PRAVILNIK

O USLOVIMA I NAČINU KORIŠĆENJA SLUŽBENIH VOZILA I UPOTREBI NAFTNIH DERIVATA U SLUŽBENE SVRHE GRADA KIKINDE

("Sl. list grada Kikinde", br. 4/2018)

Član 1

Ovom pravilnikom uređuju se uslovi i način korišćenja službenih vozila Gradske uprave grada Kikinde (u daljem tekstu: Grada), kao i način upotrebe naftnih derivata u službene svrhe.

Član 2

Pod službenim vozilima, u smislu ovog pravilnika, podrazumevaju se putnička i druga vozila koja su pribavljena ili data na korišćenje Gradu, kao i privatna vozila koja po posebnom odobrenju Načelnika zaposleni koristi za službene svrhe.

Član 3

Službena vozila mogu se koristiti isključivo za obavljanje službenih poslova, a naročito za:

- Učešće na sednicama i sastancima,

- Obavljanje poslova protokolarne prirode,

- Prevoz opreme i materijala potrebnog za rad organa Grada,

- Prevoz novčanih i drugih vrednosnih pošiljki i pošiljki koje sadrže podatke poverljive prirode,

- Prevoz predstavnika drugih organa ili organizacija kada oni po pozivu vrše službene poslove za potrebe Grada (učešće na sednicama, sastancima i sl.),

- Obavljanje drugih službenih poslova van službenih prostorija Grada.

Član 4

Zaposleni i druga lica koja imaju potrebu za korišćenjem službenog vozila podnose nadležnom Sekretarijatu Gradske uprave Zahtev za odobrenje službenog puta (u daljem tekstu: Zahtev).

Službena vozila koriste se za obavljanje službenih poslova na teritoriji Grada bez posebnog Zahteva, a van teritorije Grada, ako priroda posla zahteva, po posebnom Zahtevu.

Član 5

Pravo na stalno korišćenje službenog vozila sa vozačem imaju Gradonačelnik grada Kikinde i Zamenik gradonačelnika grada Kikinde.

Ovo pravo druga imenovana, postavljena i zaposlena lica ostvaruju u skladu s mogućnostima u pogledu dostupnosti vozača i potreba rada.

Član 6

Službeno vozilo se korisniku stavlja na raspolaganje na osnovu odobrenog Zahteva.

Zahtev iz stava 1. ovog člana mora sadržati odobrenje neposrednog rukovodioca ili načelnika, a posebno: ime i prezime lica koje će službeno putovati, funkciju ili zvanje, vreme i relaciju polaska i dolaska sa službenog puta, zvaničan dokument kojim se dokazuje potreba za službenim putovanjem, zahtev za vozačem.

Član 7

Po obavljenom prevozu, korisnik prevoza potvrđuje na nalogu da je prevoz završen, sa naznakom pređene kilometraže i vremena kada je prevoz završen.

Član 8

Sekretarijat za opštu upravu i zajedničke poslove stara se o prioritetima korišćenja službenih vozila i vodi računa o njihovom racionalnom i ekonomskom korišćenju.

Ako zbog nedostatka vozila, vozača, goriva ili zbog drugih razloga nema mogućnosti da se udovolji svim zahtevima, prioritet u korišćenju službenog vozila imaju izabrana, imenovana i postavljena lica u ogranima Grada, a nakon toga zaposleni, po redosledu značaja poslova za koje se upotreba vozila zahteva, odnosno po redu prijema zahteva.

Član 9

Ukoliko više korisnika istog dana imaju potrebe da koriste službeno vozilo na istoj relaciji, lice ovlašćeno za postupanje po zahtevima, u cilju racionalnog korišćenja službenog vozila, stavlja na raspolaganje tim korisnicima jedno službeno vozilo, s tim da korisnici dogovorno utvrđuju čas način korišćenja službenog vozila u skladu sa zahtevima.

Član 10

Preduzeća, ustanove i druge organizacije čiji je osnivač Grad, kao i druga različita udruženja, mogu postaviti Zahtev, ukoliko ne raspolažu sopstvenim vozilom.

Član 11

Službenim vozilom upravlja zaposleni na radnom mestu vozač (u daljem tekstu: Vozač).

Službenim vozilom može upravljati i drugo lice u radnom odnosu u organima grada Kikinde koje ima odgovarajuću vozačku dozvolu, ako potrebe posla to zahtevaju, kao i lice koje nije u radnom odnosu u organima Grada, ako to zahtevaju opravdani interesi Grada, ako to zahtevaju opravdani interesi Grada, ako to zahtevaju opravdani interesi Grada.

Član 12

Svaki vozač, i drugo lice koje je zaduženo vozilom, odgovara za zaduženo službeno vozilo, njegovu pravilnu i namensku upotrebu i održavanje.

Član 13

O kontroli putnih naloga i upotrebe službenih vozila stara se rukovodilac Odseka za zajedničke poslove (u daljem tekstu: Rukovodilac).

Član 14

Na osnovu izdatih putnih naloga portir Gradske uprave vodi evidenciju o korišćenju službenih vozila za svako službeno vozilo posebno koja sadrži podatke o vozačima, korisnicima, polaznim i dolaznim odredištima, dnevnoj i mesečnoj kilometraži i utrošku goriva.

Član 15

Rukovodilac iz člana 13. Pravilnika dužan je da na osnovu evidencije iz stava 1. ovog člana, sačini mesečni izveštaj o korišćenju službenih vozila.

Izveštaj iz stava 2. ovog člana sadrži podatke o službenim vozilima, vozačima, korisnicima, broju pređenih kilometara, utrošku goriva, kao i druge podatke.

Član 16

Po isteku tekućeg meseca, a u periodu od prvog do petog u narednom mesecu Rukovodilac dostavlja mesečni izveštaj iz stava 2. ovog člana Načelniku gradske uprave.

Član 17

Redovnom zdravstvenom pregledu podvrgavaju se svi vozači.

Član 18

Dnevnu kontrolu psihičkog stanja vozača (trezvenost, odmornost i dr.) vrši Rukovodilac odnosno portir koji su u obavezi da na osnovu procene preduzmu odgovarajuće mere.

Član 19

Rukovodilac Odseka odnosno portir će zabraniti upravljanje vozilom vozaču u slučaju sumnje da zbog umora, bolesti, dejstva alkohola, dejstva opojnih sredstava ili psihofizičkog stanja, nije u stanju da bezbedno upravlja motornim vozilom u javnom saobraćaju.

Član 20

Ako je vozaču iz bilo kog razloga oduzeta vozačka dozvola, dužan je da to odmah prijavi rukovodiocu Odseka odnosno portiru.

Član 21

Vozila koja se uključuju u saobraćaj moraju biti snabdevena ispravnim uređajima i opremom, u skladu s propisima.

Vozila koja se uključuju u saobraćaj moraju biti odobrenog tipa po važećim normativima.

Kontrola snabdevenosti vozila ispravnom i odgovarajućom opremom vrši se prilikom izlaska vozila na vožnju (dnevno).

Član 22

Vozač odnosno drugo lice zaduženo službenim vozilom, u obavezi je da po okončanju prevoza službeno vozilo vrati na mesto određeno za parkiranje službenih vozila i preda ključeve vozila portiru.

Izuzetno, ukoliko potreba posla zahteva i ako odobri rukovodilac službe koja kontroliše korišćenje službenih vozila, vozač odnosno drugo lice zaduženo službenim vozilom nije u obavezi da službeno vozilo vrati na mesto određeno za parkiranje službenih vozila.

Član 23

Po povratku na mesto određeno za parkiranje službenih vozila, vozač je dužan da prijavi portiru svako oštećenje koje je nastalo na vozilu u toku vožnje i svaku saobraćajnu nezgodu.

U slučaju nastanka štete, portir sačinjava prijavu štete, a vozač je obavezan da popuni izjavu o nastaloj šteti i saobraćajnoj nezgodi.

Član 24

Rukovodilac je odgovoran za:

- tehničku ispravnost vozila;

- uočavanje i otklanjanje svih kvarova i nedostataka na vozilu u saradnji sa serviserima koji imaju zaključen ugovor sa Gradom;

- neposredno sprovođenje mera u oblasti bezbednosti saobraćaja;

- kontrolu psihofizičkog stanja vozača i

- preduzimanje svih propisanih mera u slučaju saobraćajne nezgode i drugo.

Član 25

Vozač, odnosno lice koje je zaduženo službenim vozilom, odgovorno je za:

- upravljanje vozilom u skladu sa važećim vozilima,

- uredno popunjavanje putnih naloga,

- dnevnu kontrolu ispravnosti vozila,

- tehničku ispravnost vozila u slučaju da vožnja traje više dana,

- praćenje stanja i ispravnosti vozila preko odgovarajućih instrumenata,

- pravilno opterećenje vozila,

- preduzimanje svih propisanih mera u slučaju saobraćajne nezgode i drugo.

Član 26

Izuzetno, u slučaju da su sva službena vozila zauzeta, a korisniku je neodložno potrebno vozilo za obavljanje službenog posla može mu se odobriti pravo na pokrivanje putnih troškova u redovnom saobraćaju (autobuskim prevozom), odnosno obezbeđenje goriva za sopstveno vozilo.

O pravu na pokrivanje putnih troškova i obezbeđenje goriva za sopstveno vozilo iz stava 1. ovog člana odlučuje Rukovodilac.

Član 27

Kontrola i nadzor upotrebe naftnih derivata obavlja se na dnevnom i mesečnom nivou.

Na dnevnom nivou, rukovodilac vodi računa o pravilnoj upotrebi vozila i naftnih derivata u službene svrhe vođenjem evidencije prevoza i transakcija naftnih derivata.

Na mesečnom nivou, kontrola i nadzor vrše se sačinjavanjem mesečnih izveštaja o službenim vozilima Grada.

Član 28

Mesečni izveštaji iz člana 27. stav 3. ovog pravilnika sastavlja se na osnovu prosečne potrošnje naftnih derivata u vozilima Grada i to:

Tip vozila

Prosečna potrošnja na 100 km

Opel Astra

8 l

Opel Vektra

8 l

Zastava 10

8 l

Dačia Sandero

8 l

Škoda Oktavia

10 l

Škoda Superb

10 l

Član 29

Rukovodilac po sačinjavanju izveštaja na mesečnom nivou, ocenjuje pravilnost upotrebe službenih vozila i naftnih derivata u službene svrhe.

Rukovodilac upozorava Načelnika gradske uprave na eventualne nepravilnosti u upotrebi službenih vozila i naftnih derivata u službene svrhe u dostavljenom prilogu iz izveštaj iz stava 1. ovog člana.

Član 30

Ovaj pravilnik stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu Grada Kikinde".