ODLUKA
O LOKALNIM ADMINISTRATIVNIM TAKSAMA

("Sl. list grada Subotice", br. 3/2012 - prečišćen tekst, 55/2012 i 37/2017)

 

I OSNOVNE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom uređuju se lokalne administrativne takse (u daljem tekstu: takse) u Gradu Subotici (u daljem tekstu: Grad).

Član 2

Za spise i radnje u upravnim stvarima, kao i za druge spise radnje koje organi Grada izdaju, odnosno obavljaju u okviru poslova iz svoje izvorne nadležnosti, plaćaju se takse po odredbama ove Odluke i u iznosima propisanim Tarifom lokalnih administrativnih taksi, koja je sastavni deo ove Odluke (u daljem tekstu: Tarifa).

II OBVEZNIK TAKSE

Član 3

Obveznik takse (u daljem tekstu: obveznik) jeste podnosilac zahteva, odnosno podneska kojim se postupak pokreće, odnosno lice kome se izdaju spisi, odnosno u čijem interesu se vrše radnje propisane Tarifom.

Ako za propisanu taksu postoji više obveznika, njihova obaveza je solidarna.

Ako zapisnik zamenjuje zahtev, odnosno podnesak iz stava 1. ovog člana, za koji se plaća taksa, obveznik je davalac izjave na zapisnik.

III NASTANAK TAKSENE OBAVEZE

Član 4

Ako Tarifom nije drugačije propisano, taksena obaveza nastaje:

1) za podneske - u trenutku kada se predaju, a za zahteve date na zapisnik - kada se zapisnik sastavi;

2) za rešenja, dozvole i druge isprave - u trenutku podnošenja zahteva za njihovo izdavanje;

3) za radnje - u trenutku podnošenja zahteva za izvršenje tih radnji.

Član 5

Taksa se plaća u trenutku nastanka taksene obaveze, ako ovom Odlukom nije drugačije propisano.

Član 6

Ako u postupku jedan ili više obveznika podnesu više zahteva koji imaju isti pravni osnov, a donosi se jedno rešenje, taksa se plaća za svaki pojedinačni zahtev, ako Tarifom nije drugačije određeno.

IV NAČIN PLAĆANJA TAKSE

Član 7

Taksa se plaća u novcu.

Obveznik je dužan da priloži odgovarajući dokaz da je taksu platio.

Član 8

Taksa se plaća u propisanom iznosu.

Član 9

U rešenju ili drugoj ispravi za koju je taksa plaćena, označava sa da je taksa plaćena, iznos takse koji je plaćen i tarifni broj po kojem je taksa plaćena.

Član 10

Ako obveznik koji je dužan da plati taksu, neposredno podnese netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odgovorno lice organa nadležnog za prijem zahteva ili podneska zatražiće od obveznika da plati propisanu taksu u roku od deset dana od dana podnošenja zahteva ili podneska i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse, o čemu se na podnetom zahtevu, odnosno podnesku sačinjava zabeleška.

Ako netaksiran ili nedovoljno taksiran zahtev ili podnesak, odnosno drugi spis stigne poštom, odgovorno lice organa nadležnog za odlučivanje o zahtevu, odnosno podnesku pozvaće obveznika pismenom opomenom da, u roku od deset dana od dana prijema opomene, plati propisanu taksu i taksu za opomenu i upozoriti ga na posledice neplaćanja takse.

Ako obveznik uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana, smatra se da je zahtev, odnosno podnesak od početka uredno taksiran.

Ako obveznik ne uplati taksu u roku iz stava 1. i 2. ovog člana naplata takse i opomene iz stava 2. ovog člana vrši se pre uručenja zatraženog rešenja ili druge isprave, odnosno pre saopštenja obvezniku da je radnja izvršena.

Član 11

Taksa se uplaćuje na propisani uplatni račun lokalnih javnih prihoda.

V OSLOBOĐENJA OD PLAĆANJA TAKSE

Član 12

Oslobađaju se plaćanja takse:

1) organi i organizacije Republike Srbije, Autonomne Pokrajine Vojvodine i Grada Subotice;

2) organizacije obaveznog socijalnog osiguranja;

3) ustanove osnovane od strane Republike Srbije, Autonomne Pokrajine Vojvodine i Opštine Subotica;

4) Crveni krst Srbije;

5) diplomatsko-konzularna predstavništva strane države, pod uslovom uzajamnosti;

6) mesne zajednice.

Član 13

Ne plaća se taksa za:

1) spise i radnje u postupcima koji se vode po službenoj dužnosti;

2) spise i radnje u postupku za povraćaj više ili pogrešno plaćenih javnih prihoda;

3) spise i radnje u postupku za ispravljanje grešaka u rešenjima, drugim ispravama i službenim evidencijama;

4) prijave i priloge uz njih za utvrđivanje lokalnih javnih prihoda, spise i radnje u postupku za utvrđivanje smanjenja katastarskog prihoda zbog elementarnih nepogoda, biljnih bolesti, štetočina i drugih vanrednih događaja, kao i spise i radnje za ostvarivanje zakonom propisanih poreskih podsticaja i oslobođenja kod plaćanja lokalnih javnih prihoda;

5) podneske upućene organima za predstavke i pritužbe;

6) spise i radnje koji služe za ostvarivanje prava u skladu sa propisima kojima se uređuje finansijska podrška porodici sa decom.

Član 14

Ako je postupak pokrenut na zahtev više obveznika, od kojih su neki oslobođeni plaćanja takse, taksu u tom postupku plaća obveznik koji nije oslobođen plaćanja takse.

Član 15

U rešenju, ispravi, dokumentu ili pismenom, koji se izdaje bez plaćanja takse, mora se označiti svrha izdavanja i osnov oslobođenja od plaćanja takse.

VI POSEBNE ODREDBE

Član 16

Visinu naknade stvarnih troškova izrade Urbanističkih uslova i ugrađivanja uslova za komunalnu infrastrukturu i drugih propisanih uslova u urbanističke uslove (kao sastavnih delova Akta o urbanističkim uslovima), odnosno troškova izrade Izvoda iz plana, rešenjem utvrđuje Gradonačelnik.

VII PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 17

Za spise i radnje u upravnim stvarima i za druge spise i radnje organa za taksene obaveze koje su nastale, a nisu plaćene do dana 28. decembra 2007. godine, taksa se plaća u skladu sa odlukom koja je bila na snazi u vreme nastanka taksene obaveze, ako je to povoljnije za obveznika.

Član 18

Predsednik opštine Rešenje iz člana 16. ove odluke donosi u roku od 90 dana od dana 28. decembra 2007. godine.

Do stupanja na snagu Rešenja iz stava 1. ovog člana primenjuje se Rešenje o utvrđivanju Tarife za za izdavanje akta o urbanističkim uslovima, odnosno izvoda iz urbanističkog plana ("Službeni list Opštine Subotica", br. 37/2003 i 39/2003).

Član 19

Dana 1. januara 2008. godine prestale su da važe Odluka o opštinskim administrativnim taksama ("Službeni list Opštine Subotica", br. 36/02, 22/03 i 31/05) i Odluka o naknadama za usluge koje vrši Opštinska uprava Subotica ("Službeni list Opštine Subotica", br. 22/03, 63/03, 19/04, 27/05 i 5/06).

Član 20

Prečišćeni tekst Odluke o lokalnim administrativnim taksama objavljuje se u "Službenom listu Grada Subotice".

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama

("Sl. list grada Subotice", br. 55/2012)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu narednog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice", a primenjuje se počev od 1. januara 2013. godine.

 

Samostalni član Odluke o izmenama
Odluke o lokalnim administrativnim taksama

("Sl. list grada Subotice", br. 37/2017)

Član 2

Ova odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Subotice".

 

 

TARIFA
LOKALNIH ADMINISTRATIVNIH TAKSI

 

Tarifni brojevi

iznos takse u dinarima

Tarifni broj 1.

1. Za zahtev, predlog, obrazac, prijavu, molbu, predstavku, obaveštenje, saopštenje i druge vrste pisanog obraćanja stranke organu, ako taksenom tarifom nije drugačije propisano

100,00 dinara

2. Za uzimanje zahteva stranke na zapisnik, po stranici

150,00 dinara

3. Za popunjavanje obrazaca za inostranstvo i drugih obrazaca po zahtevu stranke

150,00 dinara

Tarifni broj 2.

1. Za žalbe i prigovore

100,00 dinara

Tarifni broj 3.

1. Za uvid u arhivirane predmete po započetom satu

340,00 dinara

2. Za izdavanje overene fotokopije etažnog plana i dela projektne dokumentacije iz arhiviranog predmeta

1.800,00 dinara

3. Za izdavanje overene fotokopije projektno-tehničke dokumentacije iz arhiviranog predmeta:

 

1) do 35 strana lista formata A4

3.500,00 dinara

2) više od 35 strana lista formata A4

6.000,00 dinara

4. Za izdavanje overene fotokopije ostalih akata iz arhiviranih predmeta nastalih u radu organa Grada i Gradske uprave

150,00 dinara

Tarifni broj 4.

1. Za sva rešenja i zaključke koje donosi Gradska uprava, ako ovom tarifom nije drugačije određeno

355,00 dinara

2. Za izdavanje uverenja i drugih isprava shodno članu 29. članu 30. Zakona o opštem upravnom postupku

170,00 dinara

3. Za žalbe protiv rešenja koja donose gradski organi, iz izvorne nadležnosti, ako ovom tarifom nije drugačije određeno

125,00 dinara

Tarifni broj 5.

1. Za ustupanje podataka iz evidencija koje vodi Gradska uprava

 

1) na elektronskom mediju - po podatku

1,00 dinara

2) u štampanom obliku - po podatku

1,00 dinara

Tarifni broj 6.

1. Za overu projekta preparcelacije odnosno parcelacije, zavisno od broja parcela koje nastaju preparcelacijom odnosno parcelacijom

1.693,00 dinara

2. Za potvrdu da urbanistički projekat nije u suprotnosti sa važećim planskim dokumentom, kada su planirani:

 

1) stambeni objekti do 200 m2 bruto površine

1.557,00

2) stambeni objekti bruto površine preko 200 m2 bruto površine, za svakih narednih 150 m2 bruto površine po

1.132,00 dinara

3) stambeno-poslovni i poslovni objekti do 500 m2 bruto površine

2.264,00

4) stambeno-poslovni i poslovni objekti preko 500 m2 bruto površine, za svakih narednih 300 m2 bruto površine po

1.699,00

5) ostali objekti

1.896,00

Tarifni broj 7.

1. Za davanje Informacije o lokaciji (o mogućnostima i ograničenjima gradnje na katastarskim parcelama)

495,00 dinara

2. Za izdavanje Lokacijskih uslova i Izmene lokacijskih uslova i to:

 

1) za poslovni objekat

1.853,00 dinara

2) za individualni stambeni objekta

989,00 dinara

3) za stambeni i stambeno-poslovni objekat sa više od 4 stana

3.090,00 dinara

4) za objekat u funkciji poljoprivredne proizvodnje

1.236,00 dinara

5) ostali objekti

989,00 dinara

Tarifni broj 8.

Za akta kojima se odlučuje po zahtevu za:

 

1. Zauzimanje javne površine radi držanja građevinskog materijala

284,00 dinara

2. Odobrenje za raskopavanje javne površine

284,00 dinara

3. Izdavanje odobrenja za vađenje i orezivanje stabala

184,00 dinara

4. Izdavanje odobrenja za ulazak u pešačku zonu:

 

1) za jedan dan

200,00 dinara

2) za mesec dana

1.000,00 dinara

3) za tri meseca

2.000,00 dinara

4) za šest meseci

3.500,00 dinara

5) za godinu dana

5.000,00 dinara

5. Izdavanje odobrenja za ulazak teretnih vozila preko 3,5 tona do 7,5 tona u zaštićeno gradsko jezgro

 

1) za jedan dan

500,00 dinara

2) za mesec dana

2.000,00 dinara

3) za tri meseca

4.000,00 dinara

4) za šest meseci

7.500,00 dinara

5) za godinu dana

12.000,00 dinara

6. Izdavanje odobrenja za ulazak teretnih vozila preko 7,5 tona u naseljeno mesto Subotica

 

1) za jedan dan

1.000,00 dinara

2) za mesec dana

3.000,00 dinara

3) za tri meseca

7.000,00 dinara

4) za šest meseci

12.500,00 dinara

5) za godinu dana

20.000,00 dinara

Tarifni broj 9.

1. Za izlazak na lice mesta komisije ili drugog nadležnog organa, odnosno ovlašćenog komunalnog inspektora Gradske uprave po zahtevu stranke, na području Grada

567,00 dinara

Tarifni broj 10.

1. Za donošenje akata kojima se utvrđuju vodoprivredni i drugi uslovi i daje vodoprivredna i druga saglasnost

567,00 dinara

2. Za donošenje akta o regulisanju obaveza zbog promene namene poljoprivrednog zemljišta

779,00 dinara

3. Za izdavanje uverenja o zdravstvenom stanju stoke

57,00 dinara

Tarifni broj 11.

1. Za izdavanje rešenja o kategorizaciji kuća za odmor, stana ili soba za iznajmljivanje

864,00 dinara

Tarifni broj 12.

1. Za izlazak van službenih prostorija:

 

1) radi zaključivanja braka od strane matičara

18.964,00 dinara

2) radi zaključivanja braka od strane matičara u slučaju kada se radi o starijim ili bolesnim licima

198,00 dinara

Tarifni broj 13.

1. Za overu reda vožnje u linijskom saobraćaju (u lokalnom saobraćaju)

354,00 dinara

2. Za tehnički pregled vozila

2.971,00 dinara

3. Za izdavanje uverenja o polaganju ispita iz poznavanja grada

1.911,00 dinara

Tarifni broj 14.

1. Za zahtev u vezi sa promenama ugovora o zakupu poslovnih prostorija (npr. ortakluk, promena zakupca, produženje ugovora o zakupu itd.)

382,00 dinara

2. Za zahtev za prenos stanarskog prava i proširenje stambenog prostora

382,00 dinara

3. Za sastavljanje ugovora ili aneksa ugovora o otkupu stana

382,00 dinara

4. Za izdavanje saglasnosti na izvođenje radova na nekretnini u državnoj svojini na kojoj je nosilac prava korišćenja Grad Subotica

382,00 dinara

5. Za zahtev za izdavanje brisovne dozvole

382,00 dinara

6. Za izdavanje saglasnosti na ulaganje u poslovni prostor i izdavanje saglasnosti na promenu namene poslovnog prostora

567,00 dinara

7. Za zahtev za otkaz ugovora o zakupu poslovnog prostora

567,00 dinara

8. Za prijavu na konkurs za učešće u javnom nadmetanju za davanje u zakup poslovnog prostora

1.236,00 dinara

9. Za uvođenje u posed poslovnog prostora (po zahtevu stranke)

617,00 dinara

10. Za rešenje o iseljenju lica koje bez pravnog osnova korist stan ili zajedničku prostoriju

495,00 dinara

Tarifni broj 15.

1. Za zahtev za davanje saglasnosti na upotrebu imena Grada Subotice u poslovnom imenu:

 

1) Privrednog društva

21.500,00 dinara

2) Preduzetnika

10.750,00 dinara

3) Ustanove i drugih oblika organizovanja

5.375,00 dinara

Napomene

Prečišćeni tekst Odluke o lokalnim administrativnim taksama obuhvata:
1. Odluku o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list Opštine Subotica", br. 39/07), izuzev člana 20. kojim je uređeno stupanje na snagu i primena odluke,
2. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list Grada Subotice", br. 34/08), izuzev člana 6. kojim je uređeno stupanje na snagu i primena odluke,
3. Odluku o izmenama i dopunama Odluke o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list Grada Subotice", br. 31/10), izuzev člana 3. kojim je uređeno stupanje na snagu odluke,
4. Odluku o izmenama Odluke o lokalnim administrativnim taksama ("Službeni list Grada Subotice", br. 62/11), izuzev člana 2. kojim je uređeno stupanje na snagu i primena odluke i sačinjenje prečišćenog teksta odluke.