ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE BUDŽETSKE INSPEKCIJE GRADA VRANJA

("Sl. glasnik Grada Vranja", br. 30/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom osniva se Služba budžetske inspekcije grada Vranja (u daljem tekstu: Služba), uređuje nadležnost, organizacija, način rada i druga pitanja od značaja za rad Službe.

Član 2

Služba se osniva kao posebna organizaciona jedinica u okviru Gradske uprave grada Vranja (u daljem tekstu: Gradska uprava).

Član 3

Služba je nezavisna i samostalna u radu.

Služba organizuje svoj rad na način kojim obezbeđuje primenu metodologije za poslove inspekcije, koju utvrđuje ministar nadležan za poslove finansija, u skladu sa zakonom.

Služba ima na raspolaganju odgovarajuće resurse (osoblje, prostor i opremu), koji obezbeđuju vršenje funkcije.

U vršenju funkcije, Služba je dužna da čuva tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 4

Služba ima pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži sledeći tekst ispisan na srpskom jeziku, ćiriličnim pismom: "Republika Srbija, Grad Vranje, Služba budžetske inspekcije grada Vranja", a u sredini pečata nalazi se grb Republike Srbije.

II NADLEŽNOST SLUŽBE

Član 5

Služba je nadležna za sprovođenje inspekcijske kontrole nad:

1) direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta Grada;

2) javnim preduzećima osnovanim od strane Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima Grad ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnog prihoda;

3) pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta Grada za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji su učesnici u poslu koji je predmet kontrole i subjektima koji koriste sredstva budžeta Grada po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.

Član 6

Funkcija Službe je inspekcijska kontrola primene zakona u oblasti materijalno-finansijskog poslovanja i namenskog i zakonitog korišćenja sredstava korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz čl. 5. ove odluke.

ORGANIZACIJA I NAČIN RADA SLUŽBE

Organizacija Službe

Član 7

Služba ima tri budžetska inspektora, od kojih je jedan šef Službe, koji rukovodi radom Službe.

Za šefa Službe može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama iz oblasti ekonomskih nauka u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje pet godina radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit.

Član 8

Poslove budžetskog inspektora može da obavlja lice koje ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama iz oblasti ekonomskih nauka u obimu od najmanje 240 ESPB bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje četiri godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, najmanje tri godine radnog iskustva u struci i položen državni stručni ispit.

Član 9

Na prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih u Službi primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata kojima se uređuju prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u jedinicama lokalne samouprave, a o pojedinačnim pravima, obavezama i odgovornostima iz radnog odnosa zaposlenih u Službi odlučuje načelnik Gradske uprave.

U pogledu plata, naknada i ostalih primanja zaposlenih u Službi primenjuju se akti organa Grada kojima se, u skladu sa zakonom i podzakonskim aktima, uređuju plate, naknade i ostala primanja zaposlenih u Gradskoj upravi.

Član 10

Radna mesta, uslovi za obavljanje poslova na radnim mestima i zvanja zaposlenih u Službi uređuju se Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi.

Način rada Službe

Član 11

Služba vrši kontrolu poslovnih knjiga, izveštaja, evidencija i druge dokumentacije kod korisnika budžetskih sredstava, organizacija, preduzeća, pravnih lica i drugih subjekata iz čl. 5. ove odluke (u daljem tekstu: subjekat kontrole), sa ciljem da utvrdi da li se sredstva namenski i zakonito koriste.

Služba ima pristup svim podacima, dokumentima, izveštajima i informacijama potrebnim za obavljanje funkcija kod subjekata kontrole.

Služba ima pravo uvida u dokumentaciju o poslu koji je predmet kontrole i kod drugih pravnih lica, učesnika u tom poslu.

Član 12

Poslovi kontrole u skladu sa ovom odlukom obavljaju se po Programu rada Službe, koji donosi Gradonačelnik, na predlog šefa Službe.

Član 13

Poslove kontrole budžetski inspektori vrše na osnovu godišnjih planova rada i naloga za kontrolu, koje donosi, odnosno izdaje šef Službe.

Godišnji planovi rada donose se u skladu sa Programom rada Službe iz čl. 12. ove odluke.

Nalogom iz stava 1. ovog člana naročito se određuje: budžetski inspektor za obavljanje kontrole, subjekat kontrole, predmet kontrole, rok u kome če se obaviti kontrola, broj naloga, datum i mesto izdavanja naloga i druga pitanja od značaja za obavljanje te kontrole.

Član 14

Izuzetno od čl. 12 i čl. 13. st. 1. ove odluke, poslovi kontrole mogu da se vrše nezavisno od Programa i Plana rada, po pisanom zahtevu Gradonačelnika, kao vanredna kontrola.

Član 15

Budžetski inspektor u postupku kontrole svojstvo službenog lica dokazuje službenom legitimacijom, propisanom podzakonskim aktom o radu, ovlašćenjima i obeležjima budžetske inspekcije, koja čini sastavni deo ove odluke.

Član 16

Pre otpočinjanja kontrole budžetski inspektor je dužan da najavi kontrolu funkcioneru koji rukovodi subjektom kontrole.

Izuzetno od stava 1. ovog člana, kontrola neće biti najavljena ako je to izričito navedeno u nalogu za obavljanje kontrole.

Odgovorno lice u subjektu kontrole dužno je da na zahtev budžetskog inspektora sačini pisano objašnjenje u vezi sa predmetom kontrole.

Član 17

Ako se u postupku kontrole utvrdi da nije izvršen popis, da nije iskazano stanje imovine, kapitala, obaveza, prihoda i rashoda ili finansijskog rezultata, odnosno da knjigovodstvene evidencije nisu potpune, uredne ili ažurne, ili da obračuni nisu urađeni na propisan način, usled čega nije moguće obaviti kontrolu, budžetski inspektor će zaključkom naložiti subjektu kontrole da se nedostaci otklone.

Zaključak iz stava 1. ovog člana izdaje se u pisanoj formi, u skladu sa zakonom kojim se uređuje upravni postupak.

Budžetski inspektor određuje rok za izvršenje zaključka koji ne može biti duži od 30 dana od dana dostavljanja zaključka.

Na zaključak iz stava 1. ovog člana može se izjaviti prigovor u roku od tri dana od dana prijema zaključka.

Budžetski inspektor odlučuje o prigovoru iz stava 4.ovog člana u roku od pet dana od dana prijema prigovora.

Subjekat kontrole iz stava 1. ovog člana dužan je da o izvršenju zaključka obavesti budžetskog inspektora, koji posle dobijenog obaveštenja o izvršenju zaključka, odnosno posle isteka roka iz stava 3. ovog člana, nastavlja započetu kontrolu.

Član 18

Budžetski inspektor nakon sprovedene inspekcijske kontrole sastavlja zapisnik o kontroli, u skladu sa zakonom.

Budžetski inspektor, pre dostavljanja zapisnika o izvršenoj kontroli sa nalazom, upoznaje odgovorna lica u kontrolisanom subjektu.

Ako se kontrolom utvrde nezakonitosti ili nepravilnosti, u zapisniku se navodi u čemu se one sastoje, dokazi na osnovu kojih su utvrđene, predlažu mere i određuju rokovi za njihovo otklanjanje, saglasno zakonu i pratećim podzakonskim aktima.

Kontrolisani subjekat može uložiti primedbe na nalaz iz zapisnika u roku od osam dana od dana dostavljanja zapisnika.

Ako budžetski inspektor utvrdi da su primedbe osnovane sačiniće dopunu zapisnika koju dostavlja kontrolisanom subjektu u rok od 15 dana od dana prijema primedaba.

Ako su primedbe neosnovane budžetski inspektor o tome pisanim putem obaveštava kontrolisani subjekat.

Kontrolisani subjekat je dužan da u roku određenom u zapisniku obavesti budžetskog inspektora o postupanju po predloženim merama i priloži dokaze o tome.

Budžetski inspektor po dobijanju obaveštenja iz stava 7. ovog člana vrši kontrolu izvršenja predloženih mera, o čemu sačinjava službenu belešku.

Član 19

Ukoliko kontrolisani subjekat ne postupi po naloženim merama iz zapisnika, budžetski inspektor rešenjem nalaže mere za njihovo otklanjanje i preduzima druge zakonom utvrđene radnje.

Rešenje iz stava 1. ovog člana donosi se u roku od 15 dana od isteka roka za izvršenje mera iz zapisnika.

Rešenje iz stava 1. ovog člana je konačno i protiv njega se može pokrenuti upravni spor.

Tužba kojom je pokrenut upravni spor ne zadržava izvršenje rešenja iz stava 1. ovog člana.

Izveštavanje

Član 20

Služba dostavlja Gradonačelniku izveštaj o izvršenoj inspekcijskoj kontroli sa nalozima i merama.

Služba dostavlja Skupštini Grada zapisnik o sprovedenoj inspekcijskoj kontroli korisnika iz čl. 5. ove odluke, radi upoznavanja i preduzimanja odgovarajućih mera iz njene nadležnosti.

Gradonačelnik dostavlja godišnji izveštaj o radu Službe Gradskom veću, koji ga podnosi Skupštini Grada do 31. marta tekuće godine za prethodnu budžetsku godinu.

SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE

Član 21

Sredstva za finansiranje Službe obezbeđuju se u budžetu Grada.

PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 22

Na pitanja koja nisu regulisana ovom odlukom neposredno se primenjuju odredbe zakona i pratećih podzakonskih akata kojima se uređuje budžetski sistem i budžetska inspekcija.

Član 23

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Vranja".