ODLUKAO OSNIVANJU JAVNOG PREDUZEĆA ZA POSLOVE URBANIZMA "URBANIZAM" SREMSKA MITROVICA("Sl. list grada Sremska Mitrovica", br. 12/2016 i 17/2017) |
Osniva se Javno preduzeće za poslove urbanizma "Urbanizam" Sremska Mitrovica, (u daljem tekstu: javno preduzeće), u cilju prostornog i urbanističkog planiranja, projektovanja i izrade planskih dokumenata kao komunalnih delatnosti kojima se obezbeđuje trajno obavljanje delatnosti od opšteg interesa i obavljanja drugih poslova, koji uključuju i pružanje poslovnih i tehničkih usluga u oblasti ispitivanja tržišta u urbanoj izgradnji i ekonomske, organizacione i tehnološke usluge u urbanističkom i prostornom planiranju, projektovanju i urbanom razvoju, u skladu sa zakonom.
Ovim Osnivačkim aktom, u skladu sa Zakonom o javnim preduzećima, regulišu se naročito pitanja:
- naziva, sedišta i matičnog broja osnivača;
- poslovnog imena i sedišta javnog preduzeća;
- pretežne delatnosti javnog preduzeća;
- prava, obaveza i odgovornosti osnivača prema javnom preduzeću i javnog preduzeća prema osnivaču;
- uslova i načina utvrđivanja i raspoređivanja dobiti, odnosno načina pokrića gubitaka i snošenja rizika;
- uslova i načina zaduživanja javnog preduzeća;
- zastupanja javnog preduzeća;
- iznosa osnovnog kapitala, kao i opisa, vrste i vrednosti nenovčanog uloga i udela osnivača u osnovnom kapitalu izraženom u procentima;
- organa javnog preduzeća i njihovoj nadležnosti;
- imovine koja se ne može otuđiti;
- raspolaganja (otuđenja i pribavljanja) stvari u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća u skladu sa zakonom;
- zaštiti životne sredine;
- druga pitanja od značaja za nesmetano obavljanje delatnosti za koju se osniva javno preduzeće.
Pravni status javnog preduzeća
Javno preduzeće ima status pravnog lica, sa pravima, obavezama i odgovornostima utvrđenim zakonom.
Javno preduzeće u pravnom prometu sa trećim licima ima sva ovlašćenja i istupa u svoje ime i za svoj račun.
Upis javnog preduzeća u registar
Javno preduzeće se za obavljanje svoje delatnosti, utvrđene ovim Osnivačkim aktom, upisuje u registar u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava i postupak registracije, u skladu sa zakonom.
Unutrašnja organizacija javnog preduzeća
Javno preduzeće posluje kao jedinstvena radna celina.
Aktom direktora Javnog preduzeća, uređuje se unutrašnja organizacija i sistematizacija poslova.
Na akt o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji poslova saglasnost daje Gradonačelnik.
Osnivač javnog preduzeća je:
Grad Sremska Mitrovica, ulica Svetog Dimitrija broj 13, matični broj 08898774 (u daljem tekstu: Osnivač i Grad).
Prava osnivača ostvaruje Skupština grada.
Zastupanje i predstavljanje javnog preduzeća
Javno preduzeće zastupa i predstavlja direktor.
Puno poslovno ime javnog preduzeća je: Javno preduzeće za poslove urbanizma "Urbanizam" Sremska Mitrovica.
O promeni poslovnog imena odlučuje Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Sedište Javnog preduzeća je u Sremskoj Mitrovici, Kralja Petra I broj 5.
O promeni sedišta Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača.
Pečat, štambilj i znak javnog preduzeća
Javno preduzeće poseduje svoj pečat i štambilj sa ispisanim tekstom na srpskom jeziku i ćiriličnim pismom.
Pečat je okruglog oblika i sadrži puno poslovno ime i sedište Javnog preduzeća.
Štambilj je pravougaonog oblika i sadrži puno poslovno ime, sedište Javnog preduzeća i mesto za datum i broj.
Javno preduzeće ima svoj znak koji sadrži naziv i sedište Javnog preduzeća, a koji će biti definisan Statutom Javnog preduzeća.
Pretežna delatnost Javnog preduzeća je:
71.11 Arhitektonska delatnost
Pored pretežne delatnosti, Javno preduzeće obavlja i Inženjerske delatnosti i tehničko savetovanje pod šifrom 71.12.
U okviru delatnosti iz st. 1. i 2. ovog člana Javno preduzeće obavlja, naročito, sledeće stručne poslove:
- izrađuje prostorni plan Grada,
- izrađuje prostorne planove područja posebne namene,
- izrađuje urbanističke planove za teritoriju Grada,
- izrađuje odluke o izradi planskih dokumenata,
- izrađuje urbanističke projekte,
- izrađuje projekte parcelacije odnosno preparcelacije,
- izrađuje projekte parcelacije i preparcelacije u postupku ispravke granica parcele,
- prati i proučava pojave i promene u prostoru na teritoriji Grada,
- obavlja analitičko-studijske poslove iz oblasti prostornog i urbanističkog planiranja i zaštite životne sredine,
- izrađuje strateške procene uticaja planova na životnu sredinu,
- obezbeđuje obavljanje prethodnih radova za potrebe pripreme osnova i projekata od značaja za izgradnju i uređenje prostora i naselja,
- prikuplja, sređuje, obrađuje, čuva i publikuje podatke od interesa za uređenje prostora i naselja,
- na zahtev nadležnog organa Grada izrađuje izveštaj, odnosno mišljenje u postupku određivanja zemljišta za redovnu upotrebu objekata,
- na zahtev nadležnog organa Grada izrađuje informaciju o lokacijama, urbanističke uslove za lokacijsku dozvolu, izveštaje o činjenicama sadržanim u urbanističkoj dokumentaciji za potrebe izdavanja rešenja za odobrenje izvođenja radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola,
- na zahtev nadležnog organa Grada izrađuje dokumentaciju vezanu za mogućnost legalizacije odnosno ozakonjenja objekata u skladu sa zakonom kojim se uređuje postupak legalizacije odnosno ozakonjenja,
- obavlja geodetske radove u inženjersko - tehničkoj oblasti prostornog planiranja i urbanizma,
- izrađuje urbanističke uslove za postavljanje montažnih i drugih objekata na javnim površinama,
- izrađuje uverenja o nameni zemljišta i
- obavlja druge stručne poslove u vezi sa primenom zakona kojim se uređuje oblast planiranja i izgradnje objekata.
Pored stručnih poslova iz prethodnog stava ovog člana, Javno preduzeće pruža poslovne i tehničke usluge u oblasti ispitivanja tržišta u urbanoj izgradnji i ekonomske, organizacione i tehnološke usluge u urbanističkom i prostornom planiranju, projektovanju i urbanom razvoju, kao delatnost koja se uobičajeno u manjem obimu obavlja uz urbanističko i prostorno planiranje i projektovanje.
Javno preduzeće može obavljati stručne poslove urbanističkog i prostornog planiranja i za druge korisnike.
Javno preduzeće može bez upisa u registar da vrši i druge delatnosti koje služe obavljanju pretežne delatnosti, ukoliko za te delatnosti ispunjava uslove predviđene zakonom.
O promeni delatnosti Javnog preduzeća odlučuje Nadzorni odbor, uz saglasnost Osnivača, u skladu sa zakonom.
Imovinu Javnog preduzeća čine pravo svojine na pokretnim i nepokretnim stvarima, novčana sredstva i hartije od vrednosti i druga imovinska prava koja su preneta u svojinu Javnog preduzeća u skladu sa zakonom, osnivačkim aktom ili odlukom Osnivača, kao i pravo korišćenja na stvarima u javnoj svojini.
Javno preduzeće može koristiti sredstva u javnoj i drugim oblicima svojine, u skladu sa zakonom, odlukom osnivača i posebnim ugovorom kojim se regulišu međusobni odnosi, prava i obaveze Javnog preduzeća sa jedne i Grada, kao osnivača, sa druge strane.
Stvari u javnoj svojini na kojima je Javnom preduzeću preneto pravo korišćenja ne mogu se otuđiti iz imovine preduzeća.
Sredstva u javnoj svojini Grada mogu se ulagati u kapital Javnog preduzeća, u skladu sa zakonom i aktima Grada.
Po osnovu ulaganja sredstava iz stava 1. ovog člana, Grad stiče udele u Javnom preduzeću, kao i prava po osnovu tih udela.
Osnovni kapital Javnog preduzeća je novčani, iznosi 300.000,00 dinara i predstavlja jedan udeo koji je 100% u vlasništvu Grada Sremska Mitrovica.
Novčani ulog Osnivač će uplatiti najkasnije do dana registracije osnivanja Javnog preduzeća kod Agencije za privredne registre.
Povećanje i smanjenje osnovnog kapitala
O povećanju ili smanjenju osnovnog kapitala Javnog preduzeća odlučuje Osnivač, u skladu sa zakonom.
Sticanje sredstava za obavljanje delatnosti javnog preduzeća
Javno preduzeće u obavljanju svojih delatnosti, stiče i pribavlja sredstva iz sledećih izvora:
- prodajom proizvoda i usluga,
- iz budžeta Grada,
- iz donacija i poklona,
- iz drugih izvora, u skladu sa zakonom.
Cene proizvoda i usluga javnog preduzeća
Metodologiju za određivanje cena za obavljanje poslova koje su poverene Javnom preduzeću kao javno ovlašćenje, odobrava Osnivač.
Javno preduzeće je obavezno da zahtev za izmenu Metodologije za određivanje cena proizvoda i usluga dostavi Osnivaču, zajedno sa godišnjim programom poslovanja, u skladu sa članom 20. ove Odluke.
Kada se značajnije promene vrednosti elemenata, koji su uključeni u Metodologiju za određivanje cena, Javno preduzeće može, tokom poslovne godine da podnese Osnivaču detaljno obrazložen zahtev za odobrenje izmene Metodologije, zajedno sa izmenama godišnjeg programa poslovanja.
Izmene godišnjeg programa poslovanja sa predlogom za izmenu Metodologije za određivanje cena dostavljaju se Skupštini grada.
Društvo raspolaže imovinom u skladu sa zakonom kojim se uređuje pravni položaj javnih preduzeća, zakonom kojim se uređuje pravni položaj privrednih društava, zakonom kojim se uređuje javna svojina i u skladu sa ovim aktom.
Društvo ne može da otuđi objekte i druge nepokretnosti, postrojenja i uređaje koji su u funkciji obavljanja delatnosti od opšteg interesa, osim radi njihove zamene zbog dotrajalosti, modernizacije ili tehničko-tehnoloških unapređenja.
VI PRAVA I OBAVEZE JAVNOG PREDUZEĆA I OSNIVAČA
Po osnovu učešća u osnovnom kapitalu Javnog preduzeća, Grad, kao osnivač, ima sledeća prava:
- pravo upravljanja Javnim preduzećem na način utvrđen Statutom Javnog preduzeća;
- pravo da bude informisan o poslovanju Javnog preduzeća;
- pravo da učestvuje u raspodeli likvidacione ili stečajne mase, nakon prestanka Javnog preduzeća stečajem ili likvidacijom, a po izmirenju obaveza i
- druga prava u skladu sa zakonom.
Radi obezbeđivanja zaštite opšteg interesa, Osnivač daje saglasnost na:
1) statut;
2) davanje garancija, avala, jemstava, zaloga i drugih sredstava obezbeđenja za poslove koji nisu iz okvira delatnosti od opšteg interesa;
3) metodologiju za određivanje cena za obavljanje poslova koje su poverene Javnom preduzeću kao javno ovlašćenje, osim ako drugim zakonom nije predviđeno da tu saglasnost daje drugi državni organ;
4) raspolaganje (pribavljanje i otuđenje) sredstvima u javnoj svojini koja su preneta u svojinu javnog preduzeća, velike vrednosti, koja je u neposrednoj funkciji obavljanja delatnosti, utvrđenih osnivačkim aktom;
5) akt o opštim uslovima za isporuku proizvoda i usluga;
6) ulaganje kapitala;
7) statusne promene;
8) akt o proceni vrednosti kapitala, kao i na program i odluku o svojinskoj transformaciji;
9) druge odluke, u skladu sa zakonom kojim se određuje obavljanje delatnosti od opšteg interesa i osnivačkim aktom.
Kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga
Javno preduzeće je dužno da delatnost za koju je osnovano obavlja na način kojim se obezbeđuje stalno, kontinuirano i kvalitetno pružanje usluga krajnjim korisnicima.
VII POSLOVANJE, UTVRĐIVANJE I RASPOREĐIVANJE DOBITI
Poslovanje pod tržišnim uslovima
Javno preduzeće posluje po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom.
Planovi i programi rada i razvoja Javnog preduzeća
Planovima i programima rada utvrđuju se poslovna politika i razvoj Javnog preduzeća, određuju se neposredni zadaci i utvrđuju sredstva i mere za njihovo izvršavanje.
Planovi i programi rada Javnog preduzeća moraju se zasnivati na zakonima kojima se uređuju odnosi u delatnostima kojima se bavi Javno preduzeće.
Planovi i programi Javnog preduzeća su:
- plan i program razvoja Javnog preduzeća,
- finansijski planovi i
- drugi planovi i programi.
Za svaku kalendarsku godinu, Javno preduzeće donosi godišnji program poslovanja i dostavlja ga na saglasnost Osnivaču najkasnije do 1. decembra tekuće godine za narednu godinu.
Planovi i programi se smatraju donetim kada na njih saglasnost da Osnivač.
Društvo je dužno da Osnivaču dostavlja godišnje izveštaje o realizaciji poslovanja.
Javno preduzeće se može zaduživati samo pod uslovom da je finansijski i kreditno sposobno da preuzme otplatu zajma.
Javno preduzeće se može kratkoročno zaduživati za finansiranje deficita tekuće likvidnosti koji nastaje usled neuravnoteženosti kretanja u prihodima i rashodima Javnog preduzeća.
Javno preduzeće se može dugoročno zaduživati samo radi finansiranja ili refinansiranja kapitalnih investicionih rashoda predviđenih programom poslovanja, uz saglasnost Osnivača.
Javno preduzeće je obavezno da u cilju zaduženja pod najpovoljnijim tržišnim uslovima sprovede postupak javne nabavke, u skladu sa zakonom kojim se uređuju javne nabavke.
Raspodela dobiti i način pokrića gubitka
Dobit Javnog preduzeća utvrđena u skladu sa zakonom, može se raspodeliti za povećanje osnovnog kapitala, rezerve ili za druge namene, u skladu sa zakonom i posebnom odlukom Osnivača.
Odluku o raspoređivanju dobiti donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća, uz saglasnost Osnivača.
Odlukom iz stava 2. ovog člana deo sredstava po osnovu dobiti usmerava se Osnivaču i uplaćuje se na račun propisan za uplatu javnih prihoda.
Odluku o načinu pokrića gubitka donosi Nadzorni odbor Javnog preduzeća uz saglasnost Osnivača.
Organi Javnog preduzeća su:
1) Nadzorni odbor
2) Direktor
Sastav Nadzornog odbora
Nadzorni odbor ima predsednika i dva člana koje imenuje Osnivač, na period od četiri godine, pod uslovima, na način i po postupku utvrđenim zakonom.
Jedan član Nadzornog odbora imenuje se iz reda zaposlenih, na način i po postupku koji je utvrđen Statutom Javnog preduzeća.
Od ta tri člana Osnivač jednog imenuje za predsednika.
Uslovi za članove Nadzornog odbora
Za predsednika i člana Nadzornog odbora imenuje se lice koje ispunjava uslove predviđene članom 18. Zakona o javnim preduzećima, a predstavnik zaposlenih u Nadzornom odboru uslove iz člana 20. Zakona o javnim preduzećima.
Mandat članova Nadzornog odbora
Mandat predsedniku i članovima Nadzornog odbora prestaje istekom perioda na koji su imenovani, ostavkom ili razrešenjem.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora razrešavaju se pre isteka perioda na koji su imenovani, ukoliko:
- Nadzorni odbor ne dostavi Osnivaču na saglasnost godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja u rokovima propisanim članom 59. Zakona o javnim preduzećima,
- propuste da preduzmu neophodne mere pred nadležnim organima u slučaju postojanja osnovane sumnje da odgovorno lice javnog preduzeća deluje na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem i na drugi način,
- se utvrdi da deluju na štetu javnog preduzeća nesavesnim ponašanjem ili na drugi način, i
- u toku trajanja mandata bude osuđen na uslovnu ili bezuslovnu kaznu zatvora.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora kojima je prestao mandat, dužni su da vrše svoje dužnosti do imenovanja novog Nadzornog odbora, odnosno imenovanje novog predsednika ili člana Nadzornog odbora.
Nadzorni odbor:
1) donosi dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
2) donosi godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, usklađen sa dugoročnim i srednjoročnim planom poslovne strategije i razvoja iz tačke 1. ovog člana;
3) usvaja izveštaj o stepenu realizacije godišnjeg, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
4) usvaja tromesečni izveštaj o stepenu usklađenosti planiranih i realizovanih aktivnosti;
5) usvaja finansijske izveštaje;
6) nadzire rad direktora;
7) donosi statut;
8) odlučuje o statusnim promenama, osnivanju drugih pravnih subjekata i ulaganju kapitala;
9) donosi odluku o raspodeli dobiti, odnosno načinu pokrića gubitka;
10) zaključuje ugovore o radu sa direktorom, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
11) vrši druge poslove u skladu sa zakonom i statutom.
Nadzorni odbor ne može preneti pravo odlučivanja o pitanjima iz svoje nadležnosti na direktora ili drugo lice u javnom preduzeću.
Odluke iz stava 1. tač. 1), 2), 7) i 9) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz saglasnost Osnivača.
Odluku iz stava 1. tačka 8) ovog člana Nadzorni odbor donosi uz prethodnu saglasnost Osnivača.
Predsednik i članovi Nadzornog odbora imaju pravo na odgovarajuću naknadu za rad u Nadzornom odboru.
Visinu naknade iz stava 1. ovog člana utvrđuje Osnivač na osnovu izveštaja o stepenu realizacije programa poslovanja Javnog preduzeća i kriterijuma i merila koje utvrđuje Vlada RS u skladu sa članom 23. Zakona o javnim preduzećima.
Direktora Javnog preduzeća imenuje Skupština grada na period od četiri godine na osnovu sprovedenog javnog konkursa, a po postupku i na način utvrđen zakonom.
Za direktora Javnog preduzeća može biti imenovano lice koje ispunjava uslove predviđene članom 25. Zakona o javnim preduzećima, kao i bliže uslove utvrđene Statutom Javnog preduzeća.
Direktor Javnog preduzeća je funkcioner koji obavlja javnu funkciju i zasniva radni odnos na određeno vreme.
Direktor Javnog preduzeća:
1) predstavlja i zastupa javno preduzeće;
2) organizuje i rukovodi procesom rada;
3) vodi poslovanje javnog preduzeća;
4) odgovara za zakonitost rada javnog preduzeća;
5) predlaže dugoročni i srednjoročni plan poslovne strategije i razvoja i odgovoran je za njihovo sprovođenje;
6) predlaže godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja i odgovoran je za njegovo sprovođenje;
7) predlaže finansijske izveštaje;
8) izvršava odluke Nadzornog odbora;
9) bira izvršne direktore;
10) bira predstavnike javnog preduzeća u skupštini društva kapitala čiji je jedini vlasnik javno preduzeće;
11) zaključuje ugovore o radu sa izvršnim direktorima, u skladu sa zakonom kojim se uređuju radni odnosi;
12) donosi akt o sistematizaciji;
13) vrši druge poslove određene zakonom, osnivačkim aktom i statutom javnog preduzeća.
Direktor ima pravo na zaradu, a može imati pravo na stimulaciju.
Odluku o isplati stimulacije donosi Nadzorni odbor, uz saglasnost Skupštine grada, u skladu sa uslovima i kriterijumima za utvrđivanje visine stimulacije koje donosi Vlada RS posebnim podzakonskim aktom.
Mandat direktora prestaje istekom perioda na koji je imenovan, ostavkom ili razrešenjem.
Predlog za razrešenje može podneti Gradonačelnik Grada ili Nadzorni odbor Javnog preduzeća, preko Gradonačelnika Grada.
Predlog za razrešenje mora biti obrazložen sa precizno navedenim razlozima zbog kojih se predlaže razrešenje.
Skupština grada razrešava direktora pre isteka mandata na koji je imenovan, ukoliko nastupi neki od razloga predviđenih članom 49. Zakona o javnim preduzećima, a može razrešiti direktora pod uslovima i na način predviđenim članom 50. Zakona o javnim preduzećima.
Ukoliko protiv direktora stupi na snagu optužnica, Skupština grada donosi rešenje o suspenziji.
Suspenzija traje dok se postupak pravnosnažno ne okonča.
Skupština grada imenuje vršioca dužnosti direktora, do imenovanja direktora po sprovedenom javnom konkursu, u sledećim slučajevima:
1) ukoliko direktoru prestane mandat zbog isteka perioda na koji je imenovan, zbog podnošenja ostavke ili u slučaju razrešenja pre isteka mandata;
2) u slučaju smrti ili gubitka poslovne sposobnosti direktora.
Vršilac dužnosti može biti imenovan na period koji nije duži od godinu dana.
Prvog vršioca dužnosti direktora Javnog preduzeća, do izbora direktora Javnog preduzeća, a najduže do godinu dana imenovaće Skupština Grada posebnim aktom koji će se smatrati sastavnim delom ove Odluke.
Javno preduzeće može imati jednog ili više izvršnih direktora, koji se biraju u postupku i na način predviđen zakonom i Statutom Javnog preduzeća.
IX POREMEĆAJI U POSLOVANJU JAVNOG PREDUZEĆA
U slučaju poremećaja u poslovanju Javnog preduzeća, Skupština grada, može preduzeti mere propisane zakonom, radi obezbeđenja uslova za nesmetano funkcionisanje Javnog preduzeća i obavljanje delatnosti od opšteg interesa, a naročito:
- promenu unutrašnje organizacije Javnog preduzeća;
- razrešenje Nadzornog odbora i direktora i imenovanje privremenog organa Javnog preduzeća;
- ograničenje prava pojedinih delova Javnog preduzeća da istupaju u pravnom prometu sa trećim licima;
- ograničenje u pogledu prava raspolaganja pojedinim sredstvima u javnoj svojini;
- druge mere određene zakonom kojim se uređuju uslovi i način obavljanja delatnosti od opšteg interesa.
Štrajk je prekid rada koji zaposleni organizuju radi zaštite svojih profesionalnih i ekonomskih interesa po osnovu rada.
U Javnom preduzeću pravo na štrajk zaposleni ostvaruju u skladu sa zakonom.
Nakon otvaranja postupka likvidacije Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju Grada Sremska Mitrovica, direktor Javnog preduzeća je obavezan da sa
14 zaposlenih, koji se prethodno saglase da im radni odnos u toj Direkciji prestane zasnivanjem radnog odnosa kod Javnog preduzeća kao drugog poslodavca, zaključi ugovore o radu.
Spisak zaposlenih je Prilog 1 i sastavni deo ove Odluke.
Prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih iz radnog odnosa uređuju se ugovorom o radu, u skladu sa zakonom, aktima Osnivača i Javnog preduzeća.
Bezbednost i zdravlje zaposlenih na radu
Prava, obaveze i odgovornosti u vezi sa bezbednošću i zdravljem na radu ostvaruju se u skladu sa zakonom i propisima donetim na osnovu zakona, a bliže se uređuju opštim aktima Javnog preduzeća i ugovorom o radu.
Javno preduzeće je dužno da u obavljanju svoje delatnosti obezbeđuje potrebne uslove za zaštitu i unapređenje životne sredine i da sprečava uzroke i otklanja štetne posledice koje ugrožavaju prirodne i radom stvorene vrednosti čovekove sredine.
Statutom Javnog preduzeća detaljnije se utvrđuju aktivnosti preduzeća radi zaštite životne sredine, saglasno zakonu i propisima osnivača koji regulišu oblast zaštite životne sredine.
Rad Javnog preduzeća je javan.
Za javnost rada Javnog preduzeća odgovoran je direktor.
Dostupnost informacija od javnog značaja
Dostupnost informacija od javnog značaja Javno preduzeće vrši u skladu sa odredbama zakona koji reguliše oblast slobodnog pristupa informacijama od javnog značaja.
Javno preduzeće je dužno da na svojoj internet stranici objavi:
1) radne biografije članova nadzornog odbora, direktora i izvršnih direktora;
2) organizacionu strukturu;
3) godišnji, odnosno trogodišnji program poslovanja, kao i sve njegove izmene i dopune, odnosno izvod iz tog programa, ako Javno preduzeće ima konkurenciju na tržištu;
4) tromesečne izveštaje o realizaciji godišnje, odnosno trogodišnjeg programa poslovanja;
5) godišnji finansijski izveštaj sa mišljenjem ovlašćenog revizora;
6) druge informacije od značaja za javnost.
Poslovnom tajnom smatraju se isprave i podaci utvrđeni odlukom direktora ili Nadzornog odbora Javnog preduzeća čije bi saopštavanje neovlašćenom licu bilo protivno poslovanju Javnog preduzeća i štetilo bi njegovom poslovnom ugledu i interesima.
Opšti akti Javnog preduzeća su Statut i drugi opšti akti utvrđena zakonom.
Statut je osnovni opšti akt Javnog preduzeća.
Drugi opšti akti Javnog preduzeća moraju biti u saglasnosti sa Statutom Javnog preduzeća.
Pojedinačni akti koje donose organi i ovlašćeni pojedinci u Javnom preduzeću, moraju biti u skladu sa opštim aktima Javnog preduzeća.
Posebnom odlukom Skupštine Grada, u skladu sa ovim osnivačkim aktom i zakonom biće imenovani članovi Nadzornog odbora Javnog preduzeća koji će biti obavezni da najkasnije u roku od 30 dana od dana imenovanja donesu Statut Javnog preduzeća i dostave ga Skupštini grada na saglasnost.
Ovaj osnivački akt se overava od strane nadležnog organa za overe, a stupa na snagu osmog da od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Sremska Mitrovica".