ODLUKA
O OSNIVANJU SLUŽBE INTERNE REVIZIJE GRADA PIROTA

("Sl. list grada Niša", br. 4/2018)

 

I OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom odlukom u okviru prava i dužnosti grada, kao jedinice lokalne samouprave, osniva se i utvrđuju nadležnost, organizacija i način rada Službe interne revizije grada Pirota (u daljem tekstu: Služba).

Član 2

Služba obavlja poslove iz svog delokruga u skladu sa Ustavom, zakonima i podzakonskim atkima koji regulišu obavljanje poslova interne revizije u javnom sektoru u Republici Srbiji.

Član 3

Služba ima svoj pečat.

Pečat Službe je okruglog oblika i sadrži grb Republike Srbije i sledeći tekst: "Republika Srbija, Grad Pirot, Služba interne revizije", ispisan na srpskom jeziku ćiriličnim pismom.

Član 4

U okviru Službe je zabranjeno osnivanje političkih stranaka i drugih političkih organizacija ili pojedinih njihovih administrativnih oblika.

Zaposleni u Službi dužni su da svoje poslove obavljaju savesno i nepristrasno, pri čemu se ne mogu rukovoditi svojim političkim i ideološkim ubeđenjem.

II POLOŽAJ I NAČIN ORGANIZOVANJA SLUŽBE INTERNE REVIZIJE

Član 5

Služba je organizaciono nezavisna od delatnosti koju revidira, nije deo ni jednog poslovnog procesa, odnosno organizacionog dela korisnika budžetskih sredstava grada Pirota, a u svom radu je neposredno odgovorna gradonačelniku.

Funkcionalna nezavisnost interne revizije se obezbeđuje samostalnim odlučivanjem o: području revizije na osnovu procene rizika, načinu obavljanja revizije i izveštavanju o obavljenoj reviziji.

Rad Službe usmerava, kontroliše i rukovodi njom - rukovodilac Službe, koji je direktno odgovoran gradonačelniku.

Rukovodilac Službe

Član 6

Opis poslova: Rukovodi radom Službe. Obezbeđuje najviši profesionalni nivo obavljanja interne revizije kao bitnog elementa upravljačke strukture. Rukovodi revizorskim timom i daje uputstva za obavljanje revizije sistema, revizije usaglašenosti, finansijske revizije, revizije informacionih tehnologija i revizije uspešnosti ili kombinacije navedenih tipova revizija; pruža savete rukovodstvu i zaposlenima kada se uvode novi sistemi, procedure ili zadaci; priprema i podnosi na odobravanje gradonačelniku nacrt strateškog i godišnjeg plana interne revizije. Nadgleda sprovođenje godišnjeg plana interne revizije i primenu metodologije interne revizije; vrši raspodelu radnih zadataka internim revizorima i odobrava planove obavljanja pojedinačne revizije; omogućava stalnu obuku i prati rad internih revizora. Obezbeđuje održavanje organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Priprema izveštaje iz delokruga rada Službe; obavlja i druge najsloženije zadatke u oblasti interne revizije po nalogu gradonačelnika. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.

Broj izvršilaca: 1

Stručna sprema: Visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije u trajanju od najmanje četri godine - VII-1 stepen stručne spreme - Ekonomski fakultet, položen ispit za ovlašćenog internog revizora.

Radno iskustvo: Sedam godina na poslovima revizije, finansijske kontrole ili računovodstveno-finansijskim poslovima.

Interni revizor

Član 7

Opis poslova: Obavlja poslove provere primene zakona i poštovanja pravila interne kontrole; vrši ocenu sistema internih kontrola u pogledu njihove adekvatnosti, uspešnosti i potpunosti; vrši reviziju načina rada koji predstavlja ocenu poslovanja i procesa, uključujući i nefinansijske operacije, u cilju ocene ekonomičnosti, efikasnosti i uspešnosti; vrši i ostale zadatke neophodne da bi se ostvarila sigurnost u pogledu funkcionisanja sistema interne revizije, uz obavezu čuvanja tajnosti službenih i poslovnih podataka; učestvuje u izradi nacrta strateškog i godišnjeg plana revizije; učestvuje u održavanju organizacionih i profesionalnih etičkih standarda. Sačinjava periodične i godišnje izveštaje za poslove koje realizuje u izveštajnom periodu, obavlja i druge poslove po nalogu rukovodioca Službe. Samostalan je i kreativan u radu, sa sposobnošću samostalnog procenjivanja i odlučivanja.

Broj izvršilaca: 2

Stručna sprema: Visoko obrazovanje stečeno na studijama drugog stepena diplomske akademske studije - master, specijalističke akademske studije, specijalističke strukovne studije u trajanju od najmanje četri godine - VII-1 stepen stručne spreme - Ekonomski fakultet, položen ispit za ovlašćenog internog revizora.

Radno iskustvo: Tri godine na poslovima revizije, finansijske kontrole ili finansijsko- računovodstvenim poslovima.

III ODNOS SLUŽBE INTERNE REVIZIJE PREMA GRADONAČELNIKU I GRADSKOM VEĆU

Član 8

Gradonačelnik je odgovoran za uspostavljanje i obezbeđenje uslova za adekvatno funkcionisanje interne revizije.

Gradonačelnik sa rukovodiocem Službe potpisuje Povelju interne revizije grada Pirota.

Poveljom interne revizije grada Pirota se određuju cilj, ovlašćenja i odgovornosti interne revizije; status interne revizije u okviru grada Pirota; način pristupa internih revizora evidenciji, zaposlenima i imovini neophodnoj za obavljanje zadataka revizije; delokrug rada interne revizije.

Član 9

Gradonačelnik je odgovoran za zakonito korišćenje sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove, nabavku i održavanje opreme i sredstava potrebnih za izvršenje obaveza zaposlenih u Službi.

Član 10

Služba dostavlja gradonačelniku godišnji izveštaj o radu interne revizije; preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije i svim važnim nalazima, datim preporukama i preduzetim radnjama za poboljšanje poslovanja subjekta revizije; periodične izveštaje o napretku i sprovođenju godišnjeg plana interne revizije; izveštaje o aktivnostima resursa za obavljanje interne revizije; izveštaje o svim slučajevima u kojima su aktivnosti rukovodioca interne revizije i internih revizora naišle na ograničenja.

Izveštaj o svom radu i radu Službe, rukovodioc Službe dostavlja gradonačelniku najmanje jednom godišnje.

Član 11

U vršenju funkcije, zaposleni u Službi su obavezni da čuvaju tajnost službenih i poslovnih podataka.

Član 12

Rukovodioc Službe obavezan je da:

- sarađuje sa Centralnom jedinicom za harmonizaciju Ministarstva finansija Republike Srbije,

- sarađuje i koordinira rad sa eksternom revizijom,

- prisustvuje sednicama Gradskog veća po pozivu.

IV ODNOS SLUŽBE INTERNE REVIZIJE PREMA SUBJEKTIMA REVIZIJE

Član 13

Subjekti revizije su korisnici budžetskih sredstava grada Pirota, unutrašnje organizacione jedinice korisnika budžetskih sredstava grada Pirota, programi, aktivnosti ili funkcije koje su predmet interne revizije, a u nadležnosti su korisnika budžetskih sredstava grada Pirot.

Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo na neograničen pristup rukovodiocima, zaposlenima i sredstvima subjekta revizije koji su u vezi sa sprovođenjem revizije.

Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo pristupa svim informacijama, uključujući i poverljive, poštujući njihov odobreni nivo poverljivosti, kao i pristup svim raspoloživim dokumentima i evidencijama u subjektu revizije potrebnim za sprovođenje revizije.

Rukovodioc Službe i interni revizori imaju pravo da zahtevaju od odgovornih lica u subjektu revizije sve neophodne podatke, preglede, mišljenja, dokumente ili neku drugu informaciju u vezi revizije.

V PRAVNI AKTI SLUŽBE INTERNE REVIZIJE

Član 14

Služba donosi pravne akte na osnovu zakona i drugih propisa.

Pravnim aktom Službe ne mogu se za subjekte revizije utvrđivati prava i obaveze koje nisu zasnovane na zakonu.

VI RADNI ODNOS I POLOŽAJ ZAPOSLENIH U SLUŽBI INTERNE REVIZIJE

Član 15

U pogledu prava, obaveza i odgovornosti zaposlenih lica u Službi, primenjuju se odredbe zakona i podzakonskih akata koji se odnose na zaposlene u lokalnoj samoupravi.

Zvanja zaposlenih, zakonski uslov za njihovo sticanje, koeficijent za utvrđivanje plata, kao i raspoređivanje zaposlenih utvrđuju se posebnim aktima, u skladu sa propisima koji ovo regulišu.

VII SREDSTVA ZA FINANSIRANJE SLUŽBE INTERNE REVIZIJE

Član 16

Sredstva za finansiranje poslova Službe obezbeđuju se u budžetu grada Pirota sa pozicija razdela izvršni organ grada - gradonačelnik.

Gradonačelnik se stara o zakonitom korišćenju sredstava za plate i naknade zaposlenih u Službi, materijalne troškove Službe i nabavku i održavanje opreme.

Naloge i druge akte za isplatu i korišćenje sredstava iz stava 1. ovog člana potpisuje gradonačelnik ili lice koje on ovlasti.

VIII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Ovom odlukom predviđena radna mesta u Službi će se sistematizovati i popunjavati u skladu sa odredbama Zakona o zaposlenima u autonomnim pokrajinama i jedinicama lokalne samouprave, člana 27e stav 34. i 35. Zakona o budžetskom sistemu i člana 9. Zakona o načinu određivanja maksimalnog broja zaposlenih u javnom sektoru.

Član 18

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Niša".