na rad u komandu, jedinicu i ustanovu u kojoj je na službi ili u drugu komandu, jedinicu i ustanovu u mestu službovanja ili van mesta službovanja, ako to nalažu interesi službe.
Razlozi za udaljenje od dužnosti profesionalnog vojnog lica u skladu sa odredbom člana 77. stav 1. Zakona postoje do dana ukidanja pritvora, odnosno do dana otpuštanja lica sa izdržavanja kazne zatvora zbog krivičnog dela.
Razlozi za udaljenje od dužnosti profesionalnog vojnog lica u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona postoje do dana okončanja disciplinskog postupka pravosnažnom odlukom vojnog disciplinskog suda, odnosno do dana okončanja krivičnog postupka pravosnažnom odlukom nadležnog suda.
Profesionalno vojno lice koje je bilo udaljeno od dužnosti u skladu sa odredbom člana 77. stav 1. tačka 1. Zakona, posle ukidanja pritvora, može se udaljiti od dužnosti u skladu sa odredbom člana 77. stav 2. Zakona, ako je krivično delo takve prirode da bi bilo štetno po interes službe da se to lice postavlja na dužnost pre okončanja krivičnog postupka ili postupka zbog disciplinskog prestupa.
Prilikom promene stanja u službi profesionalnog vojnog lica izrađuje se Izveštaj o promeni stanja u službi na Obrascu PD-2, koji je dat u Prilogu 4. ove uredbe i čini njen sastavni deo.
III UNAPREĐIVANJE OFICIRA I PODOFICIRA
Oficir, odnosno podoficir unapređuje se u viši čin aktom nadležnog starešine, koji sadrži: prezime, ime jednog od roditelja, lično ime, jedinstveni matični broj građana, čin koji ima, rod odnosno službu kojoj pripada, čin u koji se unapređuje, datum rođenja, jedinicu u kojoj je na dužnosti, datum unapređivanja, šifru vrste unapređenja, šifru čina u koji se unapređuje i šifru datuma unapređenja, kao i obrazloženje i uputstvo o pravnom sredstvu.
U neposredno viši čin može se unaprediti oficir, odnosno podoficir koji, pored uslova iz čl. 55, 56. i 57. Zakona, ispunjava i sledeće posebne uslove:
1) da ima odgovarajuću vrstu i stepen stručne spreme i odgovarajuće usavršavanje propisane ovom uredbom za postavljenje na dužnost za koju je formacijom određen čin u koji se unapređuje;
2) da za unapređenje u viši čin zaključno sa činom kapetana za poslednja dva perioda ocenjivanja ima prosek ocena najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se";
3) da za unapređenje u čin majora i čin potpukovnika za poslednja dva perioda ocenjivanja ima prosek ocena najmanje 4,00 i da je na formacijskom mestu višeg čina od čina koji ima proveo najmanje jednu godinu;
4) da za unapređenje u čin pukovnika za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe" i da je na formacijskom mestu višeg čina od čina koji ima proveo najmanje jednu godinu;
5) da za unapređenje u čin brigadnog generala za poslednja dva perioda ocenjivanja ima ocene "odličan", odnosno "naročito se ističe";
6) da mu tokom poslednje godine pre unapređivanja nisu izricane disciplinske mere i disciplinske kazne;
7) da na listi kandidata za unapređenje u viši čin zauzima mesto obuhvaćeno mogućim brojem kandidata za unapređenje određenim u skladu sa članom 58. stav 1. Zakona.
Liste kandidata za unapređenje podoficira u Vojsci Srbije formiraju i ažuriraju komande operativnog nivoa i organizacione jedinice Generalštaba Vojske Srbije.
Liste kandidata za unapređenje oficira do čina potpukovnika u Vojsci Srbije formira i ažurira nadležna organizaciona jedinica Generalštaba Vojske Srbije.
Liste kandidata za unapređenje podoficira i oficira van Vojske Srbije i oficira čina pukovnika i generala formira i ažurira nadležna organizaciona jedinica Ministarstva odbrane.
Broj kandidata za unapređenje za svaku godinu utvrđuje ministar odbrane.
Kriterijume za formiranje liste kandidata iz st. 1, 2. i 3. ovog člana utvrđuje ministar odbrane.
Liste kandidata formiraju se i ažuriraju po rodovima, odnosno službama ili tipovima karijere, nezavisno od toga da li se kandidati za unapređenje nalaze na dužnostima u okviru svog roda, odnosno službe ili na drugim dužnostima.
Liste kandidata za unapređenje u viši čin nadležna organizaciona jedinica dostavlja starešini nadležnom za odlučivanje o unapređenju.
Odluku o tome koji će kandidat biti unapređen donosi starešina nadležan za unapređivanje.
Starešina nadležan za unapređivanje, na obrazložen predlog neposredno potčinjenog starešine, može izuzetno odlučiti da se zbog potreba službe kandidat koji postiže izvanredne rezultate u radu i pokazuje izvanredne sposobnosti, posebno u komandovanju jedinicama, unapredi u neposredno viši čin mimo reda prvenstva utvrđenog listom kandidata iz člana 52. st. 1, 2. i 3. ove uredbe.
Sa oficirom, odnosno podoficirom u radnom odnosu na određeno vreme prilikom obnavljanja ugovora može se ugovoriti viši čin od čina koji ima ukoliko, pored uslova iz čl. 55, 56. i 57. Zakona, ispunjava i sledeće posebne uslove:
1) da ima odgovarajuću vrstu stručne spreme za dužnost koja se ugovara;
2) da ima prosek ocene najmanje "vrlo dobar", odnosno "ističe se" i poslednju ocenu najmanje 4,00;
3) da mu za poslednju godinu dana pre obnavljanja ugovora nisu izricane disciplinske mere i disciplinske kazne.
Oficiru, odnosno podoficiru u radnom odnosu na određeno vreme ne može se odrediti viši čin od čina određenog za formacijsko mesto na kojem će vršiti dužnost.
Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove za unapređenje koji su propisani Zakonom i ovom uredbom (osim uslova koji se odnosi na vreme provedeno u činu), a koji postiže izvanredne rezultate u radu i pokazuje izvanredne sposobnosti posebno u komandovanju jedinicama, radi ubrzanog kretanja u službi, može biti unapređen u neposredno viši čin ako je proveo u činu najmanje jednu polovinu vremena koje je Zakonom propisano za pojedine činove.
Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava uslove za unapređenje iz člana 55. Zakona, a nije postavljen na formacijsko mesto višeg čina, izuzetno može biti vanredno unapređen u neposredno viši čin ako je učinio delo od posebnog značaja za odbranu zemlje.
Smatra se da je oficir, odnosno podoficir učinio delo od posebnog značaja za odbranu zemlje zbog kojeg može biti vanredno unapređen: ako je neposrednim angažovanjem na zadacima borbene obuke, zadacima istraživanja, razvoja i usavršavanja ili na drugim zadacima koji imaju trajnu naučnu vrednost i poseban značaj za sistem odbrane znatno doprineo izgradnji operativne i funkcionalne sposobnosti jedinice, razvoju vojne nauke u odgovarajućoj naučnoj oblasti i naučnim dostignućima koje se mogu uspešno primeniti u odbrani zemlje, ratnoj veštini i modernizaciji Vojske Srbije ili je ispoljio izuzetno požrtvovanje u spasavanju ljudskih života, vojne imovine ili druge imovine većeg obima.
Oficir, odnosno podoficir koji ispunjava propisane uslove za vanredno unapređenje i kome vojna služba prestaje zbog trajne nesposobnosti za službu u Vojsci Srbije, a nastala je kao neposredna posledica vršenja vojne službe, može biti vanredno unapređen u neposredno viši čin bez obzira na vreme provedeno u prethodnom činu.
4. Postupak za unapređivanje oficira i podoficira
Unapređenje oficira i podoficira u viši čin, po pravilu, vrši se za Dan Vojske Srbije.
Predlog za unapređenje pretpostavljeni starešina podnosi redovnim putem nadležnom starešini koji posebno obrazlaže i dokumentuje.
Obrazac predloga za unapređenje dat je u Prilogu 5. ove uredbe i čini njen sastavni deo.
Predlog za unapređenje, po pravilu, dostavlja se najkasnije 60 dana pre dana određenog za unapređenje.
Predlog za vanredno unapređenje oficira i podoficira dostavlja se redovnim putem nadležnoj organizacionoj jedinici Generalštaba Vojske Srbije - za oficire i podoficire u Vojsci Srbije, odnosno nadležnoj organizacionoj jedinici Ministarstva odbrane - za oficire i podoficire van Vojske Srbije.
Oficir, odnosno podoficir vanredno se unapređuje, po pravilu, za Dan Vojske Srbije.
Oficir čina majora ili višeg čina koji ne poznaje jedan od svetskih jezika na predviđenom nivou iz čl. 21. do 24. ove uredbe, a ispunjava ostale uslove za postavljenje na odgovarajuće dužnosti, može se postaviti na dužnost, na predlog nadležnog starešine, najkasnije do kraja 2014. godine.
Podoficir koji do stupanja na snagu ove uredbe nema potrebna usavršavanja, a ispunjava ostale uslove za postavljenje na dužnost iz člana 14. i čl. 15. do 19. ove uredbe, može se postaviti na dužnost, najkasnije do kraja 2014. godine.
Akti o postavljenjima i drugim odnosima u službi koje su nadležne starešine, u skladu sa ovlašćenjima, donele do početka primene ove uredbe ostaju na snazi dok ne nastupi razlog za promenu stanja ili odnosa u službi profesionalnih vojnih lica na koja se ti akti odnose.
Akti o postavljenjima i drugim odnosima u službi profesionalnih vojnih lica u radnom odnosu na određeno vreme koje su nadležne starešine, u skladu sa ovlašćenjima donele do početka primene ove uredbe ostaju na snazi dok ne nastupi razlog za promenu stanja ili odnosa u službi profesionalnih vojnih lica na koja se ti akti odnose ili do isteka ugovorenog roka.
Danom stupanja na snagu ove uredbe prestaje da važi Uredba o stanjima u službi profesionalnih vojnih lica i o unapređivanju oficira i podoficira ("Službeni glasnik RS", br. 112/08, 9/09 i 17/10).
Ova uredba stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".
IZVEŠTAJ O PRIJEMU - PREDAJI DUŽNOSTI
|
|
|
|
|
|
(prezime, ime jednog roditelja i ime) |
|
|
|
|
Reg. br. |
|
(čin, rod, odnosno služba) |
|
|
|
|
|
JMBG |
|
(datum i mesto) |
|
|
|
IZVEŠTAJ O PRIJEMU - PREDAJI DUŽNOSTI |
|
Dana |
|
|
|
PRIMIO - PREDAO sam dužnost |
|
|
. |
formacijskog čina |
|
PG |
|
po formaciji FČ |
|
PG |
|
Za efektivnih 12 meseci obavljanja navedene dužnosti računa se |
|
|
meseci staža osiguranja. |
Šifra staža |
|
Dužnost sam primio po Ukazu, odnosno Naredbi ________________________ broj ________ od ______________. godine.
U navedenu jedinicu, odnosno ustanovu javio sam se dana _______________________ godine.
Primao sam vojnu imovinu i novčana sredstva u vremenu od _______________________ do ________________________ godine, o čemu je sačinjen zapisnik broj ____________________ od ______________. godine.
|
|
|
(potpis lica koje prima - predaje dužnost) |
|
|
OVERAVA: |
|
|
(potpis nadležnog starešine) |
Dostavljeno:
- RC MO
- DPP-1
- DPP-2
- Arhiva
|
|
(Komanda, odnosno uprava) |
|
UPITNIK
ZA OFICIRE I PODOFICIRE KOJI SE PREDLAŽU ODNOSNO KOJI PODNOSE MOLBU ZA PREMEŠTAJ IZ JEDNOG MESTA SLUŽBOVANJA U DRUGO
1. |
Porodično ime, ime jednog roditelja i ime |
|
2. |
Čin i lična nomenklaturna oznaka |
|
3. |
Dužnost, formacijska VES, formacijski čin, jedinica i mesto službovanja |
|
4. |
Datum i mesto (opština) rođenja |
|
5. |
Bračno stanje |
|
6. |
Da li osim članova porodice ima još nekog u zajedničkom domaćinstvu koga je po zakonu dužan da izdržava (navesti ime, stepen srodstva i godinu rođenja) |
|
7. |
Zdravstveno stanje - njegovo i članova njegove porodice (navesti ko, od čega i od kada boluje) |
|
8. |
U kojim mestima je do sada službovao i u kojem vremenu (od - do) |
|
9. |
Da li je i koliko vremena živeo odvojeno od članova uže porodice i iz kojih razloga |
|
10. |
Gde mu živi porodica i da li je rešio stambeno pitanje. Ako jeste, da li koristi pripadajući stan (navesti mesto, ulicu i broj stana i osnov korišćenja stana) |
|
11. |
Koja dužnost bi mu najviše odgovarala (može se navesti i više od jedne dužnosti) |
|
12. |
Želja u pogledu mesta službovanja (navesti mesto službovanja ili širu teritoriju na kojoj traži raspored i obrazložiti razloge) |
|
Potpis podnosioca upitnika |
|
|
13. |
Predlog u vezi s mestom službovanja - ukoliko premeštaj nije po želji |
|
14 |
Mišljenje pretpostavljenog starešine u vezi s premeštajem |
|
|
|
|
(datum) |
(M. P.) |
(potpis starešine) |
15. Zabeleška |
|
NAPOMENA: Rubrike zaključno sa rednim brojem 11. i rubriku 15. popunjava organizaciona jedinica za kadrovske poslove jedinice u kojoj je lice na službi, rubriku 12. popunjava lice koje traži premeštaj, a rubrike 13. i 14. pretpostavljeni starešina.
|
|
(Komanda, odnosno uprava) |
|
|
|
(naziv visokoškolske ustanove u kojoj se traži školovanje, odnosno usavršavanje) |
|
|
1. Prezime, ime jednog roditelja i ime |
|
|||
2. Dan, mesec i godina rođenja |
|
|||
3. Mesto rođenja |
|
|||
4. Lični čin i od kada je u tom činu |
|
|||
5. Lična nomenklaturna oznaka |
|
|||
6. Završene škole i dodatna usavršavanja |
Naziv škole |
Trajanje |
Godine završetka |
Uspeh |
|
|
|
|
|
7. Sadašnja dužnost i jedinica |
|
|||
8. Zdravstveno stanje |
|
|||
9. Da li je saglasan sa rasporedom po potrebi službe |
|
|||
10. Prosečna službena ocena |
|
Da li je negativno |
|
|
11. Da li je na položaju višeg čina |
|
|||
12. Za koju dužnost se predviđa nakon školovanja |
|
Datum ________________ |
|
|
(potpis nadležnog starešine) |
NAPOMENA: Rubrike zaključno sa rednim brojem 9. popunjava kandidat, a ostale rubrike - nadležni starešina.
IZVEŠTAJ O PROMENI STANJA U SLUŽBI
|
|
|
|
|
|
(prezime, ime jednog roditelja i ime) |
|
|
|
|
Reg. br. |
|
(čin, rod, odnosno služba) |
|
|
|
|
|
JMBG |
|
(datum i mesto) |
|
|
|
Od dana |
|
|
|
Po Naredbi, odnosno Ukazu _______________________________________________________ broj __________ od _________________________ godine, imenovani se nalazi u stanju u službi: _____________________________________________________.
Za vreme navedenog stanja u službi novčane prinadležnosti mu pripadaju prema _______________________ položajnoj grupi.
Za vreme tog stanja u službi računa mu se 12 / ____________________meseci staža osiguranja, odnosno ne računa mu se staž osiguranja. (nepotrebno precrtati)
Šifra staža |
|
|
OVERAVA |
|
|
|
|
|
(nadležni starešina) |
Dostavljeno:
- RC MO
- DPP-1
- DPP-2
- Arhiva
|
|
|
|
(rod, odnosno služba) |
|
|
|
(naziv jedinice, odnosno ustanove koja dostavlja predlog) |
PREDLOG ZA _____________ UNAPREĐENJE
u čin __________________
LNO __________________ |
|
JMBG: |
|
|
|
Prezime |
Ime jednog roditelja |
Ime |
|
|
|
1. Podaci o rođenju |
Dan, mesec i godina |
Mesto i opština |
||||
|
|
|||||
2. Podaci o ličnom činu |
Čin |
Od kada je u činu |
Vreme provedeno u činu |
|||
|
|
|||||
3. Podaci o postavljenju na |
Formacijski čin |
Datum postavljenja |
Datum prijema dužnosti |
Vreme provedeno na FM višeg čina |
||
4. Naziv formacijskog mesta na koje |
||||||
5. Završena škola (fakultet) |
Vojna škola |
Trajanje |
Uspeh |
Ostale škole |
Trajanje |
Uspeh |
6. Završeno usavršavanje ili |
Vojna škola |
Trajanje |
Uspeh |
Ostale škole |
Trajanje |
Uspeh |
7. Službene ocene za dva poslednja perioda ocenjivanja |
Prethodna ocena |
Datum ocene |
Poslednja ocena |
Datum ocene |
Prosek poslednje dve službene ocene |
|
|
|
|
8. Podaci o krivičnoj odgovornosti |
Bezuslovna kazna zatvora od najmanje 3 meseca |
Pokrenut krivični postupak |
||||
NE |
DA |
Datum: |
|
NE |
DA |
|
9. Podaci o disciplinskoj odgovornosti |
Izrečena disciplinska mera ili kazna |
Pokrenut postupak pred VDS |
||||
NE |
DA |
Datum: |
|
NE |
DA |
10. Opšti podaci |
Datum prijema u profesionalnu vojnu službu |
Zdravstveno stanje |
Broj bodova na listi kandidata |
|
|
|
11. Zaključak i predlog |
|
|
|
|
(datum) |
(M. P.) |
(potpis pretpostavljenog starešine) |
Saglasnost nadležnog rukovodioca: |
|
|
|
|
|
(datum) |
(M. P.) |
(potpis nadležnog rukovodioca) |