ODLUKA
O OTUĐENJU I DAVANJU U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI

("Sl. list grada Kragujevca", br. 18/2013, 19/2014, 34/2015 i 36/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Odlukom o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini (u daljem tekstu: Odluka) utvrđuju se uslovi, način i postupak otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini (u daljem tekstu: građevinsko zemljište), radi izgradnje i privođenja nameni u skladu sa odgovarajućim planskim aktima, donošenja i poništaja rešenja o otuđenju i davanju u zakup, izmena ugovora o zakupu i prestanak zakupa, na teritoriji grada Kragujevca.

Član 2

Grad Kragujevac stara se o racionalnom korišćenju građevinskog zemljišta u javnoj svojini, prema nameni zemljišta predviđenoj planskim dokumentom, u skladu sa Zakonom o planiranju i izgradnji (u daljem tekstu: Zakon).

Građevinsko zemljište u javnoj svojini na teritoriji grada Kragujevca otuđuje se ili daje u dugoročni zakup radi izgradnje objekta, kao i kratkoročni zakup radi postavljanja montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom i ovom Odlukom, a sve prema njegovoj nameni i na način kojim se obezbeđuje njegovo racionalno korišćenje.

II USLOVI, NAČIN I POSTUPAK OTUĐENJA I DAVANJA U ZAKUP GRAĐEVINSKOG ZEMLJIŠTA U JAVNOJ SVOJINI

2.1. Uslovi davanja u zakup građevinskog zemljišta za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera na površinama javne namene

Član 3

Građevinsko zemljište na teritoriji grada Kragujevca može se dati u zakup na određeno vreme za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera, na površinama javne namene, do privođenja zemljišta planiranoj nameni.

Postojeće i planirane površine javne namene, ne mogu se otuđiti iz javne svojine.

Član 4

Građevinsko zemljište daje se u zakup na određeno vreme za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim Zakonom i ovom odlukom, a u skladu sa Programom davanja u zakup na određeno vreme građevinskog zemljišta javne namene, a najviše do privođenja zemljišta planiranoj nameni.

Program iz stava 1. ovog člana donosi Gradsko veće, na predlog Nadzornog odbora JP "Putevi" Kragujevac.

Program iz stava 1. ovog člana sadrži oznaku i površinu zemljišta, namenu i veličinu objekta, urbanističke uslove za postavljanje privremenog montažnog objekta, vrstu delatnosti koja se može obavljati i sl.

Član 5

Lice kome je građevinsko zemljište dato u zakup na određeno vreme dužno je da, pre zaključenja ugovora o zakupu, dostavi glavni projekat za izgradnju privremenog objekta i projekat rušenja tog objekta, sa predračunom troškova rušenja. Sredstva u visini predračuna troškova rušenja iz odobrenog projekta, pri zaključivanju ugovora o privremenom korišćenju zemljišta, deponuju se kod Preduzeća.

Ako vlasnik u roku utvrđenom ugovorom ne ukloni objekat, rušenje i odnošenje građevinskog materijala izvršiće nadležna inspekcija iz sredstava depozita. Depozit se vlasniku vraća u celini ako sam ukloni objekat.

2.2. Uslovi otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta

Član 6

Građevinsko zemljište u javnoj svojini može se otuđiti ili dati u zakup, radi izgradnje, u skladu sa Programom otuđenja i davanja u zakup na određeno vreme građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

Građevinsko zemljište daje se u zakup na određeno vreme, na period do 99 godina.

Komisija za sprovođenje postupka otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini sačinjava Predlog Programa iz stava 1. i dostavlja Gradskom veću na usvajanje.

Program iz stava 1. ovog člana sadrži oznaku i površinu zemljišta, namenu, urbanističke uslove za izgradnju objekta, vrste delatnosti koje se mogu obavljati, kao i način postupka za otuđenje ili davanje u zakup.

2.3. Način i postupak otuđenja i davanja u zakup građevinskog zemljišta

Član 7

Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup kao neizgrađeno i uređeno.

Izuzetno, građevinsko zemljište može se otuđiti ili dati u zakup i kao neuređeno, ako učesnik u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda javnim oglasom prihvati propisane uslove za uređivanje zemljišta sadržane u javnom oglasu i ugovorom preuzme obavezu da o svom trošku izvrši komunalno opremanje građevinskog zemljišta u skladu sa uslovima propisanim Zakonom.

Član 8

Građevinsko zemljište se otuđuje ili daje u zakup javnim nadmetanjem ili prikupljanjem ponuda javnim oglasom, u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom.

Izuzetno, građevinsko zemljište se može otuđiti ili dati u zakup i neposrednom pogodbom u slučajevima propisanim Zakonom.

Član 9

Odluku o raspisivanju oglasa za davanje u zakup putem javnog nadmetanja ili prikupljanja ponuda donosi Nadzorni odbor Preduzeća, u skladu sa Programom iz člana 4. ove Odluke, kada se u zakup daje građevinsko zemljište javne namene za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera, a nadležna gradska uprava za poslove imovine kada se otuđuje odnosno daje u zakup građevinsko zemljište u javnoj svojini, radi izgradnje objekata, u skladu sa programom iz člana 6. ove odluke.

Član 10

Oglas se javno objavljuje putem sredstava javnog informisanja.

Član 11

Oglas obavezno sadrži:

- oznaku da li se građevinsko zemljište otuđuje ili daje u zakup putem javnog nadmetanja ili putem prikupljanja ponuda;

- dužinu trajanja zakupa (ukoliko se zemljište daje u zakup);

- podatke o zemljištu koje se otuđuje ili daje u zakup (broj parcele, površina, lokacija, podaci iz urbanističke, odnosno planske dokumentacije o zemljištu i objektima koji se na njemu mogu graditi sl.);

- početni (najniži) iznos cene za otuđenje, odnosno zakupnine;

- visinu depozita izraženu u procentima u odnosu na početnu cenu i rok za uplatu depozita u postupku javnog nadmetanja, odnosno za podnošenje ponuda u postupku prikupljanja ponuda;

- naziv i adresu organa kome se prijave, odnosno ponude podnose;

- obaveštenje o datumu i vremenu prijema prijava odnosno ponuda;

- obaveštenje o vremenu i mestu gde će se sprovesti postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanje ponuda;

- posebne napomene: da se ponude (ukoliko se sprovodi postupak prikupljanja ponuda) dostavljaju u zapečaćenim kovertama sa naznakom: "Ponuda, ne otvaraj", napomenu u pogledu obaveza lica, kome se daje u zakup građevinsko zemljište u skladu sa odredbama člana 4. ove odluke, kao i druge napomene;

- način i rok plaćanja cene za otuđenje odnosno zakupnine;

- naziv organa koji sprovodi postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda;

- rok u kome će učesnici postupka biti obavešteni o rezultatima sprovedenog postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda i rok za povraćaj garantnog iznosa učesnicima koji nisu izabrani za najpovoljnijeg ponuđača;

- obaveštenje o sadržini prijave odnosno dokumentaciji koja se mora priložiti prilikom podnošenja prijave odn. ponude;

- rok za plaćanje naknade za uređivanje građevinskog zemljišta i

- napomenu da je sticalac odnosno zakupac u obavezi da izvrši promenu namene zemljišta, ukoliko ista nije izvršena pre raspisivanja oglasa.

Pored elemenata koje oglas obavezno mora da sadrži, u skladu sa stavom 1. ovog člana, oglas može da sadrži i druge elemente koji se odnose na uslove otuđenja/zakupa, zemljišta koje je predmet otuđenja odnosno zakupa, posebne napomene i sl.

Član 12

Postupak otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini sprovodi Komisija za sprovođenje postupka otuđenja ili davanja u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini radi izgradnje objekata (u daljem tekstu: Komisija).

Komisiju iz stava 1. ovog člana rešenjem obrazuje Gradsko veće koje i imenuje i razrešava članove Komisije, na predlog nadležne gradske uprave nadležne za poslove imovine.

Komisija ima predsednika, četiri člana i sekretara Komisije.

Sastav Komisije čine zaposleni iz Gradskih uprava nadležnih za poslove urbanizma, imovine, investicija, privrede i komunalnih poslova.

Sekretar Komisije imenuje se iz redova zaposlenih iz Gradske uprave nadležne za poslove imovine i nema pravo odlučivanja.

Član 12a

Postupak davanja u zakup na određeno vreme građevinskog zemljišta za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera sprovodi Komisija koju svojim aktom obrazuje Nadzorni odbor JP "Putevi" (u daljem tekstu: Komisija Preduzeća).

Komisija Preduzeća ima predsednika i četiri člana koje imenuje i razrešava Nadzorni odbor Preduzeća, koji utvrđuje sastav i zadatak Komisije Preduzeća.

Član 13

Komisija, odnosno Komisija Preduzeća je obavezna da u roku koji ne može biti kraći od 30 dana od dana javnog oglašavanja u sredstvima javnog informisanja pristupi javnom nadmetanju, odnosno javnom otvaranju ponuda, a što će biti precizirano samim oglasom.

O toku postupka javnog nadmetanja i prikupljanja ponuda vodi se zapisnik.

Član 14

Minimalna licitaciona cena za otuđenje, odnosno davanje u zakup određuje se u visini tržišne vrednosti koju utvrđuje Republički organ nadležan za naplatu javnih prihoda, a početnu licitacionu cenu za otuđenje, odnosno davanje u zakup koja je sadržana u tekstu Oglasa utvrđuje Gradsko veće davanjem saglasnosti na predlog oglasa.

Predlog oglasa Gradskom veću upućuje Komisija, odnosno Nadzorni odbor Preduzeća na predlog Komisije Preduzeća.

Visina depozita iznosi 10% početne cene.

Član 15

Najpovoljnijim ponuđačem, odnosno ponudom, u smislu ove Odluke smatra se ponuđač, odnosno ponuda koja sadrži najviši iznos zakupnine, najduži rok trajanja zakupa, najpovoljnije uslove plaćanja.

Ukoliko je više ponuđača ponudilo učinilo identičnu ponudu u svim elementima utvrđenim stavom 1. ovog člana, najpovoljnijim ponuđačem smatra se onaj koji je prvi licitirao, odnosno čija je ponuda prva prispela.

A) Postupak javnog nadmetanja

Član 16

Prijava za učešće na javnom nadmetanju (u daljem tekstu: prijava) sadrži:

- oznaku lokacije na koju se odnosi;

- ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu za fizička lica, ako je u pitanju privatni preduzetnik i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji;

- naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, dokaz o upisu u registar nadležnog organa, PIB i matični broj, ime i prezime direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, potpis i pečat;

- izjavu o prihvatanju svih uslova iz oglasa.

Uz prijavu se dostavlja dokaz o uplaćenom garantnom iznosu, uredno ovlašćenje za zastupanje, fotokopija lične karte za fizička lica, rešenje o upisu u registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar i eventualno druga dokumentacija propisana oglasom.

Postupak javnog nadmetanja počinje tako što predsednik Komisije, odnosno Komisije Preduzeća koja sprovodi postupak javnog nadmetanja, po otvaranju postupka javnog nadmetanja utvrđuje i zapisnički konstatuje:

- imena lica, odnosno licitanata koja su podnela dokaz o uplaćenom depozitu,

- ko je od licitanata lično prisutan,

- ko od lica koja su prisutna, ima ovlašćenje da, u ime licitanta, može da učini ponudu, odnosno da preduzima radnje u postupku javnog nadmetanja.

Lica koja nisu blagovremeno uplatila depozit neće moći da učestvuju u postupku javnog nadmetanja.

Član 17

O radu Komisije, odnosno Komisije Preduzeća se vodi zapisnik.

U zapisnik se pored vremena sprovođenja, odnosno početka postupka, lica koja prisustvuju postupku i u kom svojstvu, unosi ceo tok postupka, a obavezno se konstatuju sve ponude i lica koja su ih učinila, kao i sve drugo što se dešavalo u toku postupka i što je od značaja za postupak koji je sproveden.

Član 18

Uslovi za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ispunjeni su kad javnom nadmetanju pristupi jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik.

Postupak javnog nadmetanja je javan i istom mogu da prisustvuju sva zainteresovana lica.

Član 19

Predsednik Komisije, odnosno Komisije Preduzeća objavljuje početni iznos cene za otuđenje odnosno zakupnine i poziva učesnike javnog nadmetanja da daju svoje ponude.

Svaki učesnik u javnom nadmetanju obavezan je da javno kaže iznos koji nudi i u ime kog ponuđača.

Nakon što zainteresovani učesnici učine ponude, predsednik Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, pita tri puta učesnike javnog nadmetanja, da li neko od učesnika daje ponudu sa većim iznosom od, u tom momentu, najvećeg ponuđenog iznosa.

Ukoliko neko od učesnika ponudi veći iznos, od do tada ponuđenog, postupak se nastavlja na način utvrđen stavom 3. ovog člana, sve dok učesnici javnog nadmetanja daju ponude sa iznosima većim, od onog koji sadrži poslednja učinjena ponuda.

Ukoliko posle trećeg poziva predsednika Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, niko od učesnika u javnom nadmetanju ne učini povoljniju ponudu, od poslednje učinjene ponude, predsednik Komisije, odnosno Komisija Preduzeća, javno konstatuje koji je najviši ponuđeni iznos i ime ponuđača.

Član 20

Ukoliko u postupku javnog nadmetanja za predmetnu parcelu učestvuje jedan učesnik, odnosno njegov ovlašćeni zastupnik, javno nadmetanje se završava kada učesnik, odnosno ovlašćeni zastupnik prihvati početni iznos cene za otuđenje odnosno zakupnine.

Početni iznos cene za otuđenje odnosno zakupnine, utvrđuje se kao najpovoljniji iznos cene za otuđenje odnosno zakupnine.

Član 21

Ponuđač koji je učinio najpovoljniju ponudu, obavezan je da na poziv predsednika Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, odmah potpiše izjavu da je ponudio najviši iznos cene za otuđenje odnosno zakupnine, sa naznakom visine ponuđenog iznosa.

Ukoliko najpovoljniji ponuđač odbije da potpiše izjavu iz stava 1. ovog člana, predsednik Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, obaveštava učesnike da se postupak javnog nadmetanja nastavlja i poziva učesnike da ponovo učine ponude.

Član 22

Kada najpovoljniji ponuđač potpiše izjavu iz člana 21. ove Odluke, predsednik Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, javno objavljuje da je postupak javnog nadmetanja završen i poziva sve učesnike javnog nadmetanja da potpišu zapisnik o toku postupka i u isti unesu svoje eventualne primedbe na tok postupka.

Predsednik Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, obaveštava sve učesnike da će im u roku utvrđenim oglasom biti dostavljena Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Član 23

Komisija, odnosno Komisija Preduzeća je obavezna da u roku od pet dana od dana kada je sproveden postupak javnog nadmetanja donese Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu dostavi učesnicima javnog nadmetanja.

Komisija Preduzeća o sprovedenom postupku javnog nadmetanja sačinjava izveštaj i dostavlja ga Nadzornom odboru Preduzeća, u roku iz stava 1. ovog člana, a Komisija o sprovedenom postupku javnog nadmetanja sačinjava izveštaj i dostavlja ga nadležnoj gradskoj upravi za poslove imovine u roku iz stava 1. ovog člana.

Član 24

Učesnici javnog nadmetanja imaju pravo da u roku od osam dana od dana prijema odluke iz člana 23. ove Odluke, odnosno od dana kada je postupak sproveden, podnesu prigovor Nadzornom odboru Preduzeća, kada postupak sprovodi Komisija Preduzeća, a Gradskom veću preko Gradske uprave nadležne za poslove imovine, na Odluku o izvoru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno na tok postupka, kada postupak sprovodi Komisija.

Član 25

Gradsko veće obavezano je da u roku od sedam dana od dana prijema prigovora iz člana 24. ove Odluke, prigovor razmotri i donese odluku, kada postupak sprovodi Komisija, a kada postupak sprovodi Komisija Preduzeća, Nadzorni odbor Preduzeća je u obavezi da u roku od sedam dana od dana prijema prigovora iz člana 24. ove Odluke, prigovor razmotri i donese odluku.

Rešavajući po prigovoru Gradsko veće tj. Nadzorni odbor preduzeća obavezan je da u roku od sedam dana od dana prijema prigovora iz člana 24. ove Odluke, prigovor razmotri i donese odluku.

Rešavajući po prigovoru Gradsko veće, odnosno Nadzorni odbor Preduzeća može da:

- prigovor odbaci ukoliko je neblagovremen ili ukoliko je izjavljen od strane neovlašćenog lica,

- prigovor odbije kao neosnovan,

- prigovor usvoji i poništi Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača, odnosno poništi sprovedeni postupak.

Član 26

Odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je pravosnažna, po proteku roka za prigovor ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je rešavajući po prigovoru Gradsko veće isti odbacilo, odnosno odbilo kada je postupak sprovodila Komisija, odnosno odluka o izboru najpovoljnijeg ponuđača je pravosnažna, po proteku roka za prigovor ukoliko isti nije podnet, odnosno ukoliko je rešavajuće po prigovoru Nadzorni odbor Preduzeća isti odbacio, odnosno odbio kada je postupak sprovodila Komisija Preduzeća.

B) Postupak prikupljanja ponuda

Član 27

Ponude se podnose u zatvorenoj koverti, sa vidljivom naznakom na koju se lokaciju odnosi.

Ponuda (u daljem tekstu: ponuda) sadrži:

- oznaku lokacije na koju se odnosi;

- ime i prezime, jedinstveni matični broj građana i adresu za fizička lica, ako je u pitanju privatni preduzetnik i matični broj radnje iz jedinstvenog registra radnji;

- naziv, odnosno firmu i sedište pravnog lica, dokaz o upisu u registar nadležnog organa, PIB i matični broj; ime i prezime direktora odnosno lica ovlašćenog za zastupanje, potpis i pečat;

- izjavu o prihvatanju svih uslova iz oglasa;

- ponuđenu cenu zemljišta odnosno zakupninu.

Uz ponudu se dostavlja dokaz o uplaćenom garantnom iznosu, uredno ovlašćenje za zastupanje, fotokopija lične karte za fizička lica, rešenje o upisu u registar privrednih subjekata ili drugi odgovarajući registar i eventualno druga dokumentacija propisana oglasom.

Komisija, odnosno Komisija Preduzeća, koja sprovodi postupak prikupljanja ponuda, u pogledu utvrđivanja prisutnosti ponuđača i lica ovlašćenih od strane ponuđača da učestvuju u postupku, postupa na način utvrđen članom 16. ove Odluke.

Član 28

O radu Komisije, odnosno Komisije Preduzeća, se vodi zapisnik.

U zapisnik se pored vremena sprovođenja, odnosno početka postupka, lica koja prisustvuju postupku i u kom svojstvu, unosi ceo tok postupka, a obavezno se konstatuje koliko je ponuda ukupno pristiglo, koliko neblagovremenih, koliko nepotpunih, (ako ih ima), koliko ponuda je otvoreno uz navođenje lica koja su ih podnela, kao i sve drugo što se dešavalo u toku postupka i što je od značaja za postupak koji je sproveden.

Član 29

Predsednik Komisije, odnosno Predsednik Komisije Preduzeća javno otvara prispele ponude uz navođenje lica koja su ponudu učinila i uslova koje sadrži ponuda.

Neblagovremene ponude se ne otvaraju, a nepotpune ponude se ne razmatraju.

Nakon otvaranja, javnog čitanja ponuda i njihovog zapisničkog konstatovanja, predsednik Komisije, odnosno Predsednik Komisije Preduzeća javno objavljuje koja je ponuda najpovoljnija i ime ponuđača. Nakon toga javno oglašava da je postupak prikupljanja ponuda završen i poziva prisutne učesnike (ponuđače, odnosno lica ovlašćena od ponuđača da učestvuju u postupku) da potpišu zapisnik i u isti unesu eventualne primedbe na tok postupka.

Komisija, odnosno Komisije Preduzeća je obavezna da u roku od pet dana od dana javnog otvaranja ponuda donese Odluku o izboru najpovoljnijeg ponuđača i istu dostavi učesnicima postupka.

Komisija Preduzeća o sprovedenom postupku, postupku prikupljanja ponuda sačinjava izveštaj i dostavlja ga Nadzornom odboru Preduzeća, a Komisija o sprovedenom postupku, postupku prikupljanja ponuda sačinjava izveštaj i dostavlja ga nadležnoj gradskoj upravi za poslove imovine u roku od pet dana od dana sprovođenja postupka.

U pogledu prava na podnošenje prigovora, rokova za podnošenje prigovora, nadležnosti za rešavanje po prigovoru, odlučivanja po prigovoru pravosnažnosti Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača, zaključivanja ugovora o međusobnim pravima i obavezama, primenjuju se odredbe ove Odluke koje se odnose na regulisanje ovih pitanja u postupku javnog nadmetanja.

V) Neposredna pogodba

Član 30

Građevinsko zemljište može se otuđiti ili dati u zakup neposrednom pogodbom u slučaju:

1. izgradnje objekata za potrebe obavljanja poslova iz nadležnosti državnih organa i organizacija, organa jedinica teritorijalne autonomije i lokalne samouprave, kao i drugih objekata u javnoj svojini,

2. pribavljanja građevinske dozvole vlasniku bespravno sagrađenog objekta, koji je zahtev podneo u rokovima propisanim Zakonom, ako je izgradnja tog objekta u skladu sa uslovima predviđenim Zakonom,

3. ispravke granica susednih katastarskih parcela,

4. formiranja građevinske parcele u skladu sa čl. 102. Zakona,

5. otuđenja ili davanja u zakup u skladu sa čl. 96. st. 7. Zakona

6. sporazumnog davanja zemljišta u zakup ranijem vlasniku nepokretnosti koje je bilo predmet eksproprijacije, u skladu sa propisima o eksproprijaciji.

Zahtev za otuđenje ili davanje u zakup neposrednom pogodbom podnosi se Gradskoj upravi nadležnoj za imovinske poslove.

III ODLUČIVANJE O OTUĐENJU ILI DAVANJU U ZAKUP I UGOVOR O OTUĐENJU ODNOSNO DAVANJU U ZAKUP

Član 31

Predsednik Komisije, na osnovu pravosnažne Odluke o izboru najpovoljnijeg ponuđača i neophodne dokumentacije za izradu Predloga rešenja o otuđenju odnosno davanju u zakup građevinskog zemljišta, podnosi zahtev Gradskoj upravi nadležnoj za imovinske poslove, da isti sačini i dostavi ga Gradskom veću.

Direktor Preduzeća na osnovu pravosnažne oduke o izboru najpovoljnijeg ponuđača i neophodne dokumentacije za izradu predloga rešenja o davanju u zakup građevinskog zemljišta na određeno vreme za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera, podnosi zahtev gradskoj upravi nadležnoj za poslove imovine da isti sačini i dostavi ga Gradskom veću.

Gradsko veće donosi rešenje o davanju u zakup građevinskog zemljišta javne namene za postavljanje montažnih objekata privremenog karaktera, u skladu sa Programom iz člana 4. ove Odluke, odnosno otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, radi izgradnje objekta, u skladu sa Programom iz člana 6. ove Odluke.

Protiv rešenja iz stava 2. ovog člana nije dozvoljena žalba, ali učesnik javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja ponuda koji smatra da mu je u postupku povređeno pravo, može protiv istog pokrenuti upravni spor tužbom kod Upravnog suda, u roku od 30 dana od dana dostavljanja tog rešenja.

Rešenje iz stava 2. ovog člana konačno je u upravnom postupku.

Član 32

Rešenje o otuđenju odnosno davanju u zakup neposrednom pogodbom donosi Gradsko veće.

Protiv rešenja iz stava 1. ovog člana može se pokrenuti upravni spor tužbom kod Upravnog suda, u roku od 30 dana od dana dostavljanja tog rešenja.

Rešenje iz stava 1. ovog člana konačno je u upravnom postupku.

Član 33

Lice, kome se građevinsko zemljište otuđuje ili daje u zakup, zaključuje sa Gradonačelnikom grada Kragujevca ili licem koje on ovlasti Ugovor o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta, u roku od 30 dana od dana konačnosti rešenja o otuđenju odnosno davanju u zakup.

Lice kome je građevinsko zemljište otuđeno ili dato u zakup u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom, dužno je da isplati utvrđenu cenu građevinskog zemljišta, odnosno zakupninu pre zaključenja Ugovora o otuđenju odnosno zakupu, osim u posebnim slučajevima propisanim Odlukom o merilima za utvrđivanje cene, zakupnine i naknade za uređivanje građevinskog zemljišta.

Ugovor iz stava 1. ovog člana sadrži podatke o:

- katastarskoj parceli;

- visini i načinu plaćanja cene za otuđenje odnosno zakupnine;

- roku trajanja zakupa;

- visini, roku i načinu plaćanja naknade za uređivanje građevinskog zemljišta;

- prava i obaveze u slučaju neizvršenja obaveza po osnovu Ugovora o otuđenju odnosno zakupu;

- druga prava i obaveze vezano za otuđenje odnosno zakup.

Ugovor o otuđenju odnosno davanju u zakup je ugovor po pristupu i lice iz stava 1. ovog člana nema pravo izmene uslova iz ugovora.

Lice iz stava 1. ovog člana ima pravo uvida u ugovor o otuđenju odnosno davanju u zakup, pre postupka izbora najpovoljnijeg ponuđača.

3.1. Poništaj rešenja o otuđenju ili davanju u zakup građevinskog zemljišta

Član 34

Ukoliko lice koje je pribavilo u svojinu odnosno dugoročni zakup građevinsko zemljište ne zaključi Ugovor o otuđenju odnosno zakupu u roku od 30 dana od konačnosti rešenja o otuđenju odnosno davanju u zakup, postupak za poništaj rešenja, može pokrenuti Gradska uprava nadležna za poslove imovine.

Rešenje o poništaju rešenja o otuđenju odnosno davanju u zakup donosi Gradsko veće.

Rešenje iz stava 2. osnov je za raskid ugovora, bez prava na isticanje odštetnog zahteva prema Gradu i Gradskoj upravi nadležnoj za imovinske poslove, po navedenom osnovu.

U slučaju iz st. 1 ovog člana, ukoliko Gradska uprava nadležna za poslove imovine pokrene postupak za poništaj rešenja i isto bude pravnosnažno poništeno, Gradska uprava nadležna za poslove imovine zadržava iznos uplaćenog depozita od 10% na ime ugovorne kazne, a eventualno uplaćenu razliku do punog izlicitiranog iznosa vraća licu koje je pribavilo u svojinu ili dugoročni zakup građevinsko zemljište u nominalnom iznosu a u roku od 30 dana od dana pravnosnažnosti rešenja o poništaju.

IV PRESTANAK ZAKUPA

Član 35

Zakup prestaje u skladu sa Zakonom o obligacionim odnosima i drugim Zakonima koji regulišu ovu oblast.

Rešenje o poništaju rešenja o davanju u zakup donosi Gradsko veće.

Protiv rešenja iz prethodnog stava može se pokrenuti upravni spor u roku od 30 dana od dana dostavljanja rešenja.

Rešenje Gradskog veća predstavlja osnov za raskid ugovora o davanju u zakup, uz zadržavanje uplaćenog depozita od 10% na ime ugovorne kazne, a eventualno uplaćenu razliku do punog izlicitiranog iznosa vraća licu koje je pribavilo u svojinu ili dugoročni zakup građevinsko zemljište u nominalnom iznosu u roku od 30 dana od dana pravnosnažnosti rešenja o poništaju rešenja.

V IZMENA UGOVORA O ZAKUPU

Član 36

Ako se promeni vlasnik objekta, odnosno posebnog (fizičkog) dela objekta koji je izgrađen ili se gradi na građevinskom zemljištu u javnoj svojini koje se koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenom u skladu sa Zakonom i ovom Odlukom, zakupodavac će, na zahtev novog vlasnika izmeniti ugovor o zakupu tako što će na mesto odnosno pored dotadašnjeg zakupca stupiti novi vlasnik objekta, odnosno dela objekta.

Uz zahtev za izmenu ugovora o zakupu dostavlja se ugovor o kupovini objekta ili kupovini objekta u izgradnji, odnosno drugi pravni osnov kojim se stiče pravo svojine na objektu ili objektu u izgradnji, koji je sudski overen sa potvrdom Poreske uprave o izmirenju poreza po tom pravnom osnovu ili sa potvrdom Poreske uprave o oslobađanju od poreske obaveze, odnosno pravnosnažno rešenje o nasleđivanju.

Zakupodavac zaključuje sa novim vlasnikom objekta ugovor o zakupu, koji po potpisivanju predstavlja osnov za promenu upisa zakupca u javnoj knjizi o evidenciji nepokretnosti i pravima na njima.

Po upisu prava svojine na objektu koji je izgrađen ili legalizovan na građevinskom zemljištu koje se koristi po osnovu ugovora o zakupu zaključenom u skladu sa zakonom, na zahtev zakupca, zakupodavac i zakupac zaključuju ugovor o raskidu ugovora o zakupu i eventualno drugi ugovor u skladu sa propisima, kojim će regulisati način i uslove izmirenja, odnosno ispunjenja ugovornih obaveza iz ugovora o zakupu.

Član 36a

Zakupcima koji na zemljištu uzetom u zakup, nisu izgradili objekte u skladu sa odredbama ove Odluke:

- rok za izgradnju može se, na njihov pisani zahtev, produžiti za još dve godine, od dana stupanja na snagu ove Odluke, ukoliko u roku od jedne godine, Gradu uplate ili su već avansno uplatili, naknadu za uređenje građevinskog zemljišta, ili

- zemljište uzeto u zakup mogu pribaviti u svojinu u postupku licitacije raspisane na njihov zahtev, tako što će sredstva uplaćena po osnovu zakupa i avansno uplaćene naknade za uređenje građevinskog zemljišta, biti priznata kao depozit, kod raspisane licitacije u paritetu 1 bod 1 euro.

Član 36b

Zakupci koji na zemljištu uzetom u zakup, nisu izgradili objekte u skladu sa odredbama ove Odluke, a ne podnesu zahtev u skladu sa članom 40a zaključeni ugovori (ugovor o međusobnim pravima i obavezama ili ugovor o davanju u zakup) biće raskinuti, a zakupci će biti u obavezi, da Gradu, nadoknade štetu i to:

- troškove izrade planske dokumentacije po zahtevu zakupca;

- troškove komunalnog opremanja lokacije (prilazne saobraćajnice, unutrašnje saobraćajnice, troškove priključaka na komunalnu infrastrukturu - gas, struja, voda, kanalizacija i dr.)

- troškove izrade nove planske dokumentacije, ukoliko nakon raskida ugovora zemljište dato u zakup nije moguće otuđiti na osnovu planskog akta rađenog po zahtevu zakupca;

- pripadajući iznos naknade za korišćenje građevinskog zemljišta i poreza na imovinu za period od dana zaključenja ugovora o međusobnim pravima i obavezama do dana raskida ugovora po zahtevu investitora.

Visinu štete iz stava 1. ovog člana, utvrdiće Grad i zakupac sporazumno, a ukoliko to ne uspeju Grad će pred nadležnim sudom pokrenuti postupak za naknadu štete.

Član 36v

Preduzeće je dužno da odmah, a najkasnije u roku od 10 dana od dana isteka roka za izgradnju objekta, Gradskom veću dostavi obaveštenje o zaključenom ugovoru, odnosno zakupcu koji nije ispoštovao ugovor i izgradio objekat u rokovima propisanim odredbama ove Odluke.

Gradsko veće će u roku ne dužem od 10 dana od prijema obaveštenja, obrazovati komisiju za utvrđivanje činjeničnog stanja, uputiti pisani poziv zakupca i upoznati zakupca sa odredbama ove Odluke o načinu razrešenja nastale situacije.

Komisiju iz stava 2. ovog člana obavezno čini predstavnik Preduzeća, član Gradskog veća nadležan za navedenu oblast i predstavnik Gradskog javnog pravobranilaštva.

Ukoliko zakupac i Komisija iz stava 2. ovog člana, postignu sporazum o načinu razrešenja, u skladu sa odredbama ove Odluke, Gradsko veće će Preduzeću dati instrukcije za dalje postupanje u konkretnom slučaju.

VI PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40g

Obavezuje se Preduzeće da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove Odluke, Gradskom Veću dostavi pisanu informaciju o zaključenim ugovorima, odnosno zakupcima koji nisu ispoštovali rokove utvrđene ugovorom i izgradili objekte u skladu sa odredbama ove Odluke.

Preduzeće je u obavezi da uz informaciju iz stava 1. ovog člana dostavi i fotokopije zaključenih ugovora.

Član 41

Stupanjem na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o davanju u zakup neizgrađenog građevinskog zemljišta ("Sl. list grada Kragujevca", br. 3/03, 4/03, 1/05, 11/07 i 35/08).

Član 42

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o dopuni
Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini

("Sl. list grada Kragujevca", br. 19/2014)

Član 3

Ovlašćuje se odbor za organizaciju i normativna akta da izvrši pravno tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

Član 4

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama
Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini

("Sl. list grada Kragujevca", br. 34/2015)

Član 6

Ovlašćuje se Odbor za normativna akta da izvrši pravno tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

Član 7

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini

("Sl. list grada Kragujevca", br. 36/2017)

Prelazne i završne odredbe

Član 21

Obavezuje se Javno preduzeće koje je obavljalo poslove otuđenja i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini do dana stupanja na snagu ove Odluke, da u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke, Gradskom Veću dostavi pisanu informaciju o zaključenim ugovorima, odnosno zakupcima koji nisu ispoštovali odredbe utvrđene ugovorom.

Preduzeće je u obavezi da uz informaciju iz stava 1. ovog člana dostavi i fotokopije zaključenih ugovora.

Član 22

Ovlašćuje se odbor za organizaciju i normativna akta da izvrši pravno tehničku redakciju, utvrdi i objavi prečišćen tekst Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini.

Član 23

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Kragujevca".

Napomene

Redakcija je zadržala numeraciju članova u skladu sa članom 19. Odluke o izmenama i dopunama Odluke o otuđenju i davanju u zakup građevinskog zemljišta u javnoj svojini, koja je objavljena u "Sl. listu grada Kragujevca", br. 36/2017 od 27. decembra 2017. godine.