ODLUKA

O GRADSKOJ UPRAVI GRADA NIŠA

("Sl. list grada Niša", br. 143/2016, 57/2017 i 138/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom obrazuje se Gradska uprava grada Niša (u daljem tekstu: Gradska uprava) kao organ koji vrši izvorne poslove grada Niša (u daljem tekstu: Grad) utvrđene Ustavom, zakonom i Statutom Grada Niša (u daljem tekstu: Statut grada), kao i zakonom poverene poslove državne uprave.

Gradsku upravu čine: sekretarijati, posebne organizacije i stručne službe obuhvaćene ovom odlukom (u daljem tekstu: organizacione jedinice).

Član 2

Ovom odlukom, u skladu sa zakonom, obrazuju se organizacione jedinice i određuje im se delokrug rada.

Član 3

Gradska uprava:

1) priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi skupština grada, gradonačelnik i gradsko veće;

2) izvršava odluke i druge akte skupštine grada, gradonačelnika i gradskog veća;

3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti grada;

4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata skupštine grada;

5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;

6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi skupština grada, gradonačelnik i gradsko veće.

Član 4

Nadzor nad radom Gradske uprave vrši Gradsko veće Grada Niša.

Rad Gradske uprave, preko upravnog spora, podleže i nadzoru sudova.

Član 5

Za štetu koju svojim nezakonitim ili nepravilnim radom Gradska uprava učini fizičkim i pravnim licima i preduzetnicima odgovoran je Grad.

Član 6

Sredstva za rad Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada, odnosno u budžetu Republike Srbije za obavljanje poslova državne uprave koji su zakonom povereni Gradu.

Organizacione jedinice mogu ostvarivati prihode svojom delatnošću, kada to ne utiče na redovno obavljanje poslova iz njihovog delokruga.

Prihodi ostvareni obavljanjem poslova iz stava 2. ovog člana su prihodi budžeta Grada.

II NAČELA DELOVANJA GRADSKE UPRAVE

Član 7

Gradska uprava je samostalna u vršenju svojih poslova koje obavlja na osnovu i u okviru Ustava, zakona, Statuta grada i drugih propisa.

Organizacione jedinice postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.

Organizacione jedinice dužne su da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava, obaveza i pravnih interesa.

Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija i kojima se postižu svrha i cilj zakona.

Organizacione jedinice dužne su da poštuju ličnost i dostojanstvo stranke.

Organizacija Gradske uprave mora biti takva da omogućava efikasno ostvarivanje prava i interesa građana i funkcionisanje organa Grada.

Rad Gradske uprave dostupan je javnosti, podložan kritici građana i javnoj kontroli.

III POSLOVI GRADSKE UPRAVE

Član 8

Organizacione jedinice učestvuju u planiranju i oblikovanju poslova grada tako što pripremaju nacrte odluka, drugih propisa i opštih akata za Skupštinu grada Niša (u daljem tekstu: Skupština grada), Gradonačelnika grada Niša (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradsko veće grada Niša (u daljem tekstu: Gradsko veće) i predlažu im preduzimanje odgovarajućih mera.

Član 9

Organizacione jedinice prate i utvrđuju stanje u oblastima iz svog delokruga, proučavaju posledice utvrđenog stanja i, zavisno od nadležnosti, same preduzimaju mere ili predlažu Skupštini grada, Gradonačelniku i Gradskom veću (u daljem tekstu: organi grada), donošenje propisa i preduzimanje drugih mera.

Član 10

Organizacione jedinice izvršavaju zakone i druge opšte akte tako što donose, odnosno predlažu donošenje propisa, rešavaju u upravnim stvarima i preduzimaju upravne radnje kada im je to zakonom povereno, vode evidencije i izdaju javne isprave na osnovu evidencija koje vode.

Upravne radnje kojima se poseže u ličnu slobodu i bezbednost, integritet, imovinu i ostala ljudska prava i slobode, organizacione jedinice preduzimaju izuzetno i samo kad za to imaju neposredan osnov u zakonu.

IV ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE

1. Sekretarijat

Član 11

Sekretarijat se obrazuje za obavljanje izvornih poslova Grada i poslova državne uprave koji su zakonom povereni Gradu.

Sekretarijat obavlja poslove u jednoj ili više međusobno povezanih oblasti.

Član 12

Sekretarijatom rukovodi sekretar, koji odgovara za rad sekretarijata, organizuje rad sekretarijata, stara se o pravilnom rasporedu poslova i izvršavanju radnih dužnosti zaposlenih.

Sekretar predstavlja sekretarijat, priprema nacrte propisa, donosi rešenja u upravnim i drugim pojedinačnim stvarima i odlučuje o drugim pitanjima iz delokruga sekretarijata.

Sekretar je odgovoran načelniku Gradske uprave za rad i zakonito i blagovremeno obavljanje poslova sekretarijata.

Član 13

(Brisan)

Član 14

Sekretarijat može da ima jednu ili više jedinica u sastavu (u daljem tekstu: jedinica u sastavu).

Jedinica u sastavu se obrazuje za obavljanje poslova, koji po svojoj prirodi ili obimu zahtevaju veću samostalnost.

Jedinica u sastavu posluje pod nazivom: centar ili kancelarija.

Centar odnosno kancelarija se obrazuju radi obavljanja izvršnih i sa njima povezanih stručnih poslova.

Član 15

Jedinicom u sastavu rukovodi šef centra, odnosno kancelarije, koji za svoj rad odgovara sekretaru.

Šef centra, odnosno kancelarije, može imati jednog ili više koordinatora.

Član 16

Poslove iz svog delokruga, jedinica u sastavu vrši samostalno.

Sekretar sekretarijata usmerava rad jedinice u sastavu.

2. Posebna organizacija

Član 17

Posebna organizacija se obrazuje za poslove koji traže primenu posebnih metoda i znanja i sa njima povezane izvršne poslove, a istovremeno zahtevaju veću samostalnost od one koju ima jedinica u sastavu.

Član 18

U okviru Gradske uprave, kao posebna organizacija, obrazuje se: komunalna policija.

Član 19

Komunalnom policijom rukovodi načelnik Komunalne policije, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

Član 20

(Brisan)

3. Stručna služba

Član 21

Za obavljanje stručnih i sa njima povezanih drugih poslova od značaja za rad organa grada i njihovih radnih tela obrazuju se stručne službe (u daljem tekstu: Služba).

Član 22

Službom rukovodi šef, koji za svoj rad odgovara načelniku Gradske uprave.

U pogledu rukovođenja, šef Službe ima sva prava i dužnosti sekretara koji rukovode pojedinim sekretarijatima Gradske uprave.

Član 23

(Brisan)

4. Rukovođenje

Član 24

Radom uprave rukovodi načelnik koga postavlja Gradsko veće na pet godina, na osnovu javnog oglasa.

Za načelnika Gradske uprave postavlja se lice koje ispunjava uslove propisane zakonom kojim se uređuju prava i dužnosti iz radnog odnosa zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Načelnik organizuje i obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova, odlučuje o pravima, obavezama i dužnostima iz radnih odnosa zaposlenih, stara se o obezbeđivanju materijalnih i drugih uslova za efikasan rad i odgovoran je za zakonitost rada Gradske uprave.

Načelnik za svoj rad i rad Gradske uprave odgovara Skupštini Grada i Gradskom veću.

Član 25

Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti da obavlja svoju dužnost.

Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se na isti način i pod istim uslovima kao i načelnik.

Član 26

Načelnik Gradske uprave i zamenik načelnika Gradske uprave ne mogu vršiti nikakvu javnu, profesionalnu i drugu dužnost koja je nespojiva sa njihovom funkcijom.

Član 27

Rukovodeći zaposleni u Gradskoj upravi su:

- sekretari sekretarijata, načelnik Komunalne policije i šefovi službi,

- rukovodioci sektora, šefovi i koordinatori centara i kancelarije,

- šefovi odseka i koordinatori grupa,

- rukovodioci drugih unutrašnjih organizacionih jedinica.

5. Unutrašnje organizacione jedinice

Član 28

Radi objedinjavanja istih ili sličnih poslova koji su međusobno srodni u Gradskoj upravi mogu se obrazovati unutrašnje organizacione jedinice sektori, odseci, grupe i unutrašnje organizacione jedinice sa drugim nazivima, ako to više odgovara, prirodi poslova koji treba da se obavljaju u tim jedinicama.

Sektor se obrazuje za izvršavanje poslova koji predstavljaju zaokruženu oblast rada.

Odsek se obrazuje za izvršavanje međusobno srodnih poslova koji zahtevaju neposrednu međusobnu organizacionu posebnost.

Grupa se obrazuje za izvršavanje poslova iste vrste ili međusobno povezane poslove.

U Komunalnoj policiji mogu se obrazovati područne organizacione jedinice za gradsku opštinu ili više njih ili za područje grada.

Član 28a

Sektorom rukovodi rukovodilac sektora, odsekom šef odseka, grupom koordinator grupe a područnom organizacionom jedinicom šef područne organizacione jedinice.

V ORGANIZACIONE JEDINICE GRADSKE UPRAVE I NJIHOV DELOKRUG

1. Sekretarijati i njihov delokrug

Član 29

1. Sekretarijat za poslove uprave i građanska stanja,

2. Sekretarijat za finansije,

3. Sekretarijat za lokalnu poresku administraciju,

4. Sekretarijat za dečiju i socijalnu zaštitu,

5. Sekretarijat za obrazovanje,

6. Sekretarijat za kulturu i informisanje,

7. Sekretarijat za omladinu i sport,

8. Sekretarijat za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj,

9. Sekretarijat za planiranje i izgradnju,

10. Sekretarijat za ozakonjenje,

11. Sekretarijat za zaštitu životne sredine,

12. Sekretarijat za privredu,

13. Sekretarijat za poljoprivredu,

14. Sekretarijat za inspekcijske poslove,

15. Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove,

16. Sekretarijat za primarnu zdravstvenu zaštitu,

17. Sekretarijat za investicije.

Član 30

Sekretarijat poslove uprave i građanska stanja obrazuje se za oblast građanskih stanja i kancelarijskog poslovanja.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; vođenje postupka i odlučivanje u upravnim stvarima iz oblasti ličnog stanja građana, matičarski poslovi za teritoriju grada Niša i za područje AP Kosovo i Metohija za grad Prištinu i opštine: Podujevo, Glogovac, Obilić, Lipljan i Kosovo Polje; vođenje biračkog spiska i njegovo ažuriranje; kancelarijsko poslovanje, poslovi evidencije pečata; praćenje i primena propisa kojima se uređuje informacioni sistem e-ZUP, preduzimanje svih neophodnih radnji za organ, odnosno Gradsku upravu, radi uključivanjna u sistem e-ZUP, kao i koordinacija i pružanje stručne pomoći svim organizacionim oblicima u okviru GU, u cilju što efikasnije implementacije e-ZUP-a; administrativno-tehnički i operativni poslovi za potrebe Gradske uprave; poslovi prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe; poslovi mesnih kancelarija i pružanje pomoći mesnim zajednicama; saradnja sa udruženjima građana i nevladinim organizacijama; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Gradski uslužni centar je jedinica u sastavu, u kojoj se obavljaju poslovi iz nadležnosti Gradske uprave, i drugi poslovi pružanja usluga građanima.

Član 31

Sekretarijat za finansije obrazuje se za oblast planiranja budžeta, interne kontrole namenskog korišćenja budžetskih sredstava, poslova trezora, finansijsko-materijalnih poslova organa Grada i sekretarijata.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: pripremanje i izrada nacrta budžeta Grada; pripremanje i izrada nacrta propisa iz nadležnosti sekretarijata; davanje mišljenja na nacrte odluka i drugih akata koji imaju uticaja na budžetske prihode i izdatke; planiranje primanja i tekućih prihoda i planiranje izdataka i tekućih rashoda; praćenje naplate lokalnih prihoda; donošenje tromesečnih planova izvršenja budžeta; praćenje izvršenja budžeta Grada, poslovi upravljanja gotovinom, dugom i zaduživanjem, poslovi plaćanja i poslovi u vezi obezbeđenja potraživanja; vođenje poslova budžetskog računovodstva; izrada završnog računa budžeta Grada i konsolidovanog računa budžeta i ostalih finansijskih izveštaja iz oblasti javnih finansija; poslovi interne kontrole namenskog trošenja budžetskih sredstava; izrada faktura za zakup poslovnog prostora i refakturisanje komunalnih troškova u vezi zakupa i korišćenja poslovnog prostora; poslovi naplate zakupnine i komunalnih troškova za poslovni prostor; poslovi refakturisanja komunalnih troškova uvezi stambenog prostora; ekonomsko-finansijski poslovi direktnih korisnika budžetskih sredstava koji se odnose na učešće u pripremi finansijskih planova i završnih računa budžetskih korisnika, kontrolu novčanih dokumenata i instrumenata plaćanja i obezbeđenja plaćanja sa aspekta ugovornih obaveza i namenskog korišćenja sredstava; vođenje evidencije o namenskim sredstvima; vođenje poslovnih knjiga po korisnicima i usaglašavanje potraživanja i obaveza; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 31a

Sekretarijat za lokalnu poresku administraciju obrazuje se za oblast utvrđivanja, kontrole i naplate izvornih prihoda ostvarenih na teritoriji Grada.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; vođenje registra obveznika izvornih prihoda Grada na osnovu podataka iz Jedinstvenog registra poreskih obveznika koji vodi Poreska uprava; utvrđivanje izvornih prihoda lokalne samouprave rešenjem za koje nije propisano da ih utvrđuje sam poreski obveznik (samooporezivanje) u skladu sa zakonom; kancelarijska i terenska kontrola radi provere i utvrđivanja zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze po osnovu lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom; obezbeđenje naplate lokalnih javnih prihoda u skladu sa zakonom; redovna i prinudna naplata lokalnih javnih prihoda i sporednih poreskih davanja u skladu sa zakonom; vođenje prvostepenog upravnog postupka po žalbama poreskih obveznika izjavljenih protiv upravnih akata donetih u poreskom postupku; vođenje poreskog računovodstva za izvorne prihode koje Sekretarijat utvrđuje, kontroliše i naplaćuje primenom zakona kojim se uređuje poreski postupak i poreska administracija i primenjivanje jedinstvenog informacionog sistema za lokalne javne prihode; izdavanje uverenja i potvrda o činjenicama o kojima vodi službenu evidenciju; utvrđivanje, kontrola i naplata u javno-pravnom odnosu poreza na imovinu i drugih izvornih javnih prihoda u skladu sa posebnim propisom; podnošenje zahteva za pokretanje poresko-prekršajnog postupka; izdavanje prekršajnih naloga; vođenje poreskog-prekršajnog postupka i drugi poslovi u skladu sa zakonom, Statutom grada i drugim propisima; procenu tržišne vrednosti nepokretnosti, na osnovu ovlašćenja propisanih zakonom; procenu tržišne vrednosti nepokretnosti za potrebe postupka pribavljanja i otuđenja nepokretnosti u svojini Grada Niša; procenu vrednosti nepokretnosti u postupcima prinudne naplate poreskog duga; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 32

Sekretarijat za dečiju i socijalnu zaštitu obrazuje se za oblast društvene brige o deci, socijalne i boračko-invalidske zaštite.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi:

u oblasti socijalne zaštite obavljaju se povereni poslovi od strane Republike i poslovi definisani propisima lokalne samouprave i to: upravno-pravni poslovi donošenja rešenja o pravima iz oblasti socijalne zaštite; praćenje rada i poslovanja, evidentiranje i sagledavanje rada ustanova socijalne zaštite i humanitarnih organizacija; vršenje upravnog nadzora nad zakonitošću rada i akata ustanova socijalne zaštite i humanitarnih organizacija; pribavljanje i kontrola godišnjih izveštaja i programa rada i dostavljanje istih na razmatranje i saglasnost osnivaču; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; učešće u izradi normativnih akata iz nadležnosti Grada za ustanove socijalne zaštite čiji je osnivač Grad; poslovi u vezi ostvarivanja prava ugroženog kupca toplotne energije; raspoređivanje i upućivanje lica na dobrovoljno radno angažovanje; poslovi u vezi besplatnog gradskog i prigradskog prevoza, poslovi u vezi korišćenja posebno obeleženih parking mesta za vozila invalida na javnim parkiralištima na teritoriji Grada Niša; praćenje rada i realizacije programskih aktivnosti udruženja i organizacija osoba sa invaliditetom; praćenje i primena propisa koji regulišu oblast socijalne zaštite; prijem zahteva i formiranje predmeta korisnika boračko-invalidske zaštite, izrada nacrta rešenja i dostavljanje predmeta Ministarstvu na reviziju; upravno-pravni poslovi utvrđivanja osnovnog svojstva vojnog invalida i dopunskih prava, rad sa prvostepenom lekarskom komisijom za 36 opština u Srbiji, obračun i isplata svih prava u oblasti boračko-invalidske zaštite; finansijsko-knjigovodstveni poslovi, poslovi koordinacije isplate sa Poštanskom štedionicom i razmena podataka vezano za isplate korisnicima; koordinacija i učestvovanje u radu boračko invalidskih organizacija u gradu; izrada izveštaja, analiza i informacija za oblast boračko-invalidske zaštite;

u oblasti dečije zaštite obavljaju se povereni poslovi od strane Republike i poslovi definisani propisima lokalne samouprave i to: savetodavni rad sa porodicom i pojedincima u cilju pružanja pomoći i podrške u prevazilaženju problema u porodici, uvođenje medijacije, kao novog modela dobre prakse u porodično-pravnoj i socijalnoj zaštiti, namenjene prevashodno mirnom rešavanju sukoba dece u riziku i dece u sukobu sa zakonom, kao i razrešavanju porodičnih konflikata; upravno- pravni poslovi i donošenje rešenja o priznavanju prava na naknadu troškova za vantelesnu oplodnju, praćenje realizacije programa vantelesne oplodnje; priznavanje prava na naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva i odsustva sa rada radi nege deteta, kompletiranje, priprema i dostava predmeta drugostepenom organu radi rešavanja po žalbama; rad sa lekarskom komisijom za utvrđivanje prava na odsustvo sa rada radi posebne nege deteta; rad sa interresornom komisijom; utvrđivanje prava na roditeljski dodatak; utvrđivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć za prvorođeno dete u porodici, utvrđivanje prava na jednokratnu novčanu pomoć nezaposlenoj porodilji, utvrđivanje prava na novčanu pomoć za duple blizance, trojke i četvorke; utvrđivanje prava na potpuno regresiranje troškova boravka dece u Predškolskoj ustanovi "Pčelica" Niš, utvrđivanje prava na naknadu dela troškova boravka dece u predškolskoj ustanovi čiji je osnivač drugo pravno ili fizičko lice; poslovi regresiranja troškova ishrane u produženom boravku za decu osnovnoškolskog uzrasta, poslovi regresiranja troškova boravka u dečijem odmaralištu čiji je osnivač Grad Niš; obračun i isplata naknada zarada korisnicima porodiljskog prava, izrada izveštaja, analiza i informacija iz delokruga rada, kontrola obračuna naknada zarada, praćenje i usklađivanje obračunatih naknada zarada korisnika porodiljskih prava sa propisima iz oblasti javnih finansija i radno pravnim propisima koji definišu način i postupak obračuna zarade zaposlenih korisnika porodiljskih prava; upravno-pravni poslovi utvrđivanja prava na dečiji dodatak po zahtevu stranaka i po službenoj dužnosti u prvom stepenu; kompletiranje, priprema i dostava predmeta drugostepenom organu radi rešavanja po žalbama, administrativno-tehnički poslovi prijema zahteva i podnesaka, formiranje dosijea korisnika, praćenje kretanja predmeta, arhiviranje i ekspedicija rešenja i zaključaka; rad po primedbama vezanim za isplatu dečijeg dodatka i dostava istih nadležnom Ministarstvu; formiranje fajlova rešenja korisnika i dostava istih računskom centru Ministarstva na obradu i isplatu; upravno pravni poslovi utvrđivanja prava za sticanje statusa energetski ugroženog kupca električne energije ili prirodnog gasa u sprovođenju republičkih propisa o energetski ugroženom kupcu; obavljanje poslova administratora sistema, kontakt sa drugim subjektima u cilju prikupljanja dokaza po službenoj dužnosti, iniciranje potrebe za prikupljanjem dokaza o imovnom stanju iz drugih mesta na koje upućuje uverenje Poreske uprave Niš, vršenje kontrole spiska školskih potvrda za decu školskog uzrasta i izdvajanje izuzetaka po vrsti školovanja, rad sa strankama, upućivanje stranke na mogućnosti ostvarivanja drugih prava po osnovu statusa korisnika dečijeg dodatka; kompletiranje, pripremu i dostavu predmeta drugostepenom organu radi rešavanja po žalbama, Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Kancelarija za izbeglice i migracije je jedinica u sastavu u kojoj se obavljaju sledeći poslovi: priznavanje i ukidanje svojstva izbeglog ili interno raseljenog lica, evidentiranje i brisanje iz evidencije izbeglih i interno raseljenih lica, izdavanje legitimacija i duplikata legitimacija izbeglim i interno raseljenim licima; naknada troškova sahrane izbeglih lica; priznavanje prava na jednokratnu novčanu pomoć i jednokratnu pomoć u robi izbeglim licima, interno raseljenim licima i licima u readmisiji; poslovi readmisije i repatrijacije; poslovi sprovođenja projekata u oblasti zaštite izbeglih i interno raseljenih lica a po nalogu Republičkog Komesarijata za izbeglice a sa sufinansiranjem od strane grada i to: pomoć pri iznalaženju trajnog stambenog rešenja u vidu paketa građevinskog materijala za dovršetak, adaptaciju ili rekonstrukciju postojećih objekata u individualnom vlasništvu, u vidu otkupa seoskih kuća sa okućnicom, u vidu paketa građevinskog materijala namenjenog, adaptaciji, rekonstrukciji ili drugim građevinskim zahvatima, domaćinstvima kojima su otkupljene seoske kuće; pomoć u ekonomskom osnaživanju u vidu nabavke: opreme, alata, životinja ili drugih artikala za početak ili razvoj privatnog biznisa-samozapošljavanja; poslovi sprovođenja projekata u oblasti zaštite izbeglih i interno raseljenih lica a po nalogu Republičkog Komesarijata za izbeglice bez finansijskog učešća grada i to: trajno stambeno zbrinjavanje izbeglica u vidu izgradnje stanova namenjenih zakupu/otkupu, stambeno zbrinjavanje izbeglica u vidu izgradnje stanova namenjenih stanovanju u zaštićenim uslovima, stambeno zbrinjavanje izbeglica u vidu pomoći u dodeli paketa građevinskog materijala porodicama koje su započele individualnu stambenu izgradnju, stambeno zbrinjavanje izbeglica u vidu otkupa seoskih domaćinstava, jednokratne pomoći interno raseljenim licima, jednokratna novčana pomoć interno raseljenim licima za nabavku lekova (konstantna pomoć), pomoć u nabavci ogreva (jednogodišnja pomoć), pomoć u prehrambenim artiklima (jednogodišnja pomoć), pomoć u nabavci sadnica voća (jednogodišnja pomoć), pomoć u nabavci polovne obuće i odeće (povremena pomoć), pomoć povratnicima po readmisiji,

Kancelarija obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 33

Sekretarijat za obrazovanje obrazuje se za obavljanje poslova iz oblasti obrazovanja i vaspitanja.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: praćenje stanja i potreba u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja i osnovnog i srednjeg obrazovanja i vaspitanja; obezbeđivanje uslova za rad kao i vršenje osnivačkih prava nad ustanovama u oblasti vaspitanja i obrazovanja čiji je osnivač Grad iz nadležnosti lokalne samouprave, vršenje upravnog nadzora nad zakonitošću rada, praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja; planiranje mreže predškolskih ustanova i osnovnih škola; finansiranje dela ekonomske cene usluga ustanova u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja za troškove za koje se u skladu sa zakonom sredstva obezbeđuju u budžetu Grada; finansiranje delatnosti ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja čiji je osnivač Grad, kao indirektnih korisnika budžeta Grada; opšte pravne poslove; učestvovanje u izradi strateških, planskih i programskih dokumenata; priprema Programa kapitalnog investiranja u nefinansijsku imovinu-mašine i opremu za potrebe ustanova u oblasti obrazovanja i vaspitanja; podsticaj razvoja talentovanih učenika i studenata i nagrađivanja talentovanih učenika i studenata; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; davanje mišljenja u postupku izbora pedagoškog i andragoškog asistenta; saradnju sa ustanovama u oblasti predškolskog, osnovnog i srednjeg obrazovanja i institucijama i drugim organizacijama na programima i projektima u oblasti obrazovanja; izdavanje potvrda o proseku primanja po članu domaćinstva za konkurisanje za učeničke i studentske stipendije i kredite i za smeštaj u domovima učenika srednjih škola i studenata; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 34

Sekretarijat za kulturu i informisanje obrazuje se za oblast kulture i informisanja.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: planiranje razvoja delatnosti kulture; pripremanje i sprovođenje strateških dokumenata u oblasti javnog informisanja; obezbeđivanje uslova za rad kao i vršenje osnivačkih prava nad ustanovama u oblasti kulture; vršenje nadzora nad zakonitošću rada, praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja; raspodelu sredstava za sufinansiranje programa i projekata u oblasti kulture i vršenje nadzora nad korišćenjem tih sredstava; priprema Programa kapitalnog investiranja u nefinansijsku imovinu-mašine i opremu za potrebe ustanova u oblasti kulture; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; međunarodnu saradnju u oblasti kulture; podsticanje razvoja kulturnog i umetničkog stvaralaštva; organizovanje manifestacija i jubileja u oblasti kulture od značaja za Grad; stručne, organizacione i administrativno-tehničke poslove za potrebe Saveta za kulturno stvaralaštvo; razvoj kulturno-umetničkog amaterizma na teritoriji Grada Niša; obezbeđivanje uslova za rad samostalnih umetnika; obezbeđivanje sredstava za zaštitu i valorizaciju kulturnog nasleđa na teritoriji Grada Niša; stručne, administrativno-tehničke i upravno nadzorne poslove na podizanju i održavanju spomenika i spomen obeležja; staranje o poklonima i legatima Grada; stručne poslove vezane za dodeljivanje nagrada i priznanja u oblasti kulture; praćenje, predlaganje i sprovođenje mera radi ostvarivanja javnog interesa u oblasti javnog informisanja; stručne poslove vezane za pripremu i sprovođenje konkursa i javnih nabavki u oblasti javnog informisanja; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 35

Sekretarijat za omladinu i sport se obrazuje za oblast omladine i preventivnog delovanja u oblasti rizičnog ponašanja mladih i oblast sporta.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: obezbeđivanje uslova za razvoj, unapređenje i sprovođenje omladinske politike na nivou Grada; obezbeđivanje uslova za realizaciju strateških dokumenata Republike Srbije i grada u oblasti omladinske politike i sporta, priprema akcionih planova za mlade i programa razvoja u oblasti sporta i predloga drugih propisa kojima se ostvaruje javni interes u oblasti omladinskog sektora i sporta, kao i njihovo praćenje; poslove u vezi sa učestvovanjem u internacionalnim, nacionalnim i lokalnim projektima za mlade, stručne i administrativne poslove vezane za raspisivanje i sprovođenje javnih konkursa za projekte za mlade, stipendije radi sportskog usavršavanja kategorisanih sportista, posebno perspektivnih sportista i programa sportskih organizacija, kao izrada predloga akata iz nadležnosti komisija i drugih radnih tela organa Grada; obezbeđivanje uslova za rad ustanova kao i vršenje osnivačkih prava nad ustanovama preko kojih se ostvaruje javni interes u oblasti omladinskog sektora i sporta, a koje su osnovane od strane Grada, vršenje nadzora nad zakonitošću rada, praćenje i obezbeđivanje njihovog funkcionisanja; edukaciju udruženja mladih, udruženja za mlade i sportskih organizacija za izradu programa i projekata, finansijskih planova i pravdanja u vezi njihove realizacije; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; izradu izveštaja, analiza i informacija iz oblasti omladine i sporta za potrebe organa grada i drugih subjekata republičkog i lokalnog nivoa; podsticanje i praćenje rada udruženja mladih, udruženja za mlade i njihovih saveza na teritoriji grada, stvaranje uslova za izgradnju i jačanje njihovih kapaciteta i aktivno učešće u sprovođenju omladinske politike; ostvarivanje saradnje sa svim subjektima omladinske politike i sporta na nivou grada i republike, podsticanje i ostvarivanje međunarodne saradnje u oblasti omladinskog sektora i sporta i promovisanje omladinskih i sportskih organizacija, udruženja i saveza; pripremu i sprovođenje programa i mera primarne prevencije bolesti zavisnosti i programa koji utiču na smanjenje rizičnog ponašanja mladih, usmerenih na zaštitu mladih od nasilja i povećanje bezbednosti, kao i unapređivanje bezbednosne kulture među mladima; planiranje i obezbeđivanje sredstava za zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta kroz finansiranje i sufinansiranje programa i projekata sportskih organizacija u oblastima sporta, kao što su: sportska rekreacija, predškolski i školski sport, organizovanje sportskih kampova, održavanja sportskih takmičenja i manifestacija od značaja za grad, učešće sportskih organizacija u domaćim i evropskim klupskim takmičenjima i drugim oblastima u skladu sa propisima; evidentiranje, praćenje i kontrola korišćenja sredstava koja Grad obezbeđuje za finansiranje omladinskih projekata, kao i zadovoljavanje potreba građana u oblasti sporta; organizaciju dodele nagrada i priznanja za postignute sportske rezultate i doprinos razvoju sporta; izradu predloga akata u drugostepenom postupku po prigovorima sportskih organizacija na akta organa grada; preduzimanje pravnih radnji za potrebe sudskih i drugih postupaka koje pred sudovima preduzima Pravobranilaštvo Grada Niša; planiranje rasporeda korišćenja sportskih objekata u vlasništvu Grada i praćenje njegove realizacije; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata, poslovi u vezi održavanja sportske infrastrukture u delu koji se odnosi na mašine i opreme.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 36

Sekretarijat za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj obrazuje se za oblast komunalnih delatnosti, energetike i saobraćaja.

U sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: vršenje nadzora nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti i to: Javno komunalno preduzeće za vodovod i kanalizaciju "Naissus" - Niš, Javno komunalno preduzeće "Gradska toplana" - Niš, Javno komunalno preduzeće "Mediana"- Niš, Javno komunalno preduzeće "Parking-servis" - Niš, Javno komunalno preduzeće Direkcija za javni prevoz grada Niša, Javno komunalno preduzeće za objedinjenu naplatu komunalnih, stambenih i drugih usluga i naknada Niš, Javno komunalno preduzeće za pijačne usluge "Tržnica" - Niš, Javno komunalno preduzeće "Gorica" Niš, kao i nad radom Javnog preduzeća za aerodromske usluge "Aerodrom Niš" Niš i Javnog preduzeća Direkcija za izgradnju Grada Niša; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; poslovi u vezi sa uređivanjem i obezbeđivanjem materijalnih i drugih uslova za trajno obavljanje komunalnih delatnosti i njihov razvoj; poslovi u vezi sa poveravanjem i obavljanjem komunalnih delatnosti i nadzor nad njihovim izvršavanjem; izrada nacrta ugovora za obavljanje poverenih komunalnih delatnosti; poslovi u vezi sa izradom programa poslovanja javnih i javno-komunalnih preduzeća i praćenje njihove realizacije; praćenje i unapređivanje funkcionisanja komunalnih delatnosti i javnih komunalnih preduzeća; praćenje realizacije projekata i inicijativa sa ciljem modernizacije rada javnih i javno komunalnih preduzeća; poslovi u vezi sa uređivanjem opštih uslova održavanja komunalnog reda u gradu; izrada nacrta akata u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga; prvostepeni upravni postupak u oblasti komunalnih delatnosti, energetike i saobraćaja; poslovi u vezi sa planiranjem i razvojem energetike na teritoriji grada; priprema nacrta akata u vezi sa propisivanjem uslova i načina proizvodnje, distribucije i snabdevanja toplotnom energijom; izdavanje licenci iz oblasti toplotne energije i vođenje registra izdatih i oduzetih licenci, u skladu sa zakonom; izdavanje energetskih dozvola i vođenje registra izdatih i oduzetih energetskih dozvola u skladu sa zakonom; poslovi u vezi sa realizacijom i unapređenjem sistema energetskog menadžmenta; poslovi overe tehničke dokumentacije na ojačanju, rehabilitaciji i pojačanom održavanju opštinskih puteva i ulica, u skladu sa Zakonom o javnim putevima; upravljanje površinama za parkiranje i regulisanja parkiranja; poslovi iz oblasti javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika; poslovi iz oblasti bezbednosti saobraćaja; stručni i administrativni poslovi za potrebe Saveta za bezbednost saobraćaja grada Niša; poslovi iz oblasti taksi prevoza putnika; poslovi u vezi sa tehničkim regulisanjem i upravljanjem saobraćajem; poslovi u vezi sa označavanjem naziva naseljenih mesta, ulica i trgova; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 37

Sekretarijat za planiranje i izgradnju se obrazuje za oblast uređenja prostora i izgradnje objekata.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: rad na realizaciji odobrene aproprijacije budžetskih sredstava iz nadležnosti uprave; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; vrši upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća Zavod za urbanizam Niš i Gradska stambena agencija; radi na sprovođenju programa socijalnog stanovanja na teritoriji Grada Niša i realizuje gradsku stambenu strategiju; na pokrenute inicijative priprema odluke o izradi planova; prati rad i sarađuje sa obrađivačima izrade planova; prati realizaciju planske dokumentacije; sprovodi procedure donošenja planske dokumentacije; objavljuje prostorne i urbanističke planove u elektronskom obliku putem interneta; obavlja administrativno-tehničke poslove pripremanja i održavanja sednica Komisije za planove; obavlja stručne i administrativno-tehničke poslove za Glavnog urbanistu; organizuje javne prezentacije urbanističkih projekata; izdaje uslove sa elementima za obeležavanje regulacije; potvrđuje urbanističke projekte, projekte preparcelacije i parcelacije; objavljuje potvrđene urbanističke projekte u elektronskom obliku na zvaničnom portalu grada; daje saglasnost na elaborat geodetskih radova za ispravku granica susednih parcela; izdaje informacije o lokaciji; izdaje uverenja o posebnim delovima objekta; izdaje saglasnost i izrađuje rešenja za zauzeće javne površine u skladu sa Odlukom o komunalnom redu; izdaje dozvole u skladu sa Odlukom o oglašavanju na teritoriji Grada Niša; izrađuje mesečne izveštaje o izdatim građevinskim dozvolama za potrebe Republičkog zavoda za statistiku; izdaje uverenja o vremenu izgradnje objekata; izdaje obaveštenja u vezi izgradnje objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola; obavlja administrativne poslove za potrebe Komisije za urbanu komasaciju u skladu sa zakonom; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata,

a u elektronskoj formi: izdaje lokacijske uslove; izdaje građevinske dozvole; izdaje privremene građevinske dozvole; potvrđuje prijave radova; potvrđuje prijem izjave o završetku izrade temelja; potvrđuje prijem izjave o završetku objekta u konstruktivnom smislu; izdaje upotrebne dozvole; izdaje rešenja za izgradnju objekata i izvođenje radova za koje se ne izdaje građevinska dozvola; izdaje dozvole o uklanjanju objekata, osim u slučaju inspekcijskog rešenja; obezbeđuje priključenje objekta na infrastrukturnu mrežu; obezbeđuje upis prava svojine na izgrađenom objektu, odnosno posebnim delovima objekta i obezbeđuje izdavanja rešenja o kućnom broju; pribavlja saglasnost na tehničku dokumentaciju u pogledu mere zaštite od požara; dostavlja projekte za izvođenje organu, odnosno organizaciji, nadležnoj za zaštitu nepokretnih kulturnih dobara; vodi registar objedinjene procedure (dostupan sa sajtu grada Niša); podnosi prekršajnu prijavu protiv imaoca javnih ovlašćenja, ako tokom sprovođenja objedinjene procedure taj imalac javnih ovlašćenja ne postupa u rokovima propisanim Zakonom o planiranju i izgradnji.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Centar za izdavanje dozvola je jedinica u sastavu, u kojoj se obavljaju poslovi iz nadležnosti Gradske uprave, i drugi poslovi pružanja usluga građanima.

Član 37a

Sekretarijat za ozakonjenje obrazuje se za oblast ozakonjenja bespravno izgrađenih objekata.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: kontrola podnete dokumentacije i dokaza; izdavanje potvrda - obaveštenja o postupcima za ozakonjenje objekata; utvrđivanje ispunjenosti prethodnih uslova za ozakonjenje; utvrđivanje postojanja odgovarajućeg prava na građevinskom zemljištu ili objektu; provera sadržine tehničke dokumentacije koja je dostavljena u skladu sa ranije važećim propisima o legalizaciji objekata; dostavljanje zahteva za davanje saglasnosti za ozakonjenje upravljaču javnog dobra, odnosno organizaciji nadležnoj za zaštitu prirodnih, odnosno kulturnih dobara; obaveštavanje vlasnika nezakonito izgrađenih objekata da dostave dokaz o odgovarajućem pravu na građevinskom zemljištu ili objektu; obaveštavanje vlasnika nezakonito izgrađenih objekata da dostave izveštaj o zatečenom stanju objekta sa elaboratom geodetskih radova; obaveštavanje vlasnika nezakonito izgrađenih objekata da plate taksu za ozakonjenje; izdavanje rešenja o ozakonjenju objekata, odnosno delova objekata izgrađenih ili rekonstruisanih bez građevinske dozvole, odnosno odobrenja za izgradnju; izdavanje rešenja o ozakonjenju objekata, odnosno delova objekata za koje je u postupku legalizacije izdato rešenje o građevinskoj dozvoli, ali ne i rešenje o upotrebnoj dozvoli; saradnja sa sekretarijatima i javnim gradskim i republičkim ustanovama; dostavljanje donetih akata građevinskoj inspekciji; dostavljanje elaborata geodetskih radova i pravnosnažnog rešenja o ozakonjenju organu nadležnom za poslove državnog premera i katastra; čuvanje tehničke dokumentacije; vođenje službene evidencije o izdatim rešenjima o ozakonjenju; objavljivanje spiska izdatih rešenja o ozakonjenju u elektronskom obliku putem interneta; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje i sprovođenje tih propisa, učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti Sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 38

Sekretarijat za zaštitu životne sredine obrazuje se za oblast zaštite i unapređenja životne sredine.

U Sekretarijatu obavljaju se sledeći poslovi: priprema, donošenje i realizacija programa i planova zaštite životne sredine; izrada i realizacija akcionih i sanacionih planova; praćenje i izveštavanje realizacije Programa zaštite životne sredine i akcionog plana; zaštita vazduha, voda, zemljišta, zaštita od buke, od jonizujućih i nejonizujućih zračenja; planiranje i organizacija upravljanja otpadom; kontinuirana kontrola i sistematsko praćenje stanja životne sredine (monitoring), putem ovlašćenih stručnih organizacija; informisanje i objavljivanje podataka o stanju i kvalitetu životne sredine; priprema predloga za utvrđivanje visine posebne naknade za zaštitu i unapređenje životne sredine; zaštita prirode i zaštićenih prirodnih dobara primenom domaćih i međunarodnih propisa i standarda; priprema i donošenje akata o zaštiti određenih prirodnih dobara; sprovođenje postupka procene uticaja projekata na životnu sredinu, u skladu sa zakonom, odlučivanje o potrebi procene uticaja, određivanje obima i sadržaja studije o proceni uticaja i odlučivanje o davanju saglasnosti na studiju o proceni uticaja; učešće u postupku strateške procene uticaja na životnu sredinu i davanje saglasnosti na izveštaj o strateškoj proceni; izdavanje uslova za obezbeđivanje mera zaštite životne sredine, na zahtev organa nadležnog za pripremu i donošenje prostornog i urbanističkog plana; izdavanje dozvola za rad stacionarnih izvora zagađivanja vazduha; izdavanje dozvola za obavljanje delatnosti prometa i dozvole za korišćenje naročito opasnih hemikalija; davanje saglasnosti na planove upravljanja zaštićenim područjem, godišnje programe upravljanja i pravilnike o unutrašnjem redu i čuvarskoj službi; izdavanje dozvola, odobrenja i drugih akata u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom, vođenje evidencije i dostavljanje podataka ministarstvu; davanje mišljenja ministarstvu u postupku kada ovaj organ izdaje dozvolu u skladu sa Zakonom o upravljanju otpadom; vođenje lokalnog registra izvora zagađivanja; priprema lokalnog akcionog plana zaštite od buke u životnoj sredini, obezbeđivanje uslova i staranje o njegovom sprovođenju; predlaganje, organizovanje i sprovođenje preventivnih i sanacionih mera zaštite životne sredine, u skladu sa zakonom, drugim propisima i aktima Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća; obrazovne aktivnosti i jačanje svesti o potrebi zaštite životne sredine; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti Sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 39

Sekretarijat za privredu obrazuje se za oblasti privrede, preduzetništva, statistike, i robnih rezervi grada.

U Sekretarijatu obavljaju se sledeći poslovi: priprema i izrada Programa i mera za stvaranje povoljnog privrednog ambijenta u cilju osnivanja i razvoja privrednih subjekata; podsticanje razvoja i unapređenja ugostiteljstva, zanatstva i trgovine; izrada propisa i drugih akata kojima se uređuje upotreba imena grada u poslovnom imenu privrednih subjekata; na osnovu sporazuma sa Agencijom za privredne registre; praćenje stanja u oblasti politike zapošljavanja, unapređenja i sprovođenja mera za podsticaj zaposlenosti; izrada Lokalnog akcionog plana zapošljavanja; stručno administrativni, za potrebe Saveta za zapošljavanje grada; vršenje upravnog nadzora nad zakonitošću rada i akata organizacija u oblasti turizma čiji je osnivač Grad; prikupljanje i obrada podataka za izradu strategija, programa, planova i projekata razvoja turizma; kategorizacija Grada kao turističkog mesta; predlaganje visine boravišne takse; kategorizacija objekata privatnog smeštaja, vođenje evidencije o kategorisanom smeštaju i dostava podataka, u skladu sa Zakonom; propisivanje Programa polaganja i način polaganja stručnog ispita za turističke vodiče, oblika i sadržine legitimacije i oznake turističkih vodiča, kao i vođenje evidencije turističkih vodiča Grada; obrazovanje robnih rezervi i utvrđivanje obima i strukture gradskih robnih rezervi na teritoriji Grada; pripremanje godišnjih programa i izveštaja o poslovanju robnih rezervi; nabavke, smeštaja, čuvanja, obnavljanja, davanja na zajam i prodaje robnih rezervi; prikupljanje statističkih podataka, formiranje baze i ažuriranje podataka za statističko sagledavanje kretanja u gotovo svim oblastima ekonomskog i društvenog života Grada; obrada prikupljenih podataka, priprema i objavljivanje u Statističkom godišnjaku Grada Niša, statističkim biltenima, saopštenjima o industrijskoj proizvodnji i posebnim tematskim publikacijama; priprema statističko-dokumentacione osnove za izradu strateških i planskih dokumenata i pružanje stručne pomoći organima i telima lokalne samouprave, poslovnim subjektima, medijima i pojedincima u pogledu obezbeđenja statističkih podataka i pokazatelja; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje i sprovođenja tih propisa; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti Sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 40

Sekretarijat za poljoprivredu obrazuje se za oblasti poljoprivrede, vodoprivrede i unapređenja seoskog područja.

U Sekretarijatu obavljaju se sledeći poslovi: izrada i realizacija godišnjeg Programa zaštite, uređenja i korišćenja državnog poljoprivrednog zemljišta na teritoriji Grada Niša; izdavanje rešenja o promeni namene korišćenja obradivog poljoprivrednog zemljišta; izdavanje vodnih uslova, vodoprivrednih saglasnosti, rešenja i dozvola za objekte lokalnog značaja; priprema programa za višenamensko korišćenje voda; praćenje stanja u oblasti zaštite, korišćenja i unapređenja poljoprivrednog zemljišta; vezani za organizaciju i koordinaciju rada Poljočuvarske službe; preduzimanje mera za otklanjanje negativnih posledica i nastalih šteta od elementarnih nepogoda na poljoprivrednim kulturama; sprovođenje studijsko-operativnih aktivnosti za ukrupnjivanje poljoprivrednog zemljišta; izrade i realizacije Operativnog plana odbrane od poplava za vode drugog reda na teritoriji Grada Niša; izrada, realizacija i kontrole sprovođenja Programa mera podrške za sprovođenje poljoprivredne politike i politike ruralnog razvoja grada; izrada i realizacija planova u skladu sa programom korišćenja sredstava Budžetskog fonda za poljoprivredu i ruralni razvoj; stručno-administrativni za potrebe Budžetskog fonda za poljoprivredu i ruralni razvoj; kontrola namenskog korišćenja sredstava Budžetskog fonda za poljoprivredu i ruralni razvoj; izrada i realizacije strateških dokumenata i akcionih planova za razvoj poljoprivrede i sela; vezani za infrastrukturni razvoj i razvoj poljoprivrede i sela; davanje preporuka i stručnih saveta u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja; praćenje i izveštavanje o sezonskim poljoprivrednim radovima i upozoravanje na postojanje uslova za pojavu i razvoj štetnih organizama (prognozno-izveštajni sistem); praćenje i sprovođenje aktivnosti na unapređenju ekoloških uslova na gazdinstvima i poljoprivrednom zemljištu radi očuvanja agro-eko sistema na ruralnom području; edukacija poljoprivrednih proizvođača, udruženja, asocijacija i društvenih grupa na selu; praćenje rada poljoprivrednih proizvođača i povezivanje sa sektorom agroekonomije i prerade; unapređenje ekonomskih aktivnosti na selu, kroz stimulisanje privatnog preduzetništva i podršku nepoljoprivrednih aktivnosti; studijsko-analitički, finansijsko-materijalni u oblasti podsticanja poljoprivrede, ruralnog razvoja, privatnog preduzetništva; na pripremi predloga za osnivanje organizacija u oblasti poljoprivrede i ruralnog razvoja; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje i sprovođenja tih propisa; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti Sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 41

Sekretarijat za inspekcijske poslove obrazuje se za vršenje inspekcijskog nadzora.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: kontrola nad radom investitora, izvođača radova i ostalih učesnika u izgradnji objekata; kontrola primene propisa, tehničkih normativa i standarda o izgradnji objekata; pregled projektne dokumentacije i nadzor nad izgradnjom objekata; evidentiranje i kontrola bespravne gradnje; donošenje i izvršavanje rešenja o uklanjanju objekata; nadzor nad korišćenjem objekata; nalog za pribavljanje upotrebne dozvole; preduzimanje mera u vezi sa objektima sklonim padu; preduzimanje mera u cilju bezbednosti izgradnje objekata; pruža stručnu pomoć komunalnim inspekcijama gradskih opština u vršenju njihovih poslova; daje stručna objašnjenja i mišljenja i preduzima druge mere kojima se obezbeđuje jedinstveno postupanje komunalnih inspekcija gradskih opština u vršenju inspekcijskog nadzora na teritoriji Grada Niša; vodi postupak za uklanjanje stvari i drugih predmeta sa površina javne namene; kontrola održavanja opštinskih puteva i ulica, trgova i javnih parkova i kontrola tehničke i druge dokumentacije u vezi sa ovim poslovima; kontrola stanja opštinskih puteva i ulica, trgova i javnih parkova i sprovođenje mera zaštite; kontrola vanlinijskog prevoza putnika; kontrola javnog gradskog i prigradskog prevoza putnika; kontrola linijskog i vanlinijskog prevoza stvari; kontrola primene propisa o taksi prevozu; kontrola prevoza za sopstvene potrebe lica i stvari; upravno pravni poslovi, poslovi kontrole i drugi stručni poslovi iz oblasti zaštite životne sredine; poslovi inspekcijskog nadzora nad primenom zakona kao povereni posao, koji se odnose na: zaštitu vazduha, prirode (zaštićena područja koja proglašava nadležni organ lokalne samouprave), zaštitu od buke, zaštitu od nejonizujućih zračenja, procenu uticaja na životnu sredinu, integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja životne sredine, upravljanje hemikalijama, upravljanje inertnim i neopasnim otpadom (sakupljanje, skladištenje, tretman inertnog i neopasnog otpada kao i rad postrojenja za koje Grad izdaje dozvolu na osnovu zakona), ispunjenost propisanih uslova za obavljanje delatnosti u pogledu opreme i kadrova za obavljanje ugostiteljske delatnosti od strane pravnog lica, privrednog društva, preduzetnika ili ogranka stranog pravnog lica, kao i fizičkog lica i ispunjenost minimalno tehničkih uslova u objektima domaće radinosti (sobama, apartmanima i kućama, seoskom turističkim domaćinstvima i hostelima); ispunjenost propisanih uslova u pogledu uređenja i opremanja uređajima za odvođenje dima, pare i mirisa, kao i drugih neprijatnih emisija i uslova kojima se obezbeđuje zaštita od buke; ispunjenost propisanih uslova i način obavljanja ugostiteljske delatnosti u ugostiteljskom objektu koji se nalazi u stambenoj zgradi; naplata i uplata boravišne takse; kontrola isticanja i pridržavanja propisanog radnog vremena u ugostiteljskom objektu, nadzora nad radom vaspitno-obrazovnih ustanova, nadzor nad radom organizacija u oblasti sporta; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; opšte-pravni i ekonomski poslovi iz oblasti rada Sekretarijarta; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 42

Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove obrazuje se za oblasti imovinsko-pravnih odnosa u gradu Nišu.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: poslovi u vezi eksproprijacije i administrativnog prenosa nepokretnosti, privremene i nepotpune eksproprijacije i deeksproprijacije; poslovi u vezi ustanovljavanja prava stvarne službenosti; konverziju prava korišćenja u pravo svojine na građevinskom zemljištu uz naknadu; određivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekata u posebnim slučajevima; prestanak i ustanovljavanje prava korišćenja na građevinskom zemljištu na osnovu neoverenih ugovora u cilju ozakonjenja objekata; povraćaj zemljišta po Zakonu o načinu i uslovima priznavanja prava i vraćanju zemljišta koje je prešlo u društvenu svojinu po osnovu poljoprivrednog zemljišnog fonda i konfiskacijom zbog neizvršenih obaveza iz obaveza otkupa poljoprivrednih proizvoda; poslovi u vezi deobe građevinskog zemljišta u susvojini ili zajedničkoj svojini grada Niša i drugih nosilaca prava svojine; poslovi u vezi davanja saglasnosti koji se odnose na upravljanje nepokretnostima i u vezi građevinskog zemljišta; poslovi u vezi pribavljanja i raspolaganja nepokretnostima i građevinskim zemljištem u javnoj svojini; evidencija o stanju, vrednosti i kretanju nepokretnosti i građevinskom zemljištu čije je Grad vlasnik, korisnik ili držalac; postupak upisa prava korišćenja i prava javne svojine grada Niša na objektima u jedinstvenoj knjizi o evidenciji nepokretnosti u pravima na njima, pribavljanje dokumentacije za ozakonjenje objekata na kojima će se grad Niš upisati kao nosilac prava javne svojine; opšte-pravni i ekonomski poslovi iz oblasti rada Sekretarijata; geodetsko-tehnički poslovi za potrebe sekretarijata; poslovi na pripremi zahteva za plaćanje i transfer sredstava po ugovorima iz oblasti rada sekretarijata; obavljanje poslova vezanih za sprovođenje Zakona o rokovima izmirenja novčanih obaveza u komercijalnim transakcijama; poslovi preuzimanja i privremenog čuvanja stvari u državnoj svojini; vođenje evidencije stambenog prostora koji je dat u zakup, u postupku otkupa, bespravno useljen i prazan; pripremanje akta u vezi sa zaključenjem ugovora o zakupu i ugovora o otkupu stanova; poslovi u vezi inicijative za pokretanje postupka za iseljenje bespravno useljenih lica u stanove grada; kontrola korišćenja poslovnog i stambenog prostora; vođenje evidencije poslovnog prostora koji je dat u zakup, na korišćenje ili raspoređen za potrebe organa i službi grada i prazan poslovni prostor; davanje u zakup, odnosno na korišćenje poslovnog prostora, kao i davanje u zakup garaže i garažnih mesta na kojima je nosilac prava javne svojine grad; davanje saglasnosti zakupcu za izvođenje radova koji imaju karakter investicionog održavanja poslovnog prostora; poslovi u vezi inicijative za pokretanje postupaka za ispražnjenje poslovnog prostora i za naplatu zakupnine; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata o praćenje sprovođenja tih propisa; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti Sekretarijata; upravni nadzor nad radom Javnog preduzeća "Nišstan" Niš.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 42a

Sekretarijat za primarnu zdravstvenu zaštitu obrazuje se za oblast primarne zdravstvene zaštite.

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: priprema akata i sprovođenje neophodnih aktivnosti za zaključivanje ugovora sa zdravstvenim ustanovama; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti sekretarijata i praćenje sprovođenja tih propisa; učešće u izradi normativnih akata iz nadležnosti Grada za ustanove primarne zdravstvene zaštite čiji je osnivač Grad; upravni nadzor nad radom ustanova čiji je osnivač Grad Niš iz delokruga rada sekretarijata; poslovi koordinacije između ustanova primarne zdravstvene zaštite i nadležnih organa Grada; priprema akata za odobravanje sredstava za investiciono održavanje zdravstvenih ustanova primarnog nivoa i nabavku opreme; u skladu sa zakonom i drugim propisima praćenje zdravstvenog stanja stanovništva i rad ustanova primarnog zdravstva na teritoriji grada; praćenje i staranje o sprovođenju mera utvrđenih u zdravstvenoj zaštiti, predlaganje i preduzimanje mera za njihovo unapređenje; učestvovanje u stvaranju uslova za pristupačnost i ujednačenost korišćenja primarne zdravstvene zaštite na teritoriji grada; vršenje, koordiniranje, podsticanje, organizacija i usmeravanje sprovođenja zdravstvene zaštite koja se ostvaruje aktivnošću organa grada, građana, preduzeća, socijalnih, obrazovnih i drugih ustanova; pružanje podrške radu i razvoju nosilaca i učesnika u javnom zdravlju i na teritoriji grada u skladu sa zakonom; saradnja sa humanitarnim i stručnim organizacijama; priprema akata za osnivanje zdravstvenih ustanova u skladu sa zakonom i planom mreže zdravstvenih ustanova čiji je osnivač grad; davanje saglasnosti na statute zdravstvenih ustanova, praćenje rada zdravstvenih ustanova razmatranjem njihovih godišnjih programa rada i izveštaja o radu i finansijskom poslovanju; obezbeđenje rada mrtvozorske službe na teritoriji grada; predlaganje posebnih programa zdravstvene zaštite koje donosi grad; poslovi zaštite prava pacijenata po podnetim prigovorima i pružanje potrebnih informacija i saveta u vezi sa pravima pacijenata, saradnja sa zdravstvenim ustanovama, privatnom praksom, organizacionim jedinicama visokoškolske ustanove zdravstvene struke koja obavlja zdravstvenu delatnost i drugim pravnim licima koja obavljaju određene poslove iz zdravstvene delatnosti u postupku utvrđivanja relevantnih činjenica i okolnosti iz prigovora pacijenta; vršenje uvida u medicinsku dokumentaciju pacijenta-podnosioca prigovora i razmatranje traženih podataka, informacija ili mišljenja dostavljenih od pravnih lica od kojih je traženo; sačinjavanje zapisnika o podnetim prigovorima pacijenata i izveštaja za podnosioce prigovora, rukovodioce organizacionih jedinica i osnivače privatne prakse; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 42b

Sekretarijat za investicije obrazuje se za pripremu i praćenje realizacije investicija u gradu Nišu

U Sekretarijatu se obavljaju sledeći poslovi: učešće u izrađivanju srednjoročnih, godišnjih i operativnih programa planskog razvoja; izrada Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnje sa finansijskim planom; praćenje realizacije Programa uređivanja građevinskog zemljišta i izgradnje sa finansijskim planom; izrada Programa održavanja komunalne infrastrukture javnog zemljišta gradskog i seoskog područja; praćenje realizacije Programa održavanja komunalne infrastrukture javnog zemljišta gradskog i seoskog područja; pokretanje postupka za sprovođenje javne nabavke iz programa uređivanja građevinskog zemljišta i programa održavanja; rad na ugovaranju planske dokumentacije, projektno-tehničke dokumentacije, projekta parcelacije i preparcelacije, obračun površina objekata za koje se utvrđuje doprinos za uređivanje građevinskog zemljišta; obračun doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta; provera na terenu u pogledu izgrađenosti komunalne infrastrukture kod objekata koji se grade ili su izgrađeni; priprema i obrada ugovora o zajedničkom opremanju - pripremanju neizgrađenog građevinskog zemljišta i izrada elaborata o nedostajućoj infrastrukturi; praćenje naplate naknade, odnosno doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta; sprovođenje postupka prinudne naplate i praćenje njene realizacije; realizacija instrumenata obezbeđenja plaćanja doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta; izrađivanje nacrta akata u vezi sa utvrđivanjem visine doprinosa za uređivanje građevinskog zemljišta; izrađivanje izveštaja i koordiniranje sa gradskim opštinama i sekretarijatima na određivanju prioriteta; planiranje i praćenje realizacije sredstava opredeljenih odlukom o budžetu grada za Program uređivanja i Programa održavanja; rad na imovinskoj pripremi i tehničkoj pripremi za izgradnju objekata iz programa uređivanja građevinskog zemljišta i programa održavanja komunalne infrastrukture; rad na pripremi i podnošenju zahteva za izdavanje lokacijskih uslova, građevinske dozvole, prijave radova, upotrebne dozvole i rešenja u postupku objedinjene procedure za izdavanje građevinske dozvole za objekte iz programe uređivanja kao i za objekte u javnoj svojini grada Niša; učešće u pripremi programa kapitalnog investiranja; praćenje stanja i sagledavanje potreba za izgradnju, investiciono i tekuće održavanje objekata koje koriste ustanove kulture, vaspitno-obrazovne ustanove, ustanove u oblasti sporta i zdravstvenih ustanova primarnog nivoa; izrada programa (kapitalnog) investiranja u nefinansijsku imovinu - objekti u javnoj svojini (zgrade i građevinski objekti) i praćenje njegove realizacije; poslovi u vezi davanja saglasnosti korisnicima, odnosno nosiocima prava korišćenja za sanaciju, adaptaciju, investiciono održavanje i rekonstrukciju i sve druge saglasnosti koje su potrebne u upravljanju nepokretnostima u javnoj svojini grada; priprema i izrada nacrta propisa iz nadležnosti Sekretarijata i praćenje i sprovođenje tih propisa; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti sekretarijata.

Sekretarijat obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 43

Za izvršavanje određenih poslova iz delokruga Gradske uprave, kao i drugih poslova od interesa za građane, na teritoriji Grada, u okviru Sekretarijata za poslove uprave i građanskih stanja, obrazuju se mesne kancelarije.

Načelnik gradske Uprave, na predlog sekretara Sekretarijata za poslove uprave i građanska stanja, donosi pravilnik kojim se uređuje naziv, organizacija i rad mesnih kancelarija.

Na pravilnik iz stava 2. ovog člana, saglasnost daje Gradsko veće.

2. Posebna organizacija u Gradskoj upravi i njen delokrug

Član 44

Posebna organizacija u Gradskoj upravi je Komunalna policija.

Član 45

Komunalna policija obavlja komunalno-policijske i druge poslove koji se odnose na: održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost; vršenje kontrole nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata iz oblasti komunalne i drugih delatnosti iz nadležnosti Grada; ostvarivanje nadzora u javnom gradskom, prigradskom i drugom lokalnom saobraćaju u skladu sa zakonom i propisima Grada; zaštitu životne sredine, opštinskih i nekategorisanih puteva, ulica i državnih puteva iz nadležnosti grada, kulturnih dobara i drugih javnih objekata od značaja za Grad; preduzimanje hitnih mera i učestvovanje u vršenju spasilačke funkcije; pruža pomoć inspekciskim organima u skladu sa zakonom, nadležnim organima Grada odnosno gradskim opštinama, preduzećima, organizacijama i ustanovama u sprovođenju njihovih izvršnih odluka (asistencija) i podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u Gradu; očuvanje gradskih dobara i izvršavanje drugih zadataka iz nadležnosti Grada; održavanje javnog reda i mira u skladu sa zakonom propisanim delokrugom rada; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz svoje nadležnosti.

Komunalna policija obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

3. Stručne službe i njihov delokrug

Član 46

Stručne službe u Gradskoj upravi su:

1. Služba načelnika Gradske uprave,

2. Služba za zajedničke poslove,

3. Služba za informatičko-komunikacione tehnologije,

4. Služba za javne nabavke

Član 47

Služba načelnika Gradske uprave obavlja stručne poslove u ostvarivanju nadležnosti i ovlašćenja načelnika Gradske uprave koji se odnose na: praćenje ostvarivanja nadležnosti i obavljanja poslova iz delokruga organizacionih jedinica Gradske uprave i jedinica u njihovom sastavu; obezbeđivanje koordinacije rada organizacionih jedinica Gradske uprave kroz ostvarivanje saradnje organizacionih jedinica Gradske uprave; praćenje i usklađivanje aktivnosti organizacionih jedinica Gradske uprave u postupku usaglašavanja propisa grada i pokretanje inicijative za odgovarajuće promene; pripremu nacrta odluke o Gradskoj upravi; unapređenje organizacije rada i modernizaciju Gradske uprave; unapređenje odnosa Gradske uprave prema građanima i pravnim licima koji se obraćaju Gradskoj upravi; poslove upravljanja ljudskim resursima, koji se odnose na: stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata; pripremu predloga Kadrovskog plana i Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta; organizaciju stručnog usavršavanja službenika; procenu efekata sprovedenih obuka; analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika; pripremu predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja; analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika; vođenje kadrovske evidencije (za čije će vođenje, ažuriranje, pristupanje i korišćenje, biti nadležna ovlašćena službena lica, u skladu Zakonom o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave i Zakonom o zaštiti podataka o ličnosti) za zaposlena, imenovana, postavljena i izabrana lica u Gradskoj upravi i drugim organima i organizacijama grada, osim za ona lica za koja je nadležno radno telo Skupštine grada, a koja služi upravljanju kadrovima, administriranju personalnih dosijea i ostvarivanju prava i obaveza iz radnih odnosa; ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti službe.

Služba obavlja operativne poslove koji se odnose na sazivanje, pripremanje i održavanje kolegijuma načelnika Gradske uprave.

Služba obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 48

Služba za zajedničke poslove obavlja sledeće poslove: poslove iz oblasti upravljanja vanrednim situacijama iz sistema zaštite od elementarnih i drugih većih nepogoda; poslove na preduzimanju preventivnih mera radi sprečavanja izbijanja požara i protivpožarno obezbeđenje; poslove bezbednosti i zaštite na radu; pripremanje i izrada nacrta propisa iz nadležnosti službe i praćenje sprovođenja tih propisa; poslove tekućeg (redovnog) održavanja stvari u javnoj svojini, korišćenju i državini Grada; poslove hitnih intervencija na stvarima u javnoj svojini, korišćenju i državini Grada koji se obavljaju bez odlaganja, radi zaštite bezbednosti ljudi i imovine; poslove nabavke dobara i usluga za potrebe organa grada, osim računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); poslove iz oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja i realizaciju plaćanja iz delatnosti Službe za potrebe Gradske uprave, osim plaćanja troškova računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); refakturisanje komunalnih troškova; poslovi evidencije i plaćanja komunalnih troškova i troškova električne energije Grada; komercijalne poslove i vođenje magacinskog poslovanja; poslove usluživanja; poslovi evidencije korišćenja i izdavanja osnovnih sredstava, sitnog inventara i potrošnog materijala, osim računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); poslovi štampanja i umnožavanja materijala za sve gradske službe i službenog glasila grada; održavanje birotehničkih i drugih sredstava i opreme, osim računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); održavanje higijene u prostorijama organa i službi grada; uređenje i opremanje prostora za organizaciju protokolarnih svečanosti; poslove fizičko- tehničkog obezbeđenja objekata u javnoj svojini grada, prostora oko ovih objekata i sredstava od oštećenja, uništenja, provale, krađe i drugih zloupotreba i uspostavljanje reda, putem portirsko-čuvarske službe; poslove prevoza službenim vozilima za potrebe organa Grada, redovno servisiranje i održavanje službenih vozila, praćenje i kontrola stanja i eksploatacije službenih vozila; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti službe.

Služba obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 49

Služba za informatičko-komunikacione tehnologije obavlja sledeće poslove: poslove na projektovanju, apliciranju i održavanju informaciono tehnološkog sistema i geografskog informacionog sistema za potrebe organa Grada; poslove nabavke računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka) za potrebe organa grada; poslove iz oblasti finansijsko-materijalnog poslovanja i realizaciju plaćanja iz delatnosti Gradske uprave, koji se odnose na plaćanja troškova računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); poslove evidencije korišćenja i izdavanja sredstava koja čine računarske sisteme i sredstva veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); poslove održavanja računarskih sistema i sredstava veza (mobilna, fiksna telefonija, internet, mobilni internet i prenos podataka); poslove na obučavanju korisnika za korišćenje informacionog sistema; poslove na obezbeđenju infrastrukturne podrške na uvođenju i podržavanju sadržaja Grada Niša objavljenih na internetu; poslove na izradi softverske podrške za potrebe organa Grada; poslove na izradi i ažuriranju veb-stranice organa Grada; poslove na pružanju stručne pomoći organima Grada u uvođenju elektronske uprave i administrira uspostavljene sisteme; poslove održavanja servera i baze podataka; poslove za obezbeđenje zaštite i integriteta podataka; poslove na obezbeđenju nesmetane međusobne elektronske komunikacije organa Grada i njihovu komunikaciju sa građanima i drugim subjektima; poslove podrške radu korisničkih komunikacionih terminalnih uređaja (telefoni, faks uređaji i drugo); poslove na planiranju, razvoju, testiranju, implementaciji i redovnim funkcionisanju gradskog pozivnog centra; poslove na obezbeđivanju i drugih uslova za rad organa grada; učešće u pripremi i realizaciji Odluke o budžetu Grada; učešće u pripremi dokumentacije za javne nabavke iz nadležnosti službe.

Služba obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 50

Služba za javne nabavke kao posebna stručna Služba obavlja poslove koji se odnose na: ekonomsko finansijske poslove; poslove planiranja i ispitivanja tržišta, za centralizovane javne nabavke; finansijske poslove u vezi izrade i praćenja realizacije planova i programa iz nadležnosti Gradske uprave; sačinjavanje nacrta planova javnih nabavki direktnih budžetskih korisnika; vodi jedinstvenu elektronsku evidenciju dobavljača; pruža stručnu pomoć korisnicima budžetskih sredstava u izradi planova nabavki, i izveštaja, administrativno stručnim poslovima u planiranju, sprovođenju postupka i dodele ugovora o javnim nabavkama za dobra, usluge i radove; praćenje i primena propisa koji regulišu oblast javnih nabavki; pripremu normativnih akata iz oblasti javnih nabavki; poslove saradnje sa organima koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki; postupak po zahtevu za zaštitu prava ponuđača i drugi poslovi u skladu sa zakonom i propisima kojima se uređuju javne nabavke, za potrebe Gradske uprave; normativno - pravne i upravno pravne poslove; savetodavne, administrativno - tehničke i organizacione poslove; druge poslove vezane za sprovođenje postupaka javnih nabavki za potrebe Gradske uprave; poslove pružanja stručne pomoći korisnicima budžetskih sredstava u postupcima javnih nabavki; poslove centralizovanih javnih nabavki u skladu sa posebnom rešenjem Gradonačelnika, kojim se utvrđuje spisak naručilaca za koje se sprovode centralizovane javne nabavke; poslove izrade plana centralizovanih javnih nabavki Službe; prikupljanja podataka o potrebama i kontrole predloga potreba od organizacionih jedinica Gradske uprave, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač grad Niš, a u vezi sa sprovođenjem javnih nabavki koje se centralizovano sprovode u smislu usklađenosti sa finansijskim planovima organizacionih jedinica; sačinjavanja izveštaja o izvršenju plana centralizovanih nabavki na osnovu prikupljenih izveštaja o realizaciji centralizovanih nabavki; sprovođenja postupaka centralizovanih javnih nabavki radi zaključivanja okvirnog sporazuma ili dodeljivanja ugovora za potrebe organizacionih jedinica Gradske uprave grada Niša, ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač Grad Niš, za nabavne kategorije koje su aktom koji donosi Gradonačelnik utvrđene za centralizovano sprovođenje; pribavljanje potrebnih ovlašćenja i saglasnosti za pokretanje postupaka javnih nabavki dobara, usluga i radova; donošenje odluka o pokretanju postupaka javnih nabavki dobara, usluga i radova; izrada konkursnih dokumentacija; izrada i dostavljanje oglasa, radi oglašavanja javnih nabavki dobara, usluga i radova; sprovođenje postupaka; predlaganje, odnosno donošenje odluke o dodeli ugovora; predlaganje, odnosno donošenje odluke o obustavi postupaka javnih nabavki dobara, usluga i radova; izrada izveštaja o sprovedenim postupcima javnih nabavki dobara, usluga i radova; saradnja sa organima koji u okviru svoje nadležnosti primenjuju propise iz oblasti javnih nabavki; drugi poslovi u vezi delokruga rada Službe; pripremanje nacrta internih akata iz oblasti javnih nabavki; vanredna kontrola planova i sprovođenja postupaka javnih nabavki ustanova, javnih komunalnih preduzeća, ostalih preduzeća i organizacija čiji je osnivač Grad Niš, po nalogu; sačinjavanje izveštaja o sprovedenoj redovnoj i vanrednoj kontroli.

Služba obavlja i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.

VI GRUPE KOJE SE OSNIVAJU POSEBNIM AKTIMA

Član 51

Projektna grupa može biti osnovana da bi se izvršio zadatak koji nalaže saradnju više sekretarijata, a ne može biti izvršen u okviru redovnih poslova sekretarijata.

Projektnu grupu, na predlog načelnika, rešenjem osniva Gradonačelnik. Rešenjem kojim se osniva projektna grupa, pored ostalog, određuje se njen sastav, rukovodilac, rok za izvršenje zadatka, način na koji će zaposleni biti rasterećeni od redovnih poslova i druga pitanja vezana za njen rad.

Član 52

Načelnik gradske uprave može da osnuje posebnu radnu grupu.

U posebnu radnu grupu mogu se imenovati stručnjaci u odgovarajućim oblastima da bi pružili stručnu pomoć u najsloženijim projektnim zadacima.

Rešenjem kojim se osniva posebna radna grupa određuju joj se zadaci, sastav, rok za izvršenje i druga pitanja koja su vezana za njen rad.

VII PROPISI ORGANIZACIONIH JEDINICA

Član 53

Sekretarijati, posebna organizacija i stručne službe, donose pravilnike, naredbe i uputstva.

Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe propisa Grada ili uređuju određena prava zaposlenih iz radnih odnosa.

Naredbom se radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona i gradskih propisa naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.

Uputstvom se bliže propisuje način rada i vršenja određenih poslova u skladu sa propisima Grada.

Propisi navedeni u stavu 2., 3. i 4. ovog člana, objavljuju se na oglasnoj tabli Gradske uprave.

Član 54

Sekretarijati, posebna organizacija i stručne službe mogu donositi propise samo ako su na to izričito ovlašćeni zakonom ili propisom Skupštine grada.

Organizacione jedinice iz stava 1. ovog člana, ne mogu propisom određivati svoje i tuđe nadležnosti, niti ustanovljavati prava i obaveze fizičkim i pravnim licima koje nisu već ustanovljene zakonom, odlukom, odnosno drugim opštim aktom.

Član 55

Organizacione jedinice rešavaju i donose akte u upravnom postupku u prvom stepenu u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada.

Organizacione jedinice rešavaju u upravnim stvarima i donose upravne akte u poslovima koje Republika zakonom poveri Gradu.

Član 56

U postupku pred Gradskom upravom u kojem se rešava o pravima, obavezama i interesima građana i pravnih lica primenjuju se propisi o upravnom postupku.

Poslove iz stava 1. ovog člana mogu obavljati zaposleni koji imaju propisanu školsku spremu, položen državni stručni ispit i odgovarajuće radno iskustvo.

Član 57

Inspekcijskim nadzorom ispituje se sprovođenje zakona i drugih propisa neposrednim uvidom u poslovanje i postupanje pravnih i fizičkih lica i, zavisno od rezultata nadzora, inspektori izriču mere na koje su ovlašćeni zakonom.

Član 58

Organizacione jedinice su dužne da se staraju da se rad javnih službi, čiji je osnivač Grad, odvija prema Ustavu, zakonu i drugim propisima i da prema njima vrše poslove i preduzimaju mere na koje su ovlašćene zakonom.

VIII SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE

Član 59

Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i drugih imalaca javnih ovlašćenja kad na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.

Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između organizacionih jedinica.

Član 60

Gradsko veće rešava po žalbama izjavljenim protiv prvostepenih akata Gradske uprave donetih u okviru izvornih poslova grada, osim ako zakonom nije drugačije određeno.

Član 61

O izuzeću načelnika Gradske uprave i njegovog zamenika, rešava Gradsko veće.

O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.

IX RADNI ODNOSI ZAPOSLENIH U GRADSKOJ UPRAVI

Kadrovski plan i Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta

Član 62

Kadrovski plan je akt koji prikazuje broj zaposlenih u Gradskoj upravi prema radnim mestima i zvanjima, broj zaposlenih sa radnim odnosom na neodređeno vreme koji su potrebni u godini za koju se donosi Kadrovski plan, broj pripravnika čiji se prijem planira i broj zaposlenih čiji se prijem u radni odnos na određeno vreme planira zbog povećanja obima posla.

Nacrt kadrovskog plana priprema načelnik Gradske uprave, u skladu sa budžetskim kalendarom, tako da bude usaglašen sa sredstvima obezbeđenim budžetom.

Kadrovski plan usvaja Skupština grada, istovremeno sa odlukom o budžetu Grada Niša.

Član 63

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi zasniva se na Kadrovskom planu.

Organizacija i sistematizacija radnih mesta u Gradskoj upravi određuje se Pravilnikom o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta (u daljem tekstu: Pravilnik).

Pravilnikom se utvrđuju opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.

U postupku pripreme Pravilnika, poslodavac pribavlja mišljenje reprezentativnog sindikata.

Pravilnik, na predlog načelnika Gradske uprave, usvaja Gradsko veće.

Član 64

O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje načelnik Gradske uprave.

O pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa načelnika Gradske uprave odlučuje Gradsko veće.

Član 65

Načelnik Gradske uprave može, radi unapređivanja organizacije i metoda rada i primene propisa o radnim odnosima zaposlenih u Gradskoj upravi, donositi opšte i pojedinačne akte (pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i dr.), ako za njihovo donošenje, propisom grada, nije utvrđena nadležnost drugog organa grada.

Član 66

U radni odnos u Gradsku upravu može biti primljeno lice koje, pored opštih uslova utvrđenih zakonom, ispunjava i posebne uslove u pogledu stručne spreme i radne sposobnosti, utvrđene zakonom i Pravilnikom.

Član 67

U Gradskoj upravi mogu se primati pripravnici pod uslovima utvrđenim u zakonu.

Pravilnikom se utvrđuju radna mesta na koja mogu biti primljeni pripravnici kao i njihov broj.

Član 68

Načelnik Gradske uprave vrši raspoređivanje zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 69

Vrednost radnih mesta, odnosno zvanja, platne grupe i platni razredi u koja su razvrstana radna mesta zaposlenih u Gradskoj upravi utvrđuju se u skladu sa zakonom kojim se uređuju plate u jedinici lokalne samouprave i drugim propisima.

U skladu sa propisima iz stava 1. ovog člana i Pravilnikom, načelnik Gradske uprave pojedinačno utvrđuje zvanja, zanimanja i plate zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 70

Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.

Disciplinska odgovornost je odgovornost zaposlenih za povrede radnih obaveza, za koje se od disciplinskih organa izriču propisane disciplinske sankcije.

Materijalna odgovornost je odgovornost zaposlenih za štetu koju na radu ili u vezi sa radom namerno ili iz krajnje nepažnje prouzrokuje Gradu ili trećem licu.

Član 71

Radni odnos zaposlenih u Gradskoj upravi prestaje pod uslovima i na način utvrđen zakonom i drugim propisima.

Član 72

Zaposleni u Gradskoj upravi u vršenju određenih poslova imaju pravo na službenu, radnu i zaštitnu odeću i obuću, u skladu sa aktom koji donosi Gradonačelnik, na predlog načelnika Gradske uprave.

Član 73

Puno radno vreme u Gradskoj upravi iznosi 40 časova nedeljno.

Radna nedelja traje pet radnih dana.

Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi posebnim aktom utvrđuje Gradonačelnik.

X ODNOS GRADSKE UPRAVE PREMA DRUGIM ORGANIMA GRADA, GRAĐANIMA, JAVNIM SLUŽBAMA ČIJI JE OSNIVAČ GRAD I UPRAVAMA GRADSKIH OPŠTINA

Odnos prema Skupštini grada

Član 74

Gradska uprava priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština grada i izvršava odluke i druge akte Skupštine grada.

Gradska uprava najmanje jednom godišnje dostavlja Skupštini grada izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz izvorne nadležnosti Grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradonačelniku

Član 75

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradonačelnik i izvršava akte koje donosi Gradonačelnik.

Gradonačelnik u sprovođenju odluka i drugih akata Skupštine grada može Gradskoj upravi izdavati uputstva i smernice za sprovođenje istih.

Gradska uprava, po potrebi, a najmanje dva puta godišnje dostavlja Gradonačelniku izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova.

Odnos prema Gradskom veću

Član 76

Gradska uprava priprema predloge propisa i drugih akata koje donosi Gradsko veće i izvršava akte koje donosi Gradsko veće.

Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradske uprave.

U vršenju nadzora nad radom Gradske uprave, Gradsko veće rešenjem poništava ili ukida akt Gradske uprave koji nije u saglasnosti sa zakonom, Statutom grada ili drugim opštim aktom koji donosi Skupština grada, Gradsko veće ili Gradonačelnik.

Rešenje iz stava 3. ovog člana stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt za čije donošenje je ovlašćena odlukom ili drugim propisom Skupštine grada, Gradskog veća ili Gradonačelnika u roku određenom tom odlukom, odnosno propisom, Gradsko veće upozoriće na to Gradsku upravu i istovremeno odrediće rok za donošenje opšteg akta.

Ako Gradska uprava ne donese opšti akt u roku koji je odredilo Gradsko veće, a nedonošenje tog akta onemogućava primenu odluke, odnosno propisa za čije izvršenje se donosi, taj opšti akt donosi Gradsko veće. Predlog opšteg akta priprema radna grupa koju Gradsko veće obrazuje posebnim rešenjem.

Opšti akt Gradskog veća donet u skladu sa stavom 6. ovog člana prestaje da važi stupanjem na snagu opšteg akta koji donese Gradska uprava.

Gradska uprava najmanje jednom godišnje dostavlja Gradskom veću izveštaj o radu na izvršavanju poslova iz nadležnosti grada i poverenih poslova.

Međusobni odnosi organizacionih jedinica

Član 77

Organizacione jedinice dužne su da ostvaruju međusobnu saradnju i da razmenjuju podatke i obaveštenja od značaja za rad.

Odnos prema građanima i javnim službama

Član 78

Organizacione jedinice dužne su da razmatraju predstavke, pritužbe, peticije i predloge građana, da postupaju po njima i o tome obaveštavaju građane.

Na podnetu pritužbu organizaciona jedinica dužna je da odgovori u roku od 30 dana od prijema pritužbe, osim ako posebnim propisima nije drugačije određeno.

Član 79

Odredbe ove odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se na odnose prema javnim službama čiji je osnivač grad i drugim organizacijama, kada odlučuju o njihovim pravima i interesima, na osnovu zakona i propisa Grada.

Odnos prema upravama gradskih opština

Član 80

Gradska uprava i Uprava gradske opštine sarađuju na ostvarivanju poslova Grada i gradske opštine utvrđene Statutom grada.

Član 81

Gradska uprava razmatra inicijative, mišljenja i predloge Uprave gradske opštine.

Ako Gradska uprava ne prihvati inicijativu, mišljenje i predlog Uprave gradske opštine dužna je da obrazloži razloge zbog kojih to nije prihvaćeno.

XI JAVNOST RADA

Član 82

Gradska uprava obezbeđuje javnost rada: davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem službenih informacija i održavanjem konferencija za štampu, organizovanjem dežurnih službi za predstavke i sugestije građana.

Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave sredstvima javnog informisanja, a u tu svrhu, može ovlastiti i drugo lice iz delokruga odgovarajuće organizacione jedinice Gradske uprave.

XII KANCELARIJSKO POSLOVANJE I PEČAT GRADSKE UPRAVE

Član 83

Propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuju se i na poslovanje Gradske uprave.

Kancelarijsko poslovanje obuhvata: primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akata, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta koji su primljeni u rad organizacione jedinice ili koji nastanu u radu organizacione jedinice.

Na kancelarijsko poslovanje organizacionih jedinica primenjuju se propisi kojima se uređuje kancelarijsko poslovanje.

Član 84

Gradska uprava i organizacione jedinice imaju pečat.

O izradi pečata stara se Sekretarijat za poslove uprave i građanska stanja, koja vodi evidenciju izrađenih pečata i službenika zaduženih za rukovanje pečatom.

XIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 85

Načelnici gradskih uprava Grada Niša za pojedine oblasti, kao i njihovi zamenici, nastavljaju sa radom i rukovođenjem u tim gradskim uprava do postavljenja vršioca dužnosti načelnika Gradske uprave Grada Niša.

Zaposleni u gradskim upravama za pojedine oblasti nastavljaju sa radom na poslovima koje su obavljali u tim upravama do raspoređivanja po novom Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad postojećih gradskih uprava za pojedine oblasti preuzeće Gradska uprava Grada Niša.

Član 86

Predlog pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi biće dostavljen na usvajanje Gradskom veću Grada Niša u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Status postavljenih lica gradskih uprava za pojedine oblasti regulisaće se u skladu sa važećim propisima.

Zaposleni u Gradskoj upravi, koji ostanu neraspoređeni, ostvaruju prava po osnovu rada u Gradskoj upravi, u skladu sa zakonom i drugim propisima.

Član 87

Konkursi koji su od strane pojedinih gradskih uprava i službi raspisani a nisu završeni do početka primene ove Odluke, završiće se u okviru jedinstvene Gradske uprave.

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i drugih propisa kojima se uređuje organizacija i rad gradske uprave.

Član 88

Danom stupanja na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji gradskih uprava Grada Niša ("Službeni list Grada Niša", broj 3/2014 - prečišćen tekst i 44/2015).

Član 89

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša", a primenjivaće se od 01. januara 2017. godine, osim odredaba člana 85. ove odluke koje se odnose na vd načelnika Gradske uprave i odredaba koje su neophodne radi stvaranja uslova za početak rada Gradske uprave grada Niša, a koje se primenjuju narednog dana od stupanja na snagu ove odluke.

 

Samostalni članovi Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o Gradskoj upravi grada Niša

("Sl. list grada Niša", br. 57/2017)

Član 10

Novoobrazovani sekretarijati preuzeće dokumentaciju, predmete, opremu i sredstva za rad od sekretarijata čije poslove preuzimaju.

Do izrade pečata, novoformirani sekretarijati će koristiti pečate sekretarijata čije poslove preuzimaju.

Član 11

Danom stupanja na snagu ove odluke Sekretarijat za finansije, Sekretarijat za komunalne delatnosti, energetiku i saobraćaj, Sekretarijat za planiranje i izgradnju i Sekretarijat za imovinsko-pravne poslove, nastavljaju da rade sa delokrugom utvrđenim ovom odlukom.

Član 12

Načelnik Gradske uprave rasporediće zaposlene službenike i nameštenike iz organizacionih jedinica u novoformirane sekretarijate u roku od 15 dana od dana stupanja na snagu objedinjenog pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Zaposleni u Gradskoj upravi nastavljaju sa radom na poslovima koje su obavljali u organizacionim jedinicama do raspoređivanja po novom Pravilniku o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Član 13

Predlog pravilnika o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi dostaviće se na usvajanje Gradskom veću Grada Niša u roku od 30 dana od dana stupanja na snagu ove odluke.

Član 14

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".