ODLUKA
O RASPOLAGANJU NEPOKRETNOSTIMA U JAVNOJ SVOJINI

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 13/2012, 5/2013, 4/2014, 7-1/2014 - ispr., 10/2014, 10/2015 - dr. odluka, 4/2017, 24/2017 i 27/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuje se nadležnost u postupku raspolaganja nepokretnostima koje su javna svojina grada Jagodina, utvrđuju zone i početni iznos zakupnina za poslovni prostor, kao i nadležnost i postupak za odobravanje i priznavanje troškova izvedenih radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti.

Član 2

Nepokretnosti na koje se odnose odredbe ove Odluke su:

- Službene zgrade i poslovne prostorije (zgrade, delovi zgrada i poslovne prostorije izgrađene, kupljene i na drugi način pribavljene)

- Stambene zgrade, stanovi, garaže, garažna mesta i poslovni prostor u stambenim zgradama koji su izgradnjom, kupovinom ili na drugi način pribavljeni u svojini grada Jagodina

- Sportsko, rekreativni i turistički kompleks "Akva park".

Član 3

Raspolaganjem u smislu ove Odluke smatra se pribavljanje, otuđenje i razmena kao i davanje u zakup, odnosno na korišćenje nepokretnosti koje su javna svojina grada Jagodina.

Raspolaganje nepokretnostima iz člana 2. ove Odluke vrši se u skladu sa Zakonom o javnoj svojini (u daljem tekstu: Zakon) i podzakonskim aktima donetim na osnovu ovog Zakona.

Član 4

Odredbe ove Odluke primenjuju se na javna preduzeća, mesne zajednice, ustanove i druge organe i organizacije čiji je osnivač grad Jagodina a koji se smatraju korisnicima nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodina u smislu Zakona o javnoj svojini.

Član 5

Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine, vrši se u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda, a izuzetno neposrednom pogodbom, kao i ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, pod uslovima utvrđenim Zakonom i Uredbom o uslovima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti neposrednom pogodbom, davanja u zakup stvari u javnoj svojini u postupcima javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda (u daljem tekstu: Uredba).

Početna cena pribavljanja, odnosno otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini utvrđuje se u visini procenjene tržišne vrednosti nepokretnosti od strane nadležnog poreskog organa, izražena u evrima, s tim što se isplata vrši u dinarskoj protivvrednosti po srednjem zvaničnom kursu Narodne banke Srbije na dan uplate.

Član 6

Pripremu nacrta akata, nacrta ugovora, kao i obavljanje stručnih poslova neophodnih za rad Komisije i sprovođenje ove odluke obavljaće Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodine, ukoliko ovom odlukom nije drugačije regulisano.

II PRIBAVLJANJE NEPOKRETNOSTI U JAVNU SVOJINU I OTUĐENJE NEPOKRETNOSTI IZ JAVNE SVOJINE U POSTUPKU JAVNOG NADMETANJA I PRIKUPLJANJA PISMENIH PONUDA

Član 7

Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu grada Jagodina, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina donosi Skupština grada Jagodina.

Predlog odluke iz stava 1. ovog člana sa elementima oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda utvrđuje Gradsko veće. Nacrt izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodine, na osnovu inicijative Gradonačelnika.

Subjekat za čije potrebe se vrši pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, dužan je da priloži javne i druge isprave sa dokazom da su za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada planirana sredstva u budžetu Grada, kao i svu drugu dokumentaciju koja je potrebna za dalji postupak u odlučivanju.

Član 8

Nakon donošenja odluke iz prethodnog člana, Skupština grada Jagodina formira komisiju i objavljuje oglas za sprovođenje postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda za pribavljanje, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina.

Nacrt rešenja o obrazovanju komisije i teksta oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodine.

Član 9

Obavezna sadržina oglasa za javno nadmetanje ili prikupljanje pismenih ponuda za pribavljanje, odnosno otuđenje nepokretnosti iz javne svojine i sprovođenje postupka od strane komisije iz člana 8. ove Odluke regulisani su Uredbom.

Rokovi plaćanja, kriterijumi za izbor najpovoljnijeg ponuđača, iznos depozita, rok za povraćaj depozita i sl. biće preciznije određeni prilikom raspisivanja oglasa za pribavljanje i otuđenje nepokretnosti.

Član 10

Postupak javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda radi pribavljanja, odnosno otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodina sprovodi Komisija iz čl. 8. ove Odluke.

O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda Komisija vodi zapisnik.

Zapisnik iz prethodnog stava ovog člana sa predlogom za izbor najpovoljnijeg ponuđača Komisija dostavlja Gradskoj upravi za urbanizam građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, koje utvrđuje predlog rešenja, o izboru najpovoljnijeg ponuđača.

Član 11

Rešenje o izboru najpovoljnijeg ponuđača po sprovedenom postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda donosi Gradonačelnik grada Jagodina na predlog Komisije iz člana 8. ove Odluke.

Na rešenje iz prethodnog stava, učesnik u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda može uložiti prigovor Gradskom veću. Predlog odluke po prigovoru, utvrđuje Gradska uprava za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodine.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Član 12

Ugovor o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina, zaključuje načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu nakon pribavljenog mišljenja Gradskog pravobranioca.

Nacrt Ugovora iz stava 1. izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu grada Jagodine.

Primerak zaključenog ugovora iz stava 1. ovog člana dostavlja se Gradskom pravobraniocu u roku od 15 dana od dana zaključenja ugovora i Gradskoj upravi za urbanizam, stambene, komunalne, građevinske i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, kao nadležnom organu, radi sprovođenja postupka uknjiženja prava javne svojine, kao i uvođenja u evidenciju nepokretnosti u javnoj svojini grada Jagodina shodno odredbama Zakona.

Primerak ugovora iz stava 1. ovog člana dostavlja se Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu - Službi za računovodstvo.

III PRIBAVLJANJE NEPOKRETNOSTI U JAVNU SVOJINU I OTUĐENJE NEPOKRETNOSTI IZ JAVNE SVOJINE NEPOSREDNOM POGODBOM

Član 13

Pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu i otuđenje nepokretnosti iz javne svojine grada Jagodina putem neposredne pogodbe, kao i otuđenje nepokretnosti iz javne svojine ispod tržišne cene, odnosno bez naknade, vrši se u slučajevima i pod uslovima predviđenim Zakonom i Uredbom.

Član 14

Predlog odluke o pribavljanju, odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine putem neposredne pogodbe, utvrđuje Gradsko veće.

Predlog odluke iz stava 1. ovog člana, shodno Uredbi, mora da sadrži obrazloženje razloga koji opravdavaju svaki od navedenih načina raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini grada Jagodina.

Odluku o pribavljanju nepokretnosti u javnu svojinu, odnosno o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine neposrednom pogodbom donosi Skupština grada Jagodina.

Nakon donošenja odluke iz stava 3. ovog člana Skupština grada Jagodina formira komisiju za sprovođenje postupka neposredne pogodbe.

Rešenje po predlogu komisije iz prethodnog stava ovog člana donosi Gradonačelnik koji i zaključuje odgovarajući ugovor o pribavljanju odnosno otuđenju nepokretnosti iz javne svojine putem neposredne pogodbe. Predlog rešenja utvrđuje Gradska uprava za urbanizam građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina.

Odluku o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine ispod tržišne cene odnosno bez naknade donosi Skupština grada Jagodina.

Ugovor o otuđenju nepokretnosti iz javne svojine ispod tržišne cene odnosno bez naknade zaključuje načelnik Gradske uprave za budžet, finansije privredu i poljoprivredu.

Nacrt odluke iz ovog člana izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, na inicijativu Gradonačelnika.

Subjekat za čije potrebe se vrši pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada, dužan je da priloži javne i druge isprave sa dokazom da su za pribavljanje nepokretnosti u javnu svojinu Grada planirana sredstva u budžetu Grada, kao i svu drugu dokumentaciju koja je potrebna za dalji postupak u odlučivanju.

Član 15

Odredbe člana 12. ove Odluke kojima se utvrđuje obaveza pribavljanja mišljenja Gradskog pravobranioca pre zaključivanja ugovora kao i obaveza dostavljanja zaključenog ugovora shodno se primenjuje i u slučajevima pribavljanja i otuđenja nepokretnosti u javnoj svojini neposrednom pogodbom i otuđenjem ispod tržišne cene odnosno bez naknade.

Član 15a

Nepokretnosti se mogu pribaviti ili otuđiti iz javne svojine putem razmene neposrednom pogodbom pod sledećim uslovima:

1. ako je takva razmena u interesu grada Jagodine, odnosno ako se time obezbeđuju veći prihodi za grad kao nosioca prava javne svojine ili bolji uslovi za efikasno vršenje njegovih prava i dužnosti;

2. ako se nepokretnosti razmenjuju pod tržišnim uslovima;

3. ako se, u slučaju kada je tržišna vrednost nepokretnosti u javnoj svojini veća od tržišne vrednosti nepokretnosti koja se pribavlja u javnu svojinu na ime razmene, ugovori doplata razlike u novcu u roku do 20 dana od dana zaključenja ugovora.

Razmena nepokretnosti u javnoj svojini vrši se neposrednom pogodbom, po tržišnim uslovima, u skladu sa zakonom, podzakonskim aktom i ovom Odlukom.

Pod razmenom nepokretnosti podrazumeva se otuđenje i pribavljanje u javnu svojinu grada, pa se odredbe ove odluke, koje se odnose na postupak otuđenja odnosno pribavljanja nepokretnosti u svojini grada neposrednom pogodbom, shodno primenjuju i na postupak razmene nepokretnosti.

IV DAVANJE U ZAKUP NEPOKRETNOSTI U JAVNOJ SVOJINI

Član 16

Nepokretnosti u javnoj svojini daju se u zakup polazeći od tržišne visine zakupnine u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.

Izuzetno poslovni prostor iz čl. 2 ove Odluke može se dati u zakup van postupka javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, putem neposredne pogodbe, u slučajevima predviđenim Zakonom i Uredbom, kao i u slučaju aktivnog sprovođenja socijalne politike grada Jagodina (prvenstveno smanjenja broja nezaposlenih), davanjem u zakup poslovnog prostora zainteresovanom zakupcu radi obavljanja proizvodne delatnosti koja neće ugrožavati životnu okolinu, život i zdravlje ljudi i koji prihvata obavezu zapošljavanja najmanje 10 nezaposlenih lica sa teritorije grada Jagodina.

Obavezna sadržina oglasa za javno nadmetanje, odnosno prikupljanje pismenih ponuda utvrđena je Uredbom.

Rokovi plaćanja, kriterijumi za izbor najpovoljnijeg ponuđača, iznos depozita, rok za povraćaj depozita i sl. biće preciznije određeni prilikom raspisivanja oglasa za pribavljanje i otuđenje nepokretnosti.

Službene zgrade i poslovne prostorije se mogu davati u zakup za obavljanje svih vrsta zanatskih, uslužnih, trgovinskih, proizvodnih agencijskih i sličnih delatnosti a garaže za smeštaj putničkih automobila.

Član 17

Nepokretnosti iz člana 2. ove Odluke mogu se davati u zakup na određeno i neodređeno vreme.

Iste nepokretnosti se ne mogu davati u podzakup.

Član 18

Odluku o davanju u zakup nepokretnosti iz čl. 2. ove Odluke putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda donosi Gradonačelnik.

Odluka iz prethodnog stava treba da sadrži sve obavezne elemente budućeg oglasa o sprovođenju postupka javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda koji su utvrđeni važećim podzakonskim aktom.

Inicijativu za donošenje odluke i raspisivanje oglasa iz ovog člana izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije privredu i poljoprivredu i dostavlja je Gradskoj upravi za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, koje utvrđuje predlog odluke o davanju u zakup nepokretnosti putem javnog nadmetanja ili prikupljanja pismenih ponuda.

Član 18a

Odluku o davanju u zakup poslovnog prostora van postupka javnog nadmetanja i prikupljanja pismenih ponuda zakupcu, radi obavljanja proizvodne delatnosti uz obavezu zapošljavanja predviđenog minimalnog broja nezaposlenih lica sa teritorije grada Jagodina, donosi Gradsko veće grada Jagodina.

Istom odlukom Gradsko veće daje ovlašćenje načelniku Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu da sa zakupcem potpiše ugovor o zakupu poslovne prostorije.

Nacrt odluke iz ovog člana izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

Predlog odluke iz stava 1. ovog člana sa obrazloženjem utvrđuje Gradsko veće.

Inicijativu za donošenje predmetne odluke može dati i Gradonačelnik grada Jagodina, kao i zainteresovano lice - potencijalni zakupac.

Odluka Gradskog veća iz stava 1. ovog člana obavezno sadrži:

- Osnovne podatke o zakupodavcu

- Osnovne podatke o zakupcu nepokretnosti

- Opis nepokretnosti koja se daje u zakup (naziv, lokacija, površina...)

- Opis delatnosti koju će zakupac obavljati u zakupljenoj nepokretnosti

- Vremensko trajanje zakupa (na određeno ili neodređeno vreme)

- Iznos mesečne zakupnine

- Rok u kome zakupac mora da otpočne sa obavljanjem delatnosti za koju mu se nepokretnost daje u zakup

- Minimalan broj nezaposlenih koje je zakupac u obavezi da zaposli

- Uslove i postupak pod kojima može da izvodi radove na adaptaciji nepokretnosti, odnosno radove na investicionom održavanju nepokretnosti.

Odluka može da sadrži i druge elemente zavisno od konkretnog slučaja.

Član 19

Postupak davanja u zakup nepokretnosti iz člana 2. ove Odluke sprovodi Komisija koju obrazuje Gradonačelnik na period od 1 godine.

Komisija ima pet članova.

O toku postupka javnog nadmetanja, odnosno otvaranja prispelih ponuda Komisija vodi zapisnik koji zajedno sa predlogom za izbor najpovoljnijeg ponuđača dostavlja Gradskoj upravi za urbanizam, građevinske, komunalne, stambene i imovinsko pravne poslove grada Jagodina, koje utvrđuje predlog rešenja o davanju u zakup nepokretnosti.

Rešenje o davanju u zakup nepokretnosti donosi Gradonačelnik.

Na rešenje iz prethodnog stava, svaki učesnik u postupku može podneti prigovor Gradskom veću. Predlog odluke po prigovoru, utvrđuje nadležno odeljenje Gradske uprave.

Odluka Gradskog veća je konačna.

Ugovor o zakupu poslovnog prostora sa izabranim najpovoljnijim podnosiocem prijave, odnosno ponude zaključuje načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

Nacrt Ugovora o zakupu izrađuje Gradska uprava za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu i isti dostavlja Gradskom pravobraniocu radi pribavljanja mišljenja.

Po pribavljenom mišljenju Gradskog pravobranioca obezbeđuje potpisivanje ugovora između ugovornih strana.

Na postupak davanja u zakup nepokretnosti u javnoj svojini Grada, van postupka nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, u slučajevima i pod uslovima predviđenim Uredbom, shodno se primenjuju odredbe ovog člana osim u slučaju iz čl. 18a ove Odluke.

V ZAKUPNINA ZA POSLOVNI PROSTOR

Član 20

Početni iznos zakupnine za poslovni prostor iz člana 2. ove Odluke utvrđuje se u dinarskoj protivvrednosti srednjeg kursa evra objavljenog od strane NBS na dan javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda po m2 mesečno prema lokacijama na kojima se poslovni prostor nalazi.

Član 21

U zavisnosti od lokacije u kojoj se nalazi, poslovni prostor se razvrstava u četiri zone i Sportsko, rekreativni i turistički kompleks "Akva park":

- prva zona

- druga zona

- treća zona

- četvrta zona (seoske mesne zajednice)

- "Sportsko, rekreativni i turistički kompleks "Akva park".

U zavisnosti od seoske mesne zajednice u kojoj se nalazi, poslovni prostor se razvrstava u tri reona:

- prvi reon

- drugi reon

- treći reon.

Član 22

U prvoj zoni se nalaze poslovni objekti u delu ulice Kneginje Milice od centra do ulice Masarikove s jedne, a Prvomajske s druge strane, u delu ulice Kneza Lazara od centra do ulice Kapetana Koče s jedne i Sinđelićeve s druge strane, u ulicama Maksima Gorkog, Sinđelićevoj i Lole Ribara.

U drugoj zoni nalaze se poslovni objekti u ulici Kneginje Milice od ulice Prvomajske s jedne, odnosno Masarikove s druge strane, pa do kraja ulice prema Ćupriji, u ulici Kneza Lazara do ulice Kapetana Koče s jedne i ulice Sinđelićeve s druge strane do mosta na reci Belici.

U trećoj zoni nalaze se poslovni objekti u ulicama Sutjeskoj, Kapetana Koče, 7. jula, Liparskoj, Koste Abraševića i u naselju "Strelište".

U četvrtoj zoni:

- u prvom reonu se nalaze poslovni objekti u seoskoj mesnoj zajednici udaljenosti do pet kilometara od centra grada Jagodine.

- u drugom reonu nalaze se poslovni objekti u seoskoj mesnoj zajednici udaljenosti od pet do deset kilometara od centra grada Jagodine.

- u trećem reonu nalaze se poslovni objekti u seoskoj mesnoj zajednici udaljenosti preko deset kilometara od centra grada Jagodine.

Sportsko, rekreativni i turistički kompleks "Akva park", izgrađen na kp.br. 580/12 KO Jagodina sa svim nepokretnostima u ukupnoj površini od 2 ha 20 ari 85 m2, upisanim u listu nepokretnosti br. 12270, u delu urbanističkog bloka 1. zona 31. namenjenom za sport, rekreaciju i turizam.

Član 23

Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u I zoni:

- za površine do 40 m2 5,50 evra/m2

- za površine veće od 40 m2 5 evra/m2

Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u II zoni:

- za površine do 40 m2 4,50 evra/m2

- za površine veće od 40 m2 4 evra/m2

Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u III zoni:

- za površine do 40 m2 3,60 evra/m2

- za površine veće od 40 m2 3,20 evra/m2

Početni iznos zakupnine za poslovni prostor u IV zoni:

- za poslovni prostor u prvom reonu:

- za površine do 40 m2 2,00 evra/m2

- za površine veće od 40 m 2 1,50 evra/m2

- za poslovni prostor u drugom reonu:

- za površine do 40 m2 1,50 evra/m2

- za površine veće od 40 m2 1,20 evra/m2

- za poslovni prostor u trećem reonu:

- zz površine do 40 m2 1,20 evra/m2

- za površine veće od 40 m2 1,00 evra/m2

Početni iznos zakupnine za sportsko, rekreativni i turistički kompleks "Akva park" - 5.555 evra.

Za naredne mesece ugovoreni iznos zakupnine se utvrđuje u dinarskoj protivvrednosti srednjeg kursa evra objavljenog od strane NBS na dan izdavanja profakture.

Član 24

Zakupcu se izdaje profaktura do petog u mesecu za tekući mesec kojom se utvrđuje mesečni iznos zakupnine u dinarskoj protivvrednosti srednjeg kursa evra na dan izdavanja profakture, a prema zvanično objavljenim podacima Narodne banke Srbije.

Zakupac je u obavezi da mesečni iznos zakupnine plaća po ispostavljenoj profakturi, a na kraju meseca zakupcu će biti ispostavljena faktura sa svim elementima profakture.

Zakupac je dužan da zakupninu za poslovni prostor plaća u skladu sa ovom Odlukom i ugovorenim obavezama.

U zakupninu nije uračunat PDV kao ni drugi troškovi koje plaća zakupac (naknada za korišćenje građevinskog zemljišta, struja, voda, grejanje, iznošenje smeća i druge usluge).

Član 25

Početni iznosi zakupnina utvrđeni ovom Odlukom mogu se menjati odnosno usklađivati sa tržišnim uslovima.

U slučaju promene početnog iznosa zakupnine u smislu prethodnog stava ovog člana, zakupci poslovnog prostora koji plaćaju zakupninu u visini početnog iznosa utvrđenog ovom Odlukom kao i zakupci kod kojih novi početni iznos zakupnine pređe iznos izlicitiranog odnosno ponuđenog iznosa zakupnine u postupku javnog nadmetanja, odnosno prikupljanja pismenih ponuda, dužni su da trpe promenu ugovorenog iznosa zakupnine bez obaveze zaključivanja posebnog aneksa ugovora o zakupu poslovne prostorije.

O promeni visine zakupnine zakupac će biti obavešten kroz ispostavljene mesečne profakture za zakup poslovnog prostora.

Član 26

Zakupodavac ima pravo na jednostrani raskid ugovora o zakupu poslovnog prostora ukoliko zakupac ne izmiri ili neblagovremeno izmiri dve mesečne zakupnine u toku kalendarske godine u kom slučaju će se ugovor smatrati raskinutim poslednjim danom isteka roka za plaćanje u drugom mesecu za koji zakupnina nije plaćena, odnosno poslednjim danom u drugom mesecu za koji je zakupnina neblagovremeno plaćena.

Na ime obezbeđenja plaćanja neizmirenog iznosa zakupnine, zakupac je dužan da prilikom zaključenja ugovora o zakupu preda zakupodavcu blanko solo menicu sa meničnim pismom-ovlašćenjem koji zakupodavac može da realizuje počev od poslednjeg dana u mesecu za koji zakupnina nije plaćena.

Na raskid ugovora o zakupu, odnosno otkaz ugovora o zakupu poslovne prostorije shodno se primenjuju odredbe Zakona o obligacionim odnosima.

Član 27

Zakupac može vršiti adaptaciju poslovnog prostora, odnosno izvoditi na zakupljenoj nepokretnosti radove koji imaju karakter investicionog održavanja prema uobičajenim standardima i važećim propisima u oblasti građevinarstva samo uz prethodnu saglasnost, odnosno odobrenje grada Jagodina kao zakupodavca pod uslovima i na način utvrđen Uredbom.

Zahtev za saglasnost za adaptaciju poslovnog prostora, odnosno zahtev za odobrenje za izvođenje radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti, zakupac sa prethodno obezbeđenim izveštajem ovlašćenog veštaka ili ovlašćene organizacije o postojećem stanju nepokretnosti sa opisom i predmerom i predračunom radova planiranih radova, dostavlja Komisiji koju obrazuje gradonačelnik grada Jagodine.

Komisija iz prethodnog stava će u skladu sa ovom Odlukom utvrditi osnovanost zahteva zakupca i svoje mišljenje i predlog odluke dostaviti Gradskom veću koje će doneti Odluku o davanju saglasnosti za adaptaciju poslovnog prostora, odnosno odluku o davanju odobrenja za izvođenje radova investicionog održavanja na zakupljenoj nepokretnosti.

Član 28

Zahtev za priznavanje troškova investicionog održavanja uz koje je u obavezi da dostavi račune, s tim što iznos uloženih sredstava mora biti verifikovan od strane istog ovlašćenog veštaka, ili ovlašćene organizacije iz člana 27. ove Odluke, koja će proceniti vrednost, kvalitet i standard izvedenih radova i ukupnog stanja nepokretnosti u odnosu na izveštaj o prethodno utvrđenom postojećem stanju, zakupac dostavlja Komisiji iz člana 27 ove Odluke.

Komisija će izveštaj o kontroli odobrenih i izvedenih radova dostaviti Gradskoj upravi za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu, radi izrade predloga Odluke.

Odluku o priznavanju troškova investicionog održavanja poslovnog prostora sa utvrđenim procentom umanjenja mesečne zakupnine donosi Gradsko veće.

Na osnovu odluke iz prethodnog stava ovog člana sa zakupcem nepokretnosti se zaključuje aneks ugovora o zakupu.

Aneks ugovora sa zakupcem zaključuje načelnik Gradske uprave za budžet, finansije, privredu i poljoprivredu.

Na postupak zaključivanja aneksa ugovora o zakupu shodno se primenjuju odredbe člana 19., stav 7. i 8. ove Odluke.

Član 29

Svi troškovi adaptacije na zakupljenoj nepokretnosti izvedeni su u skladu sa članom 27. ove Odluke padaju na teret zakupca.

Zakupcu se mogu odobriti radovi i priznati troškovi investicionog održavanja za sledeće radove:

- zamena delova krovne konstrukcije ili cele krovne konstrukcije u zavisnosti od dotrajalosti,

- prepokrivanje krova (zamena krovnog pokrivača),

- zamena horizontalnih i vertikalnih oluka,

- izrada mokrog čvora (ako ne postoji),

- popravka instalacija (vodovoda, kanalizaciona i električna instalacija) ukoliko je ista dotrajala ili njihova rekonstrukcija, ako je to neophodno,

- malterisanje zidova i plafona u lokalima gde je malter ispucao - otpao i počeo da se odvaja od podloge,

- molersko farbarski radovi,

- fasaderski radovi,

- zamena izloga (ukoliko je isti dotrajao),

- popravka ili zamena podne podloge (u zavisnosti od oštećenja) i izrada nove podne obloge trajnog karaktera (keramičke pločice, teraco ploče, mermerne ploče i slično),

- izgradnja priključka, unutrašnje instalacije, kao i troškovi priključenja objekta na sistem daljinskog grejanja ili distributivnu gasovodnu mrežu, a samo za potrebe grejanja.

Svi ostali radovi na enterijeru i opremanju lokala, povećanju instalisane snage električnih instalacija, pregrađivanju prostora u cilju dovođenja u novu funkciju i slično, padaju na teret zakupca lokala.

Član 29a

Izuzetno od odredbi čl. 29., zakupcu poslovnog prostora kome se isti daje u zakup neposrednom pogodbom radi obavljanja proizvodne delatnosti, na njegov zahtev, mogu se odobriti i priznati troškovi svih izvedenih radova koji su neophodni za obezbeđivanje uslova potrebnih za obavljanje proizvodne delatnosti zakupca.

Zahtev za dobijanje odobrenja za izvođenje radova zakupac podnosi Gradskom veću grada Jagodina i uz isti je dužan da dostavi izveštaj o postojećem stanju poslovnog prostora sa opisom, predmerom i predračunom planiranih radova.

Pre donošenja odluke Gradsko veće pribavlja mišljenje Komisije iz člana 27. ove Odluke. Gradsko veće u postupku donošenja odluke daje ovlašćenje JP Uređenje i javno osvetljenje Jagodina da odredi nadzorne organe odgovarajućih struka u zavisnosti od vrste radova za koje daje odobrenje, koji će pratiti izvršenje odobrenih radova i overiti konačnu situaciju izvedenih radova. Zakupac je u obavezi da prihvati imenovane nadzorne organe.

Zahtev za priznavanje troškova izvedenih radova zakupac podnosi Gradskom veću uz koji je dužan da dostavi konačnu situaciju izvedenih radova overenu od strane ovlašćenih nadzornih organa sa mišljenjem o kvalitetu izvedenih radova.

Eventualna razlika između radova iz odobrenog predmera i predračuna radova i overene konačne situacije pada na teret zakupca.

Ukoliko je, zbog bezbednosti objekta i ljudi, bilo potrebno naknadno izvesti radove, goji nisu mogli biti sagledani pri izradi predmera i predračuna, Gradsko veće može priznati i vrednost tih radova uz saglasnost i obrazloženje nadzornog organa.

VI NAČIN RADA KOMISIJE U POSTUPCIMA JAVNOG NADMETANJA I PRIKUPLJANJA PISMENIH PONUDA

Član 30

Oglas za javno nadmetanje odnosno za dostavljanje pismenih ponuda radi davanja u zakup nepokretnosti koje su predmet ove Odluke se objavljuje u sredstvima javnog informisanja (lokalnim nedeljnim novinama, dnevnim listovima koji se distribuiraju na teritoriji cele Republike Srbije i dr.).

Član 31

Rok za podnošenje prijave za javno nadmetanje, odnosno dostavljanje pismenih ponuda, ne može biti kraći od 8 dana od dana javnog oglašavanja.

Prijava, odnosno ponuda, se podnosi Komisiji u zatvorenoj koverti sa jasnom naznakom na koju se nepokretnost odnosi. Na poleđini koverte navodi se naziv podnosioca prijave, odnosno ponude sa adresom i kontakt telefonom. Prijava, odnosno ponuda podneta u otvorenoj koverti ili bez jasne naznake na koju se nepokretnost odnosi smatraće se neurednom, odnosno nepotpunom i kao takva biće odbačena.

Javno nadmetanje, odnosno otvaranje ponuda održaće se u roku od pet dana od isteka roka za podnošenje prijava, odnosno ponuda.

Neblagovremene ili nepotpune prijave, odnosno ponude se odbacuju, a podnosioci istih ne mogu učestvovati u postupku javnog nadmetanja, odnosno otvaranja ponuda.

Prijava, odnosno ponuda je neblagovremena ako je podneta po isteku roka označenog u oglasu.

Prijava, odnosno ponuda se smatra nepotpunom ako nema propisanu obaveznu sadržinu, ako nisu priložene sve tražene isprave, odnosno ako ne sadrži sve podatke i dokaze predviđene oglasom ili su podaci dati suprotno oglasu.

Član 32

Postupak javnog nadmetanja radi davanja u zakup počinje tako što Komisija prvo proverava identitet podnosilaca urednih prijava ili njihovih ovlašćenih zastupnika, utvrđuje ko je sve od podnosilaca prijava stekao status učesnika, te utvrđuje listu učesnika javnog nadmetanja.

Predsednik Komisije objavljuje početak javnog nadmetanja i navodi nepokretnost koja je predmet javnog nadmetanja i početni iznos zakupnine.

Potom predsednik Komisije pita da li ima zainteresovanih učesnika za nepokretnost koja je predmet javnog nadmetanja i ko nudi početni iznos zakupnine.

Predsednik Komisije pita učesnike javnog nadmetanja da li neko nudi veći iznos zakupnine. Postupak se ponavlja sve dok ima učesnika javnog nadmetanja koji nudi veći iznos zakupnine.

Kada na treći poziv predsednika Komisije niko od prisutnih učesnika ne ponudi veći iznos zakupnine od poslednje date ponude. Komisija zapisnički konstatuje koja je najpovoljnija ponuda i predsednik potom objavljuje da je nadmetanje za predmetnu nepokretnost završeno.

Predsednik Komisije će objaviti da je javno nadmetanje završeno za predmetnu nepokretnost i kada i posle njegovog trećeg poziva na nadmetanje niko od prisutnih učesnika ne ponudi ni početni iznos zakupnine odnosno početnu cenu zemljišta.

Po objavljivanju završetka javnog nadmetanja ne mogu se podneti naknadne ponude.

Član 33

O toku postupka javnog nadmetanja Komisija vodi zapisnik u koji se obavezno unose sledeći podaci:

1. Dan i čas otpočinjanja javnog nadmetanja.

2. Sastav Komisije.

3. Broj prijavljenih učesnika sa njihovim podacima.

4. Početni iznos zakupnine za svaku predmetnu nepokretnost posebno.

5. Lista učesnika sa ponuđenim iznosom zakupnine, odnosno ponuđenom cenom zemljišta.

6. Vreme završetka postupka javnog nadmetanja.

7. Ostali podaci od značaja za rad Komisije i tok postupka javnog nadmetanja.

8. Konstatacija o najpovoljnijem ponuđaču.

Zapisnik potpisuju predsednik, članovi Komisije i zapisničar.

Član 34

Odredbe člana 32. i 33. ove Odluke shodno se primenjuju i u postupku otvaranja pismenih ponuda sa prilagođenom terminologijom.

Odredbe člana 30-32. ove Odluke shodno se primenjuju u postupku pribavljanja i otuđenja nepokretnosti koje su predmet ove Odluke sa prilagođenom terminologijom.

VII ZAVRŠNE ODREDBE

Član 35

Na pitanja u oblasti raspolaganja nepokretnostima u javnoj svojini koja nisu uređena ovom Odlukom primenjivaće se neposredno odredbe Zakona, Uredbe i drugih važećih podzakonskih akata.

Član 36

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o raspolaganju nepokretnostima u državnoj svojini ("Opštinski službeni glasnik opštine Jagodina", br. 8/06 - prečišćen tekst, 12/06, 17/07 i 18/07).

Član 37

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Grada Jagodina".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 4/2014)

Član 5

Ova Odluka stupa na snagu danom objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodina".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini

("Sl. glasnik grada Jagodina", br. 10/2014)

Član 4

Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".

 

Samostalni član Odluke o izmenama i dopunama
Odluke o raspolaganju nepokretnostima u javnoj svojini

("Sl. glasnik grada Jagodine", br. 4/2017)

Član 16

Ova Odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku grada Jagodine".