ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 30/2017 i 14/2018 - ispr.)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba interne revizije grada Vranja (u daljem tekstu: Služba), uređuje nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna i nezavisna organizaciona jedinica u okviru Grada, van Gradske uprave.

Član 3

Služba je funkcionalno i organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava, a u svom radu je neposredno odgovorna Gradonačelniku.

Funkcionalna nezavisnost obezbeđuje se samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji.

Organizaciona nezavisnost uspostavlja se u odnosu na druge organizacione jedinice Grada.

Član 4

Služba obavlja internu reviziju u skladu sa zakonom kojim se uređuje budžetski sistem, Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru, Međunarodnim standardima interne revizije, Etičkim kodeksom internog revizora, Poveljom interne revizije i Statutom Grada.

Služba na osnovu objektivnog pregleda dokaza obezbeđuje uveravanje o adekvatnosti i funkcionisanju postojećih procesa upravljanja rizikom, kontrole i upravljanja organizacijom, u smislu pravilnog funkcionisanja procesa na predviđen način, radi ostvarivanja ciljeva organizacije.

Služba pruža savetodavne usluge koje se sastoje od saveta, smernica, obuke, pomoći ili drugih usluga u cilju povećanja vrednosti i poboljšanja procesa upravljanja datom organizacijom, upravljanja rizicima i kontrole.

Član 5

Služba ima pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži sledeći tekst ispisan na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom: "Republika Srbija, Grad Vranje, Služba interne revizije grada Vranja", a u sredini pečata nalazi se grb Republike Srbije.

II POSLOVI, STANDARDI I METODOLOGIJA INTERNE REVIZIJE

Član 6

Služba pomaže korisniku javnih sredstava u postizanju njegovih ciljeva primenjujući sistematičan i disciplinovan pristup u ocenjivanju sistema finansijskog upravljanja i kontrole u odnosu na:

1) identifikovanje rizika, procenu rizika i upravljanje rizikom od strane rukovodioca svih nivoa kod korisnika javnih sredstava;

2) usklađenost poslovanja sa zakonima, internim aktima i ugovorima;

3) pouzdanost i potpunost finansijskih i drugih informacija;

4) efikasnost, efektivnost i ekonomičnost poslovanja;

5) zaštitu sredstava i podataka (informacija);

6) izvršavanje zadataka i postizanje ciljeva.

Član 7

Subjekti interne revizije su korisnici javnih sredstava sredstava, unutrašnje organizacione jedinice korisnika javnih sredstava, programi, aktivnosti ili funkcije koje su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika javnih sredstava, uključujući i korisnike sredstava Evropske unije.

Od interne revizije u skladu sa ovom odlukom izuzimaju se korisnici javnih sredstava koji su uspostavili internu reviziju na jedan od načina predviđenih Pravilnikom o zajedničkim kriterijumima za organizovanje i standardima i metodološkim uputstvima za postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.

Član 8

Revizorski proces za pružanje usluge uveravanja u pojedinačnoj reviziji sadrži sledeće etape: planiranje revizorskog zadatka, vršenje provera, izveštavanje i praćenje aktivnosti primene datih preporuka.

Usluge uveravanja pružaju se na osnovu obavljanja revizije sistema, revizije usaglašenosti, finansijske revizije, revizije informacionih tehnologija i revizije uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizije.

Revizijski procesi pružanja savetodavnih usluga obavljaju se u oblasti upravljanja rizicima, kontrole i procesa rukovođenja, a sadržaj revizorskih programa i način izveštavanja unapred se utvrđuje sa rukovodiocem korisnika javnih sredstava.

III ORGANIZACIJA SLUŽBE

Član 9

Služba ima tri interna revizora, od kojih je jedan rukovodilac Službe.

Za rukovodioca Službe može biti postavljeno lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi, ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama iz oblasti ekonomskih nauka u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje sedam godina radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog internog revizora u javnom sektoru.

Rukovodilac Službe ne može biti lice koje je bilo zaposleno na radnom mestu sa rukovodećim ovlašćenjima u oblasti finansijskog upravljanja kod korisnika javnih sredstava prethodnih godinu dana.

Rukovodioca Službe postavlja i razrešava Gradonačelnik.

Rukovodilac Službe postavlja se na period od četiri godine.

Prava i dužnosti iz radnog odnosa rukovodilac Službe ostvaruje danom postavljenja na funkciju, na osnovu akta o postavljenju, u skladu sa zakonom i drugim propisima kojima se uređuje radno-pravni status funkcionera u jedinici lokalne samouprave.

Rukovodilac Službe ima pravo na platu, naknadu i druga primanja u skladu sa zakonom kojim se uređuju plate, naknade i druga primanja funkcionera u jedinici lokalne samouprave.

Rešenje o plati, naknadi i drugim primanjima rukovodioca Službe donosi nadležno stalno radno telo Skupštine Grada, utvrđeno Statutom Grada, u skladu sa aktom o koeficijentima za obračun i isplatu plata izabranih, postavljenih i imenovanih lica u organima Grada.

Za rad Službe i svoj rad rukovodilac Službe odgovara Gradonačelniku.

Član 10

Poslove internog revizora može da obavlja lice koje, pored uslova propisanih zakonom i aktom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Službi, ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama iz oblasti ekonomskih nauka u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje tri godine radnog iskustva na poslovima revizije, interne kontrole, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima i položen ispit za ovlašćenog revizora u javnom sektoru.

Član 11

Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Službi shodno se primenjuju odredbe zakona i podzakonskih akata kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave.

Odluku o prijemu u radni odnos, odnosno raspoređivanju na izvršilačka radna mesta u Službi donosi rukovodilac Službe, shodnom primenom zakona i podzakonskih akata iz stava 1. ovog člana.

O pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Službi odlučuje rukovodilac Službe, u skladu sa zakonom i drugim propisima iz stava 1. ovog člana.

U pogledu plata, naknada i ostalih primanja zaposlenih u Službi shodno se primenjuju akti organa Grada kojima se, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima, uređuju plate, naknade i ostala primanja zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 12

Aktom o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi bliže se uređuju radna mesta, uslovi za obavljanje radnih mesta, zvanja i koeficijent za obračun i isplatu plata zaposlenih u Službi.

Akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi donosi rukovodilac Službe uz prethodnu saglasnost Gradonačelnika.

IV PRAVA, DUŽNOSTI I ODGOVORNOSTI INTERNIH REVIZORA

Član 13

Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima korisnika javnih sredstava koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.

Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u korisniku javnih sredstava potrebnim za sprovođenje revizije.

Rukovodilac Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.

Rukovodilac Službe i interni revizori dužni su da čuvaju tajnost podataka i informacija koje su im stavljene na raspolaganje u postupku revizije, osim ako zakonom nije drugačije propisano, kao i da u svom radu primenjuju principe objektivnosti, stručnosti, poverljivosti i integriteta.

Član 14

Rukovodilac Službe je odgovoran za aktivnosti Službe, uključujući:

1) pripremu i podnošenje na odobravanje Gradonačelniku nacrta povelje interne revizije, strateški i godišnji plan interne revizije;

2) organizovanje, koordinaciju i raspodelu radnih zadataka internim revizorima u saglasnosti sa njihovim znanjima i veštinama;

3) odobravanje planova obavljanja pojedinačne revizije;

4) nadgledanje sprovođenja godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije u javnom sektoru;

5) pripremu i podnošenje na odobrenje Gradonačelniku plana za profesionalnu obuku i profesionalni razvoj internih revizora;

6) razvoj posebne metodologije gde je to potrebno za aktivnosti Službe;

7) procenu sistema za finansijsko upravljanje i kontrolnih sistema.

Član 15

Rukovodilac Službe obavezan je da Gradonačelniku dostavi:

1) godišnji izveštaj o radu Službe;

2) izveštaj o rezultatima svake pojedinačne revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekata revizije;

3) periodične izveštaje o napretku u sprovođenju godišnjeg plana interne revizije;

4) izveštaje o adekvatnosti resursa za obavljanje interne revizije;

5) izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti šefa Službe i internih revizora naišle na ograničenja.

Rukovodilac Službe je obavezan da sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom.

V PLANIRANJE, SPROVOĐENJE I IZVEŠTAVANJE

Član 16

Interna revizija se obavlja prema:

1) strateškom planu za trogodišnji period;

2) godišnjem planu;

3) planu pojedinačne revizije.

Strateški plan donosi se do kraja tekuće godine za sledeći trogodišnji period, a godišnji plan interne revizije donosi se do kraja tekuće godine za narednu godinu.

Član 17

Strateški plan, kojim se utvrđuju strateški ciljevi interne revizije, zasniva se na dugoročnim ciljevima korisnika javnih sredstava i proceni rizika interne revizije.

Godišnji plan se priprema svake godine na osnovu strateškog plana.

Strateški i godišnji plan priprema rukovodilac Službe, a odobrava ga Gradonačelnik.

Izmene strateškog i godišnjeg plana rade se na osnovu procene rizika, na predlog rukovodioca Službe, a odobrava ih Gradonačelnik.

Član 18

Svaka pojedinačna revizija obavlja se na osnovu pripremljenog plana koji detaljno opisuje predmet, ciljeve, trajanje, raspodelu resursa, revizorski pristup, tehnike i obim provere.

Plan pojedinačne revizije i sa njim povezane programe, koji detaljno opisuju revizorske postupke, priprema interni revizor, a odobrava ga rukovodilac Službe.

Član 19

Rukovodilac Službe dostavlja godišnji izveštaj o radu interne revizije Gradonačelniku do 15. marta tekuće godine za prethodnu godinu.

Godišnji izveštaj o radu interne revizije naročito sadrži:

1) obavljene revizije i eventualna ograničenja i druge razloge neispunjenja plana;

2) glavne zaključke u vezi sa funkcionisanjem sistema za finansijsko upravljanje i kontrole unutar korisnika javnih sredstava, kao i date preporuke u cilju unapređenja poslovanja korisnika javnih sredstava.

VI POVELJA INTERNE REVIZIJE

Član 20

Povelja interne revizije je interni akt koji potpisuju Gradonačelnik i rukovodilac Službe, u kojem su navedeni svrha, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije.

Povelja iz stav 1. ovog člana:

1) navodi status interne revizije u okviru korisnika javnih sredstava;

2) daje ovlašćenja za pristup internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije;

3) definiše obim- delokrug rada interne revizije.

VII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE

Član 21

Sredstva za finansiranje Službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

Rukovodilac Službe je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava koja su budžetom Grada predviđena za rad Službe.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Gradonačelnik i rukovodilac Službe potpisaće Povelju interne revizije najkasnije u roku od 15 dana od dana postavljenja rukovodioca Službe.

Član 23

Rukovodilac Službe doneće akt o unutrašnjem uređenju i sistematizaciji radnih mesta u Službi najkasnije u roku od 30 dana od dana postavljenja na funkciju.

Član 24

Na pitanja koja nisu uređena ovom Odlukom neposredno će se primenjivati odredbe zakona kojima se uređuje budžetski sistem, pratećeg podzakonskog akta i drugih propisa kojim se uređuje organizovanje, postupanje i izveštavanje interne revizije u javnom sektoru.

Član 25

Rukovodilac Službe, odnosno interni revizori koji nemaju položen ispit za ovlašćenog revizora u javnom sektoru, a ispunjavaju ostale uslove iz čl. 0. st. 2 i čl. 10. ove Odluke, mogu obavljati poslove rukovodioca Službe, odnosno ovlašćenog internog revizora najduže godinu dana od dana završetka obuke koju organizuje Centralna jedinica za harmonizaciju Ministarstva finansija.

Član 26

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Vranja".