PRAVILNIK
O ODOBRAVANJU I FINANSIRANJU PROGRAMA KOJIM SE OSTVARUJU POTREBE I INTERESI GRAĐANA U OBLASTI SPORTA U GRADU KIKINDA

("Sl. list grada Kikinde", br. 34/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovim pravilnikom uređuju se uslovi, kriterijumi i način i postupak finansiranja i sufinansiranja, odnosno dodele sredstava iz budžeta Grada Kikinde, odnosno odobravanja programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Kikindi, izgled i sadržina predloga programa i dokumentacije koja se uz predlog podnosi, sadržina i izgled izveštaja o realizaciji programa, način i postupak kontrole realizacije odobrenih programa i način javnog objavljivanja podataka o predloženim programima za finansiranje, odobrenim programima i realizaciji odobrenih programa.

Potrebe i interesi građana za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu Grada Kikinde, u skladu sa zakonom, jesu:

1) podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

2) izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji jedinice lokalne samouprave, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

3) organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

4) obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

5) učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

6) fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

7) delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

8) delatnost organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od značaja i posebnog značaja za Grad;

9) unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

10) stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

11) sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

12) edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

13) periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

14) unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

15) racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

16) nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Za zadovoljavanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana Grad obezbeđuju u svom budžetu odgovarajuća sredstva, uz poštovanje prioriteta utvrđenih zakonom.

Član 2

Odredbe Pravilnika o odobravanju i finansiranju programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta ("Službeni glasnik RS", broj 64/16) koje se odnose na uslove, kriterijume i način odobrenja programa, zaključenje ugovora, podnošenje izveštaja i obavezu vraćanja dobijenih sredstava, shodno se primenjuju, u skladu sa članom 138. stav 1. Zakona o sportu i na programe kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Kikindi u pitanjima koja nisu uređena ovim pravilnikom.

Pod granama sporta u smislu ovog pravilnika podrazumevaju se grane sporta utvrđene aktom iz čl. 120. st. 2. tač. 2) Zakona o sportu.

Član 3

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu, za čije se ostvarivanje obezbeđuju sredstva u budžetu Grada Kikinda, u skladu sa zakonom, ostvaruje se kroz finansiranje ili sufinansiranje programa i projekata (u daljem tekstu: program) putem sledećih programa:

1. Godišnjih programa iz oblasti:

- podsticanje i stvaranje uslova za unapređenje sportske rekreacije, odnosno bavljenja građana sportom, posebno dece, omladine, žena i osoba sa invaliditetom;

- fizičko vaspitanje dece predškolskog uzrasta i školski sport (unapređenje fizičkog vežbanja, rad školskih sportskih sekcija i društava, opštinska, gradska i međuopštinska školska sportska takmičenja i dr.);

- delatnost organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad;

- delatnost i aktivnosti organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada koje su od posebnog značaja za Grad;

- edukacija, informisanje i savetovanje građana, sportista i ostalih učesnika u sistemu sporta o pitanjima bitnim za odgovarajuće bavljenje sportskim aktivnostima i delatnostima;

- periodična testiranja, sakupljanje, analiza i distribucija relevantnih informacija za adekvatno zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta na teritoriji Grada, istraživačko-razvojni projekti i izdavanje sportskih publikacija;

- unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista;

2. Posebnih programa iz sledećih oblasti po posebnom javnom pozivu:

- izgradnja, održavanje i opremanje sportskih objekata na teritoriji jedinice lokalne samouprave, a posebno javnih sportskih terena u stambenim naseljima ili u njihovoj blizini i školskih sportskih objekata, i nabavka sportske opreme i rekvizita;

- organizacija sportskih takmičenja od posebnog značaja za Grad;

- obezbeđenje uslova i organizovanje sportskih kampova za sportski razvoj talentovanih sportista i unapređenje kvaliteta stručnog rada sa njima;

- učešće sportskih organizacija sa teritorije Grada u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima;

- unapređenje zaštite zdravlja sportista i obezbeđivanje adekvatnog sportsko-zdravstvenog obrazovanja sportista, posebno mladih, uključujući i antidoping obrazovanje;

- stipendiranje za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista;

- sprečavanje negativnih pojava u sportu (doping, nasilje i nedolično ponašanje, nameštanje sportskih rezultata i dr.);

- racionalno i namensko korišćenje sportskih sala i sportskih objekata u državnoj svojini čiji je korisnik Grad i sportskih objekata u svojini Grada kroz odobravanje njihovog korišćenja za sportske aktivnosti i dodelu termina za treniranje učesnicima u sistemu sporta;

- nagrade i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta.

Sredstva za delatnost i programe školskog sporta obezbeđuju se za sportove definisane članom 143. St.1 zakona o sportu. Ostali sportovi mogu biti uzeti u obzir, ukoliko imaju utemeljenje (obrazloženje) Sportskog saveza Srbije.

Sredstva za delatnost i programe organizacija u oblasti sporta sa teritorije sela Grada Kikinde ostvaruje se preko mesnih zajednica tih sela, a u proporcijama utvrđenim Pravilnika o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde.

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. tačka 9) Zakona o sportu (lekarski pregledi) ostvaruju se, u skladu sa kvotama i raspodelom, na osnovu Pravilnika o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde i vrednovanju godišnjih programa, i evidencije do sada korišćenih kvota iz Opšte bolnice Kikinde. Kvote, raspodelu i način korišćenja ovih sredstava, po predlogu Sportskog saveza Kikinde, utvrđuje Gradsko veće Kikinde.

Potrebe i interesi građana iz člana 137. stav 1. tačka 7) Zakona o sportu delatnost i programi organizacija u oblasti sporta čiji je osnivač Grad Kikinda) ostvaruje se u skladu sa zakonima kojima je uređeno osnivanje i rad tih organizacija.

Organizaciji u oblasti sporta čiji je osnivač Grad Kikinda obezbeđuju se sredstva za: materijalne troškove, tekuće i investiciono održavanje; plate zaposlenih, u skladu sa zakonom; opremu; realizovanje programa utvrđenih odobrenim godišnjim programom rada; naučno i stručno usavršavanje zaposlenih; izvore informacija i informacioni sistem; druge namene u skladu sa zakonom.

Programi i projekti iz člana 137. stav 1. tač. 2) Zakona o sportu imaju prioritet pri izboru programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana Grada Kikinde.

Član 4

Osnovna polja finansiranja Sporta na nivou grada utvrđuju se budžetom Grada za odnosnu godinu.

Gradsko veće, nakon usvajanja Budžeta za narednu godinu, posebnim rešenjem utvrđuje raspored sredstava za polja finansiranja iz stava 1. ovog člana.

II KRITERIJUMI ODOBRAVANJA PROGRAMA I DODELE SREDSTAVA

Član 5

Programi kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Kikindi mogu biti odobreni ukoliko ispunjavaju uslove i kriterijume u pogledu:

1) predlagača programa;

2) nosioca programa;

3) sadržine i kvaliteta programa;

4) uslova finansiranja programa;

5) forme predloga programa.

Za zadovoljavanje potreba i interesa građana iz stava 1. ovog člana Grad obezbeđuju u svom budžetu odgovarajuća sredstva, uz poštovanje prioriteta utvrđenih zakonom.

1. Predlagač programa

Član 6

Predloge Godišnjih i Posebnih programa podnose organizacije iz člana 138. stav 5. Zakona o sportu, i to:

1. Sportski savez Kikinde - podnosi predlog svog godišnjeg programa i godišnjih programa organizacija u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji jedinice lokalne samouprave iz člana 137. stav 1. tač. 1), 3), 5), 6), 8), 10), 12), 13), 14) i 16) ovog zakona;

2. Sportski savez Kikinde i druge organizacije u oblasti sporta sa sedištem na teritoriji Grada Kikinde - podnosi predlog posebnih programa iz člana 137. stav 1. tač. 2), 4), 9), 11) i 15) ovog zakona, po posebnom javnom pozivu u skladu sa dinamikom utvrđenom u članu 21. Ovog pravilnika.

Organizacije u oblasti sporta iz stava 1. tačka 2) ovog člana ne mogu samostalno da podnesu predlog svog godišnjeg programa ukoliko prema sportskim pravilima nacionalnih sportskih saveza čiji su neposredni ili posredni član (nadležni nacionalni granski sportski savez, Olimpijski komitet Srbije, Paraolimpijski komitet Srbije, Sportski savez Srbije) imaju obavezu da budu članovi Sportskog saveza Kikinde kao teritorijalnog sportskog saveza za grad Kikindu.

Predlog godišnjeg programa organizacije velikog međunarodnog sportskog takmičenja iz člana 137. stav 1. tačka 3) i člana 163. Zakona o sportu, koje je od posebnog značaja za grad Kikinda, može se podneti samo od organizacije u oblasti sport a koja ima saglasnost za kandidovanje i organizovanje međunarodnog sportskog takmičenja u skladu sa članom 162. Zakona o sportu, odnosno organizacije koju je namenski i privremeno osnovala za tehničku organizaciju te priredbe organizacija u oblasti sporta koja ima saglasnost za organizovanje sportske priredbe.

Predlog posebnog programa za sportsko usavršavanje kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista iz člana 137. stav 1. tačka 10) Zakona o sportu može se podneti samo od strane organizacije u oblasti sporta čiji je sportista član.

Sportski savez Kikinde podnosi programe iz stava 1. tačka 1) ovog člana u svoje ime i u ime organizacija u oblasti sporta svojih članova.

Učesnici u sistemu sporta mogu podneti predloge svojih programa i kao deo programa, odnosno partnerski program sa programom Sportskog saveza Kikinde, sportskog udruženja ili Gradskog granskog saveza.

Nosioci programa koji podnesu godišnji program u kojem su obuhvaćene i aktivnosti od značaja za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta za koje se podnosi posebni program ne mogu za iste aktivnosti da podnesu i poseban program po javnom pozivu.

Podnosilac programa kojim se obezbeđuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu ne može predlogom programa da obuhvati aktivnosti koje se već finansiraju sredstvima budžeta AP Vojvodine ili Republike Srbije.

2. Nosilac programa

Član 7

Nosilac programa može biti samo organizacija u oblasti sporta koja ima svoje sedište na teritoriji Grada Kikinde.

Škola, odnosno visokoškolska ustanova ima status organizacije u oblasti sporta u odnosu na programe: iz člana 137. stav 1. tač. 6), 13) i 14) Zakona o sportu.

Nosilac programa mora:

1) da bude registrovan u skladu sa zakonom;

2) da isključivo ili pretežno posluje na nedobitnoj osnovi, ako Zakonom o sportu nije drukčije određeno;

3) da je direktno odgovoran za pripremu i izvođenje programa;

4) da je prethodno obavljao delatnost najmanje godinu dana;

5) da je sa uspehom realizovao prethodno odobrene programe;

6) da ispunjava, u skladu sa Zakonom o sportu, propisane uslove za obavljanje sportskih aktivnosti i delatnosti koje su u vezi sa predlogom programa;

7) raspolaže kapacitetima za realizaciju programa, demonstrirane kroz adekvatne reference;

8) da je član nacionalnog granskog sportskog saveza preko koga se ostvaruje opšti interes u odgovarajućoj grani sporta, u skladu sa članom 120. stav 2. tačka 1) Zakona o sportu.

Nosilac programa ne može da:

1) bude u postupku likvidacije, stečaja i pod privremenom zabranom obavljanja delatnosti;

2) ima blokadu poslovnog računa, poreske dugove ili dugove prema organizacijama socijalnog osiguranja;

3) bude u poslednje dve godine pravnosnažnom odlukom kažnjen za prekršaj ili privredni prestup u vezi sa njegovom delatnošću.

Član 8

Nosilac programa će biti isključen iz procedure dodele sredstava u slučaju da je tokom postupka dodele sredstava:

1) bio predmet konflikta interesa;

2) skrivljeno lažno prikazao podatke tražene u obrascima za podnošenje programa ili ako je propustio da da sve potrebne informacije;

3) pokušao da dođe do poverljivih informacija, ili da utiče na Stručnu komisiju ili na organe i službena lica Sportskog saveza Kikinde ili Gradske uprave Grada Kikinde nadležna za sport (u daljem tekstu: Gradsko veće) tokom perioda procene programa ili nekog prethodnog procesa dodele sredstava.

U slučaju partnerskih programa, samo jedna organizacija će biti direktno odgovorna za upravljanje finansijskim sredstvima svih partnerskih organizacija na programu i za realizaciju programa, te shodno tome mora posedovati unutrašnju organizaciju finansijskog poslovanja koja će to i omogućiti.

Podnosilac programa ne može dobijati sredstva iz budžeta Grada Kikinde za realizaciju svojih programa dve godine od dana kada je utvrđeno postojanje okolnosti iz člana 133. st. 1-3. Zakona o sportu.

Podnosiocu programa ne mogu biti odobrena sredstava za realizaciju novog programa pre nego što podnese izveštaj o ostvarivanju i realizaciji odobrenog programa u skladu sa članom 130. st. 1. i 2. Zakona o sportu i ovim pravilnikom.

Član 9

Organizacije u oblasti sporta mogu da podnose programe individualno ili udruženo sa drugim organizacijama, ako ovim pravilnikom nije drugčije utvrđeno.

Partneri organizacija koje učestvuju u kreiranju i realizaciji programa, i troškovi koje oni naprave, prihvataju se ako ispunjavaju iste uslove koji se primenjuju i za korisnike dodeljenih sredstava.

Odredba stava 2. ovog člana ne primenjuje se na organizacije-saradnike koje su uključene u program kao jedan od učesnika, ali ne dobijaju sredstva iz budžeta Grada Kikinda.

Izjava o partnerstvu daje se na Obrascu u prilogu pravilnika.

3. Sadržina i kvalitet programa

Član 10

Kriterijumi u pogledu kvaliteta, odnosno prirode i sadržine predloga programa jesu:

1) da je u okviru potreba i interesa građana utvrđenih u članu 137. stav 1. Zakona o sportu;

2) da je u skladu sa zakonom, Strategijom razvoja sporta u Republici Srbiji, nacionalnim kategorizacijama u oblasti sporta i Programom razvoja sporta Grada Kikinde;

3) da je u skladu sa sportskim pravilima nadležnog nacionalnog sportskog saveza;

4) da je u skladu sa uslovima, kriterijumima i ciljevima navedenim u javnom pozivu, kod posebnih programa;

5) da se realizuje na teritoriji Grada Kikinde, osim programa priprema i učešća na sportskim takmičenjima;

6) da je u skladu sa principima utvrđenim u dokumentima međunarodnih organizacija čija je članica Republika Srbija;

7) da ima značajan i dugotrajan uticaj na razvoj sporta Grada Kikinde;

8) da ima visoku srazmeru između učinka i koštanja programa;

9) da ne postoji nikakva sumnja u mogućnost realizovanja programa;

10) da predviđa angažovanje odgovarajućeg broja učesnika u programu i potrebne resurse za realizaciju programa;

11) da će se, po pravilu, realizovati u tekućoj godini;

12) da se ne može u dovoljnoj meri realizovati bez pomoći iz sredstava budžeta Grada Kikinde (program u opšte ne može da započne ili da se okonča) i da bi davanje finansijska pomoći bilo opravdano i prema osnovu i prema visini (supsidijarnost);

13) da je, po pravilu, obezbeđeno najmanje 10% od ukupnih troškova programa iz sopstvenih sredstava ili nekog drugog izvora;

14) da je, po pravilu, predviđeno fazno (u ratama) finansiranje programa.

Pri odobravanju programa kojim se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta, prioritet imaju programi koji su strukturne i razvojne prirode, a između programa organizovanja, odnosno učešća na sportskim priredbama, prioritet imaju programi koji se odnose na sportske priredbe višeg ranga.

Član 11

Sadržina i kvalitet programa mora biti takva da obezbedi uspeh programa, uzimajući u obzir faktore koje nosilac programa može kontrolisati i faktore (situacije, događaji, uslovi, odluke) koji su neophodni za uspeh programa, ali u priličnoj meri ili u potpunosti van kontrole nosioca programa.

Gradsko veće Grada Kikinde (u daljem tekstu: Gradsko veće) može utvrditi u javnom pozivu za dostavljanje predloga posebnih programa projektne zadatke za podnošenje programa.

Projektni zadatak se definiše tako da obezbedi jasan opis: obrazloženja za preduzimanje određenog zadatka, odnosno aktivnosti; opis zadatka (ciljeve i rezultate) i pitanja koja treba proučiti; očekivane metodologije i plan aktivnosti (rada), uključujući vreme kada će se one desiti i njihovo trajanje; očekivanih zahteva u pogledu resursa, posebno u pogledu osoblja; zahteva u vezi sa izveštavanjem.

4. Finansijski uslovi

Član 12

Predlozi programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana Grada Kikinde odobravaju se u zavisnosti od toga da li je za programe potrebno obezbediti finansijska sredstva u celini ili u određenom delu iz budžeta Grada Kikinde.

Program iz stava 1. ovog člana finansira se u visini i pod uslovima koji obezbeđuju da se uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada Kikinde postignu nameravani rezultati.

Programi se finansiraju jednokratno ili u ratama, u zavisnosti od vremenskog perioda za realizaciju programa.

Sportskom savezu Kikinde se u okviru njegovog godišnjeg programa posebno obezbeđuju sredstva za ostvarivanje nadležnosti utvrđenih zakonom i ovim pravilnikom.

Član 13

Budžet programa (finansijski plan) predviđen predlogom programa treba da bude:

1) realističan - kako u smislu realnih iznosa koji se planiraju po svakoj budžetskoj stavci (stvarne cene i standardne tarife), tako i u smislu kapaciteta organizacije nosioca programa;

2) obuhvatan - treba da uključi i pokrije sve troškove programa i prikaže učešće svih izvora finansiranja;

3) strukturiran - da je tako formulisan da u potpunosti prati zahteve propisanog obrasca za izradu programa;

4) izbalansiran - posebno u odnosu na dopuštene troškove;

5) precizan - bez zaokruživanja iznosa po budžetskim linijama i bez pogrešnih cifara ili zbirova po redovima i kolonama.

Član 14

Kriterijumi u pogledu troškova realizacije programa jesu:

1) da su direktni troškovi realizacije programa opravdani, stvarni i u neposrednoj vezi sa ciljevima realizacije programa;

2) da se budžet programa sastoji iz neposrednih troškova realizacije programa u troškove putovanja na takmičenja, članarine i kotizacije savezima i organizatorima takmičenja, registracije i licence trenerima i sportistima, troškovi korišćenja sportskih objekata, troškovi osiguranja sportista i trenera, člranarine sportista, kupovinu sportske opreme i rekvizita (opravdani direktni troškovi).

Indirektni troškovi nisu prihvatljivi ako je nosilac programa dobio iz budžeta Grada Kikinde za svoj rad odgovarajuća sredstva po drugom osnovu.

Troškovi iz stava 1. ovog člana se priznaju:

1) kod troškova putovanja lica koja učestvuju u realizaciji programa - do visine uobičajenih troškova prevoza.

2) kod troškova kupovine opreme i plaćanja usluga (npr. hotelske usluge) - pod uslovom da cene odgovaraju tržišnim vrednostima i da je kupovina opreme neophodna za realizaciju programa.

Član 15

Neopravdani troškovi su: dugovi i pokrivanje gubitaka ili zaduženja; kamatna zaduženja; stavke koje se već finansiraju iz nekog drugog programa; troškovi advokata i sudski troškovi; troškovi kupovine zemljišta i zgrada i kapitalna ulaganja, osim kada je to neophodno za realizaciju programa; troškovi gubitaka zbog promena kursa valuta na finansijskom tržištu; troškovi otplate rata po osnovu ranije zaključenih ugovora (lizing, kredit); kupovina alkoholnih pića i duvana; kazne; kupovina poklona, osim kod organizacije međunarodnih sportskih priredbama i u skladu sa pravilima nadležnog međunarodnog sportskog saveza; "razno", "eventualno", "ostalo" (svi troškovi moraju biti detaljno opisani u budžetu).

Sredstva koja organizacija u oblasti sporta ili njeni partneri ulažu u aktivnosti na realizaciji programa moraju biti posebno navedena i ne spadaju u opravdane troškove.

Opravdani troškovi moraju biti bazirani na realnim troškovima, a ne na ukupnoj sumi, osim za troškove putovanja i indirektne troškove.

Član 16

Jednoj organizaciji u oblasti sporta ne može se u istoj godini odobriti za realizaciju programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta u Gradu Kikinda više od 20% sredstava od ukupne sume sredstava budžeta Grada Kikinde predviđenih za finansiranje programa organizacija u oblati sporta.

III PREDLOG PROGRAMA I DOKUMENTACIJA KOJA SE UZ PREDLOG PODNOSI

Član 17

Predlozi godišnjih i Posebnih programa sastoje se iz jedne ili više programskih celina (projekata), a podno se se odvojeno za svaku od oblasti iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu.

Predlog programa sadrži detaljne podatke o:

1) nosiocu programa;

2) oblasti potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu u kojoj se ostvaruje program;

3) učesnicima u realizaciji programa i svojstvu u kome se angažuju;

4) ciljevima i očekivanim rezultatima, uključujući koje će probleme program rešiti i kojim grupama građana Grada Kikinde i na koji način će program koristiti;

5) vrsti i sadržini aktivnosti i vremenu i mestu realizacije programa, odnosno obavljanja aktivnosti;

6) kako će se vršiti ocenjivanje uspešnosti programa (vrednovanje rezultata programa);

7) načinu praćenja realizacije programa i evaluacije rezultata.

Član 18

Gradsko veće će uzeti u razmatranje samo one predloge programa koji ispunjavaju sledeće formalne kriterijume:

1) da predlog programa prati propratno pismo u kome su navedene najosnovnije informacije o organizaciji nosiocu programa i predloženom programu (naziv, vremensko trajanje, finansijski iznos traženih sredstava) koje je potpisalo lice ovlašćeno za zastupanje organizacije;

2) da je jasan, potpun i istinit;

3) da je podnet u propisanom roku.

Član 19

Uz predlog programa obavezno se podnosi sva odgovarajuća dokumentacija kojom se dokazuju ispunjenost propisanih bližih kriterijuma za ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta i izjava da ne postoje prepreke iz člana 6. ovog pravilnika. Obrasci u prilogu javnog konkursa.

Obrazac i predlog programa i prateća dokumentacija moraju biti popunjeni i poslati (predati) u tri primerka.

Predlog programa mora biti dostavljen Sekretarijatu za društvene delatnosti Grada Kikinde u zapečaćenoj koverti, zaštićenoj od oštećenja koja mogu nastati u transportu, preporučenom poštom, kurirom, ili lično u pisarnicu Gradske uprave Grada Kikinde na adresu Trg srpskih dobrovoljaca 12. Sva obavezna i prateća dokumentacija, moraju biti dostavljeni u jednoj koverti ili paketu. Predlog programa čija je prijava poslata u više koverata, tj. paketa, neće biti uzet u obzir (smatraće se da nije ispunio formalne uslove).

Prednja strana koverte sa predlogom programa mora sadržati najmanje sledeće podatke:

1) Naziv i adresu primaoca - Gradska uprava Grada Kikinde - Sekretarijat za društvene delatnosti, Trg srpskih dobrovoljaca 12.

2) pun naziv javnog konkursa;

3) naziv podnosioca predloga;

4) adresu podnosioca predloga;

5) naziv programa;

6) oznaku: "Ne otvarati".

Član 20

Predlozi godišnjih i posebnih programa dostavljaju se prema dinamici utvrđenoj Programskim kalendarom iz člana 21. ovog pravilnika.

Gradsko veće može izuzetno odobriti određeni program kojim se realizuje ostvarivanje potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu i na osnovu podnetog predloga programa u toku godine, bez javnog poziva, u slučaju kada je u pitanju program od posebnog značaja za ostvarivanje potreba i interesa građana Grada Kikinde, a podnose ga nosioci programa koji su od posebnog značaja za Grad Kikindu, ili kada je u pitanju program koji nije iz objektivnih razloga mogao biti podne t u skladu s Programskim kalendarom, a predmet i sadržaj programa je takav da može biti uspešno realizovan samo od strane određenog nosioca programa.

Član 21

Predlog programa može se izuzetno odnositi i na aktivnosti koje se realizuju u dužem vremenskom periodu, do četiri godine, pod uslovom da je to nužno s obzirom na prirodu i ciljeve aktivnosti, da su predlogom programa za svaku godinu predviđena potrebna sredstva i da su merljivi godišnji rezultati realizacije programa.

Nastavak realizacije programa iz stava 1. ovog člana odobrava se svake godine.

Realizacija, odnosno nastavak programa iz st. 1. i 2. ovog člana može se odobriti samo ako je podnet godišnji izveštaj za prethodnu budžetsku godinu u skladu s ugovorom o realizovanju programa i ako su ostvareni očekivani rezultati.

Ukoliko je program kompleksan i višegodišnjeg karaktera, predlog programa mora da sadrži organizaciju programa u fazama, s tim da jedna faza ne može biti duža od projektovane budžetske godine.

IV KALENDAR AKTIVNOSTI

Član 22

Postupak pripreme i odobravanje sredstava za sve programe (Godišnje i Posebne) koji se finansiraju iz sredstava Grada izvršava se prema sledećoj dinamici:

- 30. septembar -Sportski savez Kikinde upućuje Sekretarijatu za društvene delatnosti Grada Kikinde preliminarni predlog budžeta za sport.

- 15. novembar - Gradsko veće objavljuje javno saopštenje na sajtu Grada Kikinda o pokretanju postupka za odobravanje godišnjih programa i posebnih programa, formi, sadržini, načinu i roku za dostavljanje programa;

- 15. decembar - organizacije u oblasti sporta dostavljaju svoje predloge godišnjih i posebnih programa Sekretarijatu za društvene delatnosti Grada Kikinde, koji ih prosleđuje Sportskom savezu Kikinde;

- 30. decembar - Sportski savez Kikinde razmatra prispele predloge organizacija u oblasti sporta svojih članova, utvrđuje konačne predloge godišnjih programa i posebnih programa koji bi se finansirali iz budžeta Grada Kikinde, vrši bodovanje na osnovu pravilnika o Kategorizaciji i predaje predloge Gradskom veću, zajedno sa objedinjenom rekapitulacijom predloženih programa;

- 15. januar - Gradsko veće odlučuje (donosi rešenje) o odobravanju programa i obaveštava nosioce programa o visini odobrenih sredstava na sajtu Grada Kikinde;

- 25. januar - Gradonačelnik Grada Kikinde zaključuje ugovor o realizovanju programa.

Javni pozivi i javna obaveštenja, u smislu ovog pravilnika objavljuju se na internet sajtu Grada Kikinde.

Odlukom Gradskog veća mogu biti određeni i maksimalno dozvoljeni iznosi po programu za pojedine oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu.

Član 23

Broj posebnih programa koji mogu biti podneti po javnom pozivu i koji mogu biti odobreni može biti u javnom pozivu određene na sledeći način:

1) dozvoljava se podnošenje samo jednog predloga programa;

2) dozvoljava se dostava više predloga programa, ali se odobrava samo jedan;

3) dozvoljava se dostavljanje dva predloga programa, ali najviše jedan, (ili ni jedan) može biti odobren i to povoljniji po izboru podnosioca.

4) odobreni iznos sredstava ne mora u 100% iznosu pokrivati potrebe zahteva.

Član 24

Za ocenu predloga godišnjih i posebnih programa Generalni sekretar Sportskog saveza Kikinde formira Stručnu komisiju.

Stručna komisija ima predsednika i četiri člana.

Komisija radi punovažno ukoliko sednici prisustvuje više od polovine članova. Komisija odluke donosi većinom glasova prisutnih članova.

O radu Stručne komisije vodi se zapisnik, koji potpisuju predsednik i članovi komisije.

Tehničku i administrativnu pomoć Stručnoj komisiji pružaju zaposlena lica Sekretarijata za društvene delatnosti.

Stručna komisija vrši stručni pregled i daje ocenu podnetih predloga, na osnovu Zakona o sportu, ovog Pravilnika i Pravilnika o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde i vrednovanju godišnjih programa, i putem Upravnog odbora dostavlja Gradskom veću predlog za odobravanje programa.

Stručna komisija ima pravo i mogućnost da za predloge programa kod kojih postoji potreba za dodatnim informacijama ili korekciju traži dodatno objašnjenje ili korekciju od predlagača, odnosno nosioca programa.

Stručna komisija može o određenom pitanju da pribavi stručno mišljenje od strane istaknutih stručnjaka ili odgovarajućih institucija i organizacija.

Imenovanim članovima Stručne komisije može se odlukom Upravnog odbora Sportskog saveza Kikinde odrediti naknada za rad, zaključenjem ugovora o delu.

V REDOVNI GODIŠNJI PROGRAMI

Član 25

Izbor redovnih godišnjih programa koji će se sufinansirati iz budžeta Grada Kikinde vrši se u skladu sa Pravilnikom o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde i vrednovanju godišnjih programa, koji donosi Gradsko veće, na predlog Sportskog saveza Kikinde.

Sportske organizacije (klubovi) u redovnom sistemu takmičenja, koji konkurišu za redovna budžetska sredstva, moraju u sistemu bodovanja na osnovu ovog Pravilnika i Pravilnika o kategorizaciji sportskih klubova /udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde i vrednovanju godišnjih programa ostvariti najmanje 40 bodova, kako bi stekli pravo na redovno budžetsko finansiranje".

U okviru jedne sportske grane iz sredstava budžeta Grada može se finansirati samo jedan sportski klub, udruženje ili organizacija i to onaj, koji po pravilniku iz prethodnog stava u poslednje tri godine ostvaruje više bodova. Ova odredba se ne odnosi na klubove, udruženja ili organizacije i stručnjake, u okviru iste grane sporta koji se takmiče u odvojenim muškim/ženskim sistemima takmičenja i na sportski klub, udruženje, ili organizacije koje imaju više od 50 godina tradicije.

Sportske organizacije (klubovi) iz prethodna dva stava imaju pravo na korišćenje besplatnih termina, lekarskih pregleda i prava po osnovu odobrenih posebnih programa.

Posebnom odlukom Gradskog veća, na predlog Sportskog saveza, sportski klub, udruženje ili organizacija nastale spajanjem, pripajanjem ili novim osnivanjem od strane postojećih može biti finansiran dodatnim sredstvima.

Član 26

Visina sredstava koja će se dodeliti za realizaciju godišnjeg programa klubu/udruženju/organizaciji utvrđuje se na osnovu bodova ostvarenih po Pravilniku o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde i vrednovanju godišnjih programa.

Vrednost boda utvrđuje se tako što se ukupan iznos predviđenih budžetskih sredstava za Godišnje programe podeli sa ukupnim iznosom broja bodova svih kategorisanih sportskih klubova i udruženja prema Pravilniku o kategorizaciji. Potom se dobijena vrednost jednog boda množi sa brojem bodova svakog pojedinačnog kluba.

VI POSEBNI PROGRAMI

Član 27

Visina sredstava koja će se dodeliti za realizaciju Posebnog programa klubu/udruženju/organizaciji utvrđuje se na osnovu bodova ostvarenih po odredbama člana 29. ovog Pravilnika.

Vrednost boda utvrđuje se tako što se ukupan iznos predviđenih budžetskih sredstava za Posebne programe podeli sa ukupnim iznosom broja bodova svih prihvaćenih Posebnih programa. Potom se dobijena vrednost jednog boda množi sa brojem bodova svakog prihvaćenog Posebnog programa.

Izbor Posebnih programa koji će se sufinansirati iz budžeta Grada Kikinde vrši se prema sledećim kriterijumima:

1) ispunjenost formalnih (administrativnih) uslova koje treba da ispuni predlog programa;

2) usklađenosti ciljeva programa sa potrebama i interesima građana u oblasti sporta u Gradu Kikindi i ciljevima iz Programa razvoja sporta u Gradu Kikindi;

3) procena kapaciteta nosioca programa;

4) procene kvaliteta predloga programa (kapacitet nosioca programa za upravljanje programom; kvalitet programa sa stanovišta inovativnosti i procenjenog uticaja na ostvarivanje potreba i interesa građana; realističnost ostvarenja planiranih aktivnosti i postavljenih ciljeva; plan održivosti nakon završetka programa);

5) finansijska evaluacija (procena).

Procena kapaciteta nosioca programa vrši se u skladu sa kriterijumima za kategorizaciju sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka u Gradu Kikindi.

Procena kvaliteta programa i finansijska evaluacija programa obuhvata dva tipa kriterijuma za evaluaciju:

1) kriterijumi za selekciju;

2) kriterijumi za odobravanje (dodelu) sredstava.

Kriterijumi za selekciju programa iz stava 3. ovog člana obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom kojima se vrši evaluacija finansijskih i operativnih sposobnosti podnosioca programa kako bi se osiguralo da on ima stabilna i dovoljna finansijska sredstva za sopstveni rad tokom celokupnog perioda realizacije programa i da poseduje profesionalne sposobnosti, stručnost i iskustvo potrebne za uspešnu realizaciju kompletnog programa.

Kriterijumi za odobravanje sredstava iz stava 3. ovog člana obuhvataju one elemente utvrđene ovim pravilnikom koji omogućavaju da se kvalitet podnetih programa proceni na osnovu postavljenih programskih ciljeva i prioriteta, a sama sredstva odobre po osnovu aktivnosti koje maksimiraju opšte efekte realizacije programa.

Odobravanje programa i sredstava zasniva se na značaju realizacije programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Kikindi, konzistentnosti programa sa ciljevima Programa razvoja sporta u Gradu Kikindi, kvalitetu programa, očekivanim rezultatima, održivosti programa i racionalnosti, kategoriji sporta, sportista i sportskih stručnjaka i kategoriji organizacije u oblasti sporta.

Član 28

Procena posebnih programa se vrši procenom kvaliteta programa i procenom kapaciteta nosioca programa.

Procena posebnih programa se vrši procenom kvaliteta programa.

Prioritet pri odobravanju sredstava imaju programi sa najviše bodova, odnosno najvišim ocenama, ako zakonom ili ovim pravilnikom nije drugačije određeno.

Član 29

Procena kvaliteta posebnih programa, uključujući i budžet (finansijski plan) programa, biće sprovedena u skladu sa kriterijumima evaluacije programa utvrđenim u Tabeli vrednovanja programa.

Tabela vrednovanja programa sadrži kriterije koji su podeljeni na sekcije i podsekcije, kvantifikovani određenim brojem bodova, s tim da ukupan broj bodova koji može biti dodeljen za kvalitet programa je 100.

Kriterijumi procene kvaliteta programa obuhvataju:

1) sekcija 1 - Finansijski i operativni kapacitet nosioca programa da realizuje program - maksimalno 20 bodova;

2) sekcija 2 - Relevantnost (značaj) programa - maksimalno 25 bodova;

3) sekcija 3 - Metodologija - maksimalno 30 bodova;

4) sekcija 4 - Održivost programa - maksimalno 15 bodova;

5) sekcija 5 - Budžet i racionalnost troškova - maksimalno 10 bodova.

Svaka podsekcija u okviru određene sekcije ima ocenu, odnosno bodove između 1 i 5, i to: 1 - veoma loše; 2 - loše; 3 - odgovarajuće; 4 - dobro; 5 - veoma dobro.

Ako je ukupan zbir u Sekciji 1 niži od ocene "odgovarajuće" (12 poena), predlog programa se isključuje iz evaluacionog procesa.

Ako je ukupan zbir u Sekciji 2, niži od ocene "dobar" (15 poena), program se isključuje iz evaluacionog procesa.

Samo predlozi programa koji budu imali više od 50 bodova u Tabeli vrednovanja programa biće uzeti u razmatranje prilikom dodele sredstava.

VII POSTUPAK IBORA I ODOBRENJA SVIH PROGAMA

Član 30

Postupak izbora, odnosno odobrenja svih programa koji su primljeni u predviđenom roku vrši se u tri faze.

Prvu fazu sprovodi Stručna komisija iz člana 24. Pravilnika.

U prvoj fazi vrši se administrativna (formalna) provera i ocena ispunjenosti propisanih uslova i kriterijuma u pogledu organizacije podnosioca predloga programa, odnosno nosioca programa, forme predloga programa i adekvatnosti predloženog programa.

Odluka o odbijanju predloga programa, odnosno neodobravanju sredstava donosi se, u prvoj fazi, kada su ispunjeni neki od sledećih kriterijuma: predlog je primljen po isteku roka za podnošenje programa; predlog programa je nekompletan ili u neskladu sa formalnim uslovima iz ovog pravilnika; organizacija podnosilac predloga programa, odnosno nosilac programa ne ispunjava propisane kriterijume; predloženi program nije adekvatan jer aktivnosti predložene u programu očigledno izlaze izvan potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu, program po svom periodu trajanja prelazi maksimalno dozvoljeni vremenski period (tekuća budžetska godina) ili su tražena sredstva veća od maksimalno dozvoljenog iznosa po programu.

Član 31

Ukoliko program nije odbijen u prvoj fazi, pristupa se drugoj fazi u kojoj se vrši procena kapaciteta nosioca programa (kategorizacija) i kvaliteta programa za godišnje programe, odnosno procena kvaliteta programa za posebne programe.

Drugu fazu sprovodi Stručna komisija iz člana 23. Pravilnika.

Procena kapaciteta nosioca posebnog programa vrši se tako što Stručna komisija vrši ocenjivanje prema Tabeli vrednovanja i utvrđuje konačan broj bodova.

Procena kapaciteta nosioca godišnjeg-redovnog programa vrši se na osnovu Pravilnika o kategorizaciji sportskih klubova na teritoriji Grada Kikinde.

Na osnovu evaluacije podnetih predloga programa, Stručna komisija dostavlja Gradskom veću predlog u vezi odobrenja programa.

Član 32

Ukoliko je predloženi program prošao prethodne dve faze, u trećoj fazi donosi se konačna odluka o odobravanju ili neodobravanju programa i određenju visine sredstava za realizaciju programa.

Odluke u trećoj fazi donosi Gradsko veće, na osnovu predloga Stručne komisije Sportskog saveza Kikinde i Upravnog odbora Sportskog saveza Kikinde.

Odluka iz stava 1. ovog člana se donosi u zavisnosti od: broja podnetih predloga; broja bodova koje je program ukupno dobio u okvirima Kategorizacije i Tabele vrednovanja, odnosno ukupne ocene koju je Stručna komisija dala; propisnih prioriteta; relevantnosti i aktuelnosti programa za zadovoljavanje potreba i interesa građana u odnosu na druge predložene programe; ispunjenosti kriterijuma iz ovog pravilnika; ukupne sume predviđene za finansiranje programa u određenoj oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta u Gradu Kikindi; da li je za nosioca programa utvrđena u skladu sa ovim pravilnikom da je od posebnog značaja za Grad Kikindu.

O odluci Gradskog veća o odobrenju programa obaveštavaju se podnosioci predloga programa u roku utvrđenom Zakonom o sportu, odnosno u roku od 15 dana od dana donošenja odluke na sajtu Grada Kikinde.

Nepotpuni predlozi programa se ne vraćaju podnosiocu predloga.

Član 33

Predlog da se program ne prihvati i ne odobre sredstva Stručna komisija donosi u sledećim slučajevima:

1) program nije dovoljno relevantan sa stanovišta ostvarivanja potreba i interesa građana u oblasti sporta i ostvarivanja ciljeva utvrđenih Programom razvoja sporta Grada Kikinde;

2) finansijske i operativne mogućnosti nosioca programa nisu dovoljne, ili su programi koji su izabrani bolji po ovom pitanju;

3) program je ocenjen kao sadržinski, tehnički i finansijski lošijeg kvaliteta u odnosu na izabrane program e, odnosno dobio je manji broj bodova tokom procena kvaliteta predloga programa u odnosu na odabrane predloge programa.

4) ne postoji mogućnost finansiranja programa zbog podrške programima koji imaju prioritet prema ovom pravilniku.

Član 34

Programi se sufinansiraju u takvim iznosima i pod takvim uslovima koji obezbeđuju, odnosno koji su podobni da uz najmanji utrošak sredstava iz budžeta Grada Kikinde postignu nameravani rezultat (racionalnost).

O odobrenju godišnjih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje rešenjem.

O odobrenju godišnjih-redovnih i posebnih programa Gradsko veće odlučuje jednim rešenjem za sve nosioce programa iz iste oblasti potreba i interesa građana u oblasti sporta iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu.

Nosilac godišnjeg-redovnog ili posebnog programa koji smatra da ispunjava utvrđene uslove i kriterijume, a sredstva mu nisu dodeljena, može na rešenje o odobravanju programa podneti prigovor Gradskom veću, u roku od osam dana od dana objavljivanja rešenja na sajtu Grada Kikinde.

Predmet prigovora ne mogu biti utvrđeni uslovi i kriterijumi za izbor i ocenjivanje programa, niti visina dodeljenih sredstava.

Gradsko veće odlučuje rešenjem o podnetom prigovoru u roku od 15 dana od dana prijema prigovora i ukoliko je prigovor osnovan može izmeniti raniju odluku.

Rešenje Gradskog veća iz st. 2. i 5. ovog člana konačno je i protiv njega se može voditi upravni spor.

VIII ZAKLJUČENJE UGOVORA

Član 35

Po odobrenju programa nosilac programa je dužan da, u roku od osam dana, program uskladi sa odobrenim sredstvima i isti dostavi Sekretarijatu za društvene delatnosti. Sastavni deo programa je i kalendar sportskih takmičenja, turnira i kampova finansiranih od strane Grada i krovnog granskog saveza.

Član 36

Sa nosiocem odobrenog programa Gradonačelnik zaključuje ugovor o realizaciji programa.

Ukoliko se nosilac odobrenog programa ne odazove pozivu za zaključenje ugovora u roku od osam dana od dana prijema poziva, smatraće se da je odustao od predloga programa.

Ugovor o realizovanju programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta Grada Kikinde zaključen suprotno odredbama Zakona o sportu ništav je.

Član 37

Odobreni iznos sredstava za realizaciju programa prenosi se nosiocu programa u skladu sa ugovorom i odobrenim kvotama budžeta Grada Kikinde.

Nosilac programa kojem su dodeljena sredstva za finansiranje BLD trenera iz člana 49-50. ovog pravilnika, je obavezan da sredstva uplaćuje na ŽR trenera, koji se obavezno unosi u ugovor iz člana 36. ovog pravilnika.

IX IZVEŠTAJ O REALIZACIJI PROGRAMA

Član 38

Nosioci odobrenih programa obavezni su da Sekretarijat za društvene delatnosti Grada Kikinde, na njegov zahtev, dostavljaju izveštaje i informacije, kao i da u roku koji je predviđen ugovorom o realizaciji program a, dostave periodičan i godišnji finansijski i narativni izveštaj sa potrebnom dokumentacijom o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Kikinde.

Sekretarijat će zajedno Stručnom službom Sportskog saveza Kikinde sačiniti analizu izveštaja i o tome podneti izveštaj Gradskom veću.

Periodični finansijski izveštaj se podnosi u roku od 15 dana po isteku svakog kvartala u toku realizacije programa, Sekretarijatu za društvene delatnosti Grada Kikinde.

Naredna avansna uplata budžetskih sredstava se neće uplaćivati onim nosiocima programa koji ne dostave periodični izveštaj.

Podnosioci odobrenog programa u završnom izveštaju o realizaciji programa vrše i procenu postignutih rezultata sa stanovišta postavljenih ciljeva (samoevaulacija).

Gradsko veće može obustaviti dalje finansiranje programa, odnosno jednostrano raskinuti ugovor o realizovanju programa ako nosilac odobrenog programa ne dostavi izveštaj u roku i na način predviđenom ovim pravilnikom, ugovorom i konkursnom dokumentacijom.

Član 39

Gradsko veće vrši na sredini ciklusa realizacije programa procenu obavljenih aktivnosti i do tada postignutih rezultata, a po završetku programa analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata, s ciljem da se utvrdi: da li je program sproveden efikasno i efektivno u odnosu na postavljene indikatore; da li su postavljeni ciljevi bili relevantni; da li su postignuti očekivani rezultati; da li je ostvaren očekivani uticaj; da li su ostvareni uticaji u skladu sa utroškom sredstava; da li je obezbeđena održivost.

Sekretarijat za društvene delatnosti Grada Kikinde je nadležan za spoljnu evaluaciju realizacije odobrenih programa.

Član 40

Nosioci programa koji ne utroše primljena budžetska sredstva po nekoj od avansnih uplata, dužne su da u periodičnom izveštaju obrazlože razloge zbog kojih ta sredstva nisu utrošena, i da traže odobrenje da se ta sredstva prenesu u naredni period.

Ukoliko se radi o neutrošenim sredstvima na godišnjem nivou, nosilac programa je obavezan da po podnošenju završnog izveštaja izvrši povraćaj tih sredstava u budžet Grada Kikinde.

Član 41

Nosioci odobrenih programa su dužni da najmanje jednom godišnje čine dostupnim javnosti izveštaje o svom radu i o obimu i načinu sticanja i korišćenja sredstava i taj izveštaj dostavljaju Gradskom veću.

Izveštaj iz stava 1. ovog člana može se objaviti i na internet sajtu nosioca programa i mora biti dostupan javnosti tokom cele godine.

Na svim dokumentima i medijskim promocijama vezanim za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta Grada Kikinde mora biti istaknuto da se program finansira sredstvima iz budžeta Grada Kikinde.

X KONTROLA REALIZACIJE ODOBRENIH PROGRAMA

Član 42

Kalendar sportskih takmičenja, turnira i kampova finansiranih od strane Grada i krovnog granskog saveza je sastavni deo programa, a jedan primerak Kalendara takmičenja nosilac je dužan da dostavi Sportskom savezu Kikinde i da isti blagovremeno obavesti o svim promenama.

Evaluaciju realizacije programa i kalendara, u smislu: realizovanog obima, broja učesnika, radnih sati, utroška sredstava, postignutih rezultata, ostvarenih ciljeva i naročito efekata programa i drugo vezano za finansirani program, vrši stručna služba Sportskog saveza Kikinde.

Stručna služba Sportskog saveza Kikinde je profesionalno, neutralno stručno telo, radnim ugovorom odgovorno za kvalitetno obavljanje posla.

Član 43

Nosilac programa je u obavezi da vodi sve potrebne evidencije koje koje svojim zahtevom postavi Sekretarijat za društvene delatnosti Grada Kikinde, a koje omogućavaju Gradskom veću sprovođenje kontrole realizovanja programa i utroška sredstava.

Nosilac odobrenog programa dužan je da čuva evidenciju, odnosno dokumentaciju koja se odnosi na realizovanje tog programa deset godina od dana kada je taj program završen, ako zakonom nije drukčije određeno.

Nosilac programa je u obavezi da ovlašćenim licima Grada Kikinde omogući uvid u celokupnu dokumentaciju i sva mesta vezana za realizaciju ugovorenog programa, i u postupku kontrole pruži im sva potrebna obaveštenja.

Nosilac programa je u obavezi da omogući ovlašćenim licima Grada Kikinde uvid u podatke koje vode treća lica, a u vezi su sa korišćenjem odobrenih sredstava i realizacijom programa.

Član 44

Nosilac odobrenog programa kome su preneta sredstva dužan je da namenski koristi sredstva dobijena iz budžeta Grada Kikinde.

Sredstva dobijena iz budžeta Grada Kikinde za realizovanje programa kojima se ostvaruje opšti interes u oblasti sporta moraju se vratiti, u celosti ili delimično, davaocu sredstava, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, u slučajevima iz člana 43. ovog pravilnika.

Nosilac odobrenog programa obavezan je da nabavku dobara, usluga ili radova u okviru odobrenih sredstava vrši u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.

Član 45

Nadležni sekretarijat Gradske uprave vrši nadzor nad realizacijom programa i namenskim korišćenjem odobrenih sredstava i jednom godišnje izveštava Gradsko veće o korišćenju sredstava budžeta Grada Kikinde za ostvarivanje opšteg interesa u oblasti sporta.

Gradsko veće pokreće bez odlaganja postupak za vraćanje sredstava dobijenih iz budžeta Grada Kikinde za realizovanje programa kojima se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta, u celosti ili delimično, zajedno sa zateznom kamatom od momenta prijema, ukoliko na osnovu nadzora iz stava 1. ovog člana ili na osnovu dobijenih izveštaja utvrdi da su ispunjeni uslovi iz člana 42, 43, 44. ovog pravilnika.

Član 46

Odobreno, odnosno započeto finansiranje realizacije programa kojim se ostvaruju potrebe i interesi građana u oblasti sporta prekida se i jednostrano se raskida ugovor o realizaciji programa u slučaju:

1) nosilac programa netačno, nepotpuno ili van propisanog obavesti Gradsko veće o bitnim okolnostima vezanim za odobrenje i realizovanje programa;

2) nosilac programa, odnosno organizacija koja realizuje program svojom krivicom ne izvrši program u celosti, u utvrđenim rokovima, ili ga izvrši u nebitnom delu;

3) nosilac programa upotrebi sredstva nenamenski, u potpunosti ili delimično, ne poštuje vremensku dinamiku ili se ne pridržava propisanih ili ugovorenih mera koje su utvrđene u cilju osiguranja realizacije programa;

4) organizacija koja realizuje program prestala je da ispunjava uslove koji su na osnovu Zakona o sportu i ovog pravilnika potrebni za dobijanje sredstava;

5) organizacija koja realizuje program sprečila je ili onemogućila sprovođenje propisanih, odnosno ugovorenih kontrolnih mera;

6) organizacija koja sprovodi program ne dostavi u predviđenim rokovima potrebne izveštaje i dokaze o ostvarivanju programa ili delova programa i korišćenju sredstava budžeta Grada Kikinde, iako ga je nadležni organ Grada Kikinde prethodno upozorio na nepravilnosti i posledice.

Član 47

Nosilac programa, kao i Gradsko veće neće odgovarati za kašnjenja ili neizvršavanje obaveza predviđenih ugovorom o realizaciji programa, kada do neizvršenja dođe usled požara, poplave, eksplozije, udara groma, oluje, zemljotresa, klizišta, naloga suda ili nadležnih državnih organa, štrajkova, prekida rada i drugih okolnosti koje su izvan realne kontrole i nisu posledica namere, greške ili nemara bilo nosioca programa, bilo Gradskog veća.

Član 48

Sekretarijat za društvene delatnosti Grada Kikinde, po završetku odobrenog programa i dobijanju izveštaja o realizaciji programa od strane nosilaca programa, uključujući i mišljenja Sportskog saveza Kikinde, vrši analizu realizacije programa i postizanja planiranih efekata u skladu sa ugovorom i ovim pravilnikom i o tome dostavlja izveštaj Gradskom veću.

U slučaju da Gradsko veće oceni da planirani efekti nisu postignuti u bitnom delu propustom nosioca programa, zatražiće od nosioca programa da utvrdi odgovornost lica koja su realizovala program, i o tome će obavestiti javnost.

Nosilac programa iz stava 2. ovog člana obavezan je da obavesti Gradsko veće o merama koje su preduzete s ciljem utvrđivanja odgovornosti lica koja su neuspešno realizovala odobreni program, a u protivnom ne može dobijati sredstva u naredne 2 godine iz budžeta Grada Kikinde.

Gradsko veće izveštava Skupštinu Grada Kikinde o ostvarivanju potreba i interesa građana u oblasti sporta kroz godišnje izveštaje o realizaciji programa organizacija u oblasti sporta u prethodnoj godini.

XI POSEBNI KRITERIJUMI ZA ODOBRAVANJE I FINANSIRANJE REDOVNOG PROGRAMA - PLAĆENI SPORTSKI TRENER

Član 49

Unapređivanje stručnog rada učesnika u sistemu sporta sa teritorije Grada Kikinde i podsticanje zapošljavanja visokokvalifikovanih sportskih stručnjaka i vrhunskih sportista, se u skladu sa članom 137.st 1. tač 14) obavlja putem posebnog izdvajanja u budžetu Grada za finansiranje BLD istaknutih stručnjaka, koji su po kriterijumima iz člana 50. ovog pravilnika od posebnog značaja za razvoj određene sportske grane ili sporta Grada Kikinde uopšte.

Član 50

Kriterijumi za sticanje statusa sportskog stručnjaka od posebnog značaja za razvoj sporta Grada Kikinde su: zakonom propisana stručna sprema i licenca, višegodišnji staž u određenoj grani sporta, da organizacija koja ga angažuje najmanje 2 godine aktivno sprovodi svoju programsku delatnost na teritoriji Grada Kikinde i koja je član nacionalnog granskog saveza, a koji je član Sportskog saveza Srbije, da organizacija u kojoj je angažovan nema zabranu takmičenja od od bilo koje republičke ili pokrajinske institucije, da nije u procesu pred arbitražnom komisijom Sportskog saveza Srbije, da je na raspolaganju i za realizaciju Programa razvoja sporta Grada Kikinde, da prisustvuje stručnim seminarima u organizaciji Grada Kikinde, da podnese plan i program rada kojim se unapređuje sportska grana u kojoj je angažovan, visoki rezultati u togu trenerske karijere, vrhunski rezultati u ličnoj sportskoj karijeri.

Izbor stručnjaka čiji će se BLD finansirati iz budžeta Grada Kikinde, vrši se na konkursu. Svaki kandidat aplicira zajedno sa organizacijom u kojoj je angažovan, na posebnom konkursu i obrascu.

Prioritet kod izbora utvrđuje se na osnovu:

1. broja bodova koje klub, koji angažuje stručnjaka, ostvaruje po pravilniku o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde;

2. dužina staža trenera u određenoj grani sporta;

3. rezultati u toku trenerske karijere;

4. rezultati u toku sportske karijere.

Način bodovanja bliže se utvrđuje Pravilnikom o kategorizaciji sportskih klubova/udruženja/organizacija i stručnjaka Grada Kikinde i vrednovanju godišnjih programa.

Gradsko veće, na predlog Stručne komisije Sportskog saveza Kikinde utvrđuje kvotu i listu odabranih stručnjaka - plaćenih trenera.

XII PRIORITETNO FINANSIRANJE PROGRAMA ORGANIZACIJA U OBLASTI SPORTA KOJE SU OD POSEBNOG ZNAČAJA ZA GRAD KIKINDU

Član 51

Sportski savez Kikinde je kao član Sportskog saveza Srbije i kao teritorijalni sportski savez od posebnog značaja za Grad Kikindu čiji se program aktivnosti finansira u celosti.

Član 52

Nezavisno od prethodnih odredaba ovog Pravilnika i Pravilnika o Kategorizaciji, Gradsko veće svojom odlukom, na predlog organa Gradske uprave nadležnog za sport, utvrđuje sportske organizacije, sportska društva, udruženja i granske sportske saveze na teritoriji Grada Kikinde od posebnog značaja za Grad Kikindu.

Gradsko veće odluku iz stava 1. ovog člana donosi, u zavisnosti od:

- tradicije u Gradu,

- ocene perspektivnosti programa

- popularnosti sportske grane,

- značaja za promociju Grada,

- postojeće infrastrukture.

Odlukom iz stava 1. ovog člana Gradsko veće utvrđuje iznos odobrenih sredstava za prioritetno finansiranje godišnjeg programa iz stava 1. ovog člana i potom utvrđuje iznos sredstava za finansiranje redovnih godišnjih programa iz č lana 25. i 26. ovog Pravilnika.

Gradsko veće pre donošenja odluke iz stava 1. ovog člana pribavlja mišljenje Sportskog saveza Kikinde.

Ova odredba se ne odnosi na klubove/udruženja/organizacije i stručnjake, u okviru iste grane sporta koji se takmiče u odvojenim muškim/ženskim sistemima takmičenja).

Član 53

Godišnji program organizacije u oblasti sporta iz člana 52. ovog pravilnika sufinansiraju se njene godišnje aktivnosti na ostvarivanju potreba i interesa građana iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu (objedinjeni godišnji program), odnosno godišnjim programom iz člana 137. stav 1. tačka 8) Zakona o sportu utvrđuju se sve aktivnosti koje se realizuju u toku godine nezavisno od toga da li te aktivnosti ulaze i u druge oblasti iz člana 137. stav 1. Zakona o sportu za koje se podnose godišnji i posebni programi.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 54

Odredbe člana 22. ovog Pravilnika primenjuju se na pripremu i odobravanje programa dodele sredstava za 2018.

Kalendar aktivnosti za pripremu i odobravanje programa dodele sredstava za 2019. godinu i naredne godine, utvrdiće i javno objaviti Sekretarijat za društvene delatnosti u skladu sa Zakonom.

Član 55

Danom stupanja na snagu ovog pravilnika prestaju da važe akta koja su regulisala ovu oblast.

Član 56

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Kikinde".