ODLUKAO ORGANIZACIJI GRADSKE UPRAVE GRADA PIROTA("Sl. list grada Niša", br. 153/2016, 73/2017 i 2/2018) |
Odlukom o organizaciji Gradske uprave Grada Pirota (u daljem tekstu: Odluka) utvrđuje se nadležnost, unutrašnja organizacija, način rukovođenja, odnosi sa drugim organima, finansiranje, javnost rada, sukob nadležnosti i druga pitanja od značaja za rad i organizaciju Gradske uprave Grada Pirota (u daljem tekstu: Gradska uprava).
Gradska uprava se obrazuje kao jedinstveni organ za vršenje upravnih poslova u okviru prava i dužnosti Grada, poverenih poslova od strane Republike Srbije i određenih stručnih poslova za potrebe Skupštine Grada Pirota (u daljem tekstu: Skupština), Gradonačelnika Grada Pirota (u daljem tekstu: Gradonačelnik) i Gradskog veća Grada Pirota (u daljem tekstu: Gradsko veće).
1. Priprema nacrte propisa i drugih akata koje donosi Skupština Grada, Gradonačelnik i Gradsko veće;
2. Izvršava odluke i druge akte Skupštine Grada, Gradonačelnika i Gradskog veća;
3. Rešava u upravnom postupku u prvom stepenu o pravima i dužnostima građana, preduzeća, ustanova i drugih organizacija u upravnim stvarima iz nadležnosti Grada;
4. Obavlja poslove upravnog nadzora nad izvršenjem propisa i drugih opštih akata Skupštine;
5. Izvršava zakone i druge propise čije je izvršavanje povereno Gradu;
6. Dostavlja izveštaj o svom radu na izvršavanju poslova Grada iz izvorne nadležnosti Grada i poverenih poslova Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću po potrebi, a najmanje jednom godišnje;
7. Obavlja stručne i druge poslove koje utvrdi Skupština, Gradonačelnik i Gradsko veće.
Gradska uprava obavlja poslove na osnovu i u okviru Ustava, Zakona, Statuta Grada, drugih propisa i odluka koje regulišu nadležnosti Gradske uprave.
U postupku pred Gradskom upravom, u kome se rešava o pravima, obavezama građana i pravnih lica, primenjuju se propisi o upravnom postupku.
Rad Gradske uprave je dostupan javnosti i podložan kritici i javnoj kontroli građana na način utvrđen Zakonom, Statutom i ovom Odlukom.
Rad Gradske uprave organizuje se tako da se omogući efikasno ostvarivanje prava i interesa građana.
Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno.
Gradska uprava je dužna da sarađuje sa građanima, da poštuje njihovu ličnost i dostojanstvo i da svakom građaninu i pravnom licu obezbedi jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju njihovih prava, obaveza i interesa.
Zaposleni u Gradskoj upravi i postavljena lica ne mogu se u obavljanju poslova rukovoditi svojim političkim ubeđenjima niti ih mogu izražavati i zastupati.
III ORGANIZACIJA GRADSKE UPRAVE
Gradska uprava obrazuje se kao jedinstveni organ.
U okviru Gradske uprave obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice za vršenje srodnih poslova i Kabinet gradonačelnika kao posebna organizaciona jedinica.
Osnovna unutrašnja organizaciona jedinica je odeljenje, a unutar odeljenja obrazuju se odseci, službe i grupe.
Osnovne unutrašnje organizacione jedinice
Osnovne unutrašnje organizacione jedinice su:
- Odeljenje za opštu upravu
- Odeljenje za privredu i finansije
- Odeljenje za urbanizam, stambeno- komunalne poslove, građevinarstvo i inspekcijske poslove
- Odeljenje za vanprivredne delatnosti
- Odeljenje komunalne policije.
U okviru Odeljenja kao osnovnih organizacionih jedinica, obrazuju se unutrašnje organizacione jedinice, kao odseci i službe, i to:
- U okviru Odeljenja za opštu upravu: Odsek za informatiku, Odsek za upravljanje ljudskim resursima i opšte poslove, Odsek za zajedničke poslove, Odsek za matične poslove i građanska stanja, Odsek za poslove organa grada i mesne zajednice.
- U okviru Odeljenja za privredu i finansije obrazovani su sledeći Odseci: Odsek za trezor, Odsek za budžet, Odsek računovodstva društvenih delatnosti i ostalih indirektnih korisnika, Odsek za privredu i imovinsko pravne poslove, Odsek za poslove javnih nabavki, Odsek za lokalni ekonomski razvoj, Odsek lokalne poreske administracije.
- U okviru Odeljenja za urbanizam, stambeno-komunalne poslove, građevinarstvo i inspekcijske poslove formirana su tri Odseka: Odsek za urbanizam i građevinarstvo, Odsek za stambeno-komunalnu delatnost i Odsek za inspekcijske poslove, u okviru koga je Grupa za komunalnu inspekciju.
- U okviru Odeljenja za vanprivredne delatnosti: Odsek za poslove društvene brige o deci, omladinu i zdravstvenu zaštitu, Odsek za socijalnu, boračko invalidsku zaštitu, izbegla i raseljena lica i Odsek za poslove obrazovanja, kulture, sporta, javnog informisanja, udruženja građana i protokol.
- Odeljenje komunalne policije obrazovano je kao jedinstvena organizaciona jedinica.
Posebna organizaciona jedinica
U Gradskoj upravi se kao posebna organizaciona jedinica obrazuje Kabinet gradonačelnika.
Poslove budžetske inspekcije obavlja Služba za budžetsku inspekciju koja će svoje nadležnosti obavljati samostalno i neposredno o svojim aktivnostima izveštavati Gradonačelnika.
IV DELOKRUG UNUTRAŠNJIH ORGANIZACIONIH JEDINICA
Odeljenje za opštu upravu obavlja poslove koji se odnose na: stručne i administrativno - tehničke poslove vezane za održavanje sednica Skupštine grada; rad Gradonačelnika i sednica Gradskog veća i njihovih radnih tela; obradu i čuvanje izvornih akata o radu organa Grada; stručne poslove koji se odnose na predstavke i predloge građana; postupanja po zahtevu za slobodan pristup informacijama od javnog značaja; koordinaciju, pripremu i ažuriranje informacija za potrebe internet prezentacije Grada; pripremu informacija i zvaničnih saopštenja, kao i druge poslove iz svog delokruga, poslove prijemne kancelarije, pisarnice, arhive i dostavne službe; lični status građana, matične poslove; normativno-pravne poslove, kao i ostvarivanje prava i obaveza iz radnog odnosa zaposlenih, imenovanih i postavljenih lica; birački spisak; stručne i administrativne poslove za izbore i referendume; praćenje rada i pružanje pomoći mesnim zajednicama; poslove koji su vezani za kadrovska pitanja, socijalnu i zdravstvenu zaštitu zaposlenih, stručne poslove u postupku zapošljavanja i izbora kandidata, pripremu predloga Kadrovskog plana, organizaciju stručnog usavršavanja službenika, procenu efekata sprovedenih obuka, analizu potreba za obukom i dodatnim obrazovanjem svakog službenika, pripremu predloga godišnjeg Programa stručnog usavršavanja službenika i predloga finansijskog plana za izvršavanje godišnjeg Programa stručnog usavršavanja, analizu rezultata i praćenje efekata ocenjivanja službenika, vođenje kadrovske evidencije i personalnog dosijea zaposlenih, kao i ostale poslove od značaja za karijerni razvoj službenika; unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, unapređenje primene informacionih tehnologija, održavanje i razvoj računarske i komunikacione mreže, administriranje baze podataka, održavanje i razvoj aplikativnog softvera; saradnju sa Republičkim geodetskim zavodom i drugim republičkim organima i organizacijama, kao i javnim preduzećima, sa teritorije Grada, čiji je osnivač Grad, odnosno Republika u uspostavljanju uslova za razvoj i održavanje geografskog informacionog sistema (GIS-a) koji sadrži prostorne podatke i informacije od značaja za razvoj Grada i privrede na teritoriji Grada, kao i pristup tim podacima i druge poslove iz svog delokruga; organizuje korišćenje birotehničkih i drugih sredstava opreme; obezbeđivanje prevoza motornim vozilima i staranja o njihovom održavanju; operativne poslove umnožavanja materijala; organizaciju rada dostavne službe u gradu i na području mesnih kancelarija; administrativno - tehničke poslove nabavke materijala, sitnog inventara i osnovnih sredstava; kao i druge servisne poslove za potrebe organa Grada.
Radi obavljanja pojedinih poslova iz izvorne nadležnosti Gradske uprave kao i poverenih poslova državne uprave i stvaranja uslova da se ti poslovi obavljaju efikasnije i bliže mestu stanovanja građana, pružanja pomoći mesnim zajednicama oko obavljanja stručnih i administrativnih poslova u mesnim zajednicama, povezivanja mesnih zajednica sa organima grada, u sastavu Odeljenja za opštu upravu obrazuju se mesne kancelarije.
Mesne kancelarije se obrazuju za sledeća područja:
- Mesna kancelarija u Blatu za naseljena mesta: Blato, Kostur i Ponor, Veliki Suvodol i Mali Suvodol,
- Mesna kancelarija u Rasnici za naseljena mesta: Rasnica, Sinja Glava i Pasjač,
- Mesna kancelarija u Nišoru za naseljena mesta: Nišor, Pokrovenik, Koprivštica, Dobri Do, Gostuša, Pakleštica, Bela i Velika Lukanja,
- Mesna kancelarija u Visočkoj Ržani za naseljena mesta: Visočka Ržana, Slavinja, Rosomač, Rsovci, Brlog, Dojkinci i Jelovica,
- Mesna kancelarija u Temskoj za naseljena mesta: Temska, Rudinje, Ragodeš, Kumanovo, Topli Do i Zaskovci,
- Mesna kancelarija u Cerovi za naseljena mesta: Cerova, Šugrin, Mirkovci, Bazovik i Orlja,
- Mesna kancelarija u Crnoklištu za naseljena mesta: Crnoklište, Vranište, Crvenčevo i Osmakovo,
- Mesna kancelarija u Staničenju za naseljeno mesto: Staničenje,
- Mesna kancelarija u Petrovcu za naseljeno mesto: Petrovac, Vojnegovac, Držina, Prisjan, Kamik, Cerev Del i Berovica,
- Mesna kancelarija u Trnjani za naseljena mesta: Trnjana, Veliki Jovanovac i Poljska Ržana,
- Mesna kancelarija u Krupcu za naseljena mesta: Krupac, Veliko selo, Mali Jovanovac i Basara,
- Mesna kancelarija u Sukovu za naseljena mesta: Sukovo, Gornja Držina, Vlasi, Jalbotina, Činiglavci, Srećkovac, Obrenovac, Milojkovac, Planinica i Gradište.
Poslove mesnih kancelarija obavljaju matičari određenih matičnih područja.
Mesne kancelarije vrše sledeće poslove iz nadležnosti Gradske uprave:
- Primaju se podnesci i zahtevi građana sa teritorije određenog matičnog područja i podneti zahtevi se sa priloženom dokumentacijom dostavljaju pisarnici gradske uprave.
- Daju se informacije građanima o nadležnostima organa Grada.
- Poslove koji se odnose na lična stanja građana, vođenje matičnih knjiga i izdavanja izvoda i uverenja iz matičnih knjiga i knjiga državljana, sklapanje braka.
- Overu rukopisa, prepisa i potpisa, izdavanje uverenja o činjenicama kada je to određeno zakonom.
- U mesnim kancelarijama pruža se pomoć građanima kod popunjavanja obrazaca za registrovanje poljoprivrednih gazdinstava i ostalih obrazaca koji se predaju drugim organima.
- Provera podataka za ažuriranje biračkog spiska.
- Pružanje pomoći invalidnim licima i socijalno ugroženim licima u ostvarivanju prava iz oblasti socijalne zaštite i prava na olakšice u plaćanju komunalnih usluga i električne energije.
- Pružanje stručne i administrativno-tehničke pomoći mesnim zajednicama u sazivanju i organizovanju zborova mesnih zajednica, sprovođenju referenduma, javnih rasprava, anketa građana, kao i u sprovođenju drugih oblika neposrednog učešća građana u ostvarivanju lokalne samouprave.
- Evidentiranje i obaveštavanje komunalne inspekcije o skladištenju građevinskog i drugog materijala pored javnih puteva, stvaranju divljih deponija, sahranjivanju van utvrđenih granica grobalja, tako što će u dogovoru sa predsednikom Saveta mesne zajednice jednom u dve nedelje obilaziti teritoriju MZ.
Mesne kancelarije mogu da vrše i druge poslove koje im iz svoje nadležnosti poveri Gradska uprava.
Odeljenje za vanprivredne delatnosti
Odeljenje za vanprivredne delatnosti obavlja poslove koji se odnose na: praćenje i obezbeđivanje uslova za funkcionisanje i razvoj u oblasti predškolskog vaspitanja i obrazovanja, osnovnog i srednjeg obrazovanja, kulture, omladine i sporta, dečije i socijalne zaštite, boračko-invalidske zaštite, javnog zdravlja i primarne zdravstvene zaštite; upravne, planske, analitičke i druge stručne poslove iz ovih oblasti; nadzor nad radom ustanova u društvenim delatnostima u kojima je osnivač Grad; praćenje stanja i ostvarivanje programa rada i razvoja ustanova; predlaganje mera u cilju sprovođenja utvrđene politike u ovim oblastima; praćenje sprovođenja propisa; vođenje drugostepenog postupka o pravima iz oblasti socijalne zaštite koja su u nadležnosti Grada; stručne i administrativne poslove za komisije iz nadležnosti Odeljenja; predlaganje odluke o mreži ustanova dečije i socijalne zaštite, osnovnog i srednjeg obrazovanja; donošenje programa mera i aktivnosti na unapređenju kvaliteta i razvoj oblika i usluga socijalne zaštite, u oblasti učeničkog i studentskog standarda; utvrđivanje prava na učeničke i studentske stipendije i kredite, smeštaj u domove, oporavak, regresiranje školarine; pripremu predloge opštih i drugih akata, izveštaja i analiza za potrebe organa Grada; vođenje upravnog postupka o pravu na dodatak na decu, roditeljski dodatak, naknadu zarade za vreme porodiljskog odsustva, odsustva sa rada radi nege deteta, odsustva sa rada posebne nege deteta, naknadu troškova boravka u predškolskoj ustanovi za decu bez roditeljskog staranja, decu ometenu u razvoju i decu iz materijalno ugroženih porodica; odlučivanje u prvom stepenu o priznavanju zakonom određenih prava borcima, vojnim invalidima i porodicama palih boraca; izradu odluke o budžetu grada u delu koji se odnosi na oblast društvenih delatnosti, pripremu i utvrđivanje predloga finansijskih planova za korisnike budžetskih sredstava iz oblasti osnovnog i srednjeg obrazovanja, društvene brige o deci, kulture, fizičke kulture i sporta i socijalne zaštite; kontrolu pojedinačnih zahteva za plaćanje; raspoređivanje sredstava korisnicima u okviru odobrenih aproprijacija i kvota; praćenje izvršenja finansijskih planova; predlaganje promena u aproprijaciji i izmenu finansijskih planova korisnika budžeta iz oblasti društvenih delatnosti, kao i druge poslove iz svog delokruga.
Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne poslove, građevinarstvo i inspekcijske poslove
Odeljenje za urbanizam, stambeno-komunalne poslove, građevinarstvo i inspekcijske poslove obavlja poslove koji se odnose na: izdavanje informacije o lokaciji, izdavanje i izmenu lokacijskih uslova, građevinske dozvole i rešenja o odobrenju izvođenja radova; izdavanje upotrebne dozvole; prijavu radova, završetka izrade temelja i završetka objekta u konstruktivnom smislu; podnošenje zahteva za davanje saglasnosti na tehničku dokumentaciju u pogledu mera zaštite od požara; podnošenje zahteva za priključenje objekta na komunalnu infrastrukturu; podnošenje prijave za privredni prestup i prekršajne prijave; potvrđivanje projekta parcelacije i preparcelacije; sprovođenje postupka potvrđivanja urbanističkih projekata; sprovođenje postupka usvajanja urbanističkih planova; izdavanje uverenja o starosti objekta, uverenja da se katastarska parcela nalazi ili ne nalazi u građevinskom rejonu, uverenja o etažiranju objekata; poslove ozakonjenja objekata, kao i druge poslove iz svog delokruga. praćenje i obezbeđivanje uslova za razvoj u oblasti zaštite životne sredine-, postupke procene uticaja, procene uticaja zatečenog stanja i ažuriranja studije o proceni uticaja na životnu sredinu; organizovanje i sprovođenje javnih uvida i javnih prezentacija; postupke strateške procene uticaja planova, programa, strategija i osnova na životnu sredinu; zaštitu od buke i zaštitu vazduha; izdavanje dozvola i upravljanje inertnim i neopasnim otpadom; integrisano sprečavanje i kontrolu zagađivanja; izdavanje, reviziju i reviziju uslova u integrisanim dozvolama; delatnost prometa i korišćenja naročito opasnih hemikalija; pripremu programa, akcionih i sanacionih planova; pripremu izveštaja o stanju životne sredine, vođenje registara i evidencija i dostavljanje podataka Agenciji i ministarstvu; zaštitu i unapređenje prirodnih dobara; pripremu nacrta akata iz oblasti životne sredine, kao i druge poslove iz svog delokruga. praćenje i obezbeđivanje uslova za pružanje usluga u oblasti komunalnih delatnosti; stručne i tehničko- tehnološke poslove u vezi sa upravljanjem komunalnim otpadom; praćenje i unapređenje funkcionisanja javnih komunalnih preduzeća i komunalnih delatnosti; realizaciju projekata i inicijativa sa ciljem modernizacije rada javnih komunalnih preduzeća i poboljšanja komunalne infrastrukture; izradu nacrta opštih i drugih pravnih akata iz delokruga Odeljenja (strategija, odluka, ugovora, rešenja i dr.); upravni nadzor nad radom preduzeća koja obavljaju poslove iz oblasti komunalnih delatnosti; izrada nacrta akata u vezi sa utvrđivanjem cena komunalnih proizvoda i usluga; sprovođenje osnovnih načela energetske politike, definisanja strategije i planova razvoja energetike na lokalnom nivou; propisivanje uslova i načina snabdevanja toplotnom energijom sa pravilima rada distributivne mreže za toplotnu energiju i tarifni sistem za određivanje cene toplotne energije, kao i druge poslove iz oblasti energetike; regulisanje i upravljanje saobraćajem i tehničko regulisanje saobraćaja; poslovi u vezi sa održavanjem puteva i saobraćajnica u skladu sa zakonom; javni gradski i prigradski saobraćaj, planiranje kapaciteta mreža linija, upravljanje kvalitetom u sistemu javnog masovnog transporta putnika, bezbednost saobraćaja i taksi prevoz; vođenje upravnog postupka i donošenja rešenja iz stambene oblasti; pripremu nacrta rešenja za iseljenje bespravno useljenih lica u stanove i zajedničke prostorije u stambenoj zgradi; evidentiranje skupština zgrada na teritoriji lokalne samouprave i izdavanje uverenja o obrazovanju skupštine zgrada i izboru predsednika; podnošenje prijave nadležnim gradskim opštinama za iseljenje bespravnih korisnika stanova; saradnju sa nadležnim komunalnim i javnim preduzećima, inspekcijskim službama i drugim nadležnim institucijama, kao i druge poslove iz svog delokruga. nadzor nad primenom zakona i drugih propisa i opštih akata, standarda, tehničkih normativa i normi kvaliteta, kojima se regulišu projektovanje, građenje i rekonstrukcija objekata (visokogradnja, niskogradnja i dr.), izvođenje pojedinih građevinskih radova na tim objektima i građenje objekata na propisan način; održavanje komunalnog i drugog zakonom uređenog reda na teritoriji Grada od značaja za komunalnu delatnost u oblastima, odnosno pitanjima: snabdevanja vodom, odvođenja otpadnih i atmosferskih voda, javne čistoće, prevoza i deponovanja komunalnog i drugog otpada, lokalnih puteva i ulica, saobraćajnih oznaka i signalizacije, parkiranja, prevoza putnika u gradskom i prigradskom saobraćaju, auto-taksi prevoza, postavljanja privremenih poslovnih objekata.
Odeljenje za privredu i finansije
Odeljenje za privredu i finansije obavlja poslove koji se odnose na: izradu nacrta budžeta grada uz poštovanje sistema jedinstvene budžetske klasifikacije uključujući i programsku; pripremu i dostavljanje korisnicima budžeta uputstvo za pripremu budžeta sa osnovnim ekonomskim smernicama, kao osnovom za izradu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika, opisom planirane politike, procenom prihoda i primanja i rashoda i izdataka, obimom sredstava koji može da sadrži predlog finansijskog plana budžetskog korisnika, postupkom i dinamikom pripreme budžeta; staranje o poštovanju kalendara budžeta lokalne vlasti; analizu predloga finansijskih planova budžetskih korisnika i usaglašenosti sa uputstvom; pripremu dopunskog budžeta (rebalansa); izradu predloga rešenja o privremenom finansiranju; obaveštavanje budžetskih korisnika o odobrenim raspoloživim aproprijacijama; pripremu i utvrđivanje tromesečne, mesečne i šestomesečne kvote; razmatranju zahteva za izmenu kvote; predlaganje privremene obustave izvršenja budžeta budžetskim korisnicima; prijem i razmatranje predloga Plana izvršenja budžeta; izmenu Plana izvršenja budžeta; razmatranje zahteva za preuzimanje obaveza; odobrenje (rešenja) o preusmeravanju aproprijacija; pripremu nacrta rešenja o odobrenju sredstava iz tekuće i stalne budžetske rezerve; otvaranju konsolidovanih računa trezora (za dinarska i devizna sredstva), promenu namene poljoprivrednog u građevinsko zemljište; pružanje stručne i tehničke podrške za izradu godišnjeg programa razvoja poljoprivrede i ruralnog razvoja; pružanje stručne i tehničke podrške za izradu godišnjeg programa zaštite, uređenja i korišćenja poljoprivrednog zemljišta i davanje u zakup poljoprivrednog zemljišta; obavljanje administrativnih poslova za Agenciju za privredne registre i pružanje pomoći lokalnim privrednicima u registraciji i preregistraciji svojih firmi; stvaranje baze podataka, praćenju, analiziranju i davanju izveštaja o stanju i kretanju privrednih aktivnosti na teritoriji grada; saradnju i komunikaciju sa republičkim i drugim institucijama koje se bave unapređenjem ekonomskog razvoja i privlačenjem investicija; predstavljanje grada na regionalnom, državnom i međunarodnom nivou u aktivnostima vezanim za lokalni ekonomski razvoj; saradnju sa Nacionalnom službom za zapošljavanje (NSZ) u realizaciji mera aktivne politike zapošljavanja; saradnju sa međunarodnim organizacijama i donatorima i pronalaženju mogućnosti za finansiranje razvojnih programa; pripremu, upravljanje i realizaciju razvojnih projekata i kapitalnih investicija u oblasti javne infrastrukture; učešće u izradi i realizaciji projekata privatnog i javnog partnerstva i koncesija; pripremu nacrta odluka i drugih opštih akata iz svog delokruga; izradu strateških i planskih akata i programa razvoja; predlaganje stimulativnih mera za otvaranje novih MSP i privlačenje stranih investicija; kao i druge poslove iz svog delokruga, pripremu plana nabavki, sprovođenje postupaka javnih nabavki; izradu i podnošenje odgovarajućih izveštaja na Portalu javnih nabavki, sastavljanje izveštaja o zaključenim ugovorima o javnim nabavkama i sprovedenim postupcima; prijem, obradu, kontrolu i unos podataka iz poreskih prijava; donošenje rešenja o utvrđivanju obaveza po osnovu lokalnih javnih prihoda za koje nije propisano da ih sam poreski obveznik utvrđuje; evidentiranje utvrđene poreske obaveze u poreskom knjigovodstvu lokalne poreske administracije, u skladu sa propisima; knjiženje izvršenih uplata po osnovu lokalnih javnih prihoda; kancelarijske i terenske poreske kontrole zakonitosti i pravilnosti ispunjavanja poreske obaveze koje se utvrđuju rešenjem lokalne poreske administracije; obezbeđenje naplate poreske obaveze; poslove redovne i prinudne naplate, odlaganja plaćanja poreskog duga; postupak konverzije zemljišta; utvrđivanje zemljišta za redovnu upotrebu objekta; eksproprijaciju; administrativni prenos nepokretnosti; zaključenje sporazuma o naknadi za eksproprisanu nepokretnost, deeksproprijaciju; raspolaganje nepokretnostima u javnoj svojini (davanje stvari na korišćenje; davanje stvari u zakup; prenos prava javne svojine na drugog nosioca javne svojine (sa naknadom ili bez naknade)), uključujući i razmenu; otuđenje nepokretnosti javnim oglašavanjem.
Odeljenje komunalne policije obavlja sledeće poslove:
- Održavanje komunalnog i drugog Zakonom uređenog reda od značaja za komunalnu delatnost,
- Vrši nadzor nad javnim gradskim, prigradskim i drugim lokalnim saobraćajem,
- Stara se o zaštiti životne sredine, kulturnih dobara, lokalnih puteva, ulica, drugih javnih objekata od značaja za grad i daje podršku sprovođenju propisa kojima se obezbeđuje nesmetano odvijanje života u gradu,
- Predlaže strateški plan i godišnje planove rada.
Gradonačelnik postavlja i razrešava svoje pomoćnike, koji obavljaju poslove iz pojedinih oblasti (poljoprivredu, investicije i infrastrukturu, javno informisanje i protokol, vanprivredu, lokalni ekonomski razvoj, zapošljavanje i mesne zajednice). U Gradskoj upravi mogu se postaviti najviše pet pomoćnika.
Gradonačelnik posebnim aktom odlučuje o pravima i obavezama pomoćnika.
Pomoćnici gradonačelnika zasnivaju radni odnos u Kabinetu gradonačelnika na određeno vreme dok traje mandat gradonačelnika.
Pomoćnici Gradonačelnika pokreću inicijative, predlažu projekte i sačinjavaju mišljenja u vezi sa pitanjima koja su od značaja za funkcionisanje i razvoj oblasti za koje su postavljeni i vrše druge poslove koje im poveri Gradonačelnik.
Organizacione poslove za rad Pomoćnika Gradonačelnika obavljaju Odeljenja kao osnovne organizacione jedinice Gradske uprave, zavisno od oblasti za koju su postavljeni.
Služba za budžetsku inspekciju nadležna je za sprovođenje inspekcije nad:
- direktnim i indirektnim korisnicima sredstava budžeta jedinice lokalne samouprave;
- javnim preduzećima osnovanim od strane Skupštine Grada, pravnim licima osnovanim od strane tih javnih preduzeća, pravnim licima nad kojima jedinica lokalne samouprave ima direktnu ili indirektnu kontrolu nad više od 50% kapitala ili više od 50% glasova u upravnom odboru, kao i nad drugim pravnim licima u kojima javna sredstva čine više od 50% ukupnih prihoda;
- pravnim licima i drugim subjektima kojima su direktno ili indirektno doznačena sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave za određenu namenu, pravnim licima i drugim subjektima koji koriste sredstva budžeta jedinice lokalne samouprave po osnovu zaduživanja, subvencija, ostale državne pomoći u bilo kom obliku, donacija, dotacija i dr.
(Brisan)
Služba za budžetsku inspekciju je funkcionalno i organizaciono nezavisna od ostalih organizacionih delova Gradske uprave i neposredno izveštava Gradonačelnika.
Broj budžetskih inspektora u Službi za budžetsku inspekciju, i posebni uslovi potrebni za vršenje poslova radnih mesta u Službi za budžetsku inspekciju određuje se aktom o sistematizaciji radnih mesta u Gradskoj upravi, na osnovu procene rizika, obima i složenosti poslovnih procesa, obima sredstava kojima Gradska uprava raspolaže i broja zaposlenih.
Na prava, obaveze i odgovornosti zaposlenih u Službi za budžetsku inspekciju primenjuju se propisi kojima se uređuju radni odnosi zaposlenih u Gradskoj upravi.
Gradskom upravom rukovodi načelnik, kao službenik na položaju.
Načelnik Gradske uprave predstavlja Gradsku upravu, organizuje i obezbeđuje zakonito i efikasno obavljanje poslova, koordinira rad i međusobnu saradnju osnovnih organizacionih jedinica, odlučuje o pravima, dužnostima i odgovornostima zaposlenih i stara se o obezbeđivanju uslova za rad.
Za svoj rad i rad Gradske uprave načelnik odgovara Skupštini grada i Gradskom veću.
Načelnika Gradske uprave postavlja i razrešava Gradsko veće.
Za načelnika Gradske uprave može biti postavljeno lice koje ima stečeno visoko obrazovanje iz naučne oblasti pravne nauke na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 240 ESP bodova, master akademskim studijama, master strukovnim studijama, specijalističkim akademskim studijama, specijalističkim strukovnim studijama, odnosno na osnovnim studijama u trajanju od najmanje 4 godine ili specijalističkim studijama na fakultetu, položen državni stručni ispit i najmanje 5 godina radnog iskustva u struci.
Načelnik Gradske uprave postavlja se na osnovu javnog oglasa, koji raspisuje Gradsko veće, na 5 godina.
Pre oglašavanja javnog konkursa za popunjavanje položaja načelnika Gradske uprave, Gradsko veće obrazuje konkursnu komisiju.
Načelnik Gradske uprave može imati zamenika koji ga zamenjuje u slučaju njegove odsutnosti i sprečenosti.
Zamenik načelnika Gradske uprave postavlja se i razrešava na isti način i pod istim uslovima kao Načelnik Gradske uprave.
Ukoliko nije postavljen načelnik Gradske uprave, kao ni njegov zamenik, do postavljenja načelnika Gradske uprave, kao i kada načelnik Gradske uprave nije u mogućnosti da obavlja dužnost duže od 30 dana, Gradsko veće može postaviti vršioca dužnosti - službenika koji ispunjava utvrđene uslove za radno mesto službenika na položaju, koji će obavljati poslove načelnika Gradske uprave najduže na 3 meseca, bez sprovođenja javnog konkursa.
Ukoliko službenik na položaju nije postavljen, javni konkurs za popunjavanje položaja se oglašava u roku od 15 dana od postavljenja vršioca dužnosti. U slučaju da se javni konkurs ne okonča postavljenjem na položaj, status vršioca dužnosti može se produžiti najduže još 3 meseca.
Rukovođenje radom unutrašnjih organizacionih jedinica
Radom osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave rukovode rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica - načelnici Odeljenja.
Radom unutrašnjih organizacionih jedinica rukovode rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica, i to:
- Radom odseka - šef odseka
- Radom službe - šef službe.
Rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica Gradske uprave organizuju i obezbeđuju njihov zakonit i efikasan rad, staraju se o pravilnom rasporedu poslova na pojedine unutrašnje organizacione jedinice i zaposlene i staraju se o ispunjavanju radnih dužnosti zaposlenih.
Rukovodilac osnovne organizacione jedinice je u izvršenju navedenih poslova dužan da se pridržava naloga i uputstva Načelnika Gradske uprave.
Rukovodilac osnovne organizacione jedinice odgovoran je Načelniku Gradske uprave, za svoj rad i za rad osnovne organizacione jedinice kojom rukovodi.
Rukovodioce osnovnih organizacionih jedinica u Gradskoj upravi raspoređuje Načelnik Gradske uprave.
Rukovodioce unutrašnjih organizacionih jedinica raspoređuje Načelnik Gradske uprave na predlog rukovodioca osnovne organizacione jedinice.
Rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica obavljaju najsloženije poslove svoje unutrašnje organizacione jedinice i staraju se o efikasnom, zakonitom i kvalitetnom vršenju poslova i ravnomernoj uposlenosti zaposlenih.
Za svoj rad rukovodioci unutrašnjih organizacionih jedinica odgovaraju rukovodiocu osnovne organizacione jedinice i Načelniku Gradske uprave.
Rukovođenje radom posebne organizacione jedinice
Radom Kabineta gradonačelnika kao posebne organizacione jedinice rukovodi šef kabineta.
Šef kabineta i zaposleni na radnim mestima u Kabinetu gradonačelnika zasnivaju radni odnos na određeno vreme - dok traje dužnost Gradonačelnika.
Šef kabineta za svoj rad odgovara Gradonačelniku.
Gradska uprava donosi: pravilnike, naredbe, uputstva, rešenja i zaključke.
Pravilnikom se razrađuju pojedine odredbe odluka i drugih akata radi njihovog izvršavanja.
Naredbom se, radi izvršavanja pojedinih odredbi odluka i drugih akata, naređuje ili zabranjuje postupanje u određenoj situaciji koja ima opšti značaj.
Uputstvom se određuje način na koji Gradska uprava izvršava pojedine odredbe odluka i drugih akata.
Rešenjem se odlučuje o pojedinačnim stvarima u skladu sa Zakonom i drugim aktima.
Zaključkom se, u skladu sa propisima, uređuju pravila i način rada i postupanja Gradske uprave.
Pravilnike, naredbe i uputstva donosi Načelnik Gradske uprave.
Rešenja i zaključke donose: Načelnik Gradske uprave, rukovodioci osnovnih organizacionih jedinica ili drugo lice koje Načelnik Gradske uprave ovlasti.
Za vođenje upravnog postupka i odlučivanje o pravima i obavezama fizičkih i pravnih lica može biti ovlašćen samo državni službenik koji ima stečeno visoko obrazovanje drugog stepena, odnosno završene master akademske studije ili visoko obrazovanje stečeno u skladu sa propisima koji su važili do stupanja na snagu Zakona o visokom obrazovanju i koje je zakonom izjednačeno sa akademskim nazivom master kao i državni službenik koji ima stečeno visoko obrazovanje na osnovnim akademskim studijama u obimu od najmanje 180 ESPB bodova, osnovnim strukovnim studijama, odnosno na studijama u trajanju do tri godine.
Gradsko veće rešava sukob nadležnosti između Gradske uprave i preduzeća, organizacija i ustanova, kada na osnovu odluke Skupštine Grada odlučuju o pojedinim pravima građana, pravnih lica ili drugih stranaka.
Načelnik Gradske uprave rešava sukob nadležnosti između unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave.
O žalbama službenika na rešenja kojima se odlučuje o njihovim pravima i dužnostima kao i o žalbama učesnika internog i javnog konkursa, odlučuje Žalbena komisija koju imenuje Gradsko veće, na pet godina.
Članovi Žalbene komisije imaju pravo na naknadu za rad, čiju visinu određuje Gradsko veće.
Žalbena komisija jednom godišnje podnosi izveštaj o svom radu Gradskom veću.
O izuzeću Načelnika Gradske uprave rešava Gradsko veće.
O izuzeću službenog lica u Gradskoj upravi rešava Načelnik Gradske uprave.
Odnos prema Skupštini Grada, Gradonačelniku i Gradskom veću
Odnos Gradske uprave prema Skupštini, Gradonačelniku i Gradskom veću zasniva se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom, Statutom Grada i ovom Odlukom.
Gradska uprava je obavezna da Skupštinu, Gradonačelnika i Gradsko veće obaveštava o vršenju poslova iz svoje nadležnosti, da daje obaveštenja i podatke iz svoje nadležnosti koji su neophodni za rad Skupštine, Gradonačelnika i Gradskog veća.
Odnos prema građanima, preduzećima i ustanovama
Gradska uprava postupa prema pravilima struke, nepristrasno i politički neutralno i dužna je da svakom omogući jednaku pravnu zaštitu u ostvarivanju prava, obaveza i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da građanima omogući brzo i delotvorno ostvarivanje njihovih prava i pravnih interesa.
Gradska uprava je dužna da sarađuje sa građanima i da poštuje njihovu ličnost i dostojanstvo.
Gradska uprava je dužna da, na njihov zahtev, građanima daje potrebne podatke i obaveštenja i da im pruža pravnu pomoć.
Gradska uprava je dužna da razmatra predstavke, pritužbe i predloge građana, da postupa po njima i o tome blagovremeno obaveštava građane.
Odredbe ove Odluke o odnosima Gradske uprave prema građanima primenjuju se i na odnose prema preduzećima, ustanovama i drugim organizacijama, kada se odlučuje o njihovim pravima i interesima, na osnovu Zakona i odluka Skupštine Grada.
Međusobni odnosi unutrašnjih organizacionih jedinica
Međusobni odnosi osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica Gradske uprave zasnivaju se na pravima i dužnostima utvrđenim Zakonom, Statutom i ovom Odlukom.
Osnovne unutrašnje organizacione jedinice Gradske uprave dužne su da međusobno sarađuju i razmenjuju potrebne podatke i informacije neophodne za rad.
Gradska uprava obezbeđuje javnost rada davanjem informacija elektronskim putem (internet), sredstvima javnog informisanja o obavljanju poslova iz svoje nadležnosti i davanjem službenih informacija o obavljanju poslova iz svoje nadležnosti.
Načelnik Gradske uprave daje informacije o radu Gradske uprave, a u pojedinim slučajevima može ovlastiti i drugo zaposleno lice da to učini u ime Gradske uprave.
Informacije o radu osnovnih unutrašnjih organizacionih jedinica daje načelnik Odeljenja.
Gradska uprava može uskratiti davanje informacija ako njihova sadržina predstavlja državnu, vojnu, službenu ili poslovnu tajnu.
O uskraćivanja informacije iz prethodnog stava odlučuje Načelnik Gradske uprave.
Na kancelarijsko poslovanje Gradske uprave primenjuju se propisi o kancelarijskom poslovanju organa državne uprave.
Poslove Gradske uprave, koji se odnose na ostvarivanje prava, obaveza i interesa građana i pravnih lica, mogu obavljati lica koja imaju propisanu školsku spremu, položen stručni ispit za rad u organima državne uprave i odgovarajuće radno iskustvo u skladu sa Zakonom i drugim propisima.
U pogledu prava, obaveza i odgovornosti postavljenih lica, službenika i nameštenika u Gradskoj upravi, primenjuju se odredbe Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave.
U Gradskoj upravi mogu se, radi osposobljavanja za vršenje određenih poslova kroz praktičan rad, pod uslovima utvrđenim zakonom, primati pripravnici.
Aktom o organizaciji i sistematizaciji Gradske uprave utvrđuje se broj pripravnika.
O pravima, obavezama i odgovornostima zaposlenih u Gradskoj upravi odlučuje Načelnik Gradske uprave.
Zvanja i zanimanja zaposlenih i uslovi za njihovo sticanja, koeficijenti za utvrđivanje plata, prava, obaveze i odgovornosti iz radnog odnosa uređuju se posebnim aktom u skladu sa Zakonom.
Akt iz stava 1. ovog člana donosi Načelnik Gradske uprave u skladu sa zakonom.
Zaposleni u Gradskoj upravi za svoj rad odgovaraju disciplinski i materijalno.
Disciplinska i materijalna odgovornost zaposlenih u Gradskoj upravi, utvrđuje se aktom koji donosi Načelnik Gradske uprave u skladu sa Zakonom.
Raspored radnog vremena u Gradskoj upravi utvrđuje Načelnik Gradske uprave.
XIV FINANSIRANJE GRADSKE UPRAVE
Sredstva za finansiranje Gradske uprave obezbeđuju se u budžetu Grada i koriste se za:
- rashode za zaposlene (plate i dodaci zaposlenih, naknade, socijalna davanja i nagrade za zaposlene i ostali posebni rashodi),
- korišćenje usluga i roba (stalni troškovi, troškovi putovanja, usluge i materijal),
- nabavku i održavanje osnovnih sredstava (objekti, mašine i oprema, softver),
- otplatu kredita.
Za zakonito korišćenje sredstava namenjenih za finansiranje Gradske uprave odgovoran je Načelnik Gradske uprave.
Dokumentaciju na osnovu koje se odobrava korišćenje sredstava Gradske uprave potpisuje Načelnik Gradske uprave, odnosno lice koje on ovlasti.
Ovu Odluku donosi Skupština, na predlog Gradskog veća.
Izmene i dopune ove Odluke vrše se na način i po postupku, utvrđenom za njeno donošenje.
Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o organizaciji gradske uprave grada Pirota ("Sl. list grada Niša", br. 72/2016).
Ova Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu grada Niša".