ODLUKAO GRADSKIM UPRAVAMA GRADA JAGODINA("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 14/2013, 5/2014, 7-1/2014, 13/2014, 22/2015, 4/2016, 18/2016 i 27/2017) |
Ovom Odlukom obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti, i posebne službe, uređuje njihova organizacija i delokrug, rukovođenje, prava, dužnosti i odgovornosti načelnika gradskih uprava i zaposlenih, odnosi gradskih uprava, pravni akti, kancelarijsko poslovanje, javnost rada i druga pitanja od značaja za vršenje poslova gradskih uprava u okviru nadležnosti utvrđenih zakonom, Statutom, odlukama Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća.
Poslove lokalne samouprave obavljaju gradske uprave obrazovane ovom Odlukom.
II NAČELA DELOVANJA GRADSKIH UPRAVA
Gradske uprave su samostalne u vršenju svojih poslova koje obavljaju na osnovu i u okviru ustava, zakona, Statuta grada Jagodine (u daljem tekstu: Statut) i drugih propisa i opštih akata.
2. Stručnost, nepristrasnost i politička neutralnost
Gradske uprave postupaju prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužne su da svakom omoguće jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Zaposleni u gradskim upravama i postavljena lica su dužni da obavljaju svoje poslove savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim ubeđenjima, niti ih mogu izražavati i zastupati.
3. Delotvornost u ostvarivanju prava stranaka
Gradske uprave su dužne da strankama omoguće brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Kada rešavaju u upravnom postupku i preduzimaju upravne radnje poverene zakonom, gradske uprave su dužne da koriste ona sredstva koja su za stranku najpovoljnija, ako se i njima postižu svrha i cilj propisa.
Gradske uprave su dužne da poštuju ličnost i dostojanstvo stranaka.
Rad gradskih uprava je javan.
Gradske uprave su dužne da javnosti omoguće uvid u svoj rad, u skladu sa zakonom kojim se uređuje slobodan pristup informacijama od javnog značaja.
Gradska uprava za oblast za koju je obrazovana:
1) priprema nacrte propisa i drugih akata iz svoje nadležnosti koje donosi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
2) izvršava odluke i druge akte Skupštine grada, gradonačelnika i Gradskog veća;
3) rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u stvarima iz nadležnosti grada;
4) obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršavanjem propisa i drugih opštih akata Skupštine grada;
5) izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno gradu;
6) obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština grada, gradonačelnik i Gradsko veće;
7) dostavlja izveštaj o svom radu na izvršenju poslova iz nadležnosti Grada i poverenih poslova gradonačelniku, Gradskom veću i Skupštini grada po potrebi, a najmanje jednom godišnje.
IV NADZOR NAD RADOM GRADSKIH UPRAVA
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
V USMERAVANJE RADA GRADSKIH UPRAVA
Gradonačelnik usmerava i usklađuje rad gradskih uprava.
VI FINANSIRANJE GRADSKIH UPRAVA
Sredstva za finansiranje gradskih uprava obezbeđuju se u budžetu grada.
Gradske uprave obavljaju finansijske transakcije preko budžeta grada.
VII OBRAZOVANJE GRADSKIH UPRAVA
Obrazuju se gradske uprave za pojedine oblasti i to:
1. Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove,
2. Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove,
3. Gradska uprava za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije,
4. Gradska uprava za društvene delatnosti,
5. Gradska uprava za inspekcijske poslove,
6. Gradska uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda,
7. Gradska uprava za skupštinske i normativne poslove i
8. Gradska uprava za zaštitu životne sredine i komunalne poslove.
Sedište gradskih uprava je u Jagodini, ulica Kralja Petra I br. 6.
Gradske uprave imaju svoj pečat.
Pored sadržine propisane Zakonom, pečat sadrži i naziv odgovarajuće gradske uprave iz člana 13. ove Odluke.
Gradske uprave imaju i mali pečat.
Načelnik uprave određuje broj primeraka pečata i odlučuje kome će poveriti pečat na čuvanje i upotrebu.
1. Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove
Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove obavlja poslove koji se odnose na organizaciju gradskih uprava, prijemnu kancelariju i arhivu organa grada, kancelarijskog poslovanja, lična stanja građana, overu potpisa, prepisa i rukopisa, vođenje biračkog spiska, normativno-pravne, stručne i organizacione poslove za potrebe organa mesnih zajednica, pružanje pravne pomoći građanima, radne odnose zaposlenih u gradskim upravama i organima grada, održavanje higijene, fizičko-tehničko obezbeđenje, staranje o voznom parku, staranje o protivpožarnoj zaštiti, snimanje toka sednica skupštine grada, kurirske i druge zajedničke poslove za sve gradske uprave i organe grada koji nisu u nadležnosti drugih uprava.
Gradska uprava za opšte i zajedničke poslove donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji za posebne službe grada, uz saglasnost Gradskog veća i obavlja poslove radnih odnosa zaposlenih u posebnim službama.
U Gradskoj upravi za opšte i zajedničke poslove obrazuje se:
1. Odsek za opšte poslove
2. Odsek za zajedničke poslove.
U okviru odseka za zajedničke poslove obrazuje se:
a) Služba za upravljanje ljudskim resursima.
Mesne kancelarije
Za obavljanje određenih poslova iz delokruga gradskih uprava, radi stvaranja uslova da se ti poslovi efikasnije i bliže mestu stanovanja i rada građana obavljaju, u okviru Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove obrazuju se mesne kancelarije i to:
1. Mesna kancelarija Bagrdan za naseljena mesta: Bagrdan, Donji Račnik i Gornji Račnik,
2. Mesna kancelarija Bunar za naseljena mesta: Bunar, Belica, Vrba, Slatina i Staro Selo,
3. Mesna kancelarija Glavinci za naseljena mesta: Glavinci, Bresje i Kolare,
4. Mesna kancelarija Glogovac za naseljena mesta: Glogovac, Dražmirovac i Mali Popović,
5. Mesna kancelarija Donje Štiplje za naseljena mesta: Donje Štiplje, Vranovac, Gornje Štiplje, Kalenovac i Crnče,
6. Mesna kancelarija Dragoševac za naseljena mesta: Dragoševac, Ivkovački Prnjavor, Medojevac i Topola,
7. Mesna kancelarija Duboka za naseljena mesta: Duboka, Dobra Voda i Rajkinac,
8. Mesna kancelarija Končarevo za naseljeno mesto Končarevo,
9. Mesna kancelarija Lovci za naseljena mesta: Lovci i Strižilo,
10. Mesna kancelarija Lozovik za naseljena mesta: Lozovik, Mišević i Jošanički Prnjavor,
11. Mesna kancelarija Majur za naseljeno mesto Majur,
12. Mesna kancelarija Miloševo za naseljeno mesto Miloševo,
13. Mesna kancelarija Novo Lanište za naseljena mesta: Novo Lanište i Staro Lanište,
14. Mesna kancelarija Siokovac za naseljena mesta: Siokovac i Deonica,
15. Mesna kancelarija Ribare za naseljeno mesto Ribare,
16. Mesna kancelarija Kočino Selo za naseljeno mesto Kočino Selo,
17. Mesna kancelarija Dragocvet za naseljena mesta: Dragocvet, Kovačevac i Međureč,
18. Mesna kancelarija Šuljkovac za naseljena mesta: Šuljkovac, Šantarovac i Lukar,
19. Mesna kancelarija Rakitovo za naseljeno mesto Rakitovo.
2. Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove
Gradska uprava za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove obavlja poslove koji se odnose na donošenje i sprovođenje urbanističkih planova i urbanističko-tehničkih dokumenata, zaštite građana i materijalnih dobara od elementarnih i drugih nezgoda, poslove iz oblasti odbrane, uređenja i obezbeđenja korišćenja građevinskog zemljišta, upravnih poslova u oblasti urbanizma, građevinarstva i stambenih i imovinsko pravnih poslova, evidencije gradske imovine i druge poslove iz ovih oblasti u skladu sa zakonom, statutom i drugim propisima grada.
U Gradskoj upravi za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove obrazuju se:
1. Odsek za urbanizam i građevinske poslove
2. Odsek za imovinsko pravne poslove.
U okviru Odseka za imovinsko pravne poslove obrazuje se:
a) Služba za evidenciju imovine.
3. Gradska uprava za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije
Gradska uprava za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije obavlja poslove koji se odnose na planiranje i izvršenje budžeta, trezora, likvidature i plaćanja, knjigovodstva, obračuna, blagajne i nabavke, poslove u oblasti industrije, poljoprivrede, šumarstva, vodoprivrede i razvoja sela, selekcije i vođenja matične evidencije stoke, komunalnih delatnosti, trgovine, turizma, privatnog preduzetništva i statističko-matematičke obrade podataka, učestvuje u izradi i praćenju realizacije projekata grada, direktnih i indirektnih korisnika, pruža stručnu pomoć u realizaciji svih investicija grada, kao i radove na rekonstrukciji i održavanju objekata, određuje projektne zadatke sa nosiocima, predlaže prioritete investicija, sarađuje sa javnim preduzećima, sarađuje sa nadležnim ministarstvima u cilju privlačenja investicija, prati programe fondova od značaja za grad i učestvuje u izradi projekata radi konkurisanja kod istih.
U Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije obrazuje se:
1. Odsek za budžet i finansije
U okviru odseka obrazuju se:
a) Služba za budžet i trezor
b) Služba za računovodstvo
2. Odsek za privredu i poljoprivredu
U okviru odseka obrazuju se:
a) Služba za privredu
b) Služba za poljoprivredu.
3. Odsek za investicije i javne nabavke
U okviru odseka obrazuje se
a) Služba za investicije
b) Služba za javne nabavke.
4. Gradska uprava za društvene delatnosti
Gradska uprava za društvene delatnosti obavlja poslove koji se odnose na dečiju, socijalnu i boračko-invalidsku zaštitu, obrazovanje, primarnu zdravstvenu zaštitu, sport i omladinu, kulturu, prihvat, smeštaj i zbrinjavanje izbeglih, prognanih i raseljenih lica, informisanje iz svoje nadležnosti, investicije i druge poslove iz nadležnosti grada u oblasti društvenih delatnosti.
U Gradskoj upravi za društvene delatnosti obrazuje se:
1. Odsek za obrazovanje, kulturu, informisanje i sport
2. Odsek za zdravstvo, socijalnu politiku i društvenu brigu o deci
U okviru odseka obrazuje se:
a) Služba za društvenu brigu o deci.
3. (brisana)
5. Gradska uprava za inspekcijske poslove
Gradska uprava za inspekcijske poslove obavlja poslove koji se odnose na inspekcijski nadzor u oblasti komunalne delatnosti, građevinarstva, prosvete, zaštite životne sredine i saobraćaja.
U okviru Gradske uprave za inspekcijske poslove obrazuju se:
1. Komunalna inspekcija
2. Građevinska inspekcija
3. Prosvetna inspekcija
4. Inspekcija zaštite životne sredine
5. Saobraćajna inspekcija
6. Služba za školske policajce
7. Turistička inspekcija.
6. Gradska uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda
Gradska uprava za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda obavlja poslove koji se odnose na poreski postupak (utvrđivanje, naplata i kontrola) za lokalne javne prihode, kontrolu podataka nosilaca prava i obaveza, kao i kontrolu podataka o pravu na poreske olakšice i oslobađanje poreskih obaveza, priprema podataka za utvrđivanje stanja i merila za određivanje visine lokalnih taksa i naknada, visina stope poreza na imovinu i samodoprinosa, evidenciju o visini utvrđenih obaveza pravnih i fizičkih lica o prihodima ostvarenim od donacija i drugim izvornim prihodima grada, prekršajni postupak iz oblasti poreza i drugi poslovi u skladu sa zakonom.
U Gradskoj upravi za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda obrazuju se:
1. Odsek za utvrđivanje i kontrolu
2. Odsek za naplatu i poresko računovodstvo.
7. Gradska uprava za skupštinske i normativne poslove
Gradska uprava za skupštinske i normativne poslove obavlja poslove koji se odnose na funkcionisanje Skupštine i njenih radnih tela, gradonačelnika i Gradskog veća kao i poslove na izradi normativnih akata iz nadležnosti Skupštine grada, Gradskog veća, gradonačelnika i drugih gradskih uprava.
U okviru Gradske uprave za skupštinske i normativne poslove obrazuje se:
1. Odsek za skupštinske i normativne poslove
U okviru odseka obrazuju se:
a) Služba za poslove predsednika Skupštine grada
b) Služba za poslove Gradskog veća
v) Služba za skupštinske i normativne poslove.
8. Gradska uprava za zaštitu životne sredine i komunalne poslove
Gradska uprava za zaštitu životne sredine i komunalne poslove obavlja poslove koji se odnose na izradu i primenu lokalnih akcionih i sanacionih planova u skladu sa strateškim dokumentima Vlade Republike Srbije i Ministarstva nadležnog za poslove zaštite životne sredine, obavlja poslove koji se odnose na poveravanje i praćenje pružanja komunalnih usluga u skladu sa zakonom.
Kabinet gradonačelnika
Kabinet gradonačelnika obavlja poslove za potrebe gradonačelnika, zamenika gradonačelnika i pomoćnika gradonačelnika koji se odnose na saradnju Grada sa drugim gradovima i opštinama, državnim organima i organizacijama, vrši organizovanje protokola povodom prijema predstavnika domaćih i stranih institucija, organizovanja protokola povodom dodeljivanja javnih priznanja grada, manifestacija od značaja za Grad i drugih protokolarnih poslova za potrebe organa Grada.
Gradonačelnik postavlja i razrešava pomoćnike gradonačelnika i saradnike.
Pomoćnici gradonačelnika i saradnici su samostalni u radu i za svoj rad odgovaraju gradonačelniku.
Služba za internu reviziju
Interna revizija grada Jagodine uspostavlja se kao posebna funkcionalno nezavisna organizaciona jedinica za internu reviziju u okviru Grada.
Služba budžetske inspekcije
Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od drugih zakonom definisanih subjekata: direktnih i indirektnih korisnika sredstava, javnih preduzeća i drugih korisnika sredstava budžeta. Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom, u skladu sa zakonom, gradonačelnik, kao izvršni organ grada.
Služba za javne nabavke
Služba za javne nabavke obavlja administrativno stručne poslove u sprovođenju postupka dodele ugovora o javnim nabavkama, praćenje propisa, pripremu javnih poziva i konkursne dokumentacije, pripremu izveštaja o javnim nabavkama, izradu godišnjeg plana javnih nabavki, kao i druge poslove u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Služba za javne nabavke obrazuje se pri Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije.
IX ORGANIZACIJA GRADSKIH UPRAVA
Organizacija i sistematizacija gradskih uprava uređuje se Pravilnikom.
Pravilnik o organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u gradskoj upravi predlaže načelnik uprave, a usvaja Gradsko veće.
Načelnik uprave u okviru koje se obavljaju opšti, pravni ili normativni poslovi, priprema objedinjen predlog Pravilnika, koji dostavlja Gradskom veću na usvajanje.
Unutrašnje organizacione jedinice obrazuju se prema poslovima koji zahtevaju neposrednu povezanost i organizacionu posebnost u zavisnosti od broja zaposlenih.
Organizacija i sistematizacija radnih mesta u gradskoj upravi mora biti prilagođena delokrugu i radnim procesima u gradskoj upravi da obezbeđuje:
- Prilagođenost organizacije celini poslova gradske uprave,
- stručno, efikasno, racionalno i usklađeno vršenje poslova u gradskoj upravi,
- zakonito i blagovremeno odlučivanje u upravnom postupku,
- grupisanje istovrsnih ili srodnih i međusobno povezanih poslova u odgovarajuće organizacione jedinice,
- efikasnu saradnju između gradskih uprava za pojedine oblasti i javnih službi čiji je osnivač grad i državnih organa i organizacija.
Unutrašnje organizacione jedinice gradske uprave su: odsek, služba i posebna služba.
Pojedine poslove u okviru gradskih uprava mogu da vrše samostalni izvršioci izvan unutrašnje organizacione jedinice, ako to nalažu priroda ili obim posla.
Pravilnikom se utvrđuju opisi radnih mesta, zvanja u kojima su radna mesta razvrstana, potreban broj izvršilaca za svako radno mesto, vrsta i stepen obrazovanja, radno iskustvo i drugi uslovi za rad na svakom radnom mestu.
1. Rukovođenje gradskom upravom
Gradskim upravama rukovode načelnici koje postavlja i razrešava Gradsko veće, na osnovu javnog oglasa, na pet godina.
Radom Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za opšte i zajedničke poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine pravnog smera, odnosno VII/1 stručne spreme, pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za urbanizam, građevinske, stambene i imovinsko pravne poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno VII/1 stručne spreme, pravni fakultet, arhitektonski fakultet, građevinski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za budžet, finansije, privredu, poljoprivredu i investicije može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno VII/1 stručne spreme, ekonomski fakultet, tehnički fakultet, fakultet za uslužni biznis, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za društvene delatnosti rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za društvene delatnosti može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno VII/1 stručne spreme, pravni, ekonomski fakultet, fakultet narodne odbrane, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za inspekcijske poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za inspekcijske poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno VII/1 stručne spreme, pravni, građevinski, saobraćajni, pedagoški fakultet, ekonomski fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za utvrđivanje, naplatu i kontrolu javnih prihoda može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine, odnosno VII/1 stručne spreme, pravni, ekonomski, fakultet za uslužni biznis, fakultet za menadžment, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za skupštinske i normativne poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za skupštinske i normativne poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine pravnog smera, odnosno VII/1 stručne spreme, pravni fakultet, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Radom Gradske uprave za zaštitu životne sredine i komunalne poslove rukovodi načelnik.
Za načelnika Gradske uprave za zaštitu životne sredine i komunalne poslove može biti postavljeno lice koje pored opštih uslova za zasnivanje radnog odnosa u državnim organima, propisanih Zakonom, ima visoku školsku spremu, studije drugog stepena (master akademske studije, master strukovne studije, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije), osnovne studije u trajanju od najmanje 4 godine ekonomskog smera, odnosno VII/1 stručne spreme, visoka škola za poslovnu ekonomiju i preduzetništvo, položen ispit za rad u organima državne uprave i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Načelnik gradske uprave za svoj rad i rad gradske uprave kojom rukovodi odgovara Skupštini grada i Gradskom veću u skladu sa zakonom, Statutom grada i ovom Odlukom.
Načelnik Gradske uprave kojom rukovodi:
- predstavlja i zastupa gradsku upravu kojom rukovodi,
- donosi Pravilnik o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji, uz saglasnost Gradskog veća,
- organizuje, koordinira i kontroliše obavljanje poslova uprave i zaposlenih,
- raspoređuje rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica i zaposlene u skladu sa aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji,
- raspoređuje poslove organizacionim jedinicama, odnosno neposrednim izvršiocima i pruža potrebnu stručnu pomoć,
- obezbeđuje zakonito, efikasno i stručno obavljanje poslova iz delokruga uprave,
- donosi i potpisuje akta iz nadležnosti uprave,
- potpisuje akta gradske uprave koja se upućuju organima grada,
- odlučuje o pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u upravi,
- rešava o sukobu nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica,
- stara se o izvršavanju radnih obaveza zaposlenih u upravi,
- obavlja i najsloženije poslove iz delokruga rada uprave,
- vrši i druge poslove koji su mu zakonom, Statutom i drugim aktima grada stavljeni u nadležnost i odgovara za blagovremeno, zakonito i pravilno izvršavanje poslova.
Načelnik uprave priprema predloge odluka i drugih akata iz svoje nadležnosti i iste dostavlja Gradskoj upravi za skupštinske i normativne poslove radi dalje procedure i realizacije postupka razmatranja i usvajanja akata od strane Gradskog veća i Skupštine grada.
2. Rukovođenje organizacionim jedinicama
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode:
- odsekom - šef odseka,
- službom - šef službe,
- mesnom kancelarijom - šef kancelarije.
Rukovodioce organizacionih jedinica u gradskoj upravi raspoređuje načelnik gradske uprave.
1. Odnos gradskih uprava prema građanima, preduzećima, ustanovama i drugim organima i organizacijama
Gradske uprave su dužne da zahteve u upravnim stvarima građana, preduzeća, ustanova i drugih organa i organizacija rešavaju u rokovima propisanim zakonom, a za slučaj prekoračenja tih rokova obaveste podnosioca zahteva o razlozima prekoračenja i upute ga na mogućnost korišćenja pravnih sredstava.
Zaposleni u Gradskoj upravi su dužni da građanima i pravnim licima u zakonom propisanom postupku omoguće ostvarivanje njihovih prava i obaveza, da im daju potrebna obaveštenja, uputstva ili podatke od značaja za ostvarivanje njihovih prava i obaveza.
2. Odnos gradskih uprava prema organima grada
Odnos gradskih uprava prema Skupštini grada, Gradskom veću i gradonačelniku zasniva se na pravima i obavezama utvrđenim zakonom, Statutom, ovom odlukom i drugim propisima.
Gradske uprave odgovorne su organima Grada za potpuno i blagovremeno vršenje poslova u skladu sa propisima.
Radi ostvarivanja kontrole rada gradske uprave podnose organima grada najmanje jednom godišnje, i to najkasnije do prvog marta u tekućoj godini, izveštaj o svom radu za prethodnu godinu.
Gradske uprave su dužne da podnesu izveštaj o svom radu organima grada uvek kada to zatraže.
Gradske uprave su dužne da organima grada daju obaveštenja, objašnjenja i podatke iz svog delokruga.
Na zahtev odbornika, gradske uprave su obavezne da daju obaveštenja, podatke, objašnjenja i odgovore.
Gradsko veće vrši nadzor nad radom gradskih uprava.
Kada u vršenju nadzora utvrdi da akta gradskih uprava nisu u skladu sa zakonom, Statutom grada, drugim opštim aktima Skupštine grada, Gradsko veće ukida ili poništava takva akta sa nalogom da se donese novi akt.
3. Međusobni odnosi gradskih uprava
Međusobni odnosi gradskih uprava zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim zakonom, Statutom grada, odlukama organa grada i drugim propisima.
Gradske uprave međusobno sarađuju kada to zahteva priroda posla, razmenjuju potrebne podatke, informacije i obaveštenja neophodne za rad i realizaciju posla.
XII SUKOB NADLEŽNOSTI, REŠAVANJE PO ŽALBI, IZUZEĆE
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između pojedinih gradskih uprava i između gradskih uprava i drugih preduzeća, organizacija i ustanova kada na osnovu odluke Skupštine grada odlučuju o pojedinim pravima građana i pravnih lica.
Načelnik rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih jedinica.
Po žalbi protiv prvostepenog rešenja gradske uprave u upravnim stvarima iz nadležnosti grada, rešava Gradsko veće.
Gradska uprava na čiji prvostepeni akt je uložena žalba, dužna je da bez odlaganja, a najkasnije u roku od 8 dana od dana prijema žalbe, dostavi Gradskom veću žalbu sa spisima predmeta i informaciju potrebnu za donošenje drugostepene odluke.
Služba koja vrši stručne poslove za potrebe Gradskog veća priprema predloge akta koje Gradsko veće donosi u drugostepenom postupku.
O izuzeću načelnika rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenih lica u Gradskoj upravi rešava načelnik Gradske uprave.
XIII PRAVNI AKTI GRADSKIH UPRAVA
Radi izvršavanja zakona, drugih propisa i opštih akata Republike, odluka i opštih akata Skupštine grada, gradske uprave mogu donositi pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke kada su za to ovlašćene tim aktima.
Gradska uprava može izdavati instrukcije i stručna uputstva i davati objašnjenja.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe zakona, odluka i drugih opštih akata.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredaba zakona, odluka i drugih propisa, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenom slučaju koji ima opšti značaj.
Uputstvom se propisuje način rada i vršenje poslova gradske uprave.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim pravima i obavezama.
Zaključkom se, u skladu sa zakonom ili drugim propisom, odlučuje o pitanjima koja se tiču postupka i pitanjima koja se kao sporedna pojave u vezi sa sprovođenjem postupka, u kojem se odlučuje rešenjem.
Instrukcijom se uređuju obavezna pravila o načinu rada i postupanja gradske uprave kojima se obezbeđuje izvršavanje poslova iz delokruga uprave.
Stručno uputstvo sadrži pravila za stručno organizovanje i za stručan rad zaposlenih.
Objašnjenjem se daje mišljenje koje se odnosi na primenu pojedinih odredaba odluka i drugih propisa.
Pravna akta gradske uprave donosi načelnik gradske uprave kojom rukovodi.
Načelnik gradske uprave kojom rukovodi može ovlastiti rukovodioca unutrašnje organizacione jedinice da donosi rešenja, zaključke i uputstva.
U postupku inspekcijskog nadzora inspektori donose rešenja i zaključke u skladu sa zakonom i drugim propisima.
Pravilnike i uputstva koji su od interesa za više uprava donosi gradonačelnik.
Pravilnike i druga akta iz nadležnosti gradske uprave predlaže načelnik, a akta donosi Gradsko veće.
Opšta akta gradskih uprava objavljuju se u "Službenom glasniku grada Jagodina" kad je to zakonom ili aktom određeno ili na oglasnoj tabli u zgradi Skupštine grada.
Kancelarijsko poslovanje gradskih uprava obuhvata primanje, pregledanje, raspoređivanje, evidentiranje, dostavljanje u rad i otpremanje pošte, administrativno-tehničko obrađivanje akta, arhiviranje i čuvanje arhiviranih predmeta, izlučivanje bezvrednog registraturskog materijala i predaju arhivske građe nadležnom arhivu, praćenje efikasnosti i ažurnosti rada gradskih uprava.
Uredba o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave primenjuje se na gradske uprave kada rešavaju u upravnom postupku o pravima i obavezama građana, preduzeća i ustanova i drugih organizacija iz izvornog delokruga grada i kada vrše poverene poslove državne uprave iz okvira prava i dužnosti Republike.
Rad gradskih uprava je dostupan javnosti.
Gradske uprave obezbeđuju javnost rada davanjem informacija sredstvima javnog informisanja, izdavanjem informatora o radu u skladu sa zakonom kojim se uređuje dostupnost informacija, izdavanjem službenih informacija, internet prezentacijom rada gradskih uprava, obezbeđenjem uslova za nesmetano obaveštavanje javnosti o obavljanju poslova iz svog delokruga i o svim promenama koje su u vezi sa organizacijom i delokrugom rada i dr.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu ili službenu tajnu u skladu sa zakonom.
O uskraćivanju informacije ili drugih podataka i činjenica odlučuje načelnik koji rukovodi gradskom upravom na koju se informacija odnosi.
Poslove gradskih uprava obavljaju načelnici gradskih uprava, rukovodioci organizacionih jedinica i zaposleni.
U pogledu prava, obaveza, odgovornosti i stručne spreme zaposlenih i postavljenih lica u gradskim upravama, primenjuju se odredbe važećih zakona iz oblasti radnih odnosa koji se primenjuju na zaposlene u lokalnoj samoupravi.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih odlučuje načelnik gradske uprave kojom rukovodi.
Postavljeno lice u gradskoj upravi, posebnoj službi i zaposleni za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno u skladu sa važećim zakonskim propisima i drugim aktima.
Gradonačelnik odlučuje o pojedinačnim pravima lica koja postavlja.
XVII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE
Gradsko veće će odmah po stupanju na snagu ove Odluke doneti odluku o raspisivanju javnog oglasa za izbor načelnika gradskih uprava.
Do donošenja odluke o postavljenju načelnika gradskih uprava u skladu sa ovom odlukom, dužnost načelnika obavljaće postojeći načelnici odeljenja.
Novopostavljeni načelnici gradskih uprava doneće pravilnike o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradskih uprava u roku od 30 dana od dana postavljenja.
Novopostavljeni načelnici gradskih uprava izvršiće raspoređivanje zaposlenih i rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica u roku od 10 dana od dana stupanja na snagu Pravilnika o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji.
Zaposleni u gradskim upravama, nastavljaju sa obavljanjem istih poslova na kojima su radili do raspoređivanja u skladu sa novim pravilnicima o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji gradskih uprava.
Do donošenja rešenja o postavljenju odnosno raspoređivanju i rešenja o utvrđivanju koeficijenta za obračun plata postavljenim i zaposlenim se obračunava i isplaćuje plata u visini plate koju su imali na dan stupanja na snagu ove Odluke.
Do izrade pečata u skladu sa Zakonom o pečatu i ovom Odlukom gradske uprave će koristiti pečat Gradske uprave Jagodina.
Stupanjem na snagu ove odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji Gradske uprave ("Službeni glasnik grada Jagodine", br. 1/08, 11/09 i 15/12).
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".
Samostalni član Odluke o izmeni
Odluke o gradskim upravama grada Jagodina
("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 7-1/2014)
Član 3
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim upravama grada Jagodina
("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 4/2016)
Član 4
Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".
Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o gradskim upravama grada Jagodina
("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 27/2017)
Član 5
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine", a primenjivaće se od 01.01.2018. godine.
Redakcija je zadržala numeraciju tačaka u odeljku VIII kako su objavljene u "Sl. glasniku grada Jagodine", br. 14/2013.
Redakcija nije sprovela izmenu predviđenu Odlukom o izmeni Odluke o gradskim upravama grada Jagodine ("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 5/2014), budući da se tom odlukom menja Odluka o izmenama i dopunama Odluke o gradskim upravama grada Jagodine broj 011-32/14-01 od 22. aprila 2014. godine, koja nije objavljena u "Sl. glasniku grada Jagodina".