ODLUKA

O POSTAVLJANJU KIOSKA

("Sl. list opštine Kikinda", br. 7/2014)

 

1. OPŠTE ODREDBE

Član 1

Ovom Odlukom propisuju se uslovi za postavljanje, korišćenje i uklanjanje kioska; postupak i način davanja u zakup površine javne namene; uslovi za zaključenje i raskid ugovora o zakupu; uslovi i postupak izdavanja odobrenja za postavljanje i uklanjanje kioska; nadzor i kontrola nad primenom ove Odluke; prekršaji i ostala pitanja u vezi kioska.

Član 2

Kiosk je privremeni montažno-demontažni objekat učvršćen za površinu javne namene, površine do 30 metara kvadratnih, namenjen obavljanju trgovačkih, zanatskih i uslužnih delatnosti koje ne utiču negativno na urbano uređenje, korišćenje površina javne namene i zaštitu životne sredine.

Pokretni kiosk je konstrukcija, visine do dva metra i dvadeset santimetara, sa krovom i četiri bočne strane, ugrađena na platformu sa točkovima, površine do dva metra kvadratna, namenjen pečenju i prodaji kokica i sličnih proizvoda koji ne utiču negativno na urbano uređenje, korišćenje površina javne namene i zaštitu životne sredine.

Član 3

Kiosk se može postaviti na površini javne namene pod uslovom da kiosk i lokacija na koju se postavlja ispunjavaju propisane urbanističko-tehničke uslove, da je zakupac sa zakupodavcem zaključio ugovor o zakupu; da je nadležni organ Opštinske uprave opštine Kikinda izdao odobrenje za postavljanje; da je priključenje na komunalnu infrastrukturu izvršeno u skladu sa izdatim uslovima kao i da se kiosk, i javna površina održavaju u čistom, urednom, ispravnom i funkcionalnom stanju.

Član 4

Lokacije i uslovi za postavljanje i korišćenje kioska utvrđuju se urbanističko-tehničkim uslovima.

Urbanističko-tehnički uslovi utvrđuju se u skladu sa urbanističkim planom, Odlukom i Pravilnikom o postavljanju privremenih montažnih objekata i Programom korišćenja i uređenja površina javne namene.

Član 5

Površine javne namene za postavljanje kioska izdaje u zakup:

- JP "Direkcija za izgradnju grada"

- javno preduzeće, služba ili ustanova kojoj je posebnom odlukom nadležnog organa površina javne namene data na upravljanje, upotrebu i održavanje.

- Opštinska uprava opštine Kikinda - za postavljanje pokretnog kioska.

Član 6

Površina javne namene izdaje se u zakup javnim oglasom na rok do pet godina.

Ugovoreni rok zakupa može se produžiti bez sprovođenja javnog oglasa za period do pet godina, pod uslovom da je zakupac uredno izmirio sve obaveze iz ugovora i da i dalje postoje urbanističko-tehničke mogućnosti za postavljanje kioska na toj lokaciji.

2. POSTUPAK DAVANJA U ZAKUP

Član 7

Lokacija za postavljanje kioska daje se u zakup na osnovu javnog oglasa u postupku javnog nadmetanja ili prikupljanja pisanih ponuda.

Pravo učešća imaju sva fizička lica, pravna lica i preduzetnici koji uz prijavu dostave dokaz o uplati garantnog iznosa, i druge dokaze utvrđene javnim oglasom.

Član 8

Javni oglas se raspisuje na osnovu odluke nadležnog organa zakupodavca.

Odlukom iz stava 1. ovog člana, određuje se:

- lokacija,

- vrsta postupka, prikupljanje ponuda ili javno nadmetanje,

- rok izdavanja u zakup,

- visina početnog iznosa zakupnine po m2 zemljišta,

- visina garantnog iznosa,

- urbanističko-tehnički uslovi i

- drugi podaci.

Član 9

Javni oglas za davanje u zakup sadrži naročito:

- podatke iz člana 8. ove Odluke,

- podatke o dokumentaciji koja se prilaže uz prijavu na oglas,

- način dostavljanja pisanih ponuda ili prijava za javno nadmetanje,

- mesto i vreme otvaranja ponuda ili javnog nadmetanja,

- način i rok zaključenja ugovora o zakupu,

- rok za postavljanje kioska,

- urbanističko-tehničke uslove za postavljanje kioska i njegovo priključenje na komunalnu infrastrukturu,

- druge podatke,

- napomenu da zakupac snosi troškove izgradnje i priključenja na infrastrukturu,

- napomenu da se zakupcu garantni iznos uračunava u zakupninu, a ostalim učesnicima oglasa vraća.

Javnim oglasom u skladu sa zakonom, mogu se predvideti i drugi uslovi i druga prava i obaveze učesnika.

Član 10

Javni oglas se objavljuje na oglasnoj tabli zakupodavca i u lokalnom listu i isti ostaje otvoren 8 dana od dana objavljivanja.

Postupak sprovodi komisija od tri člana (u daljem tekstu: Komisija), koju imenuje zakonski zastupnik zakupodavca.

U Komisiju ne može biti imenovano lice koje je član organa koji odlučuje o žalbama na rad Komisije.

2.1. Postupak javnog nadmetanja (licitacija)

Član 11

Javno nadmetanje se održava na mestu i u vreme koje je oglasom određeno.

Javno nadmetanje će se održati ako na isto pristupi najmanje dva učesnika i to lično ili preko ovlašćenog punomoćnika.

Smatra se da je javno nadmetanje održano i kad je prisutan samo jedan učesnik, ukoliko ponudi početni iznos zakupnine.

Ukoliko ne pristupi ni jedan učesnik, postupak će se ponoviti.

Član 12

Na početku licitacije predsednik Komisije poziva učesnike da se prijave i da podnesu dokaze o uplati garantnog iznosa, o ličnom identitetu učesnika ili o ovlašćenju za njegovo zastupanje.

Komisija zatim proverava dokumentaciju, utvrđuje i objavljuje ko je stekao status učesnika.

Predsednik Komisije objavljuje početni iznos za određenu lokaciju, novčani iznos ponude za prvi i naredne licitacione korake i poziva učesnike da daju svoje ponude.

Član 13

Učesnik javnog nadmetanja dužan je da jasno i glasno saopšti iznos koji nudi.

Kada se posle trećeg poziva predsednika Komisije ne javi učesnik sa većom ponudom, predsednik Komisije proglašava da je javno nadmetanje završeno.

Učesnik koji je ponudio najveći iznos potpisuje izjavu o datoj ponudi.

O toku postupka, učesnicima, datim ponudama, redosledu prvenstva i ponuđaču koji je ponudio najviši iznos - vodi se zapisnik koji potpisuju članovi Komisije.

2.2. Postupak prikupljanja pisanih ponuda

Član 14

Otvaranje pisanih ponuda je javno i sprovodi se na mestu i u vreme koji su određeni javnim oglasom.

Po otvaranju predsednik Komisije konstatuje koja su lica prisutna, ko je podneo pisane ponude, koje su ponude blagovremene i koje su potpune.

Neblagovremene i nepotpune ponude Komisija neće uzeti u razmatranje.

Smatraće se da je postupak prikupljanja ponuda uspeo ukoliko je prispela najmanje jedna ispravna ponuda. U protivnom, postupak se ponavlja uz raspisivanje novog javnog oglasa.

Komisija razmatra svaku potpunu i blagovremenu ponudu i na osnovu uslova navedenih u oglasu utvrđuje redosled prvenstva i najpovoljnijeg ponuđača.

Najpovoljniji ponuđač je lice koje ponudi najveći iznos zakupnine.

Ukoliko dva ili više ponuđača ponude isti iznos, prednost ima ponuđač čija je ponuda ranije dostavljena.

O otvaranju ponuda vodi se zapisnik koji potpisuju članovi Komisije.

2.3. Rešenje o izdavanju u zakup površine javne namene

Član 15

Po sprovedenom postupku nadležan organ zakupodavca, na osnovu zapisnika Komisije, donosi rešenje o izdavanju u zakup površine javne namene.

Rešenje o izdavanju u zakup površine javne namene sadrži: podatke o zakupcu, lokaciji i površini, visini zakupnine, kiosku, njegovoj nameni i sl., roku zakupa, roku za zaključenje ugovora, roku za postavljanje kioska i obavezi pribavljanja odobrenja za njegovo postavljanje.

Rešenje se dostavlja svim učesnicima oglasa.

Učesnik oglasa na rešenje može uložiti žalbu, u roku od petnaest dana od dana prijema.

Po žalbi, odlučuje nadležni organ zakupodavca, u roku od osam dana od dana prijema prigovora.

Odluka nadležnog organa zakupodavca je konačna.

Član 16

Lice koje je ponudilo najveći iznos zakupnine dužno je da zaključi ugovor o zakupu u roku od osam dana od dana konačnosti rešenja.

Član 17

Ako lice koje je ponudilo najveći iznos zakupnine, u roku iz člana 16. ne zaključi ugovor o zakupu, ili u roku za postavljanje kioska odustane od ugovora, nadležni organ zakupodavca iz člana 15. stav 1. ove Odluke, doneće rešenje da se zemljište da u zakup sledećem najpovoljnijem ponuđaču, pod uslovom da taj učesnik prihvati zakupninu koju je ponudio učesnik koji je odustao. Ukoliko to lice ne prihvati zakupninu, postupak se ponavlja.

Lice koje odustane po bilo kom osnovu od ponude nema pravo na povraćaj garantnog iznosa.

3. UGOVOR O ZAKUPU

Član 18

Ugovor o zakupu sadrži podatke o:

- mestu i površini za postavljanje kioska,

- trajanju zakupa,

- visini zakupnine, načinu njene valorizacije, roku i načinu plaćanja,

- tipu, vrsti i površini kioska i delatnosti koja će se obavljati,

- urbanističko - tehničkim uslovima,

- roku u kome se kiosk mora postaviti,

- zabrani izdavanja u podzakup,

- obavezi uklanjanja,

- uslovima i načinu prestanka zakupa i raskida ugovora,

- uslovima za priključenje na komunalnu infrastrukturu i

- obaveze u pogledu održavanja i korišćenja kioska i javne površine.

Član 19

Kiosk se mora postaviti u roku koji ne može biti duži od 30 dana od dana zaključenja ugovora.

Ukoliko zakupac ne postavi kiosk u roku iz stava 1. ovog člana, ugovor se smatra raskinutim.

Po postavljanju kioska predstavnik zakupodavca i zakupca sačiniće zapisnik, koji je prilog ugovora o zakupu.

Član 20

Zakupnina se utvrđuje ugovorom.

Zakupnina se na kraju godine revalorizuje godišnjom stopom rasta troškova života, prema zvanično objavljenim statističkim podacima.

Zakupnina se plaća mesečno unapred, do poslednjeg dana u tekućem mesecu za naredni mesec.

U slučaju neblagovremenog plaćanja obračunava se kamata u skladu sa propisima o poreskom postupku i poreskoj administraciji.

Obaveza plaćanja zakupnine prestaje danom uklanjanja kioska.

Član 21

Zakup, odnosno pravo upotrebe površine javne namene za postavljanje kioska prestaje:

1. istekom roka zakupa,

2. otkazom od strane zakupca,

3. otkazom od strane zakupodavca:

- zbog neplaćanja zakupnine i korišćenja od strane drugog lica,

- zbog privođenja javne površine drugoj nameni, promeni namene, izmene režima saobraćaja, radova na rekonstrukciji ili izgradnji i postavljanju komunalnih objekata i uređaja;

- kada je kiosk zapušten, ili nije u funkciji, ruži prostor ili predstavlja opasnost za okolinu i prolaznike,

- zbog korišćenja suprotno izdatom odobrenju, ovoj Odluci i aktima za njeno sprovođenje,

4. stupanjem na snagu rešenja nadležnog inspekcijskog organa kojim se nalaže uklanjanje iz razloga iz člana 29. ove Odluke.

5. iz drugih razloga u skladu sa zakonom.

Na način i rokove otkaza primenjuju se odgovarajuće odredbe Zakona o obligacionim odnosima.

U slučaju iz stava 1. tačka 3. ovog člana, zakupac nema pravo na naknadu štete i troškova vezanih za uklanjanje, premeštanje ili nemogućnost korišćenja kioska.

U slučaju prestanka zakupa, zakupac je dužan da ukloni kiosk u roku od 10 dana od dana prestanka zakupa, u suprotnom uklanjanje će izvršiti zakupodavac na teret zakupca.

Zakupodavac ne odgovara za štetu nastalu prilikom uklanjanja.

3.1. Produženje zakupa

Član 22

Zakupac koji se opredelio za produženje zakupa, dužan je da trideset dana pre isteka ugovorenog roka podnese pisani zahtev za produženje ugovora.

Zakupodavac će produžiti zakup pod uslovima iz člana 6. ove Odluke.

Ugovor o produženju zakupa zakupac je dužan da zaključi najkasnije do isteka ugovorenog roka, u protivnom primenjuju se odredbe člana 21. ove Odluke.

3.2. Izmena ugovora

Član 23

U toku trajanja zakupa izmena ugovora može se izvršiti:

- zakup može nastaviti član uže porodice, u slučaju kada zakupac pre isteka roka prestane da obavlja delatnost, zbog odlaska u penziju, bolesti, invaliditeta ili smrti;

- u slučaju promene vlasnika, pravnim poslom ili na osnovu zakona,

- ukoliko se iz razloga iz člana 21. tačka 3. alineja 2. kiosk može izmestiti ili naknadno ponovo postaviti na alternativnu ili prethodnu lokaciju.

Izmena ugovora vrši se na osnovu pisanog zahteva i odgovarajuće dokumentacije.

U slučaju održavanja manifestacija, po nalogu organa nadležnog za komunalne poslove, pokretni kiosk privremeno će se izmestiti na drugu odgovarajuću lokaciju, bez obaveze naknade troškova i bilo kakve štete.

Član 24

U slučaju iz člana 23. ove Odluke, ugovara se zakupnina u visini poslednje obračunate zakupnine za predmetnu lokaciju.

4. ODOBRENJE ZA POSTAVLJANJE KIOSKA

Član 25

Odobrenje za postavljanje nepokretnog kioska rešenjem izdaje organ Opštinske uprave nadležan za komunalne poslove.

Rešenjem iz člana 15. ove Odluke o izdavanju u zakup površine javne namene za postavljanje pokretnog kioska istovremeno se odobrava njegovo postavljanje.

Žalba na rešenje iz stava 1. ovog člana ulaže se Opštinskom veću opštine Kikinda u roku od 15 dana od dana prijema.

Rešenje Opštinskog veća je konačno u upravnom postupku.

Član 26

Uz zahtev za izdavanje odobrenja podnosi se:

- ugovor o zakupu,

- urbanističko-tehnički uslovi,

- uslovi i saglasnosti javnih preduzeća za priključenje na komunalnu infrastrukturu,

- rešenje o upisu u registar agencije za privredne registre ukoliko je za obavljanje odnosne delatnosti to propisano,

- grafički prikaz i tehnički opis ili prospekt kioska,

- dokaz o uplaćenoj administrativnoj taksi.

Rešenjem o izdavanju odobrenja određuje se lokacija, površina, vrsta kioska, namena i delatnost, urbanističko-tehnički uslovi, rok za postavljanje, rok važenja odobrenja, iznos zakupnine, rok i način plaćanja, kamata, rok u kome je vlasnik obavezan da ga o svome trošku ukloni nakon isteka važenja odobrenja, obaveza uklanjanja pre isteka važenja odobrenja, kao i drugi uslovi i obaveza u vezi sa postavljanjem i korišćenjem.

U slučaju izmene urbanističko-tehničkih uslova za postavljanje i u slučajevima iz člana 21. tačka 3. alineja 2. ove Odluke, zakupac je dužan da podnese zahtev za izmenu, odnosno izdavanje novog odobrenja za postavljanje.

5. NADZOR

Član 27

Nadzor nad primenom ove Odluke vrši organ Opštinske uprave nadležan za komunalne poslove.

Poslove inspekcijskog nadzora nad primenom ove Odluke i akata donetih na osnovu ove Odluke vrši komunalni inspektor.

Član 28

U vršenju inspekcijskog nadzora, komunalni inspektor:

1. vrši kontrolu primene ove Odluke, primene urbanističko-tehničkih uslova i uslova iz odobrenja za postavljanje kao i kontrolu korišćenja i održavanja kioska i površine javne namene;

2. nalaže mere za primenu ove Odluke, urbanističko-tehničkih uslova i uslova iz odobrenja za postavljanje;

3. pokreće prekršajni postupak za prekršaje utvrđene ovom Odlukom.

Član 29

Komunalni inspektor ovlašćen je da donese rešenje o uklanjanju kioska, u sledećim slučajevima:

- kada je kiosk postavljen bez odobrenja nadležnog organa,

- kada zakupac u roku od 15 dana od dana prestanka zakupa ne ukloni kiosk,

- kada kiosk koristi lice koje nema zaključen ugovor o zakupu,

- kada se menja režim saobraćaja, izvode radovi na održavanju, rekonstrukciji i izgradnji komunalnih objekata i uređaja i kada se vrši uređenje i promena namene građevinskog zemljišta,

- kada je kiosk zapušten, nije u funkciji, ruži prostor ili predstavlja opasnost za okolinu i prolaznike.

6. KAZNENE ODREDBE

Član 30

Novčanom kaznom za prekršaj kazniće se pravno lice, odgovorno lice u pravnom licu, preduzetnik i fizičko lice ako:

- površinu javne namene i kiosk ne koristi i ne održava u skladu sa članom 3. Odluke,

- postavi kiosk bez zaključenog ugovora o zakupu ili suprotno ugovoru (član 18. Odluke),

- u kiosku obavlja delatnost koje nisu navedene u ugovoru (član 18. Odluke),

- postavi kiosk bez ili suprotno izdatom odobrenju (član 15. i 26.. Odluke),

- ne postavi kiosk u skladu sa urbanističko-tehničkim uslovima i uslovima za priključenje na komunalnu infrastrukturu (član 26. Odluke),

- ne postupi po rešenju komunalnog inspektora (član 29. Odluke),

- ne ukloni kiosk po isteku zakupa ili roka za uklanjanje (član 21. i 29. Odluke).

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj pravno lice novčanom kaznom od 50.000 do 1.000.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj odgovorno lice u pravnom licu novčanom kaznom od 5.000 do 75.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj preduzetnik novčanom kaznom od 10.000 do 250.000 dinara.

Za prekršaj iz stava 1. ovog člana, kazniće se za prekršaj fizičko lice novčanom kaznom od 5.000 do 75.000 dinara.

7. PRELAZNE I ZAVRŠNE ODREDBE

Član 31

Opštinsko veće opštine Kikinda na predlog organa Opštinske uprave opštine Kikinda nadležnog za urbanizam doneće Program korišćenja i uređenja površina javne namene za postavljanje kioska u centralnom delu Kikinde, u roku od 3 meseca od dana stupanja na snagu ove Odluke.

Izdavanje u zakup javnih površina za postavljanje pokretnih kioska, prema Programu iz stava 1. ovog člana, sprovešće se u roku od 60 dana od dana donošenja Programa.

Član 32

Danom stupanja na snagu ove Odluke prestaje da važi Odluka o postavljanju kioska ("Službeni list opštine Kikinda", broj: 12/10).

Član 33

Odluka stupa na snagu osmog dana od dana objavljivanja u "Službenom listu opštine Kikinda".