PRAVILNIK

O ORGANIZACIJI BUDŽETSKOG RAČUNOVODSTVA I RAČUNOVODSTVENIM POLITIKAMA OPŠTINSKE UPRAVE OPŠTINE KIKINDA (BUDŽET OPŠTINE KIKINDA)

("Sl. list grada Kikinde", br. 35/2017)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovim Pravilnikom se uređuje organizacija budžetskog računovodstva, utvrđivanje odgovornih lica, funkcionisanje sistema interne finansijske kontrole, računovodstvene politike, popis imovine i obaveza i usaglašavanja potraživanja i obaveza, sastavljanje i dostavljanje finansijskih izveštaja i zaključivanje i čuvanje poslovnih knjiga, računovodstvenih isprava i finansijskih izveštaja i utvrđivanje odgovornosti zaposlenih u budžetskom računovodstvu.

II VOĐENJE BUDŽETSKOG KNJIGOVODSTVA

1. Organizacija budžetskog knjigovodstva

Član 2

Budžetsko računovodstvo se vodi po sistemu dvojnog knjigovodstva na propisanim subanalitičkim (šestocifrenim) kontima, propisanih Pravilnikom o standardnom klasifikacionom okviru i kontnom planu za budžetski sistem.

Radi obezbeđivanja pomoćnih evidencija: kupaca, dobavljača, budžetskih korisnika i drugo Budžet opštine Kikinda dodeljuje šifre komitenata (Sub1, Sub2 i Sub3) na svim kontima, ako ovim Pravilnikom nije drugačije određeno.

Šifre komitenata ne dodeljuju se prilikom knjiženja sledećim kontima:

Klasa

Grupa

Sintetički konto

Analitički konto

Subanalitički konto

010000 Nefinansijska imovina u stalnim sredstvima

 

011000 Nekretnine i oprema

 

 

011100 Zgrade i građevinski objekti

120000 Novčana sredstva, plemeniti metali, hartije od vrednosti, potraživanja i kratkoročni plasmani

 

121000 Novčana sredstva, plemeniti metali, hartije od vrednosti

 

 

121100 Žiro i tekući računi

 

 

 

121110 Žiro i tekući računi

 

 

 

 

121111 Žiro računi

 

 

 

 

121112 Tekući računi

 

 

 

 

121113 Prelazni račun

 

121200 Izdvojena novčana sredstva i akreditivi

 

 

121210 Izdvojena novčana sredstva i akreditivi

 

121300 Blagajna

 

 

121310 Blagajna

Strana 1

 

121400 Devizni račun

 

 

121410 Devizni račun

 

121500 Devizni akreditivi

 

 

121510 Devizni akreditivi

 

Klasa

Grupa

Sintetički konto

Analitički konto

Subanalitički konto

 

121600 Devizna blagajna

 

 

121610 Devizna blagajna

120000 Novčana sredstva, plemeniti metali, hartije od vrednosti, potraživanja i kratkoročni plasmani

 

121800 Plemeniti metali

 

 

121810 Plemeniti metali

230000 Obaveze po osnovu rashoda za zaposlene

 

231000 Obaveze za neto plate i dodatke

 

 

231110 Obaveze za neto plate i dodatke

 

231200 Obaveze po osnovu poreza na plate i dodatke

 

 

231210 Obaveze po osnovu poreza na plate i dodatke

 

231300 Obaveze po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje na plate i dodatke

 

 

231310 Obaveze po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje na plate i dodatke

 

231400 Obaveze po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje na plate i dodatke

 

 

231410 Obaveze po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje na plate i dodatke

 

231500 Obaveze po osnovu doprinosa za nezaposlenost na plate i dodatke

 

 

231510 Obaveze po osnovu doprinosa za nezaposlenost na plate i dodatke

233000 Obaveze za nagrade i ostale posebne rashode

234000 Obaveze po osnovu socijalnih doprinosa na teret poslodavca

 

234100 Obaveze po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje na teret poslodavca

 

 

234110 Obaveze po osnovu doprinosa za penzijsko i invalidsko osiguranje na teret poslodavca

 

234200 Obaveze po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje na teret poslodavca

 

 

234210 Obaveze po osnovu doprinosa za zdravstveno osiguranje na teret

 

234300 Obaveze po osnovu doprinosa za slučaj nezaposlenosti na teret poslodavca poslodavca

 

 

234310 Obaveze po osnovu doprinosa za slučaj nezaposlenost na teret poslodavca

238000 Obaveze po osnovu poslaničkih dodataka

420000 Korišćenje usluga i roba

 

421000 Stalni troškovi

 

 

421100 Troškovi platnog prometa i bankarskih usluga

 

 

 

421110 Troškovi platnog prometa

 

 

 

 

421111 Troškovi platnog prometa

Član 3

Poslove budžetskog računovodstva obavlja Sekretarijat za finansije, odsek za računovodstvene poslove, čijim radom rukovodi rukovodilac odseka.

Poslove budžetskog računovodstva osim lica iz stava 1 ovog člana obavljaju i stručna lica koja su neposredno zadužena za izvršenje pojedinih poslova i zadataka budžetskog računovodstva:

1) poslovi evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika

2) poslovi evidentiranja direktnih budžetskih korisnika,

3) poslovi evidentiranja mesnih zajednica i

4) poslovi obrada blagajna i obrada svih primanja fizičkim licima iz budžeta, u skladu sa Pravilnikom o unutrašnjoj organizaciji i sistematizaciji radnih mesta.

Obavljanje poslova budžetskog računovodstva ne može se ugovorom poveriti privrednom društvu ili preduzetniku.

Član 4

Budžetsko računovodstvo organizuje se tako da se obezbede podaci iz kojih se može vršiti utvrđivanje prihoda-primanja i rashoda-izdataka, uvid u stanje i kretanje imovine i obaveza, utvrđivanje rezultata poslovanja, sastavljanje godišnjih i tromesečno-periodičnih finansijskih izveštaja, izrada analiza i informacija o poslovanju i radu i drugih izveštaja po potrebi.

2. Osnova za vođenje budžetskog računovodstva

Član 5

Vođenje budžetskog računovodstva se zasniva na primeni gotovinske osnove po kojoj se transakcije i ostali događaji evidentiraju u trenutku kada se gotovinska sredstva prime, odnosno isplate.

Obaveze - zaduženjem konta 131211 Obračunati neplaćeni rashodi, 131212 Obračunati neplaćeni izdaci ili 131312 Ostala aktivna vremenska razgraničenja a odobrenjem konta 2, odnosno odgovarajuće obaveze.

Potraživanja - zaduženjem odgovarajućeg konta klase 122000, 123100, 123200, 123300 i 123900 i odobrenjem Konta klase 290000 odnosno grupe 291100, 291200, 291300 i 291900.

3. Poslovne knjige

Član 6

Poslovne knjige vode se u elektronskom obliku.

Obavezno je korišćenje softvera koji obezbeđuje očuvanje podataka o svim proknjiženim transakcijama, omogućuje funkcionisanje sistema internih računovodstvenih kontrola, a ne dopušta mogućnost brisanja proknjiženih poslovnih promena.

Član 7

Poslovne knjige sastoje se od:

´1

 

 

 

- Glavna knjiga budžeta - Svi entiteti glavne knjige:

 

 

Entitet glavne knjige za direktne budžetske korisnike

 

a)

(PK-1)

 

 

Entitet glavne knjige za korisnike iz oblasti obrazovanja (PK-2)

 

b)

Entitet glavne knjige za korisnike iz oblasti kulture i fizičke kulture (PK-3)

 

v)

Entitet glavne knjige za korisnike-javna preduzeća (PK-4)

 

g)

Entitet glavne knjige za korisnike iz oblasti informisanja, poljoprivreda i mala privreda, fondovi,

 

d)

Vatrogasni savez, Političke partije, crkve, Fakultet tehničkih nauka (PK-5)

 

đ)

Entitet glavne knjige za prihoda (PKPR)

 

e)

Entitet glavne knjige za korisnike Mesne zajednice (MZ)

 

ž)

Entitet glavne knjige za korisnike Socijalne zaštite (SZ)

 

z)

Entitet glavne knjige za korisnike Udruženja građana (UG)

´1

 

 

.a

- Pomoćne evidencije -

 

a)

Glavna blagajna

 

b)

Evidencija kartice za gorivo

 

v)

Evidencija za poštanske marke (za mesne kancelarije)

 

g)

Evidencija osnovnih sredstava i materijalnog poslovanja

 

d)

Evidencija obračuna zarada

 

đ)

Evidencija isplata fizičkih lica

 

 

 

 

ž)

Evidencija namenskih podračuna -

 

z)

Evidencija ulaznih dokumenata-Likvidatura

 

Druge pomoćne evidencije formiraju se u zavisnosti od zahteva, ukoliko ih nije moguće uraditi preko analitičkih kartica.

 

a)

Glavna knjiga Fonda kulture i fizičke kulture

 

 

Glavna knjiga Fonda

 

b)

solidarnosti

 

v)

Glavne knjige mesnih zajednica

Član 8

Vođenje poslovnih knjiga mora biti uredno i ažurno tako da obezbedi uvid u hronološko knjiženje transakcija i drugih događaja.

Član 9

Poslovne knjige imaju karakter javnih isprava.

Poslovne knjige vode se za period od jedne budžetske godine.

4. Računovodstvene isprave i rokovi knjiženja

Član 10

Pod računovodstvenom ispravom podrazumeva se pismeni dokaz o nastaloj transakciji i ostalim događajima koji sadrže sve podatke na osnovu kojih se vrše knjiženja u poslovnim knjigama.

U poslovne knjige mogu se unositi transakcije i ostali događaji samo na osnovu validnih računovodstvenih isprava (dokumenata) iz kojih se može saznati osnov nastale promene.

Računovodstvenom ispravom smatraju se i isprave koje se sastavljaju u računovodstvu, na osnovu koje se vrši knjiženje u poslovnim knjigama, kao što su odluke-rešenja-zaključci (npr. rešenje o knjiženju manjkova i viškova po popisu, isprave o usaglašavanju potraživanja i obaveza, obračuni, pregledi, specifikacije i dr.)

Član 11

Validnom računovodstvenom ispravom smatra se i isprava dobijena telekomunikacionim putem, u elektronskom obliku, magnetnom ili drugom obliku u kom slučaju je pošiljalac odgovoran da su podaci na ulazu u telekomunikacioni prenos zasnovani na računovodstvenim ispravama, kao i za čuvanje originalne isprave.

Član 12

Računovodstvena isprava sastavlja se na mestu i u vreme nastanka poslovnog događaja u dva primerka od kojih jedan primerak zadržava lice koje je ispravu sastavilo, a drugi se dostavlja putem pisarnice administrativnom radniku u Sekretarijatu za finansije koji obezbeđuje potpise lica u skladu sa Pravilnikom o bližem uređivanju postupka javne nabavke i Pravilnikom o radu trezora i dostavlja likvidatoru. Po izvrše- nom pregledu, kontroli i unosu u likvidaturu likvidator dostavlja računovodstvenu ispravu sa overenim ZP (Zahtev za plaćanje) ili ZT (Zahtev za transfer sredstava) obrascem licu za plaćanje u Odseku za trezor, budžet i finansije. Po izvršenoj kontroli i overi lice za plaćanje obrasce ZP ili ZT dostavlja odgovornim licima na kontrolu i overu u skladu sa Pravilnikom o radu trezora.

Računovodstvena isprava koja se dostavlja preko pisarnice Sekretarijatu društvenih delatnosti, po izvršenom pregledu, kontroli i unosu u likvidaturu likvidator dostavlja računovodstvenu ispravu sa overenim ZP (Zahtev za plaćanje) ili ZT (Zahtev za transfer sredstava) obrascem licu za plaćanje. Dalji postupak kontrole i overe isti kao u prethodnom stavu.

Član 13

Računovodstvena isprava pre knjiženja u poslovnim knjigama mora biti overena u skladu sa članom 12. ovog Pravilnika.

Član 14

Računovodstvena isprava dostavlja se na knjiženje u poslovne knjige narednog dana, a najkasnije u roku od dva dana od dana prijema na pisarnici.

Član 15

Primljene računovodstvene isprave iz člana 14. ovog Pravilnika knjiže se u poslovne knjige istog dana, a najkasnije narednog dana od dana prijema računovodstvene isprave u Odseku za računovodstvo.

III UTVRĐIVANJE ODGOVORNIH LICA

Član 16

Organizacija računovodstvenog sistema, interne računovodstvene kontrolne postupke lica koja su odgovorna za zakonitost, ispravnost i sastavljanje isprava o poslovnoj promeni i drugom događaju, kretanje računovodstvenih isprava, kao i rokovi za njihovo dostavljanje bliže je uređeno Pravilnikom o radu trezora.

Rukovodilac odseka za računovodstvene poslove odgovoran je za vođenje poslovnih knjiga, pripremu i popunjavanje obrazaca finansijskih izveštaja. Mora ispunjavati uslove iz člana 19. Uredbe.

Član 17

Za ažurnost, ispravnost i verodostojnost proknjiženih podataka u entitetima glavne knjige, pomoćnim evidencijama drugim glavnim knjigama odgovorna su lica koja vrše knjiženja transakcija i drugih događaja, koji se odnose na tu knjigu.

1. Entitet glavne knjige za direktne budžetske korisnike (PK-1)

(Razdeo 1-Skupština opštine, 2-Predsednik i Opštinsko veće, 3-Opštinska uprava)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja direktnih budžetskih korisnika a) dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja, i to dobavljače, budžetske korisnike, isplate fizičkim licima po ugovorima i slično,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa dobavljačima i budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena i putem seminara za kontinuiranu edukaciju,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih,

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

2. Entitet glavne knjige za korisnike iz oblasti obrazovanja (PK-2)

(Osnovno obrazovanje, Srednje obrazovanje, Centar za stručno usavršavanje i Predškolska ustanova)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

3. Entitet glavne knjige za korisnike iz oblasti kulture i fizičke kulture (PK-3)

(Kultura, Fizička kultura)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

Strana 5

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

4. Entitet glavne knjige za korisnike-javna preduzeća (PK-4)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena i putem seminara za kontinuiranu edukaciju,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

5. Entitet glavne knjige za korisnike iz oblasti informisanja, poljoprivreda i mala privreda, fondovi, Informisanje, poljoprivreda i mala privreda, fondovi, Vatrogasni savez, Političke partije, crkve, Fakultet tehničkih nauka (PK-5)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

6. Entitet glavne knjige za prihode (PKPR)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja direktnih budžetskih korisnika

a) dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

7. Entitet glavne knjige za korisnike Mesne zajednice (MZ)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja mesnih zajednica dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedeni entitet,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- druge poslove po nalogu rukovodilaca.

8. Entitet glavne knjige za korisnike Socijalne zaštite(SZ) i Entitet glavne knjige za Udruženja građana (UG)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedene entitete,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

9. Pomoćne evidencije (Glavna blagajna, Evidencija bonova za gorivo, Evidencija za poštanske marke (za mesne kancelarije))

Odgovorno lice za poslove blagajne i obrada svih primanja fizičkim licima iz budžeta dužno je da

- ažurno, računski tačno vodi navedene pomoćne evidencije,

- obračunava zarade zaposlenih u Opštini Kikinda,

- da računski tačno, u skladu sa važećim poreskim propisima, prema dostavljenoj dokumentaciji obračunava naknade za službeni put u zemlji, naknade po ugovorima sa fizičkim licima, stipendije, naknade za izgubljenu dobit, naknade komisijama Skupštine Opštine Kikinda, apanaže, naknade odbornicima i slično,

- da Poreskoj upravi dostavlja propisane obrasce u vezi sa isplaćenim naknadama iz prethodnih stavova,

- da sastavlja i dostavlja statističke izveštaje,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- da vrši usaglašavanje kartica sa poreskom upravom,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

10 Pomoćne evidencije (Evidencija osnovnih sredstava i materijalnog poslovanja)

Referent za javne nabavke i poslovi evidentiranja osnovnih sredstava i sitnog inventara dužan je da ažurno, računski tačno vodi navedene pomoćne evidencije.

11 Pomoćne evidencije (Namenski podračuni)

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedene pomoćne knjige,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja vezanih za navedene vanbudžetske fondove opštine Kikinda,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- sastavlja finansijske izveštaje za vanbudžetske fondove, sve potrebne statističke izveštaje i druge izveštaje i dostavlja na kontrolu i potpis šefu računovodstva,

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

12 Pomoćne evidencije (Likvidatura)

Odgovorna lica i opis poslova regulisani su Pravilnikom o radu trezora.

13 Druge glavne knjige - Fond kulture i fizičke kulture i Fond solidarnosti

Odgovorno lice za poslove evidentiranja fondova, podračuna i indirektnih budžetskih korisnika dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za navedene entitete,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja vezanih za vanbudžetski Fond kulture i fizičke kulture opštine Kikinda,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- sastavlja finansijski izveštaj za vanbudžetski fond, sve potrebne statističke izveštaje i druge izveštaje,

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

14 Druge glavne knjige - Mesne zajednice

Odgovorno lice za poslove evidentiranja mesnih zajednica dužno je da:

- obavlja poslove knjigovođe za sve mesne zajednice Opštine Kikinda-Banatska Topola, Banatsko Veliko Selo, Bašaid, Iđoš, Mokrin, Nakovo, Novi Kozarci, Sajan i Rusko Selo.

Poslovne knjige za mesne zajednice vode se po principu dvojnog knjigovodstva, kao budžetsko računovodstvo u smislu člana 2 ovog Pravilnika.

Poslovne knjige vode se u elektronskom obliku.

Odgovorno lice dužno je da:

- ažurno, tačno i verodostojno vrši knjiženja transakcija i drugih događaja,

- redovno vrši kontrole izvršenih knjiženja,

- redovno vrši kontrole pozicija finansijskog plana za mesne zajednice,

- usaglašava potraživanja i obaveze sa budžetskim korisnicima,

- predlaže dopune, izmene i promene pozicija finansijskog plana, radi verodostojnog knjiženja transakcija,

- se stručno usavršava putem računovodstvene literature na koju je Opština Kikinda, odnosno Opštinska uprava pretplaćena,

- sastavlja i dostavlja izveštaje, informacije i drugo na zahtev pretpostavljenih

- obavesti rukovodioce Sekretarijata za finansije u slučaju da odgovorna lica mesnih zajednica ne dostavljaju svu potrebnu dokumentaciju na knjiženje ili je ista neuredna, nekompletna i slično.

- sačini službenu belešku u slučajevima iz prethodnog stava u dva primerka od kojih jedan dostavlja odgovornom licu mesne zajednice, a jednu zadrži i priloži uz dokumenta iz prethodnog stava,

- obavlja i druge poslove po nalogu rukovodilaca.

Član 18

Za nastalu poslovnu transakciju i ostali događaj odgovoran je zaposleni koji na osnovu rešenja rukovodioca neposredno učestvuje u nastanku poslovne promene ili drugog događaja.

Član 19

Za sastavljanje računovodstvene isprave odgovoran je zaposleni koji na osnovu rešenja rukovodioca neposredno učestvuje u sastavljanju računovodstvene isprave i dužan je da svojim potpisom na računovodstvenoj ispravi garantuje da je istinita i da verno pokazuje poslovnu promenu.

Član 20

Za kontrolu zakonitosti i ispravnosti računovodstvene ispravnosti odgovoran je zaposleni koji na osnovu rešenja rukovodioca vrši kontrolu računovodstvenih isprava i dužan je da svojim potpisom na računovodstvenoj ispravi garantuje da je istinita i da verno prikazuje poslovnu promenu.

Za čuvanje poslovnih knjiga, računovodstvenih isprava i finansijskih izveštaja odgovoran je zaposleni koji na osnovu rešenja rukovodioca obavlja poslove arhiviranja.

Član 21

Utvrđivanje funkcije odgovornosti zaposlenih lica iz čl.17 do 20. ovog pravilnika ne smeju se poklapati.

IV RAČUNOVODSTVENE POLITIKE

Član 22

Zalihe materijala, rezervnih delova, alata i sitnog inventara i robe procenjuju se po nabavnoj vrednosti koju čine neto fakturna vrednost i zavisni troškovi nabavke.

Obračun izlaza zaliha vrši se primenom metode ponderisane prosečne cene.

Član 23

Ispravka vrednosti-amortizacija nematerijalnih ulaganja i osnovnih sredstava vrši se po stopama amortizacije utvrđenih Pravilnikom o nomenklaturi nematerijalnih ulaganja i osnovnih sredstava sa stopama amortizacije ("Službeni list SRJ" broj 17/97 i 24/2000) primenom proporcionalne metode.

Knjiženje obračunate ispravke vrednosti-amortizacije nematerijalnih ulaganja i osnovnih sredstava vrši se na teret izvora sredstava, osim u slučaju kada je propisom o donošenju budžeta za tekuću godinu drugačije određeno.

Član 24

Evidentiranje nepokretnosti, opreme i ostalih osnovnih sredstava u državnoj svojini vrši se prema nabavnoj vrednosti umanjenoj za ispravku vrednosti po osnovu amortizacije.

V POPIS IMOVINE I OBAVEZA I USAGLAŠAVANJE POTRAŽIVANJA I OBAVEZA

1. Popis imovine i obaveza

Član 25

Pre popisa imovine i obaveza i pre pripreme za godišnjeg finansijskog izveštaja vrši se usklađivanje evidencija i stanja glavne knjige sa dnevnikom, kao i pomoćnih knjiga i evidencija sa glavnom knjigom.

Član 26

Radi usklađivanja stanja imovine i obaveza u knjigovodstvenoj evidenciji sa stvarnim stanjem koje se se utvrđuje popisom na kraju budžetske godine vrši se popis sa stanjem na dan 31.12. tekuće godine.

Član 27

Način i rokovi vršenja popisa i usklađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem obavljaju se u skladu sa Uredbom o evidenciji i popisu nepokretnosti i drugih sredstava u državnoj svojini ("Službeni glasnik RS" broj 27/96), Uredbom o budžetskom računovodstvu("Službeni glasnik RS" br. 125/03 i 12/2006), Pravilnikom o nomenklaturi nematerijalnih ulaganja i osnovnih sredstava sa stopama amortizacije ("Sl. list SRJ", broj 17/97 i 24/00) i Pravilnikom o načinu i rokovima vršenja popisa i usklađivanja knjigovodstvenog stanja sa stvarnim stanjem ("Službeni glasnik RS" broj 106/2006).

2. Usaglašavanje potraživanja i obaveza

Član 28

Usaglašavanje stanja finansijskih plasmana, potraživanja i obaveza vrši se sa stanjem na dan sastavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja-završnog računa.

Član 29

Popis nenaplaćenih potraživanja poverilac je dužan da dostavi svom dužniku najkasnije 25. dana od dana sastavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja na obrascu IOS-Izvod otvorenih stavki.

Član 30

Po prijemu popisa neizmirenih obaveza na obrascu IOS dužnik je obavezan da proveri svoju obavezu i o tome obavesti poverioca na overenom primerku obrasca IOS u roku od pet dana od dana prijema obrasca IOS.

VI SASTAVLJANJE I DOSTAVLJANJE FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

Član 31

Budžet Opštine Kikinda sastavlja tromesečne periodične finansijske izveštaje za periode:

januar-mart, januar-jun, januar-septembar i januar-decembar (Obrazac broj 5 Izvršenje budžeta), a na kraju budžetske godine sa stanjem na dan 31.decembra godišnji finansijski izveštaj-završni račun, primenom gotovinske osnove, saglasno članu 5.ovog Pravilnika.

Član 32

Tromesečni periodični finansijski izveštaji i godišnji finansijski izveštaj završni račun sastavljaju se na osnovu evidencija o primljenim sredstvima i izvršenim plaćanjima, koja su usaglašena sa Upravom za trezor, kao i na osnovu drugih analitičkih izveštaja koji se vode.

Član 33

Budžet opštine Kikinda sastavlja i tromesečne periodične finansijske izveštaje i u roku od 20 dana od isteka tromesečja dostavlja nadležnom organu za finansije lokalne vlasti, a završni račun sa obrazloženjem najvećih odstupanja od iznosa odobrenih budžetom najkasnije do 31.03. tekuće godine.

Odluka o završnom računu budžeta Opštine Kikinda dostavlja se Ministarstvu finansija-Upravi za trezor nakon usvajanja od strane Skupštine Opštine u zakonskom roku.

Član 34

Tromesečni periodični finansijski izveštaji i godišnji finansijski izveštaj-završni račun sastavljaju se na osnovu propisa i instrukcija, na obrascima koje propisuje, u skladu sa ovlašćenjem iz Zakona o budžetskom sistemu, ministar finansija.

Član 35

Tromesečni periodični finansijski izveštaji indirektnih korisnika dostavljaju se Sekretarijatu za finansije u roku od 10 dana po isteku tromesečja, a godišnji finansijski izveštaji-nadležnoj Filijali Uprave za trezor najkasnije do 28.02 tekuće godine za prethodnu godinu, koja jedan primerak prosleđuje direktnom korisniku.

VII ZAKLJUČIVANJE I ČUVANJE POSLOVNIH KNJIGA, RAČUNOVODSTVENIH ISPRAVA I FINANSIJSKIH IZVEŠTAJA

Član 36

Na kraju budžetske godine posle sprovedenih evidencija svih ekonomskih transakcija i obračuna vrši se zaključivanje poslovnih knjiga. Poslovne knjige zaključuju se najkasnije do roka dostavljanja godišnjeg finansijskog izveštaja.

Član 37

Računovodstvene isprave i poslovne knjige čuvaju se u poslovnim prostorijama Sekretarijata za finansije opštine Kikinda.

Rokovi čuvanja su:

1. - izvorna i prateća dokumentacija - 5 godina;

2. - dnevnik, glavne knjige, pomoćne knjige i evidencije - 10 godina;

3. - finansijski izveštaji - 50 godina i

4. - evidencije o zaradama - trajno.

Vreme čuvanja dokumentacije iz prethodnog stava počinje od poslednjeg dana budžetske godine na koju se odnose.

Finansijski izveštaji, poslovne knjige i računovodstvene isprave čuvaju se u originalu ili drugom obliku arhiviranja u skladu sa zakonom.

Član 38

Uništavanje poslovnih knjiga i računovodstvenih isprava kojima je prošao rok čuvanja vrši komisija koju imenuje Načelnik Opštinske uprave opštine Kikinda.

Komisija sastavlja zapisnik o uništavanju poslovnih knjiga i računovodstvenih isprava, koji se trajno čuva u arhivi.

Član 39

Šef računovodstva je odgovoran za čuvanje poslovnih knjiga računovodstvenih isprava i finansijskih izveštaja.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 40

Izmene i dopune propisa o budžetskom računovodstvu primenjivaće se neposredno, do usklađivanja odredbi ovog Pravilnika.

Usklađivanje ovog Pravilnika sa izmenama i dopunama propisa o budžetskom računovodstvu iz stava 1. ovog člana izvršiće se najkasnije u roku od 30 dana od dana objavljivanja u službenom glasilu.

Član 41

Ovaj Pravilnik stupa na snagu 8 dana od dana donošenja.