PRAVILNIK

O POPUNJAVANJU IZVRŠILAČKIH RADNIH MESTA I POLOŽAJA U ADMINISTRATIVNOJ KANCELARIJI VISOKOG SAVETA SUDSTVA

("Sl. glasnik RS", br. 33/2010, 13/2016 i 7/2018)

 

I UVODNA ODREDBA

Član 1

Ovim pravilnikom bliže se uređuje popunjavanje izvršilačkih radnih mesta i položaja u Administrativnoj kancelariji Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Administrativna kancelarija), način formiranja, sastav i poslovi konkursne komisije, stručne osposobljenosti, znanja i veštine koje se ocenjuju u izbornom postupku i način njihove provere, kao i merila za izbor na radna mesta u Administrativnoj kancelariji.

II POPUNA IZVRŠILAČKOG RADNOG MESTA

Član 2

Popuna upražnjenog, odnosno slobodnog izvršilačkog radnog mesta može se izvršiti premeštajem zaposlenog unutar Administrativne kancelarije, po odluci predsednika Visokog saveta sudstva (u daljem tekstu: Savet).

Ako se radno mesto ne popuni premeštajem unutar Administrativne kancelarije, može se sprovesti postupak preuzimanja državnog službenika iz drugog državnog organa.

Ako se radno mesto ne popuni premeštajem unutar Administrativne kancelarije niti premeštajem po osnovu sporazuma o preuzimanju, može da se sprovede interni konkurs na kome mogu da učestvuju državni službenici iz drugih državnih organa.

Predsednik Saveta odlučuje iz kojih državnih organa državni službenici mogu da učestvuju na internom konkursu.

Ako interni konkurs nije sproveden ili nije uspeo, sprovodi se javni konkurs.

Član 3

Interni konkurs za popunu upražnjenog, odnosno slobodnog izvršilačkog radnog mesta oglašava se na oglasnoj tabli Saveta, na internet prezentaciji Saveta i na drugi način koji odredi predsednik Saveta.

Rok za podnošenje prijava je osam dana od dana oglašavanja internog konkursa na oglasnoj tabli Saveta.

Član 4

Ako se upražnjeno, odnosno slobodno izvršilačko radno mesto ne popuni premeštajem unutar Administrativne kancelarije, premeštajem po osnovu sporazuma o preuzimanju ili ako interni konkurs nije sproveden ili nije uspeo, raspisuje se javni konkurs.

Javni konkurs obavezno se sprovodi za prijem pripravnika.

Član 5

Javni konkurs se oglašava na internet prezentaciji Saveta, na internet prezentaciji Službe za upravljanje kadrovima, na portalu e-uprave, na oglasnoj tabli, internet prezentaciji i periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

Rok za podnošenje prijava je osam dana od dana oglašavanja javnog konkursa u periodičnom izdanju oglasa Nacionalne službe za zapošljavanje.

III POPUNA POLOŽAJA

Član 6

Popuna položaja u Administrativnoj kancelariji vrši se na osnovu internog ili javnog konkursa, s tim što će se javni konkurs raspisati ako interni konkurs nije uspeo ili nije sproveden.

Pravo učešća na internom konkursu imaju državni službenici iz Administrativne kancelarije i državni službenici iz drugih državnih organa.

Član 7

Odredbe čl. 3. i 5. ovog pravilnika, koje se odnose na način oglašavanja internog i javnog konkursa i rok za podnošenje prijava, primenjuju se i na popunu položaja u Administrativnoj kancelariji.

IV KONKURSNA KOMISIJA

Član 8

Radi sprovođenja internog i javnog konkursa, pre oglašavanja, u Savetu se obrazuje konkursna komisija.

Konkursna komisija ima predsednika i dva člana.

Predsednika i članove konkursne komisije za popunu položaja imenuje Savet, iz reda svojih članova.

Predsednika i članove konkursne komisije za popunu izvršilačkog radnog mesta i prijem pripravnika imenuje iz reda državnih službenika predsednik Saveta, na predlog sekretara Saveta.

Član 9

Sastav konkursne komisije za popunu izvršilačkog radnog mesta i prijem pripravnika određuje se prema uslovima za rad na radnom mestu koje se popunjava, a koji su predviđeni aktom o sistematizaciji radnih mesta u Administrativnoj kancelariji, vodeći pri tome računa da jedan član konkursne komisije bude neposredni rukovodilac unutrašnje jedinice u kojoj se popuna, odnosno prijem vrši, dok ostali članovi konkursne komisije treba da imaju najmanje isti stepen obrazovanja, stručnih sposobnosti, znanja i veština kao i kandidat u izbornom postupku.

Član 10

Predsednik i članovi konkursne komisije, nakon što pregledaju prijave prispele na interni ili javni konkurs, dužni su da daju pismenu izjavu predsedniku Saveta da li oni ili sa njima povezana lica imaju interes za sprovođenje konkursa, odnosno da kod njih ne postoji sukob interesa.

Krugom povezanih lica sa članovima konkursne komisije smatraju se bračni ili vanbračni drug, čak i ako su brak ili vanbračna zajednica prestali, srodnici po krvi u pravoj liniji do bilo kog stepena srodstva, u pobočnoj liniji i tazbini zaključno sa drugim stepenom srodstva, lica sa kojim je član konkursne komisije u odnosu staratelja, usvojioca, usvojenika ili hranitelja, kao i lica čija delatnost može imati uticaja na nepristrasno i odgovorno obavljanje izbornog postupka ili na imovno stanje članova konkursne komisije.

Član 10a

Konkursna komisija odluke donosi većinom glasova.

Konkursna komisija vodi zapisnik o svom radu.

Članovi konkursne komisije dužni su da čuvaju podatke do kojih su došli tokom sprovođenja konkursa.

Član 10b

Način obaveštavanja kandidata u izbornom postupku bira konkursna komisija, vodeći računa o njegovoj pravnoj zaštiti, ekonomičnom trošenju sredstava, javnosti obaveštavanja i jednostavnosti postupka.

Kratka i hitna obaveštenja mogu da se daju telefonom ili na drugi pogodan način, o čemu se sačinjava službena beleška.

V STRUČNE OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINE KOJE SE VREDNUJU U IZBORNOM POSTUPKU

Član 11

Stručne osposobljenosti kandidata konkursna komisija vrednuje u izbornom postupku ocenjujući sposobnost kandidata da uspešno i kvalitetno obavlja poslove radnog mesta koje se popunjava, polazeći od uslova iz oglasa, odnosno opisa radnog mesta iz akta o sistematizaciji radnih mesta.

Znanje kandidata se vrednuje tako što se proverava poznavanje organizacije i rada sudova i Saveta, stručno znanje kandidata iz oblasti rada na tom radnom mestu, kao i znanje stranog jezika, ukoliko je to uslov za radno mesto.

Veštine kandidata konkursna komisija vrednuje ceneći stepen obučenosti za rad na računaru, veštinu komunikacije, logičkog i analitičkog rezonovanja, elokvencije, rukovođenja, kreativnosti, organizatorske sposobnosti, kao i druge veštine prethodno utvrđene od strane konkursne komisije kao potrebne za obavljanje poslova na tom radnom mestu.

VI NAČIN PROVERE STRUČNIH OSPOSOBLJENOSTI, ZNANJA I VEŠTINA I MERILA ZA IZBOR NA RADNA MESTA

Član 12

Stručne osposobljenosti, znanja i veštine mogu se proveravati pismeno i usmeno.

Ako se popunjava izvršilačko radno mesto, konkursna komisija će u saradnji sa državnim službenikom koji je zadužen za kadrove u Administrativnoj kancelariji, prethodno odrediti koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se one proveravaju, i u oglasu će obavestiti kandidate o tome.

Ako se popunjava položaj, konkursna komisija će prethodno pribaviti mišljenje predsednika Saveta koje se stručne osposobljenosti, znanja i veštine vrednuju, kao i način na koji se one proveravaju, i u oglasu će obavestiti kandidate o tome.

U izbornom postupku za prijem pripravnika ne proverava se stručna osposobljenost.

Član 13

Stručne osposobljenosti, znanja i veštine kandidata, konkursna komisija prvenstveno proverava usmeno, na osnovu obavljenog razgovora.

Konkursna komisija dužna je da pre početka razgovora odredi koji su joj podaci o kandidatima potrebni i pitanja koja se kandidatima postavljaju.

Svim kandidatima se postavljaju ista pitanja i po istom redosledu.

Ukoliko su joj neophodna dodatna objašnjenja ili obaveštenja, konkursna komisija može da postavi i dodatna pitanja.

Ako konkursna komisija odluči da se u izbornom postupku pismeno proveravaju stručne osposobljenosti, znanja i veštine, razgovor sa kandidatom obavlja se posle pismene provere.

Član 14

Kada konkursna komisija odluči da je za popunjavanje upražnjenog, odnosno slobodnog radnog mesta celishodna pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština o tome će obavestiti predsednika Saveta i u oglasu kandidata.

Pismena provera stručnih osposobljenosti, znanja i veština može biti u obliku testa ili pismenog rada.

Ako se u obliku testa vrši provera stručnih osposobljenosti i znanja, kandidati odgovaraju na pitanja tako što biraju jedan od više ponuđenih odgovora u testu koji je prethodno sastavila konkursna komisija.

Provera veština vrši se putem standardizovanih testova nadležnih strukovnih organizacija ili neposredno, izuzev veštine komunikacije koja se proverava samo neposredno.

Veština rada na računaru proverava se uvidom u dokaz o poznavanju rada na računaru ili praktičnim radom na računaru, ukoliko kandidat ne poseduje dokaz.

Pismeni rad zahteva kratku analizu i izvođenje zaključka na temu koju odredi konkursna komisija i kao način provere stručnih osposobljenosti, znanja i veština sprovodi se u slučaju kada konkursna komisija proceni da je za kvalitet rada na radnom mestu koje se popunjava izuzetno potrebna veština logičkog i analitičkog rezonovanja.

Kada se vrši prijem pripravnika test i pismeni rad nisu dozvoljeni.

Član 15

Ako se u izbornom postupku znanje proverava testom, rezultat kandidata vrednuje se tako što se određuje procenat tačnih odgovora.

Samo kandidati sa više od 50% tačnih odgovora mogu da budu pozvani na razgovor i učestvuju dalje u izbornom postupku.

Ako se u izbornom postupku veštine proveravaju standardizovanim testom, ocene su "zadovoljava" i "ne zadovoljava", u skladu sa ocenama organizacije koja je taj test izradila.

Ako se u izbornom postupku veštine proveravaju neposredno, ocene su "zadovoljava" i "ne zadovoljava".

Samo kandidati čije su veštine vrednovane ocenom "zadovoljava" mogu da budu pozvani na razgovor i učestvuju dalje u izbornom postupku.

Ako se u izbornom postupku kao način provere koristi pismeni rad, rad kandidata vrednuju pojedinačno predsednik i svaki član konkursne komisije ocenom "zadovoljava", "delimično zadovoljava" i "ne zadovoljava".

U daljem toku izbornog postupka mogu da učestvuju samo kandidati čiji su pismeni rad predsednik i oba člana konkursne komisije vrednovali ocenom "zadovoljava" ili "delimično zadovoljava".

U usmenom razgovoru svaki član konkursne komisije vrednuje ocenama od 1 do 3 odgovore kandidata na pitanja koja su mu postavljena.

Ocenom 3 vrednuje se kandidat koji u potpunosti ispunjava zahteve za izbor na radno mesto, ocenom 2 vrednuje se kandidat koji delimično ispunjava zahteve za izbor na radno mesto, a ocenom 1 vrednuje se kandidat koji nije ispunio zahteve za izbor na radno mesto.

Rezultat usmenog razgovora vrednuje se tako što svaki član konkursne komisije ocenjuje odgovore kandidata, nakon čega se izračunava prosečna vrednost ocena svakog člana konkursne komisije.

Rezultat kandidata utvrđuje se tako što se izračunava prosečna vrednost ocena kojima je kandidat vrednovan, pri čemu se prosečna ocena računa samo onom kandidatu koji je od svih članova konkursne komisije vrednovan ocenom 2 ili 3.

Član 16

Prilikom vrednovanja kandidata koji konkurišu na položaj, dodatno se vrednuje i sadržina prijave za konkurs (poslovi koje je kandidat prethodno obavljao, podaci o odgovornosti na tim poslovima, podaci o stručnom usavršavanju i posebnim oblastima znanja), a za kandidate - državne službenike u Administrativnoj kancelariji posebno se vrednuju dotadašnji rezultati u radu.

Konkursna komisija i ova dodatna merila vrednuje ocenama od 1 do 3.

Član 17

Nakon vrednovanja svih kandidata primenom utvrđenih merila, konkursna komisija sačinjava listu.

Ako više kandidata ima jednaki rezultat, prednost imaju oni sa boljim rezultatima na pismenoj proveri znanja i stručnih osposobljenosti (prvo dopunsko merilo) i boljim rezultatom ostvarenim na proveri veština (drugo dopunsko merilo).

Sa prva tri kandidata koja su postigla najbolji rezultat konkursna komisija može da ponovi razgovor, kako bi odredila koji od njih najviše odgovara zahtevima radnog mesta.

Član 18

Listu kandidata za popunu izvršilačkog radnog mesta konkursna komisija dostavlja predsedniku Saveta i sekretaru Saveta.

Član 19

Listu kandidata za popunu položaja konkursna komisija dostavlja predsedniku Saveta, radi utvrđivanja predloga za postavljenje za položaj.

Nakon razmatranja dostavljene liste, predsednik Saveta utvrđuje predlog kandidata za postavljenje na položaj i upućuje ga Savetu.

Ako predsednik Saveta utvrdi da nijedan kandidat sa liste ne zadovoljava, obavestiće o tome Savet, uz dostavljanje obrazloženih razloga za svakog kandidata sa liste.

VII ZAVRŠNA ODREDBA

Član 20

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom glasniku Republike Srbije".